Hup naar de recordstore! Geen moment te verliezen! Rap!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:10 schreef Reena het volgende:
Inderrdaad, de muziek blijft geniaal. Ik heb Grace al zolang, maar heb nooit Sketches (For My Sweetheart the Drunk) gekocht, misschien moet ik dat maar es gaan doen...
Zeker doenquote:Op zondag 21 mei 2006 21:10 schreef Reena het volgende:
Inderrdaad, de muziek blijft geniaal. Ik heb Grace al zolang, maar heb nooit Sketches (For My Sweetheart the Drunk) gekocht, misschien moet ik dat maar es gaan doen...
Ja, dies van mij! Hijs goedgekeurd. Ik zal ook Live in Chicago uploaden.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef ralfseltje het volgende:
Hier trouwens de BBC documentaire:
http://video.google.com/videoplay?docid=7359277798930538492&q=bbc+buckley
Thnxquote:Op zondag 21 mei 2006 21:30 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, dies van mij! Hijs goedgekeurd. Ik zal ook Live in Chicago uploaden.
quote:Op zondag 21 mei 2006 21:30 schreef search64 het volgende:
[..]
Ja, dies van mij! Hijs goedgekeurd. Ik zal ook Live in Chicago uploaden.
quote:Op maandag 22 mei 2006 10:31 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
Ik ga m'n docu van de VPRO vanavond of morgen opzoeken en dan ook die proberen up te loaden!
super!quote:Op maandag 22 mei 2006 10:31 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
Ik ga m'n docu van de VPRO vanavond of morgen opzoeken en dan ook die proberen up te loaden!
Geweldige documentaire!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Zeker doen![]()
Al gevonden?quote:Op maandag 22 mei 2006 10:31 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
Ik heb hem sinds deze week ook op mijn computer staan, en gelijk maar op een DVD-tje gezet... Goede documentaire!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef ralfseltje het volgende:
Nee n og niet gevonden, sorry! Ga mijn best doen om dat deze week te doen. Ik heb alleen wel mijn vriendje nodig om me te helpen met uploaden, dus ik ga even kijken wanneer hij thuis is ok?quote:
Die is zeker WEL briljant. Mijn broeder heeft die.quote:Op maandag 22 mei 2006 07:29 schreef peaceman het volgende:
Die DVD van Live in Chicago vond ik eerlijk gezegd wat tegenvallen...
Ben ik ook wel met je eens. Sommige mooie nummers brengt hij zelf toch om zeep door iets te veel extreem te gaan kwelen of krijsen.quote:Op maandag 22 mei 2006 07:29 schreef peaceman het volgende:
Die DVD van Live in Chicago vond ik eerlijk gezegd wat tegenvallen...
quote:Op zondag 21 mei 2006 21:13 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Zeker doen![]()
Dat is ook 1 van mijn favorieten. Samen met Dream Brother en Vancouverquote:Op maandag 29 mei 2006 21:35 schreef DUSHI82 het volgende:
Ik heb zijn muziek pas een paar maanden geleden ontdekt![]()
Erg, erg mooi, vooral "Everybody Here Wants You"...*kippevel*
Ik heb hem wel via internet "gekocht", je kunt hem wel "overkopen", zal ik je ff mailen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:55 schreef grandmommy het volgende:
damn, ben al een tijdje op zoek naar zijn 'live at sin-e' cd, zeker niemand hier die hem aan me wil verkopen hea;)
Ik ben het met de middelste eens, en daarna Mojo Pin. Mijn broer heeft ooit een live-versie van een kwartier van Mojo Pin gehad, die was echt briljant.quote:Op maandag 29 mei 2006 21:45 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat is ook 1 van mijn favorieten. Samen met Dream Brother en Vancouver.
quote:Op maandag 22 mei 2006 10:31 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
Voor de liefhebbers, heb de veelbesproken VPRO docu ff online gezet. Is ook te vinden via demonoid.com kwaliteit is niet zo goed, maar kijkbaar. Het is een van de weinige versies die ik ken.quote:Op maandag 22 mei 2006 10:31 schreef Juweel het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 01:33 schreef BuG2FiX het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers, heb de veelbesproken VPRO docu ff online gezet. Is ook te vinden via demonoid.com kwaliteit is niet zo goed, maar kijkbaar. Het is een van de weinige versies die ik ken.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4831513218004017007
![]()
PRACHTIG!quote:Op maandag 22 mei 2006 11:28 schreef WanEnOonlie het volgende:
...Jeff Buckley's cover van Leonard Cohen's Hallelujah echt briljant.
Supertof, bedankt!quote:Op zondag 23 juli 2006 01:33 schreef BuG2FiX het volgende:
[..]
Voor de liefhebbers, heb de veelbesproken VPRO docu ff online gezet. Is ook te vinden via demonoid.com kwaliteit is niet zo goed, maar kijkbaar. Het is een van de weinige versies die ik ken.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4831513218004017007
![]()
Zo jammer dat er nooit een vervolg zal komen.quote:Op zondag 10 september 2006 17:49 schreef bigshadow het volgende:
Wat blijft Grace een geweldig album!
Op zich is Sketches best wel een vervolg te noemen...quote:Op zondag 10 september 2006 17:57 schreef Christine het volgende:
[..]
Zo jammer dat er nooit een vervolg zal komen.
quote:Op zondag 10 september 2006 17:57 schreef Christine het volgende:
[..]
Zo jammer dat er nooit een vervolg zal komen.
Ah ik heb er 1 van 13 1/2 minuut. Diamonds from the pavement komt ie vanafquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:16 schreef lVlark het volgende:
[..]
Ik ben het met de middelste eens, en daarna Mojo Pin. Mijn broer heeft ooit een live-versie van een kwartier van Mojo Pin gehad, die was echt briljant.
Toch heb ik met name met CD 2 van Sketches echt het idee onafgemaakt werk te beluisteren. CD 1 klinkt behoorlijk af inderdaad.quote:Op zondag 10 september 2006 20:06 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
dr is een vervolg hoor. Sketches was bijna volledig toen ie stierf. Ik bedoel, tja ik weet niet hoeveel hij beter was als ie m afgemaakt had
Dat is het ook.quote:Op maandag 11 september 2006 18:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Toch heb ik met name met CD 2 van Sketches echt het idee onafgemaakt werk te beluisteren.
Vancouverquote:Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef ralfseltje het volgende:
Zou het een dubbel album worden? Ik vind er toch een paar nummers opstaan die ik niet "Grace-opvolger-waardig" vind....
Hij is uiteindelijk onder druk van familieleden of de maatschappij toch afgeproduceerd door iemand anders en daarbij hebben ze gewoon zoveel mogelijk er op geplempt meen ikquote:Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef ralfseltje het volgende:
Zou het een dubbel album worden? Ik vind er toch een paar nummers opstaan die ik niet "Grace-opvolger-waardig" vind....
Ik ben net Grace aan het ontdekken . . .quote:Amerikaanse singer/songwriter met engelachtig hoge stem, vooral bekend om zijn CD Grace. Jeff Buckley verdrinkt op 30-jarige leeftijd in de Mississippi. Postuum worden er nog enkele albums uitgebracht.
Jeffrey Scott Buckley wordt op 17 november 1966 geboren in Orange County, California en wordt daar opgevoed door zijn moeder, Mary Guibert. Met zijn vader, de legendarische folk en protestsong zanger Tim Buckley, heeft hij tot een paar maanden voor diens dood geen contact. Zijn vader sterft aan een overdosis drugs in 1975 en wordt niet ouder dan 28. Jeff is dan acht jaar oud en heeft zijn vader nooit echt gekend en slechts een aantal malen gezien. Jeff speelt piano, cello en weet ongekende melodie uit zijn gitaarspel te halen wanneer hij met enkele schoolvrienden samenspeelt.
In Los Angeles studeert Jeff muziek en in 1991 gaat hij naar New York om daar zijn muzikale geluk te beproeven. Dit resulteert in een vier nummers tellende live EP, een mini-album, dat wordt opgenomen in een koffiehuis genaamd Sin--é. Van de vier nummers zullen er twee op zijn debuutalbum Grace verschijnen, te weten 'Mojo Pin' en 'Eternal Life'. De andere twee zijn covers van Edith Piaf ('Je N'en Connais Pas La Fin') en een totaal eigen interpretatie van het Van Morrison nummer 'The Way Young Lovers Do'. Op de plaat is alleen Jeff zijn engelachtige stem, die vaak wordt vergeleken met die van een koorknaap, te horen terwijl hij zichzelf begeleid op gitaar. Deze plaat gaat niet onopgemerkt voorbij en in 1992 krijgt hij dan ook een platendeal met Columbia Records, die de plaat uitbrengt en hem op toernee door Groot Brittanië, Europa en zelfs Japan Stuurt.
Al nummers schrijvend toert hij de wereld rond met zijn begeleidingsband. Het is halverwege 1993 wanneer hij met zijn band de studio ingaat om een nieuwe plaat op te nemen: Grace. Het album, met nummers als 'So Real', 'Grace' en 'Lilac Wine' vergaart over de hele wereld ongekende populairiteit. Van ingetogen liefdesliedjes tot bombastische rocksongs, Buckley is met zijn krachtige stem van alle markten thuis. 'Lilac Wine' van James Shelton, 'Hallelujah' van de Canadese zanger Leonard Cohen en het op de hoogste noten gezongen 'Corpus Christi Carol' van Benjamin Britten zijn alle drie covers. Van de plaat Grace worden 'Last Goodbye', 'So Real' en het titelnummer als single uitgebracht.
Het noodlot slaat toe wanneer Jeff Buckley, op de piek van zijn succes, besluit het water van de Mississippi in te lopen. In een kleine jachthaven van de rivier in Memphis, Tennessee zit Jeff Buckley samen met een vriend gitaar te spelen en te zingen wanneer hij door golven wordt verrast en onder water verdwijnt. Deze tragische gebeurtenis vindt plaats op 29 mei 1997, hoewel het levenloze lichaam van de artiest pas 4 juni gevonden wordt door een toerist.
Na zijn dood brengt Columbia Records, in samenwerking met Jeffs moeder Mary, in 1998 de plaat uit waar hij en zijn band mee bezig zijn ten tijde van zijn dood. Sketches For My Sweetheart The Drunk is een dubbel-CD met studio- en thuisopnamen uit de hectische toerperiode na de verschijning van Grace. Jeffs moeder staat erop dat de platenmaatschappij de songs op de plaat zo intact mogelijk laat en niet in de nummers knipt.
Ook zijn er veel live-opnamen gemaakt tijdens de diverse toernees en ook deze worden op de markt gebracht onder de naam Mystery White Boy. De opnamen zijn van een optreden dat op 13 mei plaatsvindt in de Cabaret Metro, Chicago en bevat twaalf nummers. Mary Guibert stelt nog meer live opnamen ter beschikking voor de immer geïnteresseerde platenmaatschappij die in 2001 de plaat Live At L'Olympia uitbrengt. Deze live CD bevat elf nummers die gespeeld worden in Parijs op twee avonden in juli 1996.
De laatste plaat die de muzikale nalatenschap van Jeff Buckley laat horen is Songs To No One. Dit is een 11 nummers tellende CD met live opnamen en demo's uit de periode 1991-1992. veel van deze nummers zijn samen met Gary Lucas, gitarist van Captain Beefheart, geschreven. In dat jaar schrijven Lucas en Buckley nog meer nummers samen, waaronder 'Grace'. De hoge stem van de veel te vroeg gestorven artiest blijft menig muziekliefhebber boeien. De plaat Grace is ondanks zijn redelijk jonge leeftijd een klassieker geworden en heeft Jeff een gouden plaat opgeleverd.
Ik zie daar nergens staan waar hij dan wel in is verzopen??quote:Op zondag 24 september 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:
Buckley is trouwens niet in de Mississippi verzopen. Check www.jeffbuckley.com.
Iedereen neemt dat van elkaar over, maar het is simply not true.
Ik zie daar nergens staan waar hij dan wel in is verzopen??quote:Op zondag 24 september 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:
my favoritesquote:
gaaf is ie he? Ik heb hem ook thuis liggen en heb hem vorig jaar in 1 ruk uitgelezen!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:01 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik ben laatst begonnen in Dream Brother: The Lives and Music of Jeff and Tim Buckley. Ik vind het een erg interessant boek, en het leest ook erg fijn weg. Aanrader!
Kun je daar wat meer informatie over geven? (wie heeft het bijv als bootleg uitgegeven?).quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:26 schreef Thieske_H het volgende:
Maar wat ik niet snap dat niemand het heeft over de liveregistratie van de BBC van het Glastonbury festival uit 1995. Hierop staan uitvoeringen om werkelijk kippevel (kippenvel???) van te krijgen. Zo is er een intro van Dream Brother wat lijkt op de Live in Chicago uitvoering maar dan een stuk langer. Op torrent sites is deze hele set vrij makkelijk te vinden....zeer aan te bevelen!!
enig idee waar je Sketches voor een aardse prijs kunt kopen?quote:Op dinsdag 26 september 2006 00:29 schreef Shogo het volgende:
Fantastisch.Binnenkort ff Sketches for my sweetheart the drunk en de live dvd kopen.
Het zit gewoon goed in elkaar. Alle nummers maken samen een zeer goed geheel. En er springen miss een of twee nummers echt bovenuit.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 18:55 schreef methodmich het volgende:
Nou ja, vinden jullie werkelijk alle nummers op Grace even sterk dan? Ik heb toch bij beluistering altijd duidelijk songs die er uitspringen omhoog en omlaag.
Cdwow had hem laatst voor een euro of 15. Staat er op dit moment niet op helaas.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
enig idee waar je Sketches voor een aardse prijs kunt kopen?
klopt, vreemd dat ze m niet meer hebbenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:34 schreef Shogo het volgende:
[..]
Cdwow had hem laatst voor een euro of 15. Staat er op dit moment niet op helaas.![]()
Scherp en Alertquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:29 schreef Jorikjet het volgende:
post ervoor vond je het eternal live!
Ja, Eternal Live vind ik 't minste, Corpus Christi één van de minste. Niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:29 schreef Jorikjet het volgende:
post ervoor vond je het eternal live!
Inmiddels staat ie er weer op, gelijk maar besteld even afwachten wanneer ze hem leveren.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
klopt, vreemd dat ze m niet meer hebben
Het blijft eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 10:52 schreef Juweel het volgende:
Vandaag is het precies 10 jaar geleden dat Jeff overleed![]()
Hij is verdronken in Wolf River, dat is een 'vertakking' van de Mississippi.quote:Op zondag 24 september 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:
waarom is die docu verboden? Had er nog nooit van gehoord en ik dacht dat ik wel een beetje op de hoogte was van de releases op JB-vlak.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:08 schreef methodmich het volgende:
In OOR stond wel een aardig artikel over Buckley. Ging over die nieuwe DVD, dankzij ma uitgebracht. De journalist bekeek die en sprak er over met Jasmina Fekovic, maakster van de helaas verboden documentaire Hello And Goodbye.
Corpus Christi Carol is ook supermooi, en erg gewaagd voor een debuutalbum..quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:28 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Toevallig lag er vrijdag een cd van Jeff Buckley bij vrienden op tafel. Er stond een stomme film aan, dus ik zat even naar de cd's te kijken. Toen besloot ik dat het tijd zou worden om toch eens de muziek die bij die bekende naam hoort te leren kennen. De dag dat ik hoorde dat hij dood gevonden was, herinner ik me nog als de dag van gisteren, maar zijn muziek kende ik niet.
Toevallig eergisteren eens wat gedownload, niet wetend dat hij eergisteren alweer 10 jaar dood was.
Op aanraden van AMG maar begonnen met Grace. Een prachtige cd. Ik ben 'm nu voor de derde keer aan het luisteren, en nu al vind ik het geweldig. Meestal duurt het wel een tijdje voor ik echt favorieten heb, maar wat is Hallelujah prachtig mooi.
Overigens is er ook een nieuwe compilatie uit. So Real. Deze had gisteren een vrij goede recensie in nrc.next.
tijd voor een herhaling?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 11:22 schreef MamaLoo het volgende:
Een jaar na zijn overlijden heb ik samen met een vriend een tribute voor Jeff Buckley georganiseerd.
Er zijn twee delen van deel twee.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:13 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Is-ie zo populair dan? De meeste mensen hebben nog nooit van 'm gehoord. En we zijn hier pas bij topic deel 2, maar dat komt misschien omdat de betreffende artiest niet meer zo actief is.
Sowieso of bedoel je het vooral in de versie van Jeff Buckley?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hallelujah is echt 1 van de mooiste nummers ooit.
Nu niet meer.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Er zijn twee delen van deel twee.
http://forum.fok.nl/topic/917948/1/25#42095022
Sowieso, en dan is de versie van Buckley weer het mooist. Vind die van Rufus Wainwright overigens ook erg mooi.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Sowieso of bedoel je het vooral in de versie van Jeff Buckley?
ja cohen ken ik ook, maar rufus heeft hem ook opgenomenquote:Op maandag 4 juni 2007 10:11 schreef fretclick het volgende:
heeft rufus ook hallelujah opgenomen? ken alleen de versie van jeff en cohen *hint*
Ik vind die van rufus echt niet om aan te horen, vooral die geliukte versie van shrek, ik vind dat zo niet bij het nummer passen. Andere dingen van rufus vind ik wel ok, maar die versie niet.quote:Op zondag 3 juni 2007 23:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Sowieso, en dan is de versie van Buckley weer het mooist. Vind die van Rufus Wainwright overigens ook erg mooi.
Damien Rice is wel mooi ja (alleen kwaliteit niet zo goed, maar dat is niet zo gek), Racoon kan ik helaas niets van vinden.quote:Op maandag 4 juni 2007 12:56 schreef annoh het volgende:
[..]
Ik vind die van rufus echt niet om aan te horen, vooral die geliukte versie van shrek, ik vind dat zo niet bij het nummer passen. Andere dingen van rufus vind ik wel ok, maar die versie niet.
Op fabchannel staat trouwens een versie van damien rice (nouja, een uitvoering van halleluja in de versie van jeff buckley) en die vind ik wel heel mooi gebracht. Ook racoon heb ik het nummer een paar keer prachtig horen zingen.
Ja daardoor ben ik the smiths gaan luisteren!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 17:22 schreef MuseMuse het volgende:
Iemand de "I know it's over" gehoord van the smiths gecovered door Jeff Buckley?![]()
De oplettende lezer had het kunnen weten, maar vooruit.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:43 schreef bigshadow het volgende:
Geen geld inderdaad, al weten wij nog steeds niet wat je er voor hebt betaald.
Met de kanttekening dat ze voor die prijs inderdaad bij cdwow te krijgen zijn, daar lagen ze ook al in het mandje, maar vanwege de levertijd heb ik voor nlstore gekozen waar ze vrijwel hetzelfde kosten. Toen ik bovenstaand bericht postte was ik dat alweer vergeten.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb donderdag voor slechts 13 euro Grace en Mystery white boy gekocht bij cdwow. Mooie prijs.
Ging die niet eigenlijk over Elliott Smith? Of was dat We Don't Own It?quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:10 schreef methodmich het volgende:
Ik zie daar Eternal Flame van Joan As Police Woman tussen staan... Die tribute zie ik niet zo eigenlijk.
Ik meen dat Jeff Buckley Joan's vriendje is geweest.quote:Op woensdag 6 juni 2007 15:10 schreef methodmich het volgende:
Ik zie daar Eternal Flame van Joan As Police Woman tussen staan... Die tribute zie ik niet zo eigenlijk.
Stimmtquote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:04 schreef Capetown het volgende:
[..]
Ik meen dat Jeff Buckley Joan's vriendje is geweest.
Hoe heten die bootlegs?quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik zat even op Soulseek te zoeken naar de B. Britten versie van Corpus Christi en kwam toen iemand tegen met 4 versies van Buckley (bootlegs e.d.). Uiteraard even gekeken wat hij zoal in het Jeff Buckley mapje had, ik kreeg het idee dat dat wel zou zijn. En inderdaad, een hele lijst bootlegs en ander materiaal. Op het moment komen er wat covers binnen (Ace of spades, Day in the life).
Altijd leuk om zulke dingen aan te treffen.
Die hebben gewoon de naam van de stad, het podium, de datum enzo.quote:
Dat stelde erg weinig voor. Althans de paar die ik gedownload heb. Geen serieuze covers, meer wat geklooi in de studio.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:49 schreef MuseMuse het volgende:
die covers ben ik ook wel benieuwd naar.
Dat weet ik, maar in de tekst van dat nummer kan ik nou niet echt ontdekken waarom dat een tribute zou zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 07:04 schreef Capetown het volgende:
[..]
Ik meen dat Jeff Buckley Joan's vriendje is geweest.
Misschien was het hun liedje samen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar in de tekst van dat nummer kan ik nou niet echt ontdekken waarom dat een tribute zou zijn.
Ja... en dat zijn?quote:Op vrijdag 8 juni 2007 13:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Die hebben gewoon de naam van de stad, het podium, de datum enzo.
Al sla je me dood, ik heb het niet gedownload. Ga eens op soulseek kijken zou ik zeggen.quote:
Erg mooi ja, hij maakt het nummer echt z'n eigen.quote:Op zaterdag 9 juni 2007 13:40 schreef fretclick het volgende:
jezus, jeff buckley's versie van i know it's over (the smiths red.) is wel heel vet!
Sketches (for my sweetheart the drunk). Is was rauwer maar geniaal.quote:Op donderdag 2 april 2009 21:27 schreef Felagund het volgende:
Even een kickje.
Ik ga morgen naar mijn lokale muziekboer om de 30th. Anniversary edition van Born to Run op te halen. Maar ik zit nu net naar Buckley te luisteren, en vind heel erg fijn om te luisteren.
Hebben jullie nog enige tips voor een goed album van hem? Ik zie Grace en Mystery White Boy beiden voor 6,99 staan.
Neem liever de Limited Edition van Grace. Dan heb je Forget Her er ook bijquote:Op donderdag 2 april 2009 21:27 schreef Felagund het volgende:
Even een kickje.
Ik ga morgen naar mijn lokale muziekboer om de 30th. Anniversary edition van Born to Run op te halen. Maar ik zit nu net naar Buckley te luisteren, en vind heel erg fijn om te luisteren.
Hebben jullie nog enige tips voor een goed album van hem? Ik zie Grace en Mystery White Boy beiden voor 6,99 staan.
Bedankt voor de tips, het is uiteindelijk de Legacy edition van Grace geworden. Die was maar een paar euro duurder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:25 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Neem liever de Limited Edition van Grace. Dan heb je Forget Her er ook bij.
RIP. Vandaag 12 jaar geleden.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:21 schreef Burdie het volgende:
Helaas is hij in 1997 overleden, maar zijn muziek blijft geniaal natuurlijk.
Ik heb deze documentaire gezien en vond hem niet zo aangrijpend en mooi als die van de bbc, maar er zitten hele mooie stukken in die ik nog nooit had gezien.quote:We’re pleased to finally announce that Columbia Records will be releasing the Amazing Grace: Jeff Buckley DVD worldwide starting on June 2, 2009 as part of the Grace Around the World “deluxe package”, a 3 disk compilation which also includes the Grace Around The World DVD (featuring previously unreleased TV performances) and the Grace Around The World CD (featuring audio versions of all the tracks on the DVD plus two additional previously unreleased tracks.) The package celebrates the 15th anniversary of the album Grace and will be available at both physical and digital retail outlets starting June 2, 2009 !
Klopt, die wordt ook steeds door iedereen genoemd als perfecte Buckley. Volgens mij heeft Brad Pitt, als groot fan zijnde, ooit gezegd graag die rol op zich te willen nemen. Maar dat zie ik echt niet..quote:Op vrijdag 15 april 2011 13:43 schreef infp2009 het volgende:
Ik denk jammer genoeg alleen dat ze niet James Franco als Jeff gaan casten, die vind ik superveel op elkaar lijken...
Ja, schitterende regel, uit een schitterend liedje.quote:Op donderdag 14 april 2011 21:25 schreef Thomas B. het volgende:
Een niet echt noodzakelijke kick.
Las net ergens de zin "Too young to hold on and too old to just break free and run". Ik merkte dat alleen het lezen van die zin al genoeg is om te zorgen voor kippenvel op m'n rug. Meer mensen die dat herkennen?
Ja dat had ik ook ooit gelezen van Brad Pitt, maar die gelijkenis zie ik niet.quote:Op vrijdag 15 april 2011 14:57 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Klopt, die wordt ook steeds door iedereen genoemd als perfecte Buckley. Volgens mij heeft Brad Pitt, als groot fan zijnde, ooit gezegd graag die rol op zich te willen nemen. Maar dat zie ik echt niet..
Weet ook niet of het een grote productie gaat worden, of 'slechts' een arthousefilm ofzo..
Sowieso misschien wel zijn mooiste nummer, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 15 april 2011 20:13 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Ja, schitterende regel, uit een schitterend liedje.
Zelf vind ik het einde zo mooi:
It's never over, my kingdom for a kiss upon her shoulder
It's never over, all my riches for her smiles
When I slept so soft against her...
It's never over, all my blood for the sweetness of her laughter
It's never over, she is the tear that hangs inside my soul foreverMaybe I'm too young to keep good love from going wrong
Oh... Lover, you should've come over... 'Cause it's not too late
Dat denk ik ook wel ja. Ben maar weer aan Grace begonnen.quote:Op zondag 17 april 2011 11:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Sowieso misschien wel zijn mooiste nummer, wat mij betreft.
Nee!quote:Op zondag 17 april 2011 11:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij staat wel op de legacy editie. Ook een van mijn favoriete nummers.quote:Op zondag 17 april 2011 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee!
Ik vind Dream Brother, Last Goodbye en Forget Her beter. Of telt die laatste niet mee, omdat 'ie Grace niet gehaald heeft?
Ja maar die heeft niet de goedkeuring gekregen van Jeff zelfquote:Op zondag 17 april 2011 12:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij staat wel op de legacy editie. Ook een van mijn favoriete nummers.
Ja ik vind dat ook zijn mooiste nummerquote:Op zondag 17 april 2011 11:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |