Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Oude ibook?Die zijn toch keilangzaam?? M'n vader heeft ook een laptop die is niet supersnel gaat wel ( zo een grijze)
Ik laat die laptop dan wel gewoon thuis enz.. Maar dan kan ik op de bank computeren of in m'n bed
Die pc dingen zeggen mij niet zoveelquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512
Zoals ik in mijn vorige post al zei hangt de snelheid ook wel en beetje van het model af. Maar een laatste-generatie G4 iBook 12" moet je wel voor rond de 800 euro kunnen krijgen lijkt me, nieuw waren ze 999 of 900 met studentenkorting.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512
Naja het komt er op neer dat ie evensnel is als een Pentium 4quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:39 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Die pc dingen zeggen mij niet zoveel![]()
12" dat is kei klein of niet dan? Ik wil wel beetje groot schermquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn vorige post al zei hangt de snelheid ook wel en beetje van het model af. Maar een laatste-generatie G4 iBook 12" moet je wel voor rond de 800 euro kunnen krijgen lijkt me, nieuw waren ze 999 of 900 met studentenkorting.
O maar ik weet niet hoe snel dat is want ik zit nu toevallig achter een pc maar dat is een traag kutdingquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Naja het komt er op neer dat ie evensnel is als een Pentium 4
Ok.. maar ik weet 't wel ong en heb liever iets groterquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:45 schreef Remzz het volgende:
Dit is 12 inch:
http://members.home.nl/mullerremco/DSC00015.JPG
Bij Apple is het vrij simpel samen te vatten: hoe groter het scherm, des te hoger de prijs. De oude iBooks (die witte dingen) kon je in 12" en 14" krijgen. Het 14" model heeft overigens evenveel beeldpunten als het 12" model, je kunt dus niet meer dingen op het scherm zetten, het ziet er alleen wat groter uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
12" dat is kei klein of niet dan? Ik wil wel beetje groot schermOpzich zal ik wel teveel eisen hebben en zal 't alsnog een beetje duur worden denk ik
![]()
Kan ie wel cd's branden? Dan kan 't goedkope model misschien ookwelquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij Apple is het vrij simpel samen te vatten: hoe groter het scherm, des te hoger de prijs. De oude iBooks (die witte dingen) kon je in 12" en 14" krijgen. Het 14" model heeft overigens evenveel beeldpunten als het 12" model, je kunt dus niet meer dingen op het scherm zetten, het ziet er alleen wat groter uit.
Verder heb je de PowerBook modellen, die grijze/zilveren/metalen of hoe je het ook wilt noemen. Die zijn 12, 15 en 17 inch, maar waarschijnlijk zelfs tweedehands nog boven je budget.
Nieuw heb je de MacBook in 13.3" uitvoering en de MacBook Pro in 15 en 17 inch. Die Pro's zijn al helemaal te duur. De gewone MacBook heeft een breder scherm dan de oude iBooks, en vooral: meer beeldpunten, dus er kan meer informatie op. Alleen, als je een dvd brander wilt hebben zul je inderdaad voor het dure model moeten gaan. Of eventueel een losse brander kopen.
Als ik zo lees wat je wilt lijkt me de MacBook toch de beste keuze.
Ja, cd's branden kan met iedere MacBook, alleen voor dvd's branden moet je het duurdere model hebben. Kijk anders ook eens op de Apple site, en vergeet de studentenkorting niet (als je student bent)quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Kan ie wel cd's branden? Dan kan 't goedkope model misschien ookwel
Hmm.. zou zonde zijn als ik helemaal een nieuwe computer koop.. en hij is dan nog traagquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:50 schreef Remzz het volgende:
Ik kan denk ik niet en the Sims en Photoshop samen laten draaien zonder vertraging.
Ja ik kijk wel vaak maar daar smijten ze altijd met termen en zo dan denk ik pfjieeeuwquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, cd's branden kan met iedere MacBook, alleen voor dvd's branden moet je het duurdere model hebben. Kijk anders ook eens op de Apple site, en vergeet de studentenkorting niet (als je student bent)
De Intel's(de nieuwe dus) zijn wel een stuk sneller hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:51 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Hmm.. zou zonde zijn als ik helemaal een nieuwe computer koop.. en hij is dan nog traag
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:51 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ja ik kijk wel vaak maar daar smijten ze altijd met termen en zo dan denk ik pfjieeeuw
zeg gewoon
cd brander
of dvd brander
maar nee
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen nietquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)
Beetje slimme jongen heeft dan wel door wat dat doet (dvd's lezen, cd's branden), toch?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:56 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen niet![]()
Dan zou ik mijn fotoboek maar eens aanpassen, als ik jouw wasquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:56 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen niet![]()
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgersquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn fotoboek maar eens aanpassen, als ik jouw was
Dat zijn geen leuke grappenquote:
quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:01 schreef Furious het volgende:.
Dat dit weer leeft joh, ik moet echt onder mijn steen vandaan kruipen. Heaui.
tip: Niet verklappen dat je de sims speelt, dat verraadt het alsnog. Je kunt dan gewoon Unreal Tournament ofzo zeggen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:00 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgers
Dan moet je niet hier alsnog toegeven dat je een meisje bentquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgers
iPhoto, al dan niet samen met Automator?quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Is er een programma waarmee ik foto'tjes heel makkelijk kan verkleinen? Gewoon van 1600 x 1200 naar 500 x 375 ofzo?
iPhotoquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Is er een programma waarmee ik foto'tjes heel makkelijk kan verkleinen? Gewoon van 1600 x 1200 naar 500 x 375 ofzo?
ja maar.. maar.. jongens spelen OOK the simsquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef XL het volgende:
[..]
tip: Niet verklappen dat je de sims speelt, dat verraadt het alsnog. Je kunt dan gewoon Unreal Tournament ofzo zeggen.
Imagewellquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Dat zijn meisjes, die hijgers willen voorkomen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
[..]
ja maar.. maar.. jongens spelen OOK the sims
Imagewell, of iPhoto? Bij iPhoto kun je iig Export kiezen, een formaat invullen en aangeven waar het heen moet. Werkt ook voor meerdere bestanden trouwens, dus Automator heb je niet eens nodigquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef Remzz het volgende:
Is dat zo ? Ik vind het om eerlijk te zijn niet echt een heel lekker programma
Waar kan ik dat verkleinde bestand dan terug vinden?
Geen idee eigenlijk. Ik vind het programma er prachtig uitzien, maar het werkt niet met de webruimte van de Universiteit van Tilburg, dus ik gebruik het niet. Dat het kan verkleinen enzo dat weet ik wel. Dat het eenvoudig werkt ook. Ik gebruik er zelf photoshop voor, daar zitten een aantal bewerkingsfuncties in die je automatisch vanuit Finder kan opstarten. Het is wel omslachtig, want photoshop moet nogal lang laden op mijn iBook.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef Remzz het volgende:
Is dat zo ? Ik vind het om eerlijk te zijn niet echt een heel lekker programma
Waar kan ik dat verkleinde bestand dan terug vinden?
Ow dat wist ik geeneensquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Imagewell, of iPhoto? Bij iPhoto kun je iig Export kiezen, een formaat invullen en aangeven waar het heen moet. Werkt ook voor meerdere bestanden trouwens, dus Automator heb je niet eens nodig
Ah okee, Imagewell werkt goed idd ook incombinatie met mijn webspacequote:Op woensdag 31 mei 2006 11:12 schreef XL het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik vind het programma er prachtig uitzien, maar het werkt niet met de webruimte van de Universiteit van Tilburg, dus ik gebruik het niet. Dat het kan verkleinen enzo dat weet ik wel. Dat het eenvoudig werkt ook. Ik gebruik er zelf photoshop voor, daar zitten een aantal bewerkingsfuncties in die je automatisch vanuit Finder kan opstarten. Het is wel omslachtig, want photoshop moet nogal lang laden op mijn iBook.
Staat er geen index.html in de home-directory van je webspace die je forward naar een verwijderde blog?quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:16 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ah okee, Imagewell werkt goed idd ook incombinatie met mijn webspace
Nog ff ween vraagje, niet echt Mac gerelateerd maar om er nu een topic voor te openen... Mijn webspace is: http://members.home.nl/mullerremco Maar ik kan daar niet meer in komen elke keer als ik daar heen ga link ie me door naar http://members.home.nl/mullerremco/Site/Blog/Blog.html
Waarom
Ach tuurlijk dat ik daar zelf niet op komquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:29 schreef XL het volgende:
[..]
Staat er geen index.html in de home-directory van je webspace die je forward naar een verwijderde blog?
Ik kreeg de sims van een jongenquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:08 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn meisjes, die hijgers willen voorkomen.
Tof. Ik wil iKoffie.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:49 schreef Nugget het volgende:
Ik heb een iMok!![]()
De verkoper zei dat ze ze eigenlijk niet weg gaven, maar haalde er toen wel één uit de etalage. "Eén iMok voor mevrouw."![]()
* Nugget nipt aan een kopje iThee
Ik gebruik alleen mijn Powerbook en dat gaat me prima af. Ik heb hem op mijn bureau op een iLap staan en heb daarnaast een MacMice liggen, maar die laatste heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. Soms sluit ik mijn beeldscherm wel eens aan op mijn Powerbook, maar dat is alleen als ik films moet monteren en een enorme tijdbalk nodig heb. Ik heb ook heel lang een muisarm gehad en ben er nog gevoelig voor, maar heb er nu geen problemen meer mee. Ik kreeg eigenlijk meer RSI van achter een pc zitten, dan van werken op een laptop.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:15 schreef AudreyHepburn een heel zielig verhaaltje
Hoe bedoel je dat precies ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef Nugget het volgende:Ik kreeg eigenlijk meer RSI van achter een pc zitten, dan van werken op een laptop.![]()
Laatste keer dat ik verhuisde had ik mijn mac een half jaartje. Gebruikte mijn pc af en toe. Verhuizen ging een beetje hals-over-kop, dus ik woonde al in mijn nieuwe hok voor ik mijn verhuisdozen goed en wel open had. Na een maand of 2 had ik mijn pc nog steeds niet opnieuw aangesloten. Dat was het moment om hem naar het pakhuis (mijn ouders) te brengen. Hij hapt daar tegenwoordig stof.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
verhaal
Ik zet altijd de brightness van mijn iBook scherm op 0. Ik vind het vervelend om in 2 schermen hetzelfde te zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzoquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:36 schreef XL het volgende:
[..]
Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.
Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies ?
En over Appletoetsenborden: hoe ergonomisch verantwoord zijn die uberhaupt ? Want ze zijn nogal standaard rechthoekig en bij mijn weten niet speciaal verantwoord ofzo.
Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen mijn Powerbook en dat gaat me prima af. Ik heb hem op mijn bureau op een iLap staan.
Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef XL het volgende:
Ik botste nogal eens tegen de hoeken op van mijn monitor, want de resolutie van dat scherm was natuurlijk hoger dan dat van mijn iBook. Eigenlijk ontdekte ik dat 4 virtuele desktops (die ik al eerder draaide) vele malen handiger zijn dan 2 monitoren van verschillende resolutie.
Schatje, dat heb ik gewoon al gedaan. Zo stoer ben ik nou.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzo
http://desktopmanager.berlios.de/index.phpquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ?
Nee, ik heb hem bij de MacHouse gekocht, die hadden er een partijtje staan, in heel veel uitvoeringen. Ik denk dat er wel meer vestigingen zijn die ze hebben en anders kunnen ze het wellicht voor je bestellen, scheelt weer verzendkostenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?
Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:40 schreef Nugget het volgende:
[..]
Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisen![]()
Is dat stabiel, aangezien op de website staat dat het een Alpha is?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
http://desktopmanager.berlios.de/index.php
Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?
Want dat is het ook een beetje. Ik moet een nieuw bureau hebben en een nieuwe bureaustoel. Wat ik nu heb blijft hier als ik ga verhuizen. En ik wil ook echt iets verantwoords hebben. Ik heb nu mijn bureaustoel belachelijk hoog staan om mijn armen laag op het bureau te hebben, maar da's kut voor mijn rug. Geen idee waar ik nou een fijn bureau het beste kan kopen. Maar, da's niet voor hier.
Volgens mij is dit het programma dat Anthraxx mij eens aanraadde. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad, maar ik gebruikte het zo weinig dat ik het weer verwijderd heb.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat stabiel, aangezien op de website staat dat het een Alpha is?
Ik draai desktopmanager al anderhalf jaar, zonder problemen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat volgens mij het dodelijke van toetsenborden is, is de plek waar je onderarmen op de rand van het bureau steunen. Daar heb ik ook gewoon last van als ik lang tik, ook al voor die muisarm.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:52 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.
Verschil in resolutie uitte zich als volgt:quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.
En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ? Ook de mijne dus ? Anders ga ik eens proberen of dat bevalt. Maar, wat wel zo is, ik moet erg veel schrijven voor mijn studie, en daarbij is het gewoon voor het oog veel rustiger om op die enorme monitor van mij te werken ipv op de iBook. 12" iBook of 19" flatscreen is nogal een verschil. Maar, dat virtuele desktops kan toch nog gewoon wel ook al heb je twee beeldschermen ?
1 2 3 4 5 6 | _________ | |_______ | || | | || | |________||______| |
Ik gebruik het! Werkt fantastisch en stabiel. Enige 'probleem' is dat een mouse-over op een passieve desktop (van bijv. adium als je de muis boven een contactpersoon houdt) buiten vensters op de actieve desktop gewoon in beeld komen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat ziet er ook netjes uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef Tomasso het volgende:
Ik gebruik Virtue sinds 2 dagen, bevalt me ook prima.
*visualiseert*quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
Meest lowbudget oplossing ever:
Om mijn pols recht te houden bij het muizen op mijn iBook heb ik een pakje sigaretten onder mijn pols gelegd. Precies de goeie hoogte, precies goeie formaat, en het schuift mee als ik muis..
.
.
Een idee om mee de markt op te gaanquote:Op woensdag 31 mei 2006 16:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
Meest lowbudget oplossing ever:
Om mijn pols recht te houden bij het muizen op mijn iBook heb ik een pakje sigaretten onder mijn pols gelegd. Precies de goeie hoogte, precies goeie formaat, en het schuift mee als ik muis..
.
.
Daar ben ik nu net exact 3,5 dag mee gestopt. Krijg ik nu RSI?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En als je nu shag rookt..?
Hij wil géén gratis 8" Apple notebookje?quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
iShag:
Mijn vriend heeft een 15" iBook en ik een 12". Tijdje geleden toen we gingen eten had ik onze beide iBooks even dicht op elkaar gelegd om wat ruimte op tafel te maken. Roept ie naar mij: "Leg je er wel wat tussen, anders ligt er straks een 8" naast !"
Volgens mij heb ik dit hier al eens verteld.
De huilen de eerste maanden constant en het duurt maanden zo niet jaren voordat je er wat mee kan.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij wil géén gratis 8" Apple notebookje?
Dat was idd ook mijn reactie.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hij wil géén gratis 8" Apple notebookje?
Mannen liegen altijd over grootte: er bestaat nl. geen 15" iBook.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
iShag:
Mijn vriend heeft een 15" iBook en ik een 12". Tijdje geleden toen we gingen eten had ik onze beide iBooks even dicht op elkaar gelegd om wat ruimte op tafel te maken. Roept ie naar mij: "Leg je er wel wat tussen, anders ligt er straks een 8" naast !"
Volgens mij heb ik dit hier al eens verteld.
Dan heb ik het geld pas bij elkaarquote:
Mijn fout. Ik vergeet dat altijd. Die grote is dan dus 14" toch ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Mannen liegen altijd over grootte: er bestaat nl. geen 15" iBook.
Yupquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Mijn fout. Ik vergeet dat altijd. Die grote is dan dus 14" toch ?
Ik ben wel fan van X-Chat Aqua, maar dat is misschien wat te no-nonsense.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:56 schreef E.T. het volgende:
vraagje.. wat is een handig no-nonsense irc-progje? (a la mirc ofzo)
Ondanks dat ODT een goedgekeurde standaard en een open formaat is, is het nog geen standaard in de praktijk. Veel programma's kunnen nog geen ODT openen, dus het wordt even kloten. Maar je kunt eventueel altijd je ODT-file unzippen. Je krijgt dan de inhoud (tekst en afbeeldingen) als losse files.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:53 schreef De_Hertog het volgende:
Hmm. Ik heb hier een .odt bestand. Weet iemand hoe ik dat kan openen zonder OpenOffice te moeten installeren?
Colloquy; werkt ideaal.quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:56 schreef E.T. het volgende:
vraagje.. wat is een handig no-nonsense irc-progje? (a la mirc ofzo)
Track and trace...? Als ie 'out for delivery' is, dan kun je hem vandaag wel verwachten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:04 schreef ChOas het volgende:
Ik word GEK
Vandaag MOET gewoon mijn iMac bezorgd worden anders wordt het vervelend voor mijn omgeving
De pakketjes staan nu in Venray, gisteravond de picklist opgegaan...quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Track and trace...? Als ie 'out for delivery' is, dan kun je hem vandaag wel verwachten.
Ah, bedankt. Ik ga er even mee spelen dan.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ondanks dat ODT een goedgekeurde standaard en een open formaat is, is het nog geen standaard in de praktijk. Veel programma's kunnen nog geen ODT openen, dus het wordt even kloten. Maar je kunt eventueel altijd je ODT-file unzippen. Je krijgt dan de inhoud (tekst en afbeeldingen) als losse files.
Wat raar. Krijg je nog een foutmelding ofzo als je het /server-commando gebruikt?quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef E.T. het volgende:
Xchat aqua verbind niet met de server op de een of andere manier.
- In Colloquy Appeltje+1 klikkenquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef E.T. het volgende:
Colloquy doet wel wat ik wil.. kan alleen nog niet vinden waar ik in moet stellen dat ie standaard met het juiste kanaal en pasword verbind bij het opstarten..
hij verbind met de server en daarna iets met 'found username (host)' 'not registered' en vervolgens gaat ie niet verder en 'closing connection'quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat raar. Krijg je nog een foutmelding ofzo als je het /server-commando gebruikt?
Wazig. Nou ja, als het met dat andere programma werkt is het natuurlijk ook goedquote:Op donderdag 1 juni 2006 10:53 schreef E.T. het volgende:
[..]
hij verbind met de server en daarna iets met 'found username (host)' 'not registered' en vervolgens gaat ie niet verder en 'closing connection'
Hmm, weet je zeker dat je je instellingen goed hebt staan? Bij mij doet hij het namelijk wel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:44 schreef E.T. het volgende:
http://tinyurl.com/ra3asquote:Op donderdag 1 juni 2006 11:50 schreef Furious het volgende:
Ik lanceer een vraag.
Ik ben al enige tijd op zoek naar fatsoenlijke spreadsheet software, Microsoft Excel vind ik niets, en OpenOffice vind ik niets. Zijn er nog meer alternatieven?
Wat heb je precies tegen Excel? Ik vind het het beste programma uit de hele MS Office-suite.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:50 schreef Furious het volgende:
Ik lanceer een vraag.
Ik ben al enige tijd op zoek naar fatsoenlijke spreadsheet software, Microsoft Excel vind ik niets, en OpenOffice vind ik niets. Zijn er nog meer alternatieven?
Ik mis de makkelijkheid van Apple erin.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat heb je precies tegen Excel? Ik vind het het beste programma uit de hele MS Office-suite.
Dit zou ik ook kunnen googlen, maar ik zou graag wat persoonlijke ervaringen met andere spreadsheet pakketen willen hebben. Die kreten van de user comments bij bijvoorbeeld die website heb ik niet heel veel aan.quote:
Excel is veel te veelzijdig. Voor sommige aspecten van Excel zijn prima alternatieven, iets wat zoveel als Excel kan wordt nooit makkelijker. Alle opties hebben een plaats nodig en veel opties maken iets onoverzichtelijk. Wat wil je dus met Excel gaan doen. Ik zou Excel met name voor statistische berekeningen gebruiken. Prima alternatieven voor mij zijn SPSS, Gate, Weka. Zoals gezegd, dat is wel veel specialistischer dan Excel maar voldoet voor mijn toepassing.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:02 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik mis de makkelijkheid van Apple erin.En bovendien, ik zou het dan ook nog moeten kopen.
[..]
Dit zou ik ook kunnen googlen, maar ik zou graag wat persoonlijke ervaringen met andere spreadsheet pakketen willen hebben. Die kreten van de user comments bij bijvoorbeeld die website heb ik niet heel veel aan.
quote:The first version of Excel was released for the Mac in 1985 and the first Windows version (numbered 2.0 to line-up with the Mac and bundled with a run-time Windows environment) was released in November 1987.
Maar niet gratis.quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:51 schreef Remzz het volgende:
Dreamweaver bestaat toch ook voor de Mac?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een stel vrienden die in het bestuur van een studentenvereniging zitten werken er daar op kantoor mee op hun Powerbook & Macbook Pro: NeoOffice. Een of andere variant op Open Office, die schijnbaar een stuk relaxter is. Ik zie ze vanmiddag nog wel even, dus als ik even het een en ander over een Excelvariant daarvan moet vragen, meld het hier even.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:50 schreef Furious het volgende:
Ik lanceer een vraag.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Current Status SCAN TO TRUCK Due Date Shp Ref xxx Tracking Details Multi-Delivery Details Date Time Status Comment 01JUN06 17:01 SCAN TO TRUCK TR = Txxx CAR = TNT TL = DOM 01JUN06 15:39 PALLET CLOSED TNTxxxClosed 31MAY06 21:23 Pick List Printed Delivery xxx yyy 31MAY06 21:22 JOB CREATED |
Hmm bedankt. Maar ik zie dat NeoOffice letterlijk geport is van OpenOffice om native op Mac OSX te draaien. Dus in feite is en blijft het gewoon OpenOffice? Of zie ik dat verkeerd, want zo 1-2-3 kan ik geen verschil ontdekken.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een stel vrienden die in het bestuur van een studentenvereniging zitten werken er daar op kantoor mee op hun Powerbook & Macbook Pro: NeoOffice. Een of andere variant op Open Office, die schijnbaar een stuk relaxter is. Ik zie ze vanmiddag nog wel even, dus als ik even het een en ander over een Excelvariant daarvan moet vragen, meld het hier even.
Lotus 1-2-3?quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:45 schreef Furious het volgende:
[..]
Hmm bedankt. Maar ik zie dat NeoOffice letterlijk geport is van OpenOffice om native op Mac OSX te draaien. Dus in feite is en blijft het gewoon OpenOffice? Of zie ik dat verkeerd, want zo 1-2-3 kan ik geen verschil ontdekken.
Er is inhoudelijk geen verschil.quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:45 schreef Furious het volgende:
[..]
Hmm bedankt. Maar ik zie dat NeoOffice letterlijk geport is van OpenOffice om native op Mac OSX te draaien. Dus in feite is en blijft het gewoon OpenOffice? Of zie ik dat verkeerd, want zo 1-2-3 kan ik geen verschil ontdekken.
Alleen als dit de TrackTrace van TNT is. Als deze van Apple is, kan het nog wel een paar dagen durenquote:Op donderdag 1 juni 2006 18:43 schreef ChOas het volgende:
Venray:
[ code verwijderd ]
Dit is toch goed nieuws ???
Zeg me alsjeblieft dat dit betekent dat ik alles morgen binnen heb (in Den Haag) ?
Dual core 2GHz, 20", 1 Gig geheugen...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat voor ei-mek is het eigenlijk Ch0as..?
Pages kan toch ook rekenen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:38 schreef Furious het volgende:
Ik maak wel een mooie vormgeving in Pages en pak mijn zakjapanner om alles uit te rekenen.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:15 schreef Furious het volgende:
[..]
Jezus Mina, ik ben ook echt achterlijk zeg.![]()
Dat is mooiquote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:52 schreef LudoSanders het volgende:
Gefeliciteerd. Waarom dat glossy scherm eigenlijk, lijkt mij redelijk vervelend?
En waarom lees ik die zin 3 keer, begrijp 'm niet en kom er DAN pas achter dat je be-amen bedoelt en niet beamen als in 'beam me up Scotty!' ?quote:
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:04 schreef ChOas het volgende:
[..]
En waarom lees ik die zin 3 keer, begrijp 'm niet en kom er DAN pas achter dat je be-amen bedoelt en niet beamen als in 'beam me up Scotty!' ?
Het is te zien. Tissuesquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:22 schreef ChOas het volgende:
Dit is even een emotioneel moment voor me
http://www.chemisphere.nl/ChOas/imac/imac.html
Nou ik heb het bij de Macbook gezien en vond het toch wel wat hebben.. de kleuren worden er echt een stuk mooier door. Ik zou er op zich best spijt van kunnen krijgen, maarja datzelfde geldt voor een niet-glossy schermquote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:52 schreef LudoSanders het volgende:
Gefeliciteerd. Waarom dat glossy scherm eigenlijk, lijkt mij redelijk vervelend?
Ik ben te jaloers om hier een volwassen oordeel over te geven.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:22 schreef ChOas het volgende:
Dit is even een emotioneel moment voor me
http://www.chemisphere.nl/ChOas/imac/imac.html
Je weet niet hoeveel moeite het voor mij is om iets voor mezelf te kopen, dus ik ben nu heel trotsquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:55 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik ben te jaloers om hier een volwassen oordeel over te geven.![]()
Hell no!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:24 schreef tonks het volgende:
Die tissues waren volgens mij niet voor de tranen
He, dat kon je verwachten hoorquote:
Je moet je Access Point ook niet achter je magnetron neerzettenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:07 schreef Tijn het volgende:
Waarom heeft Windows geen "interference robustness"-optie voor wifi, net als Mac OS X? Gooi ik net de magnetron even aan om wat op te warmen, vliegt gelijk de verbinding van m'n laptop eruit
Ik zat met m'n laptop in de keuken. En met interference robustness kan dat ook gewoonquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:13 schreef Bigs het volgende:
[..]
Je moet je Access Point ook niet achter je magnetron neerzetten
Handige link.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:14 schreef ChOas het volgende:
Ooohkay... ik ben verkocht...
Vraag 2 is nu... hoeveel leg ik bij als ik mijn Powerbook G4 1Ghz, 1Gig geheugen ga ruilen voor een macbook
Iemand een idee ?
Als je vlakbij een vliegveld woont kun je ook de Aviation Weather Widget downloaden: die is wat accurater.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:28 schreef Xilantof het volgende:
laat maaral gevonden
Gewoon ff op enter rammen
Jep, en 'WeatherBug' is trouwens ook wel mooi, moet je ook een vliegveld invullen met een Automated Weathersystem (voor de leken; gewoon de wat grotere vliegveldenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je vlakbij een vliegveld woont kun je ook de Aviation Weather Widget downloaden: die is wat accurater.
Helaas, dat niet.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:50 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Als je vlakbij een vliegveld woont kun je ook de Aviation Weather Widget downloaden: die is wat accurater.
Ik moet mijn verse MacBook ook even updaten, maar daarvoor hang ik hem zo met kabeltje aan de router, dat gaat toch ff iets vlotter dan draadloos.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:03 schreef tonks het volgende:
Waarom zijn die apple updates zo groot. 51mb voor quicktime?!
Bij mij was het een paar honderd mb voor de updates.. en 1 keer reboot voor firmware...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik moet mijn verse MacBook ook even updaten, maar daarvoor hang ik hem zo met kabeltje aan de router, dat gaat toch ff iets vlotter dan draadloos.
Wat een verademing trouwens dat OS X, werk er op school al vaker mee, maar nu thuis ook! Heerlijk.
Niet om je ogen uit te steken maar okay, ik heb 'm net, en ik ben HE-LE-MAAL verkocht...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:12 schreef Remzz het volgende:
Echt ik wil zooo graag een iMac, die zijn echt zoooo mooi
Laatste keer was ik in de Apple store voor de MacBook, heb ik ff een minutje naar gekeken, daarna me meteen een kwartier met de 20" iMac vermaakt.
Eens.. een vriend van mij heeft ook een 20" iMac (eerste generatie G5) en het is echt heerlijk werkenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Niet om je ogen uit te steken maar okay, ik heb 'm net, en ik ben HE-LE-MAAL verkocht...
Had al meer macs, maar dit is op dit moment toch wel HET desktop systeem wat je wil hebben...
[afbeelding]
Ik denk dat je dan even full keyboard access aan moeten zetten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Maar waarom kan ik niet gewoon "tab" "tab" "enter" doen om hier te posten?
Wat heeft 'ie gekost?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:19 schreef ChOas het volgende:
[..]
Niet om je ogen uit te steken maar okay, ik heb 'm net, en ik ben HE-LE-MAAL verkocht...
Had al meer macs, maar dit is op dit moment toch wel HET desktop systeem wat je wil hebben...
[afbeelding]
1870,-quote:
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vooruit: ik heb ook nog een paar foto's in mijn PB iPhoto-bibliotheek staan
[afbeelding]
Wat voor tafel is dat ?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:21 schreef tonks het volgende:
Als we toch aan het patsen zijn.
[afbeelding]
klopt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef ChOas het volgende:
[..]
Bij mij was het een paar honderd mb voor de updates.. en 1 keer reboot voor firmware...
Whahaha, nouja ik kan zeggen dat ik 3 foto's heb van het uitpakken. Toen werd ik te nieuwsgierigquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:45 schreef tonks het volgende:
Ja opschieten foto's moet je tijdens het uitpakken al maken!
En dan:quote:
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vooruit: ik heb ook nog een paar foto's in mijn PB iPhoto-bibliotheek staan
[afbeelding]
Jep.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:24 schreef De_Hertog het volgende:
Ik heb net Virtue voor het eerst geprobeerd, en dat werkt erg handig. Vooral op een 12" scherm. En dat ie bij klikken op een dock-item naar de juiste desktop gaat, en terug springt als alle windows weg zijn, vind ik ook wel plezierig.
En ik kan nu vrijwel hetzelfde truckje als dat leuke parallels-multi-os filmpje door op één van die desktops een RDC verbinding fullscreen open te zetten. Al met al toch wel blij dat ik toch besloten heb nog even te wachten met de aankoop van een Intel Mac.quote:
Pffffffffffquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:32 schreef tonks het volgende:
Oja leuk... een 12" powerbook..
Hoe zit je macmini op het internet? Via een draadje? Of gebruik je airport ook echt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 11:45 schreef Furia het volgende:
[..]
Pffffffffff![]()
Ik vind hem mooi hoor!
En dan neem ik meteen even de ruimte voor een ongelofelijke n00b-vraag: Ik heb een mac mini met airport enzo. Ik wil nu een macbook en dan wil ik eigenlijk draadloos kunnen internetten op het balkon. Op het moment deel ik internet met een windows pc (niet van mij!). Kan ik een Airport Extreme basisstation aan mijn computer aansluiten en werkt het dan? Ik heb er zeg maar erg weinig verstand van
![]()
Via een modem, samen met die pc dus. ik weet niet eens hoe airport werkt, alleen dat het erop zitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Hoe zit je macmini op het internet? Via een draadje? Of gebruik je airport ook echt?
Kan het met zowel de Express (die toch 70 euries goedkoper is) als de Extreme? En als je die dan aan je modem zet, heeft die PC dan nog wel gewoon rechtstreeks internettoegang via de modem?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:35 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Je hebt een access point nodig, zoals Airport Extreme of Express van Apple. Die sluit je aan op je modem.
Yup; ik heb aan mijn AE drie computers hangen: twee Apples en een PC.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:42 schreef Furia het volgende:
[..]
Kan het met zowel de Express (die toch 70 euries goedkoper is) als de Extreme? En als je die dan aan je modem zet, heeft die PC dan nog wel gewoon rechtstreeks internettoegang via de modem?
Ja, maar ik wil die PC dus niet aan mijn AE hebben dan. De eigenaar daarvan houdt niet zo van Apple dingen en ook niet zo van veranderingen, dus hij mag er eigenlijk geen last van hebbenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yup; ik heb aan mijn AE drie computers hangen: twee Apples en een PC.
Dat kan ook. Je kunt een bepaalde range toestaan. Of je zet je draadloze netwerk gewoon op 'hidden' met WPA; knappe jongen als ie hem dan (1) vindt, en (2) er op kan inloggen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:45 schreef Furia het volgende:
[..]
Ja, maar ik wil die PC dus niet aan mijn AE hebben dan. De eigenaar daarvan houdt niet zo van Apple dingen en ook niet zo van veranderingen, dus hij mag er eigenlijk geen last van hebben![]()
O ja, die PC heeft ook niets draadloos ofzo, dus die kan dan misschien helemaal niet meer op internetDaar maak ik ook geen vriendjes mee
![]()
Er is nu al een verbinding met 2 machines (de PC en een Mac Mini), dus het zal wel een modem met ingebouwde router zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:00 schreef XL het volgende:
De airport express werkt alleen zoals jij dat wilt wanneer je een modem/router hebt. Als je alleen een modem hebt (met 1 uitgaande netwerkpoort) moet je een airport extreme of andere router plaatsen.
Kijk eens op dat kastje en noem de naam en nummertjes eens op (speedtouch 510 ofzo)quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:04 schreef Furia het volgende:
Het is een modem met 4 poorten erin, er hangen nu 2 PC's en mijn mac aan. Het is eentje van KPN geloof ik, ik weet niet of dat de vraag beantwoord?
Als een aparaat 4 poorten heeft is het sowieso een router. Hoe wil je anders meer computers tegelijk aan internet knopen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij is het een router; staat er LAN op die poorten en is er 1 poort waar WAN op staat..?
Er zal vast wel wat op de onderkant staan op het stickertje.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:38 schreef Furia het volgende:
Er staat wel Speedtouch op, maar geen nummer. Het is een ADSL 2 (?) modem, geschikt voor dat snelle internet in ieder geval. Ik zoek wel even naar de gebruiksaanwijzing, misschien dat daar het nummer op staat!
Ik heb het even nagevraagd en hier denken ze dat het een 740 ofzo is. Ik zou graag aan de onderkant kijken, ware het niet dat hij helemaal onder en achter het bureau zit dat zo afgeschermd is vanwege knaaggrage huisdieren :|quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zal vast wel wat op de onderkant staan op het stickertje.
De enige speedtouch in de 7xx serie die ik tegenkom op de KPN adsl support pagina is de 716 en die is draadloos.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:40 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik heb het even nagevraagd en hier denken ze dat het een 740 ofzo is. Ik zou graag aan de onderkant kijken, ware het niet dat hij helemaal onder en achter het bureau zit dat zo afgeschermd is vanwege knaaggrage huisdieren :|
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow... MIjn Apple is sowieso uitgesteld tot de kerst. Ik heb eerst een ander kadootje gekocht.
Ik geloof niet dat ik dat had gekocht in plaats van een applequote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[afbeelding]
'Cool Swets..., wat dan?'
'Een Christiaan van der Klaauw!'
'Een Christiaan wattuh'
'Van der Klaauw!'
[afbeelding]
Niet mooi?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:59 schreef Furia het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat had gekocht in plaats van een apple![]()
Wat doe jij hier nog? Ga werken voor je nieuwe MacBookquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:21 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Had dan eerst een appel gekocht mafkees
Dat was al snel duidelijk nadat ik even op je naam geklikt had hoor.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[afbeelding]
'Cool Swets..., wat dan?'
Ik heb er wel geld voor maar weet niet of ik het er voor over hebquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:27 schreef Furia het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nog? Ga werken voor je nieuwe MacBook![]()
WTF?! Natuurlijk heb je het ervoor over! Zo'n mooi lief apparaatje dat je toelacht. Mooi lief aaien enzo! Ik heb het er zelfs voor over, en ik ben nog een arme studentquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:18 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik heb er wel geld voor maar weet niet of ik het er voor over heb
Ik heb al twee apples en de apple die ik wil is nog niet uitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:21 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Had dan eerst een appel gekocht mafkees
Welke wil je?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb al twee apples en de apple die ik wil is nog niet uit
Over drie en een halve week kondigen ze hem aan, vanaf augustus verzenden.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb al twee apples en de apple die ik wil is nog niet uit
welke welke welke!!!quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:52 schreef XL het volgende:
[..]
Over drie en een halve week kondigen ze hem aan, vanaf augustus verzenden.
G6?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:56 schreef XL het volgende:
De intel-power-mac
Met de kerst rev2quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:52 schreef XL het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:52 schreef XL het volgende:
[..]
Waarom zou 'een serieuze concurrent voor Dell worden' een reden moeten zijn om het dan maar niet te doen?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:27 schreef XL het volgende:
WWDC voor de aankondiging.
23 juli begint Intel de levering van de Conroe's.
Het blijft speculeren, want de Conroe is eigenlijk nogal goedkoop voor een Powermac. Misschien gaat er wel een Woodcrest-processor in. Dan zouden ze al eerder kunnen leveren. Als het een dual Conroe zou worden zijn we in 1 klap een serieuze concurrent van Dell, dus dat denk ik niet.
Denk niet dat iemand bij Apple het erg zou vinden, maar denk niet dat Intel het goed zou vinden. Volgens mij is de Conroe een processor waar (nog) geen dual-processor chipset voor is, waardoor Dell het niet op de markt zou kunnen brengen. Aangezien Dell ook nogal belangrijk is voor Intel lijkt de kans klein. Echter, het is heel lastig om als buitenstaander hier echt zinnige dingen over te zeggen. Bovendien weet ik niet in hoeverre Apple ook de system-chipset bij Intel afneemt. De intel extreme graphics-chips zitten bijvoorbeeld al op de MacBook en de Mac Mini.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 23:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Waarom zou 'een serieuze concurrent voor Dell worden' een reden moeten zijn om het dan maar niet te doen?
Hoe bedoel je? Disk Utility heeft geen problemen met het branden van een ISO-image hoor. Zo heb ik een paar dagen geleden nog Xubuntu gebrandquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:50 schreef Anthraxx het volgende:
Is er eigenlijk een goed brandpakket, open source, maar wel gebruiksvriendelijk te vinden voor OSX? Disk utility brand alleen Mac images en ik wil juist een ISO.
Nee, maar wel met het maken van een ISO bestand om allerlei bestanden aan toe te voegen die onder Windows gelezen kan worden.quote:Op zondag 4 juni 2006 13:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Disk Utility heeft geen problemen met het branden van een ISO-image hoor. Zo heb ik een paar dagen geleden nog Xubuntu gebrand
Op het forum van flip4mac kun je lezen dat de Universal Binary binnen enkele dagen in publieke bèta-vorm aangeboden zal worden.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:04 schreef capibar het volgende:
ps. Weet iemand wanneer flip4mac universal wordt, ik kan wmv files nu niet native afspelen, wat ervoor zorgt dan HD wmv' s hartstikke traag lopen.
Eerst was het begin mei, toen half mei, en nu binnen aantal dagen, ik hoop dat ze nu wel de waarheid spreken.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:12 schreef FLIPNEUS het volgende:
[..]
Op het forum van flip4mac kun je lezen dat de Universal Binary binnen enkele dagen in publieke bèta-vorm aangeboden zal worden.
Krijg je SVN niet opgestart of werken de commando's binnen SVN niet?quote:Op zondag 4 juni 2006 16:10 schreef tonks het volgende:
Pff waarom krijg ik subversion niet werkend. als ik het installleer en iets typ in de terminal staat er Command not found
. wat ik ook doe
Als ik bijvoorbeeldquote:Op zondag 4 juni 2006 16:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Krijg je SVN niet opgestart of werken de commando's binnen SVN niet?
Ik heb het even geprobeerd en hier werkt hetquote:Op zondag 4 juni 2006 16:26 schreef tonks het volgende:
Ja die gebruik ik
1 |
Dat van jou heb ik ook gedaanquote:Putting SVN in your path
Note: These instructions are for bash, the default shell on Panther and Tiger.
You will need to add /usr/local/bin to your path. To do this, run the following commands in a Terminal window:
touch ~/.bash_profile
open -e ~/.bash_profile
This will open the ~/.bash_profile in TextEdit. Note that it's perfectly fine for this file to be empty. Now add the following line to the file:
export PATH=$PATH:/usr/local/bin
Save and close the file, then close your Terminal window and open a new one. SVN should now be installed and configured correctly. Please continue to the next section for more information on how to install Adium from source.
Wiretap van Ambrosia.quote:Op zondag 4 juni 2006 16:37 schreef XL het volgende:
Is er eigenlijk een programmatje om live-streams (real audio) op te slaan/te rippen?
Is dit wat:quote:Op zondag 4 juni 2006 17:35 schreef Nugget het volgende:
Ik wil graag een mms:// stream rippen. Weet iemand hier een goed en simpel programma voor de mac voor?
Verkocht!quote:Op zondag 4 juni 2006 20:06 schreef tonks het volgende:
50 euro?
doet 't niet bij mijquote:
Het is even aankloten, maar op een gegeven moment had ik hem ook goedquote:
Puhquote:
maakt niet uit.. de lijntjes verspringen dan wel, maar nog steeds witte stukken..quote:Op zondag 4 juni 2006 22:38 schreef tonks het volgende:
E.T, dit had ik ook.. je moet even bij hetzelfde als ik net zei bij Windows, Style: Tile doen.
Wat is dat P icoontje naast je signaalsterkte bovenin?quote:
Seht aus als de P van PSP.quote:Op maandag 5 juni 2006 09:22 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Wat is dat P icoontje naast je signaalsterkte bovenin?
Dat is best handig ja!quote:Op maandag 5 juni 2006 11:06 schreef Tijn het volgende:
Hey, je dock aan de zijkant in combinatie met ClearDock is best relaxed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |