maar jij mag datquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:28 schreef VASND het volgende:
Ik ben geen limburger. maar ik ben er lekker toch
liefquote:
Eigenlijk wel zonde ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:06 schreef Klonk het volgende:
hebben we een keer een echt centraal topic, bloed het compleet dood
wisten jullie trouwens dat Beatrix naar het OLS komt
Je vergeet bijna hetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is ook meteen het enige echte mooie traject dat we in Nederland hebbenEn veel te kort natuurlijk.
Ja ik reis door heel NL.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is ook meteen het enige echte mooie traject dat we in Nederland hebbenEn veel te kort natuurlijk.
Daar ben ik nog nooit mee geweest, echt stomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je vergeet bijna hetmiljoenenlijntje
Oh nee, hij noemt 't vooraan, maar niet bij het andere rijtje clubs.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:03 schreef _Gromit_ het volgende:
Toffe_Ellende vergeet Roda JC voor het gemak maar even.
Ik ben daar dus een van,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
De terugkeer van deze mooie reeks ja.
Alleen weinig mensen weten nog van de terugkeer
Ja al die nieuwe reeksen staan onderin en daardoor vallen ze niet op.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:04 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik ben daar dus een van,
dat ze zo'n topic onderin zetten.![]()
Zoek die even op, staat wel mooi natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:07 schreef Klonk het volgende:
Dan moet toch minimaal een vlag en het volkslied van ons mooie provincie in de OP
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken wegquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:08 schreef fratsman het volgende:
Zeg klonk, jij was toch eigenlijk import?![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:08 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zoek die even op, staat wel mooi natuurlijk.![]()
Waar kom je vandaan dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken weg![]()
* MouseOver gaat staanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
[afbeelding]
"Limburg mijn Vaderland"
Waar in 't bronsgroen eikenhout
't nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld
't lied des leeuweriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt
langs der beekjes boord:
refrein:
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Waar de brede stroom der Maas
statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas
kost'lijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos
overheerlijk gloort:
- refrein -
Waar der vaad'ren schone taal
klinkt met held're kracht;
Waar men kloek en fier van aard
vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon
't hart des volks bekoort:
- refrein -
Waar aan 't oud Oranjehuis
't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland
één in vreugd en rouw;
Trouw aan plicht en trouw aan Geus
heerst van Zuid tot Noord:
Tekstdichter: Gerard Krekelberg (1864-1937)
Componist: Henri Thijssen (1862-1926)
Ontstaan op 31 januari 1909
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken weg![]()
Gelijk komen de emoties los.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
* MouseOver] gaat staan[/me]
[me=MouseOver] legt hand op borst[/me]
[me=MouseOver pinkt traantje weg
En hoe zit het met dialect?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje Meisje uit Venlo-Zuid tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
tja, dan is het makkelijk zat, had het wel gezien in het noorden des lands, we gingen vroeger trouwens altijd op vakantie in Limburg en heb als kind wel eens op de camping gestaan in hetzelfde dorpje als waar ik nu woon
Is je accent ook veranderd? Ik bedoel... praat je met een zachte 'g' nu?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
tja, dan is het makkelijk zat, had het wel gezien in het noorden des lands, we gingen vroeger trouwens altijd op vakantie in Limburg en heb als kind wel eens op de camping gestaan in hetzelfde dorpje als waar ik nu woon
En vast geen spijt van, of wel Klonk?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
Je blijft een "Hollander " voor die Limburgers.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:17 schreef Klonk het volgende:
Venlo zuid
ik zie dat eerder als Belfeld-Noord
en het dialect, ik kan het prima volgen, en praten, ehmmm, alleen thuis eigenlijk, want zo goed is het nu ook weer niet
wel kut als je in de zomer boodschappen doet ofzo, dan vragen ze gelijk of ik op de camping zit ;')
Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:17 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken AMsterdammers die al 30 jaar in Limburg wonen, maar nog steeds met die verkrachte G spreken
De zachte G gebruiken ze ook in het Engels, etc
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef Klonk het volgende:
maar ik betrap me er wel op dat ik vaker onbewust dialect woordjes tussen het gewone doorgooi, als iemand iets vraagt en ik heb er geen zin in, dan is het al snel neeei in plaats van nee
Limburgers die lang uit Limburg wegblijven krijgen een ander accentquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.Ik snap zowiezo niet hoe Chantal Janzen dat voor elkaar gekregen heeft.
[..]
gewoon Nae!
Overigens vind ik het bij Huub S. wel meevallen.
maar dan heel lang gerekt, dus meer Naaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.Ik snap zowiezo niet hoe Chantal Janzen dat voor elkaar gekregen heeft.
[..]
gewoon Nae!
Overigens vind ik het bij Huub S. wel meevallen.
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:28 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Limburgers die lang uit Limburg wegblijven krijgen een ander accent
Treble??quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:31 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.
Treble staat op het lijstje Limburgse dingen waar ik me voor schaamquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:31 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.
Maar Djemquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Treble staat op het lijstje Limburgse dingen waar ik me voor schaam![]()
hehe.. Roda hoort apartquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:04 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Oh nee, hij noemt 't vooraan, maar niet bij het andere rijtje clubs.![]()
Die "hollanders" articuleren ook wat overdreven, daarom krijgen ze ook geen keelpijn meerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een Engelse gast die al een tijdje in Nederland woonde kon mijn Nederlands niet verstaan omdat het volgens hem op Duits leek terwijl het Nederlands van de Hollanders wel een beetje kon volgen
Idd!quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Noorden vind ik maar saai.
Net alsof het er niet bij hoort.
En bij Limburg denk je ook meteen aan zuid
Ja. Het is vooral erg plat.quote:
quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja. Het is vooral erg plat.
Vanuit het zuiden gezien begint holland de beschaafde samenleving toch wel achter sittard .
gek, platquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vanuit het zuiden gezien begint holland toch wel achter sittard .
En wij bergenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
gek, plat
bij ons kun je normaal fietsen en we hebben echt wel een mooi glooiend landschap zelfs echte heuvels![]()
Sittard , Mestreech en Heerlen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vanuit het zuiden gezien begint holland toch wel achter sittard .
U weet het .quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sittard , Mestreech en Heerlen.
De steden van zuid
Precies. Het driehoekjequote:Op donderdag 25 mei 2006 01:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sittard , Mestreech en Heerlen.
De steden van zuid
Belfeld weer...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:59 schreef Klonk het volgende:
Boem, op camping
www.l1.nl
meer als daar staat weet ik ook niet, weinig van meegekregen ook, alleen de helicopter gehoord.
en wat voor feestquote:Op zondag 28 mei 2006 20:25 schreef the_legend_killer het volgende:
In Mestreech was feest in stadspark. ( Bij d'n hiemel )
nja toen ik ff langs was, was het er echt té rustig. Dus ben meteen weer gegaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 19:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Is meestal toch best gezellig? Alleen vaak wat nat, dat wel.
Daar sluit ik me geheel bij aanquote:
Vergeet het ZOKS en het ZomerParkFeest nietquote:Op zondag 28 mei 2006 23:23 schreef fratsman het volgende:Over een dikke maand in Venlo weer FreeFunkFestival!
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ha... de provincie van Gert Leers, Roda JC, Engel des doods Frans Hooymayers, Océ, Xerox, Leolux, Frans Maas, Ewals Cargo Care, Janssenauto's, Jan Linders, de grote aardbeving, de mijnen, het gemiddeld laagste IQ van Nederland, sjunste sjtad Meestreech, de lilijkste sjtad Herle, de heuvels, drugsoverlast, A73, luchtverontreiging, Maasplassen, Awacstoestellen, Polen vs Asperges, Wiel Heinrichs, Mookerheide, 't Bronsgroen Eikenhout, Toffe_Ellende, Unimaas, ABP, CBS en DSM, Mark van Bommel, Jos Verstappen, Heideroosjes, Neet oèt Lottum, Rowwen Heze, Brand, Alfa, Hertog Jan, Gulpener en Leeuwbier en Lindeboom, Venloosch Alt en Venloosch Wit, etc, etc, Eaters, Snowworld, Mondo Verde, Kasteeltuinen Arcen, Avantis, WMC, Nedcar, Sphinx, Pinkpop, Bospop, Bosuil, de Peel, Valkenburg, Jomanda (of is die al weer terug?), Camiel Eurlings, Geert Wilders, corruptieschandalen, de watertoren van Rimburg, Nicky Verstappen, Tanja Groen, drielandenpunt, Wieckse Witte, de NAVO, watersnood, werkeloosheid, Torn, Bonefante, de korenwolf, station Heerlen, MVV, VVV, Fortuna Sittard, Bisschop Wierts, de Maaspoort, het Vrijthof en de Luckerheidekliniek...
Ja, ik ken die provincie wel!
Janse Bagge Bend, Carnaval, LVK,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ha... de provincie van Gert Leers, Roda JC, Engel des doods Frans Hooymayers, Océ, de grote aardbeving, de mijnen, het gemiddeld laagste IQ van Nederland, sjunste sjtad Meestreech, de lilijkste sjtad Herle, de heuvels, drugsoverlast, A73, luchtverontreiging, Maasplassen, Awacstoestellen, Polen vs Asperges, Wiel Heinrichs, Mookerheide, 't Bronsgroen Eikenhout, Toffe_Ellende, Unimaas, ABP, CBS en DSM, Mark van Bommel, Jos Verstappen, Heirderoosjes, Rowwen Heze, Brand, Alfa, Hertog Jan, Gulpener en Leeuwbier, Eaters, Snowworld, Mondo Verde, Avantis, WMC, Nedcar, Sphinx, Pinkpop, Bospop, Bosuil, de Peel, Valkenburg, Jomanda (of is die al weer terug?), Camiel Eurlings, Geert Wilders, corruptieschandalen, de watertoren van Rimburg, Nicky Verstappen, Tanja Groen, drielandenpunt, Wieckse Witte, de NAVO, watersnood, werkeloosheid, Torn, Bonefante, de korenwolf, station Heerlen, MVV, VVV, Fortuna Sittard, Bisschop Wierts, de Maaspoort, het Vrijthof en de Luckerheidekliniek...
Ja, ik ken die provincie wel!
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:32 schreef Koningin het volgende:
[..]
Janse Bagge Bend, Carnaval Vastelaovend, LVK,
Vastelaovend Vastelaooooovendquote:
Sjiengele sjiengele boem!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:14 schreef Koningin het volgende:
[..]
Vastelaovend Vastelaooooovend
Tjingele tjingele tjingele tjingele BOEM
3 daag aan ein sjtuk
En we houe op die kis omdet 't Vastelaovend is
of zoiets......![]()
17 juni in 't nolenspark -> Zomervastelaovendquote:
*Noteert in agenda.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:07 schreef MPG het volgende:
[..]
17 juni in 't nolenspark -> Zomervastelaovend![]()
Is 't niet meer?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:26 schreef the_legend_killer het volgende:
In Limburg hebben we nu lekker warm weer
30 graden zo ?
Ik gok zo 30 graden.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:26 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Is 't niet meer?
* ijsmeis veegt het zweet van haar voorhoofd.
Ik ga kanoënquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:50 schreef T1andonly het volgende:
Morgen zal het wel goed warm worden en dan gezellig voetbaltoernooi en WK kijken in de openlucht
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Dat is leuk !
Heb ik ook al eens gedaan
Ik verbrand niet zo gauw. Dat scheeltquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:59 schreef the_legend_killer het volgende:
Toen was ook super warm.
Was ik meteen verbrand
Ik wel ja, maar ik weet niet waar jij woont?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:30 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Kun je dat ook ergens in de buurt doen?
In Voerendaal. Kutdorp tussen Heerlen en Maastricht.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik wel ja, maar ik weet niet waar jij woont?
Geen idee dan. Ik kom dan weer niet uit je buurtquote:Op zondag 11 juni 2006 01:20 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
In Voerendaal. Kutdorp tussen Heerlen en Maastricht.
ja bij mij om de hoekquote:
Daar ga ik straks heen.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:06 schreef the_legend_killer het volgende:
In Geleen is ook kermis
2 juli 2006quote:Op zondag 11 juni 2006 18:13 schreef HostiMeister het volgende:
Hoi Hoi, een limburg topic... fijne shit...
FreeFunk in venlo wanneer is dat ook al weer...???
In Voerendaal jaquote:Op zondag 11 juni 2006 09:24 schreef SuperBosch het volgende:
Geweldig, een Nederlands kampioenschap wielrennen (jongeren) in het dorp.
De ene helft van het dorp is nu afgezet vanwege het NK, de andere helft ligt open omdat men zonodig een rotonde wilt bouwen.
En dan gaan we ook nog eens last hebben van de Noach va Gulpen.
Autorijden is echt leuk zo.
Als je het hardop uitspreek is het meestal wel te volgen. Ik heb zo'n veldeke stripboek van asterix en obelix, waarin meerdere dialecten door elkaar lopen. Het het het Titelgevech. Leuk om te lezen, ieder personage spreekt een ander dialect.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat gezeik heb je op wikipedia als een stuk in het Limburgs is geschreven. Dan staat het daar in het Maastrichts en dan kunnen de 1.000.000 Limburgers buiten Maastricht het nog niet lezen.
Vooral gisteren. Toen een tunnel in Geleen onder water was gelopen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:48 schreef T1andonly het volgende:
Het is wel de hele week schandalig warm geweest in Limburg
Veldeke.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:30 schreef Klonk het volgende:
wat zegt het 't Veldeke eigenlijk over dialecten, die hebben daar toch een soort van standaard voor ?
Zondag ook best wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Gister onweer en alles
Het leuke aan het Titelgevech is ook hoe ze de karakters van de dorpen gelinkt hebben aan de verschillende varianten van het Limburgs.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:58 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Als je het hardop uitspreek is het meestal wel te volgen. Ik heb zo'n veldeke stripboek van asterix en obelix, waarin meerdere dialecten door elkaar lopen. Het het het Titelgevech. Leuk om te lezen, ieder personage spreekt een ander dialect.
Ik moest werkenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Zondag ook best wel.
Hele dag lekker weer in Utrecht, kom ik thuis met de trein kan ik bijna na huis roeien.
PS, TLK, je was één van de tien mensen ofzo die op zondag om half acht wakker waren in Sittard.Zelden met zo weinig verkeer naar het station gefietst...
quote:TRUUK I HEËLE
Teks & Meziek: Wiel Knipa
Zang (*) : Wiel Knipa
Weë sjteet doa midden in de sjtad, beej d'r gevangetoere ?
Doa sjteet d'r Koëb va Heële zich zieng sjtad 'ns te beloe-re.
Heë kiekt 'ns noa de Prommenaat en huurt 't carillon.
Lets sjtong ich midden op d'r maat, en hoët ich wie e zong:
Ich bin weer truuk in Heële, weer in mieng ege sjtad.
Doa woë ich bin geboare en ich höb leefgehad.
De sjtad die mich et leefste van alle stejjen is,
is Heële, is Heële, umdat dat mien heemet is.
Is Heële, is Heële, umdat dat mien heemet is.
Heë wit noch wie et vreuger woar, woë alles hat gesjtange.
Mar dat zuut ooch d'r Koëb gans kloar, deë tied deë is vergan-ge.
Noe sjteet ing gans moderne sjtad, woë oëts Oud Heële sjtong.
Lets vroog ich: "Koëb wie vingste dat ?" Doe hoët ich wie e zong:
Zoë geet et os toch allenöj. die oëts de sjtad verloate.
V'r komme ummer wer'm 'ns truuk, dat kinne v'r nit loate.
Graad wie d'r Koëb noa lange tied, d'r weg op heem aa vong,
zoë gong et mennige Heëleneër, geleuf mar datte zong:
Meld.quote:Ysselsteyn is een dorp in de gemeente Venray in de provincie Limburg. De Nederlandse kunstenaar Gerrit van Bakel is hier in 1943 geboren. Tevens is Ysselsteyn het geboortedorp van de succesvolle Nederlandse wielrenner Peter Winnen (1957). Het dorp werd genoemd naar de ontwerper Van Ysselsteyn.
Bij het dorp Ysselsteyn bevindt zich een 30 hectare groot militaire begraafplaats voor 31.598 Duitse militairen die tijdens de Tweede Wereldoorlog gesneuveld zijn. Een deel daarvan was eerder elders begraven, maar nadien herbegraven in Ysselsteyn zodat daar nu de enige Duitse militaire begraafplaats in Nederland is. Daarnaast zijn er 85 graven van Duitse soldaten uit de Eerste Wereldoorlog. Deze militairen zijn in België of Frankrijk gesneuveld (Nederland was tijdens de Eerste Wereldoorlog neutraal) waarna ze via de Maas in Nederland zijn terechtgekomen. In Margraten is een soortgelijk oorlogskerkhof voor Amerikaanse soldaten.
Afgelegen? Je bent zo in Brussel, Antwerpen en Keulen. Kun je zo een avondje heen. Ff shoppen in Aken of Luik is prima te doen na het werk. En als je 's ochtends uit Maastricht vertrekt ben je voor de koffie in Parijs. Helemaal niks afgelegen dus, Amsterdam, dát ligt pas afgelegen (heb ik ook gewoond).quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Limburg, het ligt zo afgelegen. Dat is klote eraan.
Uhm in het engels enzo heb je ook zachte G.quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef Dromenvanger het volgende:
Limburg, het ligt zo afgelegen. Dat is klote eraan.
Ik woon dus in het zuidelijke gedeelte, en wil je even naar Amsterdam, dan ben je meteen een paar uur kwijt om daar te komen. Een dagje naar Scheveningen, dan ben je kapot van het reizen, helemaal uitgeput als je met de trein heen en terug gaatEn sowieso, tis allemaal zo dood hier. En het ligt dus niet centraal.
Kan me dus ook voorstellen dat sommigen Limburg niet zien als van Nederland zijnde.
De rust is prettig als je rust wilt, maar wil je leven in de brouwerij, dan is Limburg dus niet de provincie om je hele leven te leven.
Ben geen Limburg hater, ik zeg alleen dat er hier niet altijd wat te doen is.
Dialect praat ik dus niet. Ik praat Nederlands. Nederlands met een zachtere "G". Je hoort de Belgische invloed dus zeker hier
Zou best willen verhuizen naar het centrum van het land, maar dat is misschien voor later. Een huisje ergens in het centrum van het land lijkt me wel wat.
Dat je overal dichtbij woont. En niet overal ver vanaf.
Toch is die rust hier wel aanlokkelijk![]()
Ik weet dus niet hoe het is om midden in een stad te wonen voor jaren achter elkaar. Misschien bevalt me dat ook niet. Maar zo heb je ook plaatsen in hoofdsteden buiten de stad.
Akenquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Afgelegen? Je bent zo in Brussel, Antwerpen en Keulen. Kun je zo een avondje heen. Ff shoppen in Aken of Luik is prima te doen na het werk. En als je 's ochtends uit Maastricht vertrekt ben je voor de koffie in Parijs. Helemaal niks afgelegen dus, Amsterdam, dát ligt pas afgelegen (heb ik ook gewoond).
Ik schaam me ook niet om de zachte Gquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Uhm in het engels enzo heb je ook zachte G.
Dus die harde G is juist raar.
Maar vanuit Limburg ben je wel zo in het buitenland
Zachte 'G' in het Engels?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:01 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Uhm in het engels enzo heb je ook zachte G.
Dus die harde G is juist raar.
Maar vanuit Limburg ben je wel zo in het buitenland
Ik ben geboren en getogen Maastrichtenaar. Wel dik 6 jaar weggeweest voor studie. Van de 3 steden waar ik gestudeerd heb (Amsterdam, Gent en Vilnius) beviel Amsterdam me het minst. De sfeer van de stad stond me tegen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:38 schreef Dromenvanger het volgende:
@ultra_ivo. waarom ben je verhuisd naar Limburg??? Vanwege werk? Of werd je moe van de stad?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:53 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Bree Bree Bree
D'r is maar ein Maasbree
Det is maar ein dörpke van angerhalf hoës
Doa veule weej os thoës!
Zekers!!!quote:
Praat eens in het engels dan.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:13 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Zachte 'G' in het Engels?
Voorbeelden graag.
In het Engels spreekt men de 'G' niet uit zoals dat in het Nederlands wordt gedaan, idioot.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:50 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Praat eens in het engels dan.
Dat is gewoon een zachte G
Je hoort geen rrGrrr in het Engels
Of ja luister het dan.
Wat als je zelf met een harde G Engels spreekt dan klinkt het niet
Tweetonig?quote:Op maandag 26 juni 2006 11:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het meest bijzondere van het Limburgs is natuurlijk de tweetonige spraak. Komt weinig voor in Europa. Het schijnt dat de Kelten het geintroduceerd hebben lang geleden.
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Limburgishquote:Unlike most European languages, Limburgish is a tonal language having two tones. Other European languages known to be marginally tonal are Lithuanian, Slovenian, Swedish, Norwegian and the Yugoslav languages, Serbian, Bosnian and Croatian.
Limburgish also shows signs of a possible Celtic substrate which is indicated by a larger number of words that have Celtic origins in Limburgish than in other West Germanic dialects. The area originally was inhabited by Celtic tribes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tonal_languagequote:In Europe, only Norwegian, Swedish, Scottish Gaelic, Lithuanian, Serbian, Croatian, the Limburgish dialect of Dutch and some dialects of Slovenian possess tonality, and only Lithuanian regularly marks it in text other than in dictionaries. The tones of Lithuanian are believed to be especially authentic, as they agree for the most part with the tones of Vedic Sanskrit, its ancient cousin. Another tonal language spoken in the Indian subcontinent is Punjabi.
Most languages of sub-Saharan Africa (notably excepting Swahili in the East, and Wolof and Fulani in the West) are tonal. Hausa is tonal, although it is a distant relative of the Semitic languages, which are not.
In East Asia, most languages are tonal. Korean, Khmer, and for the most part, Japanese are not. However, Korean did possess tonality as recently as 500 years ago, as it was indicated in the Hangul spelling system. In Tibetan, which is riven by dialects because of the harsh geography of Tibet, the Central and Eastern dialects (including that of the capital Lhasa), are tonal, while the dialects of the West are not. Much speculation has been generated over the reasons for this partial tonogenesis.
Some of the native languages of North and South America possess tonality, especially the Na-Dené languages of Alaska and the American Southwest (including Navajo), and the Oto-Manguean languages of Mexico. Among the Mayan languages, which are mostly atonal, Yucatec, with the largest number of speakers, has developed five tones.
omgeving roermond of uit Roermond? vemeld dan wel even je woonplaatsquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:37 schreef -Sandstorm- het volgende:
Omg. Roermond meld
hebben ze daar al internet dan?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:14 schreef Benniben19 het volgende:
NIJSWILLER!!!!!
neej ik zit nu in een internetcafe in A'damquote:
daar doelde ik idd opquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:40 schreef Benniben19 het volgende:
[..]
neej ik zit nu in een internetcafe in A'dam![]()
haha neej het heeft idd lang geduurd voordat er ADSL en Kabel was, asl ik me niet vergis pas sinds 2003
haha ja tis erg hier.. maja ik zou persoonlijk niet willen ruilen met Heerlen (met alle respect)quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:41 schreef teamlead het volgende:
[..]
daar doelde ik idd opKennis woont in Wahlwiller en heeft vreselijk lang moeten wachten op een bruikbare adsl-aansluiting
Wie welquote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:43 schreef Benniben19 het volgende:
[..]
haha ja tis erg hier.. maja ik zou persoonlijk niet willen ruilen met Heerlen (met alle respect)
ik heb 4 jaar in Gulpen gewoond... en de enige reden dat ik terug ben gegaan naar Heerlen is de huizenprijs in Gulpen-Wittem.....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:43 schreef Benniben19 het volgende:
[..]
haha ja tis erg hier.. maja ik zou persoonlijk niet willen ruilen met Heerlen (met alle respect)
Ja ik heb makkelijk praten woon nog bij mijn ouders dus hoef niks te betalen, waar heb je ergens in gulpen gewoond dan, if i may ask?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb 4 jaar in Gulpen gewoond... en de enige reden dat ik terug ben gegaan naar Heerlen is de huizenprijs in Gulpen-Wittem.....
Als ik het kon betalen, ging ik morgen nog terug
Deken Hennissenstraatquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:13 schreef Benniben19 het volgende:
[..]
Ja ik heb makkelijk praten woon nog bij mijn ouders dus hoef niks te betalen, waar heb je ergens in gulpen gewoond dan, if i may ask?
Was zaterdagmiddag al zwartquote:Op woensdag 5 juli 2006 12:40 schreef MouseOver het volgende:
Het was weer flink druk gisteren bij de tour. Grappig detail was dat er tot een paar dagen geleden nog steeds "amstel bier" op het wegdek van de cauberg geschilderd was, nog van de amstel gold race. Toen ik er gisteravond langs kwam was dat met zwart weggeschilderd.
quote:Het Limburgs volkslied (dialect)
In 't bronsgroen eikehout
nachtegaal dae zungt
Euver 't groête koreveld
Leeuwerik zie léédje brinkt
Woe de herdershoren klinkt
Langs beekskes door
Limburg mie vaderland
Doa is woe iech woên
Limburg mie vaderland
Joa doa is 't sjoên
Kiek de Maas en ouch de Roer
Struime daag en nach
Aaf en toëw tréje ze oet
Dat is häör stille krach
Eendjes zwumme op en aaf
snaterend in koer
Ik realiseer me ineens dat het zomaar zou kunnen dat wij elkaar regelmatig tegen het lijf hebben gelopenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:07 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik heb 4 jaar in Gulpen gewoond... en de enige reden dat ik terug ben gegaan naar Heerlen is de huizenprijs in Gulpen-Wittem.....
Als ik het kon betalen, ging ik morgen nog terug
Waar is het mis gegaanquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik realiseer me ineens dat het zomaar zou kunnen dat wij elkaar regelmatig tegen het lijf hebben gelopenJaren in Wijlre gewoond, nu in Maastricht.
Het is maar hoe je het bekijkt... Ik vind het persoonlijk een grote vooruitgangquote:
Liggen mijn roots. Mensen die daar Bindels of Brocheler heten, die moeten familie zijn, lijkt me.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:14 schreef Benniben19 het volgende:
NIJSWILLER!!!!!
Dan zijn we sort of familiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Liggen mijn roots. Mensen die daar Bindels of Brocheler heten, die moeten familie zijn, lijkt me.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik realiseer me ineens dat het zomaar zou kunnen dat wij elkaar regelmatig tegen het lijf hebben gelopenJaren in Wijlre gewoond, nu in Maastricht.
Nu niet meteen verdrietig wordenquote:
ik werk er... en het voelt iedere dag weer alsof ik de beschaafde wereld verlaat als ik naar m'n werk gaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:36 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nu niet meteen verdrietig wordenMaastricht is niet het einde van de wereld
![]()
great minds think alikequote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik werk er... en het voelt iedere dag weer alsof ik de beschaafde wereld verlaat als ik naar m'n werk ga
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
ik werk er... en het voelt iedere dag weer alsof ik de beschaafde wereld verlaat als ik naar m'n werk ga
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
![]()
Dus ik loop ook nog de kans dat ik je hier tegenkom? Werk je in het centrum?
V*da****??quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
Vlakbij het centrum.. bij een aanbieder van mobiele telecomdiensten
quote:
Ok, da's wel heel dichtbij... lunchen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 16:33 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
Vlakbij het centrum.. bij een aanbieder van mobiele telecomdiensten
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ok, da's wel heel dichtbij... lunchen?
Ik werk in Wijck, althans de komende drie weken nog...
Goed plan, wanneer?quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:43 schreef Benniben19 het volgende:
Teamlead and Sjeen sitting in a tree, k-i-s-s-i-n-g!![]()
![]()
Dan is er geheid kans dat ik een keer langs je ben gefietst als je buiten aan het lunchen wasquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
is er nog een andere hier in de buurt dan
ga je ook wel eens in Roermond uit eten ???quote:
Roermondquote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:29 schreef Gladys het volgende:
[..]
ga je ook wel eens in Roermond uit eten ???
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 07:29 schreef Gladys het volgende:
[..]
ga je ook wel eens in Roermond uit eten ???
Op naor Sjaen (o nae, det is Neer)!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:10 schreef _The_General_ het volgende:
Heytse!
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:43 schreef _The_General_ het volgende:
Spannend Nederweert zit nog in het OLS,
Nattenhovenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:07 schreef -Sandstorm- het volgende:
Nederweert
Ik had op Nattenhoven gehoopt. Tenminste beetje in de buurt.
Neerquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:30 schreef -Sandstorm- het volgende:
Ik vind het altijd zo sneu voor Bussenschutten. Die komen altijd ver maar winnen het nooit
Maar goed. Verderrest interesseert het me vrij weinig. Leuk als een schutterij uit de buurt wint, maar voor de rest.
Swalmen geen schutterij ?????? Nu je het zegt ja.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:34 schreef Sjoerd102 het volgende:
Swalmen heeft als enige dorp geen schutterij zoals ik vanmiddag al op de radio zei (werd geinterviewd).
Alberto_Vermicelli: op de onderste foto's zijn marketentsters en gein keuniginne.
En, en, en... wanneer?quote:
vanmiddag 1 uur?quote:
Jij maakt er werk vanquote:
Xenos.....quote:Op maandag 10 juli 2006 12:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij maakt er werk vanVanmiddag gaat niet lukken, tenzij je het leuk vind om in je lunchpauze naar de Xenos te lopen. Ik moet nog vanalles regelen voor jarige dochter...
Ik zal eens bij m'n baas in de groep gooien of een langere pauze vrijdag gaat lukkenquote:Vrijdag een optie?
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef teamlead het volgende:
[..]
Xenos.....![]()
![]()
[..]
Ik zal eens bij m'n baas in de groep gooien of een langere pauze vrijdag gaat lukken
Dat is wel te regelen...Mits je niet vergeet een datum de week erna te prikken voor een dinerquote:Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef teamlead het volgende:
Ik zal eens bij m'n baas in de groep gooien of een langere pauze vrijdag gaat lukken
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:17 schreef whitef0x het volgende:
[..]
Dat is wel te regelen...Mits je niet vergeet een datum de week erna te prikken voor een diner![]()
Tja... misschien gaat je baas wel meequote:
hoe soms handigquote:Op maandag 10 juli 2006 12:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
![]()
Baas op Fok.. soms handig
enneuh: de woensdag?
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Sjeen het volgende:
Vrijdag om 13.00 bij CoffeeLovers dan? Beneden afspreken?
Boh gek, misschien zie ik jullie wel zitten als ik naar de Aldi goedkoop bier ga halen!quote:Op maandag 10 juli 2006 12:20 schreef Sjeen het volgende:
Vrijdag om 13.00 bij CoffeeLovers dan? Beneden afspreken?
quote:
dismissedquote:Op maandag 10 juli 2006 17:00 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Ik kom ook. Gaan we 'dismissed' spelen. Iech pwn diech!
quote:Op maandag 10 juli 2006 17:25 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Een MTV datingprogramma, verrekte bejaarde!![]()
een spel waarvan de winnaar al bekend is jaquote:Op maandag 10 juli 2006 21:22 schreef Sjeen het volgende:
Mag ik hieruit opmaken dat ik de inzet van een spel ben geworden![]()
Robbelien oet Zjwame!!!!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:38 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Swalmen geen schutterij ?????? Nu je het zegt ja.
En al die gaten eromheen wel zoals Boekoel
Maar ja. Swalmen heeft Robbelien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 17:00 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Ik kom ook. Gaan we 'dismissed' spelen. Iech pwn diech!
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:16 schreef Sjeen het volgende:
Was er nog aardbeienvlaai met slagroom![]()
Gezellig geluncht trouwens![]()
euhquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:20 schreef Piovan het volgende:
zostereee
Het lukte me niet om alles naar binnen gepropt te krijgenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:16 schreef Sjeen het volgende:
Was er nog aardbeienvlaai met slagroom![]()
Gezellig geluncht trouwens![]()
En niet even langs een andere afdeling om uit te delenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:57 schreef whitef0x het volgende:
[..]
Het lukte me niet om alles naar binnen gepropt te krijgen![]()
Die komen vanzelf wel op de geur af als ik niet snel de deur sluit..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En niet even langs een andere afdeling om uit te delen![]()
Kom je volgende keer mee lunchen?
nee hoor.. heb me keurig ingehoudenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:02 schreef whitef0x het volgende:
[..]
Die komen vanzelf wel op de geur af als ik niet snel de deur sluit..
Als TL geen rare verhalen over me verteld heeft vast wel![]()
Had je toch de zonnebril mee moeten nemenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:05 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee hoor.. heb me keurig ingehouden
haar schoonheid werkte verblindend.. was alle rare verhalen op slag vergeten![]()
Vertel eens iets over jouw woonplaats...quote:
1. was geen schamen maar blozenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:16 schreef _The_General_ het volgende:
Ja, schaam je maar!
Heytse = Heythuysen als ik het goed heb. Dat van dat WKgras heb ik inderdaad gezien op L1. Is dat nu nog Midden-Limburg of al Noord? Beetje blond...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:17 schreef _The_General_ het volgende:
Heytse, mooie plaats, hart van de regio waar oa het WK grasvandaan kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |