abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38262399

Vorige delen
Geneeskunde
Geneeskunde [Deel 2]
Geneeskunde [Deel 3]
Geneeskunde [Deel 4]
Geneeskunde [Deel 5]
Geneeskunde [Deel 6]
Geneeskunde [Deel 7]
Geneeskunde [Deel 8]
Geneeskunde [Deel 9]
Geneeskunde [Deel 10]
Geneeskunde [Deel 11]
Geneeskunde #12:

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
  • BloodyStudy
  • Geneeskundestudent
  • Arts en Student
  • Medisch Student
  • Co-motions
  • Overzicht handige links van mol_air

IB Groep
  • Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters

Rijksuniversiteit Groningen (410)
  • Zij-instroom
    m021
    einfach_mich

VU Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (30% van de plaatsen)
    Kang-He (2005)

Universiteit Leiden (315)
  • Zij-instroom
    Repeat (2005)
    intoxicated (2004)
    nlse (2004)
    arabicangel667 (2005)
    mol_air (2004)
    Bhai (2005)
    Asclepius
    Hoolaa

Universiteit Utrecht (344)
  • Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
    dr.dunno
    Jan-Ton (2005)
    darkie_blue
    M1RR1E (2005)
    gohan16 (2005)

Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
    Singa (2005)
    Wuder (2004)

Radboud Universiteit Nijmegen (330)
    fee-tje

Universiteit Maastricht (341)
    The_DopeMan (2003)
    nevaeh87

Universiteit van Amsterdam (350)
  • Decentrale selectie (20% van de plaatsen)

Anders
    Sven-
    Spyronius (2006 hoopt ie)

(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic )

De bron van de OP vind je hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde

[ Bericht 30% gewijzigd door intoxicated op 28-05-2006 12:00:16 ]
  • "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
      zaterdag 27 mei 2006 @ 11:50:29 #2
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_38262493
    die naam lokt natuurlijk reacties uit, aangezien alleen geneeskundestudenten dat vinden, en ik weet dat jullie die discussie niet leuk vinden.
    Waarom in hemelsnaam noem je je topic dan zo?
    pi_38262527
    Wat een goed idee om de RuG en de VU uit de OP weg te laten.
    [edit] ah, ze staan er alweer in
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 11:50 schreef Grumpey het volgende:
    die naam lokt natuurlijk reacties uit, aangezien alleen geneeskundestudenten dat vinden, en ik weet dat jullie die discussie niet leuk vinden.
    Waarom in hemelsnaam noem je je topic dan zo?
    Speciaal voor die persoon uit deel 11 die vond dat het geen academische studie was.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_38262566
    Geneeskunde stelt geen zak voor vergeleken met de meeste technische studies Beetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
    Probeer maar eens een Technische studie als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
    pi_38262612
    Defining medicine

Medicine is politics
    quote:
    "Politics is nothing more than medicine on a grand scale."

Rudolf Virchow, 1848
    Politics is money
    quote:
    "Politics is the conduct of public affairs for private advantage."

Ambrose Bierce, 1911
    Ergo, medicine is money

Geneeskunde: de enige studie waar marktwerking en bedrijfsleven de onderzoeksresultaten mogen beinvloeden.
    Calmer than you are
      zaterdag 27 mei 2006 @ 11:55:09 #6
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_38262621
    Kijk, daar heb je de 1e reactie al, jullie zijn echt niet slim he

Maar goed, ik zal jullie niet ermee vervelen, wordt al teveel door mede-geneeskundigestudenten van me geboycot op dit punt
    pi_38262624
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
    [...]Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
    7 werkdagen om precies te zijn
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_38262677
    quote:

Beetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
    Nu mag iemand me echt wel eens gaan uitleggen waar het vandaan komt dat geneeskunde 'alleen maar dingen uit je hoofd leren' is, en waarom technische studies dat dan niet zouden zijn.

Bij geneeskunde leer je biomedische stof, die je in je beroep gaat toepassen.
    Bij technische studies leer je beginselen en formules, die je in je beroep gaat toepassen.

Vertel mij nu eens het verschil tussen biologie 'in je hoofd stampen' en formules 'in je hoofd stampen'?
    pi_38262713
    quote:
    Geneeskunde stelt geen zak voor vergeleken met de meeste technische studies Beetje dingen uit je hoofd knallen alleen maakt je nog geen academicus.
    Probeer maar eens een Technische studie als Technische Natuurkunde of Elektrotechniek. Houd je waarschijnlijk geen maand vol.
    En wat doe je dan bij Elektroniek behalve stroomschema's kunnen snappen en de nodige natuurkundige formules uit je hoofd kennen?
    pi_38262782
    in de healthcare of technische richtingen zijn niet vooral "uit het hoofd te leren" en dan zeker niet omdat er meestal een analyse komt waaruit een EIGEN oordeel komt. Rechtspraak e.d. die vallen gewoon uit het hoofd te leren, omdat je gewoon "wat" regels en voorschriften moet/kan volgen.
    pi_38262970
    Ik denk dat de technisch studenten misleid worden door de formules en principes die ze in hun studie leren. Het is dan immers verleidelijk om te denken: formules kan je toepassen, biologische theorie kan je alleen in je kop stampen en later weer opdreunen.

Echter, in de geneeskunde moet je je theorie net zo goed toepassen en combineren met andere dingen die je geleerd hebt.

En nee, ik zou een technische studie inderdaad geen 2 maanden volhouden. Maar dat komt doordat ik slecht ben in wiskunde, en niet omdat ik geen academisch niveau heb.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:08:07 #12
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_38262975
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 11:57 schreef m021 het volgende:

[..]

Nu mag iemand me echt wel eens gaan uitleggen waar het vandaan komt dat geneeskunde 'alleen maar dingen uit je hoofd leren' is, en waarom technische studies dat dan niet zouden zijn.

Bij geneeskunde leer je biomedische stof, die je in je beroep gaat toepassen.
    Bij technische studies leer je beginselen en formules, die je in je beroep gaat toepassen.

Vertel mij nu eens het verschil tussen biologie 'in je hoofd stampen' en formules 'in je hoofd stampen'?
    Goed, nu vraag je om reactie, krijg je er ook 1. Ik doe zelf Neuroscience en geneeskunde, en nog psychologie-bachelor afgerond. Van alle 3 is geneeskunde bij voorbaat op de praktijk gericht. Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan. Bij geneeskunde is de hele situatie anders. Hetgeen je gaat doen later is in principe bekend en men weet wat je daarvoor moet weten. Alle kennis ga je bij geneeskunde niet ontdekken, maar dat leer je, een heel verschil. Je leert daarbij een andere mentaliteit dan bij alle andere studies op het WO. Geen slechte overigens, het hoort gewoon bij de studie.

Zo heb ik het ervaren, en gezien de enorme hoeveelheid mensen die het met me eens is is dit niet een uit de lucht gegrepen verschijnsel. Dat mensen die technische opleiding doen ook geneeskunde zouden kunnen slaat natuurlijk als een knakworst op een drumstel, elke studie heeft zijn moeilijke kanten.
    pi_38263216
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:

Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan.
    En waar haal je het idee vandaan dat dat 'academisch' zou zijn? Academisch niveau slaat op het vermogen je kennis te gebruiken, niet op het doen van onderzoek.

Als je "academisch" (onterecht) gaat gebruiken als synoniem voor "gericht op onderzoek" dan wordt het wel makkelijk om geneeskunde te bashen.
    pi_38263517
    Wat een onzin, de enige studie van academische kwaliteit.

Vergeleken met Geesteswetenschappen zou je Geneeskunde wat betreft academische kwaliteit bijna als HBO-studie kunnen aanduiden, niet omdat het één makkelijker of moeilijker is, maar omdat Geneeskunde veel meer op de praktijk ingesteld is.

[edit] Spuit-11 Wat Grumpey zegt; Geneeskunde is meer gericht op het leren van al bestaande kennis, terwijl andere studies veelal gericht zijn op het ontwikkelen van nieuwe kennis.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:36:18 #15
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38263895
    quote:
    Ervaring met Geneeskunde? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken! Het is inderdaad zo dat veel Geneeskundestudenten een technische studie als TN of EL niet aan zouden kunnen maar dat maakt Geneeskunde niet minder 'academisch'. Ik denk dat velen "het academisch zijn van een studie" beoordelen aan de hand van verkeerde criteria. Bedrijfskunde of Elektrotechniek is echt niet veel academischer of minder academisch dan Geneeskunde.

Ik denk dat zo'n typische technieknerd een waardeloze dokter zou worden, uiteraard is lang niet iedereen dat bij TN of EL. En ook is het zo dat ik bij sommigen die hier bij GNK rondlopen afvraag wat dat moet worden als dokter.

Anyway, je moet de topictitel gewoon niet te serieus nemen, neemt je kans op hartkwalen ook van af!

Overigens heb ik Elektrotechniek wel meer dan een maand volgehouden... 2,5 jaar om precies te zijn en nog alle punten gehaald in die tijd ook.

Moraal van dit verhaal: het is allemaal niet zo zwart wit als je denkt.
    pi_38264086
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:36 schreef Singa het volgende:

[..]

Ervaring met Geneeskunde? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken!
    Ervaring met de academische kwaliteit van andere studies? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken.

Kul-argument natuurlijk, maar dat weet je zelf ook wel. Ik heb het vorige topic even doorgelezen en ben het ermee eens dat Geneeskunde geen HBO-studie is. Het is echter zeker niet de studie met de hoogste academische kwaliteit (let wel - academische kwaliteit, niet kwaliteit in het algemeen) en al helemaal niet de enige studie met academische kwaliteit.

En tsja, zo'n topic-titel lokt nu eenmaal reacties uit. Zeker omdat ik tot nu toe alleen maar Geneeskunde-studenten tegengekomen ben die zo hoog van de toren blazen wat betreft de academische kwaliteit van hun studie. Alsof ze zelf vinden dat ze te min zijn en daarom tegen anderen extra hard moeten zeggen dat hun studie van zo'n grote academische kwaliteit is. Calimero-complexje?
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:45:34 #17
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38264164
    ik ben bang dat de TT wat eerder verwijderd zal worden dit keer.
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
    pi_38264238
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:01 schreef Chiwakka het volgende:
    in de healthcare of technische richtingen zijn niet vooral "uit het hoofd te leren" en dan zeker niet omdat er meestal een analyse komt waaruit een EIGEN oordeel komt. Rechtspraak e.d. die vallen gewoon uit het hoofd te leren, omdat je gewoon "wat" regels en voorschriften moet/kan volgen.
    Rechtspraak is helemaal niet gewoon uit het hoofd te leren. Je moet een bepaalde manier van denken aanleren, en het vereist veel creativiteit om een goed jurist te zijn. Er zijn overigens flink wat parallellen met de geneeskunde opleiding, en al evenzoveel onterechte vooroordelen over.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:54:45 #19
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38264429
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:42 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Ervaring met de academische kwaliteit van andere studies? Nee, nou dan heb je geen recht van spreken.
    Oe dat is wel erg makkelijk he... helaas is het wel onjuist, een klein beetje beter lezen en je zou het kunnen weten.
    quote:
    Kul-argument natuurlijk, maar dat weet je zelf ook wel. Ik heb het vorige topic even doorgelezen en ben het ermee eens dat Geneeskunde geen HBO-studie is. Het is echter zeker niet de studie met de hoogste academische kwaliteit (let wel - academische kwaliteit, niet kwaliteit in het algemeen) en al helemaal niet de enige studie met academische kwaliteit.

En tsja, zo'n topic-titel lokt nu eenmaal reacties uit. Zeker omdat ik tot nu toe alleen maar Geneeskunde-studenten tegengekomen ben die zo hoog van de toren blazen wat betreft de academische kwaliteit van hun studie. Alsof ze zelf vinden dat ze te min zijn en daarom tegen anderen extra hard moeten zeggen dat hun studie van zo'n grote academische kwaliteit is. Calimero-complexje?
    Wat je hier zegt kan ik me op hoofdlijnen wel in vinden en botst ook helemaal niet zo met mijn beweringen. Alleen die die topictitel wordt veelste serieus genomen, muahaha.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:56:00 #20
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_38264482
    Is vrij normaal hoor om gewoon ff een TeeeVeeePeetje te plaatsen.

Maar goed, ik doe geen geneeskunde of zo, maar ben wel nieuwsgierig naar de studie en vandaar dat ik dit draadje graag zou willen volgen.
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
      zaterdag 27 mei 2006 @ 12:58:21 #21
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_38264563
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:15 schreef m021 het volgende:

[..]

En waar haal je het idee vandaan dat dat 'academisch' zou zijn? Academisch niveau slaat op het vermogen je kennis te gebruiken, niet op het doen van onderzoek.

Als je "academisch" (onterecht) gaat gebruiken als synoniem voor "gericht op onderzoek" dan wordt het wel makkelijk om geneeskunde te bashen.
    Ik heb het hele woord academisch niet in mijn mond genomen, mede omdat ik het een kul-woord vind. Je legt het in mijn mond.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:01:58 #22
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38264675
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:48 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Rechtspraak is helemaal niet gewoon uit het hoofd te leren. Je moet een bepaalde manier van denken aanleren, en het vereist veel creativiteit om een goed jurist te zijn. Er zijn overigens flink wat parallellen met de geneeskunde opleiding, en al evenzoveel onterechte vooroordelen over.
    Right... Overigens heb ik helemaal niets tegen Rechten. Ik weet dat ik de TS van het vorige topic was, maar het is soms ook wel leuk om een beetje rellen. Brengt wat leven in de brouwerij. Ies leuk, houdt de geescht scherp.
    pi_38264752
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 13:01 schreef Singa het volgende:

[..]

Right... Overigens heb ik helemaal niets tegen Rechten. Ik weet dat ik de TS van het vorige topic was, maar het is soms ook wel leuk om een beetje rellen. Brengt wat leven in de brouwerij. Ies leuk, houdt de geescht scherp.
    Bedoel je nu dat je het met me eens bent of niet
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:12:52 #24
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38264933
    Daar was het "right" (ofwel lees: ja inderdaad daar ben ik het mee eens) voor. Ik ben mij bewust van de mogelijke andere betekenissen van "right" in die context, dus hierbij een verduidelijking op dat vlak.
    pi_38265128
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Bij andere studies op het WO (ook al denk je van wel) is dit niet. Daar leer je alles over expliciet onderzoek doen, zelf met originele modellen en theorieen komen, filosofische achtergronden en zelfstandig te werk gaan. Bij geneeskunde is de hele situatie anders. Hetgeen je gaat doen later is in principe bekend en men weet wat je daarvoor moet weten. Alle kennis ga je bij geneeskunde niet ontdekken, maar dat leer je, een heel verschil. Je leert daarbij een andere mentaliteit dan bij alle andere studies op het WO. Geen slechte overigens, het hoort gewoon bij de studie.
    Het ligt eraan hoe ver je bent met je geneeskundestudie. In principe is wetenschappelijk onderzoek opgenomen in het curriculum van de studie geneeskunde. Je kunt dan literatuuronderzoek doen of zelf met iets komen om te onderzoeken, afhankelijk wat je leuk vindt om te doen.
    En dat de studie misschien minder aandacht aan wetenschappelijk onderzoek besteedt, wil niet zeggen dat jij als student niet zelf mag regelen. Je kunt ook gewoon op een prof. afstappen om te vragen of het mogelijk is om te helpen met onderzoek doen, in je vrije tijd weliswaar. Ik ken zat mensen die dat doen.
    pi_38265510
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:45 schreef gohan16 het volgende:
    ik ben bang dat de TT wat eerder verwijderd zal worden dit keer.
    En het was nog wel zo gezellig een tijdje terug hier.
    pi_38265542
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Is vrij normaal hoor om gewoon ff een TeeeVeeePeetje te plaatsen.

Maar goed, ik doe geen geneeskunde of zo, maar ben wel nieuwsgierig naar de studie en vandaar dat ik dit draadje graag zou willen volgen.
    Ik weet niet wat zo normaal aan die tvp's is er is namelijk ook een bookmark functie die volgens mij 0.0001% van fok gebruikt maar goed.
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 13:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Bedoel je nu dat je het met me eens bent of niet
    Waarschijnlijk niet, want dan valt er niets meer te rellen
    pi_38265642
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 12:58 schreef Grumpey het volgende:

Ik heb het hele woord academisch niet in mijn mond genomen, mede omdat ik het een kul-woord vind. Je legt het in mijn mond.
    Je reactie was uit oogpunt van het niet eens zijn met de topictitel. Je reageert dus wel degelijk op de claim van het al dan niet academisch zijn van geneeskunde.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:44:22 #29
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_38265858
    mijn punt wat ik wil maken staat daar dan los van. Ik vind geneeskunde een ander soort studie dan overige WO studies, en lijkt qua basis (niet qua eigen invulling aan de studie) meer op een HBO-studie. Daarmee wil ik niet zeggen dat het slechter is! Wat ik wil aangeven is dat het een andere benadering is, en er een duidelijk onderscheid is. Dat wordt namelijk vaak ontkend, maar kan eigenlijk niet ontkent worden als je ervaring hebt met meerdere studies.

Academisch valt bij mij in het rijtje 'Gymnasium', 'Athenaeum', 'cum laude', oftewel woorden die leuk klinken maar eigenlijk gewoon leuke omhulsels zijn om het image op te krikken.
    Of geneeskunde dat nu wel of niet is, boeit me eigenlijk niet.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 13:44:51 #30
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38265870
    Gut, hap hap hap . Neem alles toch niet zo serieus mensen...
    pi_38266317
    Ik vind eigenlijk alleen een studie een waardige academische studie, wanneer er latijnse woorden worden gebruikt
    pi_38266363
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 13:44 schreef Grumpey het volgende:

Of geneeskunde dat nu wel of niet is, boeit me eigenlijk niet.
    Join the club.

Ik neem aan dat er weinig geneeskundestudenten zijn die het echt kan schelen of hun studie 'academisch niveau' heeft. Waar ik echter een hekel aan heb is die zogenaamde 'echte academici' die deze reeks binnen komen wandelen (ook topics zonder provocerende TT) en beginnen te zeiken dat geneeskunde niet academisch is en HBO zou moeten heten.
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 14:34:53 #33
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_38267661
    Nee echt, weet iemand een leukere titel voor dit topic, eentje die niet een oeverloze discussie uitlokt?
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_38267756
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef Renesite het volgende:
    Nee echt, weet iemand een leukere titel voor dit topic, eentje die niet een oeverloze discussie uitlokt?
    Hmm Geneeskunde: Discussie is zinloos.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 14:42:03 #35
    119987 Bhai
    Quidquid discis, tibi discis!
    pi_38268032
    Hou het maar op gewoon "Geneeskunde: Deel x"
    pi_38270046
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 14:34 schreef Renesite het volgende:
    Wat is dit nou voor onzin, er zijn genoeg mensen die die discussie willen voeren, we gaan niet zitten bashen ofzo, maar komen met argumenten en dan besluit jij maar op die TT weg te halen omdat jij het een "oeverloze discussie" vindt?

Maar al zou het een oeverloze discussie zijn, zolang er mensen zijn die er toch wat over willen zeggen, wie ben jij dan om daar tegenin tegaan (zolang het netjes gebeurt)?

Die TT's zijn trouwens ook met een bedoeld, dus ik verdenk bepaalde mensen hier ervan geen humor te hebben....
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 15:38:13 #37
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_38270229
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:33 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin, er zijn genoeg mensen die die discussie willen voeren, we gaan niet zitten bashen ofzo, maar komen met argumenten en dan besluit jij maar op die TT weg te halen omdat jij het een "oeverloze discussie" vindt?

Maar al zou het een oeverloze discussie zijn, zolang er mensen zijn die er toch wat over willen zeggen, wie ben jij dan om daar tegenin tegaan (zolang het netjes gebeurt)?

Die TT's zijn trouwens ook met een bedoeld, dus ik verdenk bepaalde mensen hier ervan geen humor te hebben....
    Je mag van mij er een topic over openen, maar dan in zijn algemeen over: Wat is nou een academische studie.
    Maar om het te voeren / uit te lokken in een Slowchat...
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 15:41:11 #38
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_38270344
    Trouwens, die discussie is al eens gevoerd geloof ik. Het bleef tot in het einde een getouwtrek. Maar als jij hem wilt voeren heb ik geen bezwaar.
    pi_38270473
    Heeft niks met uitlokken te maken. Het begon gewoon als een geintje richting D_D, omdat hij altijd zo vol is over rechten, dacht ik van; dat kan ik ook. Dat er dan mensen zo nodig om moeten reageren die hier nooit komen, best, maar waarom dan die titel weg moet. Er is toch niks mis met een beetje discussie...
      zaterdag 27 mei 2006 @ 15:45:01 #40
    124676 RobertoCarlos
    pi_38270485
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 13:33 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Ik weet niet wat zo normaal aan die tvp's is er is namelijk ook een bookmark functie die volgens mij 0.0001% van fok gebruikt maar goed.
    Je spreekt jezelf lekker tegen. Gezellig sfeertje hier bij Geneeskunde... .
    ik hoop maar dat dat tijdelijk is.
    pi_38270525
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:44 schreef Repeat het volgende:
    Heeft niks met uitlokken te maken. Het begon gewoon als een geintje richting D_D, omdat hij altijd zo vol is over rechten, dacht ik van; dat kan ik ook. Dat er dan mensen zo nodig om moeten reageren die hier nooit komen, best, maar waarom dan die titel weg moet. Er is toch niks mis met een beetje discussie...
    Maargoed, dit is toch een discussie die ik niet kan winnen, dus laat maar hangen
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 15:49:23 #42
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_38270627
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Maargoed, dit is toch een discussie die ik niet kan winnen, dus laat maar hangen
    Meer omdat je had kunnen weten dat dit een discussie kon opleveren.
    is goed, een kleintje, maar het vorige topic zat toch redelijk vol met discussie materiaal, en hier werd dus het geintje weer voortgezet. Ja, dan word ik er een beetje vervelend van..
    Maar als je wilt mag je een los topic openen er over. Zolang het netjes blijft - wanneer je de discussiewaarde er nog in ziet.
    pi_38270811
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:49 schreef Renesite het volgende:

[..]

Meer omdat je had kunnen weten dat dit een discussie kon opleveren.
    is goed, een kleintje, maar het vorige topic zat toch redelijk vol met discussie materiaal, en hier werd dus het geintje weer voortgezet. Ja, dan word ik er een beetje vervelend van..
    Maar als je wilt mag je een los topic openen er over. Zolang het netjes blijft - wanneer je de discussiewaarde er nog in ziet.
    Nee, ik vind het namelijk ook niet zo'n interessante discussie, de mensen van buiten het GNK topic blijkbaar wel, want die kwamen ineens dit topic binnenstromen om even hun mening te geven...
      Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 15:56:52 #44
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_38270829
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

Nee, ik vind het namelijk ook niet zo'n interessante discussie, de mensen van buiten het GNK topic blijkbaar wel, want die kwamen ineens dit topic binnenstromen om even hun mening te geven...
    Ok.
    Dan is daar het einde van onze intermezzo.
    pi_38271335
    Het heeft ook geen zin natuurlijk. De geneeskundestudenten blijven aandragen dat het niveau hoog is en dat het niet alleen feiten in je hoofd stampen is, en de andere mensen blijven zeggen dat de studie HBO-niveau heeft en dat 'een beetje diagnoses uit je hoofd leren' niet academisch is.
    pi_38271345
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 15:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf lekker tegen. Gezellig sfeertje hier bij Geneeskunde... .
    ik hoop maar dat dat tijdelijk is.
    Ik snap jouw probleem niet helemaal hoor, want er zijn genoeg mensen die die zinloze tvp's zonder enige toevoeging vervelend vinden, daarom wijs ik je op die bookmark functie, dat is alles hoor en hoe ik mij volgens jouw tegenspreek zie ik ook niet 1 2 3.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 16:45:41 #47
    139820 mol_air
    Jus ex injuria non oritur
    pi_38272396
    hmm...leuk zon bookmarkfunctie, nooit gezien....

zet m overigens toch maar in mn active lijst....dus dit is eigenlijk gewoon een schaamteloze TVP :p

Teddybear Hospital was overigens een gigantisch succes! drie dagen met 750 kinderen, die allemaal weer lachend weggingen. En ik heb lekker een pandabeer gemept leuk!
    pi_38272643
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 16:45 schreef mol_air het volgende:
    hmm...leuk zon bookmarkfunctie, nooit gezien....
    *kijkt naar aanmelddatum mol_air*
    Ja, de bookmarkfunctie, dat is van voor jouw tijd.

Bij de invoering van Replique was er geen MyAT, dus moest iedereen bookmarks gebruiken. Van mij hadden ze het zo mogen laten.
    pi_38272797
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 16:45 schreef mol_air het volgende:
    En ik heb lekker een pandabeer gemept
    Gaat er ooit een jaar voorbij dat dat niet gebeurt?

Woei, KVA cijfers
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
      zaterdag 27 mei 2006 @ 17:51:18 #50
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_38274657
    Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
    Please Move The Deer Crossing Sign
    pi_38274752
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
    Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
    alcoholvergiftiging
    pi_38274843
    quote:
    Dan heb je een iatrogene aandoening.
    pi_38274954
    quote:
    Een ziekte waardoor je niet afwezig was? Eh, anti-Alzheimer? Studiedrift?
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:00:25 #54
    124676 RobertoCarlos
    pi_38274961
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 16:13 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Ik snap jouw probleem niet helemaal hoor, want er zijn genoeg mensen die die zinloze tvp's zonder enige toevoeging vervelend vinden, daarom wijs ik je op die bookmark functie, dat is alles hoor en hoe ik mij volgens jouw tegenspreek zie ik ook niet 1 2 3.
    Ach, je springt zo lekker bovenop mijn berichtje, terwijl ik nooit gemerkt dat een tvp een probleem is. Maar goed, zand erover anders wordt het wel erg off-topic.

De tip van de bookmarks vind ik trouwens prima, die mogelijkheid had ik nog niet gezien of van gehoord.. Bedankt daarvoor dus
    pi_38274987
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 17:54 schreef darkie_blue het volgende:

alcoholvergiftiging
    Ik zou er Wernicke-Korsakoff van maken Je bent het gewoon vergeten
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_38275047
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zou er Wernicke-Korsakoff van maken Je bent het gewoon vergeten
    Je kan het ook op afasie gooien.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:03:43 #57
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38275057
    Een Idiopatische Aanstelleritis?
    pi_38275112
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef Singa het volgende:
    Een Idiopatische Aanstelleritis?
    Ook een goede. Of PTSS, klinkt lekker.
    pi_38275141
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

Je kan het ook op afasie gooien.
    Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:06:53 #60
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38275175
    Of een PNSS (postnataal stresssyndroom)
    pi_38275264
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:06 schreef m021 het volgende:

[..]

Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.
    Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.
    pi_38275287
    Zeg gewoon dat je het syndroom van Reversed Mayer-Rokitansky-Küster hebt (niemand die dat opschrijft en nazoekt, gewoon heel vloeiend zeggen) waardoor je hormonale huishouding je eosinofielen heeft verstoord waarna je diverse systemische ontstekingen hebben gekregen, hierdoor heb je minimaal een week lang met ernstige pijn en krampen (ook diverse spierkrampen hetgeen schrijven, typen etc onmogelijk maakte) op bed gelegen. De afgelopen week ben je weer een beetje bij zinnen gekomen en is de pijn weggeëbt. Je bent dolblij dat het zo snel over was, want normaal duurt zo'n aanval veel langer.

ja, ik weet wat het is
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:10:18 #63
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38275292
    Het SOG-syndroom.
    pi_38275364
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:09 schreef Diederik_Duck het volgende:

Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.
    Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.

En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:16:05 #65
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38275466
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:

[..]

Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.

En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
    Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Singa op 27-05-2006 18:33:08 ]
    pi_38276133
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:16 schreef Singa het volgende:

Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.
    Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 18:44:50 #67
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38276378
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:37 schreef m021 het volgende:

[..]

Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.
    Het ging mij om het principe.
    pi_38278689
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:

[..]

Je kunt wel degelijk zeggen dat je last hebt van iets. Ik heb dat niet gedaan want ik had koorts is een prima smoes. Zolang de grondslag van de afasie niet is vastgesteld is het dus ook medisch gezien verantword om te zeggen: ik heb dat en dat niet gedaan omdat ik afasie had. En afasie is i.c. bruikbaar omdat hij eigenlijk wil zeggen dat hij niets heeft gedaan omdat hij te lui was; door het nu op afasie te gooien hoeft hij niet te liegen over de reden.
      zaterdag 27 mei 2006 @ 20:06:26 #69
    139820 mol_air
    pi_38279337
    ernstige halitosis?
    pi_38279493
    quote:
    Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef mol_air het volgende:
    ernstige halitosis?
    Gadverdamme. Maar dan val je wel snel door de mand als het niet waar is
      zaterdag 27 mei 2006 @ 20:29:17 #71
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38292719
    ff 2 dagen niet gekeken en we zitten alweer in een nieuw deel.
    pi_38295310
    Bah, morgen moet ons werkgroepje een opdracht presenteren. Daar ga ik me dus mooi onderuit lullen
      zondag 28 mei 2006 @ 11:59:26 #74
    17274 Wuder
    Wees blij dat je nog leeft!
    pi_38295740
    Vrijdag tentamen.. maar eens aan beginnen vandaag..
    Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
      zondag 28 mei 2006 @ 13:25:18 #75
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38298187
    Nog 3 tentamens dit jaar...
    pi_38298221
    ik nog 2
    over 2 weken eentje over nieren, en 3 weken daarna nog eentje over maag, darm, lever en dan is het over
    pi_38298233
    Nog 0 tentamens tot begin november
    pi_38298420
    Ik nog 1 tentamen over afweer. Als ik iets saai vind is het wel stof over het immuunsysteem.
    pi_38301337
    ik mag eind augustus het tentamen over ademhaling herkansen , was tijdens dat blok te druk bezig met het leren voor mn herkansing genexpressie & oncologie (wel gehaald gelukkig.. )
    pi_38303223
    Vanavond op RTL4 een docu over 'de 12 jarige chirurg' ...
    pi_38303706
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
    dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zin
      zondag 28 mei 2006 @ 16:24:05 #82
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38303947
    Komende week nog op 1 dag stationstoetsen Lichamelijk Onderzoek/EHBO/Medische Communcatie en nog een semestertentamen. Dan lekker maandje vrij en daarna billen wassen!
      zondag 28 mei 2006 @ 16:33:37 #83
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38304231
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 16:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zin
    Een van de twee (rtl4 of documentaire) zou voor mij ook al genoeg zijn om niet te kijken.
    pi_38304337
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
    Het gaat op de zaken rond Michael Jackson lijken; als er 1 iemand is die geld blijkt te kunnen slaan uit zijn slimme zoon/dochter wil opeens iedereen met zijn kind op tv.

Ik heb trouwens geluk met mijn zorgstage, ik zit op een afdeling waar mensen niet gewassen hoeven te worden enzo. Niet dat de hele dag niks kunnen doen nou zo leuk is, maar het heeft wel voordelen. Een van de verpleegsters vond het laatst zo zielig dat ik niks te doen had dat ze regelde dat ik de hele middag met een arts kon meelopen.

[edit] Kang-He, 1 maandje vrij?
      zondag 28 mei 2006 @ 16:41:56 #85
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38304481
    Nog ff en de 1e chirurg wordt geboren.

Ik hoop volgend jaar ook wel op een was-vrije zorgstage eigenlijk...
      zondag 28 mei 2006 @ 16:57:00 #86
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38304892
    Juni vrij, juli zorgstage, augustus vrij en dan weer in september knallen...
    pi_38304932
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
    Brr, zorgstage in de vakantie.

Ik heb trouwens de OP geupdate in de Wiki, gelieve degene die deel 14 maakt deze OP te gebruiken:
    http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
    pi_38305023
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
    ik had de zorgstage gewoon lekker in mn jaar. Dat scheelt zeg, ben ik toch wel blij dat ik het niet in mn vakantie hoef te doen!
      zondag 28 mei 2006 @ 17:56:29 #89
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38306501
    Tsja, ik kan niet zeggen dat ik er erg vrolijk van word ...
      zondag 28 mei 2006 @ 19:02:39 #90
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38308583
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 17:56 schreef Kang-He het volgende:
    Tsja, ik kan niet zeggen dat ik er erg vrolijk van word ...
    In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?
    pi_38313086
    quote:
    Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Singa het volgende:

[..]

In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?
    Nou een schrale troost ik heb in juli elke dag van 1 tot 5 scheikunde
      zondag 28 mei 2006 @ 23:18:35 #92
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38318903
    Ik heb begin vorig jaar nog bijles in scheikunde gegeven aan iemand die zich op een voortentamen voorbereidde om mee te kunnen loten met tandheelkunde.
    pi_38323646
    Scheikunde

God, dat was nog best leuk eigenlijk...
    pi_38323941
    Scheikunde is opzich best wel makkelijk, tenminste op de havo was het een eitje, dus zal op het vwo ook niet veel moeilijker zijn en tsja ik heb het certificaat nodig en nu kan ik wel aan zelfstudie doen, maar dan weet ik ook zeker dat ik het niet haal
      maandag 29 mei 2006 @ 16:29:24 #95
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38336427
    Zo weer een ruime voldoende terug... Officieel over de 40 punten, dus ze kunnen me ook niet meer uit de opleiding kicken.
    pi_38337817
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 16:29 schreef Singa het volgende:
    Zo weer een ruime voldoende terug... Officieel over de 40 punten, dus ze kunnen me ook niet meer uit de opleiding kicken.
    Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo was
    pi_38337888
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:

[..]

pi_38338527
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:19 schreef Repeat het volgende:
    [..]
    En jij wou vroeger zeker piloot of polietsie worden?
      maandag 29 mei 2006 @ 17:58:37 #99
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38338929
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Hoe lang volg je dit topic al? ... Ik heb eerst andere studie gedaan, daar zit em dat 4e jaars-gevoel in denk ik.
    pi_38342383
    woohoo, biologie gehaald, helaas maar een 6.2, had hoger gehoopt, maar ja is niet anders, nu nog scheikunde.
    pi_38342900
    Hebben ze ook snel nagekeken dan. Ik zat daar dus dik 6 weken op te wachten
    pi_38343512
    Ja de mensen die de cursus volgde mochten de docente opbellen en dat was vandaag.

Maar wat had jij destijds voor die toets?
    pi_38343781
    Uh, 8.8 geloof ik.
    pi_38344446
    Maar zat jij ook on lotingsklasse C of had jij het vak naast je vwo?
    pi_38345733
    'k Had nieuwe stijl, dus kreeg gewoon A, ondanks dat ik geen bio had.
    pi_38347688
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 17:58 schreef Singa het volgende:

[..]

Hoe lang volg je dit topic al? ... Ik heb eerst andere studie gedaan, daar zit em dat 4e jaars-gevoel in denk ik.
    Wat voor gevoel hebben jullie bij mij?
    pi_38347793
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 21:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

Wat voor gevoel hebben jullie bij mij?
    Een afgestudeerde jurist? (gezien het feit dat je als niet-studerend in het rechtentopic staat maar wel steeds verkondigt hoe goed de studie rechten wel niet is)
      maandag 29 mei 2006 @ 22:01:05 #108
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38347882
    Een 65-plusser die heeft besloten om, nadat hij een fortuin heeft verdient met de exploitatie van sexlijnen, heeft besloten om Rechten te studeren. Close?

[ Bericht 0% gewijzigd door Singa op 29-05-2006 23:37:56 ]
    pi_38348101
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Singa het volgende:
    Een 65-plusser die heeft besloten om, nadat hij een fortuin heeft verdient het de exploitatie van sexlijnen, heeft besloten om Rechten te studeren. Close?
    pi_38349011
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Singa het volgende:
    Een 65-plusser die heeft besloten om, nadat hij een fortuin heeft verdient het de exploitatie van sexlijnen, heeft besloten om Rechten te studeren. Close?
    Ik had eigenlijk een reactie verwacht als 9e jaars (he het is rechten he je weet hoe die zijn ), maar deze is ook erg leuk
    pi_38350020
      maandag 29 mei 2006 @ 23:41:37 #112
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38353362
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 22:20 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk een reactie verwacht als 9e jaars (he het is rechten he je weet hoe die zijn ), maar deze is ook erg leuk

Maar ehm, wat ben je wel dan?
    pi_38354004
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 23:41 schreef Singa het volgende:

[..]

Maar ehm, wat ben je wel dan?
    een misterie
      dinsdag 30 mei 2006 @ 00:25:40 #114
    119987 Bhai
    pi_38354821
    Dus D_D studeert GEEN rechten
      dinsdag 30 mei 2006 @ 00:26:48 #115
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_38354856
    D_D eerstejaars rechtenstudent. Je bent nog zo fanatiek, schattig is het.
    Zyggie.
    pi_38357852
    Oh, ik dacht even dat je zou gaan zeggen dat hij een 3x voor GNK uitgelote gast van 24 zou zijn
    pi_38359266
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 00:25 schreef Bhai het volgende:
    Dus D_D studeert GEEN rechten
    Volgens mij studeerd hij helemaal niet meer, maar vind het leuk om zich nog tussen de studenten te mengen.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 10:10:22 #118
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38360504
    Zo, stationstoetsen ook weer achter de rug!

Lichamelijk onderzoek had ik een patiënt met pijn op de borst waarbij ik de pols moest bepalen bij de a. radialis en a. carotis. Vervolgens bloeddruk opmeten, doe ik die band verkeerd om aan , maar kon nog gelukkig corrigeren , en ik vond een stabiele 120/80.

EHBO moest ik bij de examinatrice een verslikking verhelpen en een brede das aanleggen voor een vermoedelijke sleutelbeenbreuk.

En bij Medische Communicatie het intake gesprek doen bij de huisarts waarbij ik een patiënte kreeg met vermoedelijke Angina Pectoris (dat was mijn diagnose dan). Ging vrij soepel, klachten goed uitgevraagd, hulpvraag uitgediept...

Kortom, geen slecht begin van de dag voor de verandering !
    pi_38381576
    Ik vind dat altijd verwarrend. Door de naam angina pectoris zou je verwachten dat het een symptoom is, druk op de borst, maar als je het opzoekt in de boeken staat het er als een hartaandoening...
    pi_38381994
    Er zijn dit jaar 6650 aanmeldingen. Dit is het definitieve aantal.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 19:37:35 #121
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38382012
    angina pectoris is een symptoom tgv een aandoening. Pijn op de borst tgv hart infarct, maagreflux en gebroken rib bijvoorbeeld
    pi_38384388
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 19:37 schreef gohan16 het volgende:
    angina pectoris is een symptoom tgv een aandoening. Pijn op de borst tgv hart infarct, maagreflux en gebroken rib bijvoorbeeld
    Onze fysiologiedocent vertelde anders een keer dat de symptomen van maagreflux niet verward dienen te worden met angina pectoris.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 20:34:52 #123
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38384716
    Dan heb jij gelijk. Angina pectoris is dan (pijn op de borst tgv) een hartaandoening (misschien infarct specifiek).
    pi_38385585
    Gelukkig hebben we de foto's Wikipedia nog.
    quote:
    Angina pectoris is chest pain due to ischemia of the heart muscle, generally due to obstruction or spasm of the coronary arteries.
    pi_38387978
    Jippie, morgen meelopen bij angiografie en CAG meekijken
    Wat is het toch een feest om geen sjaars meer te zijn
    pi_38390724
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 20:52 schreef m021 het volgende:
    Gelukkig hebben we de foto's Wikipedia nog.
    [..]

precies. Dit staat ook in je boeken. Maar de naam angina pectoris (druk op de borst) doet vermoeden dat het dat alleen maar aangeeft en dat de oorzaak nog niet vaststaat.
    Maar er wordt dus over het algemeen bedoeld pijn op de borst door ischemie idd, maar ik vind het verwarrend.
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:48:37 #127
    119987 Bhai
    pi_38401660
    Ik kwam dit net toevallig tegen (voor de geinteresseerden ): Mobiel mee -> een 1 voor examen.
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Belachelijk. Op de rechtententamens van de faculteit der rechtsgeleerdheid wordt altijd vriendelijk verzocht die dingen in de tas te stoppen (en uit). Dat is voldoende.
    Dan studeert hij toch nog rechten
      woensdag 31 mei 2006 @ 14:14:50 #128
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38409068
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:48 schreef Bhai het volgende:
    Ik kwam dit net toevallig tegen (voor de geinteresseerden ): Mobiel mee -> een 1 voor examen.
    [..]

Dat hoeft opzich niet...
    pi_38412656
    Yess, weer een stap dichterbij de loting, afstuderen is ook klaar
    pi_38412973
    Mini-symposium was wel welkom in dit oersaaie en theoretische blok. Leuk was dat
      woensdag 31 mei 2006 @ 16:21:43 #131
    139820 mol_air
    pi_38413818
    weer over chimerisme?
    pi_38414093
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:21 schreef mol_air het volgende:
    weer over chimerisme?
    Nee, nierdonoren etc en dialyse
    pi_38415196
    Oke, en toen stond ik op de OK in een gay-roze loodschort met een opdrukje van bloemetjes en hartjes
      woensdag 31 mei 2006 @ 16:56:00 #134
    139820 mol_air
    pi_38415323
    lol, echt iets voor jou tox!

Ach ik sta ook altijd in een paars loodschort met een schildklierkapje met "Ferrari" erop
    pi_38415426
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef mol_air het volgende:

Ach ik sta ook altijd in een paars loodschort met een schildklierkapje met "Ferrari" erop
    "altijd"

leg uit
      woensdag 31 mei 2006 @ 17:27:45 #136
    139820 mol_air
    pi_38416496
    als ik een loodschort aan heb, dan is ie altijd paars en ik probeer altijd t kapje van dr.Ferrari, ja zo heettie echt, te jatten.

En voor de rest: zie mijn posts ergens heel lang terug m.b.t. mijn baantje
    pi_38417182
    Pff.. Ik zei toch dat ik misschien 7,9 gemiddeld zou halen voor VWO.

Nou nu spant het erom of dat ik de 7,5 wel haal..

Dacht dat ik sowieso wel in klasse B zou komen en ik heb dus totaal niet geleerd.

Ik moet zeggen dat ik het een beetje heb onderschat. Nouja duimen maar op die 7,5.

(Ja het is dom)
    pi_38418549

Nee, zo erg is het niet. Maar veel heb je er niet aan om ons steeds te updaten over je lotingskansen, want het enige wat er gedacht wordt is waarschijnlijk "wat een aansteller".
    pi_38418730
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:56 schreef mol_air het volgende:
    Please elaborate...

quote:
    Die neuroloog? Die is geniaal
    pi_38421235
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 18:39 schreef m021 het volgende:
    [afbeelding]

Nee, zo erg is het niet. Maar veel heb je er niet aan om ons steeds te updaten over je lotingskansen, want het enige wat er gedacht wordt is waarschijnlijk "wat een aansteller".
    die jongen zit te stuiteren achter zn bureau joh en moet het hier even van zich afschrijven
    pi_38421262
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:27 schreef mol_air het volgende:
    als ik een loodschort aan heb, dan is ie altijd paars en ik probeer altijd t kapje van dr.Ferrari, ja zo heettie echt, te jatten.

En voor de rest: zie mijn posts ergens heel lang terug m.b.t. mijn baantje
    even snel hier dan, want terugzoeken in al die losse delen is niet te doen
      donderdag 1 juni 2006 @ 02:24:05 #142
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38424077
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:52 schreef MedicalStudent het volgende:

Dacht dat ik sowieso wel in klasse B zou komen en ik heb dus totaal niet geleerd.

Ik moet zeggen dat ik het een beetje heb onderschat. Nouja duimen maar op die 7,5.

(Ja het is dom)
    Je wil arts worden of niet he , Medical Student.
    pi_38427003
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:52 schreef MedicalStudent het volgende:

(Ja het is dom)
    Ja goed ik wil niet zeggen dat ik erg trots ben op mijn cijfer voor bio, maar ik heb het tenminste gehaald en had daarnaast ook nog een afstudeerstage waar ik wat aan moest doen, moest die ook halen anders wordt ik zowieso niet toegelaten.

Maarja als je niet gaat leren, dan kan je dit wel verwachten, dus ja inderdaad het was niet slim
      donderdag 1 juni 2006 @ 10:14:01 #144
    139820 mol_air
    pi_38428027
    baantje: beetje rontgenfoto's maken van dooie mensen als cursisten een ingreep op hem/haar aan t oefenen zijn. Kyphoplasty --> google.

kort genoeg?

en Med.stud. Ik heb ook geen fuck uitgevoerd voor mn examens, oveigens ook niet daarvoor. Heb ook niet echt beziggehouden met loting enzo, ik had zoiets van: "lekker belangrijk". Het blijft een kwestie van mazzel,ookal zit je in een hoge lotingscategorie. Bovendien betekent een hoge categorie niet meteen meer kans op inloting
    pi_38428239
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 10:14 schreef mol_air het volgende:

Bovendien betekent een hoge categorie niet meteen meer kans op inloting
    Nee, uiteindelijk heb je 50% kans - ingeloot worden of niet.

Ik weet nog steeds niet wat er fout is aan die redenering
      donderdag 1 juni 2006 @ 10:33:36 #146
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38428680
    Zo ga je later zeker ook aan het werk als je diagnosen gaat stellen, uiteindelijk is het 50-50 of die persoon een bepaalde ziekte heeft .
    pi_38430912
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 10:33 schreef Kang-He het volgende:
    Zo ga je later zeker ook aan het werk als je diagnosen gaat stellen, uiteindelijk is het 50-50 of die persoon een bepaalde ziekte heeft .
    En als je er naast zit, is het ook weer 50% kans dat de familie van de patient jouw als schuldige ziet.
      donderdag 1 juni 2006 @ 12:09:10 #148
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38431879
    quote:
    baantje: beetje rontgenfoto's maken van dooie mensen als cursisten een ingreep op hem/haar aan t oefenen zijn. Kyphoplasty --> google.

kort genoeg?

en Med.stud. Ik heb ook geen fuck uitgevoerd voor mn examens, oveigens ook niet daarvoor. Heb ook niet echt beziggehouden met loting enzo, ik had zoiets van: "lekker belangrijk". Het blijft een kwestie van mazzel,ookal zit je in een hoge lotingscategorie. Bovendien betekent een hoge categorie niet meteen meer kans op inloting
    Nee precies als je in een vliegtuig op 10km zit heb je niet een grotere kans om neer te storten dan als je thuis in bed ligt. Daarentegen als je voor de tv het Nederlands elftal keihard aanmoedigt is de kans groot dat we winnen!
    pi_38432141
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 12:09 schreef Singa het volgende:

[..]

Nee precies als je in een vliegtuig op 10km zit heb je niet een grotere kans om neer te storten dan als je thuis in bed ligt. Daarentegen als je voor de tv het Nederlands elftal keihard aanmoedigt is de kans groot dat we winnen!
    Verklaar mij eens hoe je kan neerstorten als je in bed ligt, ik weet niet hoor, maar de afstand tussen mijn bed en m'n grond is niet zo groot dat ik te pletter zal vallen
    pi_38432234
    quote:
    Ik heb ook geen fuck uitgevoerd voor mn examens, oveigens ook niet daarvoor. Heb ook niet echt beziggehouden met loting enzo, ik had zoiets van: "lekker belangrijk".
    Mwhehe, same here, ik besloot pas na m'n VWO-examens definitief dat ik toch wel GNK wilde gaan doen. Heerlijk relaxed was dat, examens doen met het idee van 'Ik moet een 2,2 halen voor een voldoende'
      donderdag 1 juni 2006 @ 12:25:26 #151
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38432415
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 12:17 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Verklaar mij eens hoe je kan neerstorten als je in bed ligt, ik weet niet hoor, maar de afstand tussen mijn bed en m'n grond is niet zo groot dat ik te pletter zal vallen
    Op dezelfde manier dat je in een hogere lotingscategorie niet meer kans op inloting hebt, duhh.
    pi_38432530
    Ohja, en als je 2 staatsloten koopt heb je 2 keer 50% = 100% kans om te winnen
      donderdag 1 juni 2006 @ 12:41:03 #153
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38432867
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 12:29 schreef intoxicated het volgende:
    Ohja, en als je 2 staatsloten koopt heb je 2 keer 50% = 100% kans om te winnen
    Ja idd, als je op 1 staatslot 50% kans hebt, zijn er dus maar 2 loten uitgegeven en heb jij de enige 2 loten gekocht.
    pi_38435521
    Doe het net als Voltaire
    quote:
    Voltaire had met een vriend ontdekt dat er zo'n grote prijs was uitgeloofd, dat als je alle lootjes kocht, je nog een enorm bedrag zou overhouden.
    Het gaat om het idee.
      donderdag 1 juni 2006 @ 14:44:07 #155
    139820 mol_air
    pi_38436931
    Nee maar wat ik bedoel is dat er per lotingscategorie een aantal plaatsen beschikbaar zijn. Als nu door stom toeval of een erg slimme lichting er erg veel mensen in hoge categorie vallen en er maar een paar in de lage categorieen vallen. Dan hebben de mensen in die lage categorieen meet kans om ingeloot te worden

Ik stort trouwens regelmatig uit mijn bed. Al dan niet het gevolg van vriendinlief. Uit een vliegtuig ben ik echteer nog nooit gevallen. Ha! I whooped destiny's ass!
    pi_38437998
    Ik mag blijven!
      donderdag 1 juni 2006 @ 16:35:09 #157
    119987 Bhai
    pi_38441566
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 15:09 schreef Repeat het volgende:
    Ik mag blijven!

Heeft dit iets te maken met het cijfer Ademhaling
    pi_38441639
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 16:35 schreef Bhai het volgende:

[..]

Heeft dit iets te maken met het cijfer Ademhaling
    ja! Daardoor ben ik door de magische grens van 40 punten heen
      donderdag 1 juni 2006 @ 17:00:08 #159
    139820 mol_air
    pi_38442491
    slecht hoor, dat je nu pas over die grens gaat

hoe vind je nieren trouwens? leuke blok heh
    pi_38442769
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:00 schreef mol_air het volgende:

nee
    al die fysiologische principes interesseren me geen kont
    Maar ik ga morgen maar eens mn boeken opendoen, denkt dat dat wel scheelt kwa begrijpelijkheid
      donderdag 1 juni 2006 @ 17:42:25 #161
    119987 Bhai
    pi_38443953
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:00 schreef mol_air het volgende:

Nu pas
    Als je 1 tentamen niet gehaald hebt, ben je nu pas over de 40
    Er komen nl nog 3x4=12 punten van tentamens bij, plus die ene die je niet gehaald had en dan nog LWV en VGT e.d.
    pi_38444466
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 14:44 schreef mol_air het volgende:
    Nee maar wat ik bedoel is dat er per lotingscategorie een aantal plaatsen beschikbaar zijn. Als nu door stom toeval of een erg slimme lichting er erg veel mensen in hoge categorie vallen en er maar een paar in de lage categorieen vallen. Dan hebben de mensen in die lage categorieen meet kans om ingeloot te worden
    Er was toch een jaar dat de examens te makkelijk waren oid? En er heel veel A's waren?
    quote:
    Ik stort trouwens regelmatig uit mijn bed. Al dan niet het gevolg van vriendinlief. Uit een vliegtuig ben ik echteer nog nooit gevallen. Ha! I whooped destiny's ass!
    * intoxicated belt KLM, want daar moet natuurlijk verandering in komen
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:08 schreef Repeat het volgende:
    [..]
    nee
    al die fysiologische principes interesseren me geen kont
    Mweheh, worden ze weer gegeven door die Tappema? Die is geniaal grappig zolang je 'm niet serieus neemt. Vraag 'm eens wat hij van het niveau van GNK vindt
      donderdag 1 juni 2006 @ 18:03:53 #163
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38444668
    Laatste tentamen gehad! .
    pi_38446956
    Ach ja.. Ik wist niet dat het zo'n probleem was om hier berichtjes achter te laten.
    pi_38447151
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:42 schreef Bhai het volgende:

[..]

Nu pas
    Als je 1 tentamen niet gehaald hebt, ben je nu pas over de 40
    Er komen nl nog 3x4=12 punten van tentamens bij, plus die ene die je niet gehaald had en dan nog LWV en VGT e.d.
    er komen er nog 2x4 bij hoor Alleen nog nieren en maag, darm, lever. + dan die ene die je dan niet gehaald hebt.
    pi_38447170
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:04 schreef MedicalStudent het volgende:
    Ach ja.. Ik wist niet dat het zo'n probleem was om hier berichtjes achter te laten.
    lijkt me ook geen probleem
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd
    pi_38447277
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 17:56 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Er was toch een jaar dat de examens te makkelijk waren oid? En er heel veel A's waren?
    [..]

[..]

Mweheh, worden ze weer gegeven door die Tappema? Die is geniaal grappig zolang je 'm niet serieus neemt. Vraag 'm eens wat hij van het niveau van GNK vindt
    Vreselijk man Maar af en toe kan ie wel leuk uit de hoek komen. Maar ik vind zn colleges te lang en saai, ik kan serieus niet wakkerblijven
    pi_38447468
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:10 schreef Repeat het volgende:

lijkt me ook geen probleem
    Ik denk dat 'ie doelt op dit plaatje.
      donderdag 1 juni 2006 @ 21:30:59 #169
    119987 Bhai
    pi_38453223
    Trouwens, nieren is best wel moeilijk

Ik heb vorig jaar (voor examens) nieren e.d. overgeslagen
    pi_38453353
    't Tentamen viel vorig jaar wel heel erg mee hoor. Zorg er gewoon vooral voor dat je die berekeningen etc. echt snapt, daar hangt het vooral van af of je 'm haalt
    pi_38459633
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:48 schreef Bhai het volgende:
    [..]

Niet selectief quoten he!
    quote:
    Op dinsdag 30 mei 2006 14:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Nee, ik ben de hoogleraar die toezicht houdt knulletje.
    pi_38461050
    Moeten we geloven dat jij hoogleraar bent?

vrijdag 2 juni 2006 @ 01:18:00 #173
    119987 Bhai
    pi_38461922
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 21:33 schreef intoxicated het volgende:
    't Tentamen viel vorig jaar wel heel erg mee hoor. Zorg er gewoon vooral voor dat je die berekeningen etc. echt snapt, daar hangt het vooral van af of je 'm haalt
    Ik zal erop letten
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 00:44 schreef m021 het volgende:
    Moeten we geloven dat jij hoogleraar bent?

Idd
    Jij hoogleraar
      vrijdag 2 juni 2006 @ 01:20:19 #174
    119987 Bhai
    pi_38461973
    Lijkt me wel saai om op het gebied van rechten onderzoek te doen. Zal wel een saaie baan zijn, hoogleraar rechten
    pi_38461996
    Bmwhehe, dan zit hij nu vast in z'n midlife crisis
    pi_38470403
    Elsevier studie/salarisonderzoek
    Geneeskunde #14: Verdient beter dan rechten

pi_38470612
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:17 schreef intoxicated het volgende:
    Elsevier studie/salarisonderzoek
    Geneeskunde #14: Verdient beter dan rechten

Ik had toch voor tandarts moeten gaan
    pi_38470719
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik had toch voor tandarts moeten gaan
    Een medisch specialist verdient een stuk beter dan een tandarts, hij hoeft zijn eigen praktijk niet te betalen.
    pi_38470766
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 12:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Een medisch specialist verdient een stuk beter dan een tandarts, hij hoeft zijn eigen praktijk niet te betalen.
    Goed punt!

Gelukkig ben ik voor gewoon arts gegaan
      vrijdag 2 juni 2006 @ 17:10:29 #181
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38480348
    Ja idd, alhoewel... ik ben toch van plan om NL te verlaten voor OZ zodra ik basisartsch ben.
    pi_38480612
    Ben ik nog op tijd met mn edit?

[ Bericht 98% gewijzigd door Repeat op 02-06-2006 18:44:59 ]
    pi_38483170
    Hm... vroeg je niet waar OZ voor stond?
    pi_38483583
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 17:10 schreef Singa het volgende:
    Ja idd, alhoewel... ik ben toch van plan om NL te verlaten voor OZ zodra ik basisartsch ben.
    Hmm, OZ is toch die fijne gevangenis in de VS? Daar zou ik me idd prettig voelen als basisarts
      vrijdag 2 juni 2006 @ 19:33:57 #185
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38484101
    Australie toch?
    pi_38485281
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 19:33 schreef Kang-He het volgende:
    Australie toch?
    Dat wist ik ook hoor
      zaterdag 3 juni 2006 @ 12:06:00 #187
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38500095
    Australië idd

Ga daar maar eens een stage/co-schap oid doen, grote kans dat je er dan ook wil blijven...
      zaterdag 3 juni 2006 @ 12:20:57 #188
    139820 mol_air
    pi_38500405
    en grote kans dat je je helemaal scheel betaald....heb geinformeerd, maar is toch wel soort van prijzig....25.000 AUD collegegeld enzo :S
      zaterdag 3 juni 2006 @ 12:49:43 #189
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38501012
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 12:20 schreef mol_air het volgende:
    en grote kans dat je je helemaal scheel betaald....heb geinformeerd, maar is toch wel soort van prijzig....25.000 AUD collegegeld enzo :S
    Je moet daar ook niet heen gaan om te studeren, want als niet-Australier betaal je je inderdaad scheel aan collegegeld. Maar als je daar een stage of co-schap loopt betaal je daar geen collegegeld. Ik wil er zelf ook pas daarheen als ik basisarts ben en dan heb je dezelfde situatie als in NL dat je in opleiding in een ziekenhuis (oid) gewoon betaald krijgt.

Die 25.000 AUD (¤15.000) klopt wel idd, ik heb er nog over gedacht om daar te studeren vorig jaar, maar om die reden er maar vanaf gezien.
    pi_38553264
    Even een taalkwestie:
    Als je het over trauma hebt in medische zin (fysieke schade), is het lidwoord dan 'de' of 'het'?
    pi_38553340
    Het
    pi_38554027
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:04 schreef intoxicated het volgende:
    Het
    Ja? Want "het trauma" wordt altijd gebruikt voor psychologische problemen, ik dacht, misschien wordt er voor medisch trauma 'de' gebruikt.

Google is ook niet heel behulpzaam:
    De vs. het
    pi_38554086
    Misschien dat het al aan bod is geweest,
    maar ik kon het niet vinden

Ik ben door de eerste ronde van de decentrale selectie van de UvA, en morgen begint de 2e ronde. Hiervoor moet je een dag colleges volgen en as vrijdag krijg je daarover een toets; plus een toets sociale/communicatieve vaardigheden.
    Ik kan me alleen nogal moeiijk voorstellen wat dit inhoudt. Gaan de colleges over 1 onderwerp, hoe zit de toets in elkaar, wat voor een soort vragen stellen ze?
    Is er iemand die voorgaande jaren hieraan heeft meegedaan en mij wat informatie kan geven?
    Mond dicht, stil genieten dus, wees blij..
      maandag 5 juni 2006 @ 11:44:53 #194
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38554169
    trau·ma (het, de ~)
    1 (~'s/~ta) psychische stoornis, ontstaan door een schokkende ervaring
    2 [med.] verwonding
      maandag 5 juni 2006 @ 11:47:31 #195
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38554240
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:40 schreef McPhearson het volgende:

Ik ben door de eerste ronde van de decentrale selectie van de UvA, en morgen begint de 2e ronde. Hiervoor moet je een dag colleges volgen en as vrijdag krijg je daarover een toets; plus een toets sociale/communicatieve vaardigheden.
    Ik kan me alleen nogal moeiijk voorstellen wat dit inhoudt. Gaan de colleges over 1 onderwerp, hoe zit de toets in elkaar, wat voor een soort vragen stellen ze?
    Is er iemand die voorgaande jaren hieraan heeft meegedaan en mij wat informatie kan geven?
    Als die 2e ronde hetzelfde is als in Rotterdam (waar het wel op lijkt) -> http://www.geneeskundestudent.nl/forum/
    pi_38554532
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:44 schreef Singa het volgende:
    trau·ma (het, de ~)
    Duidelijk
    pi_38554548
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:47 schreef Singa het volgende:

[..]

Als die 2e ronde hetzelfde is als in Rotterdam (waar het wel op lijkt) -> http://www.geneeskundestudent.nl/forum/
    Spam!
      maandag 5 juni 2006 @ 12:00:24 #198
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38554573
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:40 schreef McPhearson het volgende:

morgen: les over 1 onderwerp, je hebt 3 uur college ofzo. en een werkgroep van 1,5 uur daarna. Vorig jaar ging het over diabetes, het jaar daarvoor over de ziekte van crohn(hoorded ik mensen zeggen).

vrijdag: toets over de stof in de colleges en een toets op de computer. Toets moet je gewoon leren. De toets op de computer is echt zo'n -toets. Beetje vragen wat doet de arts fout. Ik kan je alvast 1 antwoord geven: De arts heeft de status niet. De patient kan zich ongemakkelijk voelen omdat hij denkt dat de arts het niet heeft voorbereid. En nee, de internist kent de ene arts niet met die ene baard, waarvan de patient hem de groeten moest doen. Doe ze daar de groeten op de uva van mij
    pi_38554832
    Signa, volgens mij gaat het er op de UvA toch wat anders aan toe dan in Rotterdam.
    Tenminste, dat is wat ik zo een beetje lees op het forum.

Gohan16, heel erg bedankt voor je info Jij hebt dus zelf ook meegedaan aan de decentrale selectie daar? Was je door? Ik las dat ze in Rotterdam meer algemene toetsen krijgen (naast de dingen over 1 bepaalde ziekte), zoals rekenvaardigheid, scheikundige dingen enz. Is dat bij de UvA ook zo? Vond je het moeilijk?
    Over de communicatieve/sociale vaardigeheden maak ik me geen zorgen
    pi_38555080
    Ben ik blij dat ik zo toegelaten ben, zonder onzin over communicatieve of sociale vaardigheden, dan moet je zeker empathie tonen enz?
      maandag 5 juni 2006 @ 12:24:22 #201
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38555233
    Ik heb meegedaan vorig jaar en was niet door, was nummer 43. En er mochten maar 35 door. (Oh wat voelde ik me genaaid). Je krijgt geen algemene toets. Alleen een toets over het college. Deze was dus echt niet moeilijk en direct na de toets krijg je een antwoordenblad, kun je gelijk zien hoe het hebt gemaakt. Toets over communicatieve/sociale vond ik wel lastig eigenlijk. Je moet veel dingen bedenken, zoals noem 5 redenen.. bla bla.

Ik wil je wel een tip geven. Ga je werkgroep presenteren, ze zeggen dat het niets uitmaakt, maar ik denk het eigenlijk wel. Ga verder goed leren voor de toets, ik heb het toen net wat te ruim genomen allemaal.

Je krijgt morgen ook een klapper met info en een handout van het college. Mocht je nog vragen hebben over de stof, moet je het hier vragen. Genoeg deskundigheid denk ik zo.
      maandag 5 juni 2006 @ 12:37:42 #202
    119987 Bhai
    pi_38555573
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 12:18 schreef Repeat het volgende:
    Ben ik blij dat ik zo toegelaten ben, zonder onzin over communicatieve of sociale vaardigheden, dan moet je zeker empathie tonen enz?
    Dat moet je later als arts ook doen Heb je dan niks geleerd van de colleges van arts en patient
    pi_38557347
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 12:24 schreef gohan16 het volgende:
    Ik heb meegedaan vorig jaar en was niet door, was nummer 43. En er mochten maar 35 door. (Oh wat voelde ik me genaaid). Je krijgt geen algemene toets. Alleen een toets over het college. Deze was dus echt niet moeilijk en direct na de toets krijg je een antwoordenblad, kun je gelijk zien hoe het hebt gemaakt. Toets over communicatieve/sociale vond ik wel lastig eigenlijk. Je moet veel dingen bedenken, zoals noem 5 redenen.. bla bla.

Ik wil je wel een tip geven. Ga je werkgroep presenteren, ze zeggen dat het niets uitmaakt, maar ik denk het eigenlijk wel. Ga verder goed leren voor de toets, ik heb het toen net wat te ruim genomen allemaal.

Je krijgt morgen ook een klapper met info en een handout van het college. Mocht je nog vragen hebben over de stof, moet je het hier vragen. Genoeg deskundigheid denk ik zo.
    Oh wat jammer dat je net niet door was Dit jaar mogen er 70 door (van de 140).
    Heel erg bedankt voor je informatie, ik ben erg benieuwd naar hoe het morgen gaat
    Bedankt voor je tips, en als ik nog vragen heb zal ik het zeker laten weten!
      maandag 5 juni 2006 @ 14:55:32 #204
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38559051
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 11:59 schreef Repeat het volgende:

[..]

Spam!
    zeikstraal
      maandag 5 juni 2006 @ 14:57:14 #205
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38559097
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 12:10 schreef McPhearson het volgende:
    Singa, volgens mij gaat het er op de UvA toch wat anders aan toe dan in Rotterdam.
    Tenminste, dat is wat ik zo een beetje lees op het forum.
    Oh ja volgens mij verwar ik het met de VU, dat lijkt op Rotterdam.
    pi_38559847
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 12:37 schreef Bhai het volgende:
    [..]
    Heb je dan niks geleerd van de colleges van arts en patient
    Tijdens Arts en Patiënt moest je niks doen, behalve opmerken hoe Houtlosser haar Amsterdamse accent krampachtig onderdrukte
    pi_38560226
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:55 schreef Singa het volgende:

[..]

zeikstraal
    Let dan ook op de PI!
      maandag 5 juni 2006 @ 17:19:45 #208
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38563362

* Singa gebruikt nooit PI's
      dinsdag 6 juni 2006 @ 15:28:23 #209
    139820 mol_air
    pi_38593360
    heb nog even een paar anatomie links toegevoegd op m'n site (zie link in onderschrift). Er zitten echt mooie websites tussen!
      woensdag 7 juni 2006 @ 14:07:30 #210
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38624635
    Wat ies stil hier! Gaan jullie straks nog op vakantie ergens (ver) naar toe of wordt het de achtertuin/'t balkon/oid?
    pi_38624734
    * Repeat meldt zich weer

Wat ik nu toch godverdegodver weer lees, het komt in het kort hier op neer:

compensatieregeling

woensdag 7 juni 2006 @ 15:14:23 #212
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38626513
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 14:10 schreef Repeat het volgende:
    * Repeat meldt zich weer

Wat ik nu toch godverdegodver weer lees, het komt in het kort hier op neer:

compensatieregeling

pi_38626659
    In Leyden had je dus de regeling, dat je twee 5'en mocht hebben om toch te slagen voor die vakken, als er maar ergens anders ook twee 7'ens tegenover stonden.

Nu schaffen ze dat af met ingang van volgend jaar ofzo, wat dus betekent dat je elk vak moet halen en dus geen twee 5'en meer mag halen
    pi_38626664
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 14:07 schreef Singa het volgende:
    Wat ies stil hier! Gaan jullie straks nog op vakantie ergens (ver) naar toe of wordt het de achtertuin/'t balkon/oid?
    Als alles een beetje meezit en dat zit het wel, dan wordt het weers eens de VS.
    pi_38626688
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 15:19 schreef Repeat het volgende:
    In Leyden had je dus de regeling, dat je twee 5'en mocht hebben om toch te slagen voor die vakken, als er maar ergens anders ook twee 7'ens tegenover stonden.

Nu schaffen ze dat af met ingang van volgend jaar ofzo, wat dus betekent dat je elk vak moet halen en dus geen twee 5'en meer mag halen
    Wat houdt dat voor jouw nu in dan? Heb je ineens vakken niet meer gehaald?
    pi_38626742
    Neenee, nu geldt het nog, maar vanaf volgend jaar ben je dus de sjaak

Het erge is trouwens dat ze (lees de universiteit) dit niet eens bekend maken, maar dat ik in een of andere enquete van een paar studenten moet lezen dat ze dit dus gaan veranderen
      woensdag 7 juni 2006 @ 15:31:29 #217
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38626941
    wtf? compensatieregeling op een uni?! Lullig voor je, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze het afschaffen.
    pi_38627135
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 15:31 schreef gohan16 het volgende:
    wtf? compensatieregeling op een uni?! Lullig voor je, maar ik vind het eigenlijk niet meer dan logisch dat ze het afschaffen.
    Op mijn HBO hadden ze alleen in het eerste jaar een compensatie regeling, vanaf het 2de t/m het 4de bestond die regel niet, je moest gewoon alles halen.
      woensdag 7 juni 2006 @ 15:44:18 #219
    119987 Bhai
    pi_38627308
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 15:22 schreef Repeat het volgende:
    Neenee, nu geldt het nog, maar vanaf volgend jaar ben je dus de sjaak

Het erge is trouwens dat ze (lees de universiteit) dit niet eens bekend maken, maar dat ik in een of andere enquete van een paar studenten moet lezen dat ze dit dus gaan veranderen
    Ik had dit ook gehoord, maar dacht dat het bullshit was. Waar heb je dit gelezen

@gohan16: moet je bij andere uni's dan elk vak halen (bij GNK)? Wij hebben hier in Leiden wel om de 3 weken tentamen (dus 12/jaar), weet niet hoeveel jullie er hebben...
    Vorig jaar was het ook nog zo dacht ik dat je van de 60 punten er maar 30 hoefde te halen. Nu is dat dus 40 en vanaf volgend jaar dus (als het waar is wat Repeat zegt) wordt het nog "zwaarder". Kortom: kon je 2 jaar geleden nog makkelijk het jaar halen, vanaf volgend jaar wordt het veel moeilijker (dus o.a. intoxicated en mol_air hebben geluk gehad ) of ook niet als ze hun P in 1 keer hadden.

Maar wat wel echt slecht is, is dat er geen melding wordt gemaakt. Ik krijg DAGELIJKS spammail van ULCN nieuwsbrief, mfls, IFMSA blablabla, maar zoiets melden zal natuurlijk wel weer teveel moeite zijn geweest
    pi_38628044
    ja idd, had t al een tijdje geleden hier gepost. ik kreeg t van mn mentor te horen
    pi_38628821
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 15:44 schreef Bhai het volgende:

[..]

Ik had dit ook gehoord, maar dacht dat het bullshit was. Waar heb je dit gelezen

@gohan16: moet je bij andere uni's dan elk vak halen (bij GNK)? Wij hebben hier in Leiden wel om de 3 weken tentamen (dus 12/jaar), weet niet hoeveel jullie er hebben...
    Vorig jaar was het ook nog zo dacht ik dat je van de 60 punten er maar 30 hoefde te halen. Nu is dat dus 40 en vanaf volgend jaar dus (als het waar is wat Repeat zegt) wordt het nog "zwaarder". Kortom: kon je 2 jaar geleden nog makkelijk het jaar halen, vanaf volgend jaar wordt het veel moeilijker (dus o.a. intoxicated en mol_air hebben geluk gehad ) of ook niet als ze hun P in 1 keer hadden.
    Op de RU heb je om de 4 weken tentamen (dus 10 in een jaar). Ik geloof dat de RU niet aan een bindend studie-advies doet: aka, je zou in theorie 30 jaar over je studie mogen doen. In het propedeusejaar mogen wij 1x een 5 halen (niet lager). In de drie jaar daarna mogen we 2x een 5 halen. Dit hoeven we ook niet te compenseren met een 7 ofzo .

[ Bericht 9% gewijzigd door fee-tje op 07-06-2006 16:41:34 (grr fok! moet de [/] invoeren :/) ]
      woensdag 7 juni 2006 @ 16:46:08 #222
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38629059
    wij hebben 7 blokken a 1 tentamen + 1 tussentoets. dus 14 toetsen (waarvan één tussentoets afgelopen jaar 1 facultatief was). Je mag tussentoets onvoldoende maken, maar het tentamen weegt 70% mee en zodoende een voldoende halen. Bij ons is 5,6 of hoger voldoende, bonuspunten worden toegekend indien het blok voldoende.

Bij ons moeten we nu ook 40 punten halen ipv 30 vorig jaar.
    pi_38629178
    In Leiden is het bindend alleen studie advies ook alleen van toepassing op je eerste jaar en/of propedeuse. Als je in het eerste jaar maar 40 punten haalt en in 2 jaar je P, dan mag je er daarna ook 15 jaar over doen
      woensdag 7 juni 2006 @ 17:00:15 #224
    119987 Bhai
    pi_38629601
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 16:49 schreef Repeat het volgende:
    In Leiden is het bindend alleen studie advies ook alleen van toepassing op je eerste jaar en/of propedeuse. Als je in het eerste jaar maar 40 punten haalt en in 2 jaar je P, dan mag je er daarna ook 15 jaar over doen
    lol, leuk om dat dan ook weer te weten.

Heb je helemaal de site van het lumc lopen doorzoeken ofzo
    pi_38629698
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:00 schreef Bhai het volgende:

[..]

lol, leuk om dat dan ook weer te weten.

Heb je helemaal de site van het lumc lopen doorzoeken ofzo
    ik was op zoek naar info over de afschaffing van de compensatieregeling, wat er dus niet is
    pi_38630190
    Compensatieregeling wordt idd wel echt afgeschaft ja. Opzich best jammer als je zo'n Ethiek-blokje niet serieus zou willen nemen, maar verder was 'ie toch quite useless vanwege dat gelijkwaardige-blokken-gezeik.
    pi_38630342
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
    Compensatieregeling wordt idd wel echt afgeschaft ja. Opzich best jammer als je zo'n Ethiek-blokje niet serieus zou willen nemen, maar verder was 'ie toch quite useless vanwege dat gelijkwaardige-blokken-gezeik.
    Juist die ethiekblokken gebruik ik om mn cijfers een beetje omhoog te halen
    pi_38639635
    GFR is toch hetzelfde als klaring he?

Niet dus volgens mij

[ Bericht 61% gewijzigd door Repeat op 07-06-2006 23:05:19 ]
    pi_38641327
    Volgens mij mag je dat alleen stellen voor stofjes die na de filtratie inert zijn. Of iets in die richting, beetje klok-klepel, 'tis ook al een jaar geleden
    pi_38642125
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 22:57 schreef Repeat het volgende:
    GFR is toch hetzelfde als klaring he?
    Natuurlijk niet. Klaring is dacht ik de hoeveelheid serum die van een bepaalde stof wordt 'geklaard' per tijdseenheid, terwijl GFR de hoeveelheid is die gefiltreerd wordt in de glomerulus. Dat laatste is niet hetzelfde als klaring, aangezien een deel van de stoffen weer wordt teruggeresorbeerd en er ook nog een deel wordt gesecerneerd.
    pi_38642270
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef m021 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Klaring is dacht ik de hoeveelheid serum die van een bepaalde stof wordt 'geklaard' per tijdseenheid, terwijl GFR de hoeveelheid is die gefiltreerd wordt in de glomerulus. Dat laatste is niet hetzelfde als klaring, aangezien een deel van de stoffen weer wordt teruggeresorbeerd en er ook nog een deel wordt gesecerneerd.
    ja klopt idd. Voor creatinine is het wel hetzelfde, en aangezien het daar bijna altijd over gaat was ik in de war
    pi_38642549
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 17:21 schreef Repeat het volgende:

[..]

Juist die ethiekblokken gebruik ik om mn cijfers een beetje omhoog te halen
    Toch je talent voor het enig ware vak denk ik.
    pi_38642801
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 00:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Toch je talent voor het enig ware vak denk ik.
    Zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben
    pi_38651957
    Een minor rechten lijkt me stiekum best grappig hoor
      donderdag 8 juni 2006 @ 12:43:24 #235
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38652724
    Vandaag de hele dag over levensbeeindiging, alleen jammer dat ze er geen patientdemonstratie bij gaven...
      donderdag 8 juni 2006 @ 12:51:24 #236
    119987 Bhai
    pi_38653008
    Channels & carriers

Waarom zijn er ook zoveel van...
    pi_38655438
    Wat is eigenlijk het verschil tussen concentratie en osmolaliteit? En osmolariteit?
    pi_38655588
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 13:58 schreef Repeat het volgende:
    Wat is eigenlijk het verschil tussen concentratie en osmolaliteit? En osmolariteit?
    quote:
    Osmolarity is a measure of the osmoles of solute per litre of solution, while the osmolality is a measure of the osmoles of solute per kilogram of solvent. If the concentration is very low, osmolarity and osmolality are considered equivalent. In calculations for these two measurements, salts are presumed to dissociate into their component ions. For example, a mole of glucose in solution is one osmole, whereas a mole of sodium chloride in solution is two osmoles (one mole of sodium and one mole of chloride). Both sodium and chloride ions affect the osmotic pressure of the solution.
    Maar dit lijkt dan toch verrot veel op is toch gewoon concentratie

ah ik heb het al;
    quote:
    Verschillende grootheden die concentratie uitdrukken, zijn:

* molariteit
    * molaliteit
    opgelost
      donderdag 8 juni 2006 @ 14:49:29 #239
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38657235
    niet opgelost:

osmolariteit: per liter
    osmolaliteit: per kg

link(onderste definitoe)

edit: ach ja, laat ook maar
    pi_38664665
    Is in Leiden het blok nieren soms makkelijker dan hier? Want ik kan veel moeilijkere vragen bedenken over die stof. In ieder geval was het verschil tussen GFR en klaring en het verschil tussen osmolariteit en concentratie ongeveer het makkelijkste van het blok.

[ Bericht 0% gewijzigd door m021 op 08-06-2006 18:13:48 (PI, jeweet) ]
    pi_38668330
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
    Is in Leiden het blok nieren soms makkelijker dan hier? Want ik kan veel moeilijkere vragen bedenken over die stof. In ieder geval was het verschil tussen GFR en klaring en het verschil tussen osmolariteit en concentratie ongeveer het makkelijkste van het blok.
    Ik denk dat het een van de moeilijkste blokken is
      donderdag 8 juni 2006 @ 22:00:09 #242
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38673049
    ah dit topic wordt ook steeds oranje-er
      donderdag 8 juni 2006 @ 22:17:14 #243
    139820 mol_air
    pi_38673902
    ben ik al oranje?
      donderdag 8 juni 2006 @ 22:17:26 #244
    139820 mol_air
    pi_38673913
    ja! yeeh!!
    pi_38674335
    hendig sjiek dat het tentamen multiple choice is, dat kan mn redding wel eens zijn
    pi_38675733
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 22:00 schreef Singa het volgende:
    ah dit topic wordt ook steeds oranje-er
    alleen m021 en intoxicated zijn volgens mij de enige zwarte zwaantjes hier

edit: laat maar zie dat er meer zijn.
    pi_38677406
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 22:56 schreef Spyronius het volgende:

alleen m021 en intoxicated zijn volgens mij de enige zwarte zwaantjes hier
    Als ze het in hun hoofd halen om mij oranje te maken wil ik een ban tot na het WK.
      Lieve Belg donderdag 8 juni 2006 @ 23:52:38 #248
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_38677794
    Je zei?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
              «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
    pi_38677959
    pi_38677973
    Repeat, Bhai en ander gepeupel: Succes morgen met nieren
    pi_38678031
    Dankje, ik zal het nodig hebben
    pi_38678144
    [ never mind , waarom vertel ik dit? ]

[ Bericht 53% gewijzigd door intoxicated op 09-06-2006 00:18:42 ]
      vrijdag 9 juni 2006 @ 02:10:46 #253
    119987 Bhai
    pi_38680923
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 23:57 schreef intoxicated het volgende:
    Repeat, Bhai en ander gepeupel: Succes morgen met nieren
    Dat zal ik wel nodig hebben

Dit wordt 100% zeker de herkansing die natuurlijk weer ergens midden in mijn vakantie is
    pi_38682257
    Ah kom op, beetje positief.

Lis van Henle, reabsorptie, piece of cake
    pi_38682347
    quote:

Willen jullie me zo graag geband hebben of moet dit topic zonodig helemaal in het oranje?
      vrijdag 9 juni 2006 @ 09:31:11 #256
    139820 mol_air
    pi_38683718
    both
    pi_38684486
    Goed gesproken

Woei, wat een grappig idee dat ze nu het tentamen Nieren zitten te verneuken maken
      vrijdag 9 juni 2006 @ 10:53:43 #258
    139820 mol_air
    pi_38686013
    ook fijn, komt er een hittegolf aan, zit ik bij organisatiemanagement....:(
      vrijdag 9 juni 2006 @ 12:11:37 #259
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38688562
    Ja hittegolf moet ik hier tentamen te leren... Die hittegolf moet even wachten tot 7 juli.
    pi_38688960
    In Utrecht gaan ze volgend jaar Ba/Ma systeem invoeren.. dus als je nu achterstand oploopt kom je lekker tussen het oude en het nieuwe systeem in te zitten

Maargoed daar ga ik me volgende week nog weleens in verdiepen, nu eerst tentamen Infectie en Afweer maken...
    pi_38689817
    Bah, hittegolf en telkens maar 3 uur per dag mogen genieten van de airco in het LUMC en ook de vrijdag nog vrij

pi_38689857
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef M1RR1E het volgende:
    In Utrecht gaan ze volgend jaar Ba/Ma systeem invoeren.. dus als je nu achterstand oploopt kom je lekker tussen het oude en het nieuwe systeem in te zitten
    Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dat ba/ma systeem? Kan je dan je bachelor in bv. Groningen en je master in bv. Utrecht doen ofzo?
      vrijdag 9 juni 2006 @ 12:49:12 #263
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38689955
    Ba/Ma en Geneeskunde lijkt mij echt complete onzin.
    pi_38690183
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Singa het volgende:
    Is het in feite ook, wat ze me destijds bij die open dag in utrecht vertelde, is dat je in theorie na 4 jaar kan zeggen ik ga een master ergens anders doen, maar met een bachelor geneeskunde, kan je weinig andere studies doen dan geneeskunde, behalve een paar onderzoeksmasters en aangezien niet alle universiteiten die geneeskunde geven exact hetzelfde lesprogramma hebben, is het soms niet eens haalbaar om ergens anders de master te doen, vanwege de kleine achterstand.

Daarnaast moet er ook plek zijn en die kans is ook al erg klein. De enige reden is, is dat de Universiteit Utrecht de BaMa structuur kent en dus moet ook geneeskunde hier aan meedoen.
    pi_38690429
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:46 schreef m021 het volgende:

[..]

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dat ba/ma systeem? Kan je dan je bachelor in bv. Groningen en je master in bv. Utrecht doen ofzo?
    Ja en nee. In theorie zou je na je bachelor kunnen overstappen naar een andere uni om daar je master (co schappen en nog wat) te doen, maar omdat daar maar zo weinig plekken voor zijn, is dit alleen mogelijk als er net zoveel mensen van groningen naar utrecht gaan als van utrecht naar groningen. In de praktijk dus niet echt mogelijk

jaja ik lees cicero
    pi_38690466
    Tentamen nieren was trouwens moeilijk, maar toch wel te doen hoop ik
      vrijdag 9 juni 2006 @ 13:14:14 #267
    119987 Bhai
    pi_38692181
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:21 schreef M1RR1E het volgende:

Maargoed daar ga ik me volgende week nog weleens in verdiepen, nu eerst tentamen Infectie en Afweer maken...
    Hoepelman
    pi_38697947
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:55 schreef Spyronius het volgende:

De enige reden is, is dat de Universiteit Utrecht de BaMa structuur kent en dus moet ook geneeskunde hier aan meedoen.
    Eigenlijk denk ik dat de reden is dat zo langzamerhand alle studies ba/ma worden, en dus geneeskunde er ook aan moet geloven. Heeft weinig met de UU te maken, andere universiteiten hebben geneeskunde al langer ba/ma.
      vrijdag 9 juni 2006 @ 16:37:37 #270
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38698117
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 12:49 schreef Singa het volgende:
    Die verdeling is ook maar een beetje voor de vorm aangenomen bij geneeskunde volgens mij...
      vrijdag 9 juni 2006 @ 19:43:38 #271
    19350 gohan16
    Inmiddels 26
    pi_38704147
    vandaag infectie en afweer tentamen gehad. Wat een kuttentamen. Vragen waren heel onduidelijk gesteld. Bij de helft van de open vragen heb ik gekeken naar het onderwerp van die vraag en alles opgeschreven wat ik daarvan wist
    pi_38705039
    * Repeat is heel blij dat hij luie docenten heeft en daardoor nooit open vragen krijgt
    pi_38707484
    Oh btw, wist je trouwens al dat de uitslag van nieren er vorig jaar op de dinsdag na het tentamen al was?
      vrijdag 9 juni 2006 @ 22:56:11 #274
    119987 Bhai
    pi_38710173
    Ik wil, volgens mij had je dit in een eerder topic ook gezegd

Wel raar dat het bij sommige blokken zo lang kan duren, terwijl het allemaal met de computer gebeurd
    pi_38710705
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 21:28 schreef intoxicated het volgende:
    Oh btw, wist je trouwens al dat de uitslag van nieren er vorig jaar op de dinsdag na het tentamen al was?
    lekker veel ruimte tot discussie over wazige vragen dus
    Snel is goed, maar als ze het zo snel doen wordt er echt nauwelijks naar gekeken.
    pi_38724475
    quote:
    Op vrijdag 9 juni 2006 19:43 schreef gohan16 het volgende:
    vandaag infectie en afweer tentamen gehad. Wat een kuttentamen. Vragen waren heel onduidelijk gesteld. Bij de helft van de open vragen heb ik gekeken naar het onderwerp van die vraag en alles opgeschreven wat ik daarvan wist
    Helemaal mee eens.. had echt geeen idee welke richting ze op wilden met die vragen zeg..
    Meerkeuze had ik nog wel goed gevoel over maar bleek ik ook kut gemaakt t e hebben Nou maar bidden dat ik hem toch gehaald heb, kan hem namelijk niet herkansen want dan zit ik ergens in Italie of Kroatie
    pi_38737750
    Nog 3 weken

Ik kan de vakantie gewoon al ruiken
      zondag 11 juni 2006 @ 01:50:34 #278
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38740549
    Ik kan de luiers met poep al ruiken .
    pi_38743189
    !
      zondag 11 juni 2006 @ 11:02:16 #280
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38743868
    Hobbelde hier niet iemand rond die medicijnen in de UK aan het studeren was? Ik zou toch graag willen weten hoe hij erin is gekomen. Of iemand anders die in het buitenland studeert/is gaan studeren?

Ik wil namelijk wel weg van die klote VU .
    pi_38744697
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 11:02 schreef Kang-He het volgende:
    Hobbelde hier niet iemand rond die medicijnen in de UK aan het studeren was? Ik zou toch graag willen weten hoe hij erin is gekomen. Of iemand anders die in het buitenland studeert/is gaan studeren?
    Oei, dat lijkt me toch al snel een topicje of 5 geleden.
      zondag 11 juni 2006 @ 18:48:26 #282
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38756106
    quote:

Ga dan weg na je co-schappen, mijn enkeltje Australie ligt ook al zowat klaar... Buitenland kost namelijk veel moeite, gezeik en geregel.
    pi_38756497
    quote:

Je kan ook niet echt zeggen dat het niet je eigen keus was om naar de VU te gaan, je hebt zelfs de IBG ruilbeurs gebruikt om er terecht te komen.
    pi_38757724
    Ik wil ook wel een half jaartje/jaartje weg uit NL.. maar omdat het volgens mij niet echt simpel is om dat met geneeskunde te regelen is mijn plan nu om er maar gewoon een jaar mee te stoppen na mn 2e of 3e jaar, en lekker rond te gaan reizen.
      zondag 11 juni 2006 @ 19:56:56 #285
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38758112
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 19:02 schreef m021 het volgende:

[..]

Je kan ook niet echt zeggen dat het niet je eigen keus was om naar de VU te gaan, je hebt zelfs de IBG ruilbeurs gebruikt om er terecht te komen.
    Kan het nog wel klote zijn bij de VU .
    pi_38758338
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 19:45 schreef M1RR1E het volgende:
    Ik wil ook wel een half jaartje/jaartje weg uit NL.. maar omdat het volgens mij niet echt simpel is om dat met geneeskunde te regelen is mijn plan nu om er maar gewoon een jaar mee te stoppen na mn 2e of 3e jaar, en lekker rond te gaan reizen.
    Gooit de uni je er niet uit als je een jaar niet komt opdagen?
      zondag 11 juni 2006 @ 23:49:45 #287
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38766343
    Hoezo zouden ze dat doen als je geen bindend studie advies hebt?
    pi_38766913
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 23:49 schreef Kang-He het volgende:
    Hoezo zouden ze dat doen als je geen bindend studie advies hebt?
    Omdat je jezelf, door je in te schrijven voor een studie, verplicht om de verplichte onderdelen bij te wonen.
    pi_38767045
    Kan je je niet gewoon een jaar uitschrijven dan?
    pi_38767191
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 00:16 schreef Repeat het volgende:
    Natuurlijk.
      maandag 12 juni 2006 @ 00:52:15 #291
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_38767962
    Er zijn toch ook mensen die het hele jaar geen zak halen en bij een aantal dingen ook niet aanwezig zijn, dat is toch ook geen probleem.
    pi_38770122
    08:30 sucks
    pi_38770136
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 06:50 schreef intoxicated het volgende:
    08:30 sucks
    idd

en dan al helemaal als je met dit weer in fysiologie moet zitten
    pi_38770157
    Oh kijk, daar kan ik dan weer wel om lachen
    pi_38770452
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 00:16 schreef Repeat het volgende:
    Geen idee, krijg je dan niet het probleem dat als je je weer wilt inschrijven je weer moet loten ofzo?
    pi_38770683
    Is het voor jullie niet te doen om een del van je coschappen in het buitenland te doen? Of een onderzoeksstage?
    pi_38771083
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef m021 het volgende:

[..]

Geen idee, krijg je dan niet het probleem dat als je je weer wilt inschrijven je weer moet loten ofzo?
    Een vriend van me studeert in wageningen en die is ook een jaar er tussen uitgeweest, maar hiervoor moest hij een bepaalde regeling treffen met z'n decaan, maar het is volgens mij wel mogelijk alleen weet ik niet of deze regel dus ook bestaat bij gnk.
      maandag 12 juni 2006 @ 11:34:23 #298
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38774161
    Natuurlijk kan het in Wageningen, daar gelden geen toelatingsrestricties. Zolang het onderwijscurriculum niet opeens drastisch veranderd kun je bij bijna alle studies er wel een jaartje of zelfs meer tussen uit.
      maandag 12 juni 2006 @ 11:35:09 #299
    1239 Singa
    Fear me!
    pi_38774185
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 08:37 schreef fee-tje het volgende:
    Is het voor jullie niet te doen om een del van je coschappen in het buitenland te doen? Of een onderzoeksstage?
    Bij ons wel en we kunnen er max 1250 euro subsidie voor krijgen van de uni.
    pi_38775470
    We hebben weer een nieuw deel nodig...
    pi_38775493
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 12:21 schreef m021 het volgende:
    We hebben weer een nieuw deel nodig...
    Geneeskunde deel 14
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop: