Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:17 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken AMsterdammers die al 30 jaar in Limburg wonen, maar nog steeds met die verkrachte G spreken
De zachte G gebruiken ze ook in het Engels, etc
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef Klonk het volgende:
maar ik betrap me er wel op dat ik vaker onbewust dialect woordjes tussen het gewone doorgooi, als iemand iets vraagt en ik heb er geen zin in, dan is het al snel neeei in plaats van nee
Limburgers die lang uit Limburg wegblijven krijgen een ander accentquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.Ik snap zowiezo niet hoe Chantal Janzen dat voor elkaar gekregen heeft.
[..]
gewoon Nae!
Overigens vind ik het bij Huub S. wel meevallen.
maar dan heel lang gerekt, dus meer Naaeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:19 schreef fratsman het volgende:
[..]
Ik krijg er ontzettende keelpijn van als ik het probeer, praten met een harde G.Ik snap zowiezo niet hoe Chantal Janzen dat voor elkaar gekregen heeft.
[..]
gewoon Nae!
Overigens vind ik het bij Huub S. wel meevallen.
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:28 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Limburgers die lang uit Limburg wegblijven krijgen een ander accent
Treble??quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:31 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.
Treble staat op het lijstje Limburgse dingen waar ik me voor schaamquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:31 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Zie Treble. Die probeerden op tv ook Hollandsch over te komen.
Maar Djemquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:32 schreef Klonk het volgende:
[..]
Treble staat op het lijstje Limburgse dingen waar ik me voor schaam![]()
hehe.. Roda hoort apartquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:04 schreef _Gromit_ het volgende:
[..]
Oh nee, hij noemt 't vooraan, maar niet bij het andere rijtje clubs.![]()
Die "hollanders" articuleren ook wat overdreven, daarom krijgen ze ook geen keelpijn meerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een Engelse gast die al een tijdje in Nederland woonde kon mijn Nederlands niet verstaan omdat het volgens hem op Duits leek terwijl het Nederlands van de Hollanders wel een beetje kon volgen
Idd!quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:35 schreef the_legend_killer het volgende:
Noorden vind ik maar saai.
Net alsof het er niet bij hoort.
En bij Limburg denk je ook meteen aan zuid
Ja. Het is vooral erg plat.quote:
quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ja. Het is vooral erg plat.
Vanuit het zuiden gezien begint holland de beschaafde samenleving toch wel achter sittard .
gek, platquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vanuit het zuiden gezien begint holland toch wel achter sittard .
En wij bergenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
gek, plat
bij ons kun je normaal fietsen en we hebben echt wel een mooi glooiend landschap zelfs echte heuvels![]()
Sittard , Mestreech en Heerlen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Vanuit het zuiden gezien begint holland toch wel achter sittard .
U weet het .quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sittard , Mestreech en Heerlen.
De steden van zuid
Precies. Het driehoekjequote:Op donderdag 25 mei 2006 01:33 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Sittard , Mestreech en Heerlen.
De steden van zuid
Belfeld weer...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:59 schreef Klonk het volgende:
Boem, op camping
www.l1.nl
meer als daar staat weet ik ook niet, weinig van meegekregen ook, alleen de helicopter gehoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |