abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38338021
Het viel mij de laatste maanden enorm op hoeveel afwijkingen de gemiddelde professioneel behandelaar nou eigenlijk heeft. De ene heeft anorexia, de andere een dwangneurose, de een is ADHD'r en de ander is simpelweg sociaal vervreemd.

Bijna alle psychologen lijken wel iets raars over zich heen te hebben, en laatst las ik in een ander topic dat minstens de helft van een bepaalde klas geneeskunde wel een aandoening of stoornis heeft (mentaal).

Daarom dus, deze poll! Ik zie niet je naam, je IP, of wat dan ook, ik ben alleen benieuwd hoeveel procent van de mensen die een dergelijke studie volgen daadwerkelijk een mentale stoornis/handicap bezitten:

LET OP: DEZE POLL ALLEEN MAAR INVULLEN ALS JE GENEESKUNDE- OF PSYCHOLOGIE GERELATEERDE STUDIES VOLGT!

Poll: Heb jij op wat voor manier dan ook een mentale afwijking?

• Ja, ik volg een psychologie opleiding
  • Ja, ik volg een geneeskunde opleiding
  • Ik weet het niet zeker, (beide opleidingen)
  • Nee!
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 4% gewijzigd door NiteSpeed op 29-05-2006 23:09:19 ]
  • We'll keep on whispering our mantras.
      maandag 29 mei 2006 @ 18:48:23 #2
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_38340507
    Zoals ik zelf al zei, het valt mij inderdaad ook op. Ik ben benieuwd hoeveel mensen naar waarheid de poll in zullen vullen, maar ik ben ook wel benieuwd naar officiele onderzoeken naar dit fenomeen
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
    pi_38340645
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 18:48 schreef Litso het volgende:
    Zoals ik zelf al zei, het valt mij inderdaad ook op. Ik ben benieuwd hoeveel mensen naar waarheid de poll in zullen vullen, maar ik ben ook wel benieuwd naar officiele onderzoeken naar dit fenomeen
    Eigenlijk zou een officiëel onderzoek het best zijn inderdaad. Ik twijfel eraan of het CBS eigenlijk wel informatie er over heeft .
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_38344570
    Ik heb me dit ook altijd al afgevraagd, maar je komt denk ik nooit echt achter de waarheid. Hoeveel mensen verzwijgen dat ze iets psychologisch mankeren? Zeker als ze geneeskunde gaan studeren of psychologie. Dit kan alleen maar tegen je gebruikt worden. Bovendien kom je jezelf flink tegen bij dat soort studies en als je dan ook al niet goed in je wel zit....
    Maar ik ben wel van mening dat wanneer iemand zelf iets heeft meegemaakt er ook als hulpverlener beter door wordt (mits hij er goed mee kan omgaan). Je bekijkt het probleem van je patiëinten dan namelijk niet alleen op een theoretische manier of zoals je iets in de praktijk heb geleerd; je kan het ook via je eigen ervaring bekijken.
    pi_38349073
    Je onderzoek is waardeloos, omdat niet-GNK/Psych'ers nu ook op 'Nee' stemmen en je dus nooit een beeld krijgt van de fractie relevante studenten in de 'Nee'-groep
    "Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    pi_38350443
    Eigenlijk zouden die beroepen uitgeoefend moeten worden door juristen, die zijn tenminste in staat om koel rationeel te redeneren; zij zullen niet snel lijden aan het hulpverlenerssyndroom. Tevens doen zij het voor het geld, ook een prae. Jammer genoeg is rechten een veel leukere studie/beroepsperspectief; jammer voor de patienten bedoel ik.
    pi_38351339
    quote:
    Op maandag 29 mei 2006 22:21 schreef intoxicated het volgende:
    Je onderzoek is waardeloos, omdat niet-GNK/Psych'ers nu ook op 'Nee' stemmen en je dus nooit een beeld krijgt van de fractie relevante studenten in de 'Nee'-groep
    Tja, als mensen echt te dom zijn om te beseffen dat ze niet horen te stemmen als ze geen eerder genoemde opleiding volgen dan telt dat vrijwel automatisch als een "Ja, ik ben mentaal gestoord", vind je ook niet?

Ik heb het in de startpost maar even extra duidelijk gemaakt .

[ Bericht 11% gewijzigd door NiteSpeed op 29-05-2006 23:09:32 ]
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_38380794
    Nee, ik ben volgens mij wel in orde.
      dinsdag 30 mei 2006 @ 19:31:36 #9
    140724 Zyggie
    Geweldenaar.
    pi_38381746
    Klopt ik hoor van die dwaze mensen ook dat ze psychologie willen studeren.
    Zyggie.
    pi_38486440
    Ik studeer psychologie en heb naar mijn weten nergens last van

Maar ik wil ook niet de behandelkant op (klinische psychologie), maar waarschijnlijk meer richting personeelszaken-achtige dingen (arbeids- en organisatiepsychologie).
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')