abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38116847
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:

Zoals het nu gaat, gaat Nederland qua kennis, vakkunde etc alleen maar verder afgleiden.
Ahum.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:43:40 #52
27074 Dezz
The Dog
pi_38116899
Tevens, als je in Duitsland woont dan is het huis wel goedkoop, maar als de straat vernieuwd wordt of er wordt een nieuwe riolering gelegd, dan moet jij daar als bewoner van die straat voor betalen!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_38116930
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ahum.
Krijg je als je al 7 jaar pleitte bent, ik zag hem na het posten en het is gecorrigeerd.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:46:49 #54
33189 RM-rf
1/998001
pi_38116996
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:

Het enige dat in veel andere landen minder kan zijn , zijn zijn de sociale voorzieningen, maar daar kun je je ook appart voor verzekeren.
Een interssante vraag is dan of dat 'extra bijverzekeren' dan goedkoper zou zijn .... in de praktijk blijkt dat zeker niet zo te zijn.... een private bijverzekering voor zulke zaken is veel duurder en veelal levert het veel minder op ....
Juist landen met een zeer geprivatiseerde gezondheidszorg zijn ook landen waar mensen meer hieraan moeten betalen en de kwaliteit minder is...
Wat dat betreft hebben collectieve regelingen gewoon een puur praktisch voordeel, je bespaart er effectief gewoon geld daarmee, en kunt een betere kwaliteit garanderen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:47:39 #55
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_38117018
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen zich zo ongelukkig voelen juist omdat het hier zo goed gaat. Al die welvaart, al die spullen en rijkdom, en nog steeds een leeg bestaan dat niet veel verder gaat dan file rijden en de hypotheek voor je rijtjescontainer aflossen.
Een rechte lijn naar de dood is een rechte lijn naar de dood. Met of zonder materiaal.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:50:30 #56
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_38117120
Nederland is gewoon collectief een minderwaardigheidscomplex aangepraat en nu zie je daar de vruchten van. Het is nog steeds hetzelfde land als een aantal jaar geleden, als je naar het dagelijkse leven kijkt dan. Op één of andere manier is de collectieve mening gewoon omgezwaaid van 'we doen het best goed met z'n alle naar 'Kankerland, alles is kut en ik wil weg '

Allemaal zeikerds en meelopers.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:51:22 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_38117137
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:50 schreef jogy het volgende:
Allemaal zeikerds en meelopers.
Uitzonderingen daargelaten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_38117366
Nederland behoort nogsteeds tot de top qua welvarende landen, er zijn maar 2 of 3 landen die het iets beter doen en dat zijn volgens mij de scandinavische landen. Ik denk alleen dat menig nederlander depressief van het weer aldaar wordt.

Overigens wordt het aantal remigranten steeds groter Tis een feit dat de meeste mensen na een paar jaar weer met hangende pootjes terugkeren naar het fijne Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:08:15 #59
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117682
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland behoort nogsteeds tot de top qua welvarende landen, er zijn maar 2 of 3 landen die het iets beter doen en dat zijn volgens mij de scandinavische landen. Ik denk alleen dat menig nederlander depressief van het weer aldaar wordt.
Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.
Daarnaast is Zweden 1 van die 3 landen die jij bedoelt...
pi_38117739
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zweden heeft meer zonuren, hogere temperaturen en minder regen dan nederland hoor. Sterker nog, het is 1 van de meest zon-zekere vakantiebestemmingen van europa.
Daarnaast is Zweden 1 van die 3 landen die jij bedoelt...
Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:10:56 #61
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117801
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Alleen is het in Zweden waarschijnlijk allemaal nog duurder dan hier.
Als je een baan daar vind zal dat geen probleem zijn, de salarissen zijn daarop ook weer aangepast.
pi_38117867
Dan ga je er in weze dus niets op vooruit. Behalve dat je in een ander land zit, waar je weer de taal moet leren en de kosten voor de rest praktisch hetzelfde zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:15:54 #63
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38117997
voor de emigranten gaat het erom dat ze 'uit' nederland zijn, beter weer hebben, minder gezeik hebben, betere gezondheidszorg hebben, beter onderwijs voor de kinderen etc. Dat is de winst die zit in met name Zweden, niet qua welvaart. Als je welvaart wil kan je ook in nederland blijven zitten. Sowieso kan je in nederland blijven zitten, want het is gewoon een prachtland
pi_38118652
Zweden, noorwegen, denemarken, Finland, UK (dat zijn er eigenlijk 4 ) Ierse republiek, Zwitserland Doen het economisch qua koopkracht en qua mentaliteit ook (behalve de Engeland)

Dat maakt dus weel meer dan 3

Nederland een prachtland? Nederland zal altijd een beetke mijn land zijn, het is mijn moederland verdorrie, maar Ik kom niet terug al zou je me betalen. Mentaliteit daar is wel erg zoek. Natuurlijk heb het meeste uit kranten en lees daarom de extremen, maar toch.....
pi_38118757
Denemarken, de UK en Finland zijn relatief ook duurder om in te wonen. Ze staan dan ook wat dat betreft gezien hoger dan Nederland. Als je daarop corrigeert is Nederland echt wel een van de beste landen om in te wonen hoor : o
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:47:31 #66
148736 brooklynzoo
pi_38119078
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:33 schreef desiredbard het volgende:

Nederland een prachtland?
Nee.
pi_38119091
Salarissen liggen ook een stukje hoger en de sociale voorzieningen in Scandinavie zijn second to none.

Ierland lijkt ook relatief duur om in te wonen. Maar dara mijn salaris maar voor 20% en 32% belast wordt (32 de hoogste schaal die ze hier kennen ) valt dat in de praktijk wel mee hoor.

Het wordt tijd dat men in euopa koopkracht eens berekend op DAGELIJKSE LEVENSBENODIHGHEDEN UITGEZONDERD WOONLASTEN!

Nederland is namelijk belachelijk duur gewordende laatste 7 jaar en ik geloof nooit, (weet eigenlijk vrijwel zeker) dat de lonen echt niet zo hard omhoog gegaan zijn.

Nederlaand zal gerust een van de betere, en niet beste, landen zijn om te wonen, het is zeker een land waar je makkelijker binnenkomt als in een van de drie beste (scandinavische) landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door desiredbard op 23-05-2006 12:49:19 (Typo Check) ]
pi_38119734
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:28 schreef Metro2005 het volgende:
Hoge huizenprijzen
Files
Belastingdruk enorm
Hard werken wordt niet beloond maar bestraft
De poten worden onder het sociale stelsel uitgezaagd
Geen wij-zijn-Nederlanders-gevoel
druk
weinig natuur, en als het er is dan is het aangelegde natuur of weiland
Absurde en betuttelende regels en takkebureaucratie
(pas nog bij het verlengen van mijn paspoort: pasfoto niet juist, gemaakt bij zo'n officieel ding wat overal geaccepteerd wordt en notabene in het gemeentehuis zelf te vinden is! )

en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik wil absoluut niet zeggen dat het gras overal groener is, maar de redenen om te vertrekken worden wel steeds talrijker.
Weinig natuur?
Ik weet niet of je ooit buiten komt maar der is zoveel natuur in Nederland.
Of misschien wat ook wel leuk is www.google.nl/maps
Dan zie je wel hoe vol gebouwd het hier in Nederland is.
Zolang we niet als New York de lucht in moeten zit het hier wel goed met de ruimte die we nog vollop hebben.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:30:13 #69
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_38120478
bureaucratie is overal, universeel. En waar het niet is zou je hopen dat het er was omdat dan de willekeur om de hoek komt kijken. Als iets nog ergelijker is voor je geluksgevoel dan bureaucratie is het willekeur wel. Helaas.
Sociaal stelsel is absurt hoog in nederland. Vind je niet zo snel in andere landen. Het nederlander zijn is nooit ons sterkste punt geweest, in de geschiedenis stonden we altijd bekend als de individuele handelaren die met iedereen meelulde en alles maar accepteerden om er zelf rijker van te worden.

Neej, de redenen worden niet talrijker. Het nieuws wordt steeds sappiger en slechter en negatiever. Want dat trekt lezers, die dan kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De objectieve maatstaven voor criminaliteit, bureaucratie, welvaart, sociaal stelsel, kracht van ons onderwijs etc zeggen allemaal dat het goed gaat met het land. Hoe mensen het ervaren is gewoon zo enorm afhankelijk van media/nieuws en elkaar napraten.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:34:57 #70
148736 brooklynzoo
pi_38120626
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:30 schreef Grumpey het volgende:
bureaucratie is overal, universeel. En waar het niet is zou je hopen dat het er was omdat dan de willekeur om de hoek komt kijken. Als iets nog ergelijker is voor je geluksgevoel dan bureaucratie is het willekeur wel. Helaas.
Sociaal stelsel is absurt hoog in nederland. Vind je niet zo snel in andere landen. Het nederlander zijn is nooit ons sterkste punt geweest, in de geschiedenis stonden we altijd bekend als de individuele handelaren die met iedereen meelulde en alles maar accepteerden om er zelf rijker van te worden.

Neej, de redenen worden niet talrijker. Het nieuws wordt steeds sappiger en slechter en negatiever. Want dat trekt lezers, die dan kunnen zeggen dat ze gelijk hebben. De objectieve maatstaven voor criminaliteit, bureaucratie, welvaart, sociaal stelsel, kracht van ons onderwijs etc zeggen allemaal dat het goed gaat met het land. Hoe mensen het ervaren is gewoon zo enorm afhankelijk van media/nieuws en elkaar napraten.
Zit wat in. Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is en dat je met een hogere opleiding nog net de eindjes aan elkaar kunt knopen. Daarnaast ben ik nogal gevoelig voor natuur en klimaat, en als ik over de snelweg rijdt op weer een koude, regenachtige "zomer" dag, dan wordt ik er niet happier op. Persoonlijk, ik weet het.
pi_38120957
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:34 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Maar ik ervaar zelf dat het hier gewoon heel erg duur is
Dat ligt er aan wat je wensen zijn.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:49:09 #72
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38121048
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:51 schreef jogy het volgende:

[..]

Uitzonderingen daargelaten.
Dank u.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38121846
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:07 schreef vethard het volgende:

[..]

Weinig natuur?
Ik weet niet of je ooit buiten komt maar der is zoveel natuur in Nederland.
Of misschien wat ook wel leuk is www.google.nl/maps
Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.
Utrechtse Heuvelrug, Biesbos, Dat bos daar bij s chravezande, en de plassen in Noord holland en wat drentse Hei zijn eigenlijk de enige stukjes echte natuur en het meeste is echt zwaar gecultiveerd....
pi_38121955
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Aangelegd of weiland ja, en een boom van 4 kanten fotograferen.
Utrechtse Heuvelrug, Biesbos, Dat bos daar bij s chravezande, en de plassen in Noord holland en wat drentse Hei zijn eigenlijk de enige stukjes echte natuur en het meeste is echt zwaar gecultiveerd....
Nou en? Veel spannender wordt het in Nederland niet qua natuur hoor, we hebben geen bergen, geen watervalpartijen, niks. Geniet je minder van natuur als het aangelegd is? Ik denk dat we een paar prachtige parken en natuurgebieden hebben in NL (voor zo'n klein land) - en dat dat aangelegd is zal me dan jeuken.
pi_38122059
Waar er natuur was is het de nek omgedraaid vanwege huizenbouw, wegenbouw etc En vervolgens zijn er meertjes en parken aangelegd op plekken waar het niet was. Dat bedoel,ik met kunstmatig. De utrechtse Heuvelrug dat is natuur, zo ook de Drentse Heide. Het park om de hoek of het locale hertenkamp dus echt niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')