abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41028102
Na haar prachtige debuutalbum Real Life én kippenvel optreden gisteren in de Juliet tent op Lowlands denk ik dat Joan haar eigen topic inmiddels ruimschoots verdiend heeft!

Joan Wasser uit New York is violiste en speelde al in diverse bands. Zo zat ze in The Dambuilders, Those Bastard Souls en Black Beetle. Net toen Joan het voor zichzelf wilde gaan proberen werd ze benaderd door Antony (inderdaad, die van The Johnsons) en zat ze een paar jaar in zijn band. Hierna werd ze door Rufus Wainwright gevraagd om in zijn band te komen spelen en zijn voorpogramma te verzorgen.

In 2006 is het dan toch eindelijk zover: Joan’s eerste album Real Life verschijnt bij PIAS. Op dit abum wordt ze op één nummer bijgestaan door Antony.

pi_41028506
Heb meer dan een uur voor de Juliet zitten/staan wachten in de stortbuien voor dit concert, en het was het waard!!!

De cd had ik al in mijn bezit, maar live zingt ze erg goed. Ze is nog grappig bovendien

En die staande ovatie was zeker verdiend. Joan gaat het nog ver schoppen verwacht ik

Een top optreden...
pi_41037858
Ah, Joan As Police Woman ook buiten het indietopic bekend geworden? Mooi!

Zie MUZ user-reviews deel 3 trouwens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41039691
Ik had er graag wat van gezien, maar had er geen rekening mee gehouden dat het in die verrotte Juliet was
  maandag 21 augustus 2006 @ 20:00:40 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_41039806
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik had er graag wat van gezien, maar had er geen rekening mee gehouden dat het in die verrotte Juliet was
Vind het programmeren van muzikale artiesten in de Juliet ook maar een waardeloos concept (al snap ik best waarom ze het zo doen), anders was ik er ook nog wel even langs gelopen. Ben namelijk nog niet helemaal overtuigd door die plaat van haar, had het graag live willen meemaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Grobbel op 21-08-2006 20:12:21 ]
pi_41040641
Ik had mazzel dat ik een backstagebandje had, kon du tijdens de soundcheck al een plekje uitzoeken. Was leuk, want we zaten met het hele team van Pias, die zijn apetrots op Joan
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:26:39 #7
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41042604
Met een rechte rug en m'n borst fier vooruit kan ik God tegemoet treden; ik heb 't meerdere malen geprobeerd, maar ik trek het niet, die Joan! Iedere keer trekt 't op z'n Sky Radio's gezapig aan me voorbij en mis ik de spanning, de soul in haar stem of desnoods een arrangement dat me prikkelt. Als een uiterst brave agente kleurt Joan altijd netjes binnen de lijntjes, doet dus nooit iets stouts en mist wat mij betreft net dat scherpe randje dat haar voor mij interessant zou kunnen maken.

Kortom, niet mijn ding.
1,000,000 demons can't be wrong...
  maandag 21 augustus 2006 @ 21:32:20 #8
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41042812
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 20:00 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Vind het programmeren van muzikale artiesten in de Juliet ook maar een waardeloos concept (al snap ik best waarom ze het zo doen), anders was ik er ook nog wel even langs gelopen. Ben namelijk nog niet helemaal overtuigd door die plaat van haar, had het graag live willen meemaken.
Er is maar 1 andere optie inzake singer/songwriters van die grootte lijkt me: Niet meer programeren. Doe je dit als LL zijnde toch, dan rest enkel Juliet. Elk ander podium is te groot... toch?
Maar ik snap je punt. Verleden jaar met Ane Brun was het ook zo dat onze gang daar naartoe er voor zorgde dat we andere dingen moesten laten schieten.
Joan heeft het in onze keuzelijst mede daarom niet gehaald.
pi_41045530
Ivm dat ze in de Juliet stond en overlapte met de Yeah Yeah Yeahs ben ik naar Joan in de Paradiso geweest, vorige week. En dat was echt fantastisch.
Joan is leuk, tof, grappig en bovendien een ontzettend goede zangeres.
pi_41047672
ik had er nog niets van gehoord maar het was me aangeraden dus gister toch gaan kijken
WAUW ik ben echt helemaal om
ik vond het super tof
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_41096292
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 21:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Met een rechte rug en m'n borst fier vooruit kan ik God tegemoet treden; ik heb 't meerdere malen geprobeerd, maar ik trek het niet, die Joan! Iedere keer trekt 't op z'n Sky Radio's gezapig aan me voorbij en mis ik de spanning, de soul in haar stem of desnoods een arrangement dat me prikkelt. Als een uiterst brave agente kleurt Joan altijd netjes binnen de lijntjes, doet dus nooit iets stouts en mist wat mij betreft net dat scherpe randje dat haar voor mij interessant zou kunnen maken.

Kortom, niet mijn ding.
Snap ik niet. Haar stem is één en al soul, ze is een vrouw die het leven kent en doet muzikaal juist volop interessante dingen. Intro van Christobel bijvoorbeeld. Totaal niet Sky Radio-fähig.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:57:35 #12
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41098771
Jajaja, dat lees en hoor ik overal. Aan publiciteit in ieder geval geen gebrek, in huize Wasser.

Ik hoor het er gewoon niet in. Het door jou genoemde Christobel deed me bijvoorbeeld erg denken aan een Siouxsie b-kantje. Het pakt me niet.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_41099402
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:57 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik was ook niet zo enthousiast maar na haar aanschouwd te hebben in de Julliet (ik hoefde maar 15 minuten in de rij te staat) ben ik wel een beetje om, live was het prachtig en de CD begint me ook steeds meer aan te staan. Niet alle nummers trouwens.
Aldus.
pi_41102175
Ik beluister haar nu.
pi_41137360
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:57 schreef DaisyDuke het volgende:
Jajaja, dat lees en hoor ik overal. Aan publiciteit in ieder geval geen gebrek, in huize Wasser.

Ik hoor het er gewoon niet in. Het door jou genoemde Christobel deed me bijvoorbeeld erg denken aan een Siouxsie b-kantje. Het pakt me niet.
En die song met Antony, die hoort gewoon tot de beste songs van de laatste vijf jaar wat mij betreft. Vind je ook niks? Die pianostreken op 2.42....
www.thuisuiteten.nl
pi_41137535
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:59 schreef methodmich het volgende:

[..]

En die song met Antony, die hoort gewoon tot de beste songs van de laatste vijf jaar wat mij betreft. Vind je ook niks? Die pianostreken op 2.42....
I Defy

Ik heb de cd bestelt, echt heel erg mooi.

Vorig jaar heb ik antony and the johnsons pas ontdekt , ik vind zijn laatste album echt teringgoed, vooral You are my sister. Via antony kwam ik bij Joan as Policewoman terecht

Real Life is tot nu toe, voor mij, het beste album van 2006. Wat een muziek, wat een afwisseling, wat een wijf

Het album begint lekker rustig met Real Life, maar dendert door met I Defy, Ride the Light en We Don't Own It. In 1 woord, gewoon prachtig
pi_42489286
17 November ga ik haar zien op Crossing Border

Ik heb er echt zin in
pi_43656111
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:02 schreef wlsandman het volgende:
17 November ga ik haar zien op Crossing Border

Ik heb er echt zin in
Gister dus geweest

En het was echt goed, jammer dat ik haar niet vanaf het begin kon zien omdat Midlake zo goed speelde

Naar mijn weten speelde ze ongeveer driekwart van het album en nog 2 nieuwe nummers (die ik bij de eerste keer horen niet echt heel goed vond).

Het was dus een geslaagd optreden, jammer dat bij I Defy de drummer de zangpartijen van Antony voor zijn rekening nam
  zaterdag 18 november 2006 @ 15:35:32 #19
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_43657840
Heb Joan als voorprogramma gezien bij Rufus Wainwright in Paradiso. Was niet kapot van haar set. Ze is een stuk sterker als muzikant in RW's band.
Na enkele jubelende kritieken toch de CD gekocht. Goede plaat, maar mij iets te vlak. Springt er (nog) niet echt uit.

Ben wel heel benieuwd naar haar ontwikkeling..!
  zondag 19 november 2006 @ 16:54:32 #20
55350 Reena
Angelcrusher
pi_43688876
Ik heb haar gister voor het eerst gezien en vond het een heel goed concert. Wel erg jammer dat het ZO kort was, maar ja, ze heeft dan ook maar 1 album uit enzo...Achteraf de cd gekocht en toen kwam ze ook nog signeren, dus dat ook maar gelijk laten doen
pi_46531788
als een slaapwandelaar hobbel ik nu pas achter deze bandwagon aan, maar eindelijk heb ik Real Life een paar echte luisterbeurten gegeven en ben positief verrast. goeie plaat!
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_46561164
Beter laat dan nooit J!

Zeker een goede plaat, wat mij betreft de op één na beste van 2006. Draai hem nog regelmatig met veel plezier.
www.thuisuiteten.nl
pi_46562529
Dit topic is een goede reminder... Heb de plaat een paar gedraaid na release, maar daarna is die een beetje in de vergetelheid geraakt.
Zal 'm toch nog eens gaan draaien!

Joan is trouwens als gast te horen op de aankomende CD Release the Stars van Rufus Wainwright...
Op eerdere albums was Joan betrokken als bandlid, dus weet niet of ze dat nu niet meer is...

[ Bericht 37% gewijzigd door Michiel72 op 22-02-2007 17:09:44 ]
pi_46563978
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 15:52 schreef methodmich het volgende:
Beter laat dan nooit J!
Precies!
pi_46608956
TVP

Ik zag haar op Pukkelpop afgelopen jaar. Geweldig optreden!
Heb meteen 'Real Life' gekocht. Pracht-album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')