abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:05:21 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38286236
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
Geloof me, na 1 punctie zeg je dat echt niet meer.
quote:
Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
nee, het bevat een blauwdruk. Niet per se van een mensje. Er zijn er een paar van een mensje en een paar waarbij de blauwdruk niet klopt. De paar met de blauwdruk van een mensje worden teruggeplaatst (of ingevroren) de paar waarbij de blauwdruk niet klopt worden vernietigd.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 27 mei 2006 @ 23:08:51 #2
43556 miss_dynastie
pi_38286379
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:Maar goed, politiek heeft ook emotionele kanten of valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..
Het bezwaar dat veel mensen hebben tegen de SGP: het willen opleggen van eigen levensbeschouwelijke normen als enige juiste.
En het protocol wat jij noemt doet eigenlijk hetzelfde, en het is -naar mijn idee dan- niet wenselijk dat de politiek zulke normen oplegt, zeker wanneer dat voor mensen met heel veel extra pijn en moeite gepaard zal gaan. Als mensen zelf de keuze willen maken het zo te doen, zal dat vast wel bespreekbaar zijn, neem ik aan.
pi_38286446
Het is in Groningen dus al vrij standaard, als ik die link mag geloven.. * En sowieso hebben artsen en hun protocollen veel meer over je leven en behandeling te zeggen dan mensen vaak zouden willen als ze zich dat realiseerden.

*
quote:
Binnen dit zorgvernieuwingsproject beginnen alle vrouwen onder de 35 jaar met zes eigen cyclus behandelingen. Alleen vrouwen die geen of een zeer onregelmatige menstruatie cyclus hebben, die ouder dan 35 zijn, of bij wie de eigen cyclus behandeling niet heeft gewerkt, krijgen nog de hormoonbehandeling aangeboden.
maar myrthe is wakker dus moet even weg..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 mei 2006 @ 23:16:17 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38286676
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
En ik zeg je dat je daar niet over kan oordelen totdat je minimaal 1 behandeling van beginnen met hormonen spuiten tot een punctie en terug plaatsing, met alle bijbehorende zenuwen en dergelijke, hebt meegemaakt.

DAARNAAST denk ik dat wanneer je principes over ongeboren leven en dergelijke zo sterk zijn, je uberhaupt niet aan IVF zou moeten beginnen omdat het aan alle kanten indruist tegen de natuurlijke gang van zaken en er inderdaad bevruchte eitjes vernietigt worden.
quote:
Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
Nee, het bevat niet per definitie een blauwdruk van een mensje. Het bevat een blauwdruk voor een zwangerschap, welke net zo goed na 3 weken afgebroken kan worden door een miskraam.
quote:
Maar goed, politiek heeft ook emotionele kanten of valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..

Ben je op de hoogte van de emotionele beproeving welke ongewenste kinderloosheid met zich meebrengt? Je weet van het gevoel van rouw wat mensen ondergaan en dergelijke?

Toch is dit denk ik veel meer een emotionele dan een politieke discussie. De ethiek van IVF of ICSI staat namelijk niet op de politieke agenda bij de grote partijen. Hooguit bij wat extremere splinterpartijtjes.
quote:
ET, ik bedoelde ook meer ingevroren embryo's die ingevroren zijn omdat er wel een zwangerschap is, en uiteindelijk vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen meer willen. Die waren iig voor het invriezen toch ook in dat opzicht van voldoende kwaliteit lijkt mij.
Ja die zijn van voldoende kwaliteit om ingevroren te worden. Of daar uiteindelijk een succesvolle zwangerschap uit voort komt is nog maar zeer de vraag. Daarnaast denk ik dat de keren dat succevol bevruchte eitjes vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen willen te verwaarlozen zijn. Ik heb nu in totaal 6 puncties van zeer nabij meegemaakt en daar is geen enkel 'overschot' bij vernietigd.
pi_38287291
Zoals jullie weten heb ik het niet zelf ondergaan nee, wel over gelezen (oa hier) dus van ervaringen van mensen en hun gevoelens en pijn en rouw heb ik gehoord 'van horen zeggen'. Dat je dat niet voldoende vindt om mee te praten is jammer. Dat geldt wel voor meer onderwerpen dan alleen 'ivf in eigen cyclus' of 'standaard'.
En verder telt voor mij ook een miskraam als kind.. bij Myrthe ging het met 11 weken bijna fout (dwz bloedverlies/angst/onzekerheid), met 13 weken voelde ik soms leven. In die twee weken was ze echt hetzelfde kind voor mij.
Maar goed, dit is verder een "discussie" (die niet eens zo genoemd mag worden) die tot niets leidt, en ik hoop niet dat ik jullie of een ander ermee gekwetst heb. Het is iig duidelijk dat er totaal verschillende standpunten mogelijk zijn.
en er zijn inderdaad mensen die om die redenen helemaal niet voor ivf kiezen, maar dat 'tegennatuurlijke' argument telt voor mij niet*, het 'embryo=mens=beschermenswaardig' argument daarentegen wel zoals nu wel duidelijk zal zijn.
* ik ben niet voor het verheerlijken van de natuur, ben christen en geloof dat er na een zondeval nu veel mis is met de natuur... maar dat is hier verder totaal offtopic, alleen wat achtergrondinfo/verduidelijking
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 27 mei 2006 @ 23:44:40 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38287766
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:32 schreef poemojn het volgende:
Zoals jullie weten heb ik het niet zelf ondergaan nee, wel over gelezen (oa hier) dus van ervaringen van mensen en hun gevoelens en pijn en rouw heb ik gehoord 'van horen zeggen'. Dat je dat niet voldoende vindt om mee te praten is jammer. Dat geldt wel voor meer onderwerpen dan alleen 'ivf in eigen cyclus' of 'standaard'.
En verder telt voor mij ook een miskraam als kind.. bij Myrthe ging het met 11 weken bijna fout (dwz bloedverlies/angst/onzekerheid), met 13 weken voelde ik soms leven. In die twee weken was ze echt hetzelfde kind voor mij.
Maar goed, dit is verder een "discussie" (die niet eens zo genoemd mag worden) die tot niets leidt, en ik hoop niet dat ik jullie of een ander ermee gekwetst heb. Het is iig duidelijk dat er totaal verschillende standpunten mogelijk zijn.
en er zijn inderdaad mensen die om die redenen helemaal niet voor ivf kiezen, maar dat 'tegennatuurlijke' argument telt voor mij niet*, het 'embryo=mens=beschermenswaardig' argument daarentegen wel zoals nu wel duidelijk zal zijn.
* ik ben niet voor het verheerlijken van de natuur, ben christen en geloof dat er na een zondeval nu veel mis is met de natuur... maar dat is hier verder totaal offtopic, alleen wat achtergrondinfo/verduidelijking
Mjah, ik kan me totaal niet vinden in je standpunt en ik denk ook dat je werkelijk geen flauw idee hebt waar je het over hebt in dit geval mbt de belasting van een IVF/ICSI behandeling. Zowel mentaal als fysiek.

Misschien een klein beetje. Denk aan die twee weken met myrthe en doe dat in elke IVF behandeling een keer of 4 (eerste keer: groeien er genoeg follikels, tweede keer: is er bevruchting en delen ze, derde keer: blijft het 'plakken' en is er een positieve test, vierde keer: zoals bij elke normale zwangerschap is het tot 12 weken spannend). Dat uiteraard NAAST de fysieke pijn, het spuiten van liters hormonen en een naald van ongeveer 25 cm welke ze via je vaginawand, door je buikholte gedurende tientallen minuten in een eiblaasje proberen te steken.
En in je achterhoofd aan het aftellen hoeveel behandelingen je nog hebt en je je misschien moet neerleggen bij een kinderloos leven.

Maar ja, in dit topic deze discussie beginnen is net als in een gezin waar een familielid ernstig ziek is zeggen dat je tegen elke vorm van behandeling bent omdat dat ingrijpen is in de natuur. Ik denk niet dat er veel mensen het op dat moment met je eens zullen zijn.

-edit- nog een laatste.
Je zegt dat een miskraam voor jou net zo zwaar weegt.
Als je je bedenkt dat (ik weet de exacte cijfers niet) 30% van alle zwangerschappen eindigen in een spontane miskraam. Waarbij de meeste in een dusdanig vroeg stadium dat de vrouw in kwestie niet eens heeft gemerkt dat ze uberhaupt zwanger was. Tellen die voor jou net zo zwaar? Sta je daar net zo bij stil als bij die IVF embryo's?

Je hebt zelf een dochter en nu een zwangerschap. Ik weet niet hoe eenvoudig die tot stand zijn gekomen, maar het zou zomaar kunnen dat tijdens die 'aanloop' maandjes je 1 of meerdere keren zwanger bent geweest dat heel vroeg is mis gegaan en op een heftige menstruatie leek....

[ Bericht 12% gewijzigd door Swetsenegger op 28-05-2006 00:01:53 ]
pi_38290173
Swets ik denk eigenlijk dat Poemojn niet tegen elke vorm van behandelen is maar tegen een soort uitersten oid daarbinnen als ik het goed begrijp? (Poemojn?)
Emrbyo's worden nooit of te nimmer 'vernietigt' want daarvoor is de optie cryopreservatie gevonden. Embryo's van goeie kwaliteit (de potentie tot zwangerschap waaruit weer de potentie tot leven voortkomt) kunnen ingevroren worden en daarna ontdooit (met een gemiddelde kans van 50% op een goede ontdooiprocedure helaas maar) om dan weer teruggeplaatst te worden om zo alle mogelijke potentiele opties te doorlopen.

Maar zoals ook al opgemerkt eerder is er nooit van tevoren duidelijk wat er gebeurd tussen punctie en bevruchting. Als voorbeeldje onze eigen puncties en bevruchtingen; eerste keer 11 eitjes 1 al dusdanig beschadigt dat zelfs bevruchten niet lukte dus al met al 10 embryo's 1 2 goed genoeg voor terugplaatsing echter gekozen voor 1 terug ivm leeftijdsfactoren etc en risico op meerlingenzwangerschap) Dus geen enkele in de vriezer want daarvoor ligt het criterium zelfs nog hoger dan voor een terugplaatsing ivm die ontdooipercentages en mogelijk zelfs al beschadigen tijdens het invriezen.
Tweede poging; 'maar' 5 eitjes waarvan maar 4 goed genoeg en bevrucht. 1 goed genoeg voor terugplaatsing de rest 'bleef achter' in aantal delingen etc. Dus weer niets in de vriezer.
Derde poging; 11 eitjes 11 bevrucht (telkens zitten wij dus relatief erg hoog met het aantal bevruchtingen want tussen de 60-80% is 'normaal' ivm eitjes die te klein zijn, niet goed zijn, of beschadigt worden door de punctie) Waarbij 2 embryo's teruggeplaatst en zelfs wel *kuch* 1 goed genoeg om in te vriezen.

Feitelijk dus zelfs met een hoog percentage bevruchtingen zijn er nog steeds niet veel embryo's die echt vernietigt worden. Eigenlijk zelfs dan nog logisch want er hoeft maar minimaal iets mis te zijn met ofwel het eitje ofwel het zaadje wat voor de bevruchting zorgt waardoor er dus een 'niet potentieel' embryo ontstaat. Hieruit zou nooit op welke wijze dan ook een zwangerschap kunnen ontstaan laat staan een kind aan het einde.
Mede om alle bovenstaande redenen moeten er dus bij een IVF/ICSI behandeling wel voldoende follikels aangemaakt worden (waarin niet eens in 100% van de keren een eitje groeit! Ook weer een factor die bij iedere behandeling meespeelt) om een poging daadwerkelijk zover te krijgen dat er ook echt een punctie plaatsvindt. Dit zijn allemaal bij elkaar genomen vooral ethische en emotionele redenen die meegenomen worden voor/tijdens en na elke behandeling en die vooral door de hoge heren professoren bepaald worden. Juist om mensen niet onnodig stress/lichamelijk 'ongemak' en verdriet door te moeten laten maken.
Dergelijke zaken liggen in mijn ogen dan ook vooral bij die artsen om te beslissen en zeker weten niet bij politieke partijen. Zij hebben niet genoeg kaas gegeten van de materie om daarover op die manier besluiten te nemen.
En uiteraard niet te vergeten de personen die voor de keuze van een dergelijke behandeling staan of die hun gedachten over zulke zaken laten gaan. Want zoals in alle mogelijke medische behandelingen mogen de 'patienten' de uiteindelijke keuze maken om wel of niet voor een behandeling te gaan. Teveel ethische/morele bezwaren tegen de gang van zaken zoals vastgesteld voor professoren dan kun je kiezen niet te laten behandelen. En ja over veel dingen kan overleg plaatsvinden mbt het terugplaatsen van embryo's juist weer niet. Want in Nederland zul je geen arts vinden die meer dan 2 embryo's terug wil plaatsen juist vanwege alle risico's op meerlingen, miskramen, moeilijke zwangerschappen en bevallingen die daaruit voorvloeien en niet te vergeten de mogelijkheid dat er kindjes komen te overlijden tijdens de zwangerschap danwel bevalling of kort erna vanwege ondergewicht etc.

Dit is evt wel te vergelijken met bv iemand waarbij een terminale vorm van kanker bv is vastgesteld en het recht een levensverlengende (vaak kwaliteitsverlagende!) behandeling te weigeren. Zo is het aan het paar de keuze te maken tussen de ethische bezwaren die kleven aan een mogelijke behandeling zoals IVF/ICSI of het kinderloos blijven.

Maar het is een enorm lang verhaal geworden en het blijft lastige materie om uit te leggen en zeker is het onmogelijk om gevoelens met elkaar te vergelijken. Want hoe zeer doet een punctie? Hoeveel pijn doet pijn? Probeer het maar eens uit te leggen en je zult merken dat zoiets erg moeilijk is.
pi_38290751

[ Bericht 50% gewijzigd door Katja5 op 28-05-2006 01:26:58 ]
pi_38290854
[quote]Op zondag 28 mei 2006 01:21 schreef Katja5 het volgende:
Zelf ken ik wel de rouw die je doormaakt als je geen kinderen kunt krijgen (zie ook het topic 'geen ivf"). Het voelt alsof je een kind verliest, en de pijn zal de rest van je leven met je mee gaan.
Ik ben net als Poemoijn tegen ivf, maar het gaat me niet zozeer om die embryo's. Ik heb een tijd lang de pil gebruikt, en als je dan per ongeluk toch een eisprong hebt, wordt het bevruchte eitje ook "weggegooid" omdat het niet kan innestelen.

- De eerste reden is dat nog niemand weet wat op de lange termijn de gevolgen voor het kind zijn. En dan bedoel ik niet over vijf jaar, maar over 30 jaar, 40 jaar, enz. Het oudste ivf-kind is 25 jaar. haar zus heeft een kind gekregen, maar we weten niet hoe het met de rest van de ivf-kinderen zit. Zijn ze normaal vruchtbaar, hoe is het met hun hormoonhuishouding? komen de meisjes vroeger in de overgang? Niemand kan het nog weten. Met ICSI weten we al wel dat de kans dat het kind onvruchtbaar is groter is.
- Artsen houden niet altijd rekening met de risico's voor het kind, dat blijkt voor mij uit het feit dat ze in het verleden vaak twee eitjes terugplaatsen. Uit de patiënteninfo die ik gekregen heb (Nvog en Freya), begrijp ik dat ze dat nog steeds doen, tenzij de patiënt wil dat er maar één teruggeplaatst wordt. Ik snap echt niet dat je dat als arts zijnde kunt doen. (niet met de bedoeling om iemand te kwetsen, ik weet hoe zwaar het is om geen kinderen te krijgen). Tweelingen hebben nou eenmaal heel veel meer kans op allerlei gezondheidsproblemen, op miskramen en op sterfte bij de geboorte.

Ik ben eerlijk gezegd echt geschrokken van de standpunten van de organisatie Freya, een organisatie die opkomt van mensen die te maken krijgen met onvruchtbaarheid.
Ze willen dat de MESA/TESE behandeling, die mogelijk schadelijk is voor het kind, toch weer toegestaan wordt.
Ook willen ze dat de leeftijdsgrens voor ivf heroverwogen wordt en dat er gekeken wordt naar de "biologische leeftijd" van de vrouw (alsof daar objectieve criterea voor te vinden zijn). Ze zegen dat er geen medische bezwaren zijn tegen zwangerschap tot 50 jaar. Daar geloof ik dus helemaal niets van, en bovendien kun je op een natuurlijke manier na 42 jaar meestal ook niet meer zwanger worden. Een leeftijdsgrens van 40 jaar is ook voor de vrouwen veel duidelijker: het geeft aan dat je niet eeuwig door kunt dokteren.

Er zijn organisaties die opkomen voor de rechten van mensen die geen of moeilijk kinderen kunnen krijgen, maar geen organisaties die opkomen voor de rechten van de kinderen die eruit voortkomen. Die kinderen hebben nooit om die risico's gevraagd en ze maken nu toch onderdeel uit van een heel groot experiment. Er zijn inmiddels al wel organisaties van kinderen van moeders die het DES-hormoon hebben gebruikt. Ik hoop van harte dat zo'n organisatie niet nodig wordt voor ivf-kinderen.

Waar ik ook van geschrokken ben, is dat Freya zich laat steunen door medicijnenfabrikanten als Ferring en Organon, die er belang bij hebben om zoveel mogelijk hormoonpreparaten te verkopen. Zij zullen er niet voor zijn als Freya voorlichting gaat geven over op tijd je kind krijgen.

Een meer persoonlijke reden voor mij im niet aan ivf te beginnen is dat er ergens een grens moet zijn, je moet ergens kunnen stoppen. Als je wilt, kun je een heel groot deel van je leven doorgaan met allerlei behandelingen, maar op die manier kom je nooit aan acceptatie toe. Voor mij is het schrikbeeld het paar uit Leusden, dat jaren doorging met behandelingen, IVF, ICSI, alles. Uiteindelijk konden ze aan niets anders meer denken dan aan kinderen krijgen, ze konden zich geen leven zonder kinderen voorstellen. Ze hebben toen die baby Donna uit België gekocht.
Weer een andere persoonlijke reden is dat ik heel slecht tegen hormoongebruik kan (van de pil word ik al heel zwaar depressief), dus dat maakt ivf voor mij bijna onmogelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Katja5 op 28-05-2006 02:03:43 ]
pi_38291080
Om even terug te komen op de vergelijking met een dodelijke ziekte:
soms heb ik zelf ook de gedachte: ik zou liever kanker krijgen op mijn vijfenveertigste dan dit verdriet nu mee te moeten maken, het is zó'n diep gemis.

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen een dodelijke ziekte en onvruchtbaarheid. Als je een ernstige ziekte hebt, is er geen bezwaar tegen als je zo lang mogelijk doorgaat met behandelingen, als je door wilt blijven gaan met leven en je hebt het er allemaal voor over.

Als je geen kinderen kunt krijgen, dan moet je op een gegeven moment stoppen en je gaan richten op het leven dat je hebt. Er is altijd een moment waarop je moet zeggen: "we kunnen nu wel doorgaan met nóg een ivf-poging, of nóg een icsi-poging, of draagmoederschap, of eicel-donatie, of iets anders, maar het is beter om te stoppen, omdat je anders gewoon geen leven meer hebt.

Op een gegeven moment is het kiezen tussen de hele kleine kans dat je zelf nog een kind krijgt, of het opbouwen van een eigen leven, zonder kinderen.
Voor mij persoonlijk komt dat moment al best wel vroeg. Als de iui-behandelingen niet gaan lukken, dan stopt het, en dan gaan we onze energie voor andere dingen gebruiken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Katja5 op 28-05-2006 01:57:02 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 mei 2006 @ 09:47:21 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38293615
Katja, ik heb nergens gemeld dat poemojn volledig tegen behandelen zou zijn, ik heb alleen een parallel getrokken.

Zoals gezegd denk ik ook dat wel of geen IVF een persoonlijke keuze is, maar wel een waar je pas goed over mee kan praten wanneer je zelf voor die keuze staat. Principieel zijn is altijd redelijk eenvoudig vanaf de zijlijn.

Verder vind ik dat je in je redenen om niet te behandelen je een beetje op glad ijs bevind mbt het stellen van grenzen. Je stelt namelijk min of meer dat mensen welke een IVF behandeling beginnen zich blijkbaar geen grenzen op kunnen leggen. Ook dat was in dit huishouden goed doorgesproken. We zouden ons (proberen) neer te leggen bij het aantal behandelingen welke in Nederland standaard zijn. Uiteraard zullen er altijd mensen zijn welke maar door blijven gaan, maar het overgrote deel zal toch wel maat weten?

Ik vind nog wel wat opmerkingen een discussie waard, maar IK heb na jaren tegen vooroordelen en halve waarheden opboksen er eigenlijk geen zin meer in . (waarmee ik niet per definitie stel dat jouw posts halve waarheden of vooroordelen bevatten). Daarnaast denk ik mijn mening verre van objectief is en dat deze discussie beter voort gezet kan worden in een algemener topic.
  zondag 28 mei 2006 @ 10:36:57 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38294146
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:26 schreef Katja5 het volgende:
[...]
Een meer persoonlijke reden voor mij im niet aan ivf te beginnen is dat er ergens een grens moet zijn, je moet ergens kunnen stoppen. Als je wilt, kun je een heel groot deel van je leven doorgaan met allerlei behandelingen, maar op die manier kom je nooit aan acceptatie toe. Voor mij is het schrikbeeld het paar uit Leusden, dat jaren doorging met behandelingen, IVF, ICSI, alles. Uiteindelijk konden ze aan niets anders meer denken dan aan kinderen krijgen, ze konden zich geen leven zonder kinderen voorstellen. Ze hebben toen die baby Donna uit België gekocht.
Weer een andere persoonlijke reden is dat ik heel slecht tegen hormoongebruik kan (van de pil word ik al heel zwaar depressief), dus dat maakt ivf voor mij bijna onmogelijk.
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:39 schreef Katja5 het volgende:[...]
Als je geen kinderen kunt krijgen, dan moet je op een gegeven moment stoppen en je gaan richten op het leven dat je hebt. Er is altijd een moment waarop je moet zeggen: "we kunnen nu wel doorgaan met nóg een ivf-poging, of nóg een icsi-poging, of draagmoederschap, of eicel-donatie, of iets anders, maar het is beter om te stoppen, omdat je anders gewoon geen leven meer hebt. [...]
Net zoals dat jij het vervelend vindt dat mensen je veroordelen dat je niet verder gaat met de behandelingen, vind ik eigenlijk jouw stukje heel onvriendelijk tov de mensen die er wel voor kiezen via 'dokteren' te proberen kinderen te krijgen. Je lijkt ze te veroordelen om die sterke kinderwens en om de keuze tot het uiterste te gaan. Een stel 'moet' pas stoppen met de behandelingen op het moment dat zij er mee willen stoppen en niet eerder.
Jij stopt al na IUI een ander stel gaat nog 10 stappen verder. Let them be zonder de veroordelingen over 'geen leven meer hebben' etc. etc.
  zondag 28 mei 2006 @ 11:00:19 #13
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38294535
Ik geloof echt niet dat er artsen zijn die behandelingen uitvoeren die te grote risico's met zich meebrengen. Dat kijken ze echt wel naar het geheel, niet puur naar de wensmoeder die de behandeling moet ondergaan, maar alles bij elkaar. Het blijft een laborant die uiteindelijk de keuze maakt of een embryo goed genoeg is voor invriezen/ terugplaatsen of dat het vernietigd zal worden. Het is hun dagelijks werk en ik geloof nooit dat ze spelen met de gezondheid van anderen (het embryo noch de wensmoeder) Ik denk dat ieder stel die uberhaupt begint aan IVF/ICSI vooraf hier goed over nagedacht heeft en de grens bepaald heeft. Tot zo ver gaan we, klaar. Dan kan je het mentaal ook beter plaatsen. Je hebt het geprobeerd, je bent er voor gegaan, hebt er alles voor gedaan. Als het dan toch niet lukt kan je juist omdat je het een kans gegeven hebt misschien wat sneller/makkelijker de draad weer oppakken.

Wij hebben ook van het begin af aan al tegen elkaar gezegd dat zodra het ons leven te veel gaat beheersen dat we er mee stoppen, of als onze relatie onder te veel druk komt te staan. Ook is de grens van 3 pogingen niet voor niets gesteld. Het is gewoon zo dat na die drie pogingen meer en deel van de stellen toch zwanger is. Op een gegeven moment is het gewoon klaar en ik denk dat ieder stel daar zich op zo'n moment bij neer legt. Het ene stel misschien makkelijker dan het andere maar toch. En dan heb ik het niet over de uitzonderingen die wel ondoordacht en gestresst door blijven dokteren.
Positive thinking, my way of thinking!
  zondag 28 mei 2006 @ 11:14:48 #14
61183 leonieke
Dan toch?
pi_38294756
Ik denk persoonlijk (maar wat weet ik ervan? ) dat die discussie gewoon bijna niet te voeren is, over wel of niet ivf en aantal pogingen. Mijn zus heeft mij altijd gezegd dat ze tot het uiterste zou gaan om zwanger te worden, terwijl ik zei dat ik het mijn leven niet wou laten bepalen, hoe groot mijn kinderwens ook is.
Op dat moment vond mijn zus het ook vreemd dat ik dus niet persé alle IVF pogingen zou doen want dan kreeg zij de indruk dat ik er niet 'genoeg' wou voor doen.

Ik denk dat je dat per persoon moet bekijken: kun je het mentaal aan of niet.

Mijn zus heeft duidelijk gekozen voor een zwangerschap (met einde van relatie tot gevolg, nog niet zwanger, andere vriend en binnen de drie maand zwanger). Oke voor haar, ik zou het niet kunnen.

Maakt dat mijn kinderwens kleiner? Nee, ik denk het niet.
Moet ik haar daarom gaan veroordelen? Nee! Moet zij dat bij mij doen omdat ik er blijkbaar 'niet zoveel zou voor over hebben'. Alleszins niet.

Het is toch niet voor niets een keuze die je maakt om erin te stappen of niet en om er voor jezelf een duidelijke grens te stellen.
pi_38301459
Een tweelingenzwangerschap brengt vele malen minder risico's met zich mee als 3 of nog meerlingen. Getuige alleen al het feit dat er op een 'natuurlijke' manier ook tweelingen voorkomen. Vandaar dat er in heel Nederland die grens is van 2 embryo's terug. Daarom ook dat er bij IUI een grens is aan het aantal groeiende follikels en wel of niet insemineren. Want diezelfde overweging geldt ook al bij IUI als er 3 of meer follikels groeien wordt er meestal niet geinsemineerd.
En mbt mogelijke risico's op de langere termijn en onvruchtbare kinderen die op de wereld worden gezet met behulp van welke behandeling dan ook. Dat kan gebeuren maar voor het onvruchtbaar worden zijn meerdere redenen mogelijk dat kan via genetische weg zijn maar dat kan ook via omgevingsfactoren als werk, luchtvervuiling of medicatiegebruik etc zijn om maar een dwarsstraat te noemen. Ook de wensouders kunnen door al die factoren onvruchtbaar zijn geworden en het kan dus zeker los staan van genetische factoren.

En risico's op de langere termijn vanwege gebruik van hormonen. Hoelang is de pil al gewoon in gebruik? Ondanks dat daar misschien voor hele lange tijd gebruik van gemaakt wordt en de dosering misschien laag is weet niemand denk ik wat het 'risico' op de langere termijn daarvan is. Worden die gebruikte hormonen mss ergens in het lichaam opgeslagen? Mede om zulke redenen mag je niet van de ene IVF naar de volgende gaan zonder dat daar een pauze is ingelast anders zou je zo achter elkaar door kunnen gaan.
De lange termijn risico's voor een wenskind zijn zeker niet bekend maar aan de andere kant zijn er zo enorm veel risico's voor welk wenskind dan ook op welke manier dan ook verwekt, en nee dan heb ik het niet over een busongeluk oid maar meer over 'simpele' medicatie als ontstekingsremmers bv bij een longontsteking, bij de inentingen en welke vorm van medicijngebruik dan ook. Voor een medicijn op de markt komt is er al degelijk onderzoek gedaan om bepaalde risico's te verkleinen of zelfs uit te sluiten dat ik me erbij neer heb gelegt dat dit evenzo goed een factor is als 'natuurlijke' hormonen die bij voorkeur gebruikt worden bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Vaak is de hoeveelheid hormonen niet eens veel hoger dan gebruikt wordt voor IUI behandelingen.

En zoals ook al opgemerkt is; artsen gaan echt niet behandelen als er duidelijke aanwijzingen zijn dat het niet gaat lukken of als er andere bezwaren zijn die een behandeling in de weg staan. Ook gaan ze zeker niet tot in het oneindige door met behandelen. Zoals al geschreven na 6 behandelingen bestaat er geen reden meer (objectief en meetbaar) om verder te behandelen dus wordt het niet gedaan of zal je vanuit Nederland moeten uitwijken naar het buitenland.
De biologische leeftijd is van veel factoren afhankelijk en een groot deel daarvan is al objectief te bepalen en zelfs dan zal een arts ook altijd kijken naar de leeftijd van de wensouders en daarin een grens trekken (uitzonderingen in het buitenland daargelaten met 60 jarige moeders) want dan gaat het wenskind in de vergelijking echt voor welke wens dan ook.

Persoonlijk vind ik wel dat welke manier van behandelen dan ook te vergelijken is (neem bv kanker oid en een kinderwens) de ene persoon/stel zal wel tot het uiterste willen gaan om of verder te leven met een lagere levenskwaliteit en de andere kiest ervoor om voor kwaliteit van leven te gaan. Zo ook bij de wens voor een kind, het ene stel zal alles wat mogelijk is willen proberen en anderen zullen juist willen kijken naar alles wat er al wel is in de relatie en liever niet intensief willen behandelen en het leven een andere richting willen geven voor de toekomst.
Je kunt alleen maar kijken naar je eigen persoonlijke motieven en redenen waarom je welke keuze zou willen maken en dat gaat nooit alleen maar op basis van objectieve en meetbare dingen want er spelen zoveel gevoelens mee dat het 'rekensommetje' niet zo makkelijk is als 1 + 1 = 2.
pi_38310019
...de discussie is idd bijna onmogleijk te objectiveren imho. Ik heb wel eens gezegd dat als ze nu Danielle zouden komen ophalen met de mededeling: "het was maar om te oefenen", ik nu er alles, maar dan ook alles aan zou doen om moeder te worden. Ik zou het voor geen geld in de wereld willen missen. Terwijl ik er van tevoren heel rationeel over nadacht. Nu het gaan voor een tweede beslist nog moeilijker gaat, heb ik toch weer gekozen om niet tot ivf te gaa(zeg ik nu!!!)n. Laten we wel stellen: als ivf mijn enige kans was geweest had ik dat beslist gedaan.
Maar mijn keuzes zijn niet rationeel en niet te objectieveren: tot nu toe heb ik welgeleld depressieve klachten, operatie, onzekerheden, spanningen, hormonale buien, angsten en prikken ervoor over gehad ....de ene persoon zegt "je bent gek" , een ander zou jaren doorgaan. Het punt is van de medische molen: het is een trein waar je heeeeel moeilijk uitstapt. Misschien lukt het wel als ik dit of dat doe....
Het enige wat ik kan doen en in mijn optiek iedereen kan doen: ik kies nu vol overgave en met eer en geweten voor de behandelingen die mij een kans geven op een tweede. Wat ik niet kan weten, weet ik niet. Wat ik niet kan beheersen, probeer ik ook niet te beheersen. Het enige waar mijn zorg naar uitgaat is mijn lijf, de gezonde relatie tussen mij en mijn partner en de gezonde relatie tussen mij en mijn dochter.....

(ik weet nog dat een vriendin na de geboorte van mijn dochter zei "zo dat doe je zeker nooit weer!"terwijl ik dacht "echt wel!!!!" )
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_38329114
Poeh,wat een discussies vliegen er hier over het scherm.
Het is heel moeilijk,deze materie,dat moge duidelijk zijn.Ik vind,dat je iemand niet kan en mag veroordelen over hoe lang zij(en hij)doorgaat met behandelingen of er uberhaupt al aan wilt beginnen.
Ik weet van mezelf dat ik heb geroepen tegen mijn nieuwe man:ik ga niet dokteren.......
En ziehier,poging IUI 6 is al geweest.De één kan heel duidelijk stellen:ik ga tot zover en niet niet verder,de ander gaat(net als ik )haar grenzen verleggen tijdens de behandelingen.Ook omdat artsen dingen aandragen,waar je zelf niet aan had gedacht.Zij kunnen je beter begeleiden in je keuze's,gewoon omdat je vaak niet weet welke behandeling in jouw geval het beste is.En als dat dan een behandeling is,waar je eigenlijk niet aan wilde beginnen,is het moeilijk om nee te zeggen.
Niet omdat je maar de artsen moet volgen,maar omdat je gewoon niet op de hoogte was ervan.
Bij mij komt ivf nu om de hoek loeren,gewoon omdat ik gaandeweg de behandelingen dingen tegenkom,die mij die kant op sturen.En natuurlijk kan ik zeggen:ja,maar dat wilde ik niet,dus begin ik er niet eens aan.
Prima,is mijn keuze.Maar ik ben bij mezelf ten rade gegaan(ons kent ons zeggen we dan)en ik weet heel zeker dat ik over een poosje tegen mezelf ga zeggen:ik heb er niet alles aan gedaan....
En hadden is hebben te laat.Daarom heb ik hier nu voor gekozen,als de arts het trouwens wil doen.Het is nl.zo dat als je richting overgang gaat,ivf nog minder kans van slagen heeft.
Maar als hij er achter staat en er een kans is,dan gaan we er voor.
Als anderen zeggen:ik zou dat niet doen,dan heb ik dat te respecteren.Ik kan niet in hun lijf kruipen.
Voor iedereen zijn er andere grenzen en daar moet je vanaf blijven.

Zo,nu even een berichtje van mijn kant.Ik heb net de ferti-arts gesproken,ik zou afgelopen woensdag terugbellen voor de uitslag van het bloedonderzoek.Ik was toen ziek en heb niet gebeld.
Affijn,er blijkt géén eisprong te zijn geweest........
Volgens haar had de gyn moeten zeggen om nóg een keer te komen voor een bloedonderzoek,want met 1 keer prikken kan je het niet meten.
Ik bedoel maar,poging 2 (van IUI 6)is dus voor niks afgeblazen en had ik gewoon verder moeten prikken
Ik moet nu donderdag 1 juni voor een uitgangsecho heen en we hebben afgesproken om de gonal te verhogen naar 150 IE.En dan vanaf dag 8 weer f.m. te gaan doen en dan wat vaker.

Groetjes,Minoes
pi_38329243
Minoes, jij hebt ook wel PECH met grote letters zeg ....echt irritant! De jompels zijn bij jou nog niet echt goed aangekomen!

Hier ben ik vandaag bij de arst geweest en ik heb 1 perfect eitje...de dok wil dat ik nog twee dagen verder spuit omdat er nog twee kleinere eitjes omheen zitten en die wil ze ook wat laten groeien en dan woensdag DE spuit! Ik heb er een goed gevoel over en heb besloten nu maar gewoon zwanger te worden, geen gezeik meer!
DANYEL EN THIJS
pi_38329464
Lekker catootje,dat gaat de goede kant op.We jompelen nog ff door voor de andere 2 eitjes
Veel succes met DE spuit.

Groetjes,Minoes
  maandag 29 mei 2006 @ 12:55:26 #20
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38330491
schaamteloze tvp...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_38330717
...nadeel is wel, dat DE kleine dan twee weken na de verjaardag van Danielle geboren wordt en er dan weer geen familie op haar verjaardag komt (want dan moeten ze twee weken later weer naar me toekomen ivm kraamvisite) Maar ik ga echt niet langer wachten!!
DANYEL EN THIJS
  maandag 29 mei 2006 @ 13:32:09 #22
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38331522
welnee joh kraamvisite komt toch niet allemaal op 1 dag, dat doen ze lekker gespreid enzo... Daar zal ik me niet zo druk om maken.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 13:50:42 #23
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38331983
minoes het zit je ook echt niet mee he de laatste tijd. Gelukkig kan je 1 juni alweer terecht voor een uitgangsecho. Hopelijk brengt de verhoging van de dosis hormonen dit keer een goed resultaat.

catootje dat is de juiste instelling hoor. Gewoon zwanger worden deze ronde en laat het "probleem" van de verjaardags/kraamvisite maar lekker over aan anderen. Lekker boeiend
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 29 mei 2006 @ 15:59:06 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38335347
Toot, zie dat maar als een luxe probleem. Als dat het enige is waar je je deze (want natuurlijk raak je nu zwanger ) zwangerschap over druk hoeft te maken so be it.
ik ben dus een dag na Léons verjaardag uitgerekend, dus ik weet wat ik zeg.
Ik ga echt keihard voor je

Minoes_ , zoals de rest al zegt; het zit je niet mee zeg. Toch is jullie wens zo groot dat je iedere keer maar weer doorzet. Jullie kindje komt straks in een heel warm gezinnetje terecht. Tot die tijd
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 29 mei 2006 @ 16:17:06 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38336006
hoelang duurt het vanaf intake gesprek tot behandeling bij ivf??
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2006 @ 16:29:24 #26
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38336428
Ticootje dat hangt helemaal van het ziekenhuis af. Bij ons is er bijvoorbeeld geen wachtlijst en konden we vanuit IUI's direct doorstromen naar IVF. Heeft jullie ziekenhuis geen website waar je dat kunt bekijken. De meeste ziekenhuizen hebben ook info avonden over IVF/ICSI.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 29 mei 2006 @ 19:49:16 #27
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38342753
Ik geloof dat wij van eind augstus tot begin oktober hebben moeten wachten.
Niet zo lang dus.
  maandag 29 mei 2006 @ 19:57:42 #28
3011 E.T.
pi_38342990
quote:
Op maandag 29 mei 2006 19:49 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik geloof dat wij van eind augstus tot begin oktober hebben moeten wachten.
Niet zo lang dus.
wij ook zoiets 4 jaar geleden.

Voor een tweede was er bij ons geen wachtlijst trouwens, geen idee of dat alleen bij 'tweede kind-poging' was of dat er gewoon in het Dijkzicht geen wachtlijst meer is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_38358678
Ik heb te horen gekregen,dat er een wachtlijst van 4 maanden is en laat me er donderdag dus meteen maar opknallen(ik neem niet aan,dat ze dat al voor me gedaan hebben,toen ik ernaar vroeg).
Maar misschien kan het bij mij ook wat sneller,omdat ik al bezig ben,ik heb geen idee.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:12:36 #30
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38359099
Ik help je hopen Minoes, dat je snel door mag, sterkte
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_38366773
Minoes, vier maanden...pfffft!!! Ik duim voor je!
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 30 mei 2006 @ 13:15:08 #32
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38367171
mij werd verteld dat in voorburg een wachtlijst van een half jaar is. Dus dat half jaar gaat dan in na het intake gesprek?
pi_38367243
half jaar!!!!!!!! Aaaaahh, aaahh!! Nah, dit meen je niet... Dat is lang!
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2006 @ 13:41:24 #34
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38368091
Meiden wat een lange wachttijden allemaal. 4 maanden is al veel, maar een half jaar Zijn er geen ziekenhuizen in de buurt met een kortere wachttijd? Ik weet eigenlijk niet of je wel mag overstappen naar een ander ziekenhuis, maar het is de moeite van het vragen wel waard lijkt me.
pi_38371088
Gezien het feit,dat ik hier nog zo aan het rommelen ben met de hoeveelheid en de pijnlijke inseminaties,zie ik er niet naar uit om dat in een ander ziekenhuis ook te moeten ondergaan
Stel dat ze daar andere medicijnen hebben,dan moet ik weer overnieuw beginnen met instellen ervan,dat zie ik niet zitten.En dan weer de hele reutemeteut vertellen...neuh,ik blijf wel hier.Trouwens,had de vorige keer in de wachtkamer vernomen,dat de puncties en de ivf gaan plaatsvinden in het VU.
Dat word dus heen en weer crossen,als we dat mogen gaan doen.
Ik sprak toen ook een vrouw,die fluitend een punctie onderging.Ze zei,dat iedereen haar al had verteld,dat dat uniek was en dat de meesten er met flink veel pijnstillers nog niet naar uitzagen,maar zij had nergens geen last van......wow.Nou,wees er maar blij mee,zei ik.
Gelukkig maar voor haar,anders had ze er heel wat minder naar uitgekeken,zou ik zo denken.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 30 mei 2006 @ 15:41:56 #36
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38372555
ik wacht wel gewoon af hoor... aangezien ik toch al alle vooronderzoeken heb gehad, t lijkt mij iets overdreven om nu een intake gesprek te hebben en dat ze dan zeggen u staat nu op de lijst komt u in december nog eens terug....
pi_38472603
...vandaag de eisprong...ik had vanochtend zo'n buikpijn dat ik niet eens kon bukken dat is nu wel wat weg, alhoewel mijn buik nog steeds supergevoelig is. Mijn vriend heeft vrij moeten nemen om voor danielle te zorgen. Heb vanochtend gewoon zitten janken van de pijn en de "ik heb hier genoeg van en ik wil niet meeeeeer"gevoelens
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † vrijdag 2 juni 2006 @ 16:24:52 #38
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38478770
Jeetje Catootje dan heb je wel heeele erge buikpijn als je niet eens meer voor danielle kan zorgen Sterkte ermee. Sorry dat ik het een beetje kwijt ben, maar waar ben je nu in je behandeling? Krijg je nu een IUI? Anyway, heel veel succes!

minoes en ticootje jullie hebben groot gelijk dat je toch bij het ziekenhuis blijft waar je nu bent hoor. Dat is toch het makkelijkst / dichtst bij etc. Sterkte met wachten!
pi_38499264
zwangerschapsdementie Slaapmeis? Wat lekker dat we je nu rustig kunnen plagen hehe...eehm, ik heb spuiten voor het laten groeien van mijn eitjes, woensdag een pregnylspuit gekregen voor de eisprong en dan dus vrijdag die pijn ik liep alsof ik net bevallen was....volgens mij komt dat ook nog door de operatie": alles zal van binnen nog wel gevoelig zijn.
DANYEL EN THIJS
pi_38625279
Catoot,is dat dan niet de eisprong geweest,die je hebt gevoeld?Dat lijkt me wel,maar goed,even in de gaten houden lijkt me.

Heb verder nog niet verteld,hoe de uitgangsecho ging.Hij was goed en er zat links, jaja, een eitje van al 1,3cm.Als die nu ff super gaat groeien,dan is die vrijdag bij de volgende f.m.ongeveer 2,5cm en kan ik misschien meteen de pregnyl gaan zetten.We wachten maar weer af.
Heb ook meteen van die progestanbolletjes gekregen,die moet ik dan 3x op een dag,na de inseminatie naar binnen proppen.Kijken of mijn cyclus daar wat langer van word.
Dus vrijdag om 10:50u de f.m.en dan zien we weer verder.

Groetjes,Minoes
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:10:10 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_38666490
Van Nu.nl
quote:
Geen eigen bijdrage bij ivf

Uitgegeven: 8 juni 2006 17:45
Laatst gewijzigd: 8 juni 2006 18:10

DEN HAAG - Vrouwen die behandelingen voor reageerbuisbevruchting (ivf) ondergaan hoeven geen eigen bijdrage meer te betalen. Ook krijgen ze, net als vroeger, alle behandelingen vergoed via hun ziektekostenpolis. Minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) heeft donderdag toegegeven aan een ruime meerderheid van de Tweede Kamer.

Hoogervorst voerde in 2004 een bezuiniging door bij de ivf. Hij maakte enkele weken geleden bekend die te willen versoepelen. Maar daarbij wilde hij voortaan dat mensen per behandeling een eigen bijdrage van 500 euro zouden betalen. De Tweede Kamer (minus de VVD, de CU en SGP) floot de minister donderdag op dat punt terug.

Hoogervorst zegt nu een post van 10 miljoen euro op zijn begroting te moeten bezuinigen om de kosten van de ivf-behandelingen te dekken. Hij was zichtbaar boos over de tegenstand van de Kamer tegen zijn voorstellen.

Volgens de minister kost de opvoeding van een kind veel geld. Als mensen via regeerbuisbevruchting een kind willen, is het volgens hem heel redelijk om daar een eigen bijdrage voor te vragen. Het bedrag stelt naar zijn mening niets voor in vergelijking met de kosten die de ouders later nog zullen moeten maken.

Sinds hij in 2004 de bezuinigingen op de ivf heeft doorgevoerd, zijn artsen volgens hem veel kostenbewuster geworden. Hoogervorst is bang dat artsen de teugels laten vieren nu de behandelingen weer door de verzekering worden vergoed.
stormy waters...
sailin'
pi_38672021
Kijk,dat zijn weer goede berichten.Ook al blijft het volgens mij afhangen van wat voor verzekering je hebt.Die van mij dekt alleen de kosten tot 3000 eurie,voor zover ik het goed begrepen heb. En ik geloof dat 1 behandeling al 2500 is,dus dan ben je snel klaar.....
Maar misschien,dat dit bericht nieuwe perspectieven bied,wie weet.
Die 500 euro per keer mag in zijn ogen dan niet veel zijn,maar als je dat een paar maanden achter elkaar moet ophoesten,slaat dat best een gat in je knip.Affijn,da's nu niet meer nodig,wel fijn om te lezen.

Groetjes,Minoes
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:01:13 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38686251
Vanaf 1 jan 2007 worden alle ivf behandelingen volledig vergoed, ongeacht welke verzekering, dat wordt wettelijk geregeld...

-edit- en dan te bedenken dat wij dit jaar graag willen beginnen, moet ik dus wel nog even 2500 euro lappen.... ik ga er dan toch nog eens heel diep over nadenken, het is namelijk erg veel geld en als we een half jaartje wachten wordt het gewoon vergoed. We wachten nu toch al, dat half jaartje kan er ook nog wel bij.
pi_38687828
Met onze verwachtte wachttijd van 4 tot 5 maanden ben ik dus nog te vroeg,maar daar ga ik even voor bellen met mijn verzekering.Omdat die sowieso op 3000 euro staat,kunnen we er in ieder geval 1 doen.

Net terug van de F.M.trouwens
Rechts zaten er 2.Er was er 1 van 1,3cm. en 1 van 1,4cm.
Links zaten er 3.Er was er 1 van 1,1cm.Nog 1 van 1,3cm en die andere weet ik niet meer precies,ik dacht ook 1,3cm.
Nou, zegt ze,als ze nu maar niet allemaal tegelijk gaan doorgroeien
Als ik terugdenk,was dat bij de pogingen met clomid geen probleem,want toen zaten er ook meestal 4 of 5.Zal zondag eens vragen hoe dat nu zit,want ik denk dat ze dat vergeten is.
Ik moet zondag om 11:45u dus nog een keer voor de F.M en dan misschien woensdag de inseminatie,dacht ze.

Groetjes,Minoes
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:07:34 #45
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38688459
spannend minoes!!
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:10:32 #46
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38716473
Goede berichten over die vergoeding per 01-01-07 inderdaad! Kon ook haast niet anders. Er was zo veel kritiek op de huidige regeling dat er wel iets MOEST veranderern.

Knap hoor Tricootje dat je dan toch nog een half jaartje langer geduld op kan brengen. Ik weet het is veel geld, maar ik zou toch enorm ongeduldig zijn en haast niet kunnen wachten.

Minoes, begint al goed te groeien dan. Hopelijk zijn ze zondag bij je FM inderdaad helemaal genoeg gegroeid om de inseminatie definitief af te spreken.

Ikzelf ben gisteren naar het AZM geweest. De echo zag er goed uit, bloed is weer naar het lab. Nu is het wachten op de stopweek zodat ik op dag 2 met de progynova kan beginnen. Helaas duurt dat nog een week of twee/drie, want ik ben net een weekje aan deze strip bezig. Ga vandaag in ieder geval wel starten met het foliumzuur. De TP van ons diepvries-emmy zal dan over ongeveer een week of zes zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 10 juni 2006 @ 12:11:35 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38719359
Wat een heerlijk nieuws over de vergoeding van de IVF pogingen zeg. Dat scheelt echt zoveel rust voor diegenen die er gebruik van moeten maken.

Minoes mooie follikels hoor. Ik hoop inderdaad niet dat ze allemaal tegelijk doorgroeien. Tenminste, in ons ziekenhuis insemineren ze niet als er meer dan 3 grote follies zijn. Ik duim me suf voor een mooi resultaat a.s. zondag!

Annemiek wat spannend dat je weer gaat beginnen. Ik hoop dat jullie straks een prachtig diepvrieskindje gaan krijgen

Catootje hoe gaat het met jou? Je zit als het goed is nu in de wachtweken
pi_38746127
hmm, ik voel me beroerd....donderdag kan ik gaan testen (vrijdag moet ik ongi worden, maar donderdag testen komt me beter uit)...ik ben misslijk en loop al anderhalve week in joggingbroek omdat de buik zo gevoelig is, en ik ben ronduit dik om te zien: het lijkt echtr alsof ik al drie maanden zwanger ben..

elke keer neem ik me voor er niet in te stinken en gewoon af te wachten maar ik ben nu toch weeeeeer aan het hopen
DANYEL EN THIJS
  zondag 11 juni 2006 @ 16:43:48 #49
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38752150
En toch hoop ik stiekem met je mee, hoor Catootje.

Minoes, ik hoopt dat je goed nieuws hebt gehad vandaag bij je follikel meting zodat je woensdag weer een stapje verder komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 11 juni 2006 @ 16:51:41 #50
24188 Belana
kloon van belana
pi_38752447
spannend hoor catootje... ik hoop mee...
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 juni 2006 @ 17:07:25 #51
3011 E.T.
pi_38753055
je moet wel hoor catootje.. ik weer, jij ook weer!
  zondag 11 juni 2006 @ 22:20:13 #52
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_38762964
Kop op Catoot... Gaat dit keer helemaal goed komen!!!
We duimen voor je!
  maandag 12 juni 2006 @ 11:57:32 #53
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_38774852
Catoot, deze keer is het raak hoor! Ik duim voor je!

Ik zit vandaag wel een beetje in de zenuwen, vanmiddag om half 4 hebben we een afspraak bij de gyn. Het is het intake gesprek dus ik denk niet dat er verder veel gaat gebeuren, maar omdat ik niet precies weet wat er allemaal gáát gebeuren kan ik me er ook niet echt op voorbereiden en daarom ben ik zenuwachtig!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 12 juni 2006 @ 12:53:38 #54
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38776380
Tis niet zo zeer dat het knap is hoor dat ik geduldig afwacht, het is gewoon het punt dat ik niet over zeg maar 4 maanden 2500 euro ga neertellen terwijl over 6 maanden dat alles vergoed wordt.

Ik probeer ze tot die tijd wel bezig te houden hoor... We kunnen ook nog IUI proberen.. dat wordt wel vergoed.
pi_38776849
Het wachten met al die toestanden en onzekerheden, dat is nog wel het lastigste he, gaat over 6 maanden de vergoeding weer in die de regering laatst voorstelde ticootje? Marie, jij natuurlijk ontzettend veel sterkte gewesnt vanmidag en zeg maar dat we een positieve flow nodig hebben op fok...

(ik ben zenuwachtig)
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 juni 2006 @ 18:38:50 #56
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_38785687
Nou, de positiviteit is hier ver te zoeken. Komen we aan in het ziekenhuis, bij de balie... kon die baliemevrouw geen afspraak vinden. Dus zij onze ziekenfondsplaatjes scannen, ja er is wel een afspraak, maar pas op 23 juni! Dus ik zeg, 12 juni is me telefonisch medegedeeld. Zegt zei weer: "in principe sturen we een brief als de afspraak verzet wordt, maar ik denk dat dat in jullie geval niet is gebeurd, het is een foutje van ons, maar ik kan er nu niets meer aan doen."
Met andere woorden, we gingen weer onverrichter zake naar huis en gaan 23 juni maar weer terug naar de gyn. We hebben wel een boekje meegekregen hoe we een klacht in kunnen dienen, want dit slaat natuurlijk nergens op!
pi_38787672
Catoot,je maakt het spannend

Miepes,dat was een tegenvaller zeg,nou kon je zo weer naar huis........je zit je toch sappel te maken......Alvast succes voor de 23e dan

Zondag met de F.M.zat er rechts 1 ei van 1,9cm.Dus ik heb gisteravond om 11 uur de pregnyl gezet.
Dit in tegenstelling wat de ferti-arts zei,want volgens haar moest ik m om 7 uur zetten.En dan dinsdagmiddag om half 4 de inseminatie,dus dan is het 44,5 uur later.........
En dat is dus te laat.
Ik terugkijken naar die andere pogingen en toen was er een tijd van 32(is ook niet goed)en een tijd van 38 uur.
Dus ik heb m op 40 uur gezet,dus 40 uur na de pregnyl de inseminatie dan .
Mannetje gaat mee,ik sterf nu al 1000 doden voor die inseminatie
Duimen maar.......

Groetjes,Minoes
  maandag 12 juni 2006 @ 20:17:39 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_38789166
Minoes, ik duim voor je hoor!
pi_38789320
Minoes ik zet de duimen jouw richting op.... de positiviteit is hier ook volledig weg nl...de menstruatie is onderweg: klachten zijn min of meer weg, licht bloedverlies.....net als vorige keer op maandag begint het bloedverlies wat dan op donderdag doorzet. *denk hier een hele hoop scheldwoorden* Als ik geen kind had zou ik nu in bed duiken en er es een maandje niet meer uitkomen, wat een pech toch!!! Bijna een jaar bezig alweer en ik begin echt nu de moed te verliezen
DANYEL EN THIJS
pi_38790053
Dames dit is hier echt niet leuk
Ik vind het zo spijtig voor jou Marie en Catootje.

Uiteraard wordt er wel nog flink geduimd hoor

pi_38790286
Ik vind er geen fcuk aan, al die pijn steeds maar voor niets....bllllleeeeeeghhhh.
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 juni 2006 @ 20:58:46 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_38790697
jeetje catoot, ben je alweer zolang bezig dan? voor jou!
en voor marie ook, want daar zit het ook niet mee lees ik...

Minoes, zal voor je duimen ook
stormy waters...
sailin'
pi_38791199
*Komt even uit de lurkstand*

Catoot, volhouden hoor meis!!!!

[ Bericht 84% gewijzigd door Pooh-tje op 12-06-2006 21:32:31 ]
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
  maandag 12 juni 2006 @ 21:28:17 #64
3011 E.T.
pi_38791882
He, get catoot..

marie, wat een tegenvaller zeg! nog twee weken wachten, daar zit je ook niet echt op te wachten.

Minoes, succes alvast! (misschien een beetje te laat maar is valium oid niks voor je? Dan ben je iig wat rustiger tijdens de inseminatie)
  maandag 12 juni 2006 @ 21:40:32 #65
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38792447
Toot... nee hè? Niet de moed opgeven hoor, kijk eens naar Daniëlle naar die prachtige meid. Toen heb je ook doorgezet en het is het waard hè?

Minoes, succes!
pi_38792528
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:22 schreef Catootje het volgende:
Bijna een jaar bezig alweer en ik begin echt nu de moed te verliezen
Een jaar alweer Ik kan me voorstellen dat je er wanhopig van wordt, maar houd moed!
ik weet: makkelijk lullen van mij, maar het is mogelijk toch?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 12 juni 2006 @ 21:46:55 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38792703
Catoot Lijkt mij ook echt ruk.

Igraine, jij meldde je toch een tijd terug ook hier? Hoe is het bij jullie? Of bemoei ik me nu met dingen die hier niet besproken worden of die jij niet wilt bespreken verder? Ik dacht er gewoon een paar keer aan, vandaar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_38793080
Catootje

Minoes ik duim voor jullie!

Marie wat k*t zeg.
pi_38805908
Catoot,een dikke voor jou,hou vol hoor

Nu ik hier lees,krijg ik het al benauwd voor vanmiddag.Brrrrr......
E.T. ik weet niet of valium iets voor mij is,maar klinkt nou niet zo gezellie Ze hebben in ieder geval niks aangeboden,dus word even een kwestie van doorbijten.........Ik hoop,dat t niet mannetjes vingers worden
Ik krijg ook weer een andere arts,want de ferti-arts is er wel,maar niet op die afdeling.Dat vind ik wel balen,maar goed.Deze gyn is erg rustig en verteld goed wat hij gaat doen.
Ik zei al tegen mijn man:Als je het woord TANG hoort,ga dan maar boven op mij zitten Dan word het niet prettig.
Wie weet valt het mee en gaat het slangetje nu es goed zijn best doen.
Tot later

Groetjes,Minoes
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:07:56 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38807456
Wij zijn vandaag bij de gyn geweest, we gaan door naar ICSI. Er is geen wachtlijst, alleen ik moet stoppen met roken en pas als ik drie maanden ben gestopt willen ze pas beginnen met de behandeling. Nu hebben we dus een beetje een probleem, we moeten alles zelf betalen, dat is toch erg veel geld..... dus we proberen alles een beetje uit te stellen... Eerst even de verzekering bellen of ze geen uitzondering kunnen maken ofzo...anders houd het echt op.
pi_38809115
jee ticootje
dat is minder zeg!

ga je wel stoppen met roken? Die 3 maanden kan je alvast sparen ...

sterkte!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_38809143
Wat heftig Ticootje.....wie ow wie is er met onze positieve flow aan de haal
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:19:15 #73
3011 E.T.
pi_38809734
minoes, voor de punctie kreeg ik altijd valium. Is niet zo spannend als het lijkt hoor.. gewoon de avond van te voren en 1,5 uur voor de punctie een pilletje.. zorgt er voor dat je net even wat rustiger bent

ticootje, wat jammer dat 't meteen via icsi moet. (hoewel 't qua behandeling niet uitmaakt of het ivf of icsi is.. alleen de methode van bevruchten in het lab is anders)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:38:39 #74
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38812376
Het maakt mij niet veel uit welke methode hoor, alleen ik heb het geld niet..
pi_38818055
Ticootje,wat een tegenvaller,dat word een dure kwestie dus
Word er voor icsi dan helemaal niks vergoed?Of ook pas vanaf januari 2007?Kan me voorstellen dat je er van baalt,als ik het zelf moet betalen,had ik ook al lang moeten stoppen.....

Ik ben dus weer terug van de inseminatie
En inderdaad,een lach
Degene die ik zou krijgen,liep erg uit.Er was een andere gyn die even niks te doen had,dus die kreeg ik.Ik heb wel aangegeven van liever niet,maar ze verzekerden me,dat deze ook erg goed was(je kan moeilijk wat anders zeggen lijkt me)
Ik heb bij binnenkomst meteen verteld,dat ik het niet zo lekker vond,omdat ik de vorige inseminaties veel problemen had en de laatste keer een bloeding van 3 dagen er achteraan.
Hij zegt:We gaan het proberen en dan zien we het wel.
Zonder moeite passeert het slangetje,zei hij en ik heb hem vol ongeloof aan liggen staren
"Zo makkelijk???".Ja hoor,het was gebeurt,het ging prima en dus niks geen tang!!!!!!!!.
Ja zei hij,ik heb ook al zo veel ervaring,ik ben de oudste hier
Mijn man riep al,dat ik vast wat rustiger was,omdat hij er bij was....yeah,right.Nou ja,het hielp wel,maar in de wachtruimte kneep ik 'm al wel.
Affijn,nu 3 keer per dag een progestan bolletje naar binnen frommelen en dan heeeeeeeeeeeel erg hard gaan duimen en jompelen en en en.......nog meer jompelen.En nu ga IK over 2 weken een positieve test piesen

Groetjes,Minoes
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:36:28 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_38818651
minoes, dat klinkt goed, eindelijk eens een prettige ervaring
Nu gaan we duimen voor over 2 weken!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:38:24 #77
26341 Mariposa
Telt af...
pi_38818704
Fijn Minoes, dat het inbrengen nu beter ging. Hopelijk heeft het ook zo'n goed eindresultaat.

Ticootje, dat is een domper zeg. Wordt ICSI helemaal nooit vergoed? Hopelijk kunnen jullie toch zo snel mogelijk beginnen

Ik zal vrijdag wanneer ik gebeld wordt wel even een update geven, maar ik heb van de nefroloog vorige week wel gehoord, dat we ons moeten voorbreiden op medicatie die een extra risico kan geven, bijvoorbeeld zoals Softenon (toendertijd) gegeven werd; met kinderen met een kort armpje tot gevolg. Een ander ding was dat sommige medicatie sneller tot abortus kan leiden als er al een verkeerde aanleg van het vruchtje is. Tot nu toe probeer ik er allemaal niet zo over na te denken, ik laat het vrjidag wel over mij heen komen, wel vervelend is dat ik dan op mijn werk zit.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_38819360
Minoes wat fijn dat het nu goed ging!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 18:04:57 #79
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38819459
minoes wat een goed nieuws zeg. Ik ben zo blij voor je dat je nu ook eens een vlotte inseminatie hebt gehad en jij gaat gewoon over 2 weken een positieve test piesen hoor

Catootje geef de moed niet op hoor vrouwke! Ook al zie je het nu even niet zitten, ik weet zeker dat je de moed weer gaat vinden om door te gaan

Ticootje en Marie het zit jullie niet mee zeg. Een stom afsprakensysteem dat "zomaar" een datum verzet en verzekeringsperikelen Alsof jullie niet genoeg aan je koppie hebben dan te moeten vechten tegen papieren draken.

Mariposa dat klinkt hartstikke eng. Ik hoop dat ze wel genoeg duidelijkheid kunnen verschaffen over de gevolgen van die medicatie en je dan wel heeeel goed onder controle houden!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:14:57 #80
26341 Mariposa
Telt af...
pi_38826969
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mariposa dat klinkt hartstikke eng. Ik hoop dat ze wel genoeg duidelijkheid kunnen verschaffen over de gevolgen van die medicatie en je dan wel heeeel goed onder controle houden!
Het klinkt niet alleen eng, het is het ook. Maar goed, mijn nefroloog heeft ook alleen maar wat overwegingen van toen gehoord. Want ze zouden deze week pas mijn 'zaak' bespreken. Maar we zullen heel goed alles overwegen en afwegen. Ik wil ons kind niet opzadelen met extra problemen, op welk gebied dan ook.

Ik wil echt goed en duidelijk weten welke risico's er in welke mate zijn. Als de afweging niet goed is, voor het kind, dan zullen we onze wens, hoe moeilijk dat ook is, misschien opzij moeten zetten. Maar goed daar wil ik nog even niet aandenken.Het is wel iets waar ik al (onbewust) rekening mee hou
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_38856754
Mariposa,waarom moet je van die enge medicijnen nemen dan?
Ik zou er absoluut niet aan beginnen,als je ziet wat een ellende die softenonkindjes hebben gekregen.Toen wisten ze toch niet,dat er wat mis mee was,of ben ik nu in de war met iets anders?
Als je het nu dan wel weet,zou ik het risico niet durven nemen.Maar goed,eerst maar eens afwegen wat er wel en niet kan,lijkt me.Of stoppen jullie er dan sowieso mee?
Heel veel sterkte met de beslissing

Marie79,van harte met je verjaardag

Groetjes,Minoes
pi_38859952
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef minoes_ het volgende:
Toen wisten ze toch niet,dat er wat mis mee was,of ben ik nu in de war met iets anders?
Ik ben niet geheel op de hoogte maar ik denk dat je met DES in de war bent, dat hebben ze vroeger gegeven zonder dat men in eerste instantie wist dat de dochters dan onvruchtbaar konden worden. Misschien dat het bij Softenon eerst ook niet bekend was, later schijnt het weer van wel.

Ik heb die medicijnen echt nodig om mijn bloeddruk onder controle te houden. Zonder die medicijnen wordt mijn bloeddruk dus veel te hoog, waardoor mijn nieren verder aangetast worden. De medicijnen die absoluut veilig zijn, werken bij mij helemaal niet. Andere medicijnen waar een beetje risico aan zat, werkten ook niet goed genoeg. Nu kijken ze dus wat voor mij en het kind het beste is.

Maar goed zoals ik al eerder zei, ik wacht het telefoontje van vrijdag af. Het kan best zijn dat er nog meerdere onderzoeken nodig zijn. Maar dat hoor ik dan.

En nee trouwens, ik ben niet van plan zulke risico's te nemen, dat je kindje een 'goede' In ieder geval geen levensbedreigendelichamelijke afwijking kan krijgen. Maar schijnbaar er er toch mensen die daar (bewust) wel voor kiezen, ik vind het alleen enorm wrang en wreed klinken.
pi_38873872
ik sla even het lezen over, ik lees straks weer bij maarrrr:

vandaag moest toot ongi worden....toch maar test gedaan (clearblue) en: een heeeeeeeeeel vaag plusje in het venster. Ook het aller, aller, allervaagste streepje is toch een streepje?
DANYEL EN THIJS
pi_38873910
mariposa en ticootje, wat een heeeeftig gedoe, enne minoes: de duimen draaien voor je!!!
DANYEL EN THIJS
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:24:50 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_38873926
catootje... ja, ook een heel vaag streepje is een streepje!! dus als het niet meer van de pregnyl is (daar kon het in eerste instantie nog "vals alarm" door zijn toch?) dan betekent het dat je zwanger bent! OW!!!
stormy waters...
sailin'
pi_38873956
ik heb maandag een negatieve test gedaan (ook clearblue) die test deed ik omdat ik toen een bloeding kreeg. bloeden is gestopt...
DANYEL EN THIJS
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:29:45 #87
24188 Belana
kloon van belana
pi_38873970
OMG.... wat retespannend dit! Het kan dus niet meer van de pregnyl zijn he??? dan ben je zwanger!!!!!!
stormy waters...
sailin'
pi_38873980
nee het kan echt de pregnyl niet zijn maar omdat ik er niet meer op rekende en nu eeen heeeeeeeeeeeeeeeeel vage streep heb....ben ik nog niet echt blij (mijn vriend constateerde ook een echte streep, en dat wil dan wel weer heel wat zeggen omdat hij zo'n supernuchtere is)
DANYEL EN THIJS
pi_38873995
TVP
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:38:14 #90
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38874030
Spannend Catootje! Ik gun het je zo! Moet je nu binnenkort naar het ziekenhuis of mag je gewoon thuis blijven testen?
Lekker douchen!
pi_38874040
net het ziekenhuis gebeld en die zeiden: streep is streep en test nog een keer en anders kom je maandag bloedprikken
DANYEL EN THIJS
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:45:42 #92
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38874093
Dat is ook zo, een streep is een streep
Lekker douchen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:46:12 #93
24188 Belana
kloon van belana
pi_38874102
ja een streep is een streep, ik was alleen bang dat het van de pregnyl kon zijn, dus cattotje.... gefeliciteerd meid, je bent zwanger!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:50:24 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_38874156
ik had ook zo'n vage streep omdat ik heel vroeg testte, en zie, ik ben nu 36 weken onderweg
stormy waters...
sailin'
pi_38874229
oooh catoot wat zou dat prachtig zijn!
pi_38874420
oke...ik ga straks nog een paar testes halen maar ik ben dus zwanger......oke effe wennen...
DANYEL EN THIJS
pi_38874446
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 09:08 schreef Catootje het volgende:
oke...ik ga straks nog een paar testes halen maar ik ben dus zwanger......oke effe wennen...
Gefeliciteerd!
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:11:44 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_38874467
aldus catootje vol ongeloof

stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:13:03 #99
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_38874487
Gefeliciteerd, Catootje!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_38874518
Oh Catootje, wat fijn
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:21:35 #101
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_38874646
Zelden lees ik in dit topic mee.. en nu val ik zomaar binnen bij het vage streepje=streepje van Catootje!!!!! Gefeliciteerd met je streepje!!

( @Miepes: ut wordt nou wel een keertje jouw beurt he meis... )
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:32:59 #102
3011 E.T.
pi_38874851
YEAH!!
ik zei toch dat jij nu ook wel moest! Enne.. mijn supervage streepje liet dinsdag nog een krachtig kloppend hartje zien op de echo.. Streep is streep!!

Wat gaaf!!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:44:44 #103
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_38875108
Jahoor Catoot, een streep is een streep! Gefeliciteerd!

@Minoes, hoe heb je dat zo goed onthouden? Ik was idd jarig, dus dank je wel voor je felicitatie!

@Ireth, ik hoop wel dat het binnenkort mijn beurt is! Ik wacht er netjes op!
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 09:46:41 #104
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_38875156
JustLurker komt Toot feliciteren !!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_38875250
Ik zie Just me posten en denk heeee die post vast niet zomaar En Ja hoor Catoot ook weer zwanger. Geweldig! Gefeliciteerd meid
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 juni 2006 @ 09:56:47 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38875392
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 08:28 schreef Catootje het volgende:
ik heb maandag een negatieve test gedaan (ook clearblue) die test deed ik omdat ik toen een bloeding kreeg. bloeden is gestopt...
Innestelbloed

Feli .
pi_38875437
gefeliciteerd catootje!!
mooi he, alles
pi_38876090
Catootje Gefeliciteerd
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_38876141
digitale test gekocht ennnnnnnnn zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
DANYEL EN THIJS
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:34:13 #110
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_38876359
Yeah Catoot gefeli meid
pi_38876392
jippiiieeeeeeeeeeeee!!!!

pi_38876487
WAUW !!!!!! supergefeliciteerd!!!!

pi_38876524
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:49 schreef Catootje het volgende:
Ik vind er geen fcuk aan, al die pijn steeds maar voor niets....bllllleeeeeeghhhh.
was alles gelukkig toch niet voor niks!!
pi_38877041
het was het eerste wat ik dacht : hehe, niet voor niets
DANYEL EN THIJS
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:02:29 #115
108648 cattie
lieve moeder
pi_38877086
Hartelijk gefeliciteerd Catootje!!
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 11:03:15 #116
43556 miss_dynastie
pi_38877113
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:25 schreef Catootje het volgende:
digitale test gekocht ennnnnnnnn zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:04:26 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38877161
O wat heerlijk, eindelijk eens goed nieuws! Toot wat geweldig!!!

Ge zijt echt zwanger. Wow!
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:12:10 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_38877390
Toot weer zwanger

Hartstikke leuk! Weer samen met E.T.

Maar we laten de downtime nu wel even achterwege he dames
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38877638
pfff als dat alles is! ik heb er wel een paar dagen downtime voor over hoor.
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:21:10 #120
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38877685
Toot
Wat goed joh
pi_38877702
Echt zo fijn weer eens goed nieuws te horen!
pi_38877708
Catootje!!!!
Mijn gelurk eindelijk beloond!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:23:58 #123
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_38877779
Catootje
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  donderdag 15 juni 2006 @ 11:24:47 #124
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_38877797
Catootje.. wat leuk!! een brusje voor Daniëlle
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_38878403
Catootje ..Wat leuk!!! Gefeliciteerd!!!
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 12:16:49 #126
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_38879366
Catootje wat doe je met me Wat een geweldig nieuws zeg! Je bent gewoon zwanger, jeetjemikmak wat goed
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:18:04 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_38879406
zie je wel zie je wel een streep is een streep WOEIIIIII !!!!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:32:17 #128
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_38879811
Catootje van harte gefeliciteerd!! Het is jullie gegund!!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:33:38 #129
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38879862
Catootje, wat fijn! Van harte, en dat je maar een hele voorspoedige zwangerschap mag hebben!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_38879934
Catootje gefeliciteerd!
pi_38889615
Wow,Catoot,je bent Zwanger !!!! Meid,wat onwijs heerlijk.......

Groetjes,Minoes
pi_38889649
Catootje wat een schitterend nieuws
De laatste dagen een blah-gevoel maar nu super super

Van harte proficiat uiteraard
pi_38889853
Catootje gefeliciteerd!
pi_38889961
OMG Catootje Wat een geweldig nieuws

Gefeliciteerd, Daniëlle krijgt er een broertje of zusje bij
pi_38890055
Catootje gefeliciteerd
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 15 juni 2006 @ 17:45:25 #136
94046 PM-girl
pi_38890350
Catootje, geweldig!!!
Super nieuws!
*
pi_38893288
Gefeliciteerd catootje
pi_38893392
Catootje gefeliciteerd!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:13:31 #139
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_38895513
Catootje, wat een supernieuws!! Ik ben echt zo blij voor jullie. Gefeliciteerd
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator donderdag 15 juni 2006 @ 20:34:54 #140
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_38896359
Gefeliciteerd Toot
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 20:42:25 #141
81992 Githa
pi_38896630
Catootje wat goe-hoed! gefeliciteerd joh
pi_38896874
Catootje
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:50:29 #143
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_38896927
Gefeliciteerd Catootje
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:01:58 #144
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_38897394
Leuk!!! Feli!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_38897750
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:59 schreef Catootje het volgende:
.....wie ow wie is er met onze positieve flow aan de haal
Toch zelf aan de haal met die positieve flow Catootje.

Van harte gefeliciteerd!
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:18:42 #146
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_38898051
Catootje, gefeliciteerd!!!!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:27:52 #147
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_38898442
Catootje wat lees ik nu....... hoera je bent zwanger goed hoor.... van harte gefeliciteerd en een dikke knuffel van mij

hier aan de 4e cyclus met Clomid begonnen.... maar dat terzijde
Make love, not war ☮
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:31:00 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_38898591
Komt deze lurkster naar lange tijd weer eens aanwaaien en is Catootje zwanger!

Gefelicitaart meid!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_38899745
Feli Toot!!!!
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
pi_38909007
Whaaaaa Catootje zwanger!!! Who's next jemig zo wil ik best vaker het mega druk hebben........
Dat er maar gauw nog veel meer streepjes mogen volgen!!
Toot krijg je nu ook nog extra controles en snel een echo enzo??
pi_38909062
Catootje ,

Gefeliciteerd. wat leuk
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:09 #152
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38910529
Whaaaa! Wat goed, gefeliciteerd!!!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:49:31 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_38910538
Catootje! Gefeliciteerd!
pi_38912258
Jeetje Catootje, wat een geweldig nieuws!!
Ken je wel niet, maar lees regelmatig mee.. Super zeg!! Van harte en ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap krijgt

Hier begint alles vorm te krijgen, 27 juni hebben we de ivf intake bij de gyn!! Waarschijnlijk gaan we na de zomerstop beginnen (de zomerstop is hier van 24 juli tot 14 augustus)
Komt al erg dichtbij!! Na de 27e ga ik ook een stoppen met roken datum prikken dat wordt helemaal spannend (maar ik ga het gewoon volhouden!!)
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_38912390
Waaaah!! Gefeliciteerd meid!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:35:51 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_38916617
catootje proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 13:50:45 #157
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_38917136
Whoei!

Catootje! Gefeliciteerd!!!

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:33:12 #158
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38920786
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:07 schreef NieTTus het volgende:
Jeetje Catootje, wat een geweldig nieuws!!
Ken je wel niet, maar lees regelmatig mee.. Super zeg!! Van harte en ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap krijgt

Hier begint alles vorm te krijgen, 27 juni hebben we de ivf intake bij de gyn!! Waarschijnlijk gaan we na de zomerstop beginnen (de zomerstop is hier van 24 juli tot 14 augustus)
Komt al erg dichtbij!! Na de 27e ga ik ook een stoppen met roken datum prikken dat wordt helemaal spannend (maar ik ga het gewoon volhouden!!)
Ik kreeg bij de ICSI intake te horen dat ik drie maanden gestopt moet zijn met roken willen ze pas beginnen met de behandeling... Iets met innestelingskans, slecht voor eitjes, zoveel riscio, enzo, blablabla. Superonzin vond ik het, want ik rook misschien een keer een sigaretje per dag. Vaak ook dagen niet. Dus wat dat betreft had ik beter kunnen liegen.

Maar heel veel suc6 bij de intake, zorg ervoor dat je alles op een rijtje hebt! Welke vragen je zelf nog hebt enzo. Oh ja ik kreeg ook de meest vreselijke verhalen te horen wat er mis kan gaan, en dat de puntie super pijnlijk is, dus dat was ook wel een hart onder de riem....
pi_38923453
Hey Ticootje,

Dank je wel! Zelf heb ik een tante en een vriendin die IVF/ICSI hebben gehad, en er is gewoon geen pijl op de punctie te trekken.. De een vergaat van de pijn, de ander niet dus ik heb besloten me pas druk te maken op het moment van de punctie

Ik moet zeggen dat wij al het hele proces ingeweest zijn, 2 jaar geleden. Ik weet dus goed wat ik allemaal kan verwachten. Roken hebben we het toen niet eens over gehad, geen idee hoe ze dat nu gaan doen.

Ik ben absoluut voor stoppen met roken tijdens een zwangerschap, maar ik vind die eis bij jullie wel een beetje vreemd. Ik ken zoooveel mensen die de molen in zijn gegaan terwijl ze nog rookten. Daarbij, hoe slecht zij het ook vinden, het is een persoonlijke keus. Die moet ieder voor zichzelf kunnen maken. Daarbij blijkt dat nicotine na een paar dagen je lichaam al uit is, dus waar die 3 maanden dan vandaan komen?

Thnx in elk geval!! Ben heel erg benieuwd. Gelukkig heb ik echt een hele fijne arts! Wanneer gaan jullie beginnen? Ik las iets (of was dat nou iemand anders... *schaam*) dat je eventueel tot januari wilt wachten als de verzekering het toelaat? Wel belachelijk, is het er eindelijk door, weer wachten tot 1 januari what's the use?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:09:10 #160
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_38924499
Nou, ik denk dat we toch doorzetten, buitengewone ziektekosten zijn aftrekbaar van de belasting, dus ik kan een voorlopige teruggave aanvragen. Ik heb echt geen zin om zo lang te wachten. Ik wacht nu alleen even voor mijn afstudeerstage.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:12:12 #161
114177 Diaan73
pi_38931656
Ik ben weer begonnen met mn 4e cyclus en dus 4e keer Clomid. Ik heb gemerkt dat ik tijdens die 5 dagen en de dagen erna erg snel geïrriteerd ben en vaak uit mn hum. Ik weet dat dat erbij kan horen, maar kan ik daar ook iets aan doen? Ik baal er zelf van en voor mn omgeving is het ook niet erg leuk. Hebben anderen daar ook last van (gehad)?
Make love, not war ☮
  FOK!fossiel vrijdag 16 juni 2006 @ 22:29:12 #162
2628 Karin
pi_38932056
Catootje wat geweldig Gefeliciteerd
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:56:53 #163
393 phileine
española
pi_38932909
NIeTTus, Ticootje, die drie maanden gaat over de ontwikkeling van de eitjes. Tot drie maanden voor de conceptie blijft de invloed van de dingen die je eet, drinkt en rookt nog merkbaar op de eicel en het sperma. Vandaar ook dat bijvoorbeeld wordt aangeraden om 3 maanden van te voren te beginnen met foliumzuur.

Ik vind de vraag of klinieken mogen eisen dat je bijvoorbeeld stopt met roken, of gaat afvallen nog steeds heel ingewikkeld. Aan de ene kant denk je "waar bemoeien ze zich mee", aan de andere kant vind ik het soms wel vreemd dat vrouwen niet 15 kilo willen afvallen, maar zich wèl direct willen onderwerpen aan loodzware vruchtbaarheidsbehandelingen. Erg lastige discussie (en in het geval van jouw één sigaret per dag is het natuurlijk helemaal flauwekul). Sterkte meiden in dit topic. We hebben de laatste tijd hier toch eindelijk wat langverwacht streepjes gescoord, hopelijk volgen er de komende tijd nog heel veel!
mooi he, alles
pi_38934823
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:56 schreef phileine het volgende:
aan de andere kant vind ik het soms wel vreemd dat vrouwen niet 15 kilo willen afvallen, maar zich wèl direct willen onderwerpen aan loodzware vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ik vind dat je het nogal cru stelt op die manier.
Misschien proberen mensen al heel lang om af te vallen maar lukt het gewoon niet en willen die mensen ook niet dag in dag uit constant opletten wat ze eten.
Ik weet waarover ik spreek. Door mijn PCO is het voor mij heel moeilijk om af te vallen (en ja ik heb al heel veel geprobeerd: diëtiste 1, diëtiste 2, montignac, pil 1, pil 2, kruiden, thee drinken, diëstist 3, ...) Tegenwoordig ga ik fitnessen om mijn figuur te verbeteren, maar echt diëten zie ik niet meer zitten. Wat heeft het voor effect? Die twee luttele kilo's die er uiteindelijk afgaan om dan na 6 maand er 4 bij te hebben?

Ik denk trouwens echt niet dat er ook maar bij één iemand sprake is van zich 'direct te onderwerpen aan...'. Dit is een beslissing waar je volgens mij toch een tijdje overgaat (en misschien zelfs nog een dieet probeert in die tussentijd).
Wij (mijn vriend en ik) zijn nu al een hele tijd aan het overwegen wat we later zouden doen en we zijn nog eens niet aan het proberen.

Als je merkt hoe lang het soms duurt voordat mensen de stap richting MMM zetten, is het toch een teken dat je die beslissing niet zomaar neemt. Met die beslissing gaan volgens mij veel tranen en slapeloze nachten gepaard...
pi_38944899
Maar in dat geval Leonieke, kunnen de mensen die het niet lukt om af te vallen er niets aan doen. Dan is het geen kwestie van niet willen, toch? Ik denk dat Phileine bedoeld dat er nog zat vrouwen zijn die het echt niet WILLEN. Terwijl ze het misschien wel kunnen, en het misschien ook veel beter voor zichzelf en een eventueel komende zwangerschap zou zijn.

Maar enfin, je zegt daar wel wat Phileine, ik heb natuurlijk niet gedacht aan het feit dat alles zijn doorwerking heeft, dus ook naar je eierstokken & eitjes toe! Het is een moeilijk punt, enerzijds wil je alles doen om een zo gezond mogelijk kindje te krijgen, anderzijds worden er ook mensen "zomaar" zwanger, die ook gewoon doen waar ze zin in hebben. Daar wordt ook geen halt op gezet door bijv. artsen! Eigenlijk zou gewoon iedereen moeten stoppen maar helaas leven we in een maatschappij waarin de mens nogal desctructief naar zichzelf is

Ticootje, die ene sigaret, daar vind ik het dan wel overtrokken voor. Ikzelf rook best veel (pakje per dag, ongeveer 14 jaar nu) dus ik moet er zeker een dezer dagen al mee kappen.. Dat ben ik ook van plan, nu nog volhouden!
pi_38946443
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 15:23 schreef NieTTus het volgende:
Ticootje, die ene sigaret, daar vind ik het dan wel overtrokken voor. Ikzelf rook best veel (pakje per dag, ongeveer 14 jaar nu) dus ik moet er zeker een dezer dagen al mee kappen.. Dat ben ik ook van plan, nu nog volhouden!
Ik heb al gehoord dat het topic in LIF soms schijnt te helpen om vol te houden.
Fokkers stoppen met roken [deel 34]

Alle beetjes helpen eh
  zondag 18 juni 2006 @ 10:21:43 #167
26341 Mariposa
Telt af...
pi_38964688
Nou, ik ben dus vrijdag gebeld door die PCA-dokter, maar ben nog niet veel wijzer geworden. Wel wordt ik in de bureacratie gestopt, want ik moet eerst weer op het PCA-spreekuur langskomen, daar krijg ik consultformulieren mee, voor de 3 verschillende behandelend artsen die ik heb.

De afspraken moet ik zelf maken en op vrij korte termijn. Die artsen moeten dat weer tekenen en de in het formulier opgevraagde gegevens leveren. Daarna gaan ze weer alles bespreken en krijg ik een advies.

Al met al een hele rompslomp waar ik niet op zit te wachten. Maar goed. Ben best teleurgesteld.

PCA = Pre Conceptioneel Advies
pi_38983149
Mariposa,wat een gezeik kan die vent dat niet via de interne post sturen en ze zo laten tekenen?En waarom moet je bij 3 verschillende komen dan?
Het zit je niet mee,hé?Dikke knuf en houd moed

Groetjes,Minoes
pi_38983762
Tootje!!!!! Gefeliciteerd!!!
Een kindje Een zusje of een broertje..
Wat te gek
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_38993042
bedankt voor alle felicitaties, ik ben er nog een beetje ondersteboven van. Mijn buik is nu al het verste punt en dat is knap als je weet dat mijn borstomvang 70F is....enniewee, ik lees weer van behoorlijk gedoe in dit topic, ik snap niet waarom 'men' het 'ons' niet gemakkelijker kan maken in het ziekenhuis en dergelijke door ook wat na te denken over steun enzo....
DANYEL EN THIJS
  maandag 19 juni 2006 @ 09:08:04 #171
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_38993431
Jaaah Cotootje wat goedddd!! Gefeliciteerd
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 19 juni 2006 @ 10:42:10 #172
3498 Barb
Graduated Fool
pi_38995403
Tootepoot! Wat fijn!! .

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  maandag 19 juni 2006 @ 10:45:04 #173
3011 E.T.
pi_38995490
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:42 schreef Barb het volgende:
Tootepoot! Wat fijn!! .

wanneer kom jij er nou achteraan?
pi_38997075
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:42 schreef Barb het volgende:
Tootepoot! Wat fijn!! .

haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiii!!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_38999475
Toot GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERDDDDDDDDD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  maandag 19 juni 2006 @ 19:44:08 #176
1087 Merisse
broddeltante
pi_39011171
Toot, welgemeende dikke smakkerd
Gefeliciteerd
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_39026763
Diaan,nog even over je vraag over de clomid:
Ik werd er duizelig van en kreeg enorme opvliegers,maar verder geen sjaggie buien.
Slaapmeisje had hier wel last van,maar ik weet niet meer of dit met clomid was of met iets anders.
Hoe gaat het er nu mee?En hoe lang moet jij die clomid nemen?Ik moest het toen van dag 3 t/m dag 7.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:42:06 #178
114177 Diaan73
pi_39027111
Minoes, ik moet de Clomid ook vanaf dag 3 t/m dag 7 nemen. Ik heb afgelopen zondag de laatste genomen. In de dagen dat ik het neem en de week erna, heb ik dus last van humeurigheid, afwezig en opvliegers, na die week gaat het wel weer goed. Vorige maand heb ik zelfs gehad dat ik een paar dagen behoorlijk negatief/depri was. Ik vond niets leuk en had nergens zin in. Peaceman merkt dat ook echt aan mij zegt ie. Dat vind ik wel erg vervelend.

Ik zit nu in de 4e cyclus met Clomid, hierna nog 2 cycli. Mn cyclus is wat langer ong. 33 dagen. Vorige week echter maar 1 dag ongi geweest en heb voor de zekerheid maar even getest voordat ik met Clomid begon en die was negatief en dus maar weer begonnen.

Hoe gaat het met jou?
Make love, not war ☮
pi_39027423
Hier voel ik natuurlijk van alles Ik zeg tegen mezelf:je bent zwanger,maar aan de andere kant.....tja,ik heb al zo veel wel en niet gevoeld in al die maanden,dat ik er geen gokje meer op los laat.
Ik had tot 3 dagen gelden onwijs veel last van vocht in mijn voeten.Ik had echt pijn aan mijn voeten,zo strak zat mijn vel.Dat heeft 4 dagen geduurd en toen was het over.Tja en verder af en toe kneepie hier,kneepie daar en wat duizelig.Maar dat kan ook weer door die progestanbolletjes komen,dus ik weet het niet.
Vandaag is week 1 voorbij,nog 1 week wachten te gaan.........
Mijn buik ziet er ook anders uit,zal wel verbeelding zijn

Ga jij 6 keer voor clomid dan?Ik dacht,dat ze dat maar 3 keer deden en dat je dan overgaat op spuiten.Zo zie je maar weer,het verschilt enorm per zh.

Groetjes,Minoes
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:00:15 #180
114177 Diaan73
pi_39027501
Minoes ik kan me voorstellen dat je van alles ziet, merkt en je evt. verbeeldt. Het is ook zo frustrerend. Ik hoop voor je dat het deze keer toch echt raak is en dat alles wat je voelt en merkt door een zwangerschap komt.

Ja ik mag 6 maanden Clomid nemen, daarna evt. weer naar gyn voor vervolgstappen. Ik hoop dat niet meer te hoeven doen

Dikke knuffel van mij voor de komende wachtweek....
Make love, not war ☮
pi_39029601
clomid....ik had altijd enorme buien en met name een paar dagen voro de menstruatie was ik echt depressief, heel eng.
DANYEL EN THIJS
pi_39035041
Ik reageerde er gelukkig niet zo heftig op,maar die opvliegers vond ik al erg genoeg.

Catootje,weet je al wanneer je een echo krijgt?En krijg je nog meer onderzoeken,of ben je daar nog te jong voor

Groetjes,Minoes
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:29:36 #183
114177 Diaan73
pi_39035352
Die opvliegers zijn inderdaad erg vervelend... bah. Vooral met deze warmte vind ik het nog erger. Nog een paar dagen.... volgens mij is het afgelopen na de eisprong gelukkig tenminste de vorige keer was dat wel zo.
Make love, not war ☮
pi_39048935
Catootje van harte
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_39073696
Beakertje Hoe staat het met jouw plannen
En ga je op vakantie?

Als ik het zwangertopic lees,krijg ik de kriebels bij de verhalen van de zere voeten Zelfs 1 met zere voeten,net als ik had van de week,voor een positieve test nog wel.............ik moet moeite doen om niet te gaan stuiteren hier
Poeh,wat duurt een week nog lang,eerst vrijdag maar door zien te komen.Dat is dag 22 en dan begon de ongi bij mij altijd......(zenuw,zenuw....nagelbijtsmilie)

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † woensdag 21 juni 2006 @ 14:10:50 #186
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_39074488
Och minoes toch wat is het moeilijk he om met beide voeten op de grond te blijven staan in die laatste wachtweek. Hou je er wel rekening mee dat de menstruatie langer kan uitblijven door de Progestan? Wanneer mag je testen? Heel veel sterkte op het wachtbankje

Ik heb zelf nooit Clomid gebruikt dus kan niet meepraten over de bijverschijnselen. Al lijken ze wel erg veel op de kwaaltjes die ik had met het gebruik van Lucrin (opvliegers, hoofdpijn, depri). De humeurige, hormonale buien kreeg ik voornamelijk van de Puregon. Daar vloog ik soms zowat tegen het plafond en kon ik 5 min. later weer vrolijk zijn. Rare jongens die hormonen!
pi_39075334
Phileines opmerking heeft me wel aan het denken gezet (over het roken) en zo is het dat ik al 2 dagen geen sigaret heb aangeraakt nu gewoon geen nieuwe meer aansteken dan moet het goedkomen
Bedankt voor de link Leonieke, zal er eens kijken

Jeetje Minoes, ik hoop toch zo dat je voorgevoel goed is! Ik duim met je mee
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:34:38 #188
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_39086948
Ik ben gisteren ongi geworden.. De enige keer dat ik daar blij mee ben, haha... Betekend namelijk dat ik vandaag weer heb mogen starten met de hormonen (progynova) om bms klaar te stomen voor een terugplaatsing van ons diepvries-embryootje (wat we nog over hebben van onze eerste poging)

Gelijk ook even gebeld met het zkhs om een afspraak te maken voor de eerste controle echo.
Maandag 03-07 gaan we weer die kant op.. Spannend dus weer.

WE ZIJN WEER BEGONNEN!
pi_39101622
Annemiek,geweldig,weer begonnen
Heb jij zo'n lange cyclus dan,dat je pas de 3e juli moet komen voor de eerste echo Of kijk ik teveel naar de mijne,ik moest nl.al op dag 8 komen(nu is mijn cyclus wel superkort natuurlijk)
Ontzettend spannend,dat je weer een terugplaatsing krijgt.En is dat er 1 of zijn het er meerdere?

Slaapmeis welnee,daar dacht ik helemaal niet aan.Tenminste,ik heb zo'n eigenwijs lichaam,dat ik er vanuit ging,dat het wel de 22e dag erdoorheen zou komen,door die progestan.
Ehmmmm...........tsja........wanneer moet ik dan eigenlijk gaan testen
Vrijdag is dus dag 22,waarop ik altijd ongi werd de laatste tijd(met of zonder inseminatie)
En daarvoor is het een hele poos 24 dagen geweest.......moet ik dat maar aanhouden dan?
Of gewoon 14 dagen na de inseminatie,dus volgende week dinsdag
Tjee....nou,het laatste maar lijkt me.Dan is die suffe pregnylprik toch ook wel uitgewerkt toch?
Wat een gedoe,die lijven Ik weet er zelf geen weg meer in,hihi

Groetjes,Minoes
  donderdag 22 juni 2006 @ 08:41:22 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_39101752
ik zou ook denken volgende week dinsdag dan minoes
stormy waters...
sailin'
pi_39104457
spannend hoor dames, minoes ik duim voor je!!

Hier heb ik over een paar weken een echo, ik ben nu vijf weken en in de achtste week krijg ik echo....ik lijk echter wel vier maanden zwanger nu, het is echt heeel duidelijk te zien, dus de tweeloinggrappen zijn hier niet van de lucht....
DANYEL EN THIJS
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 11:52:25 #192
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39106556
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:52:58 #193
114177 Diaan73
pi_39106580
Minoes lijkt mij ook het verstandigst om dinsdag te testen , hopelijk ben je dan nog niet ongi geworden.... wel spannend hoor nu.
Make love, not war ☮
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:55:56 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_39106713
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
huh? dus nou moeten jullie ineens zelf betalen?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:56:01 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39106720
quote:
Eerst mensen, dan regels
Nou, daar zijn jullie ook mooi klaar mee dan...
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:58:19 #196
114177 Diaan73
pi_39106809
quote:
Eerst mensen, dan regels
Ow wat belachelijk zeg. Dat is dan een flinke kostenpost wat je nu zelf moet betalen. Belachelijk die zilveren kruis.
Make love, not war ☮
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:09:10 #197
3011 E.T.
pi_39107205
Moet een nieuwe machtiging aanvragen De machtiging die ze vorig jaar hebben afgegeven is ineens niet meer geldig

Ow, en ze hadden maar 3 maanden nodig om dit te bedenken
pi_39107602
belachelijk!
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:35:59 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39108157
Jezus wat een onzin zeg. Tsjongejonge. Ben je mooi klaar mee dan.
En nu? Kan dat nog herzien worden?
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:38:15 #200
24188 Belana
kloon van belana
pi_39108230
Nah! Ik vind dit echt te zot voor woorden zeg!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:40:01 #201
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_39108275
E.T en Swets.. Gatsie!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kost zo'n behandeling eigenlijk !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 12:42:43 #202
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_39108352
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Jezus wat een onzin zeg. Tsjongejonge. Ben je mooi klaar mee dan.
En nu? Kan dat nog herzien worden?
Ja, het nieuwe formulier om een machting aan te vragen zat erbij.
Dus de OUDE machtiging is niet geldig. Die was maar voor 1 behandeling afgegeven (wordt nergens vermeld) En voor de NIEUWE machtiging moet er indicatie zijn van een behandelend arts.

Alsof je ivf met een thuissetje kan uitvoeren ofzo .
Kortom, burocratisch gelul... eerst mensen, dan regels.

Nu zijn wij in de zeer gelukkige omstandigheid dat we die ¤ 1200,- voor de medicijnen niet eens missen, maar er zijn zat mensen bij wie dit niet zo eenvoudig is uiteraard. Plus daarbij opgeteld dat de originele declaratie zonder opgaaf van redenen geweigerd werd. Er lichte paniek in de tent uitbrak toen de machtiging ter sprak werd gebracht. Deze machtiging door Zilveren Kruis nergens terug te vinden was en wij een kopietje ( ) moesten opsturen en 2 maanden later een en ander weer geweigerd wordt, maar nu met een uitgebreid schrijven waarin letterlijk staat "We kunnen nu nog niet tot uitbetaling overgaan omdat uw machtinging niet meer geldig is"
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:44:49 #203
3011 E.T.
pi_39108414
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
E.T en Swets.. Gatsie!

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kost zo'n behandeling eigenlijk !
't gaat nu nog alleen om de rekening van de hormonen en die is 1160 euro.

De arts in het zkh moet dus een briefje invullen en dan geven zij toestemming. Goh, dat hebben we vorig jaar ook al gedaan
maar nu hebben ze verzonnen dat je voor elke behandeling een nieuwe aanvraag moet doen

Ze vergeten dat een 2e en 3e ivf gewoon vanuit de basisverzekering vergoedt wordt en dat dat een standaard vergoeding is.

Maar er gaat vandaag of morgen een aangetekende brief uit, dat ik het absoluut niet met ze eens ben en dat ik deze gang van zaken echt belachelijk vind.
en ondertussen zal ik toch maar even het zkh bellen en vragen of ze alsnog dat briefje willen invullen
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:52:38 #204
114177 Diaan73
pi_39108626
Het is toch te belachelijk voor woorden het huidige systeem. Ik moet zelfs voor mijn Clomid-medicijnen van 20 euro al een brief hebben van de gyn om ze vergoed te krijgen.... dat is nog duurder dan die medicijnen bij elkaar. De volgende keer maar bij controle een keer vragen en dan alsnog opsturen....
Make love, not war ☮
pi_39113701
verzekeringen!! Zo had ik bij Menzis dat ik mijn gynaecologe tot drie keer toe heb moeten vragen om een 'toestemming' ik weet niet meer precies wat het was, maar ze moest aangeven wat ik nodig had en dat ik het nodig had en als je bedenkt dat het spuiten 277 euro per ampul kost en ik twee tot drie ampullen per keer nodig had EN dat wij ons dusdanig verzekerd hadden dat we het zeker vergoed kregen: schandaaaalig!! Wij hadden nooit zoveel geld per maand kunnen ophoesten, dan hadden we nu niet eens een tweede kunnne hebben de eikels...
DANYEL EN THIJS
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:28:46 #206
114177 Diaan73
pi_39114550
Buiten het feit of je het wel of niet vergoed krijgt van de verzekering.... vinden jullie ook niet de kosten schandalig hoog zijn... 227 euro per ampul dat is toch ook niet normaal.

Ik heb trouwens ook Menzis... uiteindelijk wel goed gekomen bij hen Catootje?
Make love, not war ☮
pi_39115353
ja hoor, ze laten je door drie brandende hoepels springen, maar dan ist ook geregeld
DANYEL EN THIJS
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:19:20 #208
94046 PM-girl
pi_39119367
Belachelijk, al die vreemde regels, het is toch al meoilijk genoeg, maak het dan nog niet ingewikkelder door dit soort flauwekul...
*
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:53:55 #209
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_39128007
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:31 schreef minoes_ het volgende:
Annemiek,geweldig,weer begonnen
Heb jij zo'n lange cyclus dan,dat je pas de 3e juli moet komen voor de eerste echo Of kijk ik teveel naar de mijne,ik moest nl.al op dag 8 komen(nu is mijn cyclus wel superkort natuurlijk)
Ontzettend spannend,dat je weer een terugplaatsing krijgt.En is dat er 1 of zijn het er meerdere?
Dit is een cryo-poging. We hebben nog 1 embryo in de vriezer. De terugplaatsing zal dus van eentje zijn. Maar we hebben er maar EEN nodig natuurlijk... Volgens mij is het normaal dat de eerste echo op dag 12/13 of 14 is.. Dat schema hanteren ze bij het AZM eigenlijk altijd. Maar ja.. Ik blijf geduldig. Het is zo de 3de...
pi_39136694
Voor mij gaat die telling dus niet op,ivm mijn korte cyclus,maar voor jou is het wel de goede dag dus Wat ontzettend spannend allemaal weer en idd.voor je het weet,is het alweer zo ver.

E.T. , nu ik erover nadenk,hebben ze in het begin ook tegen mij gezegd,dat je voor iedere behandeling 6 weken van te voren toestemming moest vragen.Maar voor de IUI's kreeg ik gewoon een machtiging voor de duur van de behandeling,tot een bedrag van 3000 euro.
Als ik ivf wil doen,moet ik weer een nieuwe brief van de ferti-arts door de zh-appotheek laten faxen en dan is het weer voor hetzelfde bedrag.Daar zijn we dus met 1 behandeling doorheen,maar dan is het ook snel genoeg januari.En wie weet hoeft dat allemaal niet,eerst dinsdag maar ff afwachten

Groetjes,Minoes
pi_39136718
zeg ik had net toch wat getypt

Groetjes,Minoes
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:27:38 #212
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39161219
Jeetje ET& Swets, daar zitten jullie ook niet op te wachten he.

Nou ik ga maandag pas bellen, voor die 4 afspraken. De afgelopen week heb ik een heftige week gehad, met allerlei toestanden en mijn hoofd stond er niet naar.

Ik denk dat het sowieso pas volgend jaar wordt dat we (als het dan mag) verder kunnen gaan. En hoewel ik met mijn nu 26 jaar nog jong ben, ben ik dan weer een jaar kwijt, want na mijn 30ste worden sowieso de risico's te groot en ik weet nu ook niet of 'we' überhaupt vruchtbaar zijn
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:40:30 #213
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_39163901
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:27 schreef Mariposa het volgende:
Jeetje ET& Swets, daar zitten jullie ook niet op te wachten he.

Nou ik ga maandag pas bellen, voor die 4 afspraken. De afgelopen week heb ik een heftige week gehad, met allerlei toestanden en mijn hoofd stond er niet naar.

Ik denk dat het sowieso pas volgend jaar wordt dat we (als het dan mag) verder kunnen gaan. En hoewel ik met mijn nu 26 jaar nog jong ben, ben ik dan weer een jaar kwijt, want na mijn 30ste worden sowieso de risico's te groot en ik weet nu ook niet of 'we' überhaupt vruchtbaar zijn
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:56:34 #214
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39164562
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Susie het volgende:
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!
Voor zover ik weet, moet je altijd 1 jaar proberen voor je doorverwezen mag worden naar de Fertiliteitspoli. Misschien dat als ze zeker weten, dat je verminderd vruchtbaar bent (vanwege andere medische redenen), dat je eerder mag komen.

Ik ben er dus ook niet zo goed in thuis.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:21:33 #215
3011 E.T.
pi_39165587
Wij mochten eerder

Er was al vanaf Swets z'n 16e jaar bekend dat ie nagenoeg onvruchtbaar was. Dus toen ik na een paar maanden naar de huisarts stapte en dat vertelde had ik meteen de doorverwijzing naar de gyn in m'n zak. Beetje onzinnig om dan een jaar lang te proberen terwijl je weet dat de kans dat het lukt nagenoeg nihil is.

Maar ja, er is dus niet zoiets als 'wel vruchtbaar' en 'niet vruchtbaar'. Het ligt ook vaak aan de combinatie van factoren. In ons geval is het duidelijk, maar bij veel anderen niet. En waar de een bij een geringe 'complicatie' niet zwanger wordt komt de volgende daar pas achter als er al 4 of 5 kinderen (bij wijze van spreken) op de natuurlijke manier zijn gekomen, terwijl het euvel dezelfde is.

Het enige dat zou kunnen is dus vooraf bekijken of 'technisch' alles in orde is. Maar zo lang daar geen medische noodzaak voor is, denk ik niet dat ze dat zullen doen.
Volgens mij heeft Etos tegenwoordig trouwens wel zelf-test setjes om het sperma van de man te testen.
pi_39165897
Jeetje E.T. , alweer bijna 12 weken,waar blijft de tijd
Hoe voel je je?

Groetjes,Minoes
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:32:36 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39165983
Een meisje bij mij uit mijn team heeft ook niet zelf geprobeerd. Daar was ook al van bekend dat zij niet zwanger zou kunnen raken zonder hulp dus die mochten gelijk door.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:52:28 #218
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_39172303
Wij hoefde ook helemaal niet te wachten. Op mijn 15de kreeg ik te horen dat ik geen eierstokken heb. Foutje bedankt...Maar wel overduidelijke disgnose voor eiceldonatie dus.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:21:40 #219
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39172749
Wij hebben wel een jaar gewacht tot we doorverwezen werden naar de gyn. Totaal zelfs nu 2 jaar, als je vanaf mijn eerste miskraam rekent!

Gistermiddag hadden we een afspraak bij de gyn. Ik heb een recept voor clomid gekregen, om mijn eisprong wat meer naar voren te krijgen in de cyclus. Ik heb nl. dag 17/18 mijn eisprong en dat is wat laat om het eitje te kunnen laten rijpen tot een zwangerschap! daar zou het aan kunnen liggenen ook heb ik het advies gekregen om wat af te vallen! ben al begonnen met Sonja en hub mag volgende week zijn potje inleveren!
Over 5 weken hebben we weer een afspraak! Om al deze bovenstaande dingen te bespreken!
pi_39181556
Miepes,ook bij jou dus schot in de zaak.Ik hoop dat het gaat lopen zoals het moet.Veel succes met de clomid(bereid je maar voor op de opvliegers )

Groetjes,Minoes
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:33:41 #221
114177 Diaan73
pi_39185429
Marie79 welkom bij de Clomidclub... en wat Minoes zegt..... veel succes met de clomid en niet schrikken van de opvliegers. Die zijn niet leuk en ook de stemmingswisselingen zijn niet leuk... maar dat hebben we er "graag" voor over.

Voor hoeveel maanden heb je Clomid gekregen?
Make love, not war ☮
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:18:52 #222
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39186895
Thnx meiden, ik heb voor 1 maand (5 dagen slikken) gekregen!
En ik ga maandag beginnen, ben vanmiddag ongesteld geworden!

O ja, en over 5 weken hebben we weer een afspraak!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:20:36 #223
114177 Diaan73
pi_39186951
Ow voor 1 maand maar? Ik heb toen meteen voor 6 maanden gekregen. Toch wel gek hoe verschillend de gynaecologen daarmee omgaan. Spannend die afspraak over 5 weken..... keep my fingers crossed.

Wel erg fijn trouwens dat je vanmiddag ongi bent geworden, tenminste.... dan kun je al snel met de Clomid beginnen
Make love, not war ☮
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:25:43 #224
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39187119
Ik hoop dat die afspraak dan niet meer nodig is! (als de clomid zijn werk heeft gedaan)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 20:47:05 #225
114177 Diaan73
pi_39187773
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 20:25 schreef Marie79 het volgende:
Ik hoop dat die afspraak dan niet meer nodig is! (als de clomid zijn werk heeft gedaan)
Ik hoop het voor je mee hoor..... ik heb me voorgenomen om niet meer dan max. 6 maanden Clomid te nemen hopelijk werkt mn lichaam dan mee haha
Make love, not war ☮
pi_39207143
Ik kreeg maar 3x clomid en dan moest ik overgaan op spuiten.
Dat ik toen weer voor een gesprek bij de gyn kwam,zei hij ook nog doodleuk,dat er met spuiten veel meer vrouwen zwanger werden dan met clomid Leuk,dacht ik nog,begin daar dan meteen mee
Maar goed,het minimaal 10 dagen spuiten is toch wat intensiever dan 5 dagen een paar pilletjes nemen,maar op dat moment word je er niet vrolijk van,die lui denken dat je eeuwig de tijd hebt
Hebben jullie al gevraagd hoe lang je clomid krijgt en wat er daarna nog gaat gebeuren?

Groetjes,Minoes
pi_39207621
ik ken genoeg vrouwen die wel genoeg hadden aan clomid hoor, lijkt mij logisch dat dat eerst geprobeerd wordt.
pi_39207842
Juist bix,je was me voor Ik dacht al,ik moest er nog wat bijzetten.
Dus idd.er zijn vrouwen die aan 1 of meer keren clomid genoeg hebben.Gelukkig voor hen..........

Groetjes,Minoes
  zondag 25 juni 2006 @ 15:59:38 #229
114177 Diaan73
pi_39209054
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:53 schreef minoes_ het volgende:
........
Hebben jullie al gevraagd hoe lang je clomid krijgt en wat er daarna nog gaat gebeuren?

Groetjes,Minoes
Ik heb voor 6 maanden dus gekregen. Mocht ik in die tijd niet zwanger worden, dan moet ik weer terug voor een afspraak om vervolgtraject te bespreken. Dan zullen er denk ik ook nog wel wat onderzoekjes volgen. Maar zoals gezegd, hoop ik dat dat niet meer nodig is en mn lichaam en vooral de eitjes en zaadjes doen wat ze moeten doen
Make love, not war ☮
pi_39215770
ik geloof dat zes maanden clomid wel standaard zijn (zes maanden spuiten kreeg ik vergoed van verzekering) omdat de meesten wel zwanger zijn binnen zes maanden 'echte'' kansen, dn wel te verstaan...
DANYEL EN THIJS
pi_39229497
Toot,dat klopt volgens mij niet helemaal.Bij mij was 3x clomid"standaard",wat dus betekend,dat er geen standaard is.Per persoon word het dus bekeken.En dat iedereen wel binnen 6 maanden zwanger is,klopt helemaal niet,want dan zat ik hier allang al niet meer.Of bedoel je het anders

Ondertussen word het hier lichtelijk rete-spannend

Groetjes,Minoes
  zondag 25 juni 2006 @ 23:37:42 #232
114177 Diaan73
pi_39230321
quote:
Op zondag 25 juni 2006 23:29 schreef minoes_ het volgende:
Toot,dat klopt volgens mij niet helemaal.Bij mij was 3x clomid"standaard",wat dus betekend,dat er geen standaard is.Per persoon word het dus bekeken.En dat iedereen wel binnen 6 maanden zwanger is,klopt helemaal niet,want dan zat ik hier allang al niet meer.Of bedoel je het anders

Ondertussen word het hier lichtelijk rete-spannend

Groetjes,Minoes
Volgens mij zegt Toot dat niet iedereen binnen 6 maanden zwanger wordt, maar de meesten. Ik weet trouwens niet wat standaard is, volgens mij is dat per gyn anders... mijn gyn heeft me nu voor 6 maanden gegeven, de vorige keer ook. Dus ik denk dat voor hem 6 maanden standaard is.

Het wordt echt spannend bij jou.... dinsdag is toch eigenlijk D-day? Ik blijf voor je duimen
Make love, not war ☮
  maandag 26 juni 2006 @ 09:21:20 #233
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39239941
Wij hebben nu gewoon voor 1x gekregen en ik denk dat de gyn bij de volgende afspraak nog wel wat verdere stappen wil uitproberen (of nog een paar keer clomid, dat weet ik niet).
pi_39240773
morgen minoesje, spannund!! iK BEDOELDE INDERDAAD (ZOALS IK HET EEN KEER LAS) DAT GEMIDDELD GESPROKEN (SORRY KIND OP schoot) een vrouw met zes maanden wel zwanterg is...maar een jaar was dan ook weer normaal dus wat ik nu eik beodel hahaha

mijn borsten zijn weer behoorlijk aan het groeien, ik heb de bh's van de vorige keer wwer tevoorschijn gehaald en die zijn toch gehoorlijk groot...
DANYEL EN THIJS
pi_39249234
Ik heb de ferti-arts gebeld en gevraagd wat nu te doen.Ze zei,dat ik moest stoppen met die progestanbolletjes en dan woensdag pas testen.Als de test positief is,dan meteen weer voor 2 weken die bolletjes halen.Dus....nu word het 2 dagen afwachten wat er gaat komen.....of hopenlijk niet

Groetjes,Minoes
  maandag 26 juni 2006 @ 15:14:42 #236
114177 Diaan73
pi_39251161
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:20 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb de ferti-arts gebeld en gevraagd wat nu te doen.Ze zei,dat ik moest stoppen met die progestanbolletjes en dan woensdag pas testen.Als de test positief is,dan meteen weer voor 2 weken die bolletjes halen.Dus....nu word het 2 dagen afwachten wat er gaat komen.....of hopenlijk niet

Groetjes,Minoes
Klinkt hoopvol hoor Minoes... hopelijk komt er niets en kan je weer voor 2 weken bolletjes halen... Normaal was je nu al ongi geweest he? duim duim duim
Make love, not war ☮
pi_39263485
Yep,vrijdag al,maar die bolletjes houden de ongi ook tegen.Dus kan ik me nu wel gaan blij maken met een dooie mus,maar ik probeer maar met beide benen op de grond te blijven,anders val ik straks misschien zo hard...... Pfffff,is het al woensdag
Heb wel vandaag al 2 testen gehaald,daar heb ik morgen niet echt de tijd voor en ik wil het wel met ochtendurine doen.Clearblue,met 2 streepjes(ik moet toch 2 strepen piesen hé?Die met zwanger of niet zwanger vind ik....mwah.......zo confronterend,zal wel achtelijk wezen )
Groetjes,Minoes
  maandag 26 juni 2006 @ 21:28:25 #238
114177 Diaan73
pi_39264608
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:57 schreef minoes_ het volgende:
Yep,vrijdag al,maar die bolletjes houden de ongi ook tegen.Dus kan ik me nu wel gaan blij maken met een dooie mus,maar ik probeer maar met beide benen op de grond te blijven,anders val ik straks misschien zo hard...... Pfffff,is het al woensdag
Heb wel vandaag al 2 testen gehaald,daar heb ik morgen niet echt de tijd voor en ik wil het wel met ochtendurine doen.Clearblue,met 2 streepjes(ik moet toch 2 strepen piesen hé?Die met zwanger of niet zwanger vind ik....mwah.......zo confronterend,zal wel achtelijk wezen )
Groetjes,Minoes
Ow okay... ik ken de werking van die bolletjes (gelukkig) niet, maar heel verstandig van je om met te proberen met beide benen op de grond te blijven staan.... sorry maar het is nog steeds niet woensdag. Wat duurt dat wachten lang he?

Als ik test, test ik ook met ochtendurine, voelt voor mezelf betrouwbaarder... clearblue is idd met twee streepjes, dus je piest maar 2 streepjes Ik vind beide erg confronterend en ik vind testen - als hij negatief is natuurlijk - helemaal niet leuk en ook eng.

Sterkte nog de komende ong. 36 uur... ik zal aan je denken...

Ik heb zelf nu hele erg steken in mn buik en rug... het zal gelukkig de eisprong wel zijn, maar dit voelt niet lekker.. bah.
Make love, not war ☮
pi_39275902
Vervelend dat je zo'n last hebt van de eisprong,maar wel handig,kan je goed mikken

Hier af en toe een steekie links en rechts,dat word weer een dag broekloeren
Heb zelfs even overwogen om nóg maar een dag te wachten,dus donderdag pas.
Maar als ik dan een dag mis met die bolletjes,is dat misschien niet zo goed.
En van de ferti-arts mocht het morgen dus.......woensdag it is
(en nu ben ik rete-bang,dat ie alsnog negatief is,want......wat dan )

Groetjes,Minoes
  dinsdag 27 juni 2006 @ 09:50:14 #240
114177 Diaan73
pi_39276092
Nou met deze pijn heb je weinig zin kan ik je verklappen.. maar de dagen daarvoor is het wel goedgekomen

Het wordt een spannende dag vandaag, ben erg benieuwd naar de test morgenvroeg. Nog spannender ..... en tja als ie negatief is... inderdaad wat dan??? Laten we hopen dat ie lekker positief is...
Make love, not war ☮
pi_39276376
Diaan, zeeeer herkenbaar, maar als je de dagen hiervoor goed je best hebt gedaan hoef je met de eisprong helemaal niks hoor.....sterkte met de pijn!! Minoesje, aaaaaaaaaaaah wat maakt je het spannend!
DANYEL EN THIJS
pi_39276809
Ja,mannetje verklapte net over de msn,dat hij nu ook wel zenuwachtig word
En dat voor zo'n nuchter mens
Ow en die steekjes van zo even....euh......dunne flubber (solly)
Mensen,ik ga een dagje borduren voor mijn jongste dochter.Het moet af voor 12 aug.,dan gaan we op vakantie.En ik moet nog iets minder dan de helft,dus....hop,aan de slag Heb ik tenminste wat anders te doen dan broekloeren

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 10:44:35 #243
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_39277463
minoes wat ontiegelijk spannend zeg. Gewoon morgen testen hoor. Als de dokter zegt dat je dan mag testen, dan moet je wel gehoorzamen en zowieso mag je ons niet langer in spanning laten
  dinsdag 27 juni 2006 @ 10:45:04 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_39277472
testen testen
stormy waters...
sailin'
pi_39290539
Klinkt goed zeg Minoes!! Hier de vingers nog steeds gekruisd!
Diaan, vervelend he, je kan er zo naar van worden.. ik voel hem ook áltijd!! Blegh!

Ik ben net terug van de gyn voor de intake, ben een heel stuk wijzer geworden. Ga aan de lucrin en menopur.. en puregon voor net na de terugplaatsing geloof ik! Nog even bloed laten prikken, voor de zekerheid toch man zijn zaad nog een keer laten testen.. Laatste keer was 2 jaar geleden en was perfect in orde, maar zou zo lullig zijn als je er na de punctie achter komt dat er in die 2 jaar wél wat is gebeurd.

Tis een kleine moeite en gelukkig neemt ie hem.

21 juli krijgen we alle uitslagen, recepten, stellen we de planning op en krijg ik prikinstructie. Vanaf 15 september kan ik mijn medicijnen halen... 21 juli weet ik dus wanneer we gaan beginnen SPANNEND!!!!!! brrr
  † In Memoriam † dinsdag 27 juni 2006 @ 18:50:30 #246
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_39293367
Wat gaat dat ineens snel bij jullie NieTTus. Lucrin en Menopur heb ik ook gebruikt en voor net na de terugplaatsing bedoelen ze waarschijnlijk Progestan. 21 juli is er al voordat je het doorhebt. Spannend hoor en veel succes

Minoes hou je het nog een beetje vol?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:39:42 #247
3011 E.T.
pi_39295078
Minoes, weet je al wat?

Spannend allmeaal NieTTus! Wat gaat 't hard dan ineens
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:26 #248
114177 Diaan73
pi_39295904
NieTTus wat gaat snel zeg heerlijk zeg.

Minoes het wordt nu steeds spannender... morgenvroeg wel meteen posten he
Make love, not war ☮
pi_39298606
Nee,ik weet nog niks,ongeduldjes
Hou ik t nog vol.....mwah....nauwelijks
Morgen mag ik eindelijk weer es met toestemming testen,voelt wel heel gek hoor.
Ik ben doodsbenauwd,want als ie negatief is,wat dan?Heb ik dan te vroeg getest,of moet ik weer wachten op die rode krengen Sla mij maar lek,ik heb geen idee.
Affijn,ik ga me nu instaleren op de bank met mijn hubbie en lekker kroelen en misschien al een beetje meimeren van wat als......
Of misschien niet..........zeg,nu ik dit typ begint m'n buik weer te steken
Vast de zenuwen.
Dames,ik ben weg en morgen voor 8 uur staat de uitslag er wel op

Groetjes,Minoes
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:21:30 #250
114177 Diaan73
pi_39298813
Heel veel succes/sterkte morgenvroeg en we duimen heel hard voor een positieve test enne veel plezier met kroelen op de bank met je hubbie...
Make love, not war ☮
pi_39302094
Ik denk dat het ook progestan is Slaapmeis
Nog even wennen al die namen, de gyn was aangenaam verrast dat ik er al zoveel vanaf wist!! Hihi

En ja ik sta verbaasd over de snelheid!! Ongelofelijk, maargoed, na alle tegenslagen (dat zijn er nogal wat ) mag er ook wel eens iets meezitten

Minoessss ik ben toch zooo benieuwd!! Hoop dat je vanavond een heel relaxte avond heb, en dat je morgen gewoon lekker een 2e streepje piest
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:40:44 #252
94046 PM-girl
pi_39302631
Minoes, ik hoop zo voor je dat het raak is, spannend!
*
pi_39305073
spannend hoor minoes!!
pi_39310204
TESTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_39310462
*tromgeroffel*

Ik heb vanmorgen een plusje gepiest

IK BEN ZWANGER

Foto volgt,als t lukt,vanmiddag.

Groetjes,Minoes
pi_39310468
gefeliciteer minoes_

goed joh!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39310501
MINOES

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 07:54:58 #258
94046 PM-girl
pi_39310539
Jaaaaaaa!!! GEweldig GEfeliciteerd!!
*
pi_39310704
Minoes

Gefeliciteerd
pi_39310874
Jaaa het lange wachten wordt beloond!!! Gefeliciteerd Minoes
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:32:39 #261
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_39310885
gefeliciteerd Minoes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_39310923
Minoes, eindelijk. Gefeliciteerd
pi_39310990

Minoes!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_39310992
Minoes geweldig
Van harte joh
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_39311020
Minoes, je hebt er ook wel heeeel erg lang op moeten wachten. Gefeliciteerd!!
mooi he, alles
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:46:24 #266
3011 E.T.
pi_39311100
Minoes, gefeliciteerd!
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:47:05 #267
114177 Diaan73
pi_39311112
Minoes wat goed zeg.... geweldig van harte gefeliciteerd... en een hele dikke kus en knuffel van mij

Wie volgt?
Make love, not war ☮
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:05:20 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39311442
Minoes! Gefeliciteerd!
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 28 juni 2006 @ 09:12:34 #269
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39311525
Minoes gefeliciteerd!!

Gaat goed hier zeg!
pi_39311550
Minoes gefeliciteerd
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:32:38 #271
24188 Belana
kloon van belana
pi_39311889
het 2e topic wat ik even induik, want vandaag zou er een 2e streepje gepiest gaan worden en JA HOOOR
Minoes van harte gefeliciteerd !!! wat fijn zeg!!!
stormy waters...
sailin'
pi_39311965
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 17:28 schreef NieTTus het volgende:
*knip*

21 juli krijgen we alle uitslagen, recepten, stellen we de planning op en krijg ik prikinstructie. Vanaf 15 september kan ik mijn medicijnen halen... 21 juli weet ik dus wanneer we gaan beginnen SPANNEND!!!!!! brrr
gaaf

waarom zie ik je nooit meer op het station 's ochtends...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_39311985
*uit lurk stand

Minoes gefeliciteerd
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:41:34 #274
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39312057
Minoes, meid van harte gefeliciteerd hoor!
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:02:16 #275
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39312492
Minoesssssssssssssssssssssssss einduluk!!!!! geweldig zeg, gefeliciteerd met een dikke erbij. al zolang ik hier kom ben jij ook al aan het wachten op dat mooie streepje, en nu is het zover fijn hoor. ook je hubbie gefeliciteerd, en ook je meiden natuurlijk
en nu de volgende 8 weken goed doorkomen, maar dat komt vast goed
  † In Memoriam † woensdag 28 juni 2006 @ 10:13:05 #276
81992 Githa
pi_39312728
Minoes Minoes Minoes Minoes JAAAAA je hebt een tweede streep meid van harte gefeliciteerd. Heus waar er zit hier een toverfeetje verstopt
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:15:30 #277
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_39312790

Minoes!! Wat moet dat heeeerlijk zijn, eindelijk is al het wachten dan beloond!
Een hele goede zwangerschap gewenst!
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † woensdag 28 juni 2006 @ 10:35:37 #278
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_39313265

Minoes wat een geweldig nieuws. Eindelijk na zoveel jaren, jeetjemikmak wat heerlijk voor jullie Wat super, wat fantastistisch etc etc.

Kun je nagaan, dit was de enige vlotte IUI zonder gedoe en wel raak

Dit topic gaat ineens de hele goeie kant op zeg
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:48:06 #279
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_39313635
Minoes wat geweldig voor jullie !! Van harte gefeliciteerd !!!!!!

Dit topic moet gewoon van Fok geveegd worden door de streepjes, kom op meiden !!
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:49:14 #280
108648 cattie
lieve moeder
pi_39313677
Hartelijk gefeliciteerd Minoes!!
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:01:44 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39314025
Och lieve minoes ( emo) jou eigen kleine lieve mafkeesje
Joh ik vind het zo super
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:07:28 #282
24188 Belana
kloon van belana
pi_39314185
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:35 schreef Slaapmeisje het volgende:

Dit topic gaat ineens de hele goeie kant op zeg
wie volgt???
stormy waters...
sailin'
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:10:21 #283
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_39314261
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:07 schreef Belana het volgende:

[..]

wie volgt???
Athans, dat hoop ik!

We wachten deze cyclus af!
pi_39314426
Dank jullie wel voor de jompels
Ja,mijn eigen kleine "frummeltje"is in de maak.........ongelovelijk.
Ik kijk iedere keer weer op die test,om te zien of dat verticale streepje er nu echt wel staat
Ja hoor,er staat gewoon een vette plus
Weet iemand of die blijft staan,of vervaagt ie weer?Dat ben ik ff vergeten na zoveel jaar.
Vanmorgen nadat ik had getest,bleef ik er naar kijken en dat plusje kwam heeeeel rap.Ik kreeg meteen tranen in mijn ogen en moest die ff wegwrijven om het goed te zien.
En dat ie er toen toch echt zat,ben ik meteen naar boven gerend en heb hubbie wakker gemaakt.
Die zag de test en mijn tranen en riep meteen"Ben je zwanger?"
Ja en ik kon alleen maar brullen Riep hubbie weer meteen"Maar je wilt het toch nog wel?"
Wat een schat hé?JA,DOLGRAAG,riep ik.Toen de kids erbij geroepen en de oudste was enorm blij.De jongste moet nog ff wennen,maar is ook blij.
Heb meteen maar ff getemperd,want we moeten eerst de eerste maanden maar door en alle onderzoeken afwachten.Dat worden nog een paar moeilijke maanden.......pffff,ga maar 4 maanden in winterslaap denk

(wel een lang verhaal geworden maar ik ben ook zo blij )

Groetjes,Minoes
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:15:45 #285
26341 Mariposa
Telt af...
pi_39314430
Minoes Wat geweldig zeg, gefeliciteerd. Een hele goeie en mooie zwangerschap toegewenst
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:17:11 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39314483
Minoes al typ je een verhaal van bladzijdes vol het is je zo gegund!!
  † In Memoriam † woensdag 28 juni 2006 @ 11:21:33 #287
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_39314623
Minoes wat een heerlijk verhaal Tja, nu zit er niets anders op dan de komende maanden met je benen omhoog te liggen en nog even snel naar de winkel voor een megaverpakking secondenlijm Geniet ervan! Ook al is het heel moeilijk om het te geloven, het plusje staat er toch echt hoor en je bent zwanger

Het hangt heel erg van het merk af of het plusje blijft staan. Ik zou er voor de zekerheid een foto van maken
pi_39314786
Ja,foto is meteen gemaakt en ik heb hubbie gevraagd om m vanmiddag hierop te knallen,ik hoop dat het lukt.De test is van clearblue en ik dacht dat ik er gewoon 1 had met 2 streepjes,maar het is toch een plusje.Oh nee,nu weet ik het weer,die van het huismerk van de DA hadden alleen streepjes,maar ik wilde cb
Slaapmeisje,hoe is het met jou en je in wording?

Groetjes,Minoes

(hubbie grapte vanmorgen al,dat ie stiekum in het potje wat secondelijm had gestopt )

[ Bericht 15% gewijzigd door minoes_ op 28-06-2006 11:34:54 ]
pi_39315446
Kreeg net een mailtje van de gyn,ik hoef nog maar 1 week door te gaan met de progestanbolletjes,omdat mijn lichaam dat nu zelf al aanmaakt.Dus zo meteen ff ophalen in het ziekenhuis.En....over 2 weken gaan we al kijken met een echo,woei

Groetjes,Minoes
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:45:28 #290
114177 Diaan73
pi_39315486
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:07 schreef Belana het volgende:

[..]

wie volgt???
* meldt zich graag, maar moet eerst de komende 2 weken afwachten.....

edit: ow Minoes wat lekker dat je al over 2 weken een echo krijgt en dat je nog maar 1 week bolletjes hoeft te slikken wow!
Make love, not war ☮
pi_39315810
Gefeliciteerd Minoes
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:59:16 #292
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_39315992
Minoes!! Fantastisch..gefeliciteerd !!
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:04:05 #293
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39316158
Wat fijn minoes! Gefeliciteerd met je +-je
Lekker douchen!
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:16:52 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39318423
Minoes, wat een fantastisch nieuws!!!! Heel, heel, hartelijk gefeliciteerd!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:22:39 #295
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_39318670
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Minoes gefeliciteerd met je +
  woensdag 28 juni 2006 @ 13:31:38 #296
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_39319062
Minoes Gefeliciteerd!!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_39320856
Gefeliciteerd Minoes!!!

Enne: ik heb hier ook nog een Clearblue test liggen van Tomas en die is nog steeds duidelijk na 15 maanden. Hoop dus dat het zo blijft want het is een leuk aandenken We hebben ook nog een Moeders voor Moeders test en die blijft ook duidelijk zichtbaar gelukkig
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:19:07 #298
34891 melonovy
La Kutschie
pi_39322849
Minoes
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_39322941

Minoes van harte
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 28 juni 2006 @ 15:27:37 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_39323154
Minoes wat een geweldig nieuws gefeliciteerd!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_39328944
Minoesssss!!!! Eindelijk!!! WHAAAA!
Gefeliciteerd joh!
Ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap tegemoet gaat!!

progje, ik ben gestopt met roken, sta nu aan de andere kant van het perron

Edit: ik gooide hem dicht, maar moet nu rennen! Zou iemand anders een nieuwe willen openen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:11:04 #302
4089 BE
Gewoon gelukkig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')