maar jij mag datquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:28 schreef VASND het volgende:
Ik ben geen limburger. maar ik ben er lekker toch
liefquote:
Eigenlijk wel zonde ja.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:06 schreef Klonk het volgende:
hebben we een keer een echt centraal topic, bloed het compleet dood
wisten jullie trouwens dat Beatrix naar het OLS komt
Je vergeet bijna hetquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is ook meteen het enige echte mooie traject dat we in Nederland hebbenEn veel te kort natuurlijk.
Ja ik reis door heel NL.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
dat is ook meteen het enige echte mooie traject dat we in Nederland hebbenEn veel te kort natuurlijk.
Daar ben ik nog nooit mee geweest, echt stomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je vergeet bijna hetmiljoenenlijntje
Oh nee, hij noemt 't vooraan, maar niet bij het andere rijtje clubs.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:03 schreef _Gromit_ het volgende:
Toffe_Ellende vergeet Roda JC voor het gemak maar even.
Ik ben daar dus een van,quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
De terugkeer van deze mooie reeks ja.
Alleen weinig mensen weten nog van de terugkeer
Ja al die nieuwe reeksen staan onderin en daardoor vallen ze niet op.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:04 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Ik ben daar dus een van,
dat ze zo'n topic onderin zetten.![]()
Zoek die even op, staat wel mooi natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:07 schreef Klonk het volgende:
Dan moet toch minimaal een vlag en het volkslied van ons mooie provincie in de OP
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken wegquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:08 schreef fratsman het volgende:
Zeg klonk, jij was toch eigenlijk import?![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:08 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Zoek die even op, staat wel mooi natuurlijk.![]()
Waar kom je vandaan dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken weg![]()
* MouseOver gaat staanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
[afbeelding]
"Limburg mijn Vaderland"
Waar in 't bronsgroen eikenhout
't nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld
't lied des leeuweriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt
langs der beekjes boord:
refrein:
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Waar de brede stroom der Maas
statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas
kost'lijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos
overheerlijk gloort:
- refrein -
Waar der vaad'ren schone taal
klinkt met held're kracht;
Waar men kloek en fier van aard
vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon
't hart des volks bekoort:
- refrein -
Waar aan 't oud Oranjehuis
't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland
één in vreugd en rouw;
Trouw aan plicht en trouw aan Geus
heerst van Zuid tot Noord:
Tekstdichter: Gerard Krekelberg (1864-1937)
Componist: Henri Thijssen (1862-1926)
Ontstaan op 31 januari 1909
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:09 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, absoluut maar ze krijgen me hier alleen tussen 6 planken weg![]()
Gelijk komen de emoties los.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:11 schreef MouseOver het volgende:
[..]
* MouseOver] gaat staan[/me]
[me=MouseOver] legt hand op borst[/me]
[me=MouseOver pinkt traantje weg
En hoe zit het met dialect?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje Meisje uit Venlo-Zuid tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
tja, dan is het makkelijk zat, had het wel gezien in het noorden des lands, we gingen vroeger trouwens altijd op vakantie in Limburg en heb als kind wel eens op de camping gestaan in hetzelfde dorpje als waar ik nu woon
Is je accent ook veranderd? Ik bedoel... praat je met een zachte 'g' nu?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
tja, dan is het makkelijk zat, had het wel gezien in het noorden des lands, we gingen vroeger trouwens altijd op vakantie in Limburg en heb als kind wel eens op de camping gestaan in hetzelfde dorpje als waar ik nu woon
En vast geen spijt van, of wel Klonk?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:12 schreef Klonk het volgende:
ik ben een geboren en getogen Drenth, maar kwam tijdens mijn studie een lief Tegels meisje tegen en die stelde me op een goed moment voor de keuze, mee naar Limburg of ik ga alleen
Je blijft een "Hollander " voor die Limburgers.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:17 schreef Klonk het volgende:
Venlo zuid
ik zie dat eerder als Belfeld-Noord
en het dialect, ik kan het prima volgen, en praten, ehmmm, alleen thuis eigenlijk, want zo goed is het nu ook weer niet
wel kut als je in de zomer boodschappen doet ofzo, dan vragen ze gelijk of ik op de camping zit ;')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |