home.businesswire.comquote:Samenvatting: Voormalig astronautinstructeur voorspelt tsunami in Atlantische Oceaan rond 25 mei
HOUSTON--(BUSINESS WIRE)--19 mei 2006 -- Voormalig militair luchtverkeersleider Eric Julien, tevens piloot van tweemotorige vliegtuigen en voormalig instructeur aan Patrick Baudry's Space Camp voor astronauten, heeft vier artikelen geschreven over de waarschijnlijkheid van een reusachtige tsunami in de Atlantische Oceaan door inslag van een komeetfragment op of rond 25 mei. In antwoord op het persbericht van de NASA over de onschadelijkheid van de gefragmenteerde komeet 73P-SW3 voor de Aarde, wijst de Franse auteur van "The Science of the Extraterrestrials" erop, dat een groot aantal wetenschappelijke gegevens bewijs levert voor daadwerkelijk gevaar. In een eerder artikel beschreef de wetenschapper reeds de mogelijkheid van inslag van een klein komeetfragment, dat het ontwaken van een aantal vulkanen van de Mid-Atlantische Rug tot gevolg zou kunnen hebben, hetgeen een mogelijke tsunami zou kunnen veroorzaken met golven van meer dan 200 m hoog
Komeet en Tsunami zijn 2 grote verschillen hequote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:16 schreef Meki het volgende:
[..]
Komeet en Tsunami zijn 2 grote verschillen he
V.quote:door inslag van een komeetfragment op of rond 25 mei.
Wat een kul weer. Het zijn allemaal aannames, dat de vulkanen zullen uitbarsten door een komeetinslag en daardoor een tsoenami zou kunnen ontstaan.quote:hetgeen een mogelijke tsunami zou kunnen veroorzaken met golven van meer dan 200 m hoog.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:20 schreef SPK het volgende:
Fuck off ik heb nog geen vakantiegeld ontvangen
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef huupia34 het volgende:
een komeet kan in principe iedere dag inslaan, alleen de hele grote worden gemonitord. de kleinere zijn soms pas op het laatste moment zichtbaar. daar doe je niets tegen.
ik zag laatst op discovery ofzo een programma dat ging over mega tsunami's. op de canarische eilanden is een grote vulkanische rots die op instorten staat.
hij is al flink gescheurd. de etenschappers zijn het erover eens dat hij eens in het water zal storten. wanneer is niet duidelijk.
het kan volgende week zijn of over 10 jaar , maar als het gebeurd zal er een mega tsunami met een snelheid van 900 km richting de oostkust van de vs gaan. ook de golflengte zal iets van 30 km zijn.
dus de golf zal 30 km landinwaarts trekken. bye bye new york en andere grote steden aldaar.
The question is not if, but when it´s going to happen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:30 schreef huupia34 het volgende:
een komeet kan in principe iedere dag inslaan, alleen de hele grote worden gemonitord. de kleinere zijn soms pas op het laatste moment zichtbaar. daar doe je niets tegen.
ik zag laatst op discovery ofzo een programma dat ging over mega tsunami's. op de canarische eilanden is een grote vulkanische rots die op instorten staat.
hij is al flink gescheurd. de etenschappers zijn het erover eens dat hij eens in het water zal storten. wanneer is niet duidelijk.
het kan volgende week zijn of over 10 jaar , maar als het gebeurd zal er een mega tsunami met een snelheid van 900 km richting de oostkust van de vs gaan. ook de golflengte zal iets van 30 km zijn.
dus de golf zal 30 km landinwaarts trekken. bye bye new york en andere grote steden aldaar.
volgens mij heb ik hem in 2005 gezien, maargoed het is nog steeds aktueel. dat die rots ooit instort schijnt een feit te zijn. maar wanneer???quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?
Die zenden ze nog steeds uit. Vrienden van me hebben die documentaire in Havo 4 bij Aardrijkskunde gezien, dat is nuuuu een jaar of 7 geledenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Die documentaire heb ik ook gezien, danwel minimaal 5 jaar geleden. Zenden ze die nou nog steeds uit of kwamen ze met wel wat vernieuwende informatie?
ik weet nog dat toen ik die docu zag ik dacht , " waarom bouwen ze niet een soort wal daar om de schokgolf op te vangen??"quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
what's your point ??? , zoals ik al eerder zei het is nog steeds aktueel , de natuur werkt nu eenmaal niet zo snel(er kan best wel nog 10 jaar overheen gaan)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zenden ze nog steeds uit. Vrienden van me hebben die documentaire in Havo 4 bij Aardrijkskunde gezien, dat is nuuuu een jaar of 7 geleden.
*proest*quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:52 schreef IkWilbert het volgende:
We gaan er aan donderdag! Het is dan niet voor niets Hemelvaartsdag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |