abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39553373
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 18:15 schreef Gia het volgende:

Ja, toedeloe, snel naar Ikea toe.
Hahaha, misschien kan je deze als slagzin aan Ikea verkopen!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_39557479
Onze Ikea-keuken ligt al een paar weken te wachten omdat m'n montage-man (tevens echtgenoot) helaas nog geen tijd heeft gehad.
In ons nieuwe huis zit een keuken die pas 2 jaar oud is. Prima keuken, alleen de kastdeurtjes zijn totaal niet onze smaak.
Daarom hebben we bij de Ikea nieuwe deurtjes gehaald, met een beetje geluk worden ze binnenkort gemonteerd.
Zodra het resultaat te zien is, zal ik hier wat foto's plaatsen!
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:08:57 #83
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39557565
Dat is natuurlijk wel een voordeel van Ikea-keukens: als je de deurtjes zat bent, koop je weer andere en dat kost je dan geen rib uit je lijf.

Dat hoor ik mensen nooit doen voor andere keukens...?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39557731
Klopt Duderin!
Ik vind het ook vreemd dat mensen dit niet zo vaak doen.
Vaak zijn keukens niet zozeer versleten, maar wel ouderwets geworden of gewoon je smaak niet (meer). Dan kunnen nieuwe deurtjes uitkomst bieden. Het binnenwerk gaat immers heel lang mee en als de opstelling verder goed is, dan heb je voor weinig een 'nieuwe' keuken.
Voor de geinteresseerden: wij waren voor een hoekopstelling ongeveer 500 euro kwijt.
En da's best fijn
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:10:18 #85
3542 Gia
User under construction
pi_39563421
Wij wilden de oude keuken eigenlijk ook hergebruiken en dan nieuw frontjes en werkblad. Maar het moest er eerst allemaal uit, omdat er een groter fornuis kwam. Dus alles moest opschuiven.
Maar wat hier vroeger voor klussers gewoond hebben, weet ik niet, maar niets bleef heel met het demonteren van de oude keuken. Dus toen maar een compleet nieuwe keuken.

Er moet nog getegeld worden, maar het ziet er al best mooi uit. Ben niet zo'n held met foto's plaatsen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 08:23:07 #86
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39563515
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 23:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Dat is natuurlijk wel een voordeel van Ikea-keukens: als je de deurtjes zat bent, koop je weer andere en dat kost je dan geen rib uit je lijf.

Dat hoor ik mensen nooit doen voor andere keukens...?
Ik heb weleens gehoord dat de deurtjes het duurste deel zou zijn van de keuken. Al was dit wel bij Siematic. Misschien is dat de reden?

Overigens zie je tegenwoordig ook steeds meer bedrijven die je keuken restylen. Soort van pimp-my-keuken!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_39563745
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 21:31 schreef G-string het volgende:

Hahaha, misschien kan je deze als slagzin aan Ikea verkopen!
Zeker!.... maar dan wel: "Ja, Tüdelü, snel naar Ikea toe!"

Wat overigens ook prettig is bij Ikea: als je een onderdeeltje of ander deurtje wilt hebben: je kunt het meteen halen (of het moet net op zijn, maar dan zeker een weekje later). Ik denk dat dat bij de normale Keukenzaken wel anders ligt!
En het is inderdaad fijn dat je vooraf al weet wat de prijzen zijn voor de keuken en dat Ikea gewoon overal een prijs bij zet.
Zie je een keuken bij een Keukenzaak, ja, dan is het nog maar afwachten waar je op uit zult komen.
pi_39563879
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 08:48 schreef Rolex18038 het volgende:
Zeker!.... maar dan wel: "Ja, Tüdelü, snel naar Ikea toe!"
Hahaha
quote:
En het is inderdaad fijn dat je vooraf al weet wat de prijzen zijn voor de keuken en dat Ikea gewoon overal een prijs bij zet.
Dat vind ik ook zo geweldig aan het programma "de keukenplanner" van Ikea.
Een kind kan de was doen met het indelen en aan het eind druk je op 1 knop
en je weet precies hoe duur je keuken wordt. Zo kan je net zo lang met de indeling
spelen en schuiven tot die naar je zin is (en de prijs ook).
En wat dit jaar nieuw is in de keukenplanner is dat je ook meubels in je keuken kan zetten.
Ontzettend handig!

Oké nu ga ik stoppen, voordat ik helemaal lyrisch word, haha.
Misschien moet ik maar eens een baan gaan zoeken bij Ikea, ze kunnen iig niet zeggen,
dat ik niet enthousiast genoeg ben.
pi_39746950
Weet iemand of een inbouw-kookplaat van 90 cm breed ook in een ikea keuken past? Aangezien hun grootste kastjes maar 80 cm breed zijn...of maakt dat niet uit, loopt ie dan gewoon over meerdere kastjes heen?

* FireFoz heeft geen flauw idee hoe diep zo'n ding in het werkblad komt te zitten
pi_39750077
Bij ons wel. Het werkblad is diep genoeg om de kookplaat erin te zetten boven twee 60 cm-kastjes. Er is dacht ik alleen een stukje in een kastje gezaagd om de gasslang goed te kunnen wegleiden maar dat weet m'n man beter (die heeft 't gemaakt). Onder de kookplaat zitten bij ons gewoon twee diepe besteklades die helemaal gebruikt kunnen worden, dus geen kale frontjes.
De diepte verschilt trouwens per werkblad (wij hebben variabel) en kookplaat (wij hebben M-System MGKWL 90 IX)

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 12-07-2006 12:54:39 ]
pi_39941224
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Adelante het volgende:
Vanaf september komen er ook granieten werkbladen in het assortiment van IKEA!
Hoi Adelante Ik ben ook weer druk bezig met mijn keuken, dit wordt de tweede IKEA keuken... maar hoe weet je dat van die granieten bladen en hoe zeker weet je dat?

Bedankt alvast!
pi_40371938
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 22:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die keukenplanner is misschien gewoon niet helemaal perfect. Volgens mij moet je even met je plannen tot nu toe langs gaan. Je wordt hartstikke goed geholpen op de keukeafdeling van ikea, hoor ik altijd
Om hier nog even op terug te komen. Het kan dus inderdaad wel, de keukenplanner is niet helemaal perfect
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37:07 #93
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_40383644
Onze IKEA keuken is er nu... in zo'n duizend onderdelen

Morgen komt m'n broer even kijken. Die heeft er meer van in elkaar gezet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_40384640
Succes
Hou ons op de hoogte
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_40411802
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:37 schreef Dromer het volgende:
Onze IKEA keuken is er nu... in zo'n duizend onderdelen

Morgen komt m'n broer even kijken. Die heeft er meer van in elkaar gezet.
JEEEJ Succes!

Ik wou dat wij al zover waren met onze verbouwing.
pi_40412080
Hier ook een ex-Ikeakeukenbezitter. Niks mee keukens, goeie prijs, goeie kwaliteit, doet niet onder voor de gemiddelde bruynzeel. Zelf plaatsen gaat ook heel goed, goede hulpmiddelen, wel lachen met de video die erbij geleverd werd. Staan een paar klussers in een uiterst strakke studio, lachend de railtjes aan de muur te bevestigen en daarna binnen no-time het keukentje neer te zetten ..... alsof je huis zo strak is... Een gevleugelde uitspraak is sindsdien dan ook "u begint met een paar handzame pakketten ...."
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  maandag 7 augustus 2006 @ 11:47:05 #97
3542 Gia
User under construction
pi_40567276
Hier is ie klaar, alleen moet het deurtje van de apothekerskast nog recht gehangen worden. Lukt niet met de stelschroeven en moet dus uit elkaar gehaald worden. Hoe dat moet....geen idee!

Keuken ziet er verder prima uit.
pi_40570565
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 11:47 schreef Gia het volgende:
Hier is ie klaar, alleen moet het deurtje van de apothekerskast nog recht gehangen worden. Lukt niet met de stelschroeven en moet dus uit elkaar gehaald worden. Hoe dat moet....geen idee!

Keuken ziet er verder prima uit.
FOTO'S!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:08:53 #99
38256 DiNoW
nerd-power
pi_40575683
Ik ga vanavond kijken naar een keuken bij ikea, wel goed om hier positieve verhalen te horen
really..
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:52:27 #100
3542 Gia
User under construction
pi_40579368
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 13:28 schreef G-string het volgende:

[..]

FOTO'S!!
'k Weet niet hoe dat moet. Misschien dat mijn kinderen dat weten.

Heb weleens een poging gewaagd, maar dat werd een foto van ik weet niet hoeveel bytes, niet echt een succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')