niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rugquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Je wordt er helemaal naar van, omdat het zo terloops gebeurt. Drie gozers komen aanlopen, een beetje dollend. In het begin van het filmpje denk je gewoon dat zij straks aangevallen gaan worden. En ineens ramt er eentje zomaar iemand neer. Tralala, die ander ook ff wegjagen. Mesje erbij (iemand die het opviel hoe vreemd dat er eigenlijk uitziet, iemand neersteken?) en telefoontje weg. Hoppa in de auto en hahaha weg. Onbegrijpelijk.
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rug
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
quote:Weet je wat het is met die camera's? Het is best leuk & nuttig allemaal (dat zie je nu maar weer), maar ik zou toch veel liever een politieagent naast me hebben staan als ik dat soort grafhonden tegen kom dan dat ze achteraf kunnen bepalen wie me overhoop heeft gestoken.
Daar gaat 't scheef: het is lekker efficiënt en dus goedkoop. Hier in Den Haag ook: daar staat de halve binnenstad onder cameratoezicht en kan één agent de boel vanuit de meldkamer in de gaten houden. Maar ze zijn mooi wel te laat als er wat gebeurd. Maar ja, we hebben wel de beelden.
Camera's vergroten de veiligheid niet, ze vergroten alleen de pakkans na het delict.
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)quote:Apenkoning, je slaat de plank volledig mis wat mij betreft. Deze actie is zo impulsief, al stonden er 16 regiewagens van Endemol, en Tooske met een bijl in haar nek en een microfoon in de reet, dan nog was er wat gebeurd.
Cameratoezicht werkt alleen bij gratie van hoe voorbereid de actie is. Borden dat je niet te hard mag rijden zorgen ook niet voor minder boetes. Er is totaal geen causaal verband tussen het aantal camera's en het aantal geweldsmisdrijven dat plaats vindt.
Dat komt denk ik dan ook vooral omdat er geen directe consequenties (ala minute) aan zo'n actie verbonden is.
Je hebt meer kans om het genoom op te sporen dat voor dit oergedrag verantwoordelijk is, dan het op te lossen met cameratoezicht.
Je hebt gewoon gelijk puntquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt, doordat er gefilmt word in iedere hoek van de straat dan denk ik dat je als je dit van plan bent het niet zo snel meer zou doen. omdat je toch weet dat je word opgepakt, zo zie je net als dit filmpje ook dat je zo word gepakt.
Ziek, dat filmpje, echt...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:47 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:
[..]
[..]
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.
Zo kan ik mij nog een gebeurtenis herinneren in mijn geboortestad Venlo, waar een jongen met drie of vier klappen (met een moterhelm) al aan zijn einde kwam...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...
Ik vind sowieso dat het wapenverbod moet worden afgedwongen met voorwaardelijke celstraffen van 10+ jaar. Het had deze jongen waarschijnlijk niet geholpen, maar misschien ook wel. 5 steekwonden kosten je 2 a 3 seconden. Iemand doodmeppen duurt wat langer en trekt een stuk meer aandacht.
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
Een moord met de dood bestraffen is nogal paradoxaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
je kunt niet overal een agent neerzetten. camera's zijn wel goedkoop en makkelijk te bedienen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ziek, dat filmpje, echt...
Als dat mijn oma was, dan zou ik overigens wel blij zijn met die camera daar. Oude vrouwtjes worden al sinds de oertijd beroofd en nu heb je tenminste kans om zo'n idioot nog te achterhalen.
Overigens heb ik natuurlijk liever een politiemacht die zijn werk eens doet
Pakkans van 30%![]()
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
cameratoezicht mogen ze van mij uitbreidden, mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Volkomen mee eens. Doodstraf is hier de enige passende straf. En die is dan nog te licht, omdat die doorgaans relatief pijnloos wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Doodschieten is er nog te goed voor. Elke pond belasting die naar het opsluiten van dat tuig gaat, is er een te veel. Zulke "mensen" verdienen het niet eens a 500 euro per persoon per dag opgesloten te worden. Zomaar iemand aftuigen en daarna met een mes neersteken? Dat is geen ongelukje, dat is geen baldadigheid, dat is pure moord. Het interesseert me niet dat de doodstraf niet afschrikwekkend is, zoals sommige hippies hier bazelen, het gaat om vergelding. Straf. Als je zoiets flikt, verdien je maar een ding: de dood.
Het bewijs dat bewakingscamera's nodig zijn, is te zien op de beelden van diezelfde bewakingscamera's. Gelukkig zijn de moordenaars nu tenminste gepakt. Maar camera's bieden mensen uiteindelijk geen bescherming tegen dit soort idioten. Wat je gaat krijgen, is dat mensen zich gaan wapenen, om uit zelfverdediging te kunnen handelen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
is dat zo?quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...
Eens kijken of je nog zo piept wanneer het jouw vriend was geweest die pal voor je neus wordt doodgeslagen en er is geen spoor van de dadersquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
De enige troll in dit topic ben jij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:45 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.
Mee eens, maar geweld kan m.i. best zinvol zijn soms. Of het moreel acceptabel is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:37 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zo kan ik mij nog een gebeurtenis herinneren in mijn geboortestad Venlo, waar een jongen met drie of vier klappen (met een moterhelm) al aan zijn einde kwam...
Als je te maken hebt met zulke josti's maakt een wapenverbod weinig uit, ze vinden (hoe ziek dan ook) wel een wapen. Maar als zo'n verbod al één leven redt is het al waard.
Die mensen (beesten) die zomaar iemand zinloos (wanneer is het zinvol geweld eigenlijk??) neer beuken en dan ook nog eens neersteken, daar is geen enkele straf goed genoeg voor. Zij verdienen het gewoonweg niet om te leven...
Ja, van 20 verschillende mensen. Jij grijpt elke keer weer terug op het hele camera-ding. We snappen het, jouw mening is duidelijk, ik ben het er zelfs deels mee eens, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te grijpen om jouw standpunt duidelijk te maken, zoals ik al zei, we snappen het nu wel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.
kerel, als je toch niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand???quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:59 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.
Het maakt ook niet uit wat ik zeg, het lijkt wel haast taboe te zijn dit soort zaken te bespreken. Ik begrijp de emotionele lading in dit topic prima maar kom niet bij mij zeuren dat ik in herhaling val, dat doet iedereen hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, van 20 verschillende mensen. Jij grijpt elke keer weer terug op het hele camera-ding. We snappen het, jouw mening is duidelijk, ik ben het er zelfs deels mee eens, maar je hoeft niet elke gelegenheid aan te grijpen om jouw standpunt duidelijk te maken, zoals ik al zei, we snappen het nu wel.
Als je niets te verbergen had ten tijde van de sovjetunie was er ook niets aan de hand.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:03 schreef funkmaster het volgende:
[..]
kerel, als je toch niks te verbergen hebt is er toch niks aan de hand???
ze mogen mij atijd fouillleren, om id-vragen of met een camera volgen...lekker boeiend![]()
als dit soort mensen daardoor gepakt worden, dan is het het helemaal waard!
nu nog de doodstraf
hallo zeg, de ddr vergelijken met nederland.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:13 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
hallo zeg, de ddr vergelijken met nederland.
in onze samenleving krijgen ze zoiets echt nooit van de grond.
voor maxiamaal 4 jaar en dan nog zal er wel eerder aan de bel getrokken worden, nu klinkt het wel heel erg para allemaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom niet?
we sukkelen nu ook maar een beetje van de ene populist naar de andere er hoeft maar een iemand tussen te zitten met verkeerde ideeen en een charismatische uitstraling en half Nederland stemt daarop.
Het klinkt zeker para, maar is niet (nooit) ondenkbaar.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voor maxiamaal 4 jaar en dan nog zal er wel eerder aan de bel getrokken worden, nu klinkt het wel heel erg para allemaal.
als je doelt op Pim Fortuinquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Waarom niet?
we sukkelen nu ook maar een beetje van de ene populist naar de andere er hoeft maar een iemand tussen te zitten met verkeerde ideeen en een charismatische uitstraling en half Nederland stemt daarop.
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:25 schreef funkmaster het volgende:
[..]
als je doelt op Pim Fortuinhij roelleert de pan uit
ja das ongeveer de beschrijving van de werk inhoud van een politicus...quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.
Om Jan nou zo af te schilderen, hij zet heus geen goelags op hoor.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik doel op politica met verkeerde gedachten maar die het mooi kunnen verwoorden waardoor het kuddevolk er toch achteraan loopt.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Om Jan nou zo af te schilderen, hij zet heus geen goelags op hoor.![]()
Dan kun je niet ontkennen dat de kans altijd aanwezig is dat er iemand aan de macht komt waar jij het niet mee eens bent. Stel je voor dat zo'n figuur de totaal macht naar zich toe trekt (moeilijk met huidige stelsel in Nederland maar niet onmogelijk) en besluit dat een ieder die het niet met hem eens is op te sluiten. Dit wordt dan gerealiseerd door het afluisteren en bespioneren van mensen, die infrastructuur ligt er dan al.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:31 schreef funkmaster het volgende:
[..]
ja das ongeveer de beschrijving van de werk inhoud van een politicus...
Al was het fimpje uit 2001 dat boeit totaal niet!quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:24 schreef Sklasse het volgende:
Filmpje stamt uit 2005
Ja, kunnen we beter ook gelijk het leger, de AIVD en de politie afschaffen. Kan allemaal heel goed misbruikt worden! Tegelijkertijd zorgen die camerabewaking, id-plicht en controle op email etc. juist voor een bescherming tegen kwaadwillende personen ten aanzien van de maatschappij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:52 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dan kun je niet ontkennen dat de kans altijd aanwezig is dat er iemand aan de macht komt waar jij het niet mee eens bent. Stel je voor dat zo'n figuur de totaal macht naar zich toe trekt (moeilijk met huidige stelsel in Nederland maar niet onmogelijk) en besluit dat een ieder die het niet met hem eens is op te sluiten. Dit wordt dan gerealiseerd door het afluisteren en bespioneren van mensen, die infrastructuur ligt er dan al.
Dat is de reden dat ik niet gek ben van overal camerabewaking, controle op e-mail, welke website's je bezoekt, preventief foulieren, identificatieplicht etc. etc. Allemaal maatregelen die nu al genomen zijn. We komen er steeds dichter bij.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef IkWilbert het volgende:
http://webmaster.zattevrienden.be/vid/vtm.wmv
let op: beelden kunnen als schokkend ervaren worden.
Dat die gebeurtenis nu ineens actueel isquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:25 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Al was het fimpje uit 2001 dat boeit totaal niet!![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:38 schreef Sklasse het volgende:
Oh die verschrikkelijke Christenen, tuig zijn is het![]()
De daders zijn vorige week (vrijdag?) veroordeeld.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:13 schreef Sklasse het volgende:
[..]
Dat die gebeurtenis nu ineens actueel is![]()
http://www.vkmag.com/?ACT=24&fid=17&aid=1601 niet bepaald onherkenbaar daarquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:21 schreef Ritchie het volgende:
godverdomme wat ziek zeg..
Jammer dat die moordenaar onherkenbaar in beeld is..
Ze deden dit vanuit religieus motief?quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:38 schreef Sklasse het volgende:
Oh die verschrikkelijke Christenen, tuig zijn het![]()
Jezus, hier gaat je bloed echt van kokenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:10 schreef IkWilbert het volgende:
Gezellig een avondje uit. Pak een paar biertjes. Pak een paar grietjes en als de pens vol is en de zak leeg ga je rustig aan richting huis. Maar natuurlijk niet voor je even iemand de tering slaat en een ander met een mes hartstikke doodvermoord. Tenminste zo verliep ruig weg de avond van de 3 kornuiten uit dit VTM filmpje. Dan heb je toch wel een flinke kronkel in je kop!
http://webmaster.zattevrienden.be/vid/vtm.wmv
let op: beelden kunnen als schokkend ervaren worden.
via vkmag.com
Als ik dit zie word ik niet goed, die gasten moeten meteen tegen de muur gezet worden. Dit is zinloos geweld ten top!![]()
Met dat soort kutkneuzen haalt dat niet uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:29 schreef Skull-splitter het volgende:
En daarom geef ik altijd gewoon mijn GSM als ik eerst gemept word...
Tering...
Tijd om die in te voeren dus, simpel. Of anders levenslang op water en brood, ik wil die 4 euro per week wel betalen voor hun brood en water. Moet je eens kijken hoe goedkoop ik die lui kan opsluiten, dat kost echt geen 500 euro per dag hoor!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 00:35 schreef gronk het volgende:en wat schiet je daar mee op?
Zowel daders als slachtoffers hebben al levenslang.
of dacht je dat de mentaliteit van de daders op te lossen is met 'de zwaarst mogelijke straf?'
Hint: ze doen in engeland niet aan de doodstraf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |