abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37039855
Wij zijn inmiddels zover met het plannen van de keuken die we bij Ikea zullen kopen. Hierbij heb ik ook rekening gehouden met inbouw-apparatuur van Ikea.
Nu heb ik het idee dat ik hierop (de inbouwapparatuur) flink kan besparen door deze elders te kopen (of voor het zelfde geld hoogwaardiger spul).

Zijn er dingen waar ik expliciet rekening mee moet houden m.b.t. de inbouw bij een Ikea-keuken? Of volstaat het opnemen van de maten en de juiste maat zoeken/kopen?

De keuken wil ik laten monteren en installeren door Ikea (lees: montagebedrijf dat voor hen werkt). Is het dan een probleem wanneer de apparatuur van elders komt?

Tot zover....
pi_37043638
Ikea heeft maar een paar standaardmaten deurtjes. Je moet er dus goed op letten dat de maten van je inbouwapparatuur daarbij passen. Een koelkast van 102cm is bijv niet mogelijk omdat er geen passend deurtje voor is; 87.5cm en 122.5cm passen wel (deuren resp. 90 en 125 cm).

Verder kan het gewoon, hebben wij ook gedaan.

Mocht je een U- of G-vormige keuken willen maken: de keukenkastjes zijn iets smaller dan de 60cm die Ikea aangeeft. Als je werkblad uit 3 of meer delen bestaat kan het zijn dat de maten dan niet kloppen. Bekenden van ons hebben daar nu maandenlang gezeur mee gehad, tot ze eindelijk een wel passend werkblad geleverd hebben gekregen (wel met tegoedbonnen gelukkig). 't Is dan handiger eerst de kastjes te plaatsen, alles op te meten, en dan pas het werkblad te bestellen (VARIABEL heeft een levertijd van 3 weken).
pi_37046526
Het gaat om een oven, magnetron (solo), kookplaat en wandschouwkap.
Mijn vraag was in het bijzonder gericht op de oven en magnetron, die wil ik in een hoge kast. De kookplaat en wandschouwkap lijken me geen probleem.

De keuken is ca. 4.60 x 2.92. Alleen langs 1 lange kant wil ik de keuken opstellen:
(60-hoge kast / 80-ladenkast / 80-kookplaat / 60-vaatwasser / 60-spoelbak / 80 / 40)

Alles zal ik laten monteren en plaatsten door Ikea, dus ook het werkblad. Ik ben vanochtend bij Ikea langsgeweest voor een prijsopgaaf voor het servicepakket "we doen alles voor je". Ik vergat echter te vragen of het opmeten en de check of e.e.a. mogelijk is, hierbij hoort.

Enfin, voor apparatuur zal ik eens gaan rondsnuffelen bij de plaatstelijke witgoedleverancier en internet. Dan vergelijken met Ikea...
Moet ik bij het plaatsen van de order voor levering en montage/installatie van de keuken overigens aangeven dat ik zelf inbouw-apparatuur aanschaf en dat dit door het montagebedrijf dient te worden ingebouwd, of doe ik dat wanneer men bezig is?

Tot zover...
  Moderator dinsdag 18 april 2006 @ 10:06:15 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_37054917
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:29 schreef Rolex18038 het volgende:
Enfin, voor apparatuur zal ik eens gaan rondsnuffelen bij de plaatstelijke witgoedleverancier en internet. Dan vergelijken met Ikea...

Moet ik bij het plaatsen van de order voor levering en montage/installatie van de keuken overigens aangeven dat ik zelf inbouw-apparatuur aanschaf en dat dit door het montagebedrijf dient te worden ingebouwd, of doe ik dat wanneer men bezig is?
Niet meer dan logisch dat je dat voor die tijd aangeeft.
Ik betwijfel echter of ze daar mee akkoord gaan..

Het kost altijd meer tijd; zaken zijn meestal niet compleet (vooral als het gaat om elders ingekochte apparatuur)
pi_37070540
montage bedrijf zal dat meestal niet doen, stel dat ze de oven per ongeluk laten vallen wie draait er dan voor de schade op
pi_37076265
aansluiten van elders gekochte apparatuur kostte via ikea toch 50 euro per apparaat?
pi_37084245
Het is dus in ieder geval wel mogelijk begrijp ik uit bovenstaande berichten.
Zijn er nog specifieke aspecten (buiten uiteraard de maten) waar ik rekening mee dien te houden omdát het een Ikea-keuken is?
pi_37169781
Ik heb jaren voor Ikea keukens geplaatst en je moet gewoon eerst diegene die jij hebt uitgekozen om de keuken te plaatsen langs laten komen.
Die kan voor je kijken of de keuken die jij hebt besteld of wil bestellen erin past.
De meest monteurs plaatsen wel apparatuur van andere merken maar zullen daar een uur prijs voor rekenen omdat ze eerst moeten gaan bekijken hoe alles moet passen.
Van de Ikea apparatuur weten ze precies wat ze moeten doen om het passend te krijgen,vraag eerst aan Ikea wat de binnenmaat is van jou bestelde kast voor de inbouwapparatuur.
Neem deze maten mee naar de leverancier van de ander app. en kijk met de verkoper of dit erin past.
Verder kan je alles vragen wat je wil weten voordat je hem laat plaatsen,kan je alles vertelllen.
pi_53989449
hai,
ik heb een ikea keuken gekocht, een kleine voor in mijn atelier (kunstenaar) deze wordt vrijdag afgeleverd. de aansluitingen zijn al gemaakt door de projectontwikkelaar waar ik de ruimte van huur.
maar nou kan het installatie bedrijf pas over 2 weken.
hoe kom ik aan iemand, die tegen vergoeding het eerder voor me kan doen?????

[ Bericht 26% gewijzigd door Marsepein op 17-10-2007 23:42:58 (Spam verwijderd. Hier posten is hier reageren.) ]
pi_54000642
Probeer het via sites waar je klussen kunt tegen vergoeding. Verder heb ik post zo aangepast dat er een universeel antwoord komt. Op die manier werven van mensen om het werk voor jou te doen zijn we hier niet gewoon.

Zo'n site is bijvoorbeeld: http://leadz.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')