Goede prijs, verkocht, wanneer kom je 'm halen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:36 schreef Eland het volgende:
Wat dacht je van ¤1100 voor een 1,33 ghz 512 MB g4?
Jep, en dan heb ik over een jaar het nieuwste van het nieuwste.. Ik heb er nu écht geen geld voor. En m'n 512 MB RAM kaartje zit er net een maandje in. Én, ik ben nog superblij met m'n huidige iBookjequote:Op woensdag 17 mei 2006 21:15 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Idem
[..]
Een jaar wachten?
Dan is er wel weer wat nieuwers
En dat terwijl de eerste modellen waarschijnlijk pas over een maand ofzo geleverd kunnen wordenquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:44 schreef Xilantof het volgende:
Echt een gigantische rij met "vandaag" daaro op Marktplaats![]()
Té grappig
Mijn G3 iBookje is onbetaalbaar..quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:35 schreef tonks het volgende:
ik vind trouwens dat apple gebruikers hun apple iets te hoog inschatten ik bedoel 500/600/700 euro vragen voor een iBook g3.
komt omdat ze allemaal ook nét iets teveel hebben betaald, dat ding nu hoerig traag is en het toch hollanders blijven die geen verlies willen makenquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:35 schreef tonks het volgende:
ik vind trouwens dat apple gebruikers hun apple iets te hoog inschatten ik bedoel 500/600/700 euro vragen voor een iBook g3.
Ik vind het niet lelijk, maar in het wit is 'ie wel mooier. En de reacties blijven leuk als ik op school mijn witte iBook uit mijn tas haal. Vooral als mensen weer flink moeten kloten om op het (erg slechte) draadloze netwerk moeten komen en mijn iBook me alleen even vraagt of ik ermee wil verbinden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:48 schreef Repeat het volgende:
Damn, in het zwart is dat ding wel fucking geil![]()
![]()
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Maarja zal irl wel meer op een "standaardlaptop" lijken dan die witte. Moet je denk ik zelf even zien.
http://www.appleinsider.com/article.php?id=1748quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:48 schreef Repeat het volgende:
![]()
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Maarja zal irl wel meer op een "standaardlaptop" lijken dan die witte. Moet je denk ik zelf even zien.
Hm, ik vind van niet. Hij is alsnog mooi gelikt. Toch? Hij is toch niet dan zo mat als die standaard laptops? Die zijn meestal van zo'n grof materiaaltje..quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:48 schreef Repeat het volgende:
![]()
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
Neuh. Ik weet niet precies hoe het bij deze MacBook zit, maar bij voorgaande laptops van Apple was het altijd een eitje om er extra RAM in te zetten. Bij m'n MacBook Pro is het een klepje aan de onderkant, bij m'n iBook zat het onder het toetsenbord. Ik verwacht niet dat het bij dit model veel ingewikkelder is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:59 schreef warrel het volgende:
[..]
Is het bij dit Bookje eigenlijk niet veel lastiger om RAM in te 'bouwen'? Moet ie dan echt van tot tot teen open?
Mooi is dat jaquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het niet lelijk, maar in het wit is 'ie wel mooier. En de reacties blijven leuk als ik op school mijn witte iBook uit mijn tas haal. Vooral als mensen weer flink moeten kloten om op het (erg slechte) draadloze netwerk moeten komen en mijn iBook me alleen even vraagt of ik ermee wil verbinden.
Ik had m'n RAM er helemaal zelf in gebouwd (iBookje). Áls ik het kan, is het zeker appletje eitje. Maar ik was wel trots op mezelfquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Neuh. Ik weet niet precies hoe het bij deze MacBook zit, maar bij voorgaande laptops van Apple was het altijd een eitje om er extra RAM in te zetten. Bij m'n MacBook Pro is het een klepje aan de onderkant, bij m'n iBook zat het onder het toetsenbord. Ik verwacht niet dat het bij dit model veel ingewikkelder is.
Het was nog best wel gewrik bij mij voor de module er goed in wilde vallen.. Maar, hij zit!quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:04 schreef tonks het volgende:
Bij mijn iMac zit het onder het scherm 2 schroefjes losdraaien.. plaatsen en klaar is kees (5 minuten)
offtopic hoor, maar een xp pro sp2 laptop connect ook overal en altijdquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het niet lelijk, maar in het wit is 'ie wel mooier. En de reacties blijven leuk als ik op school mijn witte iBook uit mijn tas haal. Vooral als mensen weer flink moeten kloten om op het (erg slechte) draadloze netwerk moeten komen en mijn iBook me alleen even vraagt of ik ermee wil verbinden.
vertelquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:16 schreef tonks het volgende:
Repeat heeft er geen kaas van gegeten.
De iBook G4 was al betaalbaar en snel zat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:20 schreef sig000 het volgende:
Maar wel goed dat er eindelijk een betaalbare Apple laptop is met een fatsoenlijke snelheid.![]()
Succes met het wachten.. Ik zou tussen het bestellen en ontvangen hondsdol zijn van de zenuwen..quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef Xilantof het volgende:
Thnx Tonks en Warrel...
Maar ik heb nog niets hoor
Zal nog wel even duren ook.
Schroefjes vastdraaien hoeft niet?quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:04 schreef tonks het volgende:
Bij mijn iMac zit het onder het scherm 2 schroefjes losdraaien.. plaatsen en klaar is kees (5 minuten)
nu valt het nog mee. omdat ik nog niets weet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:32 schreef warrel het volgende:
[..]
Succes met het wachten.. Ik zou tussen het bestellen en ontvangen hondsdol zijn van de zenuwen..![]()
Betaalbaar wel maar de snelheid was niet zijn sterke punt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
De iBook G4 was al betaalbaar en snel zat.
Met name nu de Macbook 5x sneller is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Betaalbaar wel maar de snelheid was niet zijn sterke punt.![]()
Ik heb m'n iBook G4 nooit langzaam gevonden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Betaalbaar wel maar de snelheid was niet zijn sterke punt.![]()
In vergelijking met mijn Banias 1.5 Ghz was een iBook 1.33 Ghz met zelfde hoeveelheid Ram in rekenintensieve toepassingen toch wel een stuk trager.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb m'n iBook G4 nooit langzaam gevonden.
idd, maar het nadeel is dat die witte touchpad na een tijdje stevig vingeren groezelig wordt, zonde is dat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:21 schreef E.T. het volgende:
in 't zwart is 't net een gewone toshiba laptop..![]()
vind wit er mooier uitzien
Gewoon poetsen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
idd, maar het nadeel is dat die witte touchpad na een tijdje stevig vingeren groezelig wordt, zonde is dat.
Gewoon met je vieze vingers van je laptop af blijven. Ik heb er geen last van, maar mijn iBook is nog niet zo oud (maandje of 4).quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
idd, maar het nadeel is dat die witte touchpad na een tijdje stevig vingeren groezelig wordt, zonde is dat.
dan blijf ik bezigquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:06 schreef Geqxon het volgende:
Repeat, je kunt ook eens proberen om elke keer nadat je een vieze website hebt bezocht je handen te wassen
Nette openingspostquote:Op donderdag 18 mei 2006 00:11 schreef editor2 het volgende:
zo!...de openingspost is geplaatst.
Fleurt de boel ook een beetje op.![]()
Uhmmmquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...die MacBook-post van me was toch niet zo'n slecht idee. Deel 2 alweer! Of cumulatief deel 67 of zoiets..
Voetbal is trouwens slecht voor je hart, zeker als je voor Barcelona bent. Tot de laatste 15 minuten dan.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:14 schreef Xilantof het volgende:
OMG!
volgens mij klikte ik zoiets op "bevestigen"
Bestelling geplaatst dus.
een wat voor versie?quote:Op donderdag 18 mei 2006 07:20 schreef Slarioux het volgende:
Een amulimium versie van de Macbook lijkt me ook wel stoer trouwens.
En 12"quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
De iBook G4 was al betaalbaar en snel zat.
Die 13" is niet veel groter hoor.quote:
Ik vind hem op foto's die ik gezien heb toch echt 'opvallend veel groter' in vergelijking met de 12" PowerBook. De 12" iBook was al iets groter, dus misschien is het daar minder opvallend.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:59 schreef XL het volgende:
[..]
Die 13" is niet veel groter hoor.
Stuk slanker, minder diep.... alleen wat breder. Resolutie is een stuk hoger.
Dat kan, maar als ik iets meeneem gaat het me niet zo zeer om het volume maar om de afmetingen. Liever dikker en compacter dan ultradun.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:29 schreef XL het volgende:
In volume is de 13" kleiner! dan de iBook 12" dus.
Drama, die zwarte zou ¤200,- goedkoper moeten zijnquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:41 schreef Dementor het volgende:
http://dailytech.com/article.aspx?newsid=2397
OEI OEI OEI!
Klinkt niet echt prettig.quote:Users are having issues typing on the new keyboard design and are complaining about the lack of key travel when typing.
Ja, al sinds gisterenquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:55 schreef XL het volgende:
Uiteraard hebben de Jappen de MacBook alweer uit elkaar gehaald.
http://www.kodawarisan.com/macbook/macbook001.html
Die comments ook op die site:quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:41 schreef Dementor het volgende:
http://dailytech.com/article.aspx?newsid=2397
OEI OEI OEI!
Kijk eens wat vaker naar de OP die je hier kunt vinden. Alles m.b.t de MacBooks staat er praktisch in inclusief sloopwerk van de witte doorquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:39 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Jammer genoeg alleen van de zwarte versie.
Iemand linkje van de witte?![]()
Je wordt opgeladen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Is het normaal dat de stekker van mijn lader weer geel oplicht als ik deze net uit de iBook heb gehaald en ik 'm aanraak?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:29 schreef warrel het volgende:
En hoe zit het eigenlijk met het sluimerlampje? Zit die links naast de 'AppleRemote ontvanger'? Dat lampje zou ik écht missen als die er niet meer op zit. Deels door dat mooie lampje (hartje) viel ik voor het iBookje..![]()
zwart of wit scheelt maar een paar graden...quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:29 schreef warrel het volgende:
@ Xilantof;
Dat warm worden bedacht ik me ook al bij dat zwarte MacBookje, die kan je nooit zomaar eventjes in de zon laten staan. Of mee in de zon werken..
Appleknopje + tabquote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:24 schreef Light het volgende:
[..]
Ik dacht eerst aan quicksilver, maar daar lijkt het achteraf toch niet echt op.
Oehhoewhoeoehh!quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Graag gedaan
Hij kan trouwens ook open en dicht
Voor mij wel, vooral de grafische kaart, verlicht tb, Express card en groter scherm.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja...die specs en test had ik ook gelezen. Ik vraag me toch af of de MBP die honderden euro's extra waard is atm....
Mij is het anders wel gelukt een keer, maar dat was met Panther. Kan het nu niet proberen, ik zit achter een PCquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lol....ik probeer al vijf minuten een screenshot te maken met command+Tab zichtbaar. Maar als ik dan shift+command+3 doe verdwijnt het command+tab-deelscherm...![]()
In sum: command+tab ziet er bij mij anders uit
Gewoon overgeschreven. Woensdagavond gedaan, en bij mij was het gelijk eraf. Dus binnenkort moet het toch bij hun aankomenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:30 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
CC of overboeking?
ik ook besteld, afwachten nou mar danquote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:25 schreef AntiChrist het volgende:
ik heb er gisteren een besteld (2.0ghz, witte).. als ik de verkoper mag geloven komen volgende week de eersten in NL binnen.
Spannend Q.quote:
Tof!quote:
En je kunt 'm anders altijd nog vervangen of er een externe aan hangen als je meer ruimte nodig hebt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:14 schreef Q. het volgende:
2 GHz met 1 Gig en 60 gb. Anders ging het wat langer duren, die 20 gig mis ik toch niet.![]()
zwart is mooi. Alu van mijn powerbook is ook mooi.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:01 schreef X-Naut het volgende:
Blijf het een afknapper vinden dat alleen de dikste uitvoering in zwart te krijgen is![]()
![]()
Verdient dat zo goed, melkboer?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:33 schreef Eland het volgende:
De buurvrouw van de vriendin van m'n oma haar melkboer ook![]()
Dat telt niet.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:33 schreef Eland het volgende:
De buurvrouw van de vriendin van m'n oma haar melkboer ook![]()
Verdient dat zo goed, buurvrouw?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:57 schreef Eland het volgende:
[..]
Begrijpend lezen knul, de buurvrouw koopt hem![]()
Hangt ervan af hoe goed je bent natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Verdient dat zo goed, buurvrouw?
Ik heb het over de MacBook, jij ookquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:21 schreef slashyou het volgende:
[..]
zwart is mooi. Alu van mijn powerbook is ook mooi.
Heb je 'm alquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:14 schreef Q. het volgende:
2 GHz met 1 Gig en 60 gb. Anders ging het wat langer duren, die 20 gig mis ik toch niet.![]()
- windows xp vs os-xquote:Op zondag 21 mei 2006 16:46 schreef Eland het volgende:
Waarom twijfel je?
Die keuze hoef je bij een MacBook in elk geval niet te maken, want je kunt het allebei draaien.quote:
Levert Sony nog laptops met matte schermen?quote:- glossy scherm vs mat scherm
Het is even in de buidel tasten, maar je zou AppleCare kunnen overwegen. Dat is 3 jaar volledige ondersteuning en garantie voor je Mac. Als er dan iets misgaat met je machine, levert het in elk geval geen gezeik op.quote:- garantievoorwaarden (laptop moet een jaartje mee naar china)
Als je bij Apple bestelt, krijg je een jaar lang wereldwijd. Voor meer zal je Applecare moeten aanschaffen.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:52 schreef Adelante het volgende:
[..]
- garantievoorwaarden (laptop moet een jaartje mee naar china)
Uiteraard mag je niet kiezen welk jaar, dus je moet meteen vertrekken.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:39 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Als je bij Apple bestelt, krijg je een jaar lang wereldwijd. Voor meer zal je Applecare moeten aanschaffen.
De bedoeling is vanaf september, dus dan zou ik hem in juli/augustus gaan aanschaffen. Moet die extra apple care trouwens direct worden bijgekocht of kun je ook na een jaar nog een jaar of twee jaar extra garantie nemen?quote:Op zondag 21 mei 2006 17:41 schreef Slarioux het volgende:
Uiteraard mag je niet kiezen welk jaar, dus je moet meteen vertrekken.
Binnen dat jaar moet je AppleCare kopen. Zo werkt het iig met iPod Applecare.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
De bedoeling is vanaf september, dus dan zou ik hem in juli/augustus gaan aanschaffen. Moet die extra apple care trouwens direct worden bijgekocht of kun je ook na een jaar nog een jaar of twee jaar extra garantie nemen?
gaan de apple macbooks ook nog voordeliger worden door Intel's core duo processor prijsverlaging eind deze maand? ook prijs is namelijk één van m'n afwegingen en tot dusver wint apple...quote:Op zondag 21 mei 2006 19:08 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Binnen dat jaar moet je AppleCare kopen. Zo werkt het iig met iPod Applecare.
Dat is bij laptops ook zo (en alle andere producten van Apple voor zover ik weet).quote:Op zondag 21 mei 2006 19:08 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Binnen dat jaar moet je AppleCare kopen. Zo werkt het iig met iPod Applecare.
je kan op je apple gewoon de bestanden openen. je hebt apple works op je apple staan bij aanschaf, deze geeft de pagina alleen in tekst en kolommen weer. maar als je plaatjes in je document hebt kan je de apple versie van office kopen. volgens mij zijn er wel alternatieven zoals open office. maar daar weet ik zelf niet zo veel vanaf.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:03 schreef Slomy het volgende:
Ok ik ga even een hele stomme vraag stellen. Ik ben een leek op het gebied van Apple OS en de programma's die daarop draaien. Wanneer ik op mijn gewone pc in een word document iets uitgetyped heb, kan ik dit dan openen op een Apple of is dat absoluut niet mogelijk (zelfde met typen op een iBook --> openen op pc).
quote:Op maandag 22 mei 2006 00:53 schreef Bigs het volgende:
Sterker nog.. je complete scherm wordt dmv pdf gerenderd
De grafische laag van Mac OS X (Quartz) maakt gebruik van PDF voor het tekenen van tekst en afbeeldingen op je scherm.quote:
Aanvullend: eerdere Os X versies maakten van een screenshot ook gewoon een pdf, en volgens mij kun je dat nu nog als optie aanzetten.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grafische laag van Mac OS X (Quartz) maakt gebruik van PDF voor het tekenen van tekst en afbeeldingen op je scherm.
Wat dat laatste betreft: je kunt de harde schijf vrij makkelijk zelf vervangen, dus je kunt beter nu voor de 60 GB gaan en hem later, voor niet eens heel veel meer geld, vervangen door een 7200 rpm met, bijvoorbeeld, 100 GBquote:Op maandag 22 mei 2006 12:51 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik twijfel nog een beetje wanneer ik dat kreng (Macbook) nou ga bestellen...
En of ik die 60GB nou wel of niet vervang door 80GB...
In verhouding met een 12" iBook vind ik de afmetingen nog meevallen, om eerlijk te zijn. De 12" PowerBook is nog een stukje kleiner.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:01 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan maar niet warm lopen voor de Macbooks...ik was juist zo gecharmeerd van mijn huidige Ibookje vanwege zijn afmetingen, 12".
Ik had gehoopt dat als het weer tijd is om deze in te ruilen, ik ook weer een 12" uitvoering zou kunnen kopen. Maar helaas
De 13" Macbook gaat alleen niet in mijn tas passen, de 12" iBook net wel. Hoewel het natuurlijk ook wel wat groter wordt door de second skin. Zonder zou de 13" misschien ook wel passen, en de 12" met gemak.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
In verhouding met een 12" iBook vind ik de afmetingen nog meevallen, om eerlijk te zijn. De 12" PowerBook is nog een stukje kleiner.
Hoger en dieper.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, qua volume, doordat de iBook waarschijnlijk wat dikker is.
Het probleem zit 'm bij mijn tas in de breedte.quote:
12,78x8.92x1.08 (in inches)quote:Op maandag 22 mei 2006 16:01 schreef oor het volgende:
iemand de maten van de macbook? dan kan ik hem ff meten met mijn tas, een messengerbag met een second skin, van het merk targus
Afmetingen en gewichtquote:
Tof!quote:Op maandag 22 mei 2006 12:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wat dat laatste betreft: je kunt de harde schijf vrij makkelijk zelf vervangen, dus je kunt beter nu voor de 60 GB gaan en hem later, voor niet eens heel veel meer geld, vervangen door een 7200 rpm met, bijvoorbeeld, 100 GB
Loop je dan niet de kans je garantie te verkloten?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:55 schreef Tijn het volgende:
Ik zit er stevig aan te denken m'n machine binnenkort eens open te maken om de koelpasta wat beter aan te brengen, dat schijnt namelijk het probleem van de hitte te zijn.
Ik wil toch wel DVD'tjes kijken met laptop op m'n schoot zonder te hoeven vrezen voor mijn vruchtbaarheidquote:Op maandag 22 mei 2006 20:53 schreef Q. het volgende:
Die hitte is toch alleen bij flinke belasting van beide cores? Daar zal ik niet snel aankomen met waarvoor ik hem gebruik iig.
Niet als ik het netjes doequote:Op maandag 22 mei 2006 20:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Loop je dan niet de kans je garantie te verkloten?
Ik gebruik TextWrangler.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:59 schreef Q. het volgende:
Trouwens, is er nog iets van een echte goede editor voor OS X? Ik gebruik nu onder Windows UltraEdit.
En nu maar hopen dat er overal een Universal Binary van te vinden isquote:Op maandag 22 mei 2006 21:00 schreef Q. het volgende:
Ik moet nog zoveel nieuwe programma's hebben zometeen.
Dat hangt uiteraard ook van het ype dvd's af die je kijktquote:Op maandag 22 mei 2006 20:56 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Ik wil toch wel DVD'tjes kijken met laptop op m'n schoot zonder te hoeven vrezen voor mijn vruchtbaarheid.
Rosetta.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat er overal een Universal Binary van te vinden is
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat hangt uiteraard ook van het ype dvd's af die je kijkt
Ik gebruik SubEthaEditquote:Op maandag 22 mei 2006 20:59 schreef Q. het volgende:
Trouwens, is er nog iets van een echte goede editor voor OS X? Ik gebruik nu onder Windows UltraEdit.
Waar ga je 'm voor gebruiken dan?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:53 schreef Q. het volgende:
Die hitte is toch alleen bij flinke belasting van beide cores? Daar zal ik niet snel aankomen met waarvoor ik hem gebruik iig.
FOK!ken voornamelijk.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:47 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Waar ga je 'm voor gebruiken dan?
Als je programmeert kan ik TextMate aanradenquote:Op maandag 22 mei 2006 20:59 schreef Q. het volgende:
Dat is allleen de CPU die zo heet wordt...quote:Op maandag 22 mei 2006 21:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
![]()
Die laptop wordt 80ºC, vind ik beetje heet.
Oh jee, dat word mijn PowerBook wel eens vaker, het is echt geen uitzondering, ook niet voor andere laptops.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
![]()
Die laptop wordt 80ºC, vind ik beetje heet.
Niet echt, een laptop zou m.i. niet warmer dan 65 graden mogen worden. Het is echt niet zo dat zo'n hoge temperatuur standaard is bij laptops.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:33 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oh jee, dat word mijn PowerBook wel eens vaker, het is echt geen uitzondering, ook niet voor andere laptops.
Alleen nu het is opgevallen word er een bigdeal van gemaakt.
Maar die is niet gratisquote:Op maandag 22 mei 2006 22:12 schreef Bigs het volgende:
[..]
Als je programmeert kan ik TextMate aanraden
Oe, ik ookquote:Op maandag 22 mei 2006 21:20 schreef Tijn het volgende:
Gebruikte jij nou ook CorelDraw, Q?
Ten eerste zal ik je niet stom noemen hoor, niet iedere Apple fan is een MS hater.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:38 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Even een vraagje, ik heb ook het heftige plan om iets van apple te gaan kopen, waarschijnlijk de macbook, maar dat weet ik nog niet zeker.
Wel leek het me handig om hier dan microsoft office op te hebben, you can call me stupid if you want.![]()
Probleem was/is bij de apple store staat dit voor bijna 700 euro. Ik ben echt niet de beroerdste om iets voor m'n software te betalen, maar dit gaat haast mijn jaarsalaris te boven![]()
na even gegoogled te hebben kwam ik op surfspot uit, wat goedkoop zou moeten zijn voor legale(?) programma's, maar deze is down. Iemand anders nog suggesties?![]()
bedankt voor de snelle reactie. Momenteel zit ik nog op middelbare school, nog 5 examens en dan ben ik er weg.quote:
Er is weer een slowchat....quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Bij gebrek aan Apple topic kom ik toch maar even hier mijn vraag stellen. Het is niet boeiend genoeg om een nieuw topic voor te openen als alle fanboys toch hier zitten.
Ik wil iListen op mijn iBook installeren. Ik heb het van een docent van me gekregen op een cdtje. Alleen, de serienummers die ik nodig heb zitten in Serial Box. Met welk programma kan ik Serial Box openen ? Is me tot nu toe nl. nog niet gelukt, en dat is toch wel vrij essentieel voor de installatie..
Die docent van me toch.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:47 schreef XL het volgende:
[..]
Er is weer een slowchat....
Maar serial box is illegaal, dat mag ik op het forum dus niet uitleggen ;-)
Dat was gebeurdquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:52 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Die docent van me toch.! Had ik nou nooit achter die man gezocht.
Kan je me de uitleg misschien mailen als je zou willen ?
Kan je ze daar al kopen of hebben ze alleen showroom modellen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:46 schreef Q. het volgende:
Ik heb ze gezien bij beide Apple Centers in Utrecht. Godsamme wat geil!
Klopt.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:53 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Xilan, jij hebt toch ook de 1.83GHz versie besteld? Via apple.nl?
Brandde je je vingers niet?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:03 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Klopt.
In de winkel heb ik gespeeld met een 1,83 GHz versie met 512 mb Ram.
(zelf heb ik et 1gb ram besteld).
nee!quote:
Stel de vraag dan daar dan kan ik je helpen..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:24 schreef Zkeppie het volgende:
Ik zit met een vraag. Ik heb een filmpje in quicktime formaat en die wil ik gewoon afspelen op een dvd. Nou had ik gelezen dat zoiets prima gaat met idvd, probleem is echter dat ik geen dvd brander heb. Zijn er mogelijkheden om zoiets makkelijk op een normale pc te doen?
Was eigenlijk bedoeld voor de apple slowchat...
WHZquote:Op woensdag 24 mei 2006 07:18 schreef Q. het volgende:
Ikwilhemikwilhemikwilhemikwilhemikwilhemikwilhemikwilhemikwilhem maar ik moet nog een paar dagen wachten..
Koop een MacBook Pro. Ik hoef niet zo'n lomp ding. Kan je net zo goed een handvat aan een PowerMac lassen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:47 schreef donald_dick het volgende:
waarom nou weer 13 inch, ik wil toch minimaal 15 inch
tsja, 13 inch is net te klein voor andere toepassingen of je houd van scrollenquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:56 schreef Q. het volgende:
[..]
Koop een MacBook Pro. Ik hoef niet zo'n lomp ding. Kan je net zo goed een handvat aan een PowerMac lassen.
Nee, je kan toch ook niet gratis upgraden naar Vistaquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
ik neem aan dat ik gratis kan upgraden naar 10.5 (Leopard)?
Ja, bootcamp. In leopard zelfs standaard meegebakken.quote:en ik neem aan dat Dual Boot met Windows XP ook wel mogelijk zou moeten zijn?
US prijzen zijn ex btw, NL prijzen zijn inc btw. editor 2 had een goed linkje in het apple SC topic dacht ikquote:Vraag me alleen hoe die prijzen die ze op de site hebben staan inclusief btw zijn. Euro<-> Dollar koers is wel erg gunstig op dit moment..
Maar goed, geloof dat de belasting per staat daar verschillend is.
12" 1024*768 op de huidige ibook is al erg goed te doen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:00 schreef Q. het volgende:
Breedbeeld. 1280x800. Goed genoeg.
Scrollen is makkelijk met het trackpad, gewoon met 2 vingers.quote:Op woensdag 24 mei 2006 08:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
tsja, 13 inch is net te klein voor andere toepassingen of je houd van scrollen
ik vind scrollen vervelend, vooral door lappen java codequote:Op woensdag 24 mei 2006 09:15 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Scrollen is makkelijk met het trackpad, gewoon met 2 vingers.
Dan koop je toch het 15" model. Heb je nog een verlicht toetsenbord ookquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:47 schreef donald_dick het volgende:
waarom nou weer 13 inch, ik wil toch minimaal 15 inch
Wel,quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:14 schreef super-muffin het volgende:
De huidige iBook is niet meer.
Goed gelezenquote:Op woensdag 24 mei 2006 01:56 schreef Bellator het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat de behuizing 80 graden wordt?
Sarcasme, vriendquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:37 schreef Bellator het volgende:
[..]
Ja hè. Lijkt mij vrij logisch dat je je vingers niet brandt hoor...
Heb er nog geen negatieve verhalen over gehoord. Wat een kraker zal dit ook weer worden!quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:42 schreef tonks het volgende:
Nou! NOU!!!! op digg.com stond laatst een foto van een mevrouw die had een film gekeken op haar macbook pro en haar been was echt verbrand
Nee, misschien Vrijdagquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:22 schreef oor het volgende:
super-muffin, ga jij vanmiddag ook weer kijken op de lijnbaan?
En de laptop smolt niet ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:48 schreef MeneerTim het volgende:
Ik zag laatst een foto van iemand die op zijn MacBook aan het werken was op een glazen tafel en door de hitte smolt het glas en viel de laptop er dwars doorheen.
Ik las gisteren nog op een website dat MacBooks alleen met glossy schermen worden geleverd, omdat het smeltpunt daarvan hoger ligt dan matte schermenquote:
dat is offtopicquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:02 schreef tonks het volgende:
Mijn broertje lag in de tuin op zijn macbook pro te typen en nu woont hij in china
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Lijkt me perfect voor vrouwenbenen, zo'n MacBook, haren wegschroeien is een stuk handiger dan andere ontharingsmethodes!quote:
Ik had zelf al wat ervaring met van die glimmende schermen. sommige vond ik vervelend. (die van dell bijv.)quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:36 schreef super-muffin het volgende:
Morgen wel?
Dan ga ik even naar de Lijnbaan, ik ga vooral dat scherm checken.
Altijd overwegenquote:Op woensdag 24 mei 2006 00:32 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, zit nu ook te overwegen om de nieuwe 2.0 Ghz Macbook te kopen, witte uitvoering...
Als je in de volgende thread de nieuwe herschreven openingspost ziet dan zul je zien datquote:Grootste punt om geen Mac te kopen was toch wel de prijs, maar nu is enigzins die drempel wel omlaag gebracht. Klein mobiel formaat en best goeie prestaties. Verder kan ik er geloof ik wel alles mee, mailen, internetten, Films en Muziek afspelen, webdevelopen, photosoepen en office applicaties draaien, dus dit zou dan m'n allereerste laptop aanschaf zijn voor mezelf. Moet zeggen dat ik wel gecharmeerd ben van Mac OS X 10.4 die ik bij een vriend uitgeprobeerd heb op z'n iBook.
Klopt maar een iBoo MacBook is ook niet specifiek om te gamenquote:Enkele mindere puntjes zijn de videokaart en Mac OSX 10.5 komt eind van dit jaar er ook weer aan, maar goed voor spelletjes hoef ik het niet te gebruiken en ik neem aan dat ik gratis kan upgraden naar 10.5 (Leopard)? en ik neem aan dat Dual Boot met Windows XP ook wel mogelijk zou moeten zijn?
opzich heel verstandig want tegen die tijd zullen we weer REV B versies zijn uitgekomenquote:Wacht alleen even een paar maandjes totdat de kinderziektes eruit zijn...
Alsjeblieft voor je Applestore 5th Avenue en hier voor San Francisco.quote:Ga eind september naar Amerika, Ik kom dan in NY en San Fransisco.
Als ik dan toch in NY ben, kan ik even de nieuwe store bezoeken die op 5th avenue staat, maar goed mocht ik dat ding dan willen kopen dan wordt het toch op de terugweg naar NL.
Ik heb in deze nieuwsflits e.e.aquote:Vraag me alleen hoe die prijzen die ze op de site hebben staan inclusief btw zijn.
Euro<-> Dollar koers is wel erg gunstig op dit moment..
Maar goed, geloof dat de belasting per staat daar verschillend is.
$1299,- staat geloof ik op dit moment gelijk aan ¤1026,-
Als de belasting 6% is dan is het wel de moeite waard om te kopen..
En dan heb ik nog niet de onderwijskorting erbij meegerekend.
Yup wereldwijd wat ze ook zeggen. Maar let op met die AC garantie.quote:Verder is de garantie gewoon worldwide toch? Dus ik zou in NL als nog een applecare garantie van 3 jaar erbij kunnen kopen, (je zal maar net zien, er is altijd wel wat met die laptops na 1 jaar)
Want?quote:Op donderdag 25 mei 2006 14:57 schreef editor2 het volgende:
Die 3 jaar mag juridisch niet inclusief het 1 jaar fabrieksgarantie zijn.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las gisteren nog op een website dat MacBooks alleen met glossy schermen worden geleverd, omdat het smeltpunt daarvan hoger ligt dan matte schermen![]()
![]()
En vertel, welke instanties? Bronnen? Hoe is Apple teruggefloten? Daar is ongetwijfeld e.e.a. over te vinden op het web.quote:Het AppleCare Protection Plan is een unieke geïntegreerde service- en ondersteuningsoplossing die de standaardgarantie op de Mac uitbreidt tot drie jaar vanaf de aankoopdatum van de computer.
Voor zover ik weet:quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:30 schreef Adelante het volgende:
Weet iemand of ze in Arnhem (of andere Apple stores) net als op i-net de 6 procent studentekorting geven? Dan is het namelijk de moeite m'n vriendinnetje mee te nemen bij aanschaf
Welke rechtbank? Wanneer was de uitspraak?quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:28 schreef editor2 het volgende:
Nou dan ga jij die uitspraak maar googlen zoals ik 'm op papier heb.
Wedden dat jij het niet vindt?
Ik had anders op m'n kapotte iBook G4 van 1,5 jaar oud maar wat graag AppleCare gehad. Als ik 'em nu wil laten repareren, draai ik op voor de helft van de kosten (meer dan 400 euro) na een hoop gebel en gezeik met zowel MacHouse als Apple zelf. Met AppleCare had het me ten eerste minder geld gekost, en ten tweede minder gedoe.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:28 schreef editor2 het volgende:
Je moet het zo zien: Ik vraag aan jou ¤ 500,- en ik zeg dat dat voor die 2 jaar is.
Ondertussen als je e.e.a nader bekijkt wordt die ¤ 500,- ook gebruikt om het eerste jaar
(fabrieksjaar) in te dekken dus betaal je eigenlijk voor 3 jaar.
Maar goed, koop jij maar wat ze je aansmeren. Ik weet wel beter en heb daarom ook geen
Applecare omdat het meeste goederen al door de wet worden gedekt.En als je tegen
die tijd problemen hebt is de afschrijving van je goed (3 jaar) ook al tot nul gereduceerd dus
is iets nieuws kopen dan een betere oplossing dan daarvoor garantie en andere zooi aanschaffen
Dat hele Applecare is extra betalen voor luiheid.
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor. Kijk de volle mep terug krijgen lukt je niet. Je moet ook meerekenen dat je buiten de fabrieksgarantie zit en... in dit geval juridsich geldt dat jij maar moet aantonen dat je probleem niet onstaan is door jouw schuld hoe raar dat ook klinkt. Binnen je fabrieksgarantie hoef jij dat niet. Sterker nog volgens de laatste jurispudentie hierover is de winkel(of wie dan ook) gewoon verplicht jou probleem zonder tegenwerking op te lossen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:55 schreef Tijn het volgende:
Ik had anders op m'n kapotte iBook G4 van 1,5 jaar oud maar wat graag AppleCare gehad. Als ik 'em nu wil laten repareren, draai ik op voor de helft van de kosten (meer dan 400 euro) na een hoop gebel en gezeik met zowel MacHouse als Apple zelf. Met AppleCare had het me ten eerste minder geld gekost, en ten tweede minder gedoe.
AppleCare had het in dit geval nog redelijker afgehandeld.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:10 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor.
Ze komen je tegemoet in het defecte onderdeel, maar reparatie is voor eigen rekening. Juist die reparatie is slecht te meten. Ze kunnen daar zoveel uren op declareren als ze willen tegen een tarief wat ze zelf verzinnen. Kortom, dan moet je maar AppleCare nemen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:10 schreef editor2 het volgende:
[..]
Ik ken dat...ooit ook gehad maar dat van de helft van de kosten is verhoudingsgewijs wel redelijk hoor. Kijk de volle mep terug krijgen lukt je niet. Je moet ook meerekenen dat je buiten de fabrieksgarantie zit en... in dit geval juridsich geldt dat jij maar moet aantonen dat je probleem niet onstaan is door jouw schuld hoe raar dat ook klinkt. Binnen je fabrieksgarantie hoef jij dat niet. Sterker nog volgens de laatste jurispudentie hierover is de winkel(of wie dan ook) gewoon verplicht jou probleem zonder tegenwerking op te lossen.
De wet is daar heel duidelijk in.Als het artikel niet deugdelijk is binnen de fabrieks
garantie dan dient dit overwijld te worden herstelt/vervangen K-O-S-T-E-N-L-O-O-S!
Elke andere verwijzing naar eigen huisregels die dat willen tegenspreken doen niet terzake.
@ XL:
Pff oh dat zal best maar dit zooi ligt ergens verborgen tussen allerlei papperassen uit het verleden.Kijk er allang niet meer na maar als ik tijd heb zal ik ff kijken of ik het naar boven
kan vissen zodat je het kunt opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |