abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:02:30 #1
150278 juffertje
Help mijn man is klusser.....
pi_38386054
Hallo, Ik denk dat ik hier goed ben op dit forum.... Wie heeft er ervaring met het kopen en plaatsen van een ikea keukenen de apperatuur daar vandaan??

Wij ( eigelijk ik.......) wil nu wel eens een andere keueken en ben met de keukenplanner van de ikea aan de slag gegaan en kom ( al mag ik het zelf zeggen) wel op een leuke keueken uit en qua indeling ook. En natuurlijk de prijs niet te vergeten ook zeer betal baar maar is zo een keuken ook wel degelijk en mooi als het geplaatst is?????

Wie o Wie kan mij helpen?

Groetjes van Juffertje
pi_38386126
wij hebben wel een ikea keuken, maar is 3 jaar oud en vrij simpel.. hoe komt jullie keuken eruit te zien.. overigens is het allemaal wel oke afgewerkt.. zei het dat het door de vorige bewonder is gedaan..
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:33 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_38386178
Kwa apparatuur zit het denk ik wel goed.
Ze verkopen er Wirlpool en zover ik weet is dat Philips.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:05:57 #4
150278 juffertje
pi_38386200
Het gaat om een evt. hoekkeuken en verder niet iets heel bijzonders hoor maar bevalt jou keuken wel? Je weet ook niet of je er lang op moet wachten ivm plaatsen??
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:08:46 #5
150278 juffertje
pi_38386325
Ja daar twijfel ik eigelijk ook niet aan hoor als het het mar doet en makkelijk schoon te houden is..... Maar ja je hoort ook slechte verhalen over ikea spullen ( boutjes te kort enzo......hahahahahaha)
Maar ik vind de prijs ook wel een doorslag geven maar dan moet het niet na 5 jaar al weer kapot zijn want dan wordt het nog een dure keuken...
pi_38386336
hmmm nee daar heb ik geen idee van (wij hebben een middenkeuken).. het ziet er allemaal opzich prima uit hoor... je kan toch altijd zelf weer dingen veranderen/kopen
pi_38386378
handvaten van lades zijn overigens wel snel versleten (nieuwe kosten een drol)
  dinsdag 30 mei 2006 @ 21:11:23 #8
150278 juffertje
pi_38386462
Dit scheelt heel veel met een keuken bij een keukenboer vandaan dus daarom twijfel ik nog........ het is idd makkelijk te vervangen maar ja als je dat elk jaar moet doen.......
pi_38386748
zo snel zal t niet gaan hoor
pi_38387205
Foto`s van onze ikea, overigens een bosch vaatwasser en een oven ook d8 ik daarvan

dinsdag 30 mei 2006 @ 22:21:28 #11
150278 juffertje
pi_38389932
hoi, dat ziet er wel netjes uit hoor. Ik wil dus ook een lichtte keuken en een zo een donker mogelijk werkblad hebben... Ik denk dat ik van de week toch even langs een ikea ga om te kijken voor de kleuren en het werkblad. Neem manlief mee op sleeptouw......

thanks voor de foto's
pi_38391087
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:05 schreef Netsplitter het volgende:
Vroeger was whirlpool philips, maar sinds een aantal jaren ( algauw een jaar of 10) is het geheel whirlpool en dit heeft ook niets meer met philips te maken.
Whirlpool wilde zijn naam vestigen in nederland en philips wilde met het witgoed stoppen, vandaar dat ze het een paar jaar lang gezamelijk deden om de gevestigde naam over te hevelen naar whirlpool.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:46:23 #13
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38391220
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 30 mei 2006 @ 22:58:10 #14
150278 juffertje
pi_38391928
thanks zal er nog eens een nachtje over slapen!!!

Welterusten duzzzzzzzzzzz....
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:00:33 #15
3185 Adelante
To let it go now
pi_38392073
Vanaf september komen er ook granieten werkbladen in het assortiment van IKEA!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 30 mei 2006 @ 23:13:54 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_38392837
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Adelante het volgende:
Vanaf september komen er ook granieten werkbladen in het assortiment van IKEA!
Maar je kunt natuurlijk tot die tijd altijd besluiten de kastjes van Ikea te laten komen en het werkblad van de plaatselijke granietboer

Hetzelfde geldt voor de apparatuur.

Nee die mot je niet bij de granietboer bestellen natuurlijk
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_38394375
let op bij het bestellen van het werkblad dat de kasten niet helemaal 40/50/60 cm breed zijn, maar altijd een halve cm of zo schelen. Ik had een keuken besteld waarvan het werkblad ingeklemd was tussen twee hoge kasten. Is het werkblad 2cm te breed... De ikeamedewerker had daar geen rekening mee gehouden.
Ik had het zelf ingekort, maar dat had Ikea ook voor mij willen doen zei de klantenservice, maar ik had geen zin om een week te wachten voordat iemand langskwam om dat te zagen. Heb wel een pakketje restaurantbonnen gekregen ter compensatie.

Let ook op dat je alle kasten zijn bezorgd. De bezorgdienst van ikea was 1 kast vergeten... ik kreeg gelukkig zonder morren direct een andere, moest het wel zelf ophalen (wou niet wachten)
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:35:46 #18
150278 juffertje
pi_38399632
oh graniet is ook erg mooi en weet je de kleuren ook al van het graniet? Misschien toch nog maar even wachten en door sparen dan kan de keuken nog mooier worden. Komen ze alles brengen en plaatsen voor je tegen een meer prijs dan natuurlijk?

Thanks vor de reacties.
juffertje
  woensdag 31 mei 2006 @ 09:44:27 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_38399868
Goede ervaring mee! Mooie blauwe keuken hier, zelf geplaatst wel. En iedereen die hier komt is enthousiast over onze keuken.... Zeg dan pas later dat het Ikea is.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:12:52 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_38400648
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 21:05 schreef Netsplitter het volgende:
Nope, is hetzelfde als Bauknecht (tegenwoordig)

Heel vroeger is het indd Philips geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 31 mei 2006 @ 10:15:56 #21
65960 sanger
pi_38400726
Wat mij opvalt aan Ikea is dat ze (in een foldertje) adverteren met 10 jaar garantie op hun keukens. Mandemakers (waar onze keuken vandaan komt) geeft maar 2 jaar garantie.

De kwaliteit zal dus wel goed zitten.

Bij Ikea kun je wel redelijk terecht, al denk ik dat de keus minder is dan bij bijvoorbeeld Mandemakers, Keukenmaxx en dat soort ketens.
pi_38402208
Ook wij krijgen een IKEA-keuken

Is inmiddels besteld (25 mei jl.) en vanaf 12 juni komen ze de keuken inclusief inbouwapparatuur bezorgen.
We hebben gekozen voor de service 'we doen alles voor je', waarbij de spullen worden geleverd, gemonteerd én geïnstalleerd. Wanneer er dan iets niet naar mijn zin is of niet goed is laat ik dat meteen weten, kan het montage-team dat meteen oplossen.
De montage staat gepland voor 10 juli a.s., al met al dus redelijk vlot allemaal, naar mijn idee.

Gaskookplaat komt van elders (www.inbouw.nl) omdat we perse gas-op-glas willen hebben, dat levert Ikea momenteel niet. Ook de afzuigkap komt van inbouw.nl, een lekkere stille Siemens.

We hebben gekozen voor 3 kastjes met laden (80 cm) onder het werkblad van 4 meter. Daarnaast komt een hoge inbouwkast met de magnetron en oven (van Ikea, Whirlpool). Uiteraard komt de vaatwasser (60cm) onder het werkblad en uiteraard een kastje met deur onder de gootsteen (ook 60cm).
De snelle rekenaar zal constateren dat er 40cm overblijft, daar komt een lage apothekerskastje onder het werkblad.

Ook de garantie is een prettige bijkomstigheid.

Kijk ook eens bij www.kvik.nl die hebben ook mooie keukens en ook een keukenplanner (gratis te downloaden). Werkt vrijwel hetzelfde als de planner van Ikea en geeft ook de prijzen weer.
Wel iets duurder dan Ikea, maar ook meer keus.
  woensdag 31 mei 2006 @ 12:07:43 #23
150278 juffertje
pi_38404527
hoi Quoi,

kan je misschien een foto plaatsen van je keuken dan kan ik even kijken.
en de rest alvast bedankt voor het reageren.
pi_38406016
Ik vind de constructie wel ok en het bevestigen gaat eenvoudig. De apparatuur van Whirlpool zou ik alleen zelf niet voor kiezen. Iedere standaard vaatwasser of oven past er nl. in.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:55:34 #25
150278 juffertje
pi_38451613
h@llo,

iemand verder nog ervaringen met een ikea keuken???/

ik hoor het graag liefst met foto als dat mogelijk is... zou zijn!!!!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:22:19 #26
65960 sanger
pi_38465206
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 12:47 schreef twixx het volgende:
Ik vind de constructie wel ok en het bevestigen gaat eenvoudig. De apparatuur van Whirlpool zou ik alleen zelf niet voor kiezen. Iedere standaard vaatwasser of oven past er nl. in.
En waarom zou je geen Whirlpool nemen dan?
pi_38466418
In mijn omgeving hebben een aantal mensen een Ikea keuken en dat bevalt ze prima. We zijn zelf ook met de keukenplanner bezig op dit moment, dus ff een tvp
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_38466617
Ik heb ook een ikea (faktum) keuken. Hoogglans wit, rvs handgrepen en notenhouten blad. Heb mijn keuken (blad en kastjes) zo'n 10cm verhoogd en het blad is 10cm dieper dan normaal (70cm dus). Als je een beetje handig bent is alles goed zelf te doen.

Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteit verhouding erg goed. Allemaal degelijk spul. Keukenapparatuur zou ik niet zo snel bij Ikea kopen. Whirpool is mijn inziens geen topmerk. Ik heb zelf gekozen voor Bosch/Siemens apparatuur (vaatwasser, kookplaat, afzuigkap).
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juni 2006 @ 10:46:57 #29
137066 fokkieslim
pi_38467173
ggelakte ikea deurtjes,vertonen na een tijdje slijtvlakken,verder een hoop gedoe,zelf inelkaar hameren,als je dit voor de prijs wil,ga even in duitsland shoppen.
pi_38468008
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:46 schreef fokkieslim het volgende:
ggelakte ikea deurtjes,vertonen na een tijdje slijtvlakken.
Dat klopt! De lak zit niet dik op frontjes.

Ik heb ook een factum, best wel tevreden. Alleen de wirlpool gas plaat en afzuigkap die ik heb kan ik niet aanbevelen. Verder is de keuken wel in orde.

In het in elkaar zetten van de kasten is niet zoveel werk. Net als de meeste keukens is dit overgens van spaanplaat gemaakt.
pi_38468768
Heb ook een Ikea keuken die prima bevalt. Goedkoop, makkelijk te monteren en toch van een redelijk goede kwaliteit. Enige probleem is de kookplaat, deze heeft een elektrische ontsteking maar deze werkt niet helemaal lekker (vlam verdwijnt erg vaak weer).
pi_38470299
Niks mis met ikea keukens en de kwaliteit is gelijk. Bijna alle keukenkastjes worden gemaakt van spaanplaat met folie (uitzonderingen daargelaten) en of je dat nu koopt bij Ikea of bij Mandemakers, maakt niets uit. De hang en sluitwerk en de fronten zijn het belangrijkst, maar ook die zijn voor zover ik weet wel goed bij Ikea.
pi_38475903
Wij zijn druk met de verbouwing van ons huis bezig en willen ook een IKEA keuken erin.
Ik vond de keukenplanner perfect werken en keus zat vond ik.

Nog een paar maandjes en dan kunnen we met de keuken beginnen!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_38481979
hoi,

mag ik vragen wat jullie dan ongeveer voor een keuken kwijt zijn bij de ikea. want pas geleden was ik bij de ikea en toen stond er een keuken opgesteld en de prijs met alles erop en eraan en alles gedaan door ikea kwam op bijna 9000 euro.was wel ene rode hooggl;and dus ik wete niet of hoogglans ook duurder is? ik ben voor mijn keuken bij de keukenboer 10.000 kwijt en dan heb ik gewoon ander apparatuur en kunstof deurtjes en geen fineer.

groetjes kleine83
in zomer 2007 eindelijk ons nieuwbouwhuis klaar (hopen we)
  FOK!fotograaf zondag 4 juni 2006 @ 19:12:15 #35
137066 fokkieslim
pi_38536708
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef kleine83 het volgende:
hoi,

mag ik vragen wat jullie dan ongeveer voor een keuken kwijt zijn bij de ikea. want pas geleden was ik bij de ikea en toen stond er een keuken opgesteld en de prijs met alles erop en eraan en alles gedaan door ikea kwam op bijna 9000 euro.was wel ene rode hooggl;and dus ik wete niet of hoogglans ook duurder is? ik ben voor mijn keuken bij de keukenboer 10.000 kwijt en dan heb ik gewoon ander apparatuur en kunstof deurtjes en geen fineer.

groetjes kleine83
Ik zou voor 10000 toch eens in duitsland gaan kijken.
  zondag 4 juni 2006 @ 19:29:49 #36
3185 Adelante
To let it go now
pi_38537152
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 18:11 schreef kleine83 het volgende:
hoi,

groetjes kleine83
dat was dan zeker de "we-doen-het-voor-je-prijs", waarbij je de keuken laat bezorgen, laat monteren en laat plaatsen (inclusief verplaatsen van leidingen etc.) Het concept achter IKEA's lage prijs strategie is dat je samen de prijs laag houdt, dus wanneer je die rode hoogglans keuken zelf meeneemt en zelf in elkaar zet en plaatst betaal je nog geen 3.000 euro
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_38543117
die keuken is btw erg mooi maar je interieur moet er naar zijn he:P
pi_38546107
Ik heb diverse keukens geplaatst,echter liever geen ikea.
Je moet alles in elkaar zetten,diepte van kasten en diepte van blad liggen erg dicht bij elkaar.
Apperatuur is meestal wirlpool,dus het goedkoopste.
Voor de totaalprijs heb je elders ook een keuken,in duitsland koop je nog meer keuken voor zelfde geld.
Inderdaad de in kleur gelakte keukens is na een jaar aan het slijten bij de handvaten.
Al met al,kwaliteit is laag,veel handarbeid door zelf monteren,leuk voor mensen die elke 2 jaar een andere keuken willen.
  maandag 5 juni 2006 @ 15:46:31 #39
58666 Blur
Wat zeg je?
pi_38560477
Ik zit zelf ook te denken aan een keuken van Ikea. En dan wel de Faktum/Hallarum. Heb hem ook in bij Ikea zelf es bekeken. Oogt degelijk, lijkt me makkelijk schoonhouden (vind ik ook een belangrijk punt) en ligt in m'n budget. Bijzonder groot wordt hij niet een voorlopig duurt het nog even voor ik hem ga bestellen. Eerst nog genoeg ander kluswerk te doen
In ieder geval; tvp'tje
pi_38560544
Oja, moet ik ook nog.
pi_38560835
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:29 schreef Adelante het volgende:

[..]

dat was dan zeker de "we-doen-het-voor-je-prijs", waarbij je de keuken laat bezorgen, laat monteren en laat plaatsen (inclusief verplaatsen van leidingen etc.) Het concept achter IKEA's lage prijs strategie is dat je samen de prijs laag houdt, dus wanneer je die rode hoogglans keuken zelf meeneemt en zelf in elkaar zet en plaatst betaal je nog geen 3.000 euro
Klopt, ik heb net een nieuwe keuken van Ikea (niet die rode) en de keuken is zelf geplaatst. Ik was iets van 2800 kwijt voor alles. Da's dus met aanrechtblad, ingefreesde wasbak, oven, inbouwkoelkast en inbouwvaatwasser. .

Nu moet ik nog twee bovenkastjes, een hoge staande kast en wat plinten hebben, maar dan nog vind ik het wel een hele mooie prijs voor een keuken waar ik heel blij mee ben.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_38584949
Inderdaad, de onze komt ook uit op net geen 3000 euro.
Dit gaat 'm worden trouwens.
Faktum Fagerland, past mooi in onze landelijke keuken.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:07:02 #43
150278 juffertje
pi_38586633
Heel mooi g-string maar is dit een kant en klare of ben je ook met de keukenplanner in de weer geweest?

Zijn dit gelakte deurtjes?

Ik wil zo veel mogelijk info hebben ..............

En je werkblad?

groetjes juffertje
pi_38587427
hier een linkje

Blad hebben we nog niet besloten.
Als we de keuken gaan bestellen, gaan we toch naar de Ikea toe en besluiten daar ter plekke welke er het mooiste bij past...
pi_38587451
Oja, en de keukenplanner hebben we uitgebreid benut.
Echt geweldig!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:41:17 #46
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_38587519
We hebben sinds 3 jaar een Ikea keuken en hij bevalt/functioneert nog steeds prima. Heb em zelf geplaatst. Alleen het blad hebben we ergens anders gekocht.

Was een vrij eenvoudig (Wit) model en niet duur
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:58:53 #47
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_38590045
zelf hebben mijn ouders een ikea keuken, bevalt prima, de lades lopen nog prima. alleen hebben mijn ouders geen apparatuur erbij gekocht. en hebben we een lossstaand kookeiland. en de vaatwasser en de koelkast staan ook los. dus echt alleen de kastjes het aanrecht en de bovenkastjes.
OOЯ
pi_38643235
Kan iemand mij zeggen of de onderkastjes van Ikea (die van 80cm breed en 3 laden) een ruimte achter de laden heeft om leidingen langs te laten lopen?
Ik wil een onderkast met 3 laden met daarin de gaskookplaat (bovenste lade zal dus niet werken). Links daarvan ook een kastje van 80cm met 3 laden en rechts van de gaskookplaat de vaatwasser.
Nu moet dus de gasaanvoer ergens moeten laten...
pi_38645711
Vaak heb je achter de achterwand nog een cm of 4 a 5.
pi_38648590
Bovenste lade kun je overgens wel gebruiken, althans bij mijn 3 ladenkast van 60 breed met een gasplaat erboven wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')