En dan komt het... in '97 is ie op 31 jarige leeftijd vlak voordat z'n 2de album afgemaakt zou worden verdronken... Ging even zwemmen in een rivier... Baal er echt gigantisch van want ik denk dat ie met dat 2de album doorgebroken zou zijn maar dat mocht niet zo zijn helaas...
Want in '94 toen grace uitkwam is het voor zover ik weet nooit echt onder grote aandacht geweest, misschien dat kink als t toen al bestond er wat van heeft gedraait ofzo. Er zijn nogsteeds niet zo veel mensen die ooit van Jeff gehoord hebben terwijl hij toch echt een veel betere zanger was als bijv. Cobain...(ja Nirvana vind ik ook gaaf begrijp me niet verkeerd) Bedoel dus dat ie minimaal zoveel aandacht verdiend...
Ik had m ook heel graag eens live zien spelen wat ook onvergetelijk moet zijn geweest.. Heeft iemand hem hier ooit live zien spelen? Geloof niet dat ie ooit in Nederland gespeelt heeft of wel?
Kortom ga dit album checken als je ECHT van muziek houdt! Dit mag je echt niet missen namelijk! Al twijfel ik er niet aan dat er meer liefhebbers hier zullen zijn dus brand maar los!
Voor meer info zie ook http://members.aol.com/cloudmine
Is trouwens de enige JB-cd die ik heb, zijn die overige cd's ook de moeite waard?
Hij is misschien niet in de mainstream doorgebroken, hoewel ik de clip voor grace best veel op MTV gezien heb, maar in het 'alternatieve' circuit wordt hij vereerd als een held. En terecht.
Zoek voor de aardigheid ook eens op KazaA naar muziek van Tim Buckley, Jeff's vader. Ook dat is heel mooie muziek, die soms veel wegheeft van die van Jeff, ook qua stem.
En ja, ook Tim Buckley is jong overleden, hij werd 28...
Capetown
Trouwens, Grace is al jaren een Nice Price CD. Fl 19,95 dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 01-09-2001 03:56]
Jeff Buckley heeft inderdaad fantastische muziek gemaakt, toch luister ik liever naar zijn vader (hoewel ik van Tim geen c.d.'s heb, van Jeff wel )
quote:Dan kan ik iedereen aanraden het nummer 'Song to the siren' van Tim Buckley te luisteren, ook schitterend gecovered door 'This mortal coil.'
Op zaterdag 01 september 2001 08:49 schreef Tan het volgende:
Jeff Buckley heeft inderdaad fantastische muziek gemaakt, toch luister ik liever naar zijn vader (hoewel ik van Tim geen c.d.'s heb, van Jeff wel)
quote:
Op zaterdag 01 september 2001 13:02 schreef Ringo het volgende:
Jeff Buckley maakte zulke prachtige, hemelse muziek. Laat Ringo Grace horen en je kan hem opdweilen.
Van Jeff heb ik ook alleen maar Grace, en van Tim heb ik helemaal niks. Toch maar eens checken..
De andere cds van Jeff schijnen ook erg mooi te zijn maar ik heb geen zin om die bitch-moeder te sponsoren.
Ik geloof dat Jeff ook een keer in paradiso ofzo heeft gespeeld, ik had er graag bij willen zijn maar helaas.
quote:Het 2e album is er postuum gekomen (een dubbelaar zelfs) en heet Sketches (For My Sweetheart the Drunk). Bekendste song hiervan is Everybody here wants you.
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:03 schreef Machiel het volgende:
Baal er echt gigantisch van want ik denk dat ie met dat 2de album doorgebroken zou zijn maar dat mocht niet zo zijn helaas...![]()
De Belgische band Zita Swoon had overigens een paar jaar geleden een hitje met het nummer Song for a dead singer (geschreven met de tragische dood van Jeff Buckley in het achterhoofd).
quote:Na afloop van een dag studio voor de opnames van de CD Sketches ging Buckley met een paar vrienden zwemmen in de Mississippi. Het Led Zeppelin nummer Whole Lotta Love zingend dook hij het water in. Om er niet meer uit te komen...
Op vrijdag 31 augustus 2001 23:03 schreef Machiel het volgende:
Ging even zwemmen in een rivier...![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 01-09-2001 13:36]
quote:En gelijk heb je. Het meeste is live-opname van al bekend werk. Volstrekt overbodig. Je kan beter voor de 1000ste keer Grace opzetten. Alsof die plaat vervelen gaat.
Op zaterdag 01 september 2001 13:06 schreef menjo het volgende:
De andere cds van Jeff schijnen ook erg mooi te zijn maar ik heb geen zin om die bitch-moeder te sponsoren.
quote:Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.
Op zaterdag 01 september 2001 23:36 schreef Machiel het volgende:
Wat ik van Tim hoorde was nogal richting country en daar krijgt Machiel beetje verkeerde rillingen
quote:Ik heb altijd het gevoel alsof mijn hart ontploft, heel langzaam.
Op zondag 02 september 2001 13:52 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik vind het zo mooi dat ik er verdrietig van word.
quote:Vooral de leeftijd 27 komt vaak voor. Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison...
Op zaterdag 01 september 2001 08:49 schreef Tan het volgende:
Idd een beetje het Nick Drake verhaal... Helaas veel talentvolle artiesten zijn vóór hun dertigste gestorven...
quote:Dat klopt. This mortal coil heeft ook samengewerkt met Tim in andere nummers
Op zaterdag 01 september 2001 12:53 schreef tong80 het volgende:[..]
Dan kan ik iedereen aanraden het nummer 'Song to the siren' van Tim Buckley te luisteren, ook schitterend gecovered door 'This mortal coil.'
quote:Iek weet bijna zeker dat hij in Paradiso heeft gestaan. Ik was er helaas niet bij....
Op zaterdag 01 september 2001 00:08 schreef Public Enemy het volgende:
Jeff Buckley stond in '94 op Lowlands, verder weet ik niet of ie ook elders in NL heeft opgetreden
quote:Bedankt voor de tips
Op zaterdag 01 september 2001 23:59 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik ken hem helemaal niet goed, maar ik weet wel dat-ie later heel erg naar de jazz/avant-garde is opgeschoven. Even op Amazon gekeken: vooral over Lorca wordt hoog opgegeven. Zijn absolute meesterwerk schijnt Starsailor te zijn maar dat is niet meer (nieuw) verkrijgbaar.
Heb zelf ooknog een tip luister eens naar Ben Christophers niet dat zijn muziek nou op Jeff Buckley lijkt maar het brengt op mij wel net zoveel emotie naarboven zegmaar een erg lekkere herfstplaat iig... Dat album heet my beautifull demon erg mooi ik zeg LUISTEREN nu ie nog leeft hij verdient meer aandacht..
quote:Yep! En laat Ben nou weer zwaar beinvloed zijn door ThisMortalCoil...
Op maandag 03 september 2001 16:53 schreef Machiel het volgende:[..]
Heb zelf ooknog een tip luister eens naar Ben Christophers niet dat zijn muziek nou op Jeff Buckley lijkt maar het brengt op mij wel net zoveel emotie naarboven zegmaar een erg lekkere herfstplaat iig... Dat album heet my beautifull demon erg mooi ik zeg LUISTEREN nu ie nog leeft hij verdient meer aandacht..
Mijn alltime favourite is btw Dream boy heel kort voor Mojo pin en So real laten we eerlijk zijn niet elk nummer op Grace zijn even mooie juweeltjes maar passen goed op t album dan doel ik op last goodbye, halleluja, christi carol en you should've come over, en dan bedoel ik dat die dus net een tikkeltje minder zijn. Weet niet waarom ik dit zeg maar ok zo denk ik erover toch een eng goed debuut!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |