Speciaal voor die persoon uit deel 11 die vond dat het geen academische studie was.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:50 schreef Grumpey het volgende:
die naam lokt natuurlijk reacties uit, aangezien alleen geneeskundestudenten dat vinden, en ik weet dat jullie die discussie niet leuk vinden.
Waarom in hemelsnaam noem je je topic dan zo?
Politics is moneyquote:"Politics is nothing more than medicine on a grand scale."
Rudolf Virchow, 1848
Ergo, medicine is moneyquote:"Politics is the conduct of public affairs for private advantage."
Ambrose Bierce, 1911
7 werkdagen om precies te zijnquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
[...]Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
Nu mag iemand me echt wel eens gaan uitleggen waar het vandaan komt dat geneeskunde 'alleen maar dingen uit je hoofd leren' is, en waarom technische studies dat dan niet zouden zijn.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
Beetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
En wat doe je dan bij Elektroniek behalve stroomschema's kunnen snappen en de nodige natuurkundige formules uit je hoofd kennen?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
Geneeskunde stelt geen zak voor vergeleken met de meeste technische studiesBeetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
Probeer maar eens een Technische studie als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
Goed, nu vraag je om reactie, krijg je er ook 1. Ik doe zelf Neuroscience en geneeskunde, en nog psychologie-bachelor afgerond. Van alle 3 is geneeskunde bij voorbaat op de praktijk gericht. Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan. Bij geneeskunde is de hele situatie anders. Hetgeen je gaat doen later is in principe bekend en men weet wat je daarvoor moet weten. Alle kennis ga je bij geneeskunde niet ontdekken, maar dat leer je, een heel verschil. Je leert daarbij een andere mentaliteit dan bij alle andere studies op het WO. Geen slechte overigens, het hoort gewoon bij de studie.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:57 schreef m021 het volgende:
[..]
Nu mag iemand me echt wel eens gaan uitleggen waar het vandaan komt dat geneeskunde 'alleen maar dingen uit je hoofd leren' is, en waarom technische studies dat dan niet zouden zijn.
Bij geneeskunde leer je biomedische stof, die je in je beroep gaat toepassen.
Bij technische studies leer je beginselen en formules, die je in je beroep gaat toepassen.
Vertel mij nu eens het verschil tussen biologie 'in je hoofd stampen' en formules 'in je hoofd stampen'?
En waar haal je het idee vandaan dat dat 'academisch' zou zijn? Academisch niveau slaat op het vermogen je kennis te gebruiken, niet op het doen van onderzoek.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:
Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan.
Ervaring met Geneeskunde? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken! Het is inderdaad zo dat veel Geneeskundestudenten een technische studie als TN of EL niet aan zouden kunnen maar dat maakt Geneeskunde niet minder 'academisch'. Ik denk dat velen "het academisch zijn van een studie" beoordelen aan de hand van verkeerde criteria. Bedrijfskunde of Elektrotechniek is echt niet veel academischer of minder academisch dan Geneeskunde.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
Geneeskunde stelt geen zak voor vergeleken met de meeste technische studiesBeetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
Probeer maar eens een Technische studie als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
Ervaring met de academische kwaliteit van andere studies? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:36 schreef Singa het volgende:
[..]
Ervaring met Geneeskunde? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken!
Rechtspraak is helemaal niet gewoon uit het hoofd te leren. Je moet een bepaalde manier van denken aanleren, en het vereist veel creativiteit om een goed jurist te zijn. Er zijn overigens flink wat parallellen met de geneeskunde opleiding, en al evenzoveel onterechte vooroordelen over.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:01 schreef Chiwakka het volgende:
in de healthcare of technische richtingen zijn niet vooral "uit het hoofd te leren" en dan zeker niet omdat er meestal een analyse komt waaruit een EIGEN oordeel komt. Rechtspraak e.d. die vallen gewoon uit het hoofd te leren, omdat je gewoon "wat" regels en voorschriften moet/kan volgen.
Oe dat is wel erg makkelijk he... helaas is het wel onjuist, een klein beetje beter lezen en je zou het kunnen weten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:42 schreef filmfreek het volgende:
[..]
Ervaring met de academische kwaliteit van andere studies? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken.
Wat je hier zegt kan ik me op hoofdlijnen wel in vinden en botst ook helemaal niet zo met mijn beweringen. Alleen die die topictitel wordt veelste serieus genomen, muahaha.quote:Kul-argument natuurlijk, maar dat weet je zelf ook wel. Ik heb het vorige topic even doorgelezen en ben het ermee eens dat Geneeskunde geen HBO-studie is. Het is echter zeker niet de studie met de hoogste academische kwaliteit (let wel - academische kwaliteit, niet kwaliteit in het algemeen) en al helemaal niet de enige studie met academische kwaliteit.
En tsja, zo'n topic-titel lokt nu eenmaal reacties uit. Zeker omdat ik tot nu toe alleen maar Geneeskunde-studenten tegengekomen ben die zo hoog van de toren blazen wat betreft de academische kwaliteit van hun studie. Alsof ze zelf vinden dat ze te min zijn en daarom tegen anderen extra hard moeten zeggen dat hun studie van zo'n grote academische kwaliteit is. Calimero-complexje?![]()
![]()
Ik heb het hele woord academisch niet in mijn mond genomen, mede omdat ik het een kul-woord vind. Je legt het in mijn mond.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:15 schreef m021 het volgende:
[..]
En waar haal je het idee vandaan dat dat 'academisch' zou zijn? Academisch niveau slaat op het vermogen je kennis te gebruiken, niet op het doen van onderzoek.
Als je "academisch" (onterecht) gaat gebruiken als synoniem voor "gericht op onderzoek" dan wordt het wel makkelijk om geneeskunde te bashen.
Right... Overigens heb ik helemaal niets tegen Rechten. Ik weet dat ik de TS van het vorige topic was, maar het is soms ook wel leuk om een beetje rellen. Brengt wat leven in de brouwerij. Ies leuk, houdt de geescht scherp.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Rechtspraak is helemaal niet gewoon uit het hoofd te leren. Je moet een bepaalde manier van denken aanleren, en het vereist veel creativiteit om een goed jurist te zijn. Er zijn overigens flink wat parallellen met de geneeskunde opleiding, en al evenzoveel onterechte vooroordelen over.
Bedoel je nu dat je het met me eens bent of nietquote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:01 schreef Singa het volgende:
[..]
Right... Overigens heb ik helemaal niets tegen Rechten. Ik weet dat ik de TS van het vorige topic was, maar het is soms ook wel leuk om een beetje rellen. Brengt wat leven in de brouwerij. Ies leuk, houdt de geescht scherp.
Het ligt eraan hoe ver je bent met je geneeskundestudie. In principe is wetenschappelijk onderzoek opgenomen in het curriculum van de studie geneeskunde. Je kunt dan literatuuronderzoek doen of zelf met iets komen om te onderzoeken, afhankelijk wat je leuk vindt om te doen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan. Bij geneeskunde is de hele situatie anders. Hetgeen je gaat doen later is in principe bekend en men weet wat je daarvoor moet weten. Alle kennis ga je bij geneeskunde niet ontdekken, maar dat leer je, een heel verschil. Je leert daarbij een andere mentaliteit dan bij alle andere studies op het WO. Geen slechte overigens, het hoort gewoon bij de studie.
En het was nog wel zo gezellig een tijdje terug hier.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:45 schreef gohan16 het volgende:
ik ben bang dat de TT wat eerder verwijderd zal worden dit keer.
Ik weet niet wat zo normaal aan die tvp's is er is namelijk ook een bookmark functie die volgens mij 0.0001% van fok gebruikt maar goed.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is vrij normaal hoor om gewoon ff een TeeeVeeePeetje te plaatsen.
Maar goed, ik doe geen geneeskunde of zo, maar ben wel nieuwsgierig naar de studie en vandaar dat ik dit draadje graag zou willen volgen.
![]()
Waarschijnlijk niet, want dan valt er niets meer te rellenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Bedoel je nu dat je het met me eens bent of niet![]()
Je reactie was uit oogpunt van het niet eens zijn met de topictitel. Je reageert dus wel degelijk op de claim van het al dan niet academisch zijn van geneeskunde.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:58 schreef Grumpey het volgende:
Ik heb het hele woord academisch niet in mijn mond genomen, mede omdat ik het een kul-woord vind. Je legt het in mijn mond.
Join the club.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:44 schreef Grumpey het volgende:
Of geneeskunde dat nu wel of niet is, boeit me eigenlijk niet.
Hmm Geneeskunde: Discussie is zinloos.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef Renesite het volgende:
Nee echt, weet iemand een leukere titel voor dit topic, eentje die niet een oeverloze![]()
![]()
discussie uitlokt?
Wat is dit nou voor onzin, er zijn genoeg mensen die die discussie willen voeren, we gaan niet zitten bashen ofzo, maar komen met argumenten en dan besluit jij maar op die TT weg te halen omdat jij het een "oeverlozequote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef Renesite het volgende:
Nee echt, weet iemand een leukere titel voor dit topic, eentje die niet een oeverloze![]()
![]()
discussie uitlokt?
Je mag van mij er een topic over openen, maar dan in zijn algemeen over: Wat is nou een academische studie.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin, er zijn genoeg mensen die die discussie willen voeren, we gaan niet zitten bashen ofzo, maar komen met argumenten en dan besluit jij maar op die TT weg te halen omdat jij het een "oeverloze![]()
![]()
discussie" vindt?
Maar al zou het een oeverloze discussie zijn, zolang er mensen zijn die er toch wat over willen zeggen, wie ben jij dan om daar tegenin tegaan (zolang het netjes gebeurt)?
Die TT's zijn trouwens ook met eenbedoeld, dus ik verdenk bepaalde mensen hier ervan geen humor te hebben....
Je spreekt jezelf lekker tegen. Gezellig sfeertje hier bij Geneeskunde...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:33 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik weet niet wat zo normaal aan die tvp's is er is namelijk ook een bookmark functie die volgens mij 0.0001% van fok gebruikt maar goed.
Maargoed, dit is toch een discussie die ik niet kan winnen, dus laat maar hangenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Repeat het volgende:
Heeft niks met uitlokken te maken. Het begon gewoon als een geintje richting D_D, omdat hij altijd zo vol is over rechten, dacht ik van; dat kan ik ook. Dat er dan mensen zo nodig om moeten reageren die hier nooit komen, best, maar waarom dan die titel weg moet. Er is toch niks mis met een beetje discussie...
Meer omdat je had kunnen weten dat dit een discussie kon opleveren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
Maargoed, dit is toch een discussie die ik niet kan winnen, dus laat maar hangen![]()
Nee, ik vind het namelijk ook niet zo'n interessante discussie, de mensen van buiten het GNK topic blijkbaar wel, want die kwamen ineens dit topic binnenstromen om even hun mening te geven...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Meer omdat je had kunnen weten dat dit een discussie kon opleveren.
is goed, een kleintje, maar het vorige topic zat toch redelijk vol met discussie materiaal, en hier werd dus het geintje weer voortgezet. Ja, dan word ik er een beetje vervelend van..
Maar als je wilt mag je een los topic openen er over. Zolang het netjes blijft - wanneer je de discussiewaarde er nog in ziet.
Ok.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
Nee, ik vind het namelijk ook niet zo'n interessante discussie, de mensen van buiten het GNK topic blijkbaar wel, want die kwamen ineens dit topic binnenstromen om even hun mening te geven...
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf lekker tegen. Gezellig sfeertje hier bij Geneeskunde....
ik hoop maar dat dat tijdelijk is.
*kijkt naar aanmelddatum mol_air*quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:45 schreef mol_air het volgende:
hmm...leuk zon bookmarkfunctie, nooit gezien....
Gaat er ooit een jaar voorbij dat dat niet gebeurt?quote:
alcoholvergiftigingquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
Dan heb je een iatrogene aandoening.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
Een ziekte waardoor je niet afwezig was? Eh, anti-Alzheimer? Studiedrift?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Ach, je springt zo lekker bovenop mijn berichtje, terwijl ik nooit gemerkt dat een tvp een probleem is. Maar goed, zand erover anders wordt het wel erg off-topic.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:13 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik snap jouw probleem niet helemaal hoor, want er zijn genoeg mensen die die zinloze tvp's zonder enige toevoeging vervelend vinden, daarom wijs ik je op die bookmark functie, dat is alles hoor en hoe ik mij volgens jouw tegenspreek zie ik ook niet 1 2 3.
Ik zou er Wernicke-Korsakoff van makenquote:
Je kan het ook op afasie gooien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou er Wernicke-Korsakoff van makenJe bent het gewoon vergeten
Ook een goede. Of PTSS, klinkt lekker.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef Singa het volgende:
Een Idiopatische Aanstelleritis?
Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.quote:
Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.
Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.
En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:16 schreef Singa het volgende:
Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.
Het ging mij om het principe.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:37 schreef m021 het volgende:
[..]
Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.
Je kunt wel degelijk zeggen dat je last hebt van iets. Ik heb dat niet gedaan want ik had koorts is een prima smoes. Zolang de grondslag van de afasie niet is vastgesteld is het dus ook medisch gezien verantword om te zeggen: ik heb dat en dat niet gedaan omdat ik afasie had. En afasie is i.c. bruikbaar omdat hij eigenlijk wil zeggen dat hij niets heeft gedaan omdat hij te lui was; door het nu op afasie te gooien hoeft hij niet te liegen over de reden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.
En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
Gadverdamme. Maar dan val je wel snel door de mand als het niet waar isquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef mol_air het volgende:
ernstige halitosis?
dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zinquote:Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
Vanavond op RTL4 een docu over 'de 12 jarige chirurg' ...
Een van de twee (rtl4 of documentaire) zou voor mij ook al genoeg zijn om niet te kijken.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zin
Het gaat op de zaken rond Michael Jackson lijken; als er 1 iemand is die geld blijkt te kunnen slaan uit zijn slimme zoon/dochter wil opeens iedereen met zijn kind op tv.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
Vanavond op RTL4 een docu over 'de 12 jarige chirurg' ...
Brr, zorgstage in de vakantie.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
Juni vrij, juli zorgstage, augustus vrij en dan weer in september knallen...
ik had de zorgstage gewoon lekker in mn jaar. Dat scheelt zeg, ben ik toch wel blij dat ik het niet in mn vakantie hoef te doen!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
Juni vrij, juli zorgstage, augustus vrij en dan weer in september knallen...
In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:56 schreef Kang-He het volgende:
Tsja, ik kan niet zeggen dat ik er erg vrolijk van word...
Nou een schrale troost ik heb in juli elke dag van 1 tot 5 scheikundequote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Singa het volgende:
[..]
In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo wasquote:Op maandag 29 mei 2006 16:29 schreef Singa het volgende:
Zo weer een ruime voldoende terug... Officieel over de 40 punten, dus ze kunnen me ook niet meer uit de opleiding kicken.
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo was![]()
En jij wou vroeger zeker piloot of polietsie worden?quote:
Hoe lang volg je dit topic al?quote:Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo was![]()
Wat voor gevoel hebben jullie bij mij?quote:Op maandag 29 mei 2006 17:58 schreef Singa het volgende:
[..]
Hoe lang volg je dit topic al?... Ik heb eerst andere studie gedaan, daar zit em dat 4e jaars-gevoel in denk ik.
![]()
Een afgestudeerde jurist? (gezien het feit dat je als niet-studerend in het rechtentopic staat maar wel steeds verkondigt hoe goed de studie rechten wel niet is)quote:Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat voor gevoel hebben jullie bij mij?
quote:Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Singa het volgende:
Een 65-plusser die heeft besloten om, nadat hij een fortuin heeft verdient het de exploitatie van sexlijnen, heeft besloten om Rechten te studeren. Close?
quote:Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Singa het volgende:
Een 65-plusser die heeft besloten om, nadat hij een fortuin heeft verdient het de exploitatie van sexlijnen, heeft besloten om Rechten te studeren. Close?
quote:Op maandag 29 mei 2006 22:20 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk een reactie verwacht als 9e jaars (he het is rechten he je weet hoe die zijn
), maar deze is ook erg leuk
![]()
Volgens mij studeerd hij helemaal niet meer, maar vind het leuk om zich nog tussen de studenten te mengen.quote:
Onze fysiologiedocent vertelde anders een keer dat de symptomen van maagreflux niet verward dienen te worden met angina pectoris.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:37 schreef gohan16 het volgende:
angina pectoris is een symptoom tgv een aandoening. Pijn op de borst tgv hart infarct, maagreflux en gebroken rib bijvoorbeeld
quote:Angina pectoris is chest pain due to ischemia of the heart muscle, generally due to obstruction or spasm of the coronary arteries.
precies. Dit staat ook in je boeken. Maar de naam angina pectoris (druk op de borst) doet vermoeden dat het dat alleen maar aangeeft en dat de oorzaak nog niet vaststaat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:52 schreef m021 het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's Wikipedia nog.
[..]
Dan studeert hij toch nog rechtenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Belachelijk. Op de rechtententamens van de faculteit der rechtsgeleerdheid wordt altijd vriendelijk verzocht die dingen in de tas te stoppen (en uit). Dat is voldoende.
Dat hoeft opzich niet...quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:48 schreef Bhai het volgende:
Ik kwam dit net toevallig tegen (voor de geinteresseerden): Mobiel mee -> een 1 voor examen.
[..]
Dan studeert hij toch nog rechten
Nee, nierdonoren etc en dialysequote:Op woensdag 31 mei 2006 16:21 schreef mol_air het volgende:
weer over chimerisme?
"altijd"quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef mol_air het volgende:
lol, echt iets voor jou tox!
Ach ik sta ook altijd in een paars loodschort met een schildklierkapje met "Ferrari" erop
Please elaborate...quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef mol_air het volgende:
lol, echt iets voor jou tox!
Die neuroloog? Die is geniaalquote:Ach ik sta ook altijd in een paars loodschort met een schildklierkapje met "Ferrari" erop
die jongen zit te stuiteren achter zn bureau joh en moet het hier even van zich afschrijvenquote:Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef m021 het volgende:
[afbeelding]
Nee, zo erg is het niet.Maar veel heb je er niet aan om ons steeds te updaten over je lotingskansen, want het enige wat er gedacht wordt is waarschijnlijk "wat een aansteller".
even snel hier dan, want terugzoeken in al die losse delen is niet te doenquote:Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef mol_air het volgende:
als ik een loodschort aan heb, dan is ie altijd paarsen ik probeer altijd t kapje van dr.Ferrari, ja zo heettie echt, te jatten.
En voor de rest: zie mijn posts ergens heel lang terug m.b.t. mijn baantje
Je wil arts worden of niet hequote:Op woensdag 31 mei 2006 17:52 schreef MedicalStudent het volgende:
Pff.. Ik zei toch dat ik misschien 7,9 gemiddeld zou halen voor VWO.
Nou nu spant het erom of dat ik de 7,5 wel haal..![]()
Dacht dat ik sowieso wel in klasse B zou komen en ik heb dus totaal niet geleerd.
Ik moet zeggen dat ik het een beetje heb onderschat. Nouja duimen maar op die 7,5.
![]()
(Ja het is dom)
Ja goed ik wil niet zeggen dat ik erg trots ben op mijn cijfer voor bio, maar ik heb het tenminste gehaald en had daarnaast ook nog een afstudeerstage waar ik wat aan moest doen, moest die ook halen anders wordt ik zowieso niet toegelaten.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:52 schreef MedicalStudent het volgende:
Pff.. Ik zei toch dat ik misschien 7,9 gemiddeld zou halen voor VWO.
Nou nu spant het erom of dat ik de 7,5 wel haal..![]()
Dacht dat ik sowieso wel in klasse B zou komen en ik heb dus totaal niet geleerd.
Ik moet zeggen dat ik het een beetje heb onderschat. Nouja duimen maar op die 7,5.
![]()
(Ja het is dom)
Nee, uiteindelijk heb je 50% kans - ingeloot worden of niet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:14 schreef mol_air het volgende:
Bovendien betekent een hoge categorie niet meteen meer kans op inloting
En als je er naast zit, is het ook weer 50% kans dat de familie van de patient jouw als schuldige ziet.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:33 schreef Kang-He het volgende:
Zo ga je later zeker ook aan het werk als je diagnosen gaat stellen, uiteindelijk is het 50-50 of die persoon een bepaalde ziekte heeft.
Nee precies als je in een vliegtuig op 10km zit heb je niet een grotere kans om neer te storten dan als je thuis in bed ligt. Daarentegen als je voor de tv het Nederlands elftal keihard aanmoedigt is de kans groot dat we winnen!quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:14 schreef mol_air het volgende:
baantje: beetje rontgenfoto's maken van dooie mensen als cursisten een ingreep op hem/haar aan t oefenen zijn. Kyphoplasty --> google.
kort genoeg?
en Med.stud. Ik heb ook geen fuck uitgevoerd voor mn examens, oveigens ook niet daarvoor. Heb ook niet echt beziggehouden met loting enzo, ik had zoiets van: "lekker belangrijk". Het blijft een kwestie van mazzel,ookal zit je in een hoge lotingscategorie. Bovendien betekent een hoge categorie niet meteen meer kans op inloting
Verklaar mij eens hoe je kan neerstorten als je in bed ligt, ik weet niet hoor, maar de afstand tussen mijn bed en m'n grond is niet zo groot dat ik te pletter zal vallenquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:09 schreef Singa het volgende:
[..]
Nee precies als je in een vliegtuig op 10km zit heb je niet een grotere kans om neer te storten dan als je thuis in bed ligt. Daarentegen als je voor de tv het Nederlands elftal keihard aanmoedigt is de kans groot dat we winnen!
Mwhehe, same here, ik besloot pas na m'n VWO-examens definitief dat ik toch wel GNK wilde gaan doen. Heerlijk relaxed was dat, examens doen met het idee van 'Ik moet een 2,2 halen voor een voldoende'quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:14 schreef mol_air het volgende:
Ik heb ook geen fuck uitgevoerd voor mn examens, oveigens ook niet daarvoor. Heb ook niet echt beziggehouden met loting enzo, ik had zoiets van: "lekker belangrijk".
Op dezelfde manier dat je in een hogere lotingscategorie niet meer kans op inloting hebt, duhh.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:17 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Verklaar mij eens hoe je kan neerstorten als je in bed ligt, ik weet niet hoor, maar de afstand tussen mijn bed en m'n grond is niet zo groot dat ik te pletter zal vallen
Ja idd, als je op 1 staatslot 50% kans hebt, zijn er dus maar 2 loten uitgegeven en heb jij de enige 2 loten gekocht.quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:29 schreef intoxicated het volgende:
Ohja, en als je 2 staatsloten koopt heb je 2 keer 50% = 100% kans om te winnen![]()
quote:Voltaire had met een vriend ontdekt dat er zo'n grote prijs was uitgeloofd, dat als je alle lootjes kocht, je nog een enorm bedrag zou overhouden.
ja! Daardoor ben ik door de magische grens van 40 punten heenquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:35 schreef Bhai het volgende:
[..]
Heeft dit iets te maken met het cijfer Ademhaling![]()
neequote:Op donderdag 1 juni 2006 17:00 schreef mol_air het volgende:
slecht hoor, dat je nu pas over die grens gaat
hoe vind je nieren trouwens? leuke blok heh
Nu pasquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:00 schreef mol_air het volgende:
slecht hoor, dat je nu pas over die grens gaat
hoe vind je nieren trouwens? leuke blok heh
Er was toch een jaar dat de examens te makkelijk waren oid? En er heel veel A's waren?quote:Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef mol_air het volgende:
Nee maar wat ik bedoel is dat er per lotingscategorie een aantal plaatsen beschikbaar zijn. Als nu door stom toeval of een erg slimme lichting er erg veel mensen in hoge categorie vallen en er maar een paar in de lage categorieen vallen. Dan hebben de mensen in die lage categorieen meet kans om ingeloot te worden![]()
* intoxicated belt KLM, want daar moet natuurlijk verandering in komenquote:Ik stort trouwens regelmatig uit mijn bed. Al dan niet het gevolg van vriendinlief. Uit een vliegtuig ben ik echteer nog nooit gevallen. Ha! I whooped destiny's ass!![]()
Mweheh, worden ze weer gegeven door die Tappema? Die is geniaal grappig zolang je 'm niet serieus neemt. Vraag 'm eens wat hij van het niveau van GNK vindtquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:08 schreef Repeat het volgende:
[..]
nee![]()
al die fysiologische principes interesseren me geen kont
er komen er nog 2x4 bij hoorquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:42 schreef Bhai het volgende:
[..]
Nu pas
Als je 1 tentamen niet gehaald hebt, ben je nu pas over de 40
Er komen nl nog 3x4=12 punten van tentamens bij, plus die ene die je niet gehaald had en dan nog LWV en VGT e.d.
lijkt me ook geen probleemquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:04 schreef MedicalStudent het volgende:
Ach ja.. Ik wist niet dat het zo'n probleem was om hier berichtjes achter te laten.
Vreselijk manquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:56 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Er was toch een jaar dat de examens te makkelijk waren oid? En er heel veel A's waren?
[..]
[..]
Mweheh, worden ze weer gegeven door die Tappema? Die is geniaal grappig zolang je 'm niet serieus neemt. Vraag 'm eens wat hij van het niveau van GNK vindt![]()
Niet selectief quoten he!quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:48 schreef Bhai het volgende:
Ik kwam dit net toevallig tegen (voor de geinteresseerden): Mobiel mee -> een 1 voor examen.
[..]
Dan studeert hij toch nog rechten
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:50 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nee, ik ben de hoogleraar die toezicht houdt knulletje.
Ik zal erop lettenquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:33 schreef intoxicated het volgende:
't Tentamen viel vorig jaar wel heel erg mee hoor. Zorg er gewoon vooral voor dat je die berekeningen etc. echt snapt, daar hangt het vooral van af of je 'm haalt![]()
Iddquote:
Ik had toch voor tandarts moeten gaanquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:17 schreef intoxicated het volgende:
Elsevier studie/salarisonderzoek
Geneeskunde #14: Verdient beter dan rechten![]()
![]()
Een medisch specialist verdient een stuk beter dan een tandarts, hij hoeft zijn eigen praktijk niet te betalen.quote:
Goed punt!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:24 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Een medisch specialist verdient een stuk beter dan een tandarts, hij hoeft zijn eigen praktijk niet te betalen.
Hmm, OZ is toch die fijne gevangenis in de VS? Daar zou ik me idd prettig voelen als basisartsquote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:10 schreef Singa het volgende:
Ja idd, alhoewel... ik ben toch van plan om NL te verlaten voor OZ zodra ik basisartsch ben.
Dat wist ik ook hoorquote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:33 schreef Kang-He het volgende:
Australie toch?
Je moet daar ook niet heen gaan om te studeren, want als niet-Australier betaal je je inderdaad scheel aan collegegeld. Maar als je daar een stage of co-schap loopt betaal je daar geen collegegeld. Ik wil er zelf ook pas daarheen als ik basisarts ben en dan heb je dezelfde situatie als in NL dat je in opleiding in een ziekenhuis (oid) gewoon betaald krijgt.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:20 schreef mol_air het volgende:
en grote kans dat je je helemaal scheel betaald....heb geinformeerd, maar is toch wel soort van prijzig....25.000 AUD collegegeld enzo :S
Ja? Want "het trauma" wordt altijd gebruikt voor psychologische problemen, ik dacht, misschien wordt er voor medisch trauma 'de' gebruikt.quote:
Als die 2e ronde hetzelfde is als in Rotterdam (waar het wel op lijkt) -> http://www.geneeskundestudent.nl/forum/quote:Op maandag 5 juni 2006 11:40 schreef McPhearson het volgende:
Misschien dat het al aan bod is geweest,
maar ik kon het niet vinden
Ik ben door de eerste ronde van de decentrale selectie van de UvA, en morgen begint de 2e ronde. Hiervoor moet je een dag colleges volgen en as vrijdag krijg je daarover een toets; plus een toets sociale/communicatieve vaardigheden.
Ik kan me alleen nogal moeiijk voorstellen wat dit inhoudt. Gaan de colleges over 1 onderwerp, hoe zit de toets in elkaar, wat voor een soort vragen stellen ze?
Is er iemand die voorgaande jaren hieraan heeft meegedaan en mij wat informatie kan geven?
Duidelijkquote:Op maandag 5 juni 2006 11:44 schreef Singa het volgende:
trau·ma (het, de ~)
Spam!quote:Op maandag 5 juni 2006 11:47 schreef Singa het volgende:
[..]
Als die 2e ronde hetzelfde is als in Rotterdam (waar het wel op lijkt) -> http://www.geneeskundestudent.nl/forum/
morgen: les over 1 onderwerp, je hebt 3 uur college ofzo. en een werkgroep van 1,5 uur daarna. Vorig jaar ging het over diabetes, het jaar daarvoor over de ziekte van crohn(hoorded ik mensen zeggen).quote:Op maandag 5 juni 2006 11:40 schreef McPhearson het volgende:
Misschien dat het al aan bod is geweest,
maar ik kon het niet vinden
Ik ben door de eerste ronde van de decentrale selectie van de UvA, en morgen begint de 2e ronde. Hiervoor moet je een dag colleges volgen en as vrijdag krijg je daarover een toets; plus een toets sociale/communicatieve vaardigheden.
Ik kan me alleen nogal moeiijk voorstellen wat dit inhoudt. Gaan de colleges over 1 onderwerp, hoe zit de toets in elkaar, wat voor een soort vragen stellen ze?
Is er iemand die voorgaande jaren hieraan heeft meegedaan en mij wat informatie kan geven?
Dat moet je later als arts ook doenquote:Op maandag 5 juni 2006 12:18 schreef Repeat het volgende:
Ben ik blij dat ik zo toegelaten ben, zonder onzin over communicatieve of sociale vaardigheden, dan moet je zeker empathie tonen enz?
Oh wat jammer dat je net niet door wasquote:Op maandag 5 juni 2006 12:24 schreef gohan16 het volgende:
Ik heb meegedaan vorig jaar en was niet door, was nummer 43. En er mochten maar 35 door. (Oh wat voelde ik me genaaid). Je krijgt geen algemene toets. Alleen een toets over het college. Deze was dus echt niet moeilijk en direct na de toets krijg je een antwoordenblad, kun je gelijk zien hoe het hebt gemaakt. Toets over communicatieve/sociale vond ik wel lastig eigenlijk. Je moet veel dingen bedenken, zoals noem 5 redenen.. bla bla.
Ik wil je wel een tip geven. Ga je werkgroep presenteren, ze zeggen dat het niets uitmaakt, maar ik denk het eigenlijk wel. Ga verder goed leren voor de toets, ik heb het toen net wat te ruim genomen allemaal.
Je krijgt morgen ook een klapper met info en een handout van het college. Mocht je nog vragen hebben over de stof, moet je het hier vragen. Genoeg deskundigheid denk ik zo.
Oh ja volgens mij verwar ik het met de VU, dat lijkt op Rotterdam.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:10 schreef McPhearson het volgende:
Singa, volgens mij gaat het er op de UvA toch wat anders aan toe dan in Rotterdam.
Tenminste, dat is wat ik zo een beetje lees op het forum.
Tijdens Arts en Patiënt moest je niks doen, behalve opmerken hoe Houtlosser haar Amsterdamse accent krampachtig onderdruktequote:Op maandag 5 juni 2006 12:37 schreef Bhai het volgende:
[..]
Heb je dan niks geleerd van de colleges van arts en patient![]()
quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:10 schreef Repeat het volgende:
* Repeat meldt zich weer
Wat ik nu toch godverdegodver weer lees, het komt in het kort hier op neer:![]()
compensatieregeling
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als alles een beetje meezit en dat zit het wel, dan wordt het weers eens de VS.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:07 schreef Singa het volgende:
Wat ies stil hier! Gaan jullie straks nog op vakantie ergens (ver) naar toe of wordt het de achtertuin/'t balkon/oid?
Wat houdt dat voor jouw nu in dan? Heb je ineens vakken niet meer gehaald?quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:19 schreef Repeat het volgende:
In Leyden had je dus de regeling, dat je twee 5'en mocht hebben om toch te slagen voor die vakken, als er maar ergens anders ook twee 7'ens tegenover stonden.
Nu schaffen ze dat af met ingang van volgend jaar ofzo, wat dus betekent dat je elk vak moet halen en dus geen twee 5'en meer mag halen
Op mijn HBO hadden ze alleen in het eerste jaar een compensatie regeling, vanaf het 2de t/m het 4de bestond die regel niet, je moest gewoon alles halen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef gohan16 het volgende:
wtf? compensatieregeling op een uni?! Lullig voor je, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze het afschaffen.
Ik had dit ook gehoord, maar dacht dat het bullshit was. Waar heb je dit gelezenquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:22 schreef Repeat het volgende:
Neenee, nu geldt het nog, maar vanaf volgend jaar ben je dus de sjaak
Het erge is trouwens dat ze (lees de universiteit) dit niet eens bekend maken, maar dat ik in een of andere enquete van een paar studenten moet lezen dat ze dit dus gaan veranderen
Op de RU heb je om de 4 weken tentamen (dus 10 in een jaar). Ik geloof dat de RU niet aan een bindend studie-advies doet: aka, je zou in theorie 30 jaar over je studie mogen doen. In het propedeusejaar mogen wij 1x een 5 halen (niet lager). In de drie jaar daarna mogen we 2x een 5 halen. Dit hoeven we ook niet te compenseren met een 7 ofzoquote:Op woensdag 7 juni 2006 15:44 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ik had dit ook gehoord, maar dacht dat het bullshit was. Waar heb je dit gelezen
@gohan16: moet je bij andere uni's dan elk vak halen (bij GNK)? Wij hebben hier in Leiden wel om de 3 weken tentamen (dus 12/jaar), weet niet hoeveel jullie er hebben...
Vorig jaar was het ook nog zo dacht ik dat je van de 60 punten er maar 30 hoefde te halen. Nu is dat dus 40 en vanaf volgend jaar dus (als het waar is wat Repeat zegt) wordt het nog "zwaarder". Kortom: kon je 2 jaar geleden nog makkelijk het jaar halen, vanaf volgend jaar wordt het veel moeilijker (dus o.a. intoxicated en mol_air hebben geluk gehad) of ook niet als ze hun P in 1 keer hadden.
lol, leuk om dat dan ook weer te weten.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
In Leiden is het bindend alleen studie advies ook alleen van toepassing op je eerste jaar en/of propedeuse. Als je in het eerste jaar maar 40 punten haalt en in 2 jaar je P, dan mag je er daarna ook 15 jaar over doen
ik was op zoek naar info over de afschaffing van de compensatieregeling, wat er dus niet isquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:00 schreef Bhai het volgende:
[..]
lol, leuk om dat dan ook weer te weten.
Heb je helemaal de site van het lumc lopen doorzoeken ofzo![]()
Juist die ethiekblokken gebruik ik om mn cijfers een beetje omhoog te halenquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
Compensatieregeling wordt idd wel echt afgeschaft ja. Opzich best jammer als je zo'n Ethiek-blokje niet serieus zou willen nemen, maar verder was 'ie toch quite useless vanwege dat gelijkwaardige-blokken-gezeik.
Natuurlijk niet. Klaring is dacht ik de hoeveelheid serum die van een bepaalde stof wordt 'geklaard' per tijdseenheid, terwijl GFR de hoeveelheid is die gefiltreerd wordt in de glomerulus. Dat laatste is niet hetzelfde als klaring, aangezien een deel van de stoffen weer wordt teruggeresorbeerd en er ook nog een deel wordt gesecerneerd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:57 schreef Repeat het volgende:
GFR is toch hetzelfde als klaring he?
ja klopt idd. Voor creatinine is het wel hetzelfde, en aangezien het daar bijna altijd over gaat was ik in de warquote:Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef m021 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Klaring is dacht ik de hoeveelheid serum die van een bepaalde stof wordt 'geklaard' per tijdseenheid, terwijl GFR de hoeveelheid is die gefiltreerd wordt in de glomerulus. Dat laatste is niet hetzelfde als klaring, aangezien een deel van de stoffen weer wordt teruggeresorbeerd en er ook nog een deel wordt gesecerneerd.
Toch je talent voor het enig ware vak denk ik.quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
Juist die ethiekblokken gebruik ik om mn cijfers een beetje omhoog te halen
Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebbenquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Toch je talent voor het enig ware vak denk ik.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:58 schreef Repeat het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen concentratie en osmolaliteit? En osmolariteit?
Maar dit lijkt dan toch verrot veel op is toch gewoon concentratiequote:Osmolarity is a measure of the osmoles of solute per litre of solution, while the osmolality is a measure of the osmoles of solute per kilogram of solvent. If the concentration is very low, osmolarity and osmolality are considered equivalent. In calculations for these two measurements, salts are presumed to dissociate into their component ions. For example, a mole of glucose in solution is one osmole, whereas a mole of sodium chloride in solution is two osmoles (one mole of sodium and one mole of chloride). Both sodium and chloride ions affect the osmotic pressure of the solution.
opgelostquote:Verschillende grootheden die concentratie uitdrukken, zijn:
* molariteit
* molaliteit
Ik denk dat het een van de moeilijkste blokken isquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
Is in Leiden het blok nieren soms makkelijker dan hier? Want ik kan veel moeilijkere vragen bedenken over die stof. In ieder geval was het verschil tussen GFR en klaring en het verschil tussen osmolariteit en concentratie ongeveer het makkelijkste van het blok.
alleen m021 en intoxicated zijn volgens mij de enige zwarte zwaantjes hierquote:
Als ze het in hun hoofd halen om mij oranje te maken wil ik een ban tot na het WK.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:56 schreef Spyronius het volgende:
alleen m021 en intoxicated zijn volgens mij de enige zwarte zwaantjes hier
Dat zal ik wel nodig hebbenquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:57 schreef intoxicated het volgende:
Repeat, Bhai en ander gepeupel: Succes morgen met nieren![]()
quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:57 schreef intoxicated het volgende:
Ben jij Oranjefan? Wil jij ook een kleurtje tijdens het WK?
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dat ba/ma systeem? Kan je dan je bachelor in bv. Groningen en je master in bv. Utrecht doen ofzo?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef M1RR1E het volgende:
In Utrecht gaan ze volgend jaar Ba/Ma systeem invoeren.. dus als je nu achterstand oploopt kom je lekker tussen het oude en het nieuwe systeem in te zitten
Is het in feite ook, wat ze me destijds bij die open dag in utrecht vertelde, is dat je in theorie na 4 jaar kan zeggen ik ga een master ergens anders doen, maar met een bachelor geneeskunde, kan je weinig andere studies doen dan geneeskunde, behalve een paar onderzoeksmasters en aangezien niet alle universiteiten die geneeskunde geven exact hetzelfde lesprogramma hebben, is het soms niet eens haalbaar om ergens anders de master te doen, vanwege de kleine achterstand.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Singa het volgende:
Ba/Ma en Geneeskunde lijkt mij echt complete onzin.
Ja en nee. In theorie zou je na je bachelor kunnen overstappen naar een andere uni om daar je master (co schappen en nog wat) te doen, maar omdat daar maar zo weinig plekken voor zijn, is dit alleen mogelijk als er net zoveel mensen van groningen naar utrecht gaan als van utrecht naar groningen. In de praktijk dus niet echt mogelijkquote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:46 schreef m021 het volgende:
[..]
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dat ba/ma systeem? Kan je dan je bachelor in bv. Groningen en je master in bv. Utrecht doen ofzo?![]()
Hoepelmanquote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef M1RR1E het volgende:
In Utrecht gaan ze volgend jaar Ba/Ma systeem invoeren.. dus als je nu achterstand oploopt kom je lekker tussen het oude en het nieuwe systeem in te zitten
Maargoed daar ga ik me volgende week nog weleens in verdiepen, nu eerst tentamen Infectie en Afweer maken...
Eigenlijk denk ik dat de reden is dat zo langzamerhand alle studies ba/ma worden, en dus geneeskunde er ook aan moet geloven. Heeft weinig met de UU te maken, andere universiteiten hebben geneeskunde al langer ba/ma.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:55 schreef Spyronius het volgende:
De enige reden is, is dat de Universiteit Utrecht de BaMa structuur kent en dus moet ook geneeskunde hier aan meedoen.
Die verdeling is ook maar een beetje voor de vorm aangenomen bij geneeskunde volgens mij...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Singa het volgende:
Ba/Ma en Geneeskunde lijkt mij echt complete onzin.
lekker veel ruimte tot discussie over wazige vragen dusquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:28 schreef intoxicated het volgende:
Oh btw, wist je trouwens al dat de uitslag van nieren er vorig jaar op de dinsdag na het tentamen al was?![]()
Helemaal mee eens.. had echt geeen idee welke richting ze op wilden met die vragen zeg..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:43 schreef gohan16 het volgende:
vandaag infectie en afweer tentamen gehad. Wat een kuttentamen. Vragen waren heel onduidelijk gesteld. Bij de helft van de open vragen heb ik gekeken naar het onderwerp van die vraag en alles opgeschreven wat ik daarvan wist
Oei, dat lijkt me toch al snel een topicje of 5 geleden.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:02 schreef Kang-He het volgende:
Hobbelde hier niet iemand rond die medicijnen in de UK aan het studeren was? Ik zou toch graag willen weten hoe hij erin is gekomen. Of iemand anders die in het buitenland studeert/is gaan studeren?
Ga dan weg na je co-schappen, mijn enkeltje Australie ligt ook al zowat klaar...quote:Op zondag 11 juni 2006 11:02 schreef Kang-He het volgende:
Hobbelde hier niet iemand rond die medicijnen in de UK aan het studeren was? Ik zou toch graag willen weten hoe hij erin is gekomen. Of iemand anders die in het buitenland studeert/is gaan studeren?
Ik wil namelijk wel weg van die klote VU.
Je kan ook niet echt zeggen dat het niet je eigen keus was om naar de VU te gaan, je hebt zelfs de IBG ruilbeurs gebruikt om er terecht te komen.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:02 schreef Kang-He het volgende:
Ik wil namelijk wel weg van die klote VU.
Kan het nog wel klote zijn bij de VUquote:Op zondag 11 juni 2006 19:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Je kan ook niet echt zeggen dat het niet je eigen keus was om naar de VU te gaan, je hebt zelfs de IBG ruilbeurs gebruikt om er terecht te komen.
Gooit de uni je er niet uit als je een jaar niet komt opdagen?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:45 schreef M1RR1E het volgende:
Ik wil ook wel een half jaartje/jaartje weg uit NL.. maar omdat het volgens mij niet echt simpel is om dat met geneeskunde te regelen is mijn plan nu om er maar gewoon een jaar mee te stoppen na mn 2e of 3e jaar, en lekker rond te gaan reizen.
Omdat je jezelf, door je in te schrijven voor een studie, verplicht om de verplichte onderdelen bij te wonen.quote:Op zondag 11 juni 2006 23:49 schreef Kang-He het volgende:
Hoezo zouden ze dat doen als je geen bindend studie advies hebt?
Natuurlijk.quote:Op maandag 12 juni 2006 00:16 schreef Repeat het volgende:
Kan je je niet gewoon een jaar uitschrijven dan?
Geen idee, krijg je dan niet het probleem dat als je je weer wilt inschrijven je weer moet loten ofzo?quote:Op maandag 12 juni 2006 00:16 schreef Repeat het volgende:
Kan je je niet gewoon een jaar uitschrijven dan?
Een vriend van me studeert in wageningen en die is ook een jaar er tussen uitgeweest, maar hiervoor moest hij een bepaalde regeling treffen met z'n decaan, maar het is volgens mij wel mogelijk alleen weet ik niet of deze regel dus ook bestaat bij gnk.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef m021 het volgende:
[..]
Geen idee, krijg je dan niet het probleem dat als je je weer wilt inschrijven je weer moet loten ofzo?
Bij ons wel en we kunnen er max 1250 euro subsidie voor krijgen van de uni.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:37 schreef fee-tje het volgende:
Is het voor jullie niet te doen om een del van je coschappen in het buitenland te doen? Of een onderzoeksstage?
Geneeskunde deel 14quote:Op maandag 12 juni 2006 12:21 schreef m021 het volgende:
We hebben weer een nieuw deel nodig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |