Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken. Veel mensen zullen in staat zijn een veel beter leven op te bouwen elders. Ik ben zeer benieuwd hoe dit land zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren.quote:Nederland heeft grootste vertrekoverschot
AMSTERDAM - Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen ons land, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Daarmee heeft Nederland het grootste vertrekoverschot in Europa. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekendgemaakt.
Een kwart van de emigranten van wie de bestemming bekend is, vertrok vorig jaar naar België of Duitsland. De lagere huizenprijzen in onze buurlanden spelen bij de beslissing om te emigreren waarschijnlijk een rol, vermoedt het CBS. Andere populaire bestemmingen zijn het Verenigd Koninkrijk en de Nederlandse Antillen en Aruba.
Sinds 2003 vertrekken er meer mensen uit ons land dan dat er nieuwe inwoners vestigen. Aan deze uittocht lijkt vooralsnog geen einde te komen. In het eerste kwartaal van 2006 verlieten 29.000 mensen ons land, 5.000 duizend meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.
De omvang van de Nederlandse emigratie is uniek binnen de Europese Unie. Een paar Oost-Europese landen had ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot. Binnen de Europese Unie heeft Nederland in 2005 het grootste negatieve migratiesaldo.
Als je je beroept op eenzijdige berichtgeving van de media: inderdaad.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
geen wonder, vooral de randstad is bijna onbewoonbaar geworden
niet te harden daar
Onbetaalbaar bedoel je.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Hè? Onbewoonbaar...?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
Puik, een wereldvreemde josti die berooft wordt in één van Neerlandsch puikste steden. Ik kan me wel vinden in criminaliteit. Negers, ende ander crimineel gespuis ga vooral zo door.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
ik bedoel de files, dure huizen, het gebrek aan mooie natuur, de criminaliteit en de stank.. ik vind dat nederland stikt.. valt me altijd weer op als ik terug kom van vakantie bv uit frankrijkquote:Op maandag 22 mei 2006 18:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
niet te harden daar
Dat Nederland in principe beter af zou zijn met een lagere bevolkingsdruk klopt wel. Maar de bevolkings-samenstelling is ook van belang. Nu vertrekken er vooral hoogopgeleide 20'ers en 30'ers. Deze mensen vormen de motor van de economie. Hier is jarenlang in geïnvesteerd, en juist nu ze via de belastingen geld in het laatje moeten gaan brengen vertrekken ze.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:00 schreef vethard het volgende:
Er komen hier gewoon minder...
Opzich wel goed dan Nederland zich zo uitbreid
Hoe ver moest de woningnood stijgen voordat de regering met concrete maatregelen kwam? Hoe hoog moet de multikulturele samenleving escaleren voordat zij met maatregelen komt? Hoe lang moeten de files worden voordat er nieuw asfalt gelegd wordt?quote:Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
tjee, vanwaar deze generalisatie?quote:Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan. Neem de torenhoge huizenprijzen. We blijven maar krampachtig vasthouden aan hypotheekrenteaftrek en stimuleren zelfs kinderopvang (waardoor tweeverdieners beiden fulltime werken) waardoor de huizenprijzen alsmaar hoger worden. We hebben belachelijk lage straffen, het aantal niet-westerse allochtonen groeit alsmaar en toleranter worden we er de laatste jaren ook niet op. Mensen trekken gewoon hun conclusies: Nederland is niet meer het ideale land om in te wonen. Het klimaat is hier inmiddels aardig verziekt.
Ik vraag me af hoe hard het vertrekoverschot nog moet stijgen voordat de regering met concrete maatregelen komt.
Wordt Nederland niet de 51e staat van Amerika genoemd?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:
Een betullende regering die teveel belasting vangt begint zijn vruchten af te werpen. Plak daar het buitenlander probleem aan vast en een saaie levensstandaard en je bent spontaan genezen van het nederlanderschap.
Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
En welke groep verdwijnt dan.?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 04:25 schreef Panzerknacker het volgende:
Het is gewoon te duur in Nederland om nog leuk een gezinnetje te kunnen starten. Een huis kan ik niet betalen en een huurwoning is bijna niet aan te komen door de wachtlijsten. De eeuwige drukte die je altijd hebt...Files iedere godganse dag....
De irritaties en het ikke eerst gedrag in het openbaar vervoer.
Criminaliteit en asociaal gedrag te over...
Problemen met slappe politiek en integratie. En zo kan ik nog wel even doorgaan.......
Voor mijn vrouw waren er geen interessente PhD's(geen geld voor onderzoek) te vinden, dus wij hebben al heel vroeg besloten om elders te gaan wonen. Bachelor/master in Nederland doen en vervolgens naar het buitenland. Staat nog goed op het cv ook.
Voor zover ik weet vertrekken er meer Nederlanders dan dat er terugkomen. Daarbovenop denken hele groepen erover om hetzelfde te doen. Is dat echt omdat het zo verschrikkelijk goed gaat in Nederland? Ik denk het niet.
Waarom schreeuw je dan nog zo hard?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 05:09 schreef Vampier het volgende:
Ik had het lang geleden al door dat ik dat kutland uit wou... teveel gezeik en teveel geschreeuw.
Nee nu de politiek weer in rustig vaarwater komt, blijven die gewoon.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Het wordt een land van low profile in (laagopgeleide migranten), high profile out (goed.opgeleide autochtonen en allochtonen). Geen beste vooruitzichten dus.
Dat is idd nogal negatief. Al leer je het op den duur wel op waarde schatten. Ik denk dat regeltjes , ambtelijk betuttel en onnodige flist/idcontroles mensen eerder wegjagen dan andere factoren. Dat is immers iets dat hier in nederland er echt uitschiet. In bijvoorbeeld parijs heb je ook genoeg lastige algerijnen en de industriele regio in noord italië is ook niet bepaald rustig en schoon. En huizenprijzen zijn op veel plaatsen buiten nederland ook erg hoog.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:08 schreef Grumpey het volgende:
Het vervelende van Nederland is dat al die nederlanders zo zeiken op nederland. Zoals dit topic![]()
koud en nat kutweer.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Hoge huizenprijzen
Files
Belastingdruk enorm
Hard werken wordt niet beloond maar bestraft
De poten worden onder het sociale stelsel uitgezaagd
Geen wij-zijn-Nederlanders-gevoel
druk
weinig natuur, en als het er is dan is het aangelegde natuurof weiland
Absurde en betuttelende regels en takkebureaucratie![]()
(pas nog bij het verlengen van mijn paspoort: pasfoto niet juist, gemaakt bij zo'n officieel ding wat overal geaccepteerd wordt en notabene in het gemeentehuis zelf te vinden is!)
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik wil absoluut niet zeggen dat het gras overal groener is, maar de redenen om te vertrekken worden wel steeds talrijker.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Hoge huizenprijzen
Files Heb je op de meeste plekken wel.....
Belastingdruk enorm
Hard werken wordt niet beloond maar bestraft Hoezo dan, is het beter om vuilnisman te worden dan?
De poten worden onder het sociale stelsel uitgezaagd Moet je eens kijken hoe het in andere landen is geregeld, dan kun je nog blij zijn met wat we hier hebben!
Geen wij-zijn-Nederlanders-gevoel Hup Holland Hup........
druk mmm, er zijn toch nog genoeg rustige plekjes te vinden hoor
Daar heeft natuurlijk iedereen zijn eigen mening over, maar ik kan toch wel genieten van het Limburgse Heuvelland, de Veluwe, de Waddeneilanden, de grote zandverstuivingen (b.v. in de Loonse en Drunense Duinen), de kust etc.
(pas nog bij het verlengen van mijn paspoort: pasfoto niet juist, gemaakt bij zo'n officieel ding wat overal geaccepteerd wordt en notabene in het gemeentehuis zelf te vinden is!)
Hier erger ik me ook aan idd!
Ik wil absoluut niet zeggen dat het gras overal groener is, maar de redenen om te vertrekken worden wel steeds talrijker.
Hou toch op.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:35 schreef -scorpione- het volgende:
Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken.
Bingo, zag een leuke docu over Nederlanders die in Noorwegen zijn gaan wonen. Nou die werden met de nek aangekeken door de gemeenschap. Gevolg was dat ze weer terug gingen na enkele jaren en een illusie armer waren.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik moet het nog maar zien. Nederland is echt geen slecht land om te wonen, ondanks de regelzucht, de belastingen etc.
Daarnaast zijn het meerendeel van de immigranten in Nl mensen die remigreren.
Echte Nederlanders, met NL bloed in de aderen, en NL voorouders die een ander land opzoeken zullen er vaak bekaaid vanaf komen.
Ik zou wel eens een balans willen zien van nederlanders die met hangende pootjes terugkomen na verloop van tijd. Omdat ze toch enigzins dachten dat het gras bij de buren beter was en dit niet zo blijkt te zijn.
Zelf woon ik al ongeveer 3 jaar in het buitenland, maar ben NL niet "ontvlucht" vanwege het klimaat, ik hou nog steeds van Nederland en zal dat altijd blijven doen., ik ging naar dit land vanwege mijn vrouw en beschouw dit als mijn 2e thuis. Kwaad spreken over NL zal ik niet snel doen.
Die files moeten gewoon opgelost worden, maar dat ziet de regering ook steeds meer en meer inquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:14 schreef Metro2005 het volgende:
@ Dezz
Files: uiteraard heb je overal ter wereld wel files, alleen hier zijn de meeste files helemaal niet nodig.
Natuurgebieden die jij opnoemt liggen allemaal in het midden en oosten van het land. Ik woon in de Randstad. Enige natuur hier zijn wat aangelegde boompjes en weilanden
Wat een gelul... Nederland is één van de beste landen om te wonen ter wereldquote:Op maandag 22 mei 2006 17:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken.
Met nu ook een goede economische groeiquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een gelul... Nederland is één van de beste landen om te wonen ter wereld
Jankzakken.
V.
En daarom gaan er zoveel mensen weg, en daarom voelen zoveel zich ongelukkig, en daarom zien veel jongeren de toekomst niet fijn tegemoet...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:20 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat een gelul... Nederland is één van de beste landen om te wonen ter wereld
Dat is niet omdat mijn stelling onwaar is, maar omdat men gewoon niet waardeert wat men hier allemaal heeft.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En daarom gaan er zoveel mensen weg, en daarom voelen zoveel zich ongelukkig, en daarom zien veel jongeren de toekomst niet fijn tegemoet...
Ik denk dat veel mensen zich zo ongelukkig voelen juist omdat het hier zo goed gaat. Al die welvaart, al die spullen en rijkdom, en nog steeds een leeg bestaan dat niet veel verder gaat dan file rijden en de hypotheek voor je rijtjescontainer aflossen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:36 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En daarom gaan er zoveel mensen weg, en daarom voelen zoveel zich ongelukkig
Ahum.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:
Zoals het nu gaat, gaat Nederland qua kennis, vakkunde etc alleen maar verder afgleiden.
Krijg je als je al 7 jaar pleitte bent, ik zag hem na het posten en het is gecorrigeerd.quote:
Een interssante vraag is dan of dat 'extra bijverzekeren' dan goedkoper zou zijn .... in de praktijk blijkt dat zeker niet zo te zijn.... een private bijverzekering voor zulke zaken is veel duurder en veelal levert het veel minder op ....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:
Het enige dat in veel andere landen minder kan zijn , zijn zijn de sociale voorzieningen, maar daar kun je je ook appart voor verzekeren.
Een rechte lijn naar de dood is een rechte lijn naar de dood. Met of zonder materiaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:39 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich zo ongelukkig voelen juist omdat het hier zo goed gaat. Al die welvaart, al die spullen en rijkdom, en nog steeds een leeg bestaan dat niet veel verder gaat dan file rijden en de hypotheek voor je rijtjescontainer aflossen.
Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:50 schreef jogy het volgende:
Allemaal zeikerds en meelopers.
Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland behoort nogsteeds tot de top qua welvarende landen, er zijn maar 2 of 3 landen die het iets beter doen en dat zijn volgens mij de scandinavische landen. Ik denk alleen dat menig nederlander depressief van het weer aldaar wordt.
Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.
Daarnaast is Zweden 1 van die 3 landen die jij bedoelt...
Als je een baan daar vind zal dat geen probleem zijn, de salarissen zijn daarop ook weer aangepast.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.
Weinig natuur?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Hoge huizenprijzen
Files
Belastingdruk enorm
Hard werken wordt niet beloond maar bestraft
De poten worden onder het sociale stelsel uitgezaagd
Geen wij-zijn-Nederlanders-gevoel
druk
Zit wat in. Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is en dat je met een hogere opleiding nog net de eindjes aan elkaar kunt knopen. Daarnaast ben ik nogal gevoelig voor natuur en klimaat, en als ik over de snelweg rijdt op weer een koude, regenachtige "zomer" dag, dan wordt ik er niet happier op. Persoonlijk, ik weet het.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:30 schreef Grumpey het volgende:
bureaucratie is overal, universeel. En waar het niet is zou je hopen dat het er was omdat dan de willekeur om de hoek komt kijken. Als iets nog ergelijker is voor je geluksgevoel dan bureaucratie is het willekeur wel. Helaas.
Sociaal stelsel is absurt hoog in nederland. Vind je niet zo snel in andere landen. Het nederlander zijn is nooit ons sterkste punt geweest, in de geschiedenis stonden we altijd bekend als de individuele handelaren die met iedereen meelulde en alles maar accepteerden om er zelf rijker van te worden.
Neej, de redenen worden niet talrijker. Het nieuws wordt steeds sappiger en slechter en negatiever. Want dat trekt lezers, die dan kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De objectieve maatstaven voor criminaliteit, bureaucratie, welvaart, sociaal stelsel, kracht van ons onderwijs etc zeggen allemaal dat het goed gaat met het land. Hoe mensen het ervaren is gewoon zo enorm afhankelijk van media/nieuws en elkaar napraten.
Dat ligt er aan wat je wensen zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is
Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:07 schreef vethard het volgende:
[..]
Weinig natuur?![]()
Ik weet niet of je ooit buiten komt maar der is zoveel natuur in Nederland.
Of misschien wat ook wel leuk is www.google.nl/maps
Nou en? Veel spannender wordt het in Nederland niet qua natuur hoor, we hebben geen bergen, geen watervalpartijen, niks. Geniet je minder van natuur als het aangelegd is? Ik denk dat we een paar prachtige parken en natuurgebieden hebben in NL (voor zo'n klein land) - en dat dat aangelegd is zal me dan jeuken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.
Utrechtse Heuvelrug, Biesbos, Dat bos daar bij s chravezande, en de plassen in Noord holland en wat drentse Hei zijn eigenlijk de enige stukjes echte natuur en het meeste is echt zwaar gecultiveerd....
Eh ja, duh. Waar wilde je anders wonen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:17 schreef desiredbard het volgende:
Waar er natuur was is het de nek omgedraaid vanwege huizenbouw, wegenbouw etc
Een natuurliefhebber ziet het verschil natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou en? Veel spannender wordt het in Nederland niet qua natuur hoor, we hebben geen bergen, geen watervalpartijen, niks. Geniet je minder van natuur als het aangelegd is? Ik denk dat we een paar prachtige parken en natuurgebieden hebben in NL (voor zo'n klein land) - en dat dat aangelegd is zal me dan jeuken.
Ik bedoel maar....heim ins reich!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mooi. Dat betekent meer lebensraum voor mij
Hoezo?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:58 schreef niet_links het volgende:
Als je in Thailand inkomen hebt is het een veel leuker land om te wonen. (mits je een Thaise vriendin hebt of vriend want anders red je het niet (taal enzo))
Zoals jogy al zei, we zijn de afgelopen jaren collectief de put ingepraat door het CDA en de VVD, op aangeven van de LPF-generatie, er heerst een sfeer van 'we benne allemaal de sigaar en gane naar de verdommenis!' ipv 'schouders d'r onder en gaan'. Terroristen (quote:
Hoho, inburgeren is voor negers he.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik mag toch aannemen dat je de taal aan het leren bent ?
That time has long gone my friend...quote:Tijd voor wat positiviteit.
Kan het iets melodramatischer?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:13 schreef msteggink het volgende:
[..]
That time has long gone my friend...
Rotterdam, dan zeg je ook wel iets. Niet echt representatief voor de rest van nederland he.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:55 schreef Igen het volgende:
Omdat nog zoveel mensen kindertjes maken dat er netto een bevolkingsgroei van 0,1% per jaar is. En dat er miljoenen staan te springen om hier te mogen komen, is een van de redenen waarom veel Nederlanders hun land zo kut vinden. (Zie Pim Fortuyn, en veel andere Rotterdamers)
Ik weet niet of jij de laatste tijd nog in R'dam geweest bent, maar daar zijn heel wat buurten waar je echt niet wilt wonen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:01 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Rotterdam, dan zeg je ook wel iets. Niet echt representatief voor de rest van nederland he.
Waar baseer je op dat Nederland een goede gezondheidszorg heeft? Vergeleken met andere landen doen 'we' het volgens mij helemaal niet zo goed. Ik heb die sociale zekerheid niet nodig, dus daar hoef ik al helemaal niet voor in Nederland te zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:57 schreef Arendt het volgende:
Wat bezielt mensen om uit economische overwegingen úit Nederland te emigreren? Hebben die mensen geen verstand in hun kop, ofzo? Nederland heeft goede gezondheidszorg, er is een goede sociale zekerheid... wat is het probleem?
Dat bedoel ik, niet representatief voor de rest van nederland. Dus we zijn het eensquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:43 schreef siggi het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij de laatste tijd nog in R'dam geweest bent, maar daar zijn heel wat buurten waar je echt niet wilt wonen.
Meeste "winkeltjes" met buitenlandse teksten op de ramen en om je heen wordt er een grote diversheid aan talen gesproken, maar Nederlands is er zelden één van.
quote:Op maandag 22 mei 2006 19:59 schreef dVTB het volgende:
De reden dat mensen Nederland verlaten: we durven de confrontatie met problemen niet aan.
Er zijn dus toch Fokkers die het snappen..quote:Op maandag 22 mei 2006 20:42 schreef siggi het volgende:
al dat linkse softe gezwam,
Heb voor mezelf maar besloten dat beste optie is om te zorgen voor goede opleiding en goede job bij multinational, als het me niet meer aanstaat ben ik pleite.
Dat is het probleem nu juist; de mensen die vertrekken zijn degenen die heel veel kunnen (jong& hoogopgeleid) en degenen die het land binnen komen kunnen niets (analfabeten, weinig opleiding). ZIj die vertrekken kunnen dus heel makkelijk in een buitenland een prima bestaan opbouwen, hebben geen WW ofzo nodig.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:57 schreef Arendt het volgende:
Wat bezielt mensen om uit economische overwegingen úit Nederland te emigreren?
Ik ben al wegquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:52 schreef popolon het volgende:
Aha, weer een aantal grote monden die wel 'even' gaan emigreren.
Maar dat komt nu wel in steeds meer wijken voor in de grote steden in Nederland, voornamelijk in de Randstad voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:44 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, niet representatief voor de rest van nederland. Dus we zijn het eens
Tja, da's het probleem van een groep die alleen hecht aan materiële rijkdom. Er is blijkbaar te weinig empathie, anders zou men ook niet zo'n weerzin hebben tegen bijvoorbeeld het betalen van belasting. Het is hun probleem.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef Napalm het volgende:
Dat is het probleem nu juist; de mensen die vertrekken zijn degenen die heel veel kunnen (jong& hoogopgeleid) en degenen die het land binnen komen kunnen niets (analfabeten, weinig opleiding). ZIj die vertrekken kunnen dus heel makkelijk in een buitenland een prima bestaan opbouwen, hebben geen WW ofzo nodig.
onzin. Ik woon in zo'n wijk in Amsterdam en heb nergens last van. Sterker nog, ik voel me veiliger dan in de achterhoek met al die skinheads (om even een andere standaardgedachte van de massa erbij te halen)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:27 schreef siggi het volgende:
[..]
Maar dat komt nu wel in steeds meer wijken voor in de grote steden in Nederland, voornamelijk in de Randstad voor zover ik weet.
Dus jou voorstel is dan:"Iedereen die zich daar niet happy bij voelt gaat maar verhuizen naar buiten de Randstad en laat het daar maar lekker verpauperen."
Leuk toekomstbeeld voor Nederland; verpauperde Randstad waar je goed je talen moet kunnen spreken je weg te kunnen vinden terwijl de rest vertrekt naar de provincie of buitenland
Nederland haalt anders wel topscores bij de PISA-onderzoeken. Dit in tegenstelling tot Duitsland, waar men dan ook vaak jaloers naar het Nederlandse schoolsysteem kijkt. Met het schoolsysteem in Noordrijn-Westfalen* is dan ook een hoop mis. Ik noem eens wat op:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
IK hoor trouwens weinig mensen over het onderwijs. In NL is dat wel heel betaalbaar maar de kwaliteit is behoorlijk ruk.
Geld dat ook voor de gekleurde medemens in de USA???quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:31 schreef StefanP het volgende:
Het is hier zoveel vrijer, ruimer, goedkoper en beter leven. Echt, de levenskwaliteit is zo veel hoger. Ja, je moet wel een goede baan hebben, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Keyword: eigen verantwoordelijkheid! Geen overheid die alles voor je bepaalt, en alles van je afneemt als je wel besloot om door te leren en iets van je leven te maken. Geen vandalisme, geen viezigheid, geen verloedering, je hebt ruimte, mensen zijn niet chagrijnig of zelfs agressief, in het verkeer geeft men elkaar ruimte, het weer is er goed. Als je in je rijtjescontainer van 3 ton woont, dagelijks in de file staat naar je werk terwijl het meestal regent, je 5 van de 8 uur voor de overheid mag werken en zaterdags in de enige overvolle drukke winkelstraat je door de hangjongeren en chagrijnige massa moet persen, dan is dat best ok, als je niet beter weet. Dat is precies het probleem. Men denkt 'het hoort zo' of haalt er zweverige onzin bij als "ja maar ons sociale stelsel kost geld! En Nederland is vol, dus we moeten als ratten op elkaars lip wonen!"
quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:31 schreef StefanP het volgende:
Ach, nog een jaartje of vijf en dan realiseren de pseudocommunisten misschien eindelijk wel dat er grote aantallen hoogopgeleiden weg trekken.
Vergis je niet, want een deel van de emigranten mag dan wel bestaan uit allochtonen die terugkeren maar de rest is grotendeels hoogopgeleiden die Nederland beu zijn. Elk jaar -noem maar iets- 40 of 50 duizend, tel uit je verlies na een paar jaar! Precies de mensen waar een kenniseconomie het van moet hebben. Maar ja, als schamele loontjes betaalt, die vervolgens met 60% belast en dan ook nog eens de hoofdprijs vraagt voor elementaire behoeften zoals een huis, energie en een auto, dan is het snel bekeken. Vooral als je daarnaast mensen in elk facet van hun leven dwars zit met oneindige regelzucht.
Het is hier zoveel vrijer, ruimer, goedkoper en beter leven. Echt, de levenskwaliteit is zo veel hoger. Ja, je moet wel een goede baan hebben, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Keyword: eigen verantwoordelijkheid! Geen overheid die alles voor je bepaalt, en alles van je afneemt als je wel besloot om door te leren en iets van je leven te maken. Geen vandalisme, geen viezigheid, geen verloedering, je hebt ruimte, mensen zijn niet chagrijnig of zelfs agressief, in het verkeer geeft men elkaar ruimte, het weer is er goed. Als je in je rijtjescontainer van 3 ton woont, dagelijks in de file staat naar je werk terwijl het meestal regent, je 5 van de 8 uur voor de overheid mag werken en zaterdags in de enige overvolle drukke winkelstraat je door de hangjongeren en chagrijnige massa moet persen, dan is dat best ok, als je niet beter weet. Dat is precies het probleem. Men denkt 'het hoort zo' of haalt er zweverige onzin bij als "ja maar ons sociale stelsel kost geld! En Nederland is vol, dus we moeten als ratten op elkaars lip wonen!"
Iemand die dus een Amerikaanse vrouw naar Nederland wil halen die dus compleet westers is, zich goed zal kunnen aarden in Nederland, zich gemakkelijk kan aanpassen aan de Nederlandse cultuur, en zelfs de mogelijkheid heeft om in een internationaal bedrijf in het Engels aan de slag te gaan, moet eerst ergens op een consulaat of indien al in Nederland bij de Nederlandse IND in het Nederlands een inburgeringsexamen afleggen voordat ze het land in zou mogen.quote:Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:
* hij is met u gehuwd en het huwelijk is in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
* of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
* hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
* hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
* hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
- hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren
- hij gaat zich inschrijven op hetzelfde adres als u
* hij moet het basisexamen inburgering afleggen
Het basisexamen
Het basisexamen inburgering is een examen dat afgelegd moet worden in het land waar men verblijft. Dus vóór de komst naar Nederland. Het basisexamen wordt mondeling, in het Nederlands, afgenomen. Daarbij wordt basiskennis van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving getoetst. Het basisexamen wordt afgelegd bij een Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het buitenland.
Waar doelt u op?quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Geld dat ook voor de gekleurde medemens in de USA???
Helemaal mee eens, ik kots werkelijk op mensen die op Nederland zitten te zeiken, er zijn mogelijk 2 á 3 landen over de hele wereld waar het mogelijk ietsje beter leven, voor de rest zit Nederland gewoon in de top. Politiek klimaat is uiterst stabiel, relatief lage criminaliteit, redelijk hoge belastingen maar goede voorzieningen krijgt men daar voor terug (wat resulteerd in een grote middeklasse, kleine onderklasse >> minder sociale problemen/criminaliteit).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is niet omdat mijn stelling onwaar is, maar omdat men gewoon niet waardeert wat men hier allemaal heeft.
Fucking economische vluchtelingen uit Nederland... Het moet niet veel getikter worden
De tering voor ze, verwende zeiksnorren.
V.
Ja haal weer eens een slachtofferrol cliché uit de kast, sociaal zwakkeren/lagere klasse zullen het idd daar een stuk minder hebben, maar er zijn daar meer blanken (wat uiteraard absoluut gezien logisch is) dan zwarten die onder aan de maatschappij hangen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Nederland jij woont, maar waar ik vandaan kom is het toch iets anders. Waar haal je het vandaan dat Nederland een politiek stabiel klimaat heeft, of ontgaatd alle politieke meuk inclusief het vallen van regeringen en het abominabel slechte beleid je soms? De criminaliteit is relatief helemaal niet zo laag. Ik woonde in Den Haag zuid oost en kreeg daar bijna dagelijks wel kankerzooi te zien met een complete veldslag voor mijn huisdeur als hoogtepunt. Hoge belastingen, hoge energieprijzen.....man ik kon zelfs geen huisarts en tandarts krijgen omdat alles vol zat. Als ik al iets moest hebben dan kon ik naar de ehbo van het ziekenhuis om daar de situatie uit te leggen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:13 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik kots werkelijk op mensen die op Nederland zitten te zeiken, er zijn mogelijk 2 á 3 landen over de hele wereld waar het mogelijk ietsje beter leven, voor de rest zit Nederland gewoon in de top. Politiek klimaat is uiterst stabiel, relatief lage criminaliteit, redelijk hoge belastingen maar goede voorzieningen krijgt men daar voor terug (wat resulteerd in een grote middeklasse, kleine onderklasse >> minder sociale problemen/criminaliteit).
Zoals Rommel al eerder in dit topic zei, vele denken dat het gras aan de overkant altijd groener is, ze zullen met hangende pootjes terugkomen (meeste immigranten zijn mensen die weer naar nederland re-emigreren).
Ik heb het voor de duidelijkheid even opgezocht in de (zo heerlijk gebruikersvriendelijke) statline database van het CBS:quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:13 schreef Pracissor het volgende:
Zoals Rommel al eerder in dit topic zei, vele denken dat het gras aan de overkant altijd groener is, ze zullen met hangende pootjes terugkomen (meeste immigranten zijn mensen die weer naar nederland re-emigreren).
Een verschil van 33542, dat is aanzienlijk. Voor welke periode is dit?quote:Op woensdag 24 mei 2006 03:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb het voor de duidelijkheid even opgezocht in de (zo heerlijk gebruikersvriendelijke) statline database van het CBS:
Van de immigranten waren er: 20 187 Nederlanders op een totaal van 92 297 immigranten.
Van de emigranten waren er: 53 729 Nederlanders op een totaal van 119 725 emigranten.
Er gaan dus aanzienlijk meer Nederlanders weg uit Nederland dan er Nederlanders terugkomen.
2005, het gaat over dezelfde getallen uit het nieuwsbericht en dit topic. Overigens was er in 2004 ook al een emigratie overschot. Ik wijd het nog steeds voor een deel aan de nieuwe inburgeringsregeling die ook geld voor parners uit westerse landen. Uit de gegevens van Statline kon ik ook halen dat na België en Duitsland ook Canada, de VS en het VK de grootste bestemmingen waren (voor zover bekend, het word niet precies bijgehouden waar mensen naar toe gaan), en dat zijn dus westerse bestemmingen. Lees mijn post hierboven voor meer verklaring.quote:Op woensdag 24 mei 2006 03:23 schreef Panzerknacker het volgende:
Een verschil van 33542, dat is aanzienlijk. Voor welke periode is dit?
Tuurlijk niet, die gooien we in de cel of laten we het gras maaien. Kom op zeg, waarom zouden we die beaners en niggers iets geven? Verschil moet er zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:41 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Klopt helemaal, het is te belachelijk voor woorden dat partners afkomstig uit het Westen hetzelfde inburgeringstraject moeten doorlopen. Ik heb dat ook al vaker gepost. De bedoeling, en dat weet iedereen maar het mag natuurlijk niet gezegd worden, is om een vloedgolf aan niet-westerse partners tegen te gaan. Om te voorkomen dat alle Turken, Marokkanen en Somaliers hun bruid(egom) uit het thuisland halen. Die paar Amerikaanse en Finse partners heeft niemand last van. Maar ja, het is natuurlijk rasjiesme!!!!! om die een ander traject te laten doorlopen.quote:
100% met hem^^ of misschien wel meer.quote:Op woensdag 24 mei 2006 03:16 schreef Panzerknacker het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Nederland jij woont, maar waar ik vandaan kom is het toch iets anders. Waar haal je het vandaan dat Nederland een politiek stabiel klimaat heeft, of ontgaatd alle politieke meuk inclusief het vallen van regeringen en het abominabel slechte beleid je soms? De criminaliteit is relatief helemaal niet zo laag. Ik woonde in Den Haag zuid oost en kreeg daar bijna dagelijks wel kankerzooi te zien met een complete veldslag voor mijn huisdeur als hoogtepunt. Hoge belastingen, hoge energieprijzen.....man ik kon zelfs geen huisarts en tandarts krijgen omdat alles vol zat. Als ik al iets moest hebben dan kon ik naar de ehbo van het ziekenhuis om daar de situatie uit te leggen.
90000 ballen neertellen voor een shyte-appartement uit de jaren 50 omdat er voor minder niks te krijgen is en via de woningbouw ben je al helemaal kansloos. Toen mijn broer bij de woningbouw langsging voor een woning kreeg hij te horen dat hij z'n vrouw en kind in een daklozenhuis kon stoppen voor 3 maanden om een voorrangsverklaring te krijgen. Toen hij wegging zei die takketrut dat er nu eenmaal meer mensen zijn die een woning nodig hebben(al wijzend naar een kluit allochtonen)
Laatste dag in Nederland ben ik met het openbaar vervoer naar huis gegaan om nog eens goed naar m'n Nederlandse medemens te kunnen kijken en hoe ik ze zou missen, om meteen bij Schiphol op het betere duw, trek en scheldwerk getrakteerd te worden bij de ingang van de trein.![]()
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.....Realiseer je alsjeblieft voordat je op mensen kotst, dat niet iedereen even goede ervaringen heeft met ons kikkerlandje.
Ik begrijp Panzerknacker 100%quote:Quote en disclaimer![]()
En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.....Realiseer je alsjeblieft voordat je op mensen kotst, dat niet iedereen even goede ervaringen heeft met ons kikkerlandje.
En dan krijgt Rita Verdonk alsnog een bloemetje!quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:13 schreef Ivo1986 het volgende:
Dadelijk zijn de Nederlandsers weg hier en dan heb je alleen nog maar moslims hier![]()
Ik zal het niet snel zeggen: maar ik ben zo blij dat jij opgehoepeld bent naar Canada.quote:Op woensdag 24 mei 2006 06:49 schreef msteggink het volgende:
...
Goh ik ben het nooit met je eens, maar alles wat je hier zegt is gewoon waar !quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:13 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik kots werkelijk op mensen die op Nederland zitten te zeiken, er zijn mogelijk 2 á 3 landen over de hele wereld waar het mogelijk ietsje beter leven, voor de rest zit Nederland gewoon in de top. Politiek klimaat is uiterst stabiel, relatief lage criminaliteit, redelijk hoge belastingen maar goede voorzieningen krijgt men daar voor terug (wat resulteerd in een grote middeklasse, kleine onderklasse >> minder sociale problemen/criminaliteit).
onzinquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat hilarisch is, mensen die janken over de Islamisering van Nederland en dan ondertussen naar een land vertrekken waar nog meer moslims wonen of waar (in Canada bijv) er plannen zijn om een Sharia systeem in te voeren![]()
Wat een kul argumenten! Ik andere landen zijn ook veel regels, je moet er ook hard en lang werken en wil je in een fatsoenlijk land wonen dan zijn daar de producten/diensten ook duur!quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
onzin
Ik ga na mn studie ook emigreren, nederland is tov andere landen pokke duur + teveel regels + teveel zwak politiek geleuter .. en weinig resultaat + geen zin om strax tot mn 65e te werken + daarbij komt ook nog dat de mentaliteit echt poep is, minder werken en meer verdienen en als het ff kan nog een auto van de zaak ook men is nu eenmaal niet blij meer met het feit dat ze een baan hebben, ze willen een baan op 'niveau' + het is druk hier in nl
+ de islamisering van nederland + rita verdonk + te afhankelijk van de export.
Wat zal ik missen, ... zorgstelsel, als het ff kan wil ik naar amerika maar het sociale zekerheidsstelsel is echt FLINK HET NAADJE![]()
![]()
Fc grunn![]()
maar heb je er minder last van ..quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
In amerika wonen meer moslims dan in Nederland hoorEn wat ik vertelde over dat Sharia systeem is geen onzin
![]()
Niet in percentages. Heb je een bron van dat Sharia systeem?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
In amerika wonen meer moslims dan in Nederland hoorEn wat ik vertelde over dat Sharia systeem is geen onzin
![]()
Ligt er maar net aan welk gebied je gaatquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
maar heb je er minder last van ..![]()
Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zienquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef basilisk het volgende:
[..]
Niet in percentages. Heb je een bron van dat Sharia systeem?
Ook veel regels ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:07 schreef Dezz het volgende:
[..]
Wat een kul argumenten! Ik andere landen zijn ook veel regels, je moet er ook hard en lang werken en wil je in een fatsoenlijk land wonen dan zijn daar de producten/diensten ook duur!
Op argumenten als 'de islamisering van Nederland' en 'Rita Verdonk' reageer ik niet eens......
als ik kijk bij CIA factbook, zie ik dat amerika qua percentage slechts 1% moslims heeft.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welk gebied je gaat![]()
Dat ging dus om een sharia-rechtbank in Ontario. Dat is er echter niet van gekomen:quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zienEn ja in Canada zitten een miljoen moslims, in de VS 7 miljoen...
In Canada kon je voor civiele geschillen ook andere culturele rechtsystemen (dus eigendomsrecht, erfrecht e.d.) gebruiken om je bij oplossing van dat geschil door een rechter te beroepen ...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef basilisk het volgende:
Niet in percentages. Heb je een bron van dat Sharia systeem?
Ik betwijfel het sterk ... ik denk dat die grenzgangers op veel punten wegvallen en je veel minder belasting van hen binnenkrijgt... terwijl ze veelal gebruik blijven maken van voorzieningen en voordelige regelingen ..quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:15 schreef Dwersdriever het volgende:
Als je de bovendien mensen uit de statistieken haalt die vlak over de grens in België en Duitsland gaan wonen, is het vertrekoverschot ineens een stuk minder zorgwekkend. Die mensen blijven gewoon bijdragen aan de Nederlandse economie.
Veel stennis om weinig.
Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef basilisk het volgende:
[..]
Dat ging dus om een sharia-rechtbank in Ontario. Dat is er echter niet van gekomen:
bron
Er wonen ook veel meer mensen in Canada en de VS. Als percentage is dat dus veel lager dan in Nederland.
Moslims hebben hier vooral veel invloed in de krant. Ze staan er veel te vaak 'onterecht' naar mijn mening in. Een moslim hoeft maar iets fout te doen en ze staan direct in de krant hier ... of een 'gekleurd' iemand steelt wat is het direct een marrokaan of turkquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachenquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ook veel regels ?Gruwelijk dat valt reuze mee, in amerika zijn de belastingen lager en ben je bij het minste of geringste ontslagen ipv dat eeuwenlange gezeik hier in nederland met vakbonden etc. En de kwaliteit van het leven in amerika en b.v australie liggen gemiddeld hoger dan in nederland. En amerika is echt niet heel erg prijzig op dit moment
. De islamisering noem ik vooral omdat dit rete vaak in de kranten voorkomen, de media maakt hier zulke grote punten van, ik word hier zo moe van. En de nederlandse politiek stelt hedendaags echt niks meer voor. Met mensen zoals verdonk voorop, zo maak je jezelf in het buitenland echt belachelijk.
Als ik naar Amerika wil verhuizen moet ik toch ook eerst een inburgeringsexamen afleggen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 02:07 schreef maartena het volgende:
Ik niet..... Bedankt, Rita Verdonk voor die fantastische inburgeringscursus die totaal het gewenste effect mist.
Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
onzin
Ik ga na mn studie ook emigreren,
Daartegenover meen ik dat er 32 miljoen Canadezen en 132 miljoen Amerikanen zijn. Ik zie hier enkel bij uitzondering een moslim. In de grotere steden zoals Montreal zitten er meer.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zienEn ja in Canada zitten een miljoen moslims, in de VS 7 miljoen...
Same here in Canada, veel beter dan in Nederland.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:
[..]
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen![]()
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Krijgt iedereen dan ook z'n belastinggeld terug als ie Nederland verlaat?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?
Ik vraag me toch af waarom ik dan bij je naam een Nederlandse vlag als plaatje ziequote:Op woensdag 24 mei 2006 12:11 schreef Bierie het volgende:
Ach dat ik op een dag zelf ook zal emmigreren is geen idee meer maar meer een vaststaand feit.
Heb het gehad met dat Nederlandse middelmatigheid, drukte, belasingen, ach hele waslijst.
Heb het gewoon niet meer naar mijn zin in NL punt.
Die regel moeten we idd gewoon gaan instellen, eerst profiteren van alle voorzieningen hier, waar de mensen die hier werken veel voor moeten afstaan en dan in een gunstigere belastingklimaat je centjes verdienen terwijl je diegene die jouw studie heeft betaald in een rietenhut mag gaan zitten omdat niemand zijn voorzieningen meer betaald.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?
Er zijn tussen de 5 en 8 miljoen amerikanen van islamitische afkomst, alleen bezoeken maar 2 miljoen regelmatig een moskee. Uit recent onderzoek is gebleken dat het aantal praktiserende moslims een stuk lager ligt dan gedacht, 2/3 van de arabieren in de VS is overigens christen/orthodox. Een groot gedeelte van de moslims daar is afrikaans of aziatisch van afkomst.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.
Ik ben vertokken omdatquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:31 schreef -scorpione- het volgende:
Ik denk niet eens dat veel mensen uit NL weg willen omdat ze denken dat het ergens anders economisch zoveel beter is. Het ligt volgens mij vooral aan de cultuur die er de afgelopen jaren in dit land is gekweekt. Deze is mij iig zeer tegen gaan staan. Het is een stuk asocialer geworden en je kunt steeds moeilijker erop vertrouwen dat mensen of organisaties hun afspraken nakomen. En als ze deze niet nakomen dan halen ze hun schouders op van jammer dan. Ik houd daar gewoon niet van.
Ik vind het daarnaast jammer dat van alles maar wordt gegooid op de buitenlanders. Voor mij een teken dat men de echte problemen niet durft of kan aanpakken. Het land heeft namelijk in mijn ogen nog het meest last van een generatie-conflict.
Ja totdat je ontslagen wordt... Ik verbaas me er toch altijd over dat in de VS (17%)en de UK 12% van de mensen onder de westerse-armoede grens ligt, terwijl dat in Frankrijk 8% is en in Nederland 8%... Het geld moet ergens vandaan komen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:56 schreef Panzerknacker het volgende:
Same here in Canada, veel beter dan in Nederland.
Simpel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af waarom ik dan bij je naam een Nederlandse vlag als plaatje zie
Onzin. De belastingdruk ligt in Nederland al een tijdje ergens rond de 60%. Mijn ouders hebben voldoende belasting bij elkaar geharkt om mijn studie indirect te betalen (en die van 10 andere jongelui). Als ik al iemand iets schuldig ben, dan is het mijn ouders. In een normaal land hadden mijn ouders of ikzelf ook gewoon mijn studie betaald. Studiefinanciering? Laat de studenten zelf maar opdraaien voor de kosten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:33 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Die regel moeten we idd gewoon gaan instellen, eerst profiteren van alle voorzieningen hier, waar de mensen die hier werken veel voor moeten afstaan en dan in een gunstigere belastingklimaat je centjes verdienen terwijl je diegene die jouw studie heeft betaald in een rietenhut mag gaan zitten omdat niemand zijn voorzieningen meer betaald.
De dingen die me tegenstaan? Poeh.....Het enige vervelende is dat je hier wachtlijsten hebt voor de gezondheidszorg, daarentegen is medicare hier wel gratis en kan je je vrij makkelijk bijverzekeren voor de dingen die niet gedekt worden. In de US ligt de grens op 17% maar In Canada ligt die grens kennelijk op 12.8%. Ik zie hier nauwelijks zwervers in Quebec,(veel minder dan in Den Haag of Rotterdam) Ja, je kan hier makkelijker ontslagen worden, maar zo is dat nou eenmaal hier. Ik heb daar ook over gesproken met mijn nieuwe Canadese vrienden en zij zeggen dat dat met een korrel zout genomen kan worden.(gebeurt meestal alleen bij de kouwe multinationals)quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ja totdat je ontslagen wordt... Ik verbaas me er toch altijd over dat in de VS (17%)en de UK 12% van de mensen onder de westerse-armoede grens ligt, terwijl dat in Frankrijk 8% is en in Nederland 8%... Het geld moet ergens vandaan komen.
Edit: Bron
Maar vertel eens, wat zijn de dingen die jouw tegenstaan aan Canada? Hoe lang zit je er eigenlijk al...
Dus als je ouders geen ruk hadden gedaan, dan was je zelf ook afgeschreven in jouw ideale wereld? Aangezien je loon niet hoog ligt zonder opleiding, je collegegeld + boeken + levensonderhoud + verzekeringen + huur zal moeten ophoesten elke maand, een fulltime studie zal moeten volgen.....jij kan dat makkelijk waarschijnlijk, maar ikzelf zou toch wel afgeschreven zijn op mijn 35e. En dan ben ik zelf nog cum laude door twee opleidingen gerolt. Denk even na voor dat je iets uitkraampt, dat ben je je ouders wel verschuldigd die ervanuit gaan dat je slim bent geworden door die door hun betaalde opleiding!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onzin. De belastingdruk ligt in Nederland al een tijdje ergens rond de 60%. Mijn ouders hebben voldoende belasting bij elkaar geharkt om mijn studie indirect te betalen (en die van 10 andere jongelui). Als ik al iemand iets schuldig ben, dan is het mijn ouders. In een normaal land hadden mijn ouders of ikzelf ook gewoon mijn studie betaald. Studiefinanciering? Laat de studenten zelf maar opdraaien voor de kosten.
Ja, dat zegt men wel dat het zo slecht is, maar noem eens 5 landen waar het beter is?quote:Op maandag 22 mei 2006 17:35 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken. Veel mensen zullen in staat zijn een veel beter leven op te bouwen elders. Ik ben zeer benieuwd hoe dit land zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren.
Ik heb in andere posts al aangegeven op welke vlakken specifiek de problemen liggen. Ik voel met in ieder geval allochtoon in mijn eigen land.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men wel dat het zo slecht is, maar noem eens 5 landen waar het beter is?
Ik kom tot Denemarken en Luxemburg, na het nieuws van vanochtend.
Verder lijkt er af en toe wel meer 'vlucht-gedrag' in de mens te zitten. Weglopen van problemen, dat soort dingen.
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Amerika binnen wilt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:44 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik naar Amerika wil verhuizen moet ik toch ook eerst een inburgeringsexamen afleggen?
Als ik naar Australie wil verhuizen moet ik toch ook allerlei dingen kunnen overleggen en bewijzen alvorens ik naar binnen mag?
Zo raar lijkt me dat niet.
In de VS wonen ook 300 miljoen mensen, dat is dus niet te vergelijken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk niet dat je van vluchtgedrag kan spreken. Als je elders meer en/of betere mogelijkheden hebt om de dingen te bereiken die je wilt in je leven, waarom zou je dan in Nederland blijven?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, dat zegt men wel dat het zo slecht is, maar noem eens 5 landen waar het beter is?
Ik kom tot Denemarken en Luxemburg, na het nieuws van vanochtend.
Verder lijkt er af en toe wel meer 'vlucht-gedrag' in de mens te zitten. Weglopen van problemen, dat soort dingen.
Het ligt er ook een beetje aan wat je verstaat onder levenskwaliteit. In Amerika moet je gewoon hard werken voor je centen, maar als je dat doet, dan krijg je daar in ieder geval wat voor terug en hoef je in ieder geval minder terug te geven aan de staat.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen![]()
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Ik heb het al ontkracht met cijfers van het CBS, het zijn niet voornamelijk Nederlanders die re-migreren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Goh ik ben het nooit met je eens, maar alles wat je hier zegt is gewoon waar !
Klinkklare onzin. Echt. Een of andere moslim in 1 provincie probeert eens wat, en dat is door de regering al meteen de kop in gedrukt...... dat je dat soort onzinargumenten moet gebruiken om potetentiele emigranten in dit topic te "waarschuwen over de gevaren" van landen waar meer moslims wonen slaat echt nergens op.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat hilarisch is, mensen die janken over de Islamisering van Nederland en dan ondertussen naar een land vertrekken waar nog meer moslims wonen of waar (in Canada bijv) er plannen zijn om een Sharia systeem in te voeren![]()
Tuurlijk ben ik de taal aan het leren alleen het is super moeilijk (zeker het lezen dat duurt wel een tijdje) En ondertussen moet je wel rekeningen betalen en andere dingen in het Thais. het is dus vrij lastig om dat in het begin te doen zonder Thaise vriendin. Ook is imigratie hier niet zo makkelijk als het lijkt je hebt niet zomaar een visa om te kunnen werken. Dat gaat allemaal makkelijker als je een vriendin of vrouw hebt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik mag toch aannemen dat je de taal aan het leren bent ?
Dat lage getal viel me ook al heel erg op ja.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Op de FP stond trouwens dat in de laatste 2 maanden (sinds 15 maart) er 106 mensen een inburgeringsexamen afnamen. Dat zou dus moeten neerkomen op pak-em-beet 700 per jaar. En er zijn in 2005 meer dan 90.000 immigranten geweest.... mis ik ergens iets?
ach ik ben het wel zat dat er hier wel zo'n anti-marokkaan/turk/allochtonen sfeer hangt. Er hoeft maar 1 van die lui iets verkeerd te doen en het straat breed in de krant en op fok en iedereen blert dat hij weer het land uit moet. Dat heb je in andere landen niet zo erg .. mssn frankrijk en engeland?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Echt. Een of andere moslim in 1 provincie probeert eens wat, en dat is door de regering al meteen de kop in gedrukt...... dat je dat soort onzinargumenten moet gebruiken om potetentiele emigranten in dit topic te "waarschuwen over de gevaren" van landen waar meer moslims wonen slaat echt nergens op.
Sowieso slaat het echt helemaal nergens op dat iemand zich echt zorgen zou maken om de hoeveelheid moslims die in een land wonen, en dat is ook geen goede reden om uit Nederland te vertrekken. Echt een kul argument.
In alle westerse landen bestaat een immigranten minderheid, en in Noord Amerika is die minderheid nog veel groter dan in Nederland. In Noord Amerika komen ze uit Zuid Amerika en Azië, in Europa uit Afrika en het Midden Oosten, en in Australië uit China, India en Indonesië. Niemand emigreerd naar een ander land omdat ze in dit land problemen hebben met een bepaalde minderheid, want diezelfde problemen zullen ze uiteindelijk ook wel weer tegen komen in andere westerse landen.
Kul dus. Humbug.
bedankt voor het bevestigen van mijn puntquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Klinkklare onzin. Echt. Een of andere moslim in 1 provincie probeert eens wat, en dat is door de regering al meteen de kop in gedrukt...... dat je dat soort onzinargumenten moet gebruiken om potetentiele emigranten in dit topic te "waarschuwen over de gevaren" van landen waar meer moslims wonen slaat echt nergens op.
Sowieso slaat het echt helemaal nergens op dat iemand zich echt zorgen zou maken om de hoeveelheid moslims die in een land wonen, en dat is ook geen goede reden om uit Nederland te vertrekken. Echt een kul argument.
In alle westerse landen bestaat een immigranten minderheid, en in Noord Amerika is die minderheid nog veel groter dan in Nederland. In Noord Amerika komen ze uit Zuid Amerika en Azië, in Europa uit Afrika en het Midden Oosten, en in Australië uit China, India en Indonesië. Niemand emigreerd naar een ander land omdat ze in dit land problemen hebben met een bepaalde minderheid, want diezelfde problemen zullen ze uiteindelijk ook wel weer tegen komen in andere westerse landen.
Kul dus. Humbug.
Dat heb je in de VS ook hoor.... verander gewoon het woord Marokkaan voor Mexicaan, en je hebt al een behoorlijk sterke vergelijking. ****kanen stelen auto's en fietsen, ****kanen zorgen altijd voor problemen op straat, ****kanen komen maar het land binnen en werken niet, ****kanen spreken alleen maar hun eigen taal en willen de onze niet leren, etc etc....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
ach ik ben het wel zat dat er hier wel zo'n anti-marokkaan/turk/allochtonen sfeer hangt. Er hoeft maar 1 van die lui iets verkeerd te doen en het straat breed in de krant en op fok en iedereen blert dat hij weer het land uit moet. Dat heb je in andere landen niet zo erg .. mssn frankrijk en engeland?
wrom ben jij naar amerika gegaan dan ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat heb je in de VS ook hoor.... verander gewoon het woord Marokkaan voor Mexicaan, en je hebt al een behoorlijk sterke vergelijking. ****kanen stelen auto's en fietsen, ****kanen zorgen altijd voor problemen op straat, ****kanen komen maar het land binnen en werken niet, ****kanen spreken alleen maar hun eigen taal en willen de onze niet leren, etc etc....
Als je echt een vergelijking gaat maken zul je al snel tot ontdekking komen dat het enige echt verschil tussen de Marokkaan en de Mexicaan is dat de ene een Moslim is, en de andere een Katholiek. Beide groepen willen hun eigen religieuze gebouwen openen, alleen hier in de VS gaat het om spaans sprekende zwaar katholieke kerken, en in Nederland gaat het om moskees.
Natuurlijk zijn er nogal wat culturele verschillen, maar het "basis stereotype immigrant" is niet ze verschillend in beide landen.
De afkeer van anderen in Nederland is alleen wel veel sterker, waar men hier de andere cultuur met open armen ontvangt. Hier is men ook voornamelijk sterk gekant tegen de illegalen die de grens over trekken, niet tegen de legalen die hier al jaren wonen.
Maar zoals ik eigenlijk al zei is de aanwezigheid van een minderheid in een land echt een KUL argument om te emigreren. Als je daar echt mee zit moet je in een klein dorpje op IJsland gaan wonen ofzo, of mischien het noorden van Finland ofzo.
Mijn vrouw is Amerikaanse, ik ben dus voor de liefde gegaan. Of eigenlijk voor de heimwee die mijn vrouw had na jaren in Nederland gewoond te hebben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:42 schreef sitting_elfling het volgende:
wrom ben jij naar amerika gegaan dan ?
oke oke oke ik snap je punt rustigquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijn vrouw is Amerikaanse, ik ben dus voor de liefde gegaan. Of eigenlijk voor de heimwee die mijn vrouw had na jaren in Nederland gewoond te hebben.
Ik ben in ieder geval niet vertrokken uit Nederland vanwege de Marokkanen problematiek, en ik wil nogmaals bestempelen dat ik dat ook een echt totaal onzinnige reden vind om uit een land te vertrekken.
Je verlaat een land omdat je de mogelijkheid hebt tot een betere baan, wellicht omdat het belastingklimaat beter is, (of het klimaat algemeen met al die regen in Nederland), mischien verlaat je Nederland omdat je in Duitsland of België nog echt een huis kunt betalen, maar je vertrekt niet omdat een minderheid problemen in Nederland veroorzaakt, want immigrantenminderheden zul je overal tegenkomen.
Of je gaat gewoon in een dorp buiten de randstand wonen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef maartena het volgende:
Maar zoals ik eigenlijk al zei is de aanwezigheid van een minderheid in een land echt een KUL argument om te emigreren. Als je daar echt mee zit moet je in een klein dorpje op IJsland gaan wonen ofzo, of mischien het noorden van Finland ofzo.
Ik wil je alleen maar waarschuwen dat de Verenigde Staten niet het juiste land is als dat een van je redenen is om uit Nederland te vertrekken. Je zult dezelfde problemen hier net zo hard tegenkomen namelijk....alleen is de immigrant van een andere afkomst en maken ze in plaats van lekkere shoarma nu lekkere burrito's.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:
oke oke oke ik snap je punt rustig, laten we het zo zeggen dat het een opsommig van problemen is waarom ik uit nederland ga
waaronder die marrokanen problematiek een druppel teveel zou kunnen zijn in een al overvolle bak.
whehe, agh amerika heeft voor mij genoeg voordelen. Of heb jij het daar niet zo naar je zin of weet je nu nog wat nadelen op te noemen waar je nu problemen mee hebt?quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik wil je alleen maar waarschuwen dat de Verenigde Staten niet het juiste land is als dat een van je redenen is om uit Nederland te vertrekken. Je zult dezelfde problemen hier net zo hard tegenkomen namelijk....alleen is de immigrant van een andere afkomst en maken ze in plaats van lekkere shoarma nu lekkere burrito's.
Ik heb het hier prima naar mijn zin. En elk land heeft zo zijn voordelen en nadelen, geen enkel land is perfect, en dat geld ook zeker voor de VS. D'r zijn hele waslijsten aan nadelen (en voordelen) en ik ga daar nu geen lijst van maken. Het grootste nadeel van in een ander land wonen is dat ik mijn familie mis. Anders dan dat, kun je met de juiste instelling overal wel een mooi leventje opbouwen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:
whehe, agh amerika heeft voor mij genoeg voordelen. Of heb jij het daar niet zo naar je zin of weet je nu nog wat nadelen op te noemen waar je nu problemen mee hebt?
whehe, agh .. NY is voldoendequote:Op woensdag 24 mei 2006 19:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik heb het hier prima naar mijn zin. En elk land heeft zo zijn voordelen en nadelen, geen enkel land is perfect, en dat geld ook zeker voor de VS. D'r zijn hele waslijsten aan nadelen (en voordelen) en ik ga daar nu geen lijst van maken. Het grootste nadeel van in een ander land wonen is dat ik mijn familie mis. Anders dan dat, kun je met de juiste instelling overal wel een mooi leventje opbouwen.
Persoonlijk erger ik me niet zo aan de Mexicanenproblematiek hier, maar als je in Nederland al problemen hebt met de Marokkanen dan kan ik je zo goed als garanderen dat je hier ook problemen gaat krijgen met de Mexicanen.Tenzij je ergens in the middle of nowhere gaat wonen in het midden/noorden van de VS.
Welcome to Puerto Rico.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
whehe, agh .. NY is voldoendeIk hoef echt niet helemaal naar het westen
Zolang ik maar beetje dicht bij nyse woon
En daar komt Nederland met zijn 10% allochtonen..... Je gaat naar een van de grootste multi-culturele aglomeraties van de Verenigde Staten, waar minder dan de helft van de inwoners blank zijn en 1/3e buiten de VS is geboren. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem, ware het niet dat de problemen die zich voordoen rondom New York een stuk erger zijn dan wat de straatmarokkaantjes in Den Haag of Amsterdam uitvreten.quote:The racial makeup of the city was 44.66% White, 26.59% Black or African American, 0.52% Native American, 9.83% Asian, 0.07% Pacific Islander, 13.42% from other races, and 4.92% from two or more races. Hispanic or Latino of any race were 26.98% of the population. 35.9% of the population was born outside the United States of America (18.9% born in Latin America, 8.6% Asia, 7.0% Europe). The ethnic makeup was 11.9% Jewish, 11.5% African-American, 9.8% Puerto Rican, 8.7% Italian, 5.3% Irish, 5.1% Dominican, 4.5% Chinese, 2.1% Asian Indian, 1.8% Filipino and 1.6% Korean.
whehe ik was niet veel van plan om rond rivaliserende bende's te lopen elke nachtquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Welcome to Puerto Rico.In New York City, met zijn 8 miljoen inwoners, wonen bijna 2 miljoen mensen van "Latino" afkomst, waarvan het grootste deel afkomstig uit Puerto Rico.
[..]
En daar komt Nederland met zijn 10% allochtonen..... Je gaat naar een van de grootste multi-culturele aglomeraties van de Verenigde Staten, waar minder dan de helft van de inwoners blank zijn en 1/3e buiten de VS is geboren. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem, ware het niet dat de problemen die zich voordoen rondom New York een stuk erger zijn dan wat de straatmarokkaantjes in Den Haag of Amsterdam uitvreten.
Wees dus voorbereid....Je moet heel erg Multi-cultureel zijn (of zoals sommigen het in Nederland bestempelen: Mulit-kul) om in de grotere steden van de Verenigde Staten zonder dat je je ergerd aan dingen te kunnen leven, want je krijgt er dagelijks mee te maken. Dat merk je mischien niet bij een maandje vakantie, maar wel als je er een jaar woont.....;)
quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:30 schreef RM-rf het volgende:
dat mensen in nederland wel degelijk gewoon eigen verantwoordelijkheid hebben en dat je ook in nederland gewoon _zelf_ beschikt over of je succesvol bent ....
Dat weet jij als student natuurlijk gewoon? Uit jarenlange ervaring neem ik aan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:
[..]
Onzin. Voor goede studenten zijn er in de VS beurzen en het niveau van highschool en college is hier bedroevend laag, dus elke Jan Lul met doorzettingsvermogen kan een hoog genoeg GPA opbouwen om voor zo'n beurs in aanmerking te komen. Verder is het de normaalste zaak van de wereld om een student loan te nemen als je en geen beurs krijgt en geen rijke ouders hebt. Bovendien denk jij bij "rijk" waarschijnlijk nog volgens Nederlandse normen, maar de salarissen in de VS liggen toch zeker 2x zo hoog waardoor een collegegeld van 10000$ veel makkelijker op te hoesten is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:13 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dus als je ouders geen ruk hadden gedaan, dan was je zelf ook afgeschreven in jouw ideale wereld? Aangezien je loon niet hoog ligt zonder opleiding, je collegegeld + boeken + levensonderhoud + verzekeringen + huur zal moeten ophoesten elke maand, een fulltime studie zal moeten volgen.....jij kan dat makkelijk waarschijnlijk, maar ikzelf zou toch wel afgeschreven zijn op mijn 35e. En dan ben ik zelf nog cum laude door twee opleidingen gerolt. Denk even na voor dat je iets uitkraampt, dat ben je je ouders wel verschuldigd die ervanuit gaan dat je slim bent geworden door die door hun betaalde opleiding!
edit: in jouw wereld bepalen de geldvoorraden van de pappie en de mammie de kansen van slagen in het leven voor het kind. Echt eerlijkheid troef joh.
Hoe het in Duistsland zit weet ik niet maar ik heb ervaring met de EUR, UVA, UU in NL en met universiteiten in Engeland, de VS en Frankrijk en daar steken de Nederlandse niet zo best tegen af. Ook vrienden die na een NL-HBO naar Belgie/ Engeland gingen voor een vervolgopleiding schrokken van het niveau.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:34 schreef Igen het volgende:
Nederland haalt anders wel topscores bij de PISA-onderzoeken. Dit in tegenstelling tot Duitsland, waar men dan ook vaak jaloers naar het Nederlandse schoolsysteem kijkt.
Het is een citaat, daar kan ik moeilijk in gaan strepen is het niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:34 schreef Igen het volgende:
* Napalm: Kijk eens naar je sig: Rijnland Westfalen bestaat niet. Rijnland-Palts en Noordrijn-Westfalen wel.
Vergeet niet dat Harvard e.d. duur (MIT=30.ooo) zijn maar dat zijn de Top-masters hier dadelijk ook. Een gewone state-university is helemaal niet zo duur.quote:Op donderdag 25 mei 2006 01:55 schreef StefanP het volgende:
.
Klinkklare onzin: zoek de Deense regels er maar eens op na: je moet over een behoorlijke slok met geld beschikken, ouder zijn dan 24 en minimaal x jaar een relatie hebben. Noorwegen is nog moeilijker...quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:
...
Raar? Nederland is het enigste westerse land ter wereld dat deze eis stelt aan huwelijks immigranten.
...
Ahhh u zit er pas 2 maanden, dat verklaart het e.e.a.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:02 schreef Panzerknacker het volgende:
....
....
Het enige dat me echt tegenstaat aan Canada is poutine!http://en.wikipedia.org/wiki/Poutine
Dat is een heel normaal proces waar bijna iedereen door heen gaat. Eerst is alles heel mooi, net een vakantie, dan gaan je dingen tegen staan en dan komt het breekpunt, kun je je mentaal aanpassen of krijg je heimwee. Als je dit trouwens allemaal van te voren weet gaat het een stuk makkelijker. Vaak heeft het namelijk te maken dat je allerlei gevoelens en irritaties krijgt die je niet begrijpt en waar je je tegen gaat verzetten waardoor je je zelf in een dal stort. Je moet proberen bepaalde nieuwe dingen te omarmen en je eigen ritme te vinden, vaak red je het dan wel gewoon.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:52 schreef Keksi het volgende:
[..]
Ahhh u zit er pas 2 maanden, dat verklaart het e.e.a.Toen ik nog maar 2 maanden hier in Denemarken zat en toevalligerwijs 1 Nederlandse meid ontmoette en verder met buitenlanders optrok was het allemaal ook super. Zeker, mij hoorde je niet klagen over Denemarken. Lekker ze geven je de ruimte, rustige lui, geen gedring etc... Denemarken was goed.
Maar als je hier een anderhalf jaar zit en je gaat je realiseren dat het ook daadwerkelijk anderhalf jaar heeft gekost voordat jouw mede-handbal-spelers voorzichtig tegen je aan gaan praten, als je dan langzamerhand op gaat merken hoe arrogant bejaarden hier zijn, als je dan langzaam gaat merken hoe stil het hier is in de bus, dat iedereen altijd maar in zijn eigen wereldje leeft.... ja... dan wordt het anders.
Begrijp me goed: ik hoop dat je jouw heil vindt aldaar, maar kijk er niet té raar van op als je over een jaartje toch je ook gaat ergeren aan Canada en Canadezen
Net een vakantie? Nou nee, je komt hier aan met niks anders dan je handbagage en de rest zoek je zelf maar uit. Kei- en keihard hebben we gewerkt om alles aan de kant te krijgen. Probeer je maar eens in te richten als je moet winkelen met een baby met een gevalletje jetlag..... Dat vakantiegevoel heb ik precies 2 dagen gehad en dat was toen we net geland waren.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:39 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Dat is een heel normaal proces waar bijna iedereen door heen gaat. Eerst is alles heel mooi, net een vakantie, dan gaan je dingen tegen staan en dan komt het breekpunt, kun je je mentaal aanpassen of krijg je heimwee. Als je dit trouwens allemaal van te voren weet gaat het een stuk makkelijker. Vaak heeft het namelijk te maken dat je allerlei gevoelens en irritaties krijgt die je niet begrijpt en waar je je tegen gaat verzetten waardoor je je zelf in een dal stort. Je moet proberen bepaalde nieuwe dingen te omarmen en je eigen ritme te vinden, vaak red je het dan wel gewoon.
Tja, elke fase is bij iedereen weer anders en korter of langer duren. Ik heb ook langer als een jaar elders gewoond en het was voor mij één grote lange vakantie, heerlijk.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:00 schreef Panzerknacker het volgende:
Dat vakantiegevoel heb ik precies 2 dagen gehad en dat was toen we net geland waren.
Denk dat Scorpione meer bedoelt dat alles nieuw is. Je weg vinden in een ander land is idd super spannend en echt geweldig gaaf. Vond dat super leuk hier.quote:
Dat zegt toch niets, ben je een lekker wijf dan heb je na één avond stappen genoeg "vrienden", maak je in NL amper vrienden en werk je in het bejaardentehuis dan zal het daar ook niet makkelijk gaan.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:39 schreef Igen het volgende:
Daar heb je wel een goed punt. Maar het maakt me ook wel nieuwsgierig: Hoeveel Deense vrienden had jij dan na een jaar?
92.000 nieuwelingen!! Mijn God.quote:Het aantal immigranten kwam uit op 92.000.
Dan pik je er wel even een erg goedkope staatsschool tussenuit. Purdue University (dat in het noorden van Indiana ligt en ook een staatsschool is) hanteert prijzen die zo rond de 12000 dollar per jaar liggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:33 schreef Napalm het volgende:
Undergraduate - Required admission Summer I 2003 or after:
Instate Student
Above 18 hours $3,356.00 (= +- ¤2.700)
http://www.indstate.edu/controller/bursar/academic_fees.htm
Dit kun je opzoeken in de StatLine database op http://www.cbs.nl (Centraal Bureau voor de Statistiek)quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:55 schreef sizzler het volgende:
92.000 nieuwelingen!! Mijn God.
Weet iemand hoe dit getal is opgebouwd? Waar komen deze mensen vandaan? Dit zijn toch niet allemaal vluchtelingen uit Afrika en Irak mag ik hopen?
Dat spelfoutje zit er al jarenquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:39 schreef Igen het volgende:
...
Heel goed punt breng je daar op: taal. Het niet spreken van de taal (zoals ik geen Deens in het begin) werkt enorm in je nadeel. Achteraf gezien zou ik er heel veel voor over ehbben gehad om i.i.g. iets van de taal op voorhand te kunnen spreken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:11 schreef Igen het volgende:
....
Nu ik er zo over nadenk, heeft dit punt eigenlijk helemaal niks met emigreren te maken. Immers, als jij in Veendam woont, maakt het dan iets uit of de nieuwe buurman Jan Pietersen uit Maastricht is, of Björn Knäckebröd uit Groenland. (Zolang beide maar te verstaan zijn dan)quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:36 schreef Keksi het volgende:
Wat veel emigranten denk ik wel eens vergeten is het volgende. Stel je bent Brit, 24 jaar en je hebt keurig alles op orde. Je woont in Reading en je hebt een leuke baan en goede vrienden om je heen. Dan heb je praktisch gezien niet zoveel behoefte aan nieuwe vrienden, want die heb je al. En als je nu eens om je heen kijkt in NL... Zou jij bij jouw nieuwe buurman uit Groenland op bezoek gaan?
Met dien verstande dat jij de NL-cultuur en gebruiken en taal wel kent maar die van Björn nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:42 schreef Igen het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, heeft dit punt eigenlijk helemaal niks met emigreren te maken. Immers, als jij in Veendam woont, maakt het dan iets uit of de nieuwe buurman Jan Pietersen uit Maastricht is, of Björn Knäckebröd uit Groenland. (Zolang beide maar te verstaan zijn dan)
Had het bewaard jongenquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:05 schreef Lyrebird het volgende:
Amerikanen vinden het Nederlandse accent onweerstaanbaar. Mijn accent is nu minimaal (kan geen vrouw meer vinden), maar toen ik hier in het begin rondliep, was mijn accent een grote chick magnet.
I wash shinking about shomshing.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:15 schreef Keksi het volgende:
[..]
Had het bewaard jongenWas je nu nog steeds een chick magnet
![]()
In that case I envy you!quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Tja, elke fase is bij iedereen weer anders en korter of langer duren. Ik heb ook langer als een jaar elders gewoond en het was voor mij één grote lange vakantie, heerlijk.![]()
Mjah, dat heb ik ongeveer 2 weken gehad en toen gingen we over tot de orde van de dag. Mijn vrouw werken en ik als huispapa aan het werk en Frans leren. Als ik ooit nog een man hoor zeggen dat huisvrouwen niks doen, dan krijgt de betreffende persoon per ommegaande een stoot voor z'n broodmolen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Keksi het volgende:
[..]
Denk dat Scorpione meer bedoelt dat alles nieuw is. Je weg vinden in een ander land is idd super spannend en echt geweldig gaaf. Vond dat super leuk hier.
Maar laat ons weten hoe het je vergaat Panzerknacker... 3 jaar voorbereiding om naar Canada te gaan moet je een kleine voorsprong hebben gegeven. Maar vertel ons over een jaar hoeveel Canadese(!) vrienden je daar hebt etc.
Held og lykke!
Wow, de top 3 lijkt gevormd te worden door respectievelijk Duitsland, Polen en Turkije. Ik kan het me van Turkije wel voorstellen hoor. Het is een van de weinige landen waar een vrouw in alle vrijheid haar hoofddoek kan dragen.quote:
Ik weet de regels voor huwelijksimmigranten idd niet. Maar als je staatsburger wilt worden van bv amerika moet je volgens mij toch wel een inburgeringscursus volgen of niet?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Amerika binnen wilt.
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Australië binnen wilt.
En er is een verschil tussen een inburgeringsexamen en "dingen overleggen en bewijzen" want met goede documentatie moet je overal mee aankomen en staat ook niet ter discussie.
Raar? Nederland is het enigste westerse land ter wereld dat deze eis stelt aan huwelijks immigranten.
Nederland wil blijkbaar dat Nederlanders met buitenlandse partners hun in Nederland opgedane kennis maar naar elders meenemen.
Op de FP stond trouwens dat in de laatste 2 maanden (sinds 15 maart) er 106 mensen een inburgeringsexamen afnamen. Dat zou dus moeten neerkomen op pak-em-beet 700 per jaar. En er zijn in 2005 meer dan 90.000 immigranten geweest.... mis ik ergens iets?
Your point being? One that hasnt been made already?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:36 schreef brooklynzoo het volgende:
De kans is groot dat ik ga emigreren. Why not?
Tja, er is altijd twijfel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:39 schreef Keksi het volgende:
[..]
Your point being? One that hasnt been made already?
Hmmm, Australiers kunnen ook vrij lomp zijn hoor, al heb ik geen slechte ervaringen ermee persoonlijk. Weer mag misschien beter zijn, staat tegenover dat je schijnbaar elke keer je schoenen mag uitkloppen voor je ze aantrekt voor het geval er een levensgevaarlijke spin in huist. Veel succes daar in ieder gevalquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:36 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik ben de Nederlandse weersomstandigheden goed zat. Ik hoef echt niet in een tropisch klimaat met 300 dagen zon per jaar te leven, maar het NL klimaat is gewoon grijs en grauw en dat soms weken lang. Een beetje meer open lucht is gewenst! Gewoon blauwe lucht, is dat teveel gevraagd?
Ik hou ook niet van de Nederlandse steden stijl. Ik zou nooit in Amsterdam gaan wonen, maar bijvoorbeeld wel in Sydney.
Daarnaast is de beleefdheid hier ook ver te zoeken en zijn de levenskosten absurd hoog.
Ik weiger simpelweg 3 ton neer te leggen voor een rijtjescontainer.
De kans is groot dat ik ga emigreren. Why not?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik kan het me van Turkije wel voorstellen hoor. Het is een van de weinige landen waar een vrouw in alle vrijheid haar hoofddoek kan dragen.
taiwan tha place 2 bequote:Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen![]()
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)
Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Ja. En ik ben er ook helemaal voor om dat in Nederland te hebben. Als je staatsburger wil worden dus, niet als je het land binnen wil. Het aannemen van de nationaliteit van een land is ook een heel andere situatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Ik weet de regels voor huwelijksimmigranten idd niet. Maar als je staatsburger wilt worden van bv amerika moet je volgens mij toch wel een inburgeringscursus volgen of niet?
Net als in Frankrijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:30 schreef SeLang het volgende:
Turkije is juist meer anti-hoofddoek dan de meeste westerse landen.
Hoofddoeken zijn daar verboden in overheidsinstellingen, universiteiten, etc
Ben zelf hard Thais aan het leren maar het is enorm moeilijk. Lezen zal ik het wel nooit kunnen maar goed mn vriendin doet het leeswerk. Ik heb dit eerst van de andere kant mogen meemaken dus Thaise in Nederland en nu ik dus als hulbbehoevende.. best grappig. Maar ik ben wel blij dat ik hier zit erg mooi.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen![]()
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)
Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Wat we eigenlijk nodig hebben is een gezamelijke vijand. Een iets al zeg... Den Duitser of een Flinke Vloedgolf. Iets dat Nederland weer aan elkaar plakt. Een moordaanslag op de Koningin... dat soort duistere dingen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef monmax1 het volgende:
...
Dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. In Nederland mag je jezelf zijn tot een heel grote hoogte. Je mag boven het gemiddelde uitstijgen, of andere kleren dragen of een andere taal spreken. Kom daar maar eens aan (m.n. in de Scandinavische landen!). In veel landen mag je toch echt niet buiten jouw hokje komen, doe je dat wel: oehw verrader! Een heel aardig voorbeeld vind ik zelf rode stoplichten in Denemarken. Men wacht hier voor een stoplicht, al is er geen mens in 7000 km te bekennen, men wacht ... want stel je voor ... je zou maar door rood lopen! Erger nog als je hier fiets over het zebrapad word je nog wel eens aangesproken door mensen "jij mag niet op het zebrapad fietsen!"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef ASroma het volgende:
We mogen trots zijn op ons landje! men moet niet zo negatief doen tegen alles en straks worden we wereldkampioen en dan verbroederen we nog meer
het enige klote is de enorme regelgeving en dat we alles ook volgens het boekje willen doen in Nederland en het huidige kabinet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |