abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:12:58 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38140477
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:27 schreef siggi het volgende:

[..]

Maar dat komt nu wel in steeds meer wijken voor in de grote steden in Nederland, voornamelijk in de Randstad voor zover ik weet.
Dus jou voorstel is dan:"Iedereen die zich daar niet happy bij voelt gaat maar verhuizen naar buiten de Randstad en laat het daar maar lekker verpauperen."

Leuk toekomstbeeld voor Nederland; verpauperde Randstad waar je goed je talen moet kunnen spreken je weg te kunnen vinden terwijl de rest vertrekt naar de provincie of buitenland
onzin. Ik woon in zo'n wijk in Amsterdam en heb nergens last van. Sterker nog, ik voel me veiliger dan in de achterhoek met al die skinheads (om even een andere standaardgedachte van de massa erbij te halen)
pi_38141579
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
IK hoor trouwens weinig mensen over het onderwijs. In NL is dat wel heel betaalbaar maar de kwaliteit is behoorlijk ruk.
Nederland haalt anders wel topscores bij de PISA-onderzoeken. Dit in tegenstelling tot Duitsland, waar men dan ook vaak jaloers naar het Nederlandse schoolsysteem kijkt. Met het schoolsysteem in Noordrijn-Westfalen* is dan ook een hoop mis. Ik noem eens wat op:
- Geen inspectie
- Geen centraal eindexamen
- Basisschool begint pas bij groep 3
- Voortgezet onderwijs begint al bij groep 7 - te vroeg om goed te kunnen kiezen
- Algemeen niveau van de scholen is veel lager dan in Nederland, zoals uit het PISA-onderzoek blijkt.
- Uitrusting van scholen met computers e.d. vaak rampzalig
- Toestand schoolgebouwen vaak rampzalig - soms moeten delen ervan wegens instortingsgevaar(!) ontruimd worden.

* Napalm: Kijk eens naar je sig: Rijnland Westfalen bestaat niet. Rijnland-Palts en Noordrijn-Westfalen wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2006 22:36:29 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:31:46 #103
46960 StefanP
polemicist
pi_38146589
Ach, nog een jaartje of vijf en dan realiseren de pseudocommunisten misschien eindelijk wel dat er grote aantallen hoogopgeleiden weg trekken.

Vergis je niet, want een deel van de emigranten mag dan wel bestaan uit allochtonen die terugkeren maar de rest is grotendeels hoogopgeleiden die Nederland beu zijn. Elk jaar -noem maar iets- 40 of 50 duizend, tel uit je verlies na een paar jaar! Precies de mensen waar een kenniseconomie het van moet hebben. Maar ja, als schamele loontjes betaalt, die vervolgens met 60% belast en dan ook nog eens de hoofdprijs vraagt voor elementaire behoeften zoals een huis, energie en een auto, dan is het snel bekeken. Vooral als je daarnaast mensen in elk facet van hun leven dwars zit met oneindige regelzucht.

Het is hier zoveel vrijer, ruimer, goedkoper en beter leven. Echt, de levenskwaliteit is zo veel hoger. Ja, je moet wel een goede baan hebben, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Keyword: eigen verantwoordelijkheid! Geen overheid die alles voor je bepaalt, en alles van je afneemt als je wel besloot om door te leren en iets van je leven te maken. Geen vandalisme, geen viezigheid, geen verloedering, je hebt ruimte, mensen zijn niet chagrijnig of zelfs agressief, in het verkeer geeft men elkaar ruimte, het weer is er goed. Als je in je rijtjescontainer van 3 ton woont, dagelijks in de file staat naar je werk terwijl het meestal regent, je 5 van de 8 uur voor de overheid mag werken en zaterdags in de enige overvolle drukke winkelstraat je door de hangjongeren en chagrijnige massa moet persen, dan is dat best ok, als je niet beter weet. Dat is precies het probleem. Men denkt 'het hoort zo' of haalt er zweverige onzin bij als "ja maar ons sociale stelsel kost geld! En Nederland is vol, dus we moeten als ratten op elkaars lip wonen!"

[ Bericht 6% gewijzigd door StefanP op 24-05-2006 00:39:11 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 24 mei 2006 @ 00:41:12 #104
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_38146854
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:31 schreef StefanP het volgende:

Het is hier zoveel vrijer, ruimer, goedkoper en beter leven. Echt, de levenskwaliteit is zo veel hoger. Ja, je moet wel een goede baan hebben, maar dat is je eigen verantwoordelijkheid. Keyword: eigen verantwoordelijkheid! Geen overheid die alles voor je bepaalt, en alles van je afneemt als je wel besloot om door te leren en iets van je leven te maken. Geen vandalisme, geen viezigheid, geen verloedering, je hebt ruimte, mensen zijn niet chagrijnig of zelfs agressief, in het verkeer geeft men elkaar ruimte, het weer is er goed. Als je in je rijtjescontainer van 3 ton woont, dagelijks in de file staat naar je werk terwijl het meestal regent, je 5 van de 8 uur voor de overheid mag werken en zaterdags in de enige overvolle drukke winkelstraat je door de hangjongeren en chagrijnige massa moet persen, dan is dat best ok, als je niet beter weet. Dat is precies het probleem. Men denkt 'het hoort zo' of haalt er zweverige onzin bij als "ja maar ons sociale stelsel kost geld! En Nederland is vol, dus we moeten als ratten op elkaars lip wonen!"
Geld dat ook voor de gekleurde medemens in de USA???
pi_38147272
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:31 schreef StefanP het volgende:
Ach, nog een jaartje of vijf en dan realiseren de pseudocommunisten misschien eindelijk wel dat er grote aantallen hoogopgeleiden weg trekken.

Vergis je niet, want een deel van de emigranten mag dan wel bestaan uit allochtonen die terugkeren maar de rest is grotendeels hoogopgeleiden die Nederland beu zijn. Elk jaar -noem maar iets- 40 of 50 duizend, tel uit je verlies na een paar jaar! Precies de mensen waar een kenniseconomie het van moet hebben. Maar ja, als schamele loontjes betaalt, die vervolgens met 60% belast en dan ook nog eens de hoofdprijs vraagt voor elementaire behoeften zoals een huis, energie en een auto, dan is het snel bekeken. Vooral als je daarnaast mensen in elk facet van hun leven dwars zit met oneindige regelzucht.

mooi zo, lekker daar blijven dan in je paradijsje
X
  woensdag 24 mei 2006 @ 02:07:01 #106
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38148709
Ik denk dat er veel mensen zijn die vergeten dat er ook vrij veel Nederlanders zijn die een buitenlandse partner hebben. Door meer welvaart en goedkopere reizen zijn we steeds vaker op pad, en met de toevoeging van het Internet in de afgelopen 10 jaar zijn er steeds meer Nederlanders die een niet-Nederlandse partner hebben, en hebben besloten een leven op te bouwen met die partner.

En dan sta je voor de keuze. Nederland, of het land van je partner. En o.a. doordat we in Nederland met de situatie zitten dat veel Marokkanen en Turken een bruid willen importeren uit het thuisland, zijn de wetten in de laatste jaren zeer verscherpt met betrekking tot het naar Nederland halen van een buitenlandse partner. Zelf ken ik veel Nederlands-Amerikaanse stellen door diverse onine groepen waar ik lid van ben, dus ik weet dat er veel Nederlanders zijn die hun liefde in een ander westers land hebben gevonden, zoals bijvoorbeeld de VS, Canada, Australië, Nieuw Zeeland, en andere niet-EU landen. En dat zijn toch vaak Nederlanders met een opleiding en kennis die in een ander land - met name een Engels sprekend land - toch gemakkelijk aan de bak kunnen komen.

Ik heb zelf een partner naar Nederland gehaald, en in 1998 was het al vrij moeilijk om dat te regelen. Tegenwoordig is de inburgeringscursus verplicht, ook voor huwelijksimmigranten:
quote:
Uw echtgenoot/partner wil bij u gaan wonen in Nederland. Dan moet hij aan de volgende voorwaarden voldoen:

* hij is met u gehuwd en het huwelijk is in Nederland bij de Gemeentelijke Basisadministratie geregistreerd
* of u bent beide ongehuwd en u kunt dit met officiële gelegaliseerde documenten aantonen
* hij vormt geen gevaar voor de openbare orde
* hij is 21 jaar of ouder. In het geval van gezinshereniging, dient hij 18 jaar of ouder te zijn
* hij gaat met u samenwonen zodra hij in Nederland is:
- hij gaat met u een gezamenlijke huishouding voeren
- hij gaat zich inschrijven op hetzelfde adres als u
* hij moet het basisexamen inburgering afleggen

Het basisexamen

Het basisexamen inburgering is een examen dat afgelegd moet worden in het land waar men verblijft. Dus vóór de komst naar Nederland. Het basisexamen wordt mondeling, in het Nederlands, afgenomen. Daarbij wordt basiskennis van de Nederlandse taal en van de Nederlandse samenleving getoetst. Het basisexamen wordt afgelegd bij een Nederlandse ambassade of consulaat-generaal in het buitenland.
Iemand die dus een Amerikaanse vrouw naar Nederland wil halen die dus compleet westers is, zich goed zal kunnen aarden in Nederland, zich gemakkelijk kan aanpassen aan de Nederlandse cultuur, en zelfs de mogelijkheid heeft om in een internationaal bedrijf in het Engels aan de slag te gaan, moet eerst ergens op een consulaat of indien al in Nederland bij de Nederlandse IND in het Nederlands een inburgeringsexamen afleggen voordat ze het land in zou mogen.

Ik kan uit ervaring vertellen dat het Nederlands niet simpel is aan te leren voor iemand die uit een Engelstalig land komt. Mijn vrouw had er toch 3 jaar voor nodig om op een fatsoenlijk niveau Nederlands te kunnen leren, en dat willen ze dus nu VOORAF geregeld zien.

Ik vind het dan ook niet zo gek dat iemand die een partner uit een westers land wil halen, liever naar het land van de partner verhuisd, en dus inderdaad zijn in Nederland opgedane opleiding en kennis met zich meeneemt. Het Engels is voor een Nederlander relatief makkelijk aan te leren, en de meeste Nederlanders van de generatie 40 of jonger spreken al vrij goed Engels en de stap naar een Engelstalig land is dus makkelijker dan een Engelstalige naar Nederland te halen. En eigenlijk geld dat voor veel meer talen, Nederlands is gewoon een erg lastige taal om te leren.

Omdat men in Nederland dus een een of andere afkeer lijkt te bestaan van niet-westerse immigranten en er dus zo'n strikt inburgerings proces is, verlaten dus veel Nederlanders met buitenlandse partner dus het land. En daarmee nemen ze dus ook hun kennis mee, en word tevens de kans verspeeld om westerse kennis uit andere landen naar Nederland te halen.

Dat zelfs een huwelijkspartner word verplicht om VOOR aankomst Nederlands te leren is echt complete onzin, en is voor een gedeelte verantwoordelijk dat zoveel Nederlanders vertrekken.

En het ergste is nog eigenlijk dat de reden waarom die regel is ingesteld (de uithuwelijkingen van Marokkanen en Turken) geen enkel effect blijkt te hebben, omdat Turken en Marokkanen namelijk door de wet van vrij personen verkeer binnen de EU, en Belgische immigratiewetgevingen 3 maanden in België kunnen gaan werken (en ze hebben natuurlijk best een Belgisch/Marokkaans familie lid waar ze eventjes voor kunnen werken, of ze kunnen gewoon legaal een baan vinden) en daarna mogen ze opeens in België wel een importbruid trouwen, en vervolgens mogen ze die wel naar Nederland halen zonder die inburgeringscursus. Dit komt door gaten in de Belgische wetgeving en de EU wetten m.b.t. personen verkeer en getrouwden. Deze route word ook wel de "België route" genoemd, en kan blijkbaar ook via Spanje worden toegepast, tevens een EU land. En door die gaten in de EU landen kunnen Marokkanen en Turken nog steeds hun bruiden halen..... en wie zijn de pineut?

Inderdaad.... de Nederlanders die compleet legaal een westerse partner naar Nederland willen halen, die wellicht ook nog eens een positief effect kan hebben op de Nederlandse economie en/of werkgelegenheid. Maar nee, DIE moeten dus wel weer eerst Nederland gaan zitten leren. Vind jij het dan gek dat zoveel Nederlanders dan maar vertrekken uit Nederland?

Ik niet..... Bedankt, Rita Verdonk voor die fantastische inburgeringscursus die totaal het gewenste effect mist.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38148767
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 00:41 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Waar doelt u op?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 24 mei 2006 @ 02:13:13 #108
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38148830
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is niet omdat mijn stelling onwaar is, maar omdat men gewoon niet waardeert wat men hier allemaal heeft.

Fucking economische vluchtelingen uit Nederland... Het moet niet veel getikter worden

De tering voor ze, verwende zeiksnorren.

V.
Helemaal mee eens, ik kots werkelijk op mensen die op Nederland zitten te zeiken, er zijn mogelijk 2 á 3 landen over de hele wereld waar het mogelijk ietsje beter leven, voor de rest zit Nederland gewoon in de top. Politiek klimaat is uiterst stabiel, relatief lage criminaliteit, redelijk hoge belastingen maar goede voorzieningen krijgt men daar voor terug (wat resulteerd in een grote middeklasse, kleine onderklasse >> minder sociale problemen/criminaliteit).

Zoals Rommel al eerder in dit topic zei, vele denken dat het gras aan de overkant altijd groener is, ze zullen met hangende pootjes terugkomen (meeste immigranten zijn mensen die weer naar nederland re-emigreren).
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  woensdag 24 mei 2006 @ 02:15:26 #109
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38148870
quote:

[..]

Ja haal weer eens een slachtofferrol cliché uit de kast, sociaal zwakkeren/lagere klasse zullen het idd daar een stuk minder hebben, maar er zijn daar meer blanken (wat uiteraard absoluut gezien logisch is) dan zwarten die onder aan de maatschappij hangen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_38149574
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 02:13 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, ik kots werkelijk op mensen die op Nederland zitten te zeiken, er zijn mogelijk 2 á 3 landen over de hele wereld waar het mogelijk ietsje beter leven, voor de rest zit Nederland gewoon in de top. Politiek klimaat is uiterst stabiel, relatief lage criminaliteit, redelijk hoge belastingen maar goede voorzieningen krijgt men daar voor terug (wat resulteerd in een grote middeklasse, kleine onderklasse >> minder sociale problemen/criminaliteit).

Zoals Rommel al eerder in dit topic zei, vele denken dat het gras aan de overkant altijd groener is, ze zullen met hangende pootjes terugkomen (meeste immigranten zijn mensen die weer naar nederland re-emigreren).
Ik weet niet waar in Nederland jij woont, maar waar ik vandaan kom is het toch iets anders. Waar haal je het vandaan dat Nederland een politiek stabiel klimaat heeft, of ontgaatd alle politieke meuk inclusief het vallen van regeringen en het abominabel slechte beleid je soms? De criminaliteit is relatief helemaal niet zo laag. Ik woonde in Den Haag zuid oost en kreeg daar bijna dagelijks wel kankerzooi te zien met een complete veldslag voor mijn huisdeur als hoogtepunt. Hoge belastingen, hoge energieprijzen.....man ik kon zelfs geen huisarts en tandarts krijgen omdat alles vol zat. Als ik al iets moest hebben dan kon ik naar de ehbo van het ziekenhuis om daar de situatie uit te leggen.

90000 ballen neertellen voor een shyte-appartement uit de jaren 50 omdat er voor minder niks te krijgen is en via de woningbouw ben je al helemaal kansloos. Toen mijn broer bij de woningbouw langsging voor een woning kreeg hij te horen dat hij z'n vrouw en kind in een daklozenhuis kon stoppen voor 3 maanden om een voorrangsverklaring te krijgen. Toen hij wegging zei die takketrut dat er nu eenmaal meer mensen zijn die een woning nodig hebben(al wijzend naar een kluit allochtonen)

Laatste dag in Nederland ben ik met het openbaar vervoer naar huis gegaan om nog eens goed naar m'n Nederlandse medemens te kunnen kijken en hoe ik ze zou missen, om meteen bij Schiphol op het betere duw, trek en scheldwerk getrakteerd te worden bij de ingang van de trein.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.....Realiseer je alsjeblieft voordat je op mensen kotst, dat niet iedereen even goede ervaringen heeft met ons kikkerlandje.
  woensdag 24 mei 2006 @ 03:20:56 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38149600
quote:
Ik heb het voor de duidelijkheid even opgezocht in de (zo heerlijk gebruikersvriendelijke) statline database van het CBS:

Van de immigranten waren er: 20 187 Nederlanders op een totaal van 92 297 immigranten.
Van de emigranten waren er: 53 729 Nederlanders op een totaal van 119 725 emigranten.

Er gaan dus aanzienlijk meer Nederlanders weg uit Nederland dan er Nederlanders terugkomen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38149616
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 03:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb het voor de duidelijkheid even opgezocht in de (zo heerlijk gebruikersvriendelijke) statline database van het CBS:

Van de immigranten waren er: 20 187 Nederlanders op een totaal van 92 297 immigranten.
Van de emigranten waren er: 53 729 Nederlanders op een totaal van 119 725 emigranten.

Er gaan dus aanzienlijk meer Nederlanders weg uit Nederland dan er Nederlanders terugkomen.
Een verschil van 33542, dat is aanzienlijk. Voor welke periode is dit?

Het is in ieder geval duidelijk dat er niet zo veel mensen met hangende pootjes terugkomen ivm tegenvallend gras.
  woensdag 24 mei 2006 @ 03:56:18 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38149724
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 03:23 schreef Panzerknacker het volgende:
Een verschil van 33542, dat is aanzienlijk. Voor welke periode is dit?
2005, het gaat over dezelfde getallen uit het nieuwsbericht en dit topic. Overigens was er in 2004 ook al een emigratie overschot. Ik wijd het nog steeds voor een deel aan de nieuwe inburgeringsregeling die ook geld voor parners uit westerse landen. Uit de gegevens van Statline kon ik ook halen dat na België en Duitsland ook Canada, de VS en het VK de grootste bestemmingen waren (voor zover bekend, het word niet precies bijgehouden waar mensen naar toe gaan), en dat zijn dus westerse bestemmingen. Lees mijn post hierboven voor meer verklaring.
-
  woensdag 24 mei 2006 @ 05:05:48 #114
46960 StefanP
polemicist
pi_38149837
quote:

[..]

Tuurlijk niet, die gooien we in de cel of laten we het gras maaien. Kom op zeg, waarom zouden we die beaners en niggers iets geven? Verschil moet er zijn.

Nogmaals: keyword eigen verantwoordelijkheid. Ze kiezen zelf wat ze van hun leven willen maken. Je moet jezelf eens horen, het eeuwige riedeltje dat alle blanken racisten zijn en alle zwarten gediscrimineerd en tegengewerkt worden
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 24 mei 2006 @ 05:11:29 #115
46960 StefanP
polemicist
pi_38149844
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 02:07 schreef maartena het volgende:

Lang verhaal
Klopt helemaal, het is te belachelijk voor woorden dat partners afkomstig uit het Westen hetzelfde inburgeringstraject moeten doorlopen. Ik heb dat ook al vaker gepost. De bedoeling, en dat weet iedereen maar het mag natuurlijk niet gezegd worden, is om een vloedgolf aan niet-westerse partners tegen te gaan. Om te voorkomen dat alle Turken, Marokkanen en Somaliers hun bruid(egom) uit het thuisland halen. Die paar Amerikaanse en Finse partners heeft niemand last van. Maar ja, het is natuurlijk rasjiesme!!!!! om die een ander traject te laten doorlopen.

Dus worden voornamelijk hoogopgeleide, bij voorbaat al bijna perfect ingeburgerde mensen met een vrijwel identieke set normen en waarden gedwongen eenzelfde inburgeringspad te volgen als de ongeschoolde Berber uit het Rifgebergte die niets met onze cultuur op heeft. Belachelijk natuurlijk, en ik ken persoonlijk zo drie mensen die daar jarenlang last van hebben gehad (en nog steeds hebben). Uit ellende is een daarvan naar Finland vertrokken met z'n vrouw.

Ga vooral zo door Nederland!
-Mark Steyn
  woensdag 24 mei 2006 @ 05:30:01 #116
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_38149868
Had ik al gezegd dat Nederland zuigt?
Free people own guns! Slaves do not!
  woensdag 24 mei 2006 @ 06:49:20 #117
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_38150007
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 03:16 schreef Panzerknacker het volgende:

[..]

Ik weet niet waar in Nederland jij woont, maar waar ik vandaan kom is het toch iets anders. Waar haal je het vandaan dat Nederland een politiek stabiel klimaat heeft, of ontgaatd alle politieke meuk inclusief het vallen van regeringen en het abominabel slechte beleid je soms? De criminaliteit is relatief helemaal niet zo laag. Ik woonde in Den Haag zuid oost en kreeg daar bijna dagelijks wel kankerzooi te zien met een complete veldslag voor mijn huisdeur als hoogtepunt. Hoge belastingen, hoge energieprijzen.....man ik kon zelfs geen huisarts en tandarts krijgen omdat alles vol zat. Als ik al iets moest hebben dan kon ik naar de ehbo van het ziekenhuis om daar de situatie uit te leggen.

90000 ballen neertellen voor een shyte-appartement uit de jaren 50 omdat er voor minder niks te krijgen is en via de woningbouw ben je al helemaal kansloos. Toen mijn broer bij de woningbouw langsging voor een woning kreeg hij te horen dat hij z'n vrouw en kind in een daklozenhuis kon stoppen voor 3 maanden om een voorrangsverklaring te krijgen. Toen hij wegging zei die takketrut dat er nu eenmaal meer mensen zijn die een woning nodig hebben(al wijzend naar een kluit allochtonen)

Laatste dag in Nederland ben ik met het openbaar vervoer naar huis gegaan om nog eens goed naar m'n Nederlandse medemens te kunnen kijken en hoe ik ze zou missen, om meteen bij Schiphol op het betere duw, trek en scheldwerk getrakteerd te worden bij de ingang van de trein.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.....Realiseer je alsjeblieft voordat je op mensen kotst, dat niet iedereen even goede ervaringen heeft met ons kikkerlandje.
100% met hem^^ of misschien wel meer.

Mijn pa had ook al zulke slechte ervaringen met nederlanders. En hij is zelf geboren als nederlander (100%).
Nederlandse zakenmensen zijn onbeschoft, brutaal en incompetent als het gaat om handel met het buitenland. Mij pa wilde een deal sluiten in Canada, en er kwam dus een nederlandse zakenman mee. En die was flink brutaal (waarschijnlijk had hij het zelf niet eens door), en heeft dus de deal verknalt.

Mijn pa en ik hebben beiden Canadees en Nederlands paspoort, en mijn pa is al sinds 6 mei terug in Canada, en ik ga na het afmaken van mijn universiteit ook terug. Ze mogen dit land houden.

Bij terugkomst van ons van Canada naar nederland in 1990 zijn we constant genaaid. Eerst werd het nederlands rijbewijs vernietigd ('per ongeluk kwijtgeraakt'), en hij had dus alle 5 rijbewijzen.
Daarna mochten we niet eens meer binnenkomen :| Terwijl mijn ma en pa dus beiden geboren nederlanders zijn, met nederlandse paspoorten. Mijn pa moest dus elke week stempelen.
Toen richtte mijn pa dus een eigen bedrijf op. Kregen geen hypotheek. Geen regelmatig inkomen. Terwijl we ruim boven modaal verdienden... en op dat inkomen ook nog een rotschop aan belastingen... klootzakken hier.

Nee, mijn pa had het al gezien, wegwezen hier.

De nederlandse ongeduld, onbeleefdheid, opdringerigheid, achterbaksheid en het constante gevoel dat ze je een loer proberen te draaien (zie finan. reclames, misleidende reclames, spookfacturen). Natuurlijk zijn niet alle nederlanders zo!
Nederlanders willen altijd op de voorgrond staan, met veel bombarie en voordringen, en kunnen zich niet gedeist houden zoals andere mensen.

Ze mogen dit land houden, met de mislukte multicult, islamisering, idiote bureaucratie, ambtenarij, belastingen, verpauperde onderwijs en zorg, abnormale huizenprijzen door speculanten en makelaars (legale maffia)...
quote:
Quote en disclaimer
Ik begrijp Panzerknacker 100%
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  woensdag 24 mei 2006 @ 07:51:29 #118
46960 StefanP
polemicist
pi_38150356
P'cies, nog iemand die uit eigen ervaring weet dat het helemaal niet zo bekrompen en achterlijk hoeft te gaan.
-Mark Steyn
pi_38150561
Dadelijk zijn de Nederlandsers weg hier en dan heb je alleen nog maar moslims hier
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:25:17 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38150711
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 08:13 schreef Ivo1986 het volgende:
Dadelijk zijn de Nederlandsers weg hier en dan heb je alleen nog maar moslims hier
En dan krijgt Rita Verdonk alsnog een bloemetje!

Echt, ik ken al 2 Nederlands/Amerikaanse koppels die vanwege die inburgeringscursus in Nederland maar gekozen hebben voor Amerika ipv Nederland, terwijl toen ik in 1998 mijn Amerikaanse naar Nederland haalde er veel meer Amerikanen voor Nederland kozen. Althans, in mijn persoonlijke sfeer, ik heb daar geen cijfers van.

En de Marokkanen en Turken waarvoor die hele inburgeringscursus bedoeld was halen nog vrolijk hun bruidjes op in Marokko via de Belgie Route en de Spanje Route.

Bedankt Rita!

Gek he, dat er in 2004 en 2005 zoveel meer Nederlanders vertrokken.....
-
pi_38151747
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 06:49 schreef msteggink het volgende:
...
Ik zal het niet snel zeggen: maar ik ben zo blij dat jij opgehoepeld bent naar Canada.

Al dat geprut met ambtenaren kan je de gemiddelde NL-er toch niet aanrekenen? Dat jij het gevoel hebt dat men jouw een loer probeert te draaien, komt vermoedelijk meer door jouw eigen achterdocht dan dat er idd zoveel mensen op jouw/jullie geld uit zijn. Denk je niet dat de bank een gegronde reden had om de hypotheek af te wijzen? Banken zijn namelijk meer dan bereid een hypotheek te geven te meer zij daarop goed verdienen!

Als Nederlander in het buitenland ben ik het met maar één regel oneens in Nederland: "respect moet je verdienen". Dat vind ik zulke bullshit, respect krijg je vanaf het begin en kan je hoogstens verliezen. Behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden en niet omgekeerd. Waarom iedereen met achterdocht benaderen??

Zelf woon ik in Denemarken en nou dat is ook niet alles kan ik je vertellen: het is hier akelig stil in bussen, niemand praat er met elkaar. Op de sportschool zegt er niemand wat en staat iedereen maar vrolijk met z'n MP3 te spelen. Als je geen Deens spreekt zal men weinig moeite doen jou te accomoderen op zo'n wijze dat je toch jouw doel bereikt. Men denkt dat men heer en meester is op de weg (mensen die inhalen voor een ambulance die met toeters en bellen aankomt). Je mag hier niet uit de band springen want mensen spreken je niet aan. En over hoge belastingdruk gesproken: van mijn salaris gaat sowieso 52% naar de staat, en dan komen nog de rekeningen...

Iedere staat heeft wel zo z'n eigen eigenaardigheden... Canada zal dat ook wel hebben, net als Denemarken, net als Noorwegen net als ... Het gras is echt niet altijd groener aan de overkant ...
Danmark: more usefull every day!
pi_38153192
quote:

[..]

Goh ik ben het nooit met je eens, maar alles wat je hier zegt is gewoon waar !
Allah Al Watan Al Malik
pi_38153337
Weet je wat hilarisch is, mensen die janken over de Islamisering van Nederland en dan ondertussen naar een land vertrekken waar nog meer moslims wonen of waar (in Canada bijv) er plannen zijn om een Sharia systeem in te voeren
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:30:20 #124
33189 RM-rf
1/998001
pi_38153628
Het opvallende is dat een deel van de grootste klachten, dingen zijn als : ' .... en als ik bij de woningbouw langs ga, dan hebben ze geen woning voor me..', of '...ik woon in zo'n slechte buurt...' of '..ik krijg geen hypotheek omdat ik slechts een minimumloon verdien..' ..

zelfs dat er kennelijk niet genoeg plek is in het OV ....

Dachten die mensen nu echt dat in het buitenland ze op immigranten zitten te wachten? Dat daar wel alles voor je geregeld wordt?
nee, juist op dat punt is nederland eerder zeer ruim... misschien is dat de denkfout die die mensen maken, aangezien juist zoveel in nederland geregeld wordt, denken ze gelijk dat _alles_ voor je gedaan wordt ... dat er woningen voor iedereen 'zomaar' beschikbaar gesteld worden ...?

Sommigen mensen beweren zo graag en makkelijk dat in nederland de staat alles voor je regelt, dat ze geshockeerd zijn als blijkt dat dat helemaal niet zo is, dat mensen in nederland wel degelijk gewoon eigen verantwoordelijkheid hebben en dat je ook in nederland gewoon _zelf_ beschikt over of je succesvol bent ....
Diegenen die dan het hardste klagen, zijn zelf gewoon door eigen schuld of door gebrek aan talent of opleiding mislukt.... en denken dan makkelijk dat het aan het land ligt, en dat het anders zou zijn als ze in een ander land wonen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_38154495
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:19 schreef Mutant01 het volgende:
Weet je wat hilarisch is, mensen die janken over de Islamisering van Nederland en dan ondertussen naar een land vertrekken waar nog meer moslims wonen of waar (in Canada bijv) er plannen zijn om een Sharia systeem in te voeren
onzin

Ik ga na mn studie ook emigreren , nederland is tov andere landen pokke duur + teveel regels + teveel zwak politiek geleuter .. en weinig resultaat + geen zin om strax tot mn 65e te werken + daarbij komt ook nog dat de mentaliteit echt poep is, minder werken en meer verdienen en als het ff kan nog een auto van de zaak ook men is nu eenmaal niet blij meer met het feit dat ze een baan hebben, ze willen een baan op 'niveau' + het is druk hier in nl + de islamisering van nederland + rita verdonk + te afhankelijk van de export.

Wat zal ik missen, ... zorgstelsel, als het ff kan wil ik naar amerika maar het sociale zekerheidsstelsel is echt FLINK HET NAADJE
Fc grunn
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_38154689
In amerika wonen meer moslims dan in Nederland hoor En wat ik vertelde over dat Sharia systeem is geen onzin
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:07:01 #127
27074 Dezz
The Dog
pi_38154765
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

onzin

Ik ga na mn studie ook emigreren , nederland is tov andere landen pokke duur + teveel regels + teveel zwak politiek geleuter .. en weinig resultaat + geen zin om strax tot mn 65e te werken + daarbij komt ook nog dat de mentaliteit echt poep is, minder werken en meer verdienen en als het ff kan nog een auto van de zaak ook men is nu eenmaal niet blij meer met het feit dat ze een baan hebben, ze willen een baan op 'niveau' + het is druk hier in nl + de islamisering van nederland + rita verdonk + te afhankelijk van de export.

Wat zal ik missen, ... zorgstelsel, als het ff kan wil ik naar amerika maar het sociale zekerheidsstelsel is echt FLINK HET NAADJE
Fc grunn
Wat een kul argumenten! Ik andere landen zijn ook veel regels, je moet er ook hard en lang werken en wil je in een fatsoenlijk land wonen dan zijn daar de producten/diensten ook duur!

Op argumenten als 'de islamisering van Nederland' en 'Rita Verdonk' reageer ik niet eens......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_38154828
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
In amerika wonen meer moslims dan in Nederland hoor En wat ik vertelde over dat Sharia systeem is geen onzin
maar heb je er minder last van ..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_38154840
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
Niet in percentages. Heb je een bron van dat Sharia systeem?
pi_38154957
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

maar heb je er minder last van ..
Ligt er maar net aan welk gebied je gaat
Allah Al Watan Al Malik
pi_38155007
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef basilisk het volgende:

[..]

Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zien En ja in Canada zitten een miljoen moslims, in de VS 7 miljoen...
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:15:34 #132
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_38155030
Ik denk dat het wel meevalt met de emigratie van hoogopgeleiden. Bij wetenschappers is er altijd een breed internationaal netwerk geweest en het aantal Nederlandse topmanagers dat internationaal aan de slag kan, valt bar tegen. Zo hoog staan Nederlanders internationaal helemaal niet aangeschreven.

Veel van de emigranten zijn bovendien agrariërs die in Canada, Polen of elders veel beter hun werk kunnen doen. Aangezien Nederland toch weinig toekomst heeft als landbouwnatie is dat waarschijnlijk juist een goede ontwikkeling.

Als je de bovendien mensen uit de statistieken haalt die vlak over de grens in België en Duitsland gaan wonen, is het vertrekoverschot ineens een stuk minder zorgwekkend. Die mensen blijven gewoon bijdragen aan de Nederlandse economie.

Veel stennis om weinig.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_38155100
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:07 schreef Dezz het volgende:

[..]

Wat een kul argumenten! Ik andere landen zijn ook veel regels, je moet er ook hard en lang werken en wil je in een fatsoenlijk land wonen dan zijn daar de producten/diensten ook duur!

Op argumenten als 'de islamisering van Nederland' en 'Rita Verdonk' reageer ik niet eens......
Ook veel regels ? Gruwelijk dat valt reuze mee, in amerika zijn de belastingen lager en ben je bij het minste of geringste ontslagen ipv dat eeuwenlange gezeik hier in nederland met vakbonden etc. En de kwaliteit van het leven in amerika en b.v australie liggen gemiddeld hoger dan in nederland. En amerika is echt niet heel erg prijzig op dit moment . De islamisering noem ik vooral omdat dit rete vaak in de kranten voorkomen, de media maakt hier zulke grote punten van, ik word hier zo moe van. En de nederlandse politiek stelt hedendaags echt niks meer voor. Met mensen zoals verdonk voorop, zo maak je jezelf in het buitenland echt belachelijk.
pi_38155183
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan welk gebied je gaat
als ik kijk bij CIA factbook, zie ik dat amerika qua percentage slechts 1% moslims heeft.
pi_38155283
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je in google Canada Sharia intypt krijg je een waslijst te zien En ja in Canada zitten een miljoen moslims, in de VS 7 miljoen...
Dat ging dus om een sharia-rechtbank in Ontario. Dat is er echter niet van gekomen:
bron

Er wonen ook veel meer mensen in Canada en de VS. Als percentage is dat dus veel lager dan in Nederland.
  woensdag 24 mei 2006 @ 11:23:23 #136
33189 RM-rf
1/998001
pi_38155285
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:09 schreef basilisk het volgende:

In Canada kon je voor civiele geschillen ook andere culturele rechtsystemen (dus eigendomsrecht, erfrecht e.d.) gebruiken om je bij oplossing van dat geschil door een rechter te beroepen ...

dus een erfrechtgeschil binnen islamitische familie, kan opgelost worden door een rechter die zich beroept op Sharia regelgeving ....

Het is niet zo dat bij normale rechtspraak tegen misdrijven de Sharia wordt toegepast, het gaat enkel om geschillen tussen burgers die beiden dan moeten instemmen of dat rechtsysteem van toepassing is.
Enkel kun je er makkelijk 'suggestieve' toespelingen over maken, de meeste mensen spreken wel makkelijk dingen na, vormen zich een mening, zonder exact te weten wat speelt.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:15 schreef Dwersdriever het volgende:

Als je de bovendien mensen uit de statistieken haalt die vlak over de grens in België en Duitsland gaan wonen, is het vertrekoverschot ineens een stuk minder zorgwekkend. Die mensen blijven gewoon bijdragen aan de Nederlandse economie.

Veel stennis om weinig.
Ik betwijfel het sterk ... ik denk dat die grenzgangers op veel punten wegvallen en je veel minder belasting van hen binnenkrijgt... terwijl ze veelal gebruik blijven maken van voorzieningen en voordelige regelingen ..
ze zullen vaker in het buitenland besteden en inkopen, en ook vermogensbelasting wordt niet meer geind, alswel lokale belastingen...

Ik heb er geen cijfers van, maar ik vermoed dat juist die 'net-over-de-grens'-woners financieel ontzettend nadelig zijn, wél profiteren van bepaalde voordelen, maar anderszijds het bijdragen eraan stevig ontlopen ... enkel loonbelasting als ze wel in nederland blijven werken...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_38155437
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:23 schreef basilisk het volgende:

[..]

Dat ging dus om een sharia-rechtbank in Ontario. Dat is er echter niet van gekomen:
bron

Er wonen ook veel meer mensen in Canada en de VS. Als percentage is dat dus veel lager dan in Nederland.
Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_38155616
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Fact is dat de moslims aldaar veel meer invloed hebben op het dagelijks leven dan hier. Als mensen dus vertrekken om de "islamitisering", vertrekken ze naar het verkeerde land. Hell, door de globalisering is elk land ter wereld wel verislamitiseerd. Het is dus een schijtexcuus om naar een ander land te vertrekken. Afgezien daarvan zitten de moslims aldaar ook geconcentreerd in de grote steden, het is misschien 1% gezien over heel amerika, maar ze zitten dan ook niet in de biblebelt.
Moslims hebben hier vooral veel invloed in de krant. Ze staan er veel te vaak 'onterecht' naar mijn mening in. Een moslim hoeft maar iets fout te doen en ze staan direct in de krant hier ... of een 'gekleurd' iemand steelt wat is het direct een marrokaan of turk dat is in andere landen minder
pi_38156786
Als ik hier zo de redenen lees om naar de VS te verhuizen, komt dat voornamelijk neer op de welbekende "ikke ikke ikke en de rest kan stikke" mentaliteit. Ik mag 150 op de snelweg, en Ik mag de hele tijd links rijden, maar iedereen anders moet met 80 op de rechter rijstrook blijven. En Ik heb een goede baan, Ik verdien veel geld, en dat wil ik allemaal zelf houden en niemand mag daar iets van hebben.

Maar wat nu als jij zelf die ander wordt. Wat nou als jij verlieft wordt op een collega, er een relatie uit voortvloeit en je daarom ontslagen wordt (zie policy van Walmart)? Of als er op vakantie een ongeluk gebeurt en je arbeidsongeschikt raakt, en daarom ontslagen wordt? En als jouw private verzekering dan op grond van een stomme multi-interpretabele bepaling in de kleine lettertjes niets uitkeert? En je dan helemaal geen sou aan uitkering krijgt en je het huis uit wordt gezet? Dan denk je vast wel anders over "eigen verantwoordelijkheid".

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2006 12:07:36 ]
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:09:46 #140
27074 Dezz
The Dog
pi_38156926
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook veel regels ? Gruwelijk dat valt reuze mee, in amerika zijn de belastingen lager en ben je bij het minste of geringste ontslagen ipv dat eeuwenlange gezeik hier in nederland met vakbonden etc. En de kwaliteit van het leven in amerika en b.v australie liggen gemiddeld hoger dan in nederland. En amerika is echt niet heel erg prijzig op dit moment . De islamisering noem ik vooral omdat dit rete vaak in de kranten voorkomen, de media maakt hier zulke grote punten van, ik word hier zo moe van. En de nederlandse politiek stelt hedendaags echt niks meer voor. Met mensen zoals verdonk voorop, zo maak je jezelf in het buitenland echt belachelijk.
Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_38156963
euro
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_38156984
Ach dat ik op een dag zelf ook zal emmigreren is geen idee meer maar meer een vaststaand feit.
Heb het gehad met dat Nederlandse middelmatigheid, drukte, belasingen, ach hele waslijst.

Heb het gewoon niet meer naar mijn zin in NL punt.
Profiel opgeheven.
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:44:58 #143
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_38158160
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 02:07 schreef maartena het volgende:

Ik niet..... Bedankt, Rita Verdonk voor die fantastische inburgeringscursus die totaal het gewenste effect mist.
Als ik naar Amerika wil verhuizen moet ik toch ook eerst een inburgeringsexamen afleggen?
Als ik naar Australie wil verhuizen moet ik toch ook allerlei dingen kunnen overleggen en bewijzen alvorens ik naar binnen mag?

Zo raar lijkt me dat niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 24 mei 2006 @ 12:49:50 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_38158329
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 10:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

onzin

Ik ga na mn studie ook emigreren ,
Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_38158485
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daartegenover meen ik dat er 32 miljoen Canadezen en 132 miljoen Amerikanen zijn. Ik zie hier enkel bij uitzondering een moslim. In de grotere steden zoals Montreal zitten er meer.
pi_38158577
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:09 schreef Dezz het volgende:

[..]

Yeah sure, de gemiddelde kwaliteit van leven is in de VS hoger, laat me niet lachen
Aangezien je ook niet zo van werken houdt, zou ik daar zeker niet heengaan. Veel minder vakantiedagen dan in Nederland!
Same here in Canada, veel beter dan in Nederland.
pi_38158795
Zouden de mensen die zich met dit topic bemoeien misschien kunnen letten op het onnodige gebash op mensen die inderdaad vertrokken zijn en zich gewoon kunnen concentreren op inhoudelijke argumenten anders dan: "Blij dat je opgerot bent"!

Dank u wel.
pi_38158847
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Betaal je dan wel even je studiefinaciering terug, plus alles wat je dit land extra gekost hebt?
Krijgt iedereen dan ook z'n belastinggeld terug als ie Nederland verlaat?
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:17:42 #149
27074 Dezz
The Dog
pi_38159353
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 12:11 schreef Bierie het volgende:
Ach dat ik op een dag zelf ook zal emmigreren is geen idee meer maar meer een vaststaand feit.
Heb het gehad met dat Nederlandse middelmatigheid, drukte, belasingen, ach hele waslijst.

Heb het gewoon niet meer naar mijn zin in NL punt.
Ik vraag me toch af waarom ik dan bij je naam een Nederlandse vlag als plaatje zie
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:22:55 #150
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38159551
Ik wil in de toekomst ook wel naar het buitenland toe vertrekken. Ik vind Nederland geen kut land maar het weer en de drukte zit me tegen. new zealand is niet druk en mooi lekker klimaat.
Australia lijkt mee ook wel wat
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')