Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Oude ibook?Die zijn toch keilangzaam?? M'n vader heeft ook een laptop die is niet supersnel gaat wel ( zo een grijze)
Ik laat die laptop dan wel gewoon thuis enz.. Maar dan kan ik op de bank computeren of in m'n bed
Die pc dingen zeggen mij niet zoveelquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512
Zoals ik in mijn vorige post al zei hangt de snelheid ook wel en beetje van het model af. Maar een laatste-generatie G4 iBook 12" moet je wel voor rond de 800 euro kunnen krijgen lijkt me, nieuw waren ze 999 of 900 met studentenkorting.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:36 schreef Remzz het volgende:
[..]
Op die ben ik nu aan het typen. En hij is ongeveer evensnel als mijn Pentium 4 2 Mhz. Al zit hier wel 756 mb intern geheugen in en in de Pentium 512
Naja het komt er op neer dat ie evensnel is als een Pentium 4quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:39 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Die pc dingen zeggen mij niet zoveel![]()
12" dat is kei klein of niet dan? Ik wil wel beetje groot schermquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zoals ik in mijn vorige post al zei hangt de snelheid ook wel en beetje van het model af. Maar een laatste-generatie G4 iBook 12" moet je wel voor rond de 800 euro kunnen krijgen lijkt me, nieuw waren ze 999 of 900 met studentenkorting.
O maar ik weet niet hoe snel dat is want ik zit nu toevallig achter een pc maar dat is een traag kutdingquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef Remzz het volgende:
[..]
Naja het komt er op neer dat ie evensnel is als een Pentium 4
Ok.. maar ik weet 't wel ong en heb liever iets groterquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:45 schreef Remzz het volgende:
Dit is 12 inch:
http://members.home.nl/mullerremco/DSC00015.JPG
Bij Apple is het vrij simpel samen te vatten: hoe groter het scherm, des te hoger de prijs. De oude iBooks (die witte dingen) kon je in 12" en 14" krijgen. Het 14" model heeft overigens evenveel beeldpunten als het 12" model, je kunt dus niet meer dingen op het scherm zetten, het ziet er alleen wat groter uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
12" dat is kei klein of niet dan? Ik wil wel beetje groot schermOpzich zal ik wel teveel eisen hebben en zal 't alsnog een beetje duur worden denk ik
![]()
Kan ie wel cd's branden? Dan kan 't goedkope model misschien ookwelquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij Apple is het vrij simpel samen te vatten: hoe groter het scherm, des te hoger de prijs. De oude iBooks (die witte dingen) kon je in 12" en 14" krijgen. Het 14" model heeft overigens evenveel beeldpunten als het 12" model, je kunt dus niet meer dingen op het scherm zetten, het ziet er alleen wat groter uit.
Verder heb je de PowerBook modellen, die grijze/zilveren/metalen of hoe je het ook wilt noemen. Die zijn 12, 15 en 17 inch, maar waarschijnlijk zelfs tweedehands nog boven je budget.
Nieuw heb je de MacBook in 13.3" uitvoering en de MacBook Pro in 15 en 17 inch. Die Pro's zijn al helemaal te duur. De gewone MacBook heeft een breder scherm dan de oude iBooks, en vooral: meer beeldpunten, dus er kan meer informatie op. Alleen, als je een dvd brander wilt hebben zul je inderdaad voor het dure model moeten gaan. Of eventueel een losse brander kopen.
Als ik zo lees wat je wilt lijkt me de MacBook toch de beste keuze.
Ja, cd's branden kan met iedere MacBook, alleen voor dvd's branden moet je het duurdere model hebben. Kijk anders ook eens op de Apple site, en vergeet de studentenkorting niet (als je student bent)quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Kan ie wel cd's branden? Dan kan 't goedkope model misschien ookwel
Hmm.. zou zonde zijn als ik helemaal een nieuwe computer koop.. en hij is dan nog traagquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:50 schreef Remzz het volgende:
Ik kan denk ik niet en the Sims en Photoshop samen laten draaien zonder vertraging.
Ja ik kijk wel vaak maar daar smijten ze altijd met termen en zo dan denk ik pfjieeeuwquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, cd's branden kan met iedere MacBook, alleen voor dvd's branden moet je het duurdere model hebben. Kijk anders ook eens op de Apple site, en vergeet de studentenkorting niet (als je student bent)
De Intel's(de nieuwe dus) zijn wel een stuk sneller hoor.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:51 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Hmm.. zou zonde zijn als ik helemaal een nieuwe computer koop.. en hij is dan nog traag
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:51 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ja ik kijk wel vaak maar daar smijten ze altijd met termen en zo dan denk ik pfjieeeuw
zeg gewoon
cd brander
of dvd brander
maar nee
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen nietquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:55 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Combo drive (dvd-rom, cd-rw)
Beetje slimme jongen heeft dan wel door wat dat doet (dvd's lezen, cd's branden), toch?
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:56 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen niet![]()
Dan zou ik mijn fotoboek maar eens aanpassen, als ik jouw wasquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:56 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Ik ben een meisje.. meisjes snappen dat soort dingen niet![]()
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgersquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dan zou ik mijn fotoboek maar eens aanpassen, als ik jouw was
Dat zijn geen leuke grappenquote:
quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:01 schreef Furious het volgende:.
Dat dit weer leeft joh, ik moet echt onder mijn steen vandaan kruipen. Heaui.
tip: Niet verklappen dat je de sims speelt, dat verraadt het alsnog. Je kunt dan gewoon Unreal Tournament ofzo zeggen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:00 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgers
Dan moet je niet hier alsnog toegeven dat je een meisje bentquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik allemaal van die hijgers
iPhoto, al dan niet samen met Automator?quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Is er een programma waarmee ik foto'tjes heel makkelijk kan verkleinen? Gewoon van 1600 x 1200 naar 500 x 375 ofzo?
iPhotoquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Is er een programma waarmee ik foto'tjes heel makkelijk kan verkleinen? Gewoon van 1600 x 1200 naar 500 x 375 ofzo?
ja maar.. maar.. jongens spelen OOK the simsquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef XL het volgende:
[..]
tip: Niet verklappen dat je de sims speelt, dat verraadt het alsnog. Je kunt dan gewoon Unreal Tournament ofzo zeggen.
Imagewellquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:05 schreef Remzz het volgende:
Dat zijn meisjes, die hijgers willen voorkomen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef PescaPallaMarcusMan... het volgende:
[..]
ja maar.. maar.. jongens spelen OOK the sims
Imagewell, of iPhoto? Bij iPhoto kun je iig Export kiezen, een formaat invullen en aangeven waar het heen moet. Werkt ook voor meerdere bestanden trouwens, dus Automator heb je niet eens nodigquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef Remzz het volgende:
Is dat zo ? Ik vind het om eerlijk te zijn niet echt een heel lekker programma
Waar kan ik dat verkleinde bestand dan terug vinden?
Geen idee eigenlijk. Ik vind het programma er prachtig uitzien, maar het werkt niet met de webruimte van de Universiteit van Tilburg, dus ik gebruik het niet. Dat het kan verkleinen enzo dat weet ik wel. Dat het eenvoudig werkt ook. Ik gebruik er zelf photoshop voor, daar zitten een aantal bewerkingsfuncties in die je automatisch vanuit Finder kan opstarten. Het is wel omslachtig, want photoshop moet nogal lang laden op mijn iBook.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:07 schreef Remzz het volgende:
Is dat zo ? Ik vind het om eerlijk te zijn niet echt een heel lekker programma
Waar kan ik dat verkleinde bestand dan terug vinden?
Ow dat wist ik geeneensquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Imagewell, of iPhoto? Bij iPhoto kun je iig Export kiezen, een formaat invullen en aangeven waar het heen moet. Werkt ook voor meerdere bestanden trouwens, dus Automator heb je niet eens nodig
Ah okee, Imagewell werkt goed idd ook incombinatie met mijn webspacequote:Op woensdag 31 mei 2006 11:12 schreef XL het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Ik vind het programma er prachtig uitzien, maar het werkt niet met de webruimte van de Universiteit van Tilburg, dus ik gebruik het niet. Dat het kan verkleinen enzo dat weet ik wel. Dat het eenvoudig werkt ook. Ik gebruik er zelf photoshop voor, daar zitten een aantal bewerkingsfuncties in die je automatisch vanuit Finder kan opstarten. Het is wel omslachtig, want photoshop moet nogal lang laden op mijn iBook.
Staat er geen index.html in de home-directory van je webspace die je forward naar een verwijderde blog?quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:16 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ah okee, Imagewell werkt goed idd ook incombinatie met mijn webspace
Nog ff ween vraagje, niet echt Mac gerelateerd maar om er nu een topic voor te openen... Mijn webspace is: http://members.home.nl/mullerremco Maar ik kan daar niet meer in komen elke keer als ik daar heen ga link ie me door naar http://members.home.nl/mullerremco/Site/Blog/Blog.html
Waarom
Ach tuurlijk dat ik daar zelf niet op komquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:29 schreef XL het volgende:
[..]
Staat er geen index.html in de home-directory van je webspace die je forward naar een verwijderde blog?
Ik kreeg de sims van een jongenquote:Op woensdag 31 mei 2006 11:08 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zijn meisjes, die hijgers willen voorkomen.
Tof. Ik wil iKoffie.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:49 schreef Nugget het volgende:
Ik heb een iMok!![]()
De verkoper zei dat ze ze eigenlijk niet weg gaven, maar haalde er toen wel één uit de etalage. "Eén iMok voor mevrouw."![]()
* Nugget nipt aan een kopje iThee
Ik gebruik alleen mijn Powerbook en dat gaat me prima af. Ik heb hem op mijn bureau op een iLap staan en heb daarnaast een MacMice liggen, maar die laatste heb ik al heel lang niet meer aangeraakt. Soms sluit ik mijn beeldscherm wel eens aan op mijn Powerbook, maar dat is alleen als ik films moet monteren en een enorme tijdbalk nodig heb. Ik heb ook heel lang een muisarm gehad en ben er nog gevoelig voor, maar heb er nu geen problemen meer mee. Ik kreeg eigenlijk meer RSI van achter een pc zitten, dan van werken op een laptop.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:15 schreef AudreyHepburn een heel zielig verhaaltje
Hoe bedoel je dat precies ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef Nugget het volgende:Ik kreeg eigenlijk meer RSI van achter een pc zitten, dan van werken op een laptop.![]()
Laatste keer dat ik verhuisde had ik mijn mac een half jaartje. Gebruikte mijn pc af en toe. Verhuizen ging een beetje hals-over-kop, dus ik woonde al in mijn nieuwe hok voor ik mijn verhuisdozen goed en wel open had. Na een maand of 2 had ik mijn pc nog steeds niet opnieuw aangesloten. Dat was het moment om hem naar het pakhuis (mijn ouders) te brengen. Hij hapt daar tegenwoordig stof.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:15 schreef AudreyHepburn het volgende:
verhaal
Ik zet altijd de brightness van mijn iBook scherm op 0. Ik vind het vervelend om in 2 schermen hetzelfde te zien.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:34 schreef Tijn het volgende:
Met 2 beelschermen tegelijk werken, kan standaard niet op een iBook. Het is technisch wel mogelijk, maar dan moet je de screenspanning hack installeren.
Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzoquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:36 schreef XL het volgende:
[..]
Die heb ik dus gebruikt ten tijden van mijn dubbele monitor opstelling.
Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies ?
En over Appletoetsenborden: hoe ergonomisch verantwoord zijn die uberhaupt ? Want ze zijn nogal standaard rechthoekig en bij mijn weten niet speciaal verantwoord ofzo.
Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:24 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik gebruik alleen mijn Powerbook en dat gaat me prima af. Ik heb hem op mijn bureau op een iLap staan.
Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:33 schreef XL het volgende:
Ik botste nogal eens tegen de hoeken op van mijn monitor, want de resolutie van dat scherm was natuurlijk hoger dan dat van mijn iBook. Eigenlijk ontdekte ik dat 4 virtuele desktops (die ik al eerder draaide) vele malen handiger zijn dan 2 monitoren van verschillende resolutie.
Schatje, dat heb ik gewoon al gedaan. Zo stoer ben ik nou.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zei het tegen Audrey. Dat ze eraan denkt enzo
http://desktopmanager.berlios.de/index.phpquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ?
Nee, ik heb hem bij de MacHouse gekocht, die hadden er een partijtje staan, in heel veel uitvoeringen. Ik denk dat er wel meer vestigingen zijn die ze hebben en anders kunnen ze het wellicht voor je bestellen, scheelt weer verzendkostenquote:Op woensdag 31 mei 2006 15:43 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Heb je die gewoon via die website gekocht? En zo ja, op hoeveel kwam je uiteindelijk uit?
Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:40 schreef Nugget het volgende:
[..]
Mijn laptop sleep ik overal mee naartoe en gebruik ik ook op een bureau toch anders dan een desktop, ik zet mijn handen anders neer, leg mijn armen biivoorbeeld tijdens het typen minder snel op het bureau waardoor je dat knikje met je handen niet maakt. Ik heb er in ieder geval geen last van dan. Nu, op mijn werk, bijvoorbeeld weer wel. Krijg ik weer last van mijn schouder en polsen. Tijd om hier ook maar eens een laptop te eisen![]()
Is dat stabiel, aangezien op de website staat dat het een Alpha is?quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
http://desktopmanager.berlios.de/index.php
Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk een relatief laag bureau, dat dat makkelijk gaat zo met rechte polsen op een laptop tikken ?
Want dat is het ook een beetje. Ik moet een nieuw bureau hebben en een nieuwe bureaustoel. Wat ik nu heb blijft hier als ik ga verhuizen. En ik wil ook echt iets verantwoords hebben. Ik heb nu mijn bureaustoel belachelijk hoog staan om mijn armen laag op het bureau te hebben, maar da's kut voor mijn rug. Geen idee waar ik nou een fijn bureau het beste kan kopen. Maar, da's niet voor hier.
Volgens mij is dit het programma dat Anthraxx mij eens aanraadde. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad, maar ik gebruikte het zo weinig dat ik het weer verwijderd heb.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Is dat stabiel, aangezien op de website staat dat het een Alpha is?
Ik draai desktopmanager al anderhalf jaar, zonder problemen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat volgens mij het dodelijke van toetsenborden is, is de plek waar je onderarmen op de rand van het bureau steunen. Daar heb ik ook gewoon last van als ik lang tik, ook al voor die muisarm.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:52 schreef Nugget het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij een redelijk normaal bureau, niet heel erg laag. Nu ik even denk hoe ik zit, leg ik mijn polsen wel neer, maar dan op mijn laptop zelf en dan heb je toch een rechtere houding qua polsen dan je van een bureau direct op een toetsenbord zou hebben. De iLap is ook zo ontworpen om je een betere houding te geven dus ik zou hem je wel aanraden, ook voor op schoot.
Verschil in resolutie uitte zich als volgt:quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:44 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik heb nu mijn 19" monitor op ooghoogte staan, en soms zet ik daar dan mijn iBook "onder" en koppel ik de twee aan elkaar. Ik heb daar opzich niet veel last van dat tegen die hoeken botsen. Maar wat bedoel je precies met "hogere resolutie" op je monitor ? Ik heb destijds met NetSpanningDoctor het lekker zo geklust dat mijn monitor lekker z'n eigen scherpte houdt en niet die van die iBook aanneemt, wat ie dus doet als je 'm voor het eerst eraan hangt. Ik vind het wel prima zo.
En die wisselende desktops, is dat met alle iBooks ? Ook de mijne dus ? Anders ga ik eens proberen of dat bevalt. Maar, wat wel zo is, ik moet erg veel schrijven voor mijn studie, en daarbij is het gewoon voor het oog veel rustiger om op die enorme monitor van mij te werken ipv op de iBook. 12" iBook of 19" flatscreen is nogal een verschil. Maar, dat virtuele desktops kan toch nog gewoon wel ook al heb je twee beeldschermen ?
1 2 3 4 5 6 | _________ | |_______ | || | | || | |________||______| |
Ik gebruik het! Werkt fantastisch en stabiel. Enige 'probleem' is dat een mouse-over op een passieve desktop (van bijv. adium als je de muis boven een contactpersoon houdt) buiten vensters op de actieve desktop gewoon in beeld komen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 15:51 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat ziet er ook netjes uit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:12 schreef Tomasso het volgende:
Ik gebruik Virtue sinds 2 dagen, bevalt me ook prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |