Ik kreeg bij de ICSI intake te horen dat ik drie maanden gestopt moet zijn met roken willen ze pas beginnen met de behandeling... Iets met innestelingskans, slecht voor eitjes, zoveel riscio, enzo, blablabla. Superonzin vond ik het, want ik rook misschien een keer een sigaretje per dag. Vaak ook dagen niet. Dus wat dat betreft had ik beter kunnen liegen.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:07 schreef NieTTus het volgende:
Jeetje Catootje, wat een geweldig nieuws!!
Ken je wel niet, maar lees regelmatig mee.. Super zeg!! Van harte en ik hoop dat je een heel voorspoedige zwangerschap krijgt![]()
Hier begint alles vorm te krijgen, 27 juni hebben we de ivf intake bij de gyn!! Waarschijnlijk gaan we na de zomerstop beginnen (de zomerstop is hier van 24 juli tot 14 augustus)
Komt al erg dichtbij!! Na de 27e ga ik ook een stoppen met roken datum prikkendat wordt helemaal spannend (maar ik ga het gewoon volhouden!!)
Ik vind dat je het nogal cru stelt op die manier.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:56 schreef phileine het volgende:
aan de andere kant vind ik het soms wel vreemd dat vrouwen niet 15 kilo willen afvallen, maar zich wèl direct willen onderwerpen aan loodzware vruchtbaarheidsbehandelingen.
Ik heb al gehoord dat het topic in LIF soms schijnt te helpen om vol te houden.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:23 schreef NieTTus het volgende:
Ticootje, die ene sigaret, daar vind ik het dan wel overtrokken voor. Ikzelf rook best veel (pakje per dag, ongeveer 14 jaar nu) dus ik moet er zeker een dezer dagen al mee kappen.. Dat ben ik ook van plan, nu nog volhouden!
wanneer kom jij er nou achteraan?quote:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiii!!!!!quote:
huh? dus nou moeten jullie ineens zelf betalen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
Nou, daar zijn jullie ook mooi klaar mee dan...quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow Zilveren Kruis betaald ondanks dat ze een machtiging hebben afgegeven de ivf behandeling NIET.
Eerst mensen, dan regels
Ow wat belachelijk zeg. Dat is dan een flinke kostenpost wat je nu zelf moet betalen. Belachelijk die zilveren kruis.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Eerst mensen, dan regels
Ja, het nieuwe formulier om een machting aan te vragen zat erbij.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:35 schreef Brighteyes het volgende:
Jezus wat een onzin zeg.Tsjongejonge. Ben je mooi klaar mee dan.
En nu? Kan dat nog herzien worden?
't gaat nu nog alleen om de rekening van de hormonen en die is 1160 euro.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:40 schreef Rijstebuiltje het volgende:
E.T en Swets..Gatsie!
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat kost zo'n behandeling eigenlijk !![]()
Dit is een cryo-poging. We hebben nog 1 embryo in de vriezer. De terugplaatsing zal dus van eentje zijn. Maar we hebben er maar EEN nodig natuurlijk... Volgens mij is het normaal dat de eerste echo op dag 12/13 of 14 is.. Dat schema hanteren ze bij het AZM eigenlijk altijd. Maar ja.. Ik blijf geduldig. Het is zo de 3de...quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:31 schreef minoes_ het volgende:
Annemiek,geweldig,weer begonnen![]()
Heb jij zo'n lange cyclus dan,dat je pas de 3e juli moet komen voor de eerste echoOf kijk ik teveel naar de mijne,ik moest nl.al op dag 8 komen(nu is mijn cyclus wel superkort natuurlijk)
Ontzettend spannend,dat je weer een terugplaatsing krijgt.En is dat er 1 of zijn het er meerdere?
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:27 schreef Mariposa het volgende:
Jeetje ET& Swets, daar zitten jullie ook niet op te wachten he.
Nou ik ga maandag pas bellen, voor die 4 afspraken. De afgelopen week heb ik een heftige week gehad, met allerlei toestanden en mijn hoofd stond er niet naar.
Ik denk dat het sowieso pas volgend jaar wordt dat we (als het dan mag) verder kunnen gaan. En hoewel ik met mijn nu 26 jaar nog jong ben, ben ik dan weer een jaar kwijt, want na mijn 30ste worden sowieso de risico's te groot en ik weet nu ook niet of 'we' überhaupt vruchtbaar zijn
Voor zover ik weet, moet je altijd 1 jaar proberen voor je doorverwezen mag worden naar de Fertiliteitspoli. Misschien dat als ze zeker weten, dat je verminderd vruchtbaar bent (vanwege andere medische redenen), dat je eerder mag komen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Susie het volgende:
Nu ben ik daar helemaal niet in thuis (ook geen kindjes hier), maar kan je niet dan testen of je überhaupt vruchtbaar bent vooraf? Of wordt dat ook al niet vergoed? Nogmaals ben er niet in thuis in die malle molen, ik lurk hier alleen omdat ik het zo knap vind van al jullie meiden wat jullie allemaal moeten doorstaan om zo'n klein wondertje (hopelijk) uiteindelijk in de armen te sluiten!! Petje af voor jullie allemaal!![]()
Ik hoop het voor je mee hoor.....quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:25 schreef Marie79 het volgende:
Ik hoop dat die afspraak dan niet meer nodig is!(als de clomid zijn werk heeft gedaan)
Ik heb voor 6 maanden dus gekregen. Mocht ik in die tijd niet zwanger worden, dan moet ik weer terug voor een afspraak om vervolgtraject te bespreken. Dan zullen er denk ik ook nog wel wat onderzoekjes volgen. Maar zoals gezegd, hoop ik dat dat niet meer nodig is en mn lichaam en vooral de eitjes en zaadjes doen wat ze moeten doenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:53 schreef minoes_ het volgende:
........
Hebben jullie al gevraagd hoe lang je clomid krijgt en wat er daarna nog gaat gebeuren?
Groetjes,Minoes![]()
Volgens mij zegt Toot dat niet iedereen binnen 6 maanden zwanger wordt, maar de meesten. Ik weet trouwens niet wat standaard is, volgens mij is dat per gyn anders... mijn gyn heeft me nu voor 6 maanden gegeven, de vorige keer ook. Dus ik denk dat voor hem 6 maanden standaard is.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:29 schreef minoes_ het volgende:
Toot,dat klopt volgens mij niet helemaal.Bij mij was 3x clomid"standaard",wat dus betekend,dat er geen standaard is.Per persoon word het dus bekeken.En dat iedereen wel binnen 6 maanden zwanger is,klopt helemaal niet,want dan zat ik hier allang al niet meer.Of bedoel je het anders![]()
Ondertussen word het hier lichtelijk rete-spannend![]()
![]()
Groetjes,Minoes![]()
Klinkt hoopvol hoor Minoes... hopelijk komt er niets en kan je weer voor 2 weken bolletjes halen... Normaal was je nu al ongi geweest he? duim duim duimquote:Op maandag 26 juni 2006 14:20 schreef minoes_ het volgende:
Ik heb de ferti-arts gebeld en gevraagd wat nu te doen.Ze zei,dat ik moest stoppen met die progestanbolletjes en dan woensdag pas testen.Als de test positief is,dan meteen weer voor 2 weken die bolletjes halen.Dus....nu word het 2 dagen afwachten wat er gaat komen.....of hopenlijk niet![]()
Groetjes,Minoes![]()
Ow okay... ik ken de werking van die bolletjes (gelukkig) niet, maar heel verstandig van je om met te proberen met beide benen op de grond te blijven staan.... sorry maar het is nog steeds niet woensdag. Wat duurt dat wachten lang he?quote:Op maandag 26 juni 2006 20:57 schreef minoes_ het volgende:
Yep,vrijdag al,maar die bolletjes houden de ongi ook tegen.Dus kan ik me nu wel gaan blij maken met een dooie mus,maar ik probeer maar met beide benen op de grond te blijven,anders val ik straks misschien zo hard......Pfffff,is het al woensdag
![]()
![]()
Heb wel vandaag al 2 testen gehaald,daar heb ik morgen niet echt de tijd voor en ik wil het wel met ochtendurine doen.Clearblue,met 2 streepjes(ik moet toch 2 strepen piesen hé?Die met zwanger of niet zwanger vind ik....mwah.......zo confronterend,zal wel achtelijk wezen)
Groetjes,Minoes![]()
gaafquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:28 schreef NieTTus het volgende:
*knip*
21 juli krijgen we alle uitslagen, recepten, stellen we de planning op en krijg ik prikinstructie. Vanaf 15 september kan ik mijn medicijnen halen... 21 juli weet ik dus wanneer we gaan beginnen SPANNEND!!!!!! brrr
wie volgt???quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:35 schreef Slaapmeisje het volgende:
Dit topic gaat ineens de hele goeie kant op zeg![]()
* meldt zich graag, maar moet eerst de komende 2 weken afwachten.....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |