Ja, die is dood.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeezus!![]()
Is die gast nou echt dood dan? Ik heb geen geluid op deze computer.
1 van de steken kwam in z'n hart ..................................................quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:19 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Jeezus!![]()
Is die gast nou echt dood dan? Ik heb geen geluid op deze computer.
quote:
Two men have been found guilty of a frenzied attack on a university student who was fatally stabbed in the heart as he waited for a lift home after a night out. Daniel Pollen, 20, died after receiving a two-inch stab wound. His friend Andrew Griffiths was repeatedly punched and stabbed in the assault, which was caught on CCTV.
The pair had been out celebrating Mr Griffiths' 20th birthday on July 8 last year.
They were waiting for Mr Pollen's sister to pick them up when they were attacked
Timmy Sullivan, 19, from Barking, and 25-year-old Michael Onokah, from Ilford, were found guilty of wounding both students with intent.
They were also found guilty of the grievous bodily harm with intent of Mr Griffiths by a jury at Woolwich Crown Court in southeast London.
The pair, both painters and decorators, were cleared of murdering Mr Pollen.
A 17-year-old youth from Stratford, who was 16 at the time of the attack, has already pleaded guilty to murder and grievous bodily harm with intent.
Mr Pollen, of Buckhurst Hill, Essex, was in his second year at Southampton University studying media when he died.
Mr Griffiths, a Durham University medical student from Chigwell, Essex, was treated in hospital for his injuries and later discharged.
He has called for a change in the law to make it a more serious offence to carry a knife.
"Because of a knife my life will never be the same again, they have taken my best friend from me," he said.
Minstens medeplichtingheid tot moord. En niet alleen letsel aanbrengen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:14 schreef Keiichi het volgende:
Die 2 andere hadden op z'n minst OOK voor moord moeten zitten![]()
En zo hoort 't, zulke gasten moeten voelen wat ze hebben gedaan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:37 schreef Goed_Gek het volgende:
toen de dader uit de bak kwam ging de broer hem opzoeken.
heeft met een mes zijn knieeen kapot gestoken zodat hij de rest van zijn leven gehandicapt is.
dat is niet helemaal waar. na de eerst aanval komt hij op voor zijn vriend.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:33 schreef LaZZ het volgende:
Tering, dat is wel hard om zoiets in het echt te zien gebeuren zeg!!
En dat maatje van 'm smeert 'm gewoon. Tering man, echt ernstig.
ja waarom zijn ze niet veroordeeld voor moord en dan extra zwaar aangezien dit het toppunt van zinloos geweld is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
'Schuldig bevonden voor slaag en verwondingen'
Medeplichtig aan moord/doodslag, lijkt mij op zijn minst van toepassing, levenslang voor de moordenaar en 12 jaar voor de overige 2 daders.
12 jaarquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:41 schreef Pracissor het volgende:
'Schuldig bevonden voor slaag en verwondingen'
Medeplichtig aan moord/doodslag, lijkt mij op zijn minst van toepassing, levenslang voor de moordenaar en 12 jaar voor de overige 2 daders.
Die vriend is anders ook een paar keer gestoken.quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:40 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. na de eerst aanval komt hij op voor zijn vriend.
dan gaan die twee eikels achter hem aan.
eentje loopt terug terwijl een dader achter dia gast aangaat.
na het steken loopt hij nog terug maar wordt weer verjaagd.
gezien het postuur van slachtoffers hadden ze ook weinig kunnen beginnen.
slachtoffer was zo versuft van die onverwachtse klap dat hij niet kon vluchten
van mij mogen ze overal camera's hangen. en ook gewoon de beelden op tv op goede kwaliteit uitzenden als het nodig is. waarom zien wij eigenlijk altijd maar de slechte beelden op tv?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:35 schreef Pracissor het volgende:
Yildiz, vind je het nog steeds zo vervelend dat die camera's overal hangen, als een grote inbreuk op je privacy?
Ja, want dankzij deze camera's leeft die jongen ook nog, heh?quote:Op woensdag 31 mei 2006 18:35 schreef Pracissor het volgende:
Yildiz, vind je het nog steeds zo vervelend dat die camera's overal hangen, als een grote inbreuk op je privacy?
uhm de daders zijn wel gepaktquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:16 schreef Frank-NL het volgende:
Ja, want dankzij deze camera's leeft die jongen ook nog, heh?![]()
"Iedereen weet"quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:18 schreef oor het volgende:
[..]
uhm de daders zijn wel gepakt
en als iedereen weet dat er gefilmt word word het ook minder aantrekkenlijk voor de toekomst dus lul niet uit je nek![]()
Rrrrriiight. Nou, einde discussie dan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt
Nee, en toch gebeurt het Sherlock. Probeer je kijk op de wereld eens wat te verbreden. Zelfs de doodstraf zorgt niet voor een afname van criminaliteit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:24 schreef oor het volgende:
als je weet dat je word opgepakt heeft het geen zin om iemand zijn mp3 speler of zijn telefoon te jatten.
Die camera's zijn te besturen met een joystick, erg wendbaar... je kunt er alle kanten mee op filmen. Aan het eind zie je ook dat ze inzoemen op de kentekenplaat van de auto om zo te achterhalen van wie de auto is.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hier klopt iets niet! Hoe kan het dat de camera de personen volgt??? Er zit daar gewoon iemand te filmen! Waarom greep die persoon niet in???!!!
Waarschijnlijk een automatische camera. En dan nog, die gozer wordt binnen 10 seconden overhoop gestoken, wat had die operator kunnen doen? Precies het punt dat ik wil maken met camera's, ze helpen niet dit soort dingen te voorkomen. Ze kunnen wel helpen bij de opsporing maar dan is het kwaad al geschied.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hier klopt iets niet! Hoe kan het dat de camera de personen volgt??? Er zit daar gewoon iemand te filmen! Waarom greep die persoon niet in???!!!
kwaad is er al. zaak is om het op te sporen. camera's werken prima.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:38 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een automatische camera. En dan nog, die gozer wordt binnen 10 seconden overhoop gestoken, wat had die operator kunnen doen? Precies het punt dat ik wil maken met camera's, ze helpen niet dit soort dingen te voorkomen. Ze kunnen wel helpen bij de opsporing maar dan is het kwaad al geschied.
Met een joystick... Dus er zit wel iemand. Hij had minstens kunnen roepen: oprotten, o.i.d.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:37 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Die camera's zijn te besturen met een joystick, erg wendbaar... je kunt er alle kanten mee op filmen. Aan het eind zie je ook dat ze inzoemen op de kentekenplaat van de auto om zo te achterhalen van wie de auto is.
Het is niet zo dat er iemand onder die camera met een joystick zit ofzo... meeste van die dingen zijn geluids gevoelig of iets dergelijks...quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met een joystick... Dus er zit wel iemand. Hij had minstens kunnen roepen: oprotten, o.i.d.
Maarja, da's allemaal te laat nu. Zulke gasten moeten hard gestraft worden, anders komt er nooit een einde aan.
zo'n beetje alle camera's in nederland die op de snelwegen hangen worden ook vanuit 1 punt door operators in de gaten gehouden.quote:Op woensdag 31 mei 2006 19:36 schreef SuperHarregarre het volgende:
huh? waarom dat danquote:Op woensdag 31 mei 2006 20:09 schreef Gebleekte het volgende:
En dan zijn er nog mensen die tegen videobewaking zijn in uitgaangsgebieden enzo.. ongelofelijk.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Doodschieten is er nog te goed voor. Elke pond belasting die naar het opsluiten van dat tuig gaat, is er een te veel. Zulke "mensen" verdienen het niet eens a 500 euro per persoon per dag opgesloten te worden. Zomaar iemand aftuigen en daarna met een mes neersteken? Dat is geen ongelukje, dat is geen baldadigheid, dat is pure moord. Het interesseert me niet dat de doodstraf niet afschrikwekkend is, zoals sommige hippies hier bazelen, het gaat om vergelding. Straf. Als je zoiets flikt, verdien je maar een ding: de dood.
Precies, het gaat erom dat die gasten in ieder geval ook straf krijgen. Dit schrikt heus wel af. Op de langere termijn uiteraard als het doorgedrongen is tot het scum.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
je vergeet nog een puntje. laat ze een leven teruggeven door een orgaan te doneren.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:58 schreef LaZZ het volgende:
[..]Pleur die gasten gewoon op een eiland en laat ze daar afslachten. Is een eenmalige investering. Of flink afbeulen met zwaar werk zoals ze vroeger met de slaven deden. In een koude kerker gooien en elke dag iets afsnijden is natuurlijk ook mooi. Maar wat natuurlijk ook kan is ze net als vroeger aan de schandpaal nagelen en ze met eieren stenen bekogelen.
niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rugquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:24 schreef Mwanatabu het volgende:
Je wordt er helemaal naar van, omdat het zo terloops gebeurt. Drie gozers komen aanlopen, een beetje dollend. In het begin van het filmpje denk je gewoon dat zij straks aangevallen gaan worden. En ineens ramt er eentje zomaar iemand neer. Tralala, die ander ook ff wegjagen. Mesje erbij (iemand die het opviel hoe vreemd dat er eigenlijk uitziet, iemand neersteken?) en telefoontje weg. Hoppa in de auto en hahaha weg. Onbegrijpelijk.
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
niet vreemd wel erg behendig zoals ie stak. en dan ook nog ff twee snelle steken in de rug
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Hiep hiep hoera trouwens voor bewakingscamera's, er kunnen er niet genoeg zijn. Stom geblaat van sommige users ook dat dat niet afschrikt en ze dus onnodig zijn. Want voor de bewijsvoering en opsporing zijn camera's perfect; anders was dit schorem misschien niet eens opgepakt of veroordeeld.
quote:Weet je wat het is met die camera's? Het is best leuk & nuttig allemaal (dat zie je nu maar weer), maar ik zou toch veel liever een politieagent naast me hebben staan als ik dat soort grafhonden tegen kom dan dat ze achteraf kunnen bepalen wie me overhoop heeft gestoken.
Daar gaat 't scheef: het is lekker efficiënt en dus goedkoop. Hier in Den Haag ook: daar staat de halve binnenstad onder cameratoezicht en kan één agent de boel vanuit de meldkamer in de gaten houden. Maar ze zijn mooi wel te laat als er wat gebeurd. Maar ja, we hebben wel de beelden.
Camera's vergroten de veiligheid niet, ze vergroten alleen de pakkans na het delict.
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)quote:Apenkoning, je slaat de plank volledig mis wat mij betreft. Deze actie is zo impulsief, al stonden er 16 regiewagens van Endemol, en Tooske met een bijl in haar nek en een microfoon in de reet, dan nog was er wat gebeurd.
Cameratoezicht werkt alleen bij gratie van hoe voorbereid de actie is. Borden dat je niet te hard mag rijden zorgen ook niet voor minder boetes. Er is totaal geen causaal verband tussen het aantal camera's en het aantal geweldsmisdrijven dat plaats vindt.
Dat komt denk ik dan ook vooral omdat er geen directe consequenties (ala minute) aan zo'n actie verbonden is.
Je hebt meer kans om het genoom op te sporen dat voor dit oergedrag verantwoordelijk is, dan het op te lossen met cameratoezicht.
Je hebt gewoon gelijk puntquote:Op woensdag 31 mei 2006 19:22 schreef oor het volgende:
ik heb gewoon gelijk punt, doordat er gefilmt word in iedere hoek van de straat dan denk ik dat je als je dit van plan bent het niet zo snel meer zou doen. omdat je toch weet dat je word opgepakt, zo zie je net als dit filmpje ook dat je zo word gepakt.
Ziek, dat filmpje, echt...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:47 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Lees ook de reacties eens bij Retecool, daar staat ook in wat ik bedoel duidelijk te maken, zoals dit:
[..]
[..]
Overigens kreeg ik gister nog een filmpje te zien dat me misschien nog wel bozer maakte, ook door een camera vastgelegd. Let op: extreem geweld op een bejaarde vrouw: http://zanyvideos.com/content/view/1529/839/ (reacties)
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee serieus, het zag er echt raar uit. Hij lijkt wat zwakjes te porren. Nooit geweten dat je zo makkelijk met zo'n mieterig gebaar door iemands kleding en lichaam kwam. En hij zit ook zo gek op zijn hurken te steken. En dan nog even in de rug idd.
Zo kan ik mij nog een gebeurtenis herinneren in mijn geboortestad Venlo, waar een jongen met drie of vier klappen (met een moterhelm) al aan zijn einde kwam...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Een mes is scherp, het kost geen enkele krachtsinspanning om iemand neer te steken. Of die persoon moet een dikke leren jas aanhebben...
Ik vind sowieso dat het wapenverbod moet worden afgedwongen met voorwaardelijke celstraffen van 10+ jaar. Het had deze jongen waarschijnlijk niet geholpen, maar misschien ook wel. 5 steekwonden kosten je 2 a 3 seconden. Iemand doodmeppen duurt wat langer en trekt een stuk meer aandacht.
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
Een moord met de dood bestraffen is nogal paradoxaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef Kadesh het volgende:
Waar blijven trouwens die anti doodstraf huilies?
je kunt niet overal een agent neerzetten. camera's zijn wel goedkoop en makkelijk te bedienen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ziek, dat filmpje, echt...
Als dat mijn oma was, dan zou ik overigens wel blij zijn met die camera daar. Oude vrouwtjes worden al sinds de oertijd beroofd en nu heb je tenminste kans om zo'n idioot nog te achterhalen.
Overigens heb ik natuurlijk liever een politiemacht die zijn werk eens doet
Pakkans van 30%![]()
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
cameratoezicht mogen ze van mij uitbreidden, mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Volkomen mee eens. Doodstraf is hier de enige passende straf. En die is dan nog te licht, omdat die doorgaans relatief pijnloos wordt uitgevoerd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Doodschieten is er nog te goed voor. Elke pond belasting die naar het opsluiten van dat tuig gaat, is er een te veel. Zulke "mensen" verdienen het niet eens a 500 euro per persoon per dag opgesloten te worden. Zomaar iemand aftuigen en daarna met een mes neersteken? Dat is geen ongelukje, dat is geen baldadigheid, dat is pure moord. Het interesseert me niet dat de doodstraf niet afschrikwekkend is, zoals sommige hippies hier bazelen, het gaat om vergelding. Straf. Als je zoiets flikt, verdien je maar een ding: de dood.
Het bewijs dat bewakingscamera's nodig zijn, is te zien op de beelden van diezelfde bewakingscamera's. Gelukkig zijn de moordenaars nu tenminste gepakt. Maar camera's bieden mensen uiteindelijk geen bescherming tegen dit soort idioten. Wat je gaat krijgen, is dat mensen zich gaan wapenen, om uit zelfverdediging te kunnen handelen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 02:56 schreef StefanP het volgende:
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
is dat zo?quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:49 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
mensen die denken dat een duistere mogenheid dit gaat gebruiken om het volk te onderdrukken moet snel naar de huisarts medicijnen halen tegen waanvoorstellingen.
Net als dat er al 20 keer voor de doodstraf is gepleit in dit topic? Ik heb helemaal geen anti-camera kruistocht, mijn reactie hiervoor vat het wel aardig samen denk ik. Dat mijn mening je niet aanstaat, jammer dan, maar ik ga zeker niet omdat jij het wil weg hier.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:55 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kap eens met je anti-camera kruistocht, hier gaat het om die jongen die doodgestoken is, niet jouw mening die we nu al 20 keer hebben kunnen lezen...
Eens kijken of je nog zo piept wanneer het jouw vriend was geweest die pal voor je neus wordt doodgeslagen en er is geen spoor van de dadersquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:54 schreef Frank-NL het volgende:
Vind je het zelf ook niet een beetje makkelijk om mensen die er een andere mening op nahouden zo neer te zetten? Onder het mom van van alles (terrorisme, misdaad, noem maar op) komen er de laatste jaren steeds meer maatregelen die onze privacy inperken. Camera's, ID plicht, preventief foullieren, bewaarplicht. Misschien dat jou dit niks kan schelen, maar anderen wel. Ik leef niet graag in een politiestaat namelijk.
De enige troll in dit topic ben jij.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:45 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
Alsof het zin heeft om op deze trollerige reactie in te gaan... Je mening is wel duidelijk. Ik hou er een andere op na.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |