abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38159894
Ik denk niet eens dat veel mensen uit NL weg willen omdat ze denken dat het ergens anders economisch zoveel beter is. Het ligt volgens mij vooral aan de cultuur die er de afgelopen jaren in dit land is gekweekt. Deze is mij iig zeer tegen gaan staan. Het is een stuk asocialer geworden en je kunt steeds moeilijker erop vertrouwen dat mensen of organisaties hun afspraken nakomen. En als ze deze niet nakomen dan halen ze hun schouders op van jammer dan. Ik houd daar gewoon niet van.

Ik vind het daarnaast jammer dat van alles maar wordt gegooid op de buitenlanders. Voor mij een teken dat men de echte problemen niet durft of kan aanpakken. Het land heeft namelijk in mijn ogen nog het meest last van een generatie-conflict.
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:33:23 #152
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38159980
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?
Die regel moeten we idd gewoon gaan instellen, eerst profiteren van alle voorzieningen hier, waar de mensen die hier werken veel voor moeten afstaan en dan in een gunstigere belastingklimaat je centjes verdienen terwijl je diegene die jouw studie heeft betaald in een rietenhut mag gaan zitten omdat niemand zijn voorzieningen meer betaald.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:36:49 #153
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38160116
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.
Er zijn tussen de 5 en 8 miljoen amerikanen van islamitische afkomst, alleen bezoeken maar 2 miljoen regelmatig een moskee. Uit recent onderzoek is gebleken dat het aantal praktiserende moslims een stuk lager ligt dan gedacht, 2/3 van de arabieren in de VS is overigens christen/orthodox. Een groot gedeelte van de moslims daar is afrikaans of aziatisch van afkomst.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_38160454
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:31 schreef -scorpione- het volgende:
Ik denk niet eens dat veel mensen uit NL weg willen omdat ze denken dat het ergens anders economisch zoveel beter is. Het ligt volgens mij vooral aan de cultuur die er de afgelopen jaren in dit land is gekweekt. Deze is mij iig zeer tegen gaan staan. Het is een stuk asocialer geworden en je kunt steeds moeilijker erop vertrouwen dat mensen of organisaties hun afspraken nakomen. En als ze deze niet nakomen dan halen ze hun schouders op van jammer dan. Ik houd daar gewoon niet van.

Ik vind het daarnaast jammer dat van alles maar wordt gegooid op de buitenlanders. Voor mij een teken dat men de echte problemen niet durft of kan aanpakken. Het land heeft namelijk in mijn ogen nog het meest last van een generatie-conflict.
Ik ben vertokken omdat
A) Ik een jaartje buitenland wilde
B) Ik naar een ander soort werk op zoek was en dat met A kon combineren

Ik ben gebleven omdat
A) Werk hier niet gestraft word
B) Het hier loon naar werken is een mentaliteit de mij aanstaat
C) Er hier weinig baardmannen en hoofdoekjes rondlopen die je met de nek aankijken of beledigingen naar je vriendin/vrouw slingeren
D) De mentaliteit in zijn algemeen hier beter is
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:03:59 #155
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38161209
Grappig. Ik kom hooguit 3x per week een hoofddoek tegen, laat staan dat ik met ze praat. Dat ze me dan uitschelden is me al helemaal nooit gebeurd. En dat in Amsterdam, apart dat anderen dat wel hebben zeg. Je zou bijna denken dat ze het er naar maken....
Over mentaliteit kan je niet oordelen, dat is persoonlijk, maar ben het met je eens dat dat beter kan bij veel mensen. Over de hele wereld trouwens.
pi_38161541
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:56 schreef Panzerknacker het volgende:
Same here in Canada, veel beter dan in Nederland.
Ja totdat je ontslagen wordt... Ik verbaas me er toch altijd over dat in de VS (17%)en de UK 12% van de mensen onder de westerse-armoede grens ligt, terwijl dat in Frankrijk 8% is en in Nederland 8%... Het geld moet ergens vandaan komen.

Edit: Bron

Maar vertel eens, wat zijn de dingen die jouw tegenstaan aan Canada? Hoe lang zit je er eigenlijk al...

[ Bericht 7% gewijzigd door Keksi op 24-05-2006 14:19:48 ]
Danmark: more usefull every day!
pi_38162054
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef Dezz het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af waarom ik dan bij je naam een Nederlandse vlag als plaatje zie
Simpel.
Van nature ben ik behoorlijk chauvinistisch
Ik ben / was dol op Nederland en dus doet het des te meer zeer om te zien hoe misselijk hard alles achteruit gaat voor mijn gevoel.

Ik zie alleen niet meer gebeuren dat de zaken verbeteren. Dus misschien dat ik die atavar ook nog wel eens weghaal
Profiel opgeheven.
pi_38165829
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:33 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Die regel moeten we idd gewoon gaan instellen, eerst profiteren van alle voorzieningen hier, waar de mensen die hier werken veel voor moeten afstaan en dan in een gunstigere belastingklimaat je centjes verdienen terwijl je diegene die jouw studie heeft betaald in een rietenhut mag gaan zitten omdat niemand zijn voorzieningen meer betaald.
Onzin. De belastingdruk ligt in Nederland al een tijdje ergens rond de 60%. Mijn ouders hebben voldoende belasting bij elkaar geharkt om mijn studie indirect te betalen (en die van 10 andere jongelui). Als ik al iemand iets schuldig ben, dan is het mijn ouders. In een normaal land hadden mijn ouders of ikzelf ook gewoon mijn studie betaald. Studiefinanciering? Laat de studenten zelf maar opdraaien voor de kosten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_38166174
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:12 schreef Keksi het volgende:

[..]

Ja totdat je ontslagen wordt... Ik verbaas me er toch altijd over dat in de VS (17%)en de UK 12% van de mensen onder de westerse-armoede grens ligt, terwijl dat in Frankrijk 8% is en in Nederland 8%... Het geld moet ergens vandaan komen.

Edit: Bron

Maar vertel eens, wat zijn de dingen die jouw tegenstaan aan Canada? Hoe lang zit je er eigenlijk al...
De dingen die me tegenstaan? Poeh.....Het enige vervelende is dat je hier wachtlijsten hebt voor de gezondheidszorg, daarentegen is medicare hier wel gratis en kan je je vrij makkelijk bijverzekeren voor de dingen die niet gedekt worden. In de US ligt de grens op 17% maar In Canada ligt die grens kennelijk op 12.8%. Ik zie hier nauwelijks zwervers in Quebec,(veel minder dan in Den Haag of Rotterdam) Ja, je kan hier makkelijker ontslagen worden, maar zo is dat nou eenmaal hier. Ik heb daar ook over gesproken met mijn nieuwe Canadese vrienden en zij zeggen dat dat met een korrel zout genomen kan worden.(gebeurt meestal alleen bij de kouwe multinationals)

Ik zit nu 2 maanden in Quebec, dat lijkt kort maar ik ken hier geen Nederlanders. Geloof me, als je hier zit en gebruik moet maken van de voorzieningen, dan leer je heel snel hoe bepaalde dingen inelkaar steken. We hebben een tijdelijk appartement gekregen (heeft werkgever geregeld) en toen we hier gingen zoeken hadden we binnen 1 dag een mooi gerenoveerd appartement(90m2 gevonden met uitzicht op de rivier en een mooi eiland. Afgezien daarvan zitten we op loopafstand van de Montmorency waterval. Het levensonderhoud is veel goedkoper, een gezin met baby kan voor 130 Dollar een week goed eten en dat is inclusief luiers en babymelk. Electriciteit kost je rond de 50 dollar per maand. Kinderopvang kost 7 dollar per dag maar die prijzen verschillen hevig per provincie.

Het leven in Quebec is zeer relaxed, mensen zijn beleefd en wachten netjes voor de ingangen van de bus. Men dringt niet voor in de supermarkt en zeggen elkaar vaak gedag. De hele sfeer hier is veel gemoedelijker dan in bijvoorbeeld Den Haag. Ik heb hier nog geen diefstal gezien of een aso die midden in de binnenstad het nodig vindt zijn wijf een ram te verkopen of andere dingen die in Den Haag toch redelijk normaal zijn. De gehele attitude van Canadezen is gewoon rustig. Ik voel me hier minder allochtoon dan in eigen land, dat is zeker.

Het enige dat me echt tegenstaat aan Canada is poutine! http://en.wikipedia.org/wiki/Poutine

[ Bericht 1% gewijzigd door Panzerknacker op 24-05-2006 16:14:31 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:13:54 #160
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38166677
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onzin. De belastingdruk ligt in Nederland al een tijdje ergens rond de 60%. Mijn ouders hebben voldoende belasting bij elkaar geharkt om mijn studie indirect te betalen (en die van 10 andere jongelui). Als ik al iemand iets schuldig ben, dan is het mijn ouders. In een normaal land hadden mijn ouders of ikzelf ook gewoon mijn studie betaald. Studiefinanciering? Laat de studenten zelf maar opdraaien voor de kosten.
Dus als je ouders geen ruk hadden gedaan, dan was je zelf ook afgeschreven in jouw ideale wereld? Aangezien je loon niet hoog ligt zonder opleiding, je collegegeld + boeken + levensonderhoud + verzekeringen + huur zal moeten ophoesten elke maand, een fulltime studie zal moeten volgen.....jij kan dat makkelijk waarschijnlijk, maar ikzelf zou toch wel afgeschreven zijn op mijn 35e. En dan ben ik zelf nog cum laude door twee opleidingen gerolt. Denk even na voor dat je iets uitkraampt, dat ben je je ouders wel verschuldigd die ervanuit gaan dat je slim bent geworden door die door hun betaalde opleiding!

edit: in jouw wereld bepalen de geldvoorraden van de pappie en de mammie de kansen van slagen in het leven voor het kind. Echt eerlijkheid troef joh.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grumpey op 24-05-2006 16:21:57 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:17:29 #161
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38166844
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:35 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dus, NL loopt leeg. Niet zo raar eigenlijk. Men roept wel dat het zo goed gaat hier maar daar is weinig van te merken. Veel mensen zullen in staat zijn een veel beter leven op te bouwen elders. Ik ben zeer benieuwd hoe dit land zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren.
Ja, dat zegt men wel dat het zo slecht is, maar noem eens 5 landen waar het beter is?
Ik kom tot Denemarken en Luxemburg, na het nieuws van vanochtend.

Verder lijkt er af en toe wel meer 'vlucht-gedrag' in de mens te zitten. Weglopen van problemen, dat soort dingen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38167042
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, dat zegt men wel dat het zo slecht is, maar noem eens 5 landen waar het beter is?

Verder lijkt er af en toe wel meer 'vlucht-gedrag' in de mens te zitten. Weglopen van problemen, dat soort dingen.
Ik heb in andere posts al aangegeven op welke vlakken specifiek de problemen liggen. Ik voel met in ieder geval allochtoon in mijn eigen land.

Vluchtgedrag heeft het niet veel mee te maken, het is meer zoeken naar een prettigere woonomgeving omdat je denkt dat je dat hier niet snel meer (terug) krijgt.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:22:07 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38167052
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:44 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik naar Amerika wil verhuizen moet ik toch ook eerst een inburgeringsexamen afleggen?
Als ik naar Australie wil verhuizen moet ik toch ook allerlei dingen kunnen overleggen en bewijzen alvorens ik naar binnen mag?

Zo raar lijkt me dat niet.
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Amerika binnen wilt.
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Australië binnen wilt.

En er is een verschil tussen een inburgeringsexamen en "dingen overleggen en bewijzen" want met goede documentatie moet je overal mee aankomen en staat ook niet ter discussie.

Raar? Nederland is het enigste westerse land ter wereld dat deze eis stelt aan huwelijks immigranten.

Nederland wil blijkbaar dat Nederlanders met buitenlandse partners hun in Nederland opgedane kennis maar naar elders meenemen.

Op de FP stond trouwens dat in de laatste 2 maanden (sinds 15 maart) er 106 mensen een inburgeringsexamen afnamen. Dat zou dus moeten neerkomen op pak-em-beet 700 per jaar. En er zijn in 2005 meer dan 90.000 immigranten geweest.... mis ik ergens iets?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:27:47 #164
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38167222
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zien En ja in Canada zitten een miljoen moslims, in de VS 7 miljoen...
In de VS wonen ook 300 miljoen mensen, dat is dus niet te vergelijken.

Verder hebben de VS hun eigen immigranten problematiek, in principe komen in Noord Amerika net als in Europa de immigranten uit het zuiden. In Europa is dat het Midden Oosten en Afrika, in Noord Amerika is dat het Caribisch gebied en Latijns Amerika. De afkomst maakt weinig uit, de problematiek hetzelfde.

Maar dit topic gaat niet over immigranten, maar over emigranten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38167244
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je van vluchtgedrag kan spreken. Als je elders meer en/of betere mogelijkheden hebt om de dingen te bereiken die je wilt in je leven, waarom zou je dan in Nederland blijven?
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:33:43 #166
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38167451
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Het ligt er ook een beetje aan wat je verstaat onder levenskwaliteit. In Amerika moet je gewoon hard werken voor je centen, maar als je dat doet, dan krijg je daar in ieder geval wat voor terug en hoef je in ieder geval minder terug te geven aan de staat.

Amerika heeft geen goed sociaal stelsel inderdaad, en geen ziekenfonds. Maar daar gaat ook zo'n beetje de halve schatkist heen in Nederland, en met de baby-boomer generatie die in de komende 5 a 10 jaar allemaal met pensioen gaan zal dat nog een enorm probleem worden in Nederland. Hetzelfde met Social Security in de VS natuurlijk, ze hebben wel een sociaal stelsel, alleen krijg je niet zoveel als in Nederland.

Maar dat soort dingen zijn geen redenen om wel of niet te vertrekken. Als je een goede instelling hebt kun je overal voor jezelf een leven opbouwen. Ook in kwalitatief gesproken minder goede landen zoals de VS of Canada.
-
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:36:03 #167
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38167529
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Goh ik ben het nooit met je eens, maar alles wat je hier zegt is gewoon waar !
Ik heb het al ontkracht met cijfers van het CBS, het zijn niet voornamelijk Nederlanders die re-migreren. Zie mijn posting ergens hierboven.
-
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:47:00 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38167972
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat hilarisch is, mensen die janken over de Islamisering van Nederland en dan ondertussen naar een land vertrekken waar nog meer moslims wonen of waar (in Canada bijv) er plannen zijn om een Sharia systeem in te voeren
Klinkklare onzin. Echt. Een of andere moslim in 1 provincie probeert eens wat, en dat is door de regering al meteen de kop in gedrukt...... dat je dat soort onzinargumenten moet gebruiken om potetentiele emigranten in dit topic te "waarschuwen over de gevaren" van landen waar meer moslims wonen slaat echt nergens op.

Sowieso slaat het echt helemaal nergens op dat iemand zich echt zorgen zou maken om de hoeveelheid moslims die in een land wonen, en dat is ook geen goede reden om uit Nederland te vertrekken. Echt een kul argument.

In alle westerse landen bestaat een immigranten minderheid, en in Noord Amerika is die minderheid nog veel groter dan in Nederland. In Noord Amerika komen ze uit Zuid Amerika en Azië, in Europa uit Afrika en het Midden Oosten, en in Australië uit China, India en Indonesië. Niemand emigreerd naar een ander land omdat ze in dit land problemen hebben met een bepaalde minderheid, want diezelfde problemen zullen ze uiteindelijk ook wel weer tegen komen in andere westerse landen.

Kul dus. Humbug.
-
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:18:01 #169
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_38169247
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoezo?
Ik mag toch aannemen dat je de taal aan het leren bent ?
Tuurlijk ben ik de taal aan het leren alleen het is super moeilijk (zeker het lezen dat duurt wel een tijdje) En ondertussen moet je wel rekeningen betalen en andere dingen in het Thais. het is dus vrij lastig om dat in het begin te doen zonder Thaise vriendin. Ook is imigratie hier niet zo makkelijk als het lijkt je hebt niet zomaar een visa om te kunnen werken. Dat gaat allemaal makkelijker als je een vriendin of vrouw hebt.

Er staan me wel een paar dingen tegen hier in Thailand/Bangkok maar daar kan ik wel mee leven. Gezien het feit datik veel beter kan duiken en naar de zee kan gaan als in Nederland. Wat me tegenstaat is het verkeer hier.. veel erger qua files als als Nederland. Ook is er censuur qua seks en roken (houd gewoon niet van censuur). Afspraken staan hier iets minder vast als in Nederland. Maar goed voor de rest bevalt het super.

[ Bericht 21% gewijzigd door niet_links op 24-05-2006 17:42:39 ]
mai pen rai
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:43:46 #170
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38170124
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Op de FP stond trouwens dat in de laatste 2 maanden (sinds 15 maart) er 106 mensen een inburgeringsexamen afnamen. Dat zou dus moeten neerkomen op pak-em-beet 700 per jaar. En er zijn in 2005 meer dan 90.000 immigranten geweest.... mis ik ergens iets?
Dat lage getal viel me ook al heel erg op ja.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38171285
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Klinkklare onzin. Echt. Een of andere moslim in 1 provincie probeert eens wat, en dat is door de regering al meteen de kop in gedrukt...... dat je dat soort onzinargumenten moet gebruiken om potetentiele emigranten in dit topic te "waarschuwen over de gevaren" van landen waar meer moslims wonen slaat echt nergens op.

Sowieso slaat het echt helemaal nergens op dat iemand zich echt zorgen zou maken om de hoeveelheid moslims die in een land wonen, en dat is ook geen goede reden om uit Nederland te vertrekken. Echt een kul argument.

In alle westerse landen bestaat een immigranten minderheid, en in Noord Amerika is die minderheid nog veel groter dan in Nederland. In Noord Amerika komen ze uit Zuid Amerika en Azië, in Europa uit Afrika en het Midden Oosten, en in Australië uit China, India en Indonesië. Niemand emigreerd naar een ander land omdat ze in dit land problemen hebben met een bepaalde minderheid, want diezelfde problemen zullen ze uiteindelijk ook wel weer tegen komen in andere westerse landen.
Kul dus. Humbug.
ach ik ben het wel zat dat er hier wel zo'n anti-marokkaan/turk/allochtonen sfeer hangt. Er hoeft maar 1 van die lui iets verkeerd te doen en het straat breed in de krant en op fok en iedereen blert dat hij weer het land uit moet. Dat heb je in andere landen niet zo erg .. mssn frankrijk en engeland?
En daarbij is 1 van mn weinige overwegingen om hier te blijven toch wel het zorgstelsel, hoe duur het ook is, we zijn als nederland wel 1 van de weinige die nog een redelijk sociaal stelsel hebben. Dat in amerika is echt flink naadje .
En daarbij komt natuurlijk ook nog het feit dat de vergrijzing hier wel heel hard loopt, en wij straks dus lekker mee( en meer en meer ) moeten betalen. Voor fouten die vroeger zijn gemaakt. Dank u wel ...
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_38171634
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:47 schreef maartena het volgende:

[..]

Kul dus. Humbug.
bedankt voor het bevestigen van mijn punt
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:33:25 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38171726
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef sitting_elfling het volgende:
ach ik ben het wel zat dat er hier wel zo'n anti-marokkaan/turk/allochtonen sfeer hangt. Er hoeft maar 1 van die lui iets verkeerd te doen en het straat breed in de krant en op fok en iedereen blert dat hij weer het land uit moet. Dat heb je in andere landen niet zo erg .. mssn frankrijk en engeland?
Dat heb je in de VS ook hoor.... verander gewoon het woord Marokkaan voor Mexicaan, en je hebt al een behoorlijk sterke vergelijking. ****kanen stelen auto's en fietsen, ****kanen zorgen altijd voor problemen op straat, ****kanen komen maar het land binnen en werken niet, ****kanen spreken alleen maar hun eigen taal en willen de onze niet leren, etc etc....

Als je echt een vergelijking gaat maken zul je al snel tot ontdekking komen dat het enige echt verschil tussen de Marokkaan en de Mexicaan is dat de ene een Moslim is, en de andere een Katholiek. Beide groepen willen hun eigen religieuze gebouwen openen, alleen hier in de VS gaat het om spaans sprekende zwaar katholieke kerken, en in Nederland gaat het om moskees.

Natuurlijk zijn er nogal wat culturele verschillen, maar het "basis stereotype immigrant" is niet ze verschillend in beide landen.

De afkeer van anderen in Nederland is alleen wel veel sterker, waar men hier de andere cultuur met open armen ontvangt. Hier is men ook voornamelijk sterk gekant tegen de illegalen die de grens over trekken, niet tegen de legalen die hier al jaren wonen.

Maar zoals ik eigenlijk al zei is de aanwezigheid van een minderheid in een land echt een KUL argument om te emigreren. Als je daar echt mee zit moet je in een klein dorpje op IJsland gaan wonen ofzo, of mischien het noorden van Finland ofzo.
-
pi_38172008
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat heb je in de VS ook hoor.... verander gewoon het woord Marokkaan voor Mexicaan, en je hebt al een behoorlijk sterke vergelijking. ****kanen stelen auto's en fietsen, ****kanen zorgen altijd voor problemen op straat, ****kanen komen maar het land binnen en werken niet, ****kanen spreken alleen maar hun eigen taal en willen de onze niet leren, etc etc....

Als je echt een vergelijking gaat maken zul je al snel tot ontdekking komen dat het enige echt verschil tussen de Marokkaan en de Mexicaan is dat de ene een Moslim is, en de andere een Katholiek. Beide groepen willen hun eigen religieuze gebouwen openen, alleen hier in de VS gaat het om spaans sprekende zwaar katholieke kerken, en in Nederland gaat het om moskees.

Natuurlijk zijn er nogal wat culturele verschillen, maar het "basis stereotype immigrant" is niet ze verschillend in beide landen.

De afkeer van anderen in Nederland is alleen wel veel sterker, waar men hier de andere cultuur met open armen ontvangt. Hier is men ook voornamelijk sterk gekant tegen de illegalen die de grens over trekken, niet tegen de legalen die hier al jaren wonen.

Maar zoals ik eigenlijk al zei is de aanwezigheid van een minderheid in een land echt een KUL argument om te emigreren. Als je daar echt mee zit moet je in een klein dorpje op IJsland gaan wonen ofzo, of mischien het noorden van Finland ofzo.
wrom ben jij naar amerika gegaan dan ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:47:30 #175
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38172210
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:42 schreef sitting_elfling het volgende:
wrom ben jij naar amerika gegaan dan ?
Mijn vrouw is Amerikaanse, ik ben dus voor de liefde gegaan. Of eigenlijk voor de heimwee die mijn vrouw had na jaren in Nederland gewoond te hebben.

Ik ben in ieder geval niet vertrokken uit Nederland vanwege de Marokkanen problematiek, en ik wil nogmaals bestempelen dat ik dat ook een echt totaal onzinnige reden vind om uit een land te vertrekken.

Je verlaat een land omdat je de mogelijkheid hebt tot een betere baan, wellicht omdat het belastingklimaat beter is, (of het klimaat algemeen met al die regen in Nederland), mischien verlaat je Nederland omdat je in Duitsland of België nog echt een huis kunt betalen, maar je vertrekt niet omdat een minderheid problemen in Nederland veroorzaakt, want immigrantenminderheden zul je overal tegenkomen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')