Dan pik je er wel even een erg goedkope staatsschool tussenuit. Purdue University (dat in het noorden van Indiana ligt en ook een staatsschool is) hanteert prijzen die zo rond de 12000 dollar per jaar liggen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:33 schreef Napalm het volgende:
Undergraduate - Required admission Summer I 2003 or after:
Instate Student
Above 18 hours $3,356.00 (= +- ¤2.700)
http://www.indstate.edu/controller/bursar/academic_fees.htm
Dit kun je opzoeken in de StatLine database op http://www.cbs.nl (Centraal Bureau voor de Statistiek)quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:55 schreef sizzler het volgende:
92.000 nieuwelingen!! Mijn God.
Weet iemand hoe dit getal is opgebouwd? Waar komen deze mensen vandaan? Dit zijn toch niet allemaal vluchtelingen uit Afrika en Irak mag ik hopen?
Dat spelfoutje zit er al jarenquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:39 schreef Igen het volgende:
...
Heel goed punt breng je daar op: taal. Het niet spreken van de taal (zoals ik geen Deens in het begin) werkt enorm in je nadeel. Achteraf gezien zou ik er heel veel voor over ehbben gehad om i.i.g. iets van de taal op voorhand te kunnen spreken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:11 schreef Igen het volgende:
....
Nu ik er zo over nadenk, heeft dit punt eigenlijk helemaal niks met emigreren te maken. Immers, als jij in Veendam woont, maakt het dan iets uit of de nieuwe buurman Jan Pietersen uit Maastricht is, of Björn Knäckebröd uit Groenland. (Zolang beide maar te verstaan zijn dan)quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:36 schreef Keksi het volgende:
Wat veel emigranten denk ik wel eens vergeten is het volgende. Stel je bent Brit, 24 jaar en je hebt keurig alles op orde. Je woont in Reading en je hebt een leuke baan en goede vrienden om je heen. Dan heb je praktisch gezien niet zoveel behoefte aan nieuwe vrienden, want die heb je al. En als je nu eens om je heen kijkt in NL... Zou jij bij jouw nieuwe buurman uit Groenland op bezoek gaan?
Met dien verstande dat jij de NL-cultuur en gebruiken en taal wel kent maar die van Björn nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:42 schreef Igen het volgende:
Nu ik er zo over nadenk, heeft dit punt eigenlijk helemaal niks met emigreren te maken. Immers, als jij in Veendam woont, maakt het dan iets uit of de nieuwe buurman Jan Pietersen uit Maastricht is, of Björn Knäckebröd uit Groenland. (Zolang beide maar te verstaan zijn dan)
Had het bewaard jongenquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:05 schreef Lyrebird het volgende:
Amerikanen vinden het Nederlandse accent onweerstaanbaar. Mijn accent is nu minimaal (kan geen vrouw meer vinden), maar toen ik hier in het begin rondliep, was mijn accent een grote chick magnet.
I wash shinking about shomshing.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:15 schreef Keksi het volgende:
[..]
Had het bewaard jongenWas je nu nog steeds een chick magnet
![]()
In that case I envy you!quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Tja, elke fase is bij iedereen weer anders en korter of langer duren. Ik heb ook langer als een jaar elders gewoond en het was voor mij één grote lange vakantie, heerlijk.![]()
Mjah, dat heb ik ongeveer 2 weken gehad en toen gingen we over tot de orde van de dag. Mijn vrouw werken en ik als huispapa aan het werk en Frans leren. Als ik ooit nog een man hoor zeggen dat huisvrouwen niks doen, dan krijgt de betreffende persoon per ommegaande een stoot voor z'n broodmolen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:03 schreef Keksi het volgende:
[..]
Denk dat Scorpione meer bedoelt dat alles nieuw is. Je weg vinden in een ander land is idd super spannend en echt geweldig gaaf. Vond dat super leuk hier.
Maar laat ons weten hoe het je vergaat Panzerknacker... 3 jaar voorbereiding om naar Canada te gaan moet je een kleine voorsprong hebben gegeven. Maar vertel ons over een jaar hoeveel Canadese(!) vrienden je daar hebt etc.
Held og lykke!
Wow, de top 3 lijkt gevormd te worden door respectievelijk Duitsland, Polen en Turkije. Ik kan het me van Turkije wel voorstellen hoor. Het is een van de weinige landen waar een vrouw in alle vrijheid haar hoofddoek kan dragen.quote:
Ik weet de regels voor huwelijksimmigranten idd niet. Maar als je staatsburger wilt worden van bv amerika moet je volgens mij toch wel een inburgeringscursus volgen of niet?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Amerika binnen wilt.
Nee, je hoeft geen inburgeringsexamen af te leggen als je Australië binnen wilt.
En er is een verschil tussen een inburgeringsexamen en "dingen overleggen en bewijzen" want met goede documentatie moet je overal mee aankomen en staat ook niet ter discussie.
Raar? Nederland is het enigste westerse land ter wereld dat deze eis stelt aan huwelijks immigranten.
Nederland wil blijkbaar dat Nederlanders met buitenlandse partners hun in Nederland opgedane kennis maar naar elders meenemen.
Op de FP stond trouwens dat in de laatste 2 maanden (sinds 15 maart) er 106 mensen een inburgeringsexamen afnamen. Dat zou dus moeten neerkomen op pak-em-beet 700 per jaar. En er zijn in 2005 meer dan 90.000 immigranten geweest.... mis ik ergens iets?
Your point being? One that hasnt been made already?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:36 schreef brooklynzoo het volgende:
De kans is groot dat ik ga emigreren. Why not?
Tja, er is altijd twijfel.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:39 schreef Keksi het volgende:
[..]
Your point being? One that hasnt been made already?
Hmmm, Australiers kunnen ook vrij lomp zijn hoor, al heb ik geen slechte ervaringen ermee persoonlijk. Weer mag misschien beter zijn, staat tegenover dat je schijnbaar elke keer je schoenen mag uitkloppen voor je ze aantrekt voor het geval er een levensgevaarlijke spin in huist. Veel succes daar in ieder gevalquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:36 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik ben de Nederlandse weersomstandigheden goed zat. Ik hoef echt niet in een tropisch klimaat met 300 dagen zon per jaar te leven, maar het NL klimaat is gewoon grijs en grauw en dat soms weken lang. Een beetje meer open lucht is gewenst! Gewoon blauwe lucht, is dat teveel gevraagd?
Ik hou ook niet van de Nederlandse steden stijl. Ik zou nooit in Amsterdam gaan wonen, maar bijvoorbeeld wel in Sydney.
Daarnaast is de beleefdheid hier ook ver te zoeken en zijn de levenskosten absurd hoog.
Ik weiger simpelweg 3 ton neer te leggen voor een rijtjescontainer.
De kans is groot dat ik ga emigreren. Why not?
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik kan het me van Turkije wel voorstellen hoor. Het is een van de weinige landen waar een vrouw in alle vrijheid haar hoofddoek kan dragen.
taiwan tha place 2 bequote:Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen![]()
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)
Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Ja. En ik ben er ook helemaal voor om dat in Nederland te hebben. Als je staatsburger wil worden dus, niet als je het land binnen wil. Het aannemen van de nationaliteit van een land is ook een heel andere situatie natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:58 schreef Metro2005 het volgende:
Ik weet de regels voor huwelijksimmigranten idd niet. Maar als je staatsburger wilt worden van bv amerika moet je volgens mij toch wel een inburgeringscursus volgen of niet?
Net als in Frankrijk.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:30 schreef SeLang het volgende:
Turkije is juist meer anti-hoofddoek dan de meeste westerse landen.
Hoofddoeken zijn daar verboden in overheidsinstellingen, universiteiten, etc
Ben zelf hard Thais aan het leren maar het is enorm moeilijk. Lezen zal ik het wel nooit kunnen maar goed mn vriendin doet het leeswerk. Ik heb dit eerst van de andere kant mogen meemaken dus Thaise in Nederland en nu ik dus als hulbbehoevende.. best grappig. Maar ik ben wel blij dat ik hier zit erg mooi.quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:42 schreef SeLang het volgende:
Ik weet nu hoe het voelt om analfabeet en allochtoon te zijn.
Al 3 jaar lang kan ik niks lezen. Dus als ik een formulier ofzo moet invullen moet ik altijd hulp vragen![]()
Ik versta maar heel weinig van wat er om me heen gezegd wordt. Alleen in een face to face gesprek gaat spreken en verstaan redelijk.
En ik spreek soms weken/ maanden lang geen Nederlands. Maar ik kom wel dagelijks op Fok en kijk sommige NL TV programmas via internet (Nova, buitenhof, andere tijden, zembla, tegenlicht)
Voordeel is wel dat iedereen hier super vriendelijk en hulpvaardig is.
En geen agressie, geen vandalisme, geen asociaal en lomp gedrag, heerlijk eten, lage kosten, winkels zijn elke dag tot 22:00u open, mooie bergen net buiten de stad en prachtige vrouwen.
Wat we eigenlijk nodig hebben is een gezamelijke vijand. Een iets al zeg... Den Duitser of een Flinke Vloedgolf. Iets dat Nederland weer aan elkaar plakt. Een moordaanslag op de Koningin... dat soort duistere dingen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 01:09 schreef monmax1 het volgende:
...
Dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. In Nederland mag je jezelf zijn tot een heel grote hoogte. Je mag boven het gemiddelde uitstijgen, of andere kleren dragen of een andere taal spreken. Kom daar maar eens aan (m.n. in de Scandinavische landen!). In veel landen mag je toch echt niet buiten jouw hokje komen, doe je dat wel: oehw verrader! Een heel aardig voorbeeld vind ik zelf rode stoplichten in Denemarken. Men wacht hier voor een stoplicht, al is er geen mens in 7000 km te bekennen, men wacht ... want stel je voor ... je zou maar door rood lopen! Erger nog als je hier fiets over het zebrapad word je nog wel eens aangesproken door mensen "jij mag niet op het zebrapad fietsen!"quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:23 schreef ASroma het volgende:
We mogen trots zijn op ons landje! men moet niet zo negatief doen tegen alles en straks worden we wereldkampioen en dan verbroederen we nog meer
het enige klote is de enorme regelgeving en dat we alles ook volgens het boekje willen doen in Nederland en het huidige kabinet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |