abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39435438
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:55:11 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39435701
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb helemaal niks gemist

Nee echt, wij krijgen het niet voor elkaar om (met de keukenplanner althans) een (combi)magnetron in dezelfde kast als de koelkast te doen of in een onderkast. Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.

Maar wie zegt dat het wel kan, bij Ikea dan, tell me
Die keukenplanner is misschien gewoon niet helemaal perfect. Volgens mij moet je even met je plannen tot nu toe langs gaan. Je wordt hartstikke goed geholpen op de keukeafdeling van ikea, hoor ik altijd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39435776
We zijn er deze week geweest, maar waren het vergeten te vragen Dat terwijl we er bij alle keukens wel op hebben gelet die daar stonden of we het misschien zagen (nee dus!). Maar het was ook heel druk, dus misschien dat we het daarom zijn vergeten. Ja klopt wel hoor, de mensen daar zijn vaak erg behulpzaam.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:35:33 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39436940
O je kan ook even bellen naar de keukenafdeling anders hoor. Ze kunnen het je snel genoeg vertellen als zoiets om de één of andere reden niet mogelijk zou zijn bij Ikea.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39437012
Gaan we ook doen, lijkt me het handigste
  zondag 2 juli 2006 @ 00:24:34 #66
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39438453
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:14 schreef lordmedelo het volgende:

[..]

Precies, daarom is het eigenlijk heel raar als het niet kan. Volgens mij heb je een knopje gemist Clauwheee

Kun je eigenlijk bij IKEA ook de kasten zonder deurtjes kopen? Ik zie dat verder nergens terug op de site/gids.
De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39439031
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:49 schreef clauwheee het volgende:
Het kan wel in een hoge kast, maar dan kan er geen koelkast bij, dan heb je dus gewoon kastruimte eronder.
En is die kastruimte niet genoeg voor een koelkast dan? Volgens mij is dat allemaal standaard.

Wel even opletten met het type koelkast of het deur-op-deur is of een sleepdeur.
  zondag 2 juli 2006 @ 08:14:24 #68
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39442735
quote:
Op zondag 2 juli 2006 00:24 schreef lipje het volgende:

[..]

De kastjes koop je los en de deurtjes ook.
Ah, da's al gunstig. Enig idee hoe de prijsverhouding dan ligt?
Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
pi_39442825
Mn broer heeft in zn oude huis een ikea keuken geplaatst, maar die was daar niet echt tevreden over..
Toen mn ouders en hij allebei tegelijk gingen verhuizen zijn ze goed zijn rondkijken en hebben veel leukere dingen gezien dan wat de ikea heeft (ligt ook een beetje aan je smaak natuurlijk).
Mn ouders hebben gekozen voor goede kwaliteit aangezien we veel in onze keuken bezig zijn.. en dus mag het wat kosten.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_39458072
Wij hebben een combimagnetron boven de koelkast, in een hoge kast.. het kan dus wel, je moet alleen wel rekening houden met de isolatieruimte (daarover verschillen de meningen binnen ikea ook, het had bij ons wel wat meer mogen zijn). Het hangt ook af van hoe vaak je de oven wilt gebruiken of 't handig is of niet (elke dag een uur zorgt voor meer energieverlies dan eens per maand een uur).
pi_39458216
Is goed spul, mensen kopen liever dezelfde kwaliteit keuken voor 2 x zo duur in een keukenzaak haha.
pi_39494620
De keuken die wij bij Ikea hebben gekocht is inmiddels voor 95% geplaats... en.... schitterend!
Lovende reacties van de buren en de montage valt reuzemee, alhoewel ik dat heb uitbesteed

Gewoon even zorgen dat de leidingen en afvoer onder de kastjes doorloopt of in laten frezen, dan is er niets aan de hand (er is namelijk geen ruimte achter de kastes).
Ikea maakt het nu ook nog makkelijker, sinds kort zijn er minder diepe lades verkrijgbaar, zodat je voldoende plek hebt voor stopcontacten en gasaanvoer bijvoorbeeld

We hebben de Adel (wit) fronten en een diepdonkerbruin aanrechtblad van 4 meter. De spoelbak hebben we in laten frezen door Ikea. Ook de oven, magnetron en vaatwasser komen van Ikea.

De gas-op-glas kookplaat van AEG (met zilverkleurig glas ) en de extra stille en grootvermogen platte afzuigkap van Siemens komen van Inbouw.nl

Dus... tevreden hierzo..... nu nog even (ook nieuw bij Ikea) de lade-stoppers (of hoe dat ook mag heten, ze remmen de laden af en trekken ze het laatste stukje naar binnen) halen en dan is de keuken helemaal top
pi_39497840
Kijk, dat soort dingen hoor ik graag een paar weken voor wij de onze gaan bestellen!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:34:09 #74
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39504865
Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt en, voor ons nog vrij plotseling toch, meteen maar een keuken bij IKEA opgehaald. Het is (ook) de ädel wit geworden. Ik wilde eigenlijk de fagerland gaan schilderen, maar dat bleek niet zo'n goed idee te zijn.

Voor 700 euro waren we klaar qua kastjes. Van de week haal ik bij de Gamma een werkblad en een spoelbak+kraan, volgende week komt de loodgieter voor de leidingen en zo hoop ik binnen een week of twee de nieuwe keuken te kunnen gebruiken

Weet iemand trouwens of je bij de bouwmarkt extra diepe werkbladen kunt kopen?
pi_39510735
Ik heb net even gebeld met de Gamma, maar ze hebben alleen standaard 60cm en niet de 62cm die je nodig hebt voor de Ikea keuken.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:02:12 #76
100857 lordmedelo
ondergedoken
pi_39514722
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 16:45 schreef G-string het volgende:
Ik heb net even gebeld met de Gamma, maar ze hebben alleen standaard 60cm en niet de 62cm die je nodig hebt voor de Ikea keuken.
bedankt voor het bellen!
Die mevrouw van Ikea zei tegen ons dat dat 62 cm helemaal niet zo persé nodig was, maar volgens mij had dat iets te maken met de leidingen wel of niet in de muur.
pi_39540330
Je kan eventueel (als je geen zin hebt in hak en breekwerk hebt en toch een 60cm blad wil)
ook de leidingen door de kastjes heen leggen waar nodig. Persoonlijk vind ik het een beetje
rommelig staan in de kasten, dus bij ons gaat alles de muren in.
  woensdag 5 juli 2006 @ 16:29:24 #78
3542 Gia
User under construction
pi_39544483
Wij hebben net een nieuwe keuken gekocht. Ja, bij Ikea.
Heb mijn zwager, timmerman, gevraagd te helpen bij het plaatsen. Hij heeft dit samen met de tegelzetter gedaan. Zodoende kon er rekening gehouden worden met het uitkomen met hele tegels tussen aanrechtblad en bovenkastjes. Zouden we zelf echt niet aan gedacht hebben.

Er moeten nog wat handgrepen op, de plint moet nog geplaatst worden en een rand onder de onderkasten, waar nog verlichting achter komt. Maar het ziet er al wel goed uit.

Tot nu toe erg tevreden.
pi_39544859
Ikea keuken bevalt prima, ook de installatieservice is ideaal.

Wat ook leuk is: Als je er minstens 4 whirlpool apparaten bij koopt, dus bijv. kookplaat, koelkast, afwasmachine en afzuigkap, kun je gratis 5 jaar garantie krijgen. Dit kun je aanvragen door naar whirlpool te bellen, en een formulier aan te vragen.
  woensdag 5 juli 2006 @ 18:15:58 #80
3542 Gia
User under construction
pi_39547538
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:39 schreef Friebo het volgende:
Ikea keuken bevalt prima, ook de installatieservice is ideaal.

Wat ook leuk is: Als je er minstens 4 whirlpool apparaten bij koopt, dus bijv. kookplaat, koelkast, afwasmachine en afzuigkap, kun je gratis 5 jaar garantie krijgen. Dit kun je aanvragen door naar whirlpool te bellen, en een formulier aan te vragen.
Wij hebben geen inbouw-apparatuur. Daarom is het ook Ikea geworden.

Wij zijn naar verschillende keukenboeren geweest. Dan stond er bijvoorbeeld een keuken voor 3500, compleet met inbouw-apparatuur, maar wilden wij die zonder inbouw-apparatuur. En dan was die keuken ineens 7000 euro. Jaha, want dan was het maatwerk en dat was duurder.
Daarbij kwam dan wel dat we die dan ook nog zelf moesten plaatsen.

Ja, toedeloe, snel naar Ikea toe. Daar kun je gewoon een handvol kastjes met een maatwerk-werkblad kopen, precies wat je wilt en je betaalt gewoon wat dat kost. Geen gezeur, prima opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')