Geloof me, na 1 punctie zeg je dat echt niet meer.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
nee, het bevat een blauwdruk. Niet per se van een mensje. Er zijn er een paar van een mensje en een paar waarbij de blauwdruk niet klopt. De paar met de blauwdruk van een mensje worden teruggeplaatst (of ingevroren) de paar waarbij de blauwdruk niet klopt worden vernietigd.quote:Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
Het bezwaar dat veel mensen hebben tegen de SGP: het willen opleggen van eigen levensbeschouwelijke normen als enige juiste.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:Maar goed, politiek heeft ook emotionele kantenof valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen
die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..
maar myrthe is wakker dus moet even weg..quote:Binnen dit zorgvernieuwingsproject beginnen alle vrouwen onder de 35 jaar met zes eigen cyclus behandelingen. Alleen vrouwen die geen of een zeer onregelmatige menstruatie cyclus hebben, die ouder dan 35 zijn, of bij wie de eigen cyclus behandeling niet heeft gewerkt, krijgen nog de hormoonbehandeling aangeboden.
En ik zeg je dat je daar niet over kan oordelen totdat je minimaal 1 behandeling van beginnen met hormonen spuiten tot een punctie en terug plaatsing, met alle bijbehorende zenuwen en dergelijke, hebt meegemaakt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:00 schreef poemojn het volgende:
Misschien.. maar ik denk dat het een principiele kwestie is die je niet echt kunt begrijpen als je daarover zelf anders denkt.. (als dat principe sterk bij je leeft kun je sterker gemotiveerd zijn om voor dat nadeel van veel extra pijn te kiezen dan wanneer dat principe niet belangrijk voor je is).
Nee, het bevat niet per definitie een blauwdruk van een mensje. Het bevat een blauwdruk voor een zwangerschap, welke net zo goed na 3 weken afgebroken kan worden door een miskraam.quote:Bevrucht eitje bevat het dna al dat de blauwdruk is/wordt van dat mensje, en daarom voor mij totaal anders dan een onbevrucht eitje.
quote:Maar goed, politiek heeft ook emotionele kantenof valt jullie nooit op hoeveel weerstand bijv de SGP (om maar een partij te noemen
die ik overigens niet stem) oproept bij veel mensen..
Ja die zijn van voldoende kwaliteit om ingevroren te worden. Of daar uiteindelijk een succesvolle zwangerschap uit voort komt is nog maar zeer de vraag. Daarnaast denk ik dat de keren dat succevol bevruchte eitjes vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen willen te verwaarlozen zijn. Ik heb nu in totaal 6 puncties van zeer nabij meegemaakt en daar is geen enkel 'overschot' bij vernietigd.quote:ET, ik bedoelde ook meer ingevroren embryo's die ingevroren zijn omdat er wel een zwangerschap is, en uiteindelijk vernietigd worden omdat de ouders verder geen kinderen meer willen. Die waren iig voor het invriezen toch ook in dat opzicht van voldoende kwaliteit lijkt mij.
Mjah, ik kan me totaal niet vinden in je standpunt en ik denk ook dat je werkelijk geen flauw idee hebt waar je het over hebt in dit geval mbt de belasting van een IVF/ICSI behandeling. Zowel mentaal als fysiek.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:32 schreef poemojn het volgende:
Zoals jullie weten heb ik het niet zelf ondergaan nee, wel over gelezen (oa hier) dus van ervaringen van mensen en hun gevoelens en pijn en rouw heb ik gehoord 'van horen zeggen'. Dat je dat niet voldoende vindt om mee te praten is jammer. Dat geldt wel voor meer onderwerpen dan alleen 'ivf in eigen cyclus' of 'standaard'.
En verder telt voor mij ook een miskraam als kind.. bij Myrthe ging het met 11 weken bijna fout (dwz bloedverlies/angst/onzekerheid), met 13 weken voelde ik soms leven. In die twee weken was ze echt hetzelfde kind voor mij.
Maar goed, dit is verder een "discussie" (die niet eens zo genoemd mag worden) die tot niets leidt, en ik hoop niet dat ik jullie of een ander ermee gekwetst heb. Het is iig duidelijk dat er totaal verschillende standpunten mogelijk zijn.
en er zijn inderdaad mensen die om die redenen helemaal niet voor ivf kiezen, maar dat 'tegennatuurlijke' argument telt voor mij niet*, het 'embryo=mens=beschermenswaardig' argument daarentegen wel zoals nu wel duidelijk zal zijn.
* ik ben niet voor het verheerlijken van de natuur, ben christen en geloof dat er na een zondeval nu veel mis is met de natuur... maar dat is hier verder totaal offtopic, alleen wat achtergrondinfo/verduidelijking
quote:Op zondag 28 mei 2006 01:26 schreef Katja5 het volgende:
[...]
Een meer persoonlijke reden voor mij im niet aan ivf te beginnen is dat er ergens een grens moet zijn, je moet ergens kunnen stoppen. Als je wilt, kun je een heel groot deel van je leven doorgaan met allerlei behandelingen, maar op die manier kom je nooit aan acceptatie toe. Voor mij is het schrikbeeld het paar uit Leusden, dat jaren doorging met behandelingen, IVF, ICSI, alles. Uiteindelijk konden ze aan niets anders meer denken dan aan kinderen krijgen, ze konden zich geen leven zonder kinderen voorstellen. Ze hebben toen die baby Donna uit België gekocht.
Weer een andere persoonlijke reden is dat ik heel slecht tegen hormoongebruik kan (van de pil word ik al heel zwaar depressief), dus dat maakt ivf voor mij bijna onmogelijk.
Net zoals dat jij het vervelend vindt dat mensen je veroordelen dat je niet verder gaat met de behandelingen, vind ik eigenlijk jouw stukje heel onvriendelijk tov de mensen die er wel voor kiezen via 'dokteren' te proberen kinderen te krijgen. Je lijkt ze te veroordelen om die sterke kinderwens en om de keuze tot het uiterste te gaan. Een stel 'moet' pas stoppen met de behandelingen op het moment dat zij er mee willen stoppen en niet eerder.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:39 schreef Katja5 het volgende:[...]
Als je geen kinderen kunt krijgen, dan moet je op een gegeven moment stoppen en je gaan richten op het leven dat je hebt. Er is altijd een moment waarop je moet zeggen: "we kunnen nu wel doorgaan met nóg een ivf-poging, of nóg een icsi-poging, of draagmoederschap, of eicel-donatie, of iets anders, maar het is beter om te stoppen, omdat je anders gewoon geen leven meer hebt. [...]
wij ook zoiets 4 jaar geleden.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:49 schreef Annemiek78 het volgende:
Ik geloof dat wij van eind augstus tot begin oktober hebben moeten wachten.
Niet zo lang dus.
quote:Geen eigen bijdrage bij ivf
Uitgegeven: 8 juni 2006 17:45
Laatst gewijzigd: 8 juni 2006 18:10
DEN HAAG - Vrouwen die behandelingen voor reageerbuisbevruchting (ivf) ondergaan hoeven geen eigen bijdrage meer te betalen. Ook krijgen ze, net als vroeger, alle behandelingen vergoed via hun ziektekostenpolis. Minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid) heeft donderdag toegegeven aan een ruime meerderheid van de Tweede Kamer.
Hoogervorst voerde in 2004 een bezuiniging door bij de ivf. Hij maakte enkele weken geleden bekend die te willen versoepelen. Maar daarbij wilde hij voortaan dat mensen per behandeling een eigen bijdrage van 500 euro zouden betalen. De Tweede Kamer (minus de VVD, de CU en SGP) floot de minister donderdag op dat punt terug.
Hoogervorst zegt nu een post van 10 miljoen euro op zijn begroting te moeten bezuinigen om de kosten van de ivf-behandelingen te dekken. Hij was zichtbaar boos over de tegenstand van de Kamer tegen zijn voorstellen.
Volgens de minister kost de opvoeding van een kind veel geld. Als mensen via regeerbuisbevruchting een kind willen, is het volgens hem heel redelijk om daar een eigen bijdrage voor te vragen. Het bedrag stelt naar zijn mening niets voor in vergelijking met de kosten die de ouders later nog zullen moeten maken.
Sinds hij in 2004 de bezuinigingen op de ivf heeft doorgevoerd, zijn artsen volgens hem veel kostenbewuster geworden. Hoogervorst is bang dat artsen de teugels laten vieren nu de behandelingen weer door de verzekering worden vergoed.
Een jaar alweerquote:Op maandag 12 juni 2006 20:22 schreef Catootje het volgende:
Bijna een jaar bezig alweer en ik begin echt nu de moed te verliezen
Het klinkt niet alleen eng, het is het ook. Maar goed, mijn nefroloog heeft ook alleen maar wat overwegingen van toen gehoord. Want ze zouden deze week pas mijn 'zaak' bespreken. Maar we zullen heel goed alles overwegen en afwegen. Ik wil ons kind niet opzadelen met extra problemen, op welk gebied dan ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mariposa dat klinkt hartstikke eng. Ik hoop dat ze wel genoeg duidelijkheid kunnen verschaffen over de gevolgen van die medicatie en je dan wel heeeel goed onder controle houden!
Ik ben niet geheel op de hoogte maar ik denk dat je met DES in de war bent, dat hebben ze vroeger gegeven zonder dat men in eerste instantie wist dat de dochters dan onvruchtbaar konden worden. Misschien dat het bij Softenon eerst ook niet bekend was, later schijnt het weer van wel.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:35 schreef minoes_ het volgende:
Toen wisten ze toch niet,dat er wat mis mee was,of ben ik nu in de war met iets anders?
quote:Op donderdag 15 juni 2006 09:08 schreef Catootje het volgende:
oke...ik ga straks nog een paar testes halen maar ik ben dus zwanger......oke effe wennen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |