abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:02:30 #1
150278 juffertje
Help mijn man is klusser.....
pi_38386054
Hallo, Ik denk dat ik hier goed ben op dit forum.... Wie heeft er ervaring met het kopen en plaatsen van een ikea keukenen de apperatuur daar vandaan??

Wij ( eigelijk ik.......) wil nu wel eens een andere keueken en ben met de keukenplanner van de ikea aan de slag gegaan en kom ( al mag ik het zelf zeggen) wel op een leuke keueken uit en qua indeling ook. En natuurlijk de prijs niet te vergeten ook zeer betal baar maar is zo een keuken ook wel degelijk en mooi als het geplaatst is?????

Wie o Wie kan mij helpen?

Groetjes van Juffertje
pi_38386126
wij hebben wel een ikea keuken, maar is 3 jaar oud en vrij simpel.. hoe komt jullie keuken eruit te zien.. overigens is het allemaal wel oke afgewerkt.. zei het dat het door de vorige bewonder is gedaan..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:33 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38386178
Kwa apparatuur zit het denk ik wel goed.
Ze verkopen er Wirlpool en zover ik weet is dat Philips.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:57 #4
150278 juffertje
pi_38386200
Het gaat om een evt. hoekkeuken en verder niet iets heel bijzonders hoor maar bevalt jou keuken wel? Je weet ook niet of je er lang op moet wachten ivm plaatsen??
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:08:46 #5
150278 juffertje
pi_38386325
Ja daar twijfel ik eigelijk ook niet aan hoor als het het mar doet en makkelijk schoon te houden is..... Maar ja je hoort ook slechte verhalen over ikea spullen ( boutjes te kort enzo......hahahahahaha)
Maar ik vind de prijs ook wel een doorslag geven maar dan moet het niet na 5 jaar al weer kapot zijn want dan wordt het nog een dure keuken...
pi_38386336
hmmm nee daar heb ik geen idee van (wij hebben een middenkeuken).. het ziet er allemaal opzich prima uit hoor... je kan toch altijd zelf weer dingen veranderen/kopen
pi_38386378
handvaten van lades zijn overigens wel snel versleten (nieuwe kosten een drol)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:11:23 #8
150278 juffertje
pi_38386462
Dit scheelt heel veel met een keuken bij een keukenboer vandaan dus daarom twijfel ik nog........ het is idd makkelijk te vervangen maar ja als je dat elk jaar moet doen.......
pi_38386748
zo snel zal t niet gaan hoor
pi_38387205
Foto`s van onze ikea, overigens een bosch vaatwasser en een oven ook d8 ik daarvan

dinsdag 30 mei 2006 @ 22:21:28 #11
150278 juffertje
pi_38389932
hoi, dat ziet er wel netjes uit hoor. Ik wil dus ook een lichtte keuken en een zo een donker mogelijk werkblad hebben... Ik denk dat ik van de week toch even langs een ikea ga om te kijken voor de kleuren en het werkblad. Neem manlief mee op sleeptouw......

thanks voor de foto's
pi_38391087
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:05 schreef Netsplitter het volgende:
Vroeger was whirlpool philips, maar sinds een aantal jaren ( algauw een jaar of 10) is het geheel whirlpool en dit heeft ook niets meer met philips te maken.
Whirlpool wilde zijn naam vestigen in nederland en philips wilde met het witgoed stoppen, vandaar dat ze het een paar jaar lang gezamelijk deden om de gevestigde naam over te hevelen naar whirlpool.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:46:23 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38391220
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:10 #14
150278 juffertje
pi_38391928
thanks zal er nog eens een nachtje over slapen!!!

Welterusten duzzzzzzzzzzz....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:00:33 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_38392073
Vanaf september komen er ook granieten werkbladen in het assortiment van IKEA!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:13:54 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38392837
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Adelante het volgende:
Maar je kunt natuurlijk tot die tijd altijd besluiten de kastjes van Ikea te laten komen en het werkblad van de plaatselijke granietboer

Hetzelfde geldt voor de apparatuur.

Nee die mot je niet bij de granietboer bestellen natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38394375
let op bij het bestellen van het werkblad dat de kasten niet helemaal 40/50/60 cm breed zijn, maar altijd een halve cm of zo schelen. Ik had een keuken besteld waarvan het werkblad ingeklemd was tussen twee hoge kasten. Is het werkblad 2cm te breed... De ikeamedewerker had daar geen rekening mee gehouden.
Ik had het zelf ingekort, maar dat had Ikea ook voor mij willen doen zei de klantenservice, maar ik had geen zin om een week te wachten voordat iemand langskwam om dat te zagen. Heb wel een pakketje restaurantbonnen gekregen ter compensatie.

Let ook op dat je alle kasten zijn bezorgd. De bezorgdienst van ikea was 1 kast vergeten... ik kreeg gelukkig zonder morren direct een andere, moest het wel zelf ophalen (wou niet wachten)
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:35:46 #18
150278 juffertje
pi_38399632
oh graniet is ook erg mooi en weet je de kleuren ook al van het graniet? Misschien toch nog maar even wachten en door sparen dan kan de keuken nog mooier worden. Komen ze alles brengen en plaatsen voor je tegen een meer prijs dan natuurlijk?

Thanks vor de reacties.
juffertje
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:44:27 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_38399868
Goede ervaring mee! Mooie blauwe keuken hier, zelf geplaatst wel. En iedereen die hier komt is enthousiast over onze keuken.... Zeg dan pas later dat het Ikea is.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:12:52 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38400648
quote:
Nope, is hetzelfde als Bauknecht (tegenwoordig)

Heel vroeger is het indd Philips geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:15:56 #21
65960 sanger
pi_38400726
Wat mij opvalt aan Ikea is dat ze (in een foldertje) adverteren met 10 jaar garantie op hun keukens. Mandemakers (waar onze keuken vandaan komt) geeft maar 2 jaar garantie.

De kwaliteit zal dus wel goed zitten.

Bij Ikea kun je wel redelijk terecht, al denk ik dat de keus minder is dan bij bijvoorbeeld Mandemakers, Keukenmaxx en dat soort ketens.
pi_38402208
Ook wij krijgen een IKEA-keuken

Is inmiddels besteld (25 mei jl.) en vanaf 12 juni komen ze de keuken inclusief inbouwapparatuur bezorgen.
We hebben gekozen voor de service 'we doen alles voor je', waarbij de spullen worden geleverd, gemonteerd én geïnstalleerd. Wanneer er dan iets niet naar mijn zin is of niet goed is laat ik dat meteen weten, kan het montage-team dat meteen oplossen.
De montage staat gepland voor 10 juli a.s., al met al dus redelijk vlot allemaal, naar mijn idee.

Gaskookplaat komt van elders (www.inbouw.nl) omdat we perse gas-op-glas willen hebben, dat levert Ikea momenteel niet. Ook de afzuigkap komt van inbouw.nl, een lekkere stille Siemens.

We hebben gekozen voor 3 kastjes met laden (80 cm) onder het werkblad van 4 meter. Daarnaast komt een hoge inbouwkast met de magnetron en oven (van Ikea, Whirlpool). Uiteraard komt de vaatwasser (60cm) onder het werkblad en uiteraard een kastje met deur onder de gootsteen (ook 60cm).
De snelle rekenaar zal constateren dat er 40cm overblijft, daar komt een lage apothekerskastje onder het werkblad.

Ook de garantie is een prettige bijkomstigheid.

Kijk ook eens bij www.kvik.nl die hebben ook mooie keukens en ook een keukenplanner (gratis te downloaden). Werkt vrijwel hetzelfde als de planner van Ikea en geeft ook de prijzen weer.
Wel iets duurder dan Ikea, maar ook meer keus.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:07:43 #23
150278 juffertje
pi_38404527
hoi Quoi,

kan je misschien een foto plaatsen van je keuken dan kan ik even kijken.
en de rest alvast bedankt voor het reageren.
pi_38406016
Ik vind de constructie wel ok en het bevestigen gaat eenvoudig. De apparatuur van Whirlpool zou ik alleen zelf niet voor kiezen. Iedere standaard vaatwasser of oven past er nl. in.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:55:34 #25
150278 juffertje
pi_38451613
h@llo,

iemand verder nog ervaringen met een ikea keuken???/

ik hoor het graag liefst met foto als dat mogelijk is... zou zijn!!!!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:22:19 #26
65960 sanger
pi_38465206
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:47 schreef twixx het volgende:
Ik vind de constructie wel ok en het bevestigen gaat eenvoudig. De apparatuur van Whirlpool zou ik alleen zelf niet voor kiezen. Iedere standaard vaatwasser of oven past er nl. in.
En waarom zou je geen Whirlpool nemen dan?
pi_38466418
In mijn omgeving hebben een aantal mensen een Ikea keuken en dat bevalt ze prima. We zijn zelf ook met de keukenplanner bezig op dit moment, dus ff een tvp
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_38466617
Ik heb ook een ikea (faktum) keuken. Hoogglans wit, rvs handgrepen en notenhouten blad. Heb mijn keuken (blad en kastjes) zo'n 10cm verhoogd en het blad is 10cm dieper dan normaal (70cm dus). Als je een beetje handig bent is alles goed zelf te doen.

Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. Allemaal degelijk spul. Keukenapparatuur zou ik niet zo snel bij Ikea kopen. Whirpool is mijn inziens geen topmerk. Ik heb zelf gekozen voor Bosch/Siemens apparatuur (vaatwasser, kookplaat, afzuigkap).
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juni 2006 @ 10:46:57 #29
137066 fokkieslim
pi_38467173
ggelakte ikea deurtjes,vertonen na een tijdje slijtvlakken,verder een hoop gedoe,zelf inelkaar hameren,als je dit voor de prijs wil,ga even in duitsland shoppen.
pi_38468008
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:46 schreef fokkieslim het volgende:
ggelakte ikea deurtjes,vertonen na een tijdje slijtvlakken.
Dat klopt! De lak zit niet dik op frontjes.

Ik heb ook een factum, best wel tevreden. Alleen de wirlpool gas plaat en afzuigkap die ik heb kan ik niet aanbevelen. Verder is de keuken wel in orde.

In het in elkaar zetten van de kasten is niet zoveel werk. Net als de meeste keukens is dit overgens van spaanplaat gemaakt.
pi_38468768
Heb ook een Ikea keuken die prima bevalt. Goedkoop, makkelijk te monteren en toch van een redelijk goede kwaliteit. Enige probleem is de kookplaat, deze heeft een elektrische ontsteking maar deze werkt niet helemaal lekker (vlam verdwijnt erg vaak weer).
pi_38470299
Niks mis met ikea keukens en de kwaliteit is gelijk. Bijna alle keukenkastjes worden gemaakt van spaanplaat met folie (uitzonderingen daargelaten) en of je dat nu koopt bij Ikea of bij Mandemakers, maakt niets uit. De hang en sluitwerk en de fronten zijn het belangrijkst, maar ook die zijn voor zover ik weet wel goed bij Ikea.
pi_38475903
Wij zijn druk met de verbouwing van ons huis bezig en willen ook een IKEA keuken erin.
Ik vond de keukenplanner perfect werken en keus zat vond ik.

Nog een paar maandjes en dan kunnen we met de keuken beginnen!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_38481979
hoi,

mag ik vragen wat jullie dan ongeveer voor een keuken kwijt zijn bij de ikea. want pas geleden was ik bij de ikea en toen stond er een keuken opgesteld en de prijs met alles erop en eraan en alles gedaan door ikea kwam op bijna 9000 euro.was wel ene rode hooggl;and dus ik wete niet of hoogglans ook duurder is? ik ben voor mijn keuken bij de keukenboer 10.000 kwijt en dan heb ik gewoon ander apparatuur en kunstof deurtjes en geen fineer.

groetjes kleine83
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
  FOK!fotograaf zondag 4 juni 2006 @ 19:12:15 #35
137066 fokkieslim
pi_38536708
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef kleine83 het volgende:
hoi,

mag ik vragen wat jullie dan ongeveer voor een keuken kwijt zijn bij de ikea. want pas geleden was ik bij de ikea en toen stond er een keuken opgesteld en de prijs met alles erop en eraan en alles gedaan door ikea kwam op bijna 9000 euro.was wel ene rode hooggl;and dus ik wete niet of hoogglans ook duurder is? ik ben voor mijn keuken bij de keukenboer 10.000 kwijt en dan heb ik gewoon ander apparatuur en kunstof deurtjes en geen fineer.

groetjes kleine83
Ik zou voor 10000 toch eens in duitsland gaan kijken.
  zondag 4 juni 2006 @ 19:29:49 #36
3185 Adelante
To let it go now
pi_38537152
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef kleine83 het volgende:
hoi,

groetjes kleine83
dat was dan zeker de "we-doen-het-voor-je-prijs", waarbij je de keuken laat bezorgen, laat monteren en laat plaatsen (inclusief verplaatsen van leidingen etc.) Het concept achter IKEA's lage prijs strategie is dat je samen de prijs laag houdt, dus wanneer je die rode hoogglans keuken zelf meeneemt en zelf in elkaar zet en plaatst betaal je nog geen 3.000 euro
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_38543117
die keuken is btw erg mooi maar je interieur moet er naar zijn he:P
pi_38546107
Ik heb diverse keukens geplaatst,echter liever geen ikea.
Je moet alles in elkaar zetten,diepte van kasten en diepte van blad liggen erg dicht bij elkaar.
Apperatuur is meestal wirlpool,dus het goedkoopste.
Voor de totaalprijs heb je elders ook een keuken,in duitsland koop je nog meer keuken voor zelfde geld.
Inderdaad de in kleur gelakte keukens is na een jaar aan het slijten bij de handvaten.
Al met al,kwaliteit is laag,veel handarbeid door zelf monteren,leuk voor mensen die elke 2 jaar een andere keuken willen.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:46:31 #39
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_38560477
Ik zit zelf ook te denken aan een keuken van Ikea. En dan wel de Faktum/Hallarum. Heb hem ook in bij Ikea zelf es bekeken. Oogt degelijk, lijkt me makkelijk schoonhouden (vind ik ook een belangrijk punt) en ligt in m'n budget. Bijzonder groot wordt hij niet een voorlopig duurt het nog even voor ik hem ga bestellen. Eerst nog genoeg ander kluswerk te doen
In ieder geval; tvp'tje
pi_38560544
Oja, moet ik ook nog.
pi_38560835
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:29 schreef Adelante het volgende:

[..]

dat was dan zeker de "we-doen-het-voor-je-prijs", waarbij je de keuken laat bezorgen, laat monteren en laat plaatsen (inclusief verplaatsen van leidingen etc.) Het concept achter IKEA's lage prijs strategie is dat je samen de prijs laag houdt, dus wanneer je die rode hoogglans keuken zelf meeneemt en zelf in elkaar zet en plaatst betaal je nog geen 3.000 euro
Klopt, ik heb net een nieuwe keuken van Ikea (niet die rode) en de keuken is zelf geplaatst. Ik was iets van 2800 kwijt voor alles. Da's dus met aanrechtblad, ingefreesde wasbak, oven, inbouwkoelkast en inbouwvaatwasser. .

Nu moet ik nog twee bovenkastjes, een hoge staande kast en wat plinten hebben, maar dan nog vind ik het wel een hele mooie prijs voor een keuken waar ik heel blij mee ben.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_38584949
Inderdaad, de onze komt ook uit op net geen 3000 euro.
Dit gaat 'm worden trouwens.
Faktum Fagerland, past mooi in onze landelijke keuken.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:07:02 #43
150278 juffertje
pi_38586633
Heel mooi g-string maar is dit een kant en klare of ben je ook met de keukenplanner in de weer geweest?

Zijn dit gelakte deurtjes?

Ik wil zo veel mogelijk info hebben ..............

En je werkblad?

groetjes juffertje
pi_38587427
hier een linkje

Blad hebben we nog niet besloten.
Als we de keuken gaan bestellen, gaan we toch naar de Ikea toe en besluiten daar ter plekke welke er het mooiste bij past...
pi_38587451
Oja, en de keukenplanner hebben we uitgebreid benut.
Echt geweldig!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:41:17 #46
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_38587519
We hebben sinds 3 jaar een Ikea keuken en hij bevalt/functioneert nog steeds prima. Heb em zelf geplaatst. Alleen het blad hebben we ergens anders gekocht.

Was een vrij eenvoudig (Wit) model en niet duur
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:58:53 #47
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_38590045
zelf hebben mijn ouders een ikea keuken, bevalt prima, de lades lopen nog prima. alleen hebben mijn ouders geen apparatuur erbij gekocht. en hebben we een lossstaand kookeiland. en de vaatwasser en de koelkast staan ook los. dus echt alleen de kastjes het aanrecht en de bovenkastjes.
OOЯ
pi_38643235
Kan iemand mij zeggen of de onderkastjes van Ikea (die van 80cm breed en 3 laden) een ruimte achter de laden heeft om leidingen langs te laten lopen?
Ik wil een onderkast met 3 laden met daarin de gaskookplaat (bovenste lade zal dus niet werken). Links daarvan ook een kastje van 80cm met 3 laden en rechts van de gaskookplaat de vaatwasser.
Nu moet dus de gasaanvoer ergens moeten laten...
pi_38645711
Vaak heb je achter de achterwand nog een cm of 4 a 5.
pi_38648590
Bovenste lade kun je overgens wel gebruiken, althans bij mijn 3 ladenkast van 60 breed met een gasplaat erboven wel.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:37:58 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38648727
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 08:16 schreef Marsepein het volgende:
Vaak heb je achter de achterwand nog een cm of 4 a 5.
Volgens onze huis-klusjesman is dat dus een probleem bij ikea-keukens: daar is nauwelijks ruimte voor.

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38648805
ja achter gewone (niet laden) kasten heb je geen ruimte, infreezen dus die water en elektra leidingen.
pi_38649417
Bij ons lopen ze onder de kastjes door (en voor de vaatwasser, want dat is een VIL-model van AEG en komt tot de grond).
Keuken is niet helemaal af nog overigens dus geen foto's.
pi_39031463
wij hebben 2x een ikea keuken gehad,zeer goede ervaringen mee...

als achterwand hebben we 1x een witte plaat gehad en de andere keer witte tegeltjes...

als we weer een keuken kopen zou ik zo weer een ikea keuken nemen..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:09:21 #55
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39036895
Wij denken ook over een ikea-keuken.
Nou vind ik het Fagerlandmodel erg mooi qua deurtje, maar ben ik niet zo kapot van dat grenen. Weet iemand of je dat kan schilderen? Gewoon met lak bedoel ik dan. Het zou gebeitst zijn volgens de folder.
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_39038500
Waterleiding en afvoer heb ik inmiddels verplaatst, via de kruipruimte en komt in een gootsteenkastje weer omhoog. Da's opgelost.
Overigens bleek vorige week (toen ik bij Ikea was) dat er nu ook andere lades verkrijgbaar zijn, welke minder diep zijn. Je houdt dan zo'n 15cm aan de achterkant over aan ruimte.
Komt mij goed uit, de onderkasten in onze nieuw te plaatsen keuken hebben allen alleen lades (muv de vaatwasser en het gootsteenkastje dan).
1 Brede onderkast van 80 cm neem ik nu met ondiepe laden, dan kan met gemak de gaskraan en leiding gemonteerd worden.

Nu hebben ze ook een tooltje bij Ikea voor in het lade-systeem waarbij de lade niet meer kan dichtknallen en waarbij het laatste stukje automatisch wordt dichtgetrokken. Volgens de verkoper kan het gewoon in bestaande laden worden ingebouwd.
pi_39410243
Vraag.

We zijn steeds aan het prutsen met die keukenplanner. We hebben in principe nu een leuk ontwerp, maar ik blijf toch met een vraag zitten.

Waarom is het niet mogelijk om een (combi)magnetron boven een koelkast te plaatsen? Of in een onderkast?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 10:33:35 #58
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39417796
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:26 schreef clauwheee het volgende:
Waarom is het niet mogelijk om een (combi)magnetron boven een koelkast te plaatsen? Of in een onderkast?
Misschien hebben ze die optie wel weggelaten omdat dat standaard nooit gedaan wordt.
In een onderkast vanwege het bukken (wat eigenlijk geen mens wil), en boven de koelkast vanwege energieverlies.

Hoewel, in die hoge kasten wordt dat toch wél gedaan? (denk ik nu...).
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:56:38 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39419360
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:33 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Misschien hebben ze die optie wel weggelaten omdat dat standaard nooit gedaan wordt.
In een onderkast vanwege het bukken (wat eigenlijk geen mens wil), en boven de koelkast vanwege energieverlies.

Hoewel, in die hoge kasten wordt dat toch wél gedaan? (denk ik nu...).
Ja hoor, is zelfs heel gebruikelijk
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:14:32 #60
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39430759
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:56 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja hoor, is zelfs heel gebruikelijk
Precies, daarom is het eigenlijk heel raar als het niet kan. Volgens mij heb je een knopje gemist Clauwheee

Kun je eigenlijk bij IKEA ook de kasten zonder deurtjes kopen? Ik zie dat verder nergens terug op de site/gids.

[ Bericht 11% gewijzigd door lordmedelo op 01-07-2006 20:15:13 (ik had ook nog een vraag) ]
pi_39435438
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:55:11 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39435701
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
Die keukenplanner is misschien gewoon niet helemaal perfect. Volgens mij moet je even met je plannen tot nu toe langs gaan. Je wordt hartstikke goed geholpen op de keukeafdeling van ikea, hoor ik altijd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39435776
We zijn er deze week geweest, maar waren het vergeten te vragen Dat terwijl we er bij alle keukens wel op hebben gelet die daar stonden of we het misschien zagen (nee dus!). Maar het was ook heel druk, dus misschien dat we het daarom zijn vergeten. Ja klopt wel hoor, de mensen daar zijn vaak erg behulpzaam.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:35:33 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39436940
O je kan ook even bellen naar de keukenafdeling anders hoor. Ze kunnen het je snel genoeg vertellen als zoiets om de één of andere reden niet mogelijk zou zijn bij Ikea.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39437012
Gaan we ook doen, lijkt me het handigste
  zondag 2 juli 2006 @ 00:24:34 #66
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39438453
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Precies, daarom is het eigenlijk heel raar als het niet kan. Volgens mij heb je een knopje gemist Clauwheee

Kun je eigenlijk bij IKEA ook de kasten zonder deurtjes kopen? Ik zie dat verder nergens terug op de site/gids.
De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39439031
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.
En is die kastruimte niet genoeg voor een koelkast dan? Volgens mij is dat allemaal standaard.

Wel even opletten met het type koelkast of het deur-op-deur is of een sleepdeur.
  zondag 2 juli 2006 @ 08:14:24 #68
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39442735
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:24 schreef lipje het volgende:

[..]

De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Ah, da's al gunstig. Enig idee hoe de prijsverhouding dan ligt?
pi_39442825
Mn broer heeft in zn oude huis een ikea keuken geplaatst, maar die was daar niet echt tevreden over..
Toen mn ouders en hij allebei tegelijk gingen verhuizen zijn ze goed zijn rondkijken en hebben veel leukere dingen gezien dan wat de ikea heeft (ligt ook een beetje aan je smaak natuurlijk).
Mn ouders hebben gekozen voor goede kwaliteit aangezien we veel in onze keuken bezig zijn.. en dus mag het wat kosten.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_39458072
Wij hebben een combimagnetron boven de koelkast, in een hoge kast.. het kan dus wel, je moet alleen wel rekening houden met de isolatieruimte (daarover verschillen de meningen binnen ikea ook, het had bij ons wel wat meer mogen zijn). Het hangt ook af van hoe vaak je de oven wilt gebruiken of 't handig is of niet (elke dag een uur zorgt voor meer energieverlies dan eens per maand een uur).
pi_39458216
Is goed spul, mensen kopen liever dezelfde kwaliteit keuken voor 2 x zo duur in een keukenzaak haha.
pi_39494620
De keuken die wij bij Ikea hebben gekocht is inmiddels voor 95% geplaats... en.... schitterend!
Lovende reacties van de buren en de montage valt reuzemee, alhoewel ik dat heb uitbesteed

Gewoon even zorgen dat de leidingen en afvoer onder de kastjes doorloopt of in laten frezen, dan is er niets aan de hand (er is namelijk geen ruimte achter de kastes).
Ikea maakt het nu ook nog makkelijker, sinds kort zijn er minder diepe lades verkrijgbaar, zodat je voldoende plek hebt voor stopcontacten en gasaanvoer bijvoorbeeld

We hebben de Adel (wit) fronten en een diepdonkerbruin aanrechtblad van 4 meter. De spoelbak hebben we in laten frezen door Ikea. Ook de oven, magnetron en vaatwasser komen van Ikea.

De gas-op-glas kookplaat van AEG (met zilverkleurig glas ) en de extra stille en grootvermogen platte afzuigkap van Siemens komen van Inbouw.nl

Dus... tevreden hierzo..... nu nog even (ook nieuw bij Ikea) de lade-stoppers (of hoe dat ook mag heten, ze remmen de laden af en trekken ze het laatste stukje naar binnen) halen en dan is de keuken helemaal top
pi_39497840
Kijk, dat soort dingen hoor ik graag een paar weken voor wij de onze gaan bestellen!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:34:09 #74
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39504865
Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en, voor ons nog vrij plotseling toch, meteen maar een keuken bij IKEA opgehaald. Het is (ook) de ädel wit geworden. Ik wilde eigenlijk de fagerland gaan schilderen, maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn.

Voor 700 euro waren we klaar qua kastjes. Van de week haal ik bij de Gamma een werkblad en een spoelbak+kraan, volgende week komt de loodgieter voor de leidingen en zo hoop ik binnen een week of twee de nieuwe keuken te kunnen gebruiken

Weet iemand trouwens of je bij de bouwmarkt extra diepe werkbladen kunt kopen?
pi_39510735
Ik heb net even gebeld met de Gamma, maar ze hebben alleen standaard 60cm en niet de 62cm die je nodig hebt voor de Ikea keuken.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:02:12 #76
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39514722
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:45 schreef G-string het volgende:
Ik heb net even gebeld met de Gamma, maar ze hebben alleen standaard 60cm en niet de 62cm die je nodig hebt voor de Ikea keuken.
bedankt voor het bellen!
Die mevrouw van Ikea zei tegen ons dat dat 62 cm helemaal niet zo persé nodig was, maar volgens mij had dat iets te maken met de leidingen wel of niet in de muur.
pi_39540330
Je kan eventueel (als je geen zin hebt in hak en breekwerk hebt en toch een 60cm blad wil)
ook de leidingen door de kastjes heen leggen waar nodig. Persoonlijk vind ik het een beetje
rommelig staan in de kasten, dus bij ons gaat alles de muren in.
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:29:24 #78
3542 Gia
User under construction
pi_39544483
Wij hebben net een nieuwe keuken gekocht. Ja, bij Ikea.
Heb mijn zwager, timmerman, gevraagd te helpen bij het plaatsen. Hij heeft dit samen met de tegelzetter gedaan. Zodoende kon er rekening gehouden worden met het uitkomen met hele tegels tussen aanrechtblad en bovenkastjes. Zouden we zelf echt niet aan gedacht hebben.

Er moeten nog wat handgrepen op, de plint moet nog geplaatst worden en een rand onder de onderkasten, waar nog verlichting achter komt. Maar het ziet er al wel goed uit.

Tot nu toe erg tevreden.
pi_39544859
Ikea keuken bevalt prima, ook de installatieservice is ideaal.

Wat ook leuk is: Als je er minstens 4 whirlpool apparaten bij koopt, dus bijv. kookplaat, koelkast, afwasmachine en afzuigkap, kun je gratis 5 jaar garantie krijgen. Dit kun je aanvragen door naar whirlpool te bellen, en een formulier aan te vragen.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:15:58 #80
3542 Gia
User under construction
pi_39547538
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:39 schreef Friebo het volgende:
Ikea keuken bevalt prima, ook de installatieservice is ideaal.

Wat ook leuk is: Als je er minstens 4 whirlpool apparaten bij koopt, dus bijv. kookplaat, koelkast, afwasmachine en afzuigkap, kun je gratis 5 jaar garantie krijgen. Dit kun je aanvragen door naar whirlpool te bellen, en een formulier aan te vragen.
Wij hebben geen inbouw-apparatuur. Daarom is het ook Ikea geworden.

Wij zijn naar verschillende keukenboeren geweest. Dan stond er bijvoorbeeld een keuken voor 3500, compleet met inbouw-apparatuur, maar wilden wij die zonder inbouw-apparatuur. En dan was die keuken ineens 7000 euro. Jaha, want dan was het maatwerk en dat was duurder.
Daarbij kwam dan wel dat we die dan ook nog zelf moesten plaatsen.

Ja, toedeloe, snel naar Ikea toe. Daar kun je gewoon een handvol kastjes met een maatwerk-werkblad kopen, precies wat je wilt en je betaalt gewoon wat dat kost. Geen gezeur, prima opgelost.
pi_39553373
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:15 schreef Gia het volgende:

Ja, toedeloe, snel naar Ikea toe.
Hahaha, misschien kan je deze als slagzin aan Ikea verkopen!
pi_39557479
Onze Ikea-keuken ligt al een paar weken te wachten omdat m'n montage-man (tevens echtgenoot) helaas nog geen tijd heeft gehad.
In ons nieuwe huis zit een keuken die pas 2 jaar oud is. Prima keuken, alleen de kastdeurtjes zijn totaal niet onze smaak.
Daarom hebben we bij de Ikea nieuwe deurtjes gehaald, met een beetje geluk worden ze binnenkort gemonteerd.
Zodra het resultaat te zien is, zal ik hier wat foto's plaatsen!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:08:57 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39557565
Dat is natuurlijk wel een voordeel van Ikea-keukens: als je de deurtjes zat bent, koop je weer andere en dat kost je dan geen rib uit je lijf.

Dat hoor ik mensen nooit doen voor andere keukens...?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39557731
Klopt Duderin!
Ik vind het ook vreemd dat mensen dit niet zo vaak doen.
Vaak zijn keukens niet zozeer versleten, maar wel ouderwets geworden of gewoon je smaak niet (meer). Dan kunnen nieuwe deurtjes uitkomst bieden. Het binnenwerk gaat immers heel lang mee en als de opstelling verder goed is, dan heb je voor weinig een 'nieuwe' keuken.
Voor de geinteresseerden: wij waren voor een hoekopstelling ongeveer 500 euro kwijt.
En da's best fijn
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:10:18 #85
3542 Gia
User under construction
pi_39563421
Wij wilden de oude keuken eigenlijk ook hergebruiken en dan nieuw frontjes en werkblad. Maar het moest er eerst allemaal uit, omdat er een groter fornuis kwam. Dus alles moest opschuiven.
Maar wat hier vroeger voor klussers gewoond hebben, weet ik niet, maar niets bleef heel met het demonteren van de oude keuken. Dus toen maar een compleet nieuwe keuken.

Er moet nog getegeld worden, maar het ziet er al best mooi uit. Ben niet zo'n held met foto's plaatsen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:23:07 #86
65960 sanger
pi_39563515
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is natuurlijk wel een voordeel van Ikea-keukens: als je de deurtjes zat bent, koop je weer andere en dat kost je dan geen rib uit je lijf.

Dat hoor ik mensen nooit doen voor andere keukens...?
Ik heb weleens gehoord dat de deurtjes het duurste deel zou zijn van de keuken. Al was dit wel bij Siematic. Misschien is dat de reden?

Overigens zie je tegenwoordig ook steeds meer bedrijven die je keuken restylen. Soort van pimp-my-keuken!
pi_39563745
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:31 schreef G-string het volgende:

Hahaha, misschien kan je deze als slagzin aan Ikea verkopen!
Zeker!.... maar dan wel: "Ja, Tüdelü, snel naar Ikea toe!"

Wat overigens ook prettig is bij Ikea: als je een onderdeeltje of ander deurtje wilt hebben: je kunt het meteen halen (of het moet net op zijn, maar dan zeker een weekje later). Ik denk dat dat bij de normale Keukenzaken wel anders ligt!
En het is inderdaad fijn dat je vooraf al weet wat de prijzen zijn voor de keuken en dat Ikea gewoon overal een prijs bij zet.
Zie je een keuken bij een Keukenzaak, ja, dan is het nog maar afwachten waar je op uit zult komen.
pi_39563879
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:48 schreef Rolex18038 het volgende:
Zeker!.... maar dan wel: "Ja, Tüdelü, snel naar Ikea toe!"
Hahaha
quote:
En het is inderdaad fijn dat je vooraf al weet wat de prijzen zijn voor de keuken en dat Ikea gewoon overal een prijs bij zet.
Dat vind ik ook zo geweldig aan het programma "de keukenplanner" van Ikea.
Een kind kan de was doen met het indelen en aan het eind druk je op 1 knop
en je weet precies hoe duur je keuken wordt. Zo kan je net zo lang met de indeling
spelen en schuiven tot die naar je zin is (en de prijs ook).
En wat dit jaar nieuw is in de keukenplanner is dat je ook meubels in je keuken kan zetten.
Ontzettend handig!

Oké nu ga ik stoppen, voordat ik helemaal lyrisch word, haha.
Misschien moet ik maar eens een baan gaan zoeken bij Ikea, ze kunnen iig niet zeggen,
dat ik niet enthousiast genoeg ben.
pi_39746950
Weet iemand of een inbouw-kookplaat van 90 cm breed ook in een ikea keuken past? Aangezien hun grootste kastjes maar 80 cm breed zijn...of maakt dat niet uit, loopt ie dan gewoon over meerdere kastjes heen?

* FireFoz heeft geen flauw idee hoe diep zo'n ding in het werkblad komt te zitten
pi_39750077
Bij ons wel. Het werkblad is diep genoeg om de kookplaat erin te zetten boven twee 60 cm-kastjes. Er is dacht ik alleen een stukje in een kastje gezaagd om de gasslang goed te kunnen wegleiden maar dat weet m'n man beter (die heeft 't gemaakt). Onder de kookplaat zitten bij ons gewoon twee diepe besteklades die helemaal gebruikt kunnen worden, dus geen kale frontjes.
De diepte verschilt trouwens per werkblad (wij hebben variabel) en kookplaat (wij hebben M-System MGKWL 90 IX)

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 12-07-2006 12:54:39 ]
pi_39941224
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Adelante het volgende:
Hoi Adelante Ik ben ook weer druk bezig met mijn keuken, dit wordt de tweede IKEA keuken... maar hoe weet je dat van die granieten bladen en hoe zeker weet je dat?

Bedankt alvast!
pi_40371938
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die keukenplanner is misschien gewoon niet helemaal perfect. Volgens mij moet je even met je plannen tot nu toe langs gaan. Je wordt hartstikke goed geholpen op de keukeafdeling van ikea, hoor ik altijd
Om hier nog even op terug te komen. Het kan dus inderdaad wel, de keukenplanner is niet helemaal perfect
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37:07 #93
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_40383644
Onze IKEA keuken is er nu... in zo'n duizend onderdelen

Morgen komt m'n broer even kijken. Die heeft er meer van in elkaar gezet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_40384640
Succes
Hou ons op de hoogte
pi_40411802
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:37 schreef Dromer het volgende:
Onze IKEA keuken is er nu... in zo'n duizend onderdelen

Morgen komt m'n broer even kijken. Die heeft er meer van in elkaar gezet.
JEEEJ Succes!

Ik wou dat wij al zover waren met onze verbouwing.
pi_40412080
Hier ook een ex-Ikeakeukenbezitter. Niks mee keukens, goeie prijs, goeie kwaliteit, doet niet onder voor de gemiddelde bruynzeel. Zelf plaatsen gaat ook heel goed, goede hulpmiddelen, wel lachen met de video die erbij geleverd werd. Staan een paar klussers in een uiterst strakke studio, lachend de railtjes aan de muur te bevestigen en daarna binnen no-time het keukentje neer te zetten ..... alsof je huis zo strak is... Een gevleugelde uitspraak is sindsdien dan ook "u begint met een paar handzame pakketten ...."
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:47:05 #97
3542 Gia
User under construction
pi_40567276
Hier is ie klaar, alleen moet het deurtje van de apothekerskast nog recht gehangen worden. Lukt niet met de stelschroeven en moet dus uit elkaar gehaald worden. Hoe dat moet....geen idee!

Keuken ziet er verder prima uit.
pi_40570565
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:47 schreef Gia het volgende:
Hier is ie klaar, alleen moet het deurtje van de apothekerskast nog recht gehangen worden. Lukt niet met de stelschroeven en moet dus uit elkaar gehaald worden. Hoe dat moet....geen idee!

Keuken ziet er verder prima uit.
FOTO'S!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:08:53 #99
38256 DiNoW
nerd-power
pi_40575683
Ik ga vanavond kijken naar een keuken bij ikea, wel goed om hier positieve verhalen te horen
really..
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:52:27 #100
3542 Gia
User under construction
pi_40579368
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:28 schreef G-string het volgende:

[..]

FOTO'S!!
'k Weet niet hoe dat moet. Misschien dat mijn kinderen dat weten.

Heb weleens een poging gewaagd, maar dat werd een foto van ik weet niet hoeveel bytes, niet echt een succes.
pi_40599456
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:52 schreef Gia het volgende:
'k Weet niet hoe dat moet. Misschien dat mijn kinderen dat weten.
Je mag ze altijd naar me mailen (zie hotmailadres in profiel) dan gooi ik ze wel ergens online voor je.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:23:12 #102
3542 Gia
User under construction
pi_40606742
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 08:54 schreef G-string het volgende:

[..]

Je mag ze altijd naar me mailen (zie hotmailadres in profiel) dan gooi ik ze wel ergens online voor je.
Okay. Maar dan moet je nog wel effe geduld hebben. Er staan nu namelijk twee tweezitters op hun kant in de keuken, omdat de kamer nog niet klaar is. Kan dus nog geen goede foto's maken.
pi_40607557
Prima
pi_40738019
ik heb nu mn 2e ikea keuken :-)
bevalt prima, betere kwaliteit en veel goedkoper dan bij de gemiddelde keukenboer...
mn eerste keuken had inbouw apparatuur van ikea/whirlpool... heb nu alles van zanussi..
merk daarin ook weinig kwaliteitverschil

een bijkomend voordeel vind ik ook dat bijna alles op voorraad is, terwijl je bij een keukenboer minstens 8 weken moet wachten totdat ie geplaatst kan worden..

zal binnenkort wel wat fotootjes van mn vorige en huidige keukentjes online gooien :-)
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_40808778
Ik zit er ook over na te denken om een ikea keuken neer te zetten. Ik heb alleen mijn twijfels een beetje bij de carousselhoekkast die ze hebben. Is die wel een beetje slijtvast? Die caroussel voelt nogal gammel aan.
pi_40809426
Evt kun je de carrousselonderdelen ook online kopen bij andere leveranciers, maar dan ben je wel een stuk duurder uit. Ik had dezelfde twijfels maar we proberen gewoon eerst die van Ikea, valt t tegen dan kunnen we hem altijd nog vervangen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 23:30:07 #107
65960 sanger
pi_40814005
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 21:43 schreef whitty het volgende:
Ik zit er ook over na te denken om een ikea keuken neer te zetten. Ik heb alleen mijn twijfels een beetje bij de carousselhoekkast die ze hebben. Is die wel een beetje slijtvast? Die caroussel voelt nogal gammel aan.
Iedere carrouselkast voelt wel een beetje gammel aan.

Ik heb 1x een soort van carrouselkast gezien wat een veel unieker systeem was, en veel beter aanvoelde. Dan rolde er twee rechte rekjes uit, effectief meer ruimte dus. Was bij www.villaculina.nl in Hoofdorp.
pi_40814965
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Iedere carrouselkast voelt wel een beetje gammel aan.

Ik heb 1x een soort van carrouselkast gezien wat een veel unieker systeem was, en veel beter aanvoelde. Dan rolde er twee rechte rekjes uit, effectief meer ruimte dus. Was bij www.villaculina.nl in Hoofdorp.
De magic-corner. Ik wilde dat zo graag maar moest dan zoveel consessie doen dat we er toch van hebben afgezien.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 08:21:27 #109
65960 sanger
pi_40821004
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 23:51 schreef Marsepein het volgende:

[..]

De magic-corner. Ik wilde dat zo graag maar moest dan zoveel consessie doen dat we er toch van hebben afgezien.
Heb je hem ook daar gezien dan?

Hij was mooi he! Wij hebben lopen twijfelen of we niet een gewone hoekkast wilden en die dat zelf inbouwen.
pi_40821298
Nee, dat verkopen ze tegenwoordig overal Het is een erg mooi systeem omdat je nagenoeg geen ruimte verliest in je hoekkast. Maaaaaaar het frontje is minimaal 40 cm breed, en met een carousselkast 20 centimeter. Die extra 20 cm moest ik uit de spoelkast en uit de vaatwasser halen. Vaatwasser kan een smalle zijn, maar die was er niet voor ons inbouwkastje, dus werd de hoogte weer standaard. En we zouden een groter passtuk krijgen tegen de muur aan, naast de koelkast.

Al met al was het toch beter om een carousselkast van 80x80 te nemen.

Maar eigenlijk is dat allemaal off-topic, omdat het helegaar geen Ikeakeuken is
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:02:25 #111
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_40821363
Als ik heel eerlijk ben, ben ik niet te spreken over de kwaliteit van een Ikea keuken. Dat het 3 keer niks kost moet geen excuus zijn als ik het idee heb, wanneer ik een kastje opentrek, de hele keuken uit elkaar dondert. Ik vind dat wanneer je een nieuwe keuken aanschaft je voor kwaliteit moet gaan. (Daarbij denk ik aan goede duitse merken, SieMatic ofzo)
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 09:25:16 #112
65960 sanger
pi_40821621
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 09:02 schreef Paperclipjes het volgende:
Als ik heel eerlijk ben, ben ik niet te spreken over de kwaliteit van een Ikea keuken. Dat het 3 keer niks kost moet geen excuus zijn als ik het idee heb, wanneer ik een kastje opentrek, de hele keuken uit elkaar dondert. Ik vind dat wanneer je een nieuwe keuken aanschaft je voor kwaliteit moet gaan. (Daarbij denk ik aan goede duitse merken, SieMatic ofzo)
Als hij uit elkaar valt bij het openen ligt dat waarschijnlijk meer aan de installatie dan aan de kwaliteit van de keuken.
pi_51937457
Sinds 3 weken hebben ook wij een Ikea keuken. We vinden hem erg mooi en ook het zetten is op zich prima gegaan. Echter, sinds de keuken ook echt gebruikt wordt, is het minder. Waarom? We hebben gekozen voor werkblad Pragel steenpatroon zwart. Helaas is het zo dat we hier ontzettend veel vlekken op krijgen. Zet je er een glas neer met een vochtige onderkant, heb je meteen een kring waarop je echt moet boenen om hem eraf te krijgen.
Vandaag is er iets gebeurd wat volgens mij toch niet normaal is. Ik was de vaatwasser aan het uitladen en de grilpan was niet geheel schoon, beetje vettig nog. Deze heb ik op het aanrechtblad gezet. Toen ik de pan een paar minuten later alsnog wilde afwassen, zat er een kring op het blad. Vervolgens ben ik gaan poetsen maar de kring gaat er dus niet meer af! Ik heb ongeveer alles geprobeerd maar je blijft de kring zien.
Nu snap ik echt wel dat ook een aanrechtblad niet overal tegen kan maar een pan neerzetten moet toch wel kunnen? De pan was niet meer heet en er zijn ook geen andere gekke dingen gebeurd.

Heeft iemand soortegelijke ervaringen of uberhaupt ervaringen met dit blad?

Keuken (nog niet helemaal af)

Kring

[ Bericht 0% gewijzigd door Susanne81 op 29-07-2007 18:09:08 ]
pi_51943473
Dan baal je wel flink denk ik; een nieuwe keuken en van een aanrechtblad mag je verwachten dat je dergelijke dingen erop kunt zetten lijkt me.
pi_51943754
Het lijkt wel alsof er een beschermlaag ontbreekt ofzo. Is het een gefineerd blad?
  zondag 29 juli 2007 @ 21:53:28 #116
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51944163
ooh dat is zonde, maar ik zou gewoon terug gaan naar de ikea,
mijn keukenkastdeurtjes (de bruine) zijn van niet zo een goede kwaliteit en ik heb dat aangekaart. krijg dus alle bruine deurtjes nieuw
  zondag 29 juli 2007 @ 22:54:50 #117
3185 Adelante
To let it go now
pi_51946057
quote:
Op zondag 29 juli 2007 21:53 schreef becky27 het volgende:
ooh dat is zonde, maar ik zou gewoon terug gaan naar de ikea,
mijn keukenkastdeurtjes (de bruine) zijn van niet zo een goede kwaliteit en ik heb dat aangekaart. krijg dus alle bruine deurtjes nieuw
de NEXUS zwart/bruin serie zo jah, succes met wachten nog even
  maandag 30 juli 2007 @ 08:21:45 #118
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_51951847
ja die, en ik weet het het duurt vast nog even, eerst week 21, toen week 25 nu week 31, ach de huidige deurtjes voldoen wel maar zijn niet zo mooi.
pi_51952823
Ik zou ook zeker een klacht indienen bij Ikea.
pi_51954952
Ik heb ondertussen een mail gestuurd, ben erg benieuwd naar de reactie. Tegen zulke dingen moet een aanrechtblad toch gewoon bestand zijn, lijkt me. Toch ben ik wel benieuwd of andere mensen met hetzelfde blad soortgelijke ervaringen hebben.
Overigens is het inderdaad een gefineerd blad.
pi_52222166
quote:
Op maandag 30 juli 2007 08:21 schreef becky27 het volgende:
ja die, en ik weet het het duurt vast nog even, eerst week 21, toen week 25 nu week 31, ach de huidige deurtjes voldoen wel maar zijn niet zo mooi.
... inmiddels 38...
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_52222751
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:28 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb ondertussen een mail gestuurd, ben erg benieuwd naar de reactie. Tegen zulke dingen moet een aanrechtblad toch gewoon bestand zijn, lijkt me. Toch ben ik wel benieuwd of andere mensen met hetzelfde blad soortgelijke ervaringen hebben.
Overigens is het inderdaad een gefineerd blad.
Heb je al uitsluitsel?
pi_52225241
Nee, nog geen uitsluitsel. Heb per mail een klacht ingediend. Vervolgens kreeg ik drie dagen later een mailtje terug dat ze het nr van de transportbon e.d. nodig hebben. Ik heb alle info terug gemaild en vervolgens niets meer gehoord. We wachten geduldig af...
pi_52236348
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:52 schreef Susanne81 het volgende:
Nee, nog geen uitsluitsel. Heb per mail een klacht ingediend. Vervolgens kreeg ik drie dagen later een mailtje terug dat ze het nr van de transportbon e.d. nodig hebben. Ik heb alle info terug gemaild en vervolgens niets meer gehoord. We wachten geduldig af...
Bij welke vestiging heb je 't gekocht? (Gewoon, nieuwsgierig.)
pi_52236560
Nee, maar de IKEA kennende zal je vast weer wat missen als je alles denkt binnen te hebben. Ik heb 6 jaar geleden de IKEA vaarwel gezegd. In dit huis komt geen rommel meer
  donderdag 9 augustus 2007 @ 20:14:38 #126
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_52237791
IKEA is handig voor een kastje ofzo maar toch niet je keuken die je intensief gaat gebruiken?!?

Ik betaal liever 3 x zoveel en dat die ook 15 jaar meegaat..
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_52237833
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:14 schreef Sjabba het volgende:
IKEA is handig voor een kastje ofzo maar toch niet je keuken die je intensief gaat gebruiken?!?

3x is niet eens nodig. Hard onderhandelen is wat je nodig hebt.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 22:00:16 #128
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_52240753
Ligt eraan, bij een Landelijke keten wel ja. Bij een klein locaal bedrijf hoef je niet zo hard te zijn, die zijn aardig eerlijk.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_52250140
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 19:24 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Bij welke vestiging heb je 't gekocht? (Gewoon, nieuwsgierig.)
Eindhoven. We kregen gisteren een mailtje dat de klacht is doorgestuurd naar de klantenservice...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:37:14 #130
3542 Gia
User under construction
pi_52252511
Ik heb effe een vraagje aan de ikea-keuken bezitters. Bij mij zit het deurtje van de apothekerskast schuin en we krijgen het niet meer goed. Iemand hier ervaring mee?

Het deurtje zit als een frontje vast aan de onderste lade. Er zitten stelschroefjes aan de zijkant, maar die zijn er te ver ingedraaid. Kun je niks meer mee. Nu wil ik dus proberen om het weer helemaal van het laatje af te halen, om het opnieuw te monteren, maar ik weet niet hoe.
pi_52257355
We zijn zojuist gebeld door Ikea en hebben een compleet nieuw blad aangeboden gekregen! Nu zitten we met het probleem dat als we het huidige blad moeten verwijderen, alle muren opnieuw gestuct moeten worden (is pas gedaan) dus dat willen we liever niet. Geen probleem volgens Ikea, dan krijgen we gewoon een vergoeding! Wat een service!!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:03:55 #132
3542 Gia
User under construction
pi_52260677
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:16 schreef Susanne81 het volgende:
We zijn zojuist gebeld door Ikea en hebben een compleet nieuw blad aangeboden gekregen! Nu zitten we met het probleem dat als we het huidige blad moeten verwijderen, alle muren opnieuw gestuct moeten worden (is pas gedaan) dus dat willen we liever niet. Geen probleem volgens Ikea, dan krijgen we gewoon een vergoeding! Wat een service!!
Netjes!!
pi_52264020
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb effe een vraagje aan de ikea-keuken bezitters. Bij mij zit het deurtje van de apothekerskast schuin en we krijgen het niet meer goed. Iemand hier ervaring mee?

Het deurtje zit als een frontje vast aan de onderste lade. Er zitten stelschroefjes aan de zijkant, maar die zijn er te ver ingedraaid. Kun je niks meer mee. Nu wil ik dus proberen om het weer helemaal van het laatje af te halen, om het opnieuw te monteren, maar ik weet niet hoe.
Dit kun je ws beter even in het IKEA topic zelf vragen: IKEA - Part XXXI - Nog even wachten...
pi_52278211
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:16 schreef Susanne81 het volgende:
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:27:05 #135
3542 Gia
User under construction
pi_52279669
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 18:09 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Dit kun je ws beter even in het IKEA topic zelf vragen: IKEA - Part XXXI - Nog even wachten...
Bedankt, was niet op de hoogte van dit topic.
pi_53120824
Ik heb ook appartement gekocht en aangezien ik weinig aan koken doe, maar het er wel strak uit moet zien ga ik het maar bij de Ikea kopen denk ik

Iemand ervaring Abstrakt Wit, of blijf je boenen?
  donderdag 13 september 2007 @ 08:59:33 #137
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_53138598
Ik ben zelf bezig met het plannen van een Ikea keuken dus.....tvptje!
pi_53143712
Baniekje, let met plannen goed op dat je de keuken niet precies passend maakt in de maten van je huidige keuken. Met nog wat afdekpanelen komt er zo een paar centimeter bij. (Daar kwamen wij achter toen wij een offerte gingen laten maken bij Ikea)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53215596
Ik zou er ver vandaan blijven. De inbouwapp zijn van matige kwaliteit. Je kan geen Siemens of Miele kiezen. Geef liever wat meer geld uit voor een duurdere keuken.
De massieve aanrechtbladen zijn wel weer mooi.
  zondag 16 september 2007 @ 12:37:25 #140
3185 Adelante
To let it go now
pi_53215687
inbouwapparatuur van matige kwaliteit?

pi_53215731
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:37 schreef Adelante het volgende:
inbouwapparatuur van matige kwaliteit?

[afbeelding]

[afbeelding]
Er staat beste koop. Dat is een verhouding prijs/kwaliteit.

Een Whirlpool of Zanussi zijn wat ik altijd heb geleerd geen A-merken.

Een Siemens oven van 2800 euro of zo'n Whirpool is toch wel een wereld van verschil.
  zondag 16 september 2007 @ 12:42:01 #142
3185 Adelante
To let it go now
pi_53215773
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:39 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

dus kan die kwaliteit m.i. nooit matig zijn

qua design van apparatuur moet ik je gelijk geven dat er beter ontwerpers op de markt zijn te vinden, maar de kwailiteit van Whirlpool is echt wel oke te noemen en daar hoef je geen vijf keer de prijs voor te betalen.
pi_53215867
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

dus kan die kwaliteit m.i. nooit matig zijn

qua design van apparatuur moet ik je gelijk geven dat er beter ontwerpers op de markt zijn te vinden, maar de kwailiteit van Whirlpool is echt wel oke te noemen en daar hoef je geen vijf keer de prijs voor te betalen.
Laten we het dan over het design hebben. Dat vond ik bij de IKEA niet mijn smaak. Als je kun keuze aan inbouwapparatuur vergelijkt met bijvoorbeeld NEFF, Miele en Siemens vind ik IKEA gewoon minder chique en duurzaam ogen (en voelen!).
  zondag 16 september 2007 @ 13:15:31 #144
45722 Dromer
pi_53216607
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:39 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Een Siemens oven van 2800 euro of zo'n Whirpool is toch wel een wereld van verschil.
Dan koop ik wel tien keer een nieuwe van Whirlpool. Hoef ik 'm nooit te poetsen.
pi_53217213
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:08 schreef amokjeeh het volgende:
Ik heb ook appartement gekocht en aangezien ik weinig aan koken doe, maar het er wel strak uit moet zien ga ik het maar bij de Ikea kopen denk ik

Iemand ervaring Abstrakt Wit, of blijf je boenen?
ik heb nu abstrakt wit... hiervoor had ik aplad wit
ik was ook bang voor veel boenen met abstrakt, maar dat valt reuze mee, het is zelfs minder boenen dan met de aplad
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_53220935
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef droomkoningin het volgende:

[..]

ik was ook bang voor veel boenen met abstrakt, maar dat valt reuze mee, het is zelfs minder boenen dan met de aplad
Wel even onderhouden volgens de beschrijving...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 september 2007 @ 11:03:50 #147
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_53238956
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:46 schreef Nanook24 het volgende:
Baniekje, let met plannen goed op dat je de keuken niet precies passend maakt in de maten van je huidige keuken. Met nog wat afdekpanelen komt er zo een paar centimeter bij. (Daar kwamen wij achter toen wij een offerte gingen laten maken bij Ikea)
Bedankt voor de tip!
Als alles goed gaat gaan we morgenavond voor de offerte.
pi_53239673
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef droomkoningin het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie, daar kan ik wat mee
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:30:33 #149
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_53643807
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:46 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Laten we het dan over het design hebben. Dat vond ik bij de IKEA niet mijn smaak. Als je kun keuze aan inbouwapparatuur vergelijkt met bijvoorbeeld NEFF, Miele en Siemens vind ik IKEA gewoon minder chique en duurzaam ogen (en voelen!).
Daarvoor is er nu bij IKEA de exclusieve NUTID serie, betaalbare kwaliteits-design apparatuur, ik vin dhet erg geslaagd...

pi_65443186
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 13:34 schreef lordmedelo het volgende:
Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en, voor ons nog vrij plotseling toch, meteen maar een keuken bij IKEA opgehaald. Het is (ook) de ädel wit geworden. Ik wilde eigenlijk de fagerland gaan schilderen, maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn.
Ik overweeg ook om een Fagerland te gaan schilderen. Waarom was dat geen goed idee ?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 08:58:49 #151
65960 sanger
pi_65445218
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:30 schreef WebForce het volgende:

[..]

Daarvoor is er nu bij IKEA de exclusieve NUTID serie, betaalbare kwaliteits-design apparatuur, ik vin dhet erg geslaagd...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker exclusief, het is gewoon Whirlpool. De modellen kun je ook zonder IKEA embleem bestellen

Neemt niet weg dat het betaalbare apparatuur is die er ook wel een beetje leuk uitziet. Over de kwaliteit zal ik maar niets zeggen, dat zou je een slechte indruk van Whirlpool geven
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:55:04 #152
45722 Dromer
pi_65446362
Tja ach.. er zijn wel meer design merken die niet uitblinken in betrouwbaarheid.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:10:53 #153
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_65448647
ze hoeven ook niet allemaal goed espullen te maken. Alleen die ene, die bij jou uit de doos komt, die moet goed zijn, de rest maakt niet uit :-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:16:11 #154
3185 Adelante
To let it go now
pi_65448815
Ze bieden er standaard vijf jaar garantie op, dus die apparatuur zal ook wel geen rommel zijn dan.
pi_65449315
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 08:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Lekker exclusief, het is gewoon Whirlpool. De modellen kun je ook zonder IKEA embleem bestellen

Neemt niet weg dat het betaalbare apparatuur is die er ook wel een beetje leuk uitziet. Over de kwaliteit zal ik maar niets zeggen, dat zou je een slechte indruk van Whirlpool geven
Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt... Want de NUTID serie is dan wel geinspireerd op eerdere ontwerpen van Whirlpool, maar ze zijn toch echt IKEA eigen. Er zitten ook een paar dingen op/in/aan die speciaal voor IKEA gedaan zijn...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:44:11 #156
65960 sanger
pi_65480901
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:16 schreef Adelante het volgende:
Ze bieden er standaard vijf jaar garantie op, dus die apparatuur zal ook wel geen rommel zijn dan.
Daar kun je ook over discusseren, want wij hebben nu een gevalletje garantie aan de hand. Alleen zeggen ze bij Whirlpool zoek het uit met de verkoper en de verkoper zegt zoek het uit met Whirlpool
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:45:05 #157
65960 sanger
pi_65480920
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:30 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je nu zegt... Want de NUTID serie is dan wel geinspireerd op eerdere ontwerpen van Whirlpool, maar ze zijn toch echt IKEA eigen. Er zitten ook een paar dingen op/in/aan die speciaal voor IKEA gedaan zijn...
Zoals?

Ik heb nog niet zo lang geleden in de IKEA de combiovens eens bekeken en kwam tot de conclusie dat alleen de emblemen anders waren. Functies, standen en zelfs het binnenwerk was identiek

Enige verschil is dus dat er IKEA opstaat en dat ze daar iets goedkoper zijn.
pi_65480998
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:20 schreef wiliv het volgende:

[..]

Ik overweeg ook om een Fagerland te gaan schilderen. Waarom was dat geen goed idee ?
Zo, dat was lang geleden dat ik dat postte
Ik geloof dat toen het verhaal was dat dat geolied is o.i.d. en dat die verf niet zou houden?
Die Ädel wit bevalt goed trouwens hoor
pi_65576617
we hebben met de keukenplanner een leuke keukem in elkaar gezet
hoekkeuken- met inbouw app. zoals koelkast - oven en kookplaat.
kom nergens in nederland goedkoper uit met deze garantie.
wel even opletten met monteren dat je geen ruimte hebt achter de kastjes ( onder aan de muur montage/ of vrezen en wegwerken )
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_66586928
zijn de motagetarieven van IKEA de tarieven voor het monteren van de afzonderlijke elementen
en het installeren van de kastjes ter plekke in de keuken?
iIKEA nfo telefoon kon geen helderheid verschaffen..
zie ook topic van mij van 1 maart; even scrollen na klikken op deze link.
IKEA - Part XLI - Waar het gezellig druk is

[ Bericht 8% gewijzigd door zwemmer431 op 01-03-2009 17:24:57 (aanwijzing) ]
=loesje=
pi_66587134
Wij hebben hier (huurhuis) een IKEA keuken van een jaar of 3 oud, en er zijn 2 kastjes kapot, de koelkast sluit niet meer altijd goed en in een kast zit een rekje dat stuk is (zo'n draaiding).

Zou zelf nooit een Ikea keuken kopen, veel te slechte kwaliteit. Ikea is leuk voor een tafeltje oid, maar een keuken wordt doorgaans dagelijks gebruikt en daar is de kwaliteit gewoon te slecht voor.
  zondag 1 maart 2009 @ 18:17:27 #162
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_66588781
quote:
Op zondag 1 maart 2009 17:29 schreef Beroepsgokker het volgende:
Wij hebben hier (huurhuis) een IKEA keuken van een jaar of 3 oud, en er zijn 2 kastjes kapot, de koelkast sluit niet meer altijd goed en in een kast zit een rekje dat stuk is (zo'n draaiding).

Zou zelf nooit een Ikea keuken kopen, veel te slechte kwaliteit. Ikea is leuk voor een tafeltje oid, maar een keuken wordt doorgaans dagelijks gebruikt en daar is de kwaliteit gewoon te slecht voor.
Zegt waarschijnlijk meer over degene die de keuken geplaatst heeft dan over de kwaliteit...
pi_66589389
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:17 schreef WebForce het volgende:

[..]

Zegt waarschijnlijk meer over degene die de keuken geplaatst heeft dan over de kwaliteit...
Ikea zelf...
pi_66596548
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:35 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ikea zelf...
volgens mij zijn ook veel duurdere keukens opgebouwd uit de zelfde soort basismaterialen
=loesje=
  zondag 1 maart 2009 @ 21:44:58 #165
3185 Adelante
To let it go now
pi_66596590
quote:
Op zondag 1 maart 2009 18:35 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Ikea zelf...
IKEA plaatst zelf geen keukens
  zondag 1 maart 2009 @ 23:03:08 #166
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_66600093
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:14 schreef Sjabba het volgende:

ik niet ik heb liever over 10 jaar een nieuwe keuken mijn smaak verandert nog wel eens in 15 jaar tijd en ik raak wel eens op wat uitgekeken, jammer als je dan 20.000 euro uit hebt gegeven maar dat is mijn mening

binnenwerk van de kastjes, lade stoppers frontjes ophanging enz zijn trouwens idem als de dure keukenboer hier in de omgeving buren hebben daar namelijk hun keuken gekocht en we hebben even vergelijkend waren onderzoek gedaan.... moet zeggen dat de buurman best baalde.
kijk mochten dan de frontjes van mindere kwaliteit zijn dan ram je over 3 jaar een ander kleurtje ofzo er tegenaan, want maten van keukens zijn standaard en je hebt gewoon een nieuwe frisse keuken en voordeeltje dat kost geen drol en is heel handig zelf te doen.
Mama van Isa en Ties
pi_66608081
Mijn vader had een huis gekocht waar heel veel aan moest gebeuren. Een mannetje ingehuurd, die heeft echt de meest ingewikkelde dingen in elkaar gezet. Houten vloeren, sierplafonds, hele badkamer - eigenlijk alles. En toen kwam de Ikeakeuken. Was voor hem een enorm struikelblok, je zag hem tijdens de montage met het uur wanhopiger worden.

Uiteindelijk zat ie erin, maar je moet er toch niet aan denken dat je zoiets dan zelf in zou moeten bouwen...
pi_66725483
We hebben bij Ikea voorlopig de keuken besteld. Iemand van Ikea is twee weken bij ons geweest om de keuken te meten om te controleren of de tekening klopt en kijken waar de waterkraan, stroom, etc. staan. Hij zou binnen een week bellen voor een definitieve bestelling. Helaas hebben we ruim twee weken niets meer van gehoord. We proberen Ikea te bellen maar steeds onbereikbaar.
pi_66727081
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:08 schreef Tennis-boy het volgende:

Iemand van Ikea is twee weken bij ons geweest
Dat lijkt me wel een enórme inbreuk op je privacy !
Ik zou het in ieder geval niet over hebben voor een Ikea keuken. Dan maar een Bruynzeel ofzo.
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:04:19 #170
45722 Dromer
pi_66729020
quote:
Op maandag 2 maart 2009 10:02 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn vader had een huis gekocht waar heel veel aan moest gebeuren. Een mannetje ingehuurd, die heeft echt de meest ingewikkelde dingen in elkaar gezet. Houten vloeren, sierplafonds, hele badkamer - eigenlijk alles. En toen kwam de Ikeakeuken. Was voor hem een enorm struikelblok, je zag hem tijdens de montage met het uur wanhopiger worden.

Uiteindelijk zat ie erin, maar je moet er toch niet aan denken dat je zoiets dan zelf in zou moeten bouwen...
We hebben er geen problemen mee gehad en we zijn toch echt geen professionele klussers.
pi_66731794
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:02 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel een enórme inbreuk op je privacy !
Ik zou het in ieder geval niet over hebben voor een Ikea keuken. Dan maar een Bruynzeel ofzo.
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:16:28 #172
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_66740650
quote:
whirlpool is een lowbudget merk. Je kunt het niet vergelijken met siemens of bosch
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:52:39 #173
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_67412714
Even een tvp, we willen voor onze nieuwe woning eens kijken naar een Ikeakeuken
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_67414290
tot op heden ben ik erg tevreden over de afhandeling en de service van IKEa
we zijn in voorberieiding voor plaatsing;
=loesje=
pi_67576592
Heeft iemand anders ook problemen met het plaatsen van de (Nexus bruinzwarte) plint (sokkel) stukken op plintladen (sokkelladen)? Wij hebben in Delft onlangs 2 plintladen + plint gekocht. De plint is 17mm dik, dus 1mm te dik om in het 16mm profiel van de lade te passen. We hebben nog een restje plint over van een paar jaar geleden, en die past wel. Telefonische klantenservice stuurde me door naar de balie in Delft; daar werd gezegd dat alle 16 plinten daar in het magazijn van dezelfde leverancier (code 16230) kwamen dus even dik zouden zijn. Van de 5 verpakkingen die al door iemand opengescheurd waren heb ik het nagemeten, en die waren inderdaad allemaal 17mm.
Wie heeft dit ook gehad, en hoe is dat opgelost? Of heeft iemand anders nog tips?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:57:49 #176
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67589100
Ik heb ook nog geen problemen ervaren met de Ikea keukenzooi eigenlijk.
Enkel vrij irritant dat de scharnieren net even anders zitten dan bij de andere keukenboeren en dat de dieptes van de kasten hetzelfde 'probleem' met zich meebrengen.

Zorgde bij mij toch voor het nodige oponthoud, komt dus omdat we vanuit een basisset van een andere keukenboer zelf verder zijn gaan kloten.
Maar voor deze anti-klusser was het best te doen.
pi_78910790
Ik heb net een Ikea keuken gekocht en zelf geplaatst. Mijn ervaringen heb ik op een website gezet met bouwhulp e.d. Wellicht dat mensen wat beter in kunnen schatten of ze het zelf kunnen of niet. Succes ermee!

De website kan je hier vinden http://www.mijnikeakeuken.nl

Het bouwen was allemaal wel prima te doen, alleen de service wat echt hopeloos. Met twee verkeerd geleverde werkbladen (uiteraard niet mijn fout..)verwachtte ik wel iets vertraging met de bouw. Maar na pas een maand uberhaupt iets van Ikea te horen was echt dramatisch. Nu ben ik nog aan het wachten en als ik het goed begrijp duurt het nog 3 weken voordat de nieuwe werkbladen er zijn.

Ik ben benieuwd...
pi_90546124
Kleine kick. Ben zelf van plan om een Ikea keuken te kopen en heb er een vraag over. Hoe zit het met de uitsparingen in het werkblad voor de spoelbak en het gasfornuis?
Ik ben van plan om een standaard werkblad te kopen, dus denk dat ik zelf de uitsparingen moet maken.
Alleen zijn alle spoelbakken 'inbouw' wat er in mijn ogen op duidt dat je niet zomaar met de decoupeerzaag een uitsparing kunt maken en de bak erin laten zakken, maar dat je ook een deel moet gaan frezen zodat de spoelbak op gelijke hoogte komt met het werkblad.

Is er iemand met ervaring hiermee die mij iets meer kan vertellen hoe hij/zij dat heeft gedaan?!
Lalalalaaa
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:04:13 #179
21865 WaVe
WaVe detected
pi_90557046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:16 schreef axzel het volgende:
Kleine kick. Ben zelf van plan om een Ikea keuken te kopen en heb er een vraag over. Hoe zit het met de uitsparingen in het werkblad voor de spoelbak en het gasfornuis?
Gasfornuis zaag je zelf uit met een decoupeerzaag. Spoelbak heb je 2 opties (afhankelijk van het werkblad)
- Je laat de spoelbak door de fabriek (via Ikea) alvast infrezen.
- je zaagt zelf een gat en zet de spoelbak daarin. De spoelbakken hebben allemaal een randje wat dan over je gat valt waarmee je ze waterdicht kan omteren. Hij is dan niet netjes verlaagt tot op het niveau van het blad. (wil je dat, dan moet je zelf nog aan het frezen en lijmen slaan, lijkt me geen aanrader)
pi_90564136
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:16 schreef axzel het volgende:
Ik ben van plan om een standaard werkblad te kopen, dus denk dat ik zelf de uitsparingen moet maken.
Alleen zijn alle spoelbakken 'inbouw' wat er in mijn ogen op duidt dat je niet zomaar met de decoupeerzaag een uitsparing kunt maken en de bak erin laten zakken, maar dat je ook een deel moet gaan frezen zodat de spoelbak op gelijke hoogte komt met het werkblad.

Is er iemand met ervaring hiermee die mij iets meer kan vertellen hoe hij/zij dat heeft gedaan?!
Wanneer je een standaard werkblad neemt, dan ontkom je niet aan een 'opbouw' spoelbak. Deze kun je amper zelf in het blad frezen omdat ze allemaal een iets opstaande rand hebben, dan krijg je een 'gootje' als het ware...
De spoelbakken die je op de site en in de keukenplanner ziet noemen we inbouwspoelbakken, maar zijn dus opbouw varianten.
  woensdag 29 december 2010 @ 01:12:02 #181
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_90567648
Ik ga jullie allemaal op de hoogte houden.
Mijn vriend heeft een Ikea-keuken gekocht, jawel.

Het probleem is dat het ding ook geplaatst moet gaan worden. En gezien het feit dat het in een flatje daterend uit 1960 moet worden... met ook de electriek, gebrek aan onderhoud ed, ookal daterend uit 1960.... dit wordt spannend. :9
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')