Geloof me, na 1 punctie zeg je dat echt niet meer.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
nee, het bevat een blauwdruk. Niet per se van een mensje. Er zijn er een paar van een mensje en een paar waarbij de blauwdruk niet klopt. De paar met de blauwdruk van een mensje worden teruggeplaatst (of ingevroren) de paar waarbij de blauwdruk niet klopt worden vernietigd.quote:Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
Het bezwaar dat veel mensen hebben tegen de SGP: het willen opleggen van eigen levensbeschouwelijke normen als enige juiste.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:Maar goed, politiek heeft ook emotionele kantenof valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen
die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..
maar myrthe is wakker dus moet even weg..quote:Binnen dit zorgvernieuwingsproject beginnen alle vrouwen onder de 35 jaar met zes eigen cyclus behandelingen. Alleen vrouwen die geen of een zeer onregelmatige menstruatie cyclus hebben, die ouder dan 35 zijn, of bij wie de eigen cyclus behandeling niet heeft gewerkt, krijgen nog de hormoonbehandeling aangeboden.
En ik zeg je dat je daar niet over kan oordelen totdat je minimaal 1 behandeling van beginnen met hormonen spuiten tot een punctie en terug plaatsing, met alle bijbehorende zenuwen en dergelijke, hebt meegemaakt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
Nee, het bevat niet per definitie een blauwdruk van een mensje. Het bevat een blauwdruk voor een zwangerschap, welke net zo goed na 3 weken afgebroken kan worden door een miskraam.quote:Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
quote:Maar goed, politiek heeft ook emotionele kantenof valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen
die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..
Ja die zijn van voldoende kwaliteit om ingevroren te worden. Of daar uiteindelijk een succesvolle zwangerschap uit voort komt is nog maar zeer de vraag. Daarnaast denk ik dat de keren dat succevol bevruchte eitjes vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen willen te verwaarlozen zijn. Ik heb nu in totaal 6 puncties van zeer nabij meegemaakt en daar is geen enkel 'overschot' bij vernietigd.quote:ET, ik bedoelde ook meer ingevroren embryo's die ingevroren zijn omdat er wel een zwangerschap is, en uiteindelijk vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen meer willen. Die waren iig voor het invriezen toch ook in dat opzicht van voldoende kwaliteit lijkt mij.
Mjah, ik kan me totaal niet vinden in je standpunt en ik denk ook dat je werkelijk geen flauw idee hebt waar je het over hebt in dit geval mbt de belasting van een IVF/ICSI behandeling. Zowel mentaal als fysiek.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:32 schreef poemojn het volgende:
Zoals jullie weten heb ik het niet zelf ondergaan nee, wel over gelezen (oa hier) dus van ervaringen van mensen en hun gevoelens en pijn en rouw heb ik gehoord 'van horen zeggen'. Dat je dat niet voldoende vindt om mee te praten is jammer. Dat geldt wel voor meer onderwerpen dan alleen 'ivf in eigen cyclus' of 'standaard'.
En verder telt voor mij ook een miskraam als kind.. bij Myrthe ging het met 11 weken bijna fout (dwz bloedverlies/angst/onzekerheid), met 13 weken voelde ik soms leven. In die twee weken was ze echt hetzelfde kind voor mij.
Maar goed, dit is verder een "discussie" (die niet eens zo genoemd mag worden) die tot niets leidt, en ik hoop niet dat ik jullie of een ander ermee gekwetst heb. Het is iig duidelijk dat er totaal verschillende standpunten mogelijk zijn.
en er zijn inderdaad mensen die om die redenen helemaal niet voor ivf kiezen, maar dat 'tegennatuurlijke' argument telt voor mij niet*, het 'embryo=mens=beschermenswaardig' argument daarentegen wel zoals nu wel duidelijk zal zijn.
* ik ben niet voor het verheerlijken van de natuur, ben christen en geloof dat er na een zondeval nu veel mis is met de natuur... maar dat is hier verder totaal offtopic, alleen wat achtergrondinfo/verduidelijking
quote:Op zondag 28 mei 2006 01:26 schreef Katja5 het volgende:
[...]
Een meer persoonlijke reden voor mij im niet aan ivf te beginnen is dat er ergens een grens moet zijn, je moet ergens kunnen stoppen. Als je wilt, kun je een heel groot deel van je leven doorgaan met allerlei behandelingen, maar op die manier kom je nooit aan acceptatie toe. Voor mij is het schrikbeeld het paar uit Leusden, dat jaren doorging met behandelingen, IVF, ICSI, alles. Uiteindelijk konden ze aan niets anders meer denken dan aan kinderen krijgen, ze konden zich geen leven zonder kinderen voorstellen. Ze hebben toen die baby Donna uit België gekocht.
Weer een andere persoonlijke reden is dat ik heel slecht tegen hormoongebruik kan (van de pil word ik al heel zwaar depressief), dus dat maakt ivf voor mij bijna onmogelijk.
Net zoals dat jij het vervelend vindt dat mensen je veroordelen dat je niet verder gaat met de behandelingen, vind ik eigenlijk jouw stukje heel onvriendelijk tov de mensen die er wel voor kiezen via 'dokteren' te proberen kinderen te krijgen. Je lijkt ze te veroordelen om die sterke kinderwens en om de keuze tot het uiterste te gaan. Een stel 'moet' pas stoppen met de behandelingen op het moment dat zij er mee willen stoppen en niet eerder.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:39 schreef Katja5 het volgende:[...]
Als je geen kinderen kunt krijgen, dan moet je op een gegeven moment stoppen en je gaan richten op het leven dat je hebt. Er is altijd een moment waarop je moet zeggen: "we kunnen nu wel doorgaan met nóg een ivf-poging, of nóg een icsi-poging, of draagmoederschap, of eicel-donatie, of iets anders, maar het is beter om te stoppen, omdat je anders gewoon geen leven meer hebt. [...]
wij ook zoiets 4 jaar geleden.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:49 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik geloof dat wij van eind augstus tot begin oktober hebben moeten wachten.
Niet zo lang dus.
quote:Geen eigen bijdrage bij ivf
Uitgegeven: 8 juni 2006 17:45
Laatst gewijzigd: 8 juni 2006 18:10
DEN HAAG - Vrouwen die behandelingen voor reageerbuisbevruchting (ivf) ondergaan hoeven geen eigen bijdrage meer te betalen. Ook krijgen ze, net als vroeger, alle behandelingen vergoed via hun ziektekostenpolis. Minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) heeft donderdag toegegeven aan een ruime meerderheid van de Tweede Kamer.
Hoogervorst voerde in 2004 een bezuiniging door bij de ivf. Hij maakte enkele weken geleden bekend die te willen versoepelen. Maar daarbij wilde hij voortaan dat mensen per behandeling een eigen bijdrage van 500 euro zouden betalen. De Tweede Kamer (minus de VVD, de CU en SGP) floot de minister donderdag op dat punt terug.
Hoogervorst zegt nu een post van 10 miljoen euro op zijn begroting te moeten bezuinigen om de kosten van de ivf-behandelingen te dekken. Hij was zichtbaar boos over de tegenstand van de Kamer tegen zijn voorstellen.
Volgens de minister kost de opvoeding van een kind veel geld. Als mensen via regeerbuisbevruchting een kind willen, is het volgens hem heel redelijk om daar een eigen bijdrage voor te vragen. Het bedrag stelt naar zijn mening niets voor in vergelijking met de kosten die de ouders later nog zullen moeten maken.
Sinds hij in 2004 de bezuinigingen op de ivf heeft doorgevoerd, zijn artsen volgens hem veel kostenbewuster geworden. Hoogervorst is bang dat artsen de teugels laten vieren nu de behandelingen weer door de verzekering worden vergoed.
Een jaar alweerquote:Op maandag 12 juni 2006 20:22 schreef Catootje het volgende:
Bijna een jaar bezig alweer en ik begin echt nu de moed te verliezen
Het klinkt niet alleen eng, het is het ook. Maar goed, mijn nefroloog heeft ook alleen maar wat overwegingen van toen gehoord. Want ze zouden deze week pas mijn 'zaak' bespreken. Maar we zullen heel goed alles overwegen en afwegen. Ik wil ons kind niet opzadelen met extra problemen, op welk gebied dan ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mariposa dat klinkt hartstikke eng. Ik hoop dat ze wel genoeg duidelijkheid kunnen verschaffen over de gevolgen van die medicatie en je dan wel heeeel goed onder controle houden!
Ik ben niet geheel op de hoogte maar ik denk dat je met DES in de war bent, dat hebben ze vroeger gegeven zonder dat men in eerste instantie wist dat de dochters dan onvruchtbaar konden worden. Misschien dat het bij Softenon eerst ook niet bekend was, later schijnt het weer van wel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef minoes_ het volgende:
Toen wisten ze toch niet,dat er wat mis mee was,of ben ik nu in de war met iets anders?
quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:08 schreef Catootje het volgende:
oke...ik ga straks nog een paar testes halen maar ik ben dus zwanger......oke effe wennen...
Innestelbloedquote:Op donderdag 15 juni 2006 08:28 schreef Catootje het volgende:
ik heb maandag een negatieve test gedaan (ook clearblue) die test deed ik omdat ik toen een bloeding kreeg. bloeden is gestopt...
was alles gelukkig toch niet voor niks!!quote:Op maandag 12 juni 2006 20:49 schreef Catootje het volgende:
Ik vind er geen fcuk aan, al die pijn steeds maar voor niets....bllllleeeeeeghhhh.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:25 schreef Catootje het volgende:
digitale test gekocht ennnnnnnnn zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Toch zelf aan de haal met die positieve flow Catootje.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:59 schreef Catootje het volgende:
.....wie ow wie is er met onze positieve flow aan de haal![]()
Ik kreeg bij de ICSI intake te horen dat ik drie maanden gestopt moet zijn met roken willen ze pas beginnen met de behandeling... Iets met innestelingskans, slecht voor eitjes, zoveel riscio, enzo, blablabla. Superonzin vond ik het, want ik rook misschien een keer een sigaretje per dag. Vaak ook dagen niet. Dus wat dat betreft had ik beter kunnen liegen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:07 schreef NieTTus het volgende:
Jeetje Catootje, wat een geweldig nieuws!!
Ken je wel niet, maar lees regelmatig mee.. Super zeg!! Van harte en ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap krijgt![]()
Hier begint alles vorm te krijgen, 27 juni hebben we de ivf intake bij de gyn!! Waarschijnlijk gaan we na de zomerstop beginnen (de zomerstop is hier van 24 juli tot 14 augustus)
Komt al erg dichtbij!! Na de 27e ga ik ook een stoppen met roken datum prikkendat wordt helemaal spannend (maar ik ga het gewoon volhouden!!)
Ik vind dat je het nogal cru stelt op die manier.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:56 schreef phileine het volgende:
aan de andere kant vind ik het soms wel vreemd dat vrouwen niet 15 kilo willen afvallen, maar zich wèl direct willen onderwerpen aan loodzware vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ik heb al gehoord dat het topic in LIF soms schijnt te helpen om vol te houden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:23 schreef NieTTus het volgende:
Ticootje, die ene sigaret, daar vind ik het dan wel overtrokken voor. Ikzelf rook best veel (pakje per dag, ongeveer 14 jaar nu) dus ik moet er zeker een dezer dagen al mee kappen.. Dat ben ik ook van plan, nu nog volhouden!
wanneer kom jij er nou achteraan?quote:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiii!!!!!quote:
huh? dus nou moeten jullie ineens zelf betalen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
Nou, daar zijn jullie ook mooi klaar mee dan...quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
Ow wat belachelijk zeg. Dat is dan een flinke kostenpost wat je nu zelf moet betalen. Belachelijk die zilveren kruis.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Eerst mensen, dan regels
Ja, het nieuwe formulier om een machting aan te vragen zat erbij.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Jezus wat een onzin zeg.Tsjongejonge. Ben je mooi klaar mee dan.
En nu? Kan dat nog herzien worden?
't gaat nu nog alleen om de rekening van de hormonen en die is 1160 euro.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
E.T en Swets..Gatsie!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kost zo'n behandeling eigenlijk !![]()
Dit is een cryo-poging. We hebben nog 1 embryo in de vriezer. De terugplaatsing zal dus van eentje zijn. Maar we hebben er maar EEN nodig natuurlijk... Volgens mij is het normaal dat de eerste echo op dag 12/13 of 14 is.. Dat schema hanteren ze bij het AZM eigenlijk altijd. Maar ja.. Ik blijf geduldig. Het is zo de 3de...quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:31 schreef minoes_ het volgende:
Annemiek,geweldig,weer begonnen![]()
Heb jij zo'n lange cyclus dan,dat je pas de 3e juli moet komen voor de eerste echoOf kijk ik teveel naar de mijne,ik moest nl.al op dag 8 komen(nu is mijn cyclus wel superkort natuurlijk)
Ontzettend spannend,dat je weer een terugplaatsing krijgt.En is dat er 1 of zijn het er meerdere?
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:27 schreef Mariposa het volgende:
Jeetje ET& Swets, daar zitten jullie ook niet op te wachten he.
Nou ik ga maandag pas bellen, voor die 4 afspraken. De afgelopen week heb ik een heftige week gehad, met allerlei toestanden en mijn hoofd stond er niet naar.
Ik denk dat het sowieso pas volgend jaar wordt dat we (als het dan mag) verder kunnen gaan. En hoewel ik met mijn nu 26 jaar nog jong ben, ben ik dan weer een jaar kwijt, want na mijn 30ste worden sowieso de risico's te groot en ik weet nu ook niet of 'we' überhaupt vruchtbaar zijn
Voor zover ik weet, moet je altijd 1 jaar proberen voor je doorverwezen mag worden naar de Fertiliteitspoli. Misschien dat als ze zeker weten, dat je verminderd vruchtbaar bent (vanwege andere medische redenen), dat je eerder mag komen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Susie het volgende:
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!![]()
Ik hoop het voor je mee hoor.....quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:25 schreef Marie79 het volgende:
Ik hoop dat die afspraak dan niet meer nodig is!(als de clomid zijn werk heeft gedaan)
Ik heb voor 6 maanden dus gekregen. Mocht ik in die tijd niet zwanger worden, dan moet ik weer terug voor een afspraak om vervolgtraject te bespreken. Dan zullen er denk ik ook nog wel wat onderzoekjes volgen. Maar zoals gezegd, hoop ik dat dat niet meer nodig is en mn lichaam en vooral de eitjes en zaadjes doen wat ze moeten doenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:53 schreef minoes_ het volgende:
........
Hebben jullie al gevraagd hoe lang je clomid krijgt en wat er daarna nog gaat gebeuren?
Groetjes,Minoes![]()
Volgens mij zegt Toot dat niet iedereen binnen 6 maanden zwanger wordt, maar de meesten. Ik weet trouwens niet wat standaard is, volgens mij is dat per gyn anders... mijn gyn heeft me nu voor 6 maanden gegeven, de vorige keer ook. Dus ik denk dat voor hem 6 maanden standaard is.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:29 schreef minoes_ het volgende:
Toot,dat klopt volgens mij niet helemaal.Bij mij was 3x clomid"standaard",wat dus betekend,dat er geen standaard is.Per persoon word het dus bekeken.En dat iedereen wel binnen 6 maanden zwanger is,klopt helemaal niet,want dan zat ik hier allang al niet meer.Of bedoel je het anders![]()
Ondertussen word het hier lichtelijk rete-spannend![]()
![]()
Groetjes,Minoes![]()
Klinkt hoopvol hoor Minoes... hopelijk komt er niets en kan je weer voor 2 weken bolletjes halen... Normaal was je nu al ongi geweest he? duim duim duimquote:Op maandag 26 juni 2006 14:20 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb de ferti-arts gebeld en gevraagd wat nu te doen.Ze zei,dat ik moest stoppen met die progestanbolletjes en dan woensdag pas testen.Als de test positief is,dan meteen weer voor 2 weken die bolletjes halen.Dus....nu word het 2 dagen afwachten wat er gaat komen.....of hopenlijk niet![]()
Groetjes,Minoes![]()
Ow okay... ik ken de werking van die bolletjes (gelukkig) niet, maar heel verstandig van je om met te proberen met beide benen op de grond te blijven staan.... sorry maar het is nog steeds niet woensdag. Wat duurt dat wachten lang he?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:57 schreef minoes_ het volgende:
Yep,vrijdag al,maar die bolletjes houden de ongi ook tegen.Dus kan ik me nu wel gaan blij maken met een dooie mus,maar ik probeer maar met beide benen op de grond te blijven,anders val ik straks misschien zo hard......Pfffff,is het al woensdag
![]()
![]()
Heb wel vandaag al 2 testen gehaald,daar heb ik morgen niet echt de tijd voor en ik wil het wel met ochtendurine doen.Clearblue,met 2 streepjes(ik moet toch 2 strepen piesen hé?Die met zwanger of niet zwanger vind ik....mwah.......zo confronterend,zal wel achtelijk wezen)
Groetjes,Minoes![]()
gaafquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:28 schreef NieTTus het volgende:
*knip*
21 juli krijgen we alle uitslagen, recepten, stellen we de planning op en krijg ik prikinstructie. Vanaf 15 september kan ik mijn medicijnen halen... 21 juli weet ik dus wanneer we gaan beginnen SPANNEND!!!!!! brrr
wie volgt???quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dit topic gaat ineens de hele goeie kant op zeg![]()
* meldt zich graag, maar moet eerst de komende 2 weken afwachten.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |