home.businesswire.comquote:Samenvatting: Voormalig astronautinstructeur voorspelt tsunami in Atlantische Oceaan rond 25 mei
HOUSTON--(BUSINESS WIRE)--19 mei 2006 -- Voormalig militair luchtverkeersleider Eric Julien, tevens piloot van tweemotorige vliegtuigen en voormalig instructeur aan Patrick Baudry's Space Camp voor astronauten, heeft vier artikelen geschreven over de waarschijnlijkheid van een reusachtige tsunami in de Atlantische Oceaan door inslag van een komeetfragment op of rond 25 mei. In antwoord op het persbericht van de NASA over de onschadelijkheid van de gefragmenteerde komeet 73P-SW3 voor de Aarde, wijst de Franse auteur van "The Science of the Extraterrestrials" erop, dat een groot aantal wetenschappelijke gegevens bewijs levert voor daadwerkelijk gevaar. In een eerder artikel beschreef de wetenschapper reeds de mogelijkheid van inslag van een klein komeetfragment, dat het ontwaken van een aantal vulkanen van de Mid-Atlantische Rug tot gevolg zou kunnen hebben, hetgeen een mogelijke tsunami zou kunnen veroorzaken met golven van meer dan 200 m hoog
Komeet en Tsunami zijn 2 grote verschillen hequote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Komeet en Tsunami zijn 2 grote verschillen he
V.quote:door inslag van een komeetfragment op of rond 25 mei.
Wat een kul weer. Het zijn allemaal aannames, dat de vulkanen zullen uitbarsten door een komeetinslag en daardoor een tsoenami zou kunnen ontstaan.quote:hetgeen een mogelijke tsunami zou kunnen veroorzaken met golven van meer dan 200 m hoog.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:20 schreef SPK het volgende:
Fuck off ik heb nog geen vakantiegeld ontvangen
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef huupia34 het volgende:
een komeet kan in principe iedere dag inslaan, alleen de hele grote worden gemonitord. de kleinere zijn soms pas op het laatste moment zichtbaar. daar doe je niets tegen.
ik zag laatst op discovery ofzo een programma dat ging over mega tsunami's. op de canarische eilanden is een grote vulkanische rots die op instorten staat.
hij is al flink gescheurd. de etenschappers zijn het erover eens dat hij eens in het water zal storten. wanneer is niet duidelijk.
het kan volgende week zijn of over 10 jaar , maar als het gebeurd zal er een mega tsunami met een snelheid van 900 km richting de oostkust van de vs gaan. ook de golflengte zal iets van 30 km zijn.
dus de golf zal 30 km landinwaarts trekken. bye bye new york en andere grote steden aldaar.
The question is not if, but when it´s going to happen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef huupia34 het volgende:
een komeet kan in principe iedere dag inslaan, alleen de hele grote worden gemonitord. de kleinere zijn soms pas op het laatste moment zichtbaar. daar doe je niets tegen.
ik zag laatst op discovery ofzo een programma dat ging over mega tsunami's. op de canarische eilanden is een grote vulkanische rots die op instorten staat.
hij is al flink gescheurd. de etenschappers zijn het erover eens dat hij eens in het water zal storten. wanneer is niet duidelijk.
het kan volgende week zijn of over 10 jaar , maar als het gebeurd zal er een mega tsunami met een snelheid van 900 km richting de oostkust van de vs gaan. ook de golflengte zal iets van 30 km zijn.
dus de golf zal 30 km landinwaarts trekken. bye bye new york en andere grote steden aldaar.
volgens mij heb ik hem in 2005 gezien, maargoed het is nog steeds aktueel. dat die rots ooit instort schijnt een feit te zijn. maar wanneer???quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?
Die zenden ze nog steeds uit. Vrienden van me hebben die documentaire in Havo 4 bij Aardrijkskunde gezien, dat is nuuuu een jaar of 7 geledenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?
ik weet nog dat toen ik die docu zag ik dacht , " waarom bouwen ze niet een soort wal daar om de schokgolf op te vangen??"quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
what's your point ??? , zoals ik al eerder zei het is nog steeds aktueel , de natuur werkt nu eenmaal niet zo snel(er kan best wel nog 10 jaar overheen gaan)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zenden ze nog steeds uit. Vrienden van me hebben die documentaire in Havo 4 bij Aardrijkskunde gezien, dat is nuuuu een jaar of 7 geleden.
*proest*quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:52 schreef IkWilbert het volgende:
We gaan er aan donderdag! Het is dan niet voor niets Hemelvaartsdag...
Mijn punt is dat Discovery alles tot in den treure herhaalt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:44 schreef huupia34 het volgende:
[..]
what's your point ??? , zoals ik al eerder zei het is nog steeds aktueel , de natuur werkt nu eenmaal niet zo snel(er kan best wel nog 10 jaar overheen gaan)![]()
Yups. Maar aangezien de meeste marokanen in Nederland wonen, heb je er niet zoveel aan...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:04 schreef Herald het volgende:
ligt Marokko ook aan de Atlantische Oceaan?
Jahquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:04 schreef Herald het volgende:
ligt Marokko ook aan de Atlantische Oceaan?
quote:Forecast
Meteorological office denies Tsunami rumour in Morocco
By Karima Rhanem | Morocco TIMES 5/22/2006 | 3:11 pm
The Moroccan Meteorological office denied on Monday rumours, which stated that a Tsunami could hit the Atlantic Ocean after the fall of fragments of a comet that would pass close to earth on May 25, MAP news agency reported.
This denial comes after the Ufological Research Center warned on its website of a Tsunami danger that would affect several countries, including Morocco.
Eric Julien, author of La Science Des Extraterrestres made an alert in his website about Tsunami.
He claims that he has received information psychically, which is corroborated by scientific data, according to which on May 25, 2006 a giant tsunami will occur in the Atlantic Ocean, brought about by the impact of a comet fragment which will provoke the eruption of under-sea volcanoes.
He said that waves up to 200 m high will reach coastlines located above and below the Tropic of Cancer. He added that all of the countries bordering the Atlantic will be affected to greater or lesser destructive and deadly levels.
However, the head of the Meteorological Office, Mustapha Janah, told MAP news agency "the Ufological Research Center does not have technical means" to observe this kind of phenomenon.
Citing the American space agency "NASA," the official noted that the comet will pass away from planet earth at about 10 million kilometres, excluding hence any risk of a Tsunami in the Atlantic Ocean.
The last Tsunami hit the Indian Ocean on Dec. 26, 2004. It was caused by a 9- magnitude earthquake which killed nearly 150,000 people throughout the region, and left more than 1.5 million homeless.
The 2004 tsunami is the worst in recorded history. Prior to 2004, the deadliest recorded tsunami in the Pacific Ocean was in 1782, when 40,000 people were killed by a tsunami in the South China Sea.
The tsunami created by the 1883 eruption of Krakatoa is thought to have resulted in 36,000 deaths.
The most deadly tsunami between 1900 and 2004 occurred in 1908 in Messina, Italy, on the Mediterranean Sea, where the earthquake and tsunami killed 70,000.
The most deadly tsunami in the Atlantic Ocean resulted from the 1755 Lisbon earthquake, which, combined with the toll from the actual earthquake and resulting fires, killed over 100,000.
Precies. Hij gaat de afvallige randstedelingen straffen en de limburgers belonenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:23 schreef AgLarrr het volgende:
Zien jullie trouwens niet de hand van god in deze "straffende actie"? Het kan gewoon geen toeval zijn dat hij valt op hemelvaartsdag. Het bewijs voor de enige echte schepper wordt thans geleverd. Heidenen bekeer u!
![]()
Nou, nou zo erg is het allemaal toch niet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:34 schreef Frutsel het volgende:
kan dit topic dicht? Gaan al genoeg andere topics over...
het wordt steeds rampzaliger in NWS...
Ik geloof dat ze vanwege de tsunami in Zuid-Oost Azie die documentaire nog een keer herhaald hebben omdat het weer een aktueel onderwerp was. Voor zover ik weet wordt die niet elk jaar herhaald ofzo.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Discovery alles tot in den treure herhaalt.
Mooi zo, waar wachten we nog op. Even een kleine springlading bij die rots plaatsen en er zit weer een mooie deuk in het ego van die Amerikanen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef huupia34 het volgende:
hij is al flink gescheurd. de wetenschappers zijn het erover eens dat hij eens in het water zal storten. wanneer is niet duidelijk.
het kan volgende week zijn of over 10 jaar , maar als het gebeurt zal er een mega tsunami met een snelheid van 900 km p/u richting de oostkust van de vs gaan. ook de golflengte zal iets van 30 km zijn.
dus de golf zal 30 km landinwaarts trekken. de hoogte was geloof ik 100 meter bye bye new york en andere grote steden aldaar.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:17 schreef Meki het volgende:
Gewonden op veerboot door megagolfEen uitzonderlijke golf van zo'n twaalf meter hoog heeft in het Kanaal een Britse veerboot geraakt. Daardoor werden vijf passagiers en een bemanningslid verwond en moest het schip in een Franse haven een veilig heenkomen zoeken. Het schip Pont-Aven, onderweg van het Engelse Plymouth naar het Spaanse Santander, had 1149 personen aan boord toen de golf op het zesde dek een kabineraampje kapotsloeg.
Het begint al
Dat was mijn idee ook.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:14 schreef ABC-tje het volgende:
[..]
Mooi zo, waar wachten we nog op. Even een kleine springlading bij die rots plaatsen en er zit weer een mooie deuk in het ego van die Amerikanen.![]()
Die!! Diana!!!!!!!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Heb ik tenminste Therapy? nog op heb kunnen zien treden.
Daar is je bewijs, TS.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
Niets aan de hand:
[He claims that he has received information psychically,]
Wat een BS zeg, sorry hoor.quote:
Ik bedoel in het midden van de oceaanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:41 schreef Loveless85 het volgende:
godver, denk je niet dat die kaart niet gewoon gecentered is naar het epicentre van die tsunami, het is niet zo dattie tsunami toevallig in het midden van de kaart valt...
die documentaire is verre van goed onderbouwd. Waar men het over eens is dat is dat er een golf ontstaat als er aarde in zee valt. Maar das logisch..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:37 schreef huupia34 het volgende:
[..]
volgens mij heb ik hem in 2005 gezien, maargoed het is nog steeds aktueel. dat die rots ooit instort schijnt een feit te zijn. maar wanneer???
de minoische beschaving is ook ooit weggevaagd door een mega tsunami , oorzaak vulkaan op het eiland santorini (iets van 2500 v.chr)
ze zenden zo vaak rampscenarios uit dat je afvraagt hoe het kan dat in de werkeljkheid er minder zijn..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Discovery alles tot in den treure herhaalt.
En ach... Al die rampscenario's. Ik ga der niet wakker om liggen of minder plezier door in mijn leven hebben. We merken vanzelf wel alst zover is, en als het zover is kunnen we der toch nix aan veranderen.
Wil je soms zeggen dat god niet kan darten ?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:41 schreef Loveless85 het volgende:
godver, denk je niet dat die kaart niet gewoon gecentered is naar het epicentre van die tsunami, het is niet zo dattie tsunami toevallig in het midden van de kaart valt...
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wil je soms zeggen dat god niet kan darten ?
Maak je wel mooie foto's dan? Of filmpjes? Kan je mee op Discovery komen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:12 schreef static het volgende:
Gelukkig zit ik dan hoog en droog in het vliegtuig. Zal een leuk uitzicht worden.
rubbereenden drijven altijd, dus spring maar achteropquote:Op woensdag 24 mei 2006 03:03 schreef MissHobje het volgende:
Wat is de exacte tijdsplanning.. dan ben ik ff mijn bootje.. zwem vleugeltjes etc ff opblazen.. en kan ik de rest van de dag nog even genieten van andere dingen![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 03:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
rubbereenden drijven altijd, dus spring maar achterop
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:22 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Helemaal droog hier.[afbeelding] Laat maar komen.
Randstad en Friesland weg, wat wil je nog meer![]()
Let wel op dat het water nog wel wat verder in Nederland gaat stromen hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 03:56 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
Het zal erom hangen of m'n voeten droog blijven. Zo ja, woon ik wel direct aan zee
![]()
zo niet... ach ja.. *blub* dan weet ik er ook niets meer van.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 04:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Let wel op dat het water nog wel wat verder in Nederland gaat stromen hooranyway, ik vind het best dat Friesland pleite gaat, kan ik eindelijk ergens anders gaan wonen
quote:
Okokok... ik ga dus op zeker natte voeten krijgenquote:Op woensdag 24 mei 2006 04:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Let wel op dat het water nog wel wat verder in Nederland gaat stromen hooranyway, ik vind het best dat Friesland pleite gaat, kan ik eindelijk ergens anders gaan wonen
Oiquote:
Hangt vanaf hoever je in het oosten woondquote:Op woensdag 24 mei 2006 04:06 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
Okokok... ik ga dus op zeker natte voeten krijgenMaar wonen vast ver genoeg om aan zee te komen wonen, heb altijd al aan zee willen wonen
HAHAHAH heerenveen overleefd!quote:
Bron: Xerson.nlquote:Wednesday 24 May 2006
SEATTLE - De Amerikaanse overheid heeft De U.S. Department of Transportation van 23 tot 25 mei 2006 in uiterste paraatheid gebracht voor tsunami's aan de Amerikaanse kust. In samenwerking met Federatie, Staats, local en Canadese partners houden ze naar eigen zeggen een training met de gang van zaken die in werkelijkheid zou plaatsvinden als er echt een tsunami verwacht werd.
De training houdt het voorbereiden van maatregelen in, indien een er een tsunami in de Atlantische oceaan zou ontstaan en de Amerikaanse kust zou treffen. Alle maatregelen, die naar zeggen van de overheid in scene zijn gezet, zijn bedoeld om beter voorbereid te zijn als een tsunami de kust zou treffen.
Crisisexperts zijn aan het werk extreme gebeurtenissen te trainen, waaronder managementsystemen, autoriteitenvalidaties, strategieen, plannen, politici en protocollen. Dit alles onder het motto "het is een training voor als het echt zou gebeuren". Intussen zijn de maatregelen van hetzelfde kaliber als dat er echt morgen een tsunami zou zijn.
Ja, dan weet je het wel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:12 schreef Nee het volgende:
Amerika bereidt zich voor op Tsunami; naar eigen zeggen een training
[..]
Bron: Xerson.nl
In de OP staat Atlantische kust, in de link hierboven hebben ze het over Pacific Peril, dus aan de andere kant van de VS. Volgens "bronnen" zou de komeet toch in de Atlantische oceaan vallen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Nee het volgende:
[..]
http://www.fema.gov/news/newsrelease.fema?id=25962
De kans is groter dat ie in de stille oceaan valt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:26 schreef Mikkel het volgende:
[..]
In de OP staat Atlantische kust, in de link hierboven hebben ze het over Pacific Peril, dus aan de andere kant van de VS. Volgens "bronnen" zou de komeet toch in de Atlantische oceaan vallen?
O my god, hopelijk niet diequote:Op woensdag 24 mei 2006 13:28 schreef Deetch het volgende:
[..]
De kans is groter dat ie in de stille oceaan valt.
http://www.savelivesinmay.com/quote:
want? de NOS is betrouwbaarder?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:36 schreef Nee het volgende:
Dat zijn nou niet echt bronnen die betrouwbaar zijn.
Precies, daar dacht ik ook direct aan.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:25 schreef Dagonet het volgende:
Voorbereiding op Cumbre Vieja?
quote:De theorie
Ward en Day hebben de volgende theorie ontwikkeld. Op de zeebodem rond de Canarische Eilanden liggen resten van minstens tien enorme instortingen. Grote stukken van de eilanden zijn daarbij in zee gegleden na vulkaanuitbarstingen. Dit zou opnieuw kunnen gebeuren, met name op het eiland La Palma. De steile, 900 meter hoge, instabiele westelijke helling van de Cumbre Vieja vulkaan zou daarbij als een rotsblok van 500 kubieke kilometer met een snelheid van 360 km.u in zee storten en een initiële golf veroorzaken van iets minder dan 900 meter hoogte. Het blok schiet 15 kilometer in zee en komt op 4000 meter diepte tot stilstand. Volgens de klassieke lineaire golftheorie schiet er vervolgens een 100 meter hoge tsunami met een snelheid van 800 km/u over de Atlantische Oceaan. Deze bereikt binnen acht uur de oostkust van de Verenigde Staten, en later het Caribisch gebied en Zuid-Amerika. De mega-tsunami richt over een strook van 6 tot 7 kilometer schade aan. Kuststeden als Boston zullen verwoest worden, het vlakke Florida zal helemaal overspoeld worden. Ook Europa zal een tsunami over zich heen krijgen, maar een veel lagere dan Amerika. Op de Cumbre Vieja liggen tientallen kraters waarvan er zeven de laatste 500 jaar actief geweest zijn. Onder de vulkaan loopt een breuklijn. Na de uitbarsting van 1949 en de daarmee gepaard gaande aardbevingen verzakte of scheurde de bergrug over een lengte van twee kilometer. De scheur is tot 4 meter breed. Voor Day is dit het bewijs dat de vulkaan begint te bezwijken en dat de wand bij een volgende aardbeving of vulkaanuitbarsting losbreekt en in zee stort. In het lichaam van de Cumbre Vieja bevinden zich veel waterbassins die van elkaar gescheiden zijn door verticale ondoorlatende lagen. Bij een vulkaanuitbarsting zal het hete magma het water opwarmen waardoor er een stoomvat ontstaat. Door de druk daarvan breekt de instabiele westflank af en glijdt in zee.
Hmmz dank, dit is me alweer een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Precies, daar dacht ik ook direct aan.
[..]
Als die meteoriet instort dan krijg je gelijk die La Palma erbij. Kortom, 2 Tsunami's.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:47 schreef Biancavia het volgende:
Ja, wat is het nou?
Komt er een meteoriet of gaat La Palma in de zee zakken?
Of tegelijk?
Ah.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als die meteoriet instort dan krijg je gelijk die La Palma erbij. Kortom, 2 Tsunami's.
La Palma kan elk moment in zee zakken, maar het kan ook over 10 jaar gebeuren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:47 schreef Biancavia het volgende:
Ja, wat is het nou?
Komt er een meteoriet of gaat La Palma in de zee zakken?
Of tegelijk?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:49 schreef Nee het volgende:
[..]
La Palma kan elk moment in zee zakken, maar het kan ook over 10 100.000 jaar gebeuren.
Ik snap dan alleen niet waarom ze een verhoogde paraatheid hebben op die datums.
Geen id, die meteoor zal ons gewoon gaan missen, misschien dat ie net even het dampkring binnen komt of zowquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ah.
En hoe laat staat dit allemaal te gebeuren?
Ze verpakken het in een training. Op het moment dat er niets gebeurt was het een training. Gebeurt er wel wat dan heeft men het een training genoemd om het volk niet ongerust te maken. Bush kan zich niet nog een Katrina veroorloven waar z'n reactie onder de maat en veels te traag was.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:12 schreef Nee het volgende:
En dat terwijl de NASA een paar weken terug nog beweerde dat er geen gevaar was voor een eventuele tsunami.
We gaan allemaal dood.![]()
Ooh nee hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:55 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ok, en de zwaartekracht zal zeker te zwak zijn om zo'n groot ding met die snelheid uit de lucht te trekken
Maar toch vind ik het gewoon geld verspelerij, je hebt immers maar kleine 6 uurtjes om even kleine 10 km te laten evacueren en zo snel zal dat niet gaan als iedereen de auto's pakt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:58 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Ze verpakken het in een training. Op het moment dat er niets gebeurt was het een training. Gebeurt er wel wat dan heeft men het een training genoemd om het volk niet ongerust te maken. Bush kan zich niet nog een Katrina veroorloven waar z'n reactie onder de maat en veels te traag was.
heeeeel klein beetje cool om zo'n ding voorbij te zien vliegen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ooh nee hoordit is vorig jaar al een keer gebeurt toen een meteoriet even binnen kwam een vervolgens er weer pleite ging. Het hangt ook puur vanaf hoe ze gaan, als ze scheef neer komen dus \ dan is er groter kans dat ie gaat inslaan dan als ze - gaan
Weet je wat cool is? Als dat ding in de lucht uitelkaar knaltquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:02 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
heeeeel klein beetje cool om zo'n ding voorbij te zien vliegen.
Niet cool als hij inslaat![]()
Staat die al een tijdjequote:Op woensdag 24 mei 2006 13:42 schreef -skippybal- het volgende:
Uhm.... TRU??
Klopt. Evacuatie zal overigens niet mogelijk of op z'n minst enorm moeilijk zijn in 6 uur aangezien iedereen zo snel mogelijk met zoveel mogelijk spullen zo ver mogelijk weg wil komen. Dat zal voor de landelijke regio's geen groot probleem zijn maar probeer Manhattan maar eens fatsoenlijk te ontruimen als die mensen daar eerst de nodige gegevens nog moeten backuppen en mee moeten nemen om vervolgens op het laatste moment nog weg te moeten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar toch vind ik het gewoon geld verspelerij, je hebt immers maar kleine 6 uurtjes om even kleine 10 km te laten evacueren en zo snel zal dat niet gaan als iedereen de auto's pakt.
Er zijn animaties van en daaruit blijkt dat er al ontzettend veel wordt opgevangen door UK en Frankrijk. Er komt zo goed als niets bij NL terecht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:15 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Vergeet je het kanaal niet? kan het daar niet door heen knallen?
En in Tsunami gevaar "Atlantische Oceaan".quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Staat die al een tijdje
Komeetinslag op vrijdag 26 mei 2006 (deeltje 2)
Ik had een theorie gelezen dat het Kanaal zou kunnen werken als een trechter waardoor Nederland juist een zwaardere klap te verduren krijgt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Er zijn animaties van en daaruit blijkt dat er al ontzettend veel wordt opgevangen door UK en Frankrijk. Er komt zo goed als niets bij NL terecht.
Ik heb geprobeerd te zoeken in MyAT maar kon ze even niet vindenquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:30 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik had een theorie gelezen dat het Kanaal zou kunnen werken als een trechter waardoor Nederland juist een zwaardere klap te verduren krijgt.
Heb je links naar die animaties?
En aan de andere kant......quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:16 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Er zijn animaties van en daaruit blijkt dat er al ontzettend veel wordt opgevangen door UK en Frankrijk. Er komt zo goed als niets bij NL terecht.
In dat geval zou ik gewoon in m'n toekomstige atlantis blijven.quote:Op woensdag 24 mei 2006 04:07 schreef nomen_nescio het volgende:
[..]
OiMoet ik nu gaan kiezen. Belgen, Friezen of Duiters?
![]()
Wij zullen het verschil toch niet merkenquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:27 schreef rubbereend het volgende:waar staan de servers van Fok ook alweer? Dan staan die straks ook onder water
Heb liever dat FOK! pleite gaat dan paar honderdduizenden mensen, als het al niet richtig de miljoen gaat lopenquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:27 schreef rubbereend het volgende:waar staan de servers van Fok ook alweer? Dan staan die straks ook onder water
quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb liever dat FOK! pleite gaat dan paar honderdduizenden mensen, als het al niet richtig de miljoen gaat lopen
stop es met die link posten, ik zit dr alquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:57 schreef Ivo1986 het volgende:
Komeetinslag op vrijdag 26 mei 2006 (deeltje 2)
En de mensen die FOK! belangrijker vinden mogen ook wegquote:
Nederland, daar gaat ie vallenquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Wednesday 24 May 2006
SEATTLE - De Amerikaanse overheid heeft De U.S. Department of Transportation van 23 tot 25 mei 2006 in uiterste paraatheid gebracht voor tsunami's aan de Amerikaanse kust. In samenwerking met Federatie, Staats, local en Canadese partners houden ze naar eigen zeggen een training met de gang van zaken die in werkelijkheid zou plaatsvinden als er echt een tsunami verwacht werd.
De training houdt het voorbereiden van maatregelen in, indien een er een tsunami in de Atlantische oceaan zou ontstaan en de Amerikaanse kust zou treffen. Alle maatregelen, die naar zeggen van de overheid in scene zijn gezet, zijn bedoeld om beter voorbereid te zijn als een tsunami de kust zou treffen.
Crisisexperts zijn aan het werk extreme gebeurtenissen te trainen, waaronder managementsystemen, autoriteitenvalidaties, strategieen, plannen, politici en protocollen. Dit alles onder het motto "het is een training voor als het echt zou gebeuren". Intussen zijn de maatregelen van hetzelfde kaliber als dat er echt morgen een tsunami zou zijn.
Amerika bereidt zich voor op Tsunami
wat een hoax
Wordt het nu de Atlantische oceaan of de Pacific?
kan dat niet na de WK??quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En de mensen die FOK! belangrijker vinden mogen ook weg
[..]
Nederland, daar gaat ie vallen
blijkbaar niet. Maar hij valt gewoon in het Altlantische Oceaan, merken we weinig vanquote:
wat als ie in het ijsselmeer valt ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
blijkbaar niet. Maar hij valt gewoon in het Altlantische Oceaan, merken we weinig vanmaar 100% zeker is het trouwens niet.
Dan heeft iedereen een klein probleem, veel zal er niet gebeuren aangezien het ijsselmeer niet zo diep is, andere kant kan het wel weer een groot nadeel hebben, het zal iig een stuk van NL van de kaart weg vegenquote:
mjah, dan toch maar randstad en Frieslandquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen een klein probleem, veel zal er niet gebeuren aangezien het ijsselmeer niet zo diep is, andere kant kan het wel weer een groot nadeel hebben, het zal iig een stuk van NL van de kaart weg vegenen dan is nog erger
Ja dag NH / ZH / Zeeland etcquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
mjah, dan toch maar randstad en Friesland
Flevoland vangt mooi een deel van de golf opquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dan heeft iedereen een klein probleem, veel zal er niet gebeuren aangezien het ijsselmeer niet zo diep is, andere kant kan het wel weer een groot nadeel hebben, het zal iig een stuk van NL van de kaart weg vegenen dan is nog erger
Omdat het helemaal geen bedreiging voor de aarde vormt, die kerel die beweert van wel zegt dat hij een waarschuwing van aliens heeft gekregen waarmee hij contact heeftquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Lijpe shit allemaal.
Waarom is dit al die tijd eigenlijk nog niet op het nieuws geweest?
SBS actienieuws mischien.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:32 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Nou dat lijkt me toch een goede reden om het op het nieuws te laten komen
Hoax misschien?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Lijpe shit allemaal.
Waarom is dit al die tijd eigenlijk nog niet op het nieuws geweest?
Het heeft ook flink geregend vandaagquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:38 schreef Maisnon het volgende:
Ik voel nattigheid!
voorbodequote:
Er aan gaan we zowiezo op een gegeven moment, nou gaan we in ieder geval gezellig met zijn allen.quote:
Neem alvast maar afscheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:24 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
mocht die bullshit egt gebeure he, benk dan genaaid als ik in spanje woon ?
ligt eraan waar? maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenkenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:24 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
mocht die bullshit egt gebeure he, benk dan genaaid als ik in spanje woon ?
echt wel, je kunt heul geen 100 meter recht naar boven lopenquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ligt eraan waar? maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken![]()
op een berg van 100 meter loop je niet echt gevaar hoor![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
echt wel, je kunt heul geen 100 meter recht naar boven lopen
Wie zorgt er voor de hapjes en drankjes?quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:04 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er aan gaan we zowiezo op een gegeven moment, nou gaan we in ieder geval gezellig met zijn allen.
Een soort van tsunami-meet in heaven![]()
de ober tochquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:35 schreef Skyloto het volgende:
[..]
Wie zorgt er voor de hapjes en drankjes?
die alleen tegen betaling....quote:
Ik zou het persoonlijk wel op prijs stellen, als de mensen in Limburg morgen een minuutje stilte hielden voor ons arme overledenen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 00:35 schreef Simmertje het volgende:
Nou iedereen veel plezier met zijn of haar laatste dag
Als het Nederland zou treffen tot aan de Duitse grens vind je dit natuurlijk ook nog?quote:
Verrek zie ik daar toch opeens Noach voorbij drijvenquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:15 schreef Hallulama het volgende:
Effe naar buiten kijken, zie je nog dieren, vogels enzo? Zo ja, dan is alles okay, zo nee, dan eeh...
Dat ze dat zo lang geleden al voorzien hadden zegquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:46 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hemelvaert eh?
Tof, ik blijf gespaard.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
En aan de andere kant......
Volgens mij zijn het grotendeels Nederlanders die blub gaan zeggen
[afbeelding]
Dat was niet de NASA maar een ex-werknemer van de NASA die een bericht had gekregen van god of dooie mensen uit een andere dimensie of zoiets toch?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:12 schreef Nee het volgende:
Amerika bereidt zich voor op Tsunami; naar eigen zeggen een training
[..]
Bron: Xerson.nl
En dat terwijl de NASA een paar weken terug nog beweerde dat er geen gevaar was voor een eventuele tsunami.
We gaan allemaal dood.![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:25 schreef jp84 het volgende:
OMFGGGG!!!!!!!!!!!!!!
golven worden verwacht over 5 uur!!!!!11
http://www.nu.nl/news/740171/24/Atlantische_Oceaan_Inslag.html
http://www.cnn.com/2006/W(...)pact.reut/index.html
OMG nu ook op NED2!!
Ik geef toe, ik trapte erin.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:25 schreef jp84 het volgende:
OMFGGGG!!!!!!!!!!!!!!
golven worden verwacht over 5 uur!!!!!11
http://www.nu.nl/news/740171/24/Atlantische_Oceaan_Inslag.html
http://www.cnn.com/2006/W(...)pact.reut/index.html
OMG nu ook op NED2!!
Oh ja, daar hadden ze ook Tsunami's.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:40 schreef -scorpione- het volgende:
Gister the Day After Tomorrow maar weer eens gekeken. Ik ben voorbereid![]()
schrok je?quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:40 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik trapte erin.
Een beetje; maar ik heb ook niet echt lekker geslapen; dus ben wat schrikachtig atm.quote:
't regent hier in 't midden van het land wel fatsoenlijk door, daar niet van.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rubbereend het volgende:
is het westen al overstroomd?
Eerste beelden zijn binnenquote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rubbereend het volgende:
*hoopt heel hard*quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Rotterdam meldt droge voetjes.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Beach Boys - Surfing USA Hollandquote:Op donderdag 25 mei 2006 15:54 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja sorry duurde even voordat ik kon reageren, het is niet makkelijk je pc aan te sluiten op een surfplank
Heerenveen staat iig nu onder water.
Op of rond 25 mei...quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:43 schreef Drugshond het volgende:
Ik zal blij zijn als dit topic weer dicht mag. Kijkt nogmaals geduldig op de klok.
tdat een goeie film noemen...quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:42 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Oh ja, daar hadden ze ook Tsunami's.Goede film wel.
Nee.quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:37 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb mijn scubapak al aan, uit voorzorg...quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:42 schreef One_of_the_few het volgende:
volgens mij zijn er hiet stiekum mensen die wel geloven dat vandaag zo ding gaat inslaan..
omg!!! omg omg omfg!!!quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:51 schreef jp84 het volgende:
http://www.savelivesinmayforum.com/Topic3024-6-1.aspx
Die link doet niets, of is in ieder geval erg traag!quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:51 schreef jp84 het volgende:
noh...ben er nog steeds, regent alleen beetje hierquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ligt eraan waar? maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken![]()
op een berg van 100 meter loop je niet echt gevaar hoor![]()
uhm .. d'r wordt dus niks geupdate aan dat plaatje behalve de tijd .. heb hier 2 tabs open staan met 30 minuten verschil en het plaatje is hetzelfde .. wolken staan stilquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:36 schreef Hallulama het volgende:
(image is live and updated every fifteen minutes)
According to an informant on the Craigslist Political forum for Washington, D.C., all members of Congress received a memo this morning about "evacuation drills" that would be run later today. Coincidence?quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:51 schreef jp84 het volgende:
ik bied een zak rijstquote:
Komt omdat de camera al weggespoeld isquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:42 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. d'r wordt dus niks geupdate aan dat plaatje behalve de tijd .. heb hier 2 tabs open staan met 30 minuten verschil en het plaatje is hetzelfde .. wolken staan stil
erm .. denk dat het anyway 1 voor 1 wordt ..quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Maar ik bedoel met z'n allen tegelijk![]()
En wel vandaag
het sucksquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:12 schreef amaranta het volgende:
Nou ja waarom gebeuren deze dingen altijd eerst in America?
Dan is het weer in Metropolis.
Dan vallen de aliens weer het witte huis aan.
Ik snap het niet.
Dan kunnen Bush en WIll Smith de aarde misschien nog redden.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:16 schreef Aarde het volgende:
[..]
het sucks
ze zijn ons altijd voorwaarom niet wij - nu
grrrr
is wel een wetenschappelijke benadering. Het congress krijgt mail, dus het zal wel zo zijnquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:43 schreef jp84 het volgende:
[..]
According to an informant on the Craigslist Political forum for Washington, D.C., all members of Congress received a memo this morning about "evacuation drills" that would be run later today. Coincidence?
It is really happening!!!
Screenshot or it didn't happen.quote:
quote:
Ik keek ook; maar meer omdat ik de uitslag van de Giro wou weten.quote:
Dat zijn de windwaarschuwingen schat; niet de zeewaarschuwingen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:39 schreef jp84 het volgende:
pagina 710 txt
quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:39 schreef jp84 het volgende:
pagina 710 txt
Hahaha zou die een meteoor op zijn server hebben gekregenquote:
wel flauw dat ze dicht zijnquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:59 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hahaha zou die een meteoor op zijn server hebben gekregen![]()
Bad Request (Invalid Hostname)![]()
verkoop de huid nooit voordat de beer geschoten..quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:09 schreef Mathijz het volgende:
Ik zal alvast mn opblaasboot weer leeg laten lopen
Zodra er vulkanen uitbarsten onderwater (door de impact van die meteoriet of deel ervan) met schokgolven als gevolg (wat er dus wordt beweerd door die franse mafkees) dan wordt dit geregistreerd door de talloze meetpunten op deze planeet waaronder door 't KNMI en andere seismische instituten, die sturen echt wel een alarm uit en ze gaan echt niet dingen verzwijgen.. wat zouden ze daarmee opschieten? nog minder dan dingen vertellen aan de samenleving!quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:05 schreef moussie het volgende:
tja .. maar met al die losse fragmenten van dit ding bvb weet je het dus niet zeker .. en ga je dan halve landen op stang jagen en verkassen voor iets wat misschien niets is ?
duh .. het gaat dus om die periode voor de evtle geregistreerde uitbarstingen .. als er een 50/50 kans is dat het gebeurd, wat doe je dan .. vertel je het of niet ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:13 schreef FrozenRealm het volgende:
[..]
Zodra er vulkanen uitbarsten onderwater (door de impact van die meteoriet of deel ervan) met schokgolven als gevolg (wat er dus wordt beweerd door die franse mafkees) dan wordt dit geregistreerd door de talloze meetpunten op deze planeet waaronder door 't KNMI en andere seismische instituten, die sturen echt wel een alarm uit en ze gaan echt niet dingen verzwijgen.. wat zouden ze daarmee opschieten? nog minder dan dingen vertellen aan de samenleving!
Dan zijn er minder mensen om belastingen te betalen als er een miljoen doden zijn.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:58 schreef moussie het volgende:
hmm .. neemt niet weg dat als zoiets echt zou gaan gebeuren je denk ik idd weinig info zou krijgen van de overheid .. zeker als het zo massaal is als dit dan zou kunnen zijn
quote:
hehe .. ik wil niks suggereren .. echt niet .. maarruhquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:35 schreef Skyloto het volgende:
[..]
Dan zijn er minder mensen om belastingen te betalen als er een miljoen doden zijn.
dat is wel heel erg What If.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:33 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. het gaat dus om die periode voor de evtle geregistreerde uitbarstingen .. als er een 50/50 kans is dat het gebeurd, wat doe je dan .. vertel je het of niet ?
da's wat ik bedoel .. ga je iedere keer als de kans er is dat het misgaat de bevolking waarschuwen ?quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dat is wel heel erg What If.
Ze weten dat in California er weer een knal komt Wanner? nu, 10 jaar, over 20 jaar.
Ze weten dat in indonesie de zuidelijke breuk elk moment kan springen? Wanneer?
Er zijn zoveel mogelijke opties tot een natuurramp dat het ondoenlijk is om maatregelen te nemen zonder concrete aanwijzingen.
tjeez .. daar gaat mijn excuus om het zakkie vanaaf nog leeg te krijgenquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:51 schreef FrozenRealm het volgende:
haha minder blowen, de paranoia hakt erindit is gewoon een PR stunt geweest!
Precies, en dan overleven we de 27e, 28e... etc ook nog!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:01 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Gewoon blijven doorademen, dan ligt 't iig niet aan jezelf![]()
Jij snapt 'mquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies, en dan overleven we de 27e, 28e... etc ook nog!
kan ook stormpje zijn die op zee zit.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:47 schreef moussie het volgende:
[..]
da's wat ik bedoel .. ga je iedere keer als de kans er is dat het misgaat de bevolking waarschuwen ?
serieuze vraag .. echt serieus .. mijn hond is het laatste kwartier bijzonder onrustig .. normaal gesproken ligt zij rond deze tijd voor pampus .. meer mensen aan de kust met iets soortgelijks ?
idd .. maar omdat je het maar nooit weet kan je beter navragen .. toch ..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
kan ook stormpje zijn die op zee zit.
gebeurt toch wel vaker met weersveranderingen? je kan het vaker merken aan dieren aangezien die gevoeligere ''sensoren'' hebben. Kan ook een andere invloed hebben, hij merkt spanningen bij jouw. Hetligt voor de hand om te denken dat de onrustige hond iets met die komeet van doen heeft. Maar dat komt omdat het puur in je hoofd zit. je bent met die gedachtes bezig zeg maar, dan leg je nu eenmaal sneller een link.
De hond is vast vaker nerveus of vertoont vaker ander gedrag als je er geen verklaring voor hebt of van te voren bedachte situaties. Je merkt het dan alleen niet op.![]()
Ik zit niet aan de kust, maar de luchtdruk meter geeft aan dat die stijgt, meestal goed weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |