alcoholvergiftigingquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
Dan heb je een iatrogene aandoening.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Zeg, arsten in woording, kunnen jullie een ziekte voor me verzinnen waardoor ik 2 weken niet afwezig was bij een werkcollege en tevens een opdracht te laat heb ingeleverd? Mijn dank is groot.
Een ziekte waardoor je niet afwezig was? Eh, anti-Alzheimer? Studiedrift?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:51 schreef JimmyJames het volgende:
Ach, je springt zo lekker bovenop mijn berichtje, terwijl ik nooit gemerkt dat een tvp een probleem is. Maar goed, zand erover anders wordt het wel erg off-topic.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:13 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik snap jouw probleem niet helemaal hoor, want er zijn genoeg mensen die die zinloze tvp's zonder enige toevoeging vervelend vinden, daarom wijs ik je op die bookmark functie, dat is alles hoor en hoe ik mij volgens jouw tegenspreek zie ik ook niet 1 2 3.
Ik zou er Wernicke-Korsakoff van makenquote:
Je kan het ook op afasie gooien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou er Wernicke-Korsakoff van makenJe bent het gewoon vergeten
Ook een goede. Of PTSS, klinkt lekker.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef Singa het volgende:
Een Idiopatische Aanstelleritis?
Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.quote:
Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:06 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is geen ziekte, meneer de jurist. Het is een symptoom. En ik neem aan dat je amnesie bedoelt, want afasie heeft weinig met vergeten te maken.
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Afasie is wel een stoornis. En je kan dan niet zeggen wat je bedoelt. Dat lijkt me i.c. wel toepasbaar. Ergo ik bedoel wel degelijk afasie.
Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.
En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:16 schreef Singa het volgende:
Ja, maar zo zwart-wit is het nou ook weer niet, omdat je syndromen ook bespreekt alsof het ziekten zijn, terwijl een syndroom eigenlijk een verzameling van symptomen is. Al ga je bij een syndroom natuurlijk vaak wel impliciet uit van een specifieke onderliggende ziekte, maar dat verandert het principe niet.
Het ging mij om het principe.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:37 schreef m021 het volgende:
[..]
Er is een duidelijk onderscheid tussen ziekten, syndroomdiagnosen en symptoomdiagnosen. Voorzover ik weet wordt afasie nooit als symptoomdiagnose aangemerkt, omdat het er niet zonder oorzaak is.
Je kunt wel degelijk zeggen dat je last hebt van iets. Ik heb dat niet gedaan want ik had koorts is een prima smoes. Zolang de grondslag van de afasie niet is vastgesteld is het dus ook medisch gezien verantword om te zeggen: ik heb dat en dat niet gedaan omdat ik afasie had. En afasie is i.c. bruikbaar omdat hij eigenlijk wil zeggen dat hij niets heeft gedaan omdat hij te lui was; door het nu op afasie te gooien hoeft hij niet te liegen over de reden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef m021 het volgende:
[..]
Afasie is een symptoom, geen ziekte. Als iemand je vraagt wat voor ziekte je hebt ga je toch ook niet zeggen "ik heb koorts". Dat is geen ziekte.
En wat heeft het niet kunnen zeggen wat je bedoelt / andere mensen niet begrijpen te maken met bij een werkgroep aanwezig zijn of niet?
Gadverdamme. Maar dan val je wel snel door de mand als het niet waar isquote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:06 schreef mol_air het volgende:
ernstige halitosis?
dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zinquote:Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
Vanavond op RTL4 een docu over 'de 12 jarige chirurg' ...
Een van de twee (rtl4 of documentaire) zou voor mij ook al genoeg zijn om niet te kijken.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat ga ik alleen uit principe al niet kijken. Documentaire en rtl4 in 1 zin
Het gaat op de zaken rond Michael Jackson lijken; als er 1 iemand is die geld blijkt te kunnen slaan uit zijn slimme zoon/dochter wil opeens iedereen met zijn kind op tv.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:55 schreef Hoolaa het volgende:
Vanavond op RTL4 een docu over 'de 12 jarige chirurg' ...
Brr, zorgstage in de vakantie.quote:Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
Juni vrij, juli zorgstage, augustus vrij en dan weer in september knallen...
ik had de zorgstage gewoon lekker in mn jaar. Dat scheelt zeg, ben ik toch wel blij dat ik het niet in mn vakantie hoef te doen!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:57 schreef Kang-He het volgende:
Juni vrij, juli zorgstage, augustus vrij en dan weer in september knallen...
In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?quote:Op zondag 28 mei 2006 17:56 schreef Kang-He het volgende:
Tsja, ik kan niet zeggen dat ik er erg vrolijk van word...
Nou een schrale troost ik heb in juli elke dag van 1 tot 5 scheikundequote:Op zondag 28 mei 2006 19:02 schreef Singa het volgende:
[..]
In juli hè? Hmmm... is dat niet die maand die de meesten van ons vrij hebben?
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo wasquote:Op maandag 29 mei 2006 16:29 schreef Singa het volgende:
Zo weer een ruime voldoende terug... Officieel over de 40 punten, dus ze kunnen me ook niet meer uit de opleiding kicken.
quote:Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo was![]()
En jij wou vroeger zeker piloot of polietsie worden?quote:
Hoe lang volg je dit topic al?quote:Op maandag 29 mei 2006 17:17 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Hm, ik had echt zo'n beeld van jou dat je een 4e jaars ofzo was![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |