quote:Blind:'De kans dat ik bij Ajax blijf is niet groot'
Woensdag 17 mei, door HW, Amsterdam, 16.55u GMT+01.00, Sportweek
Danny Blind denkt niet dat hij bij Ajax blijft. De ontslagen trainer is er nog niet helemaal uit, maar ziet ook wel wat in een buitenlands avontuur.
'Ik ben momenteel alles op een rijtje aan het zetten. Daarbij laat ik ook een aantal privézaken meewegen. Zo begint mijn zoon bijvoorbeeld aan zijn laatste examenjaar. Maar als ik in Nederland blijf werken als trainer, ga je naar beneden, dat besef ik ook.' aldus Blind.
Het buitenland trekt de trainer dus toch wel en ook zijn vrouw ziet er wel wat in. 'Mijn vrouw heeft het altijd jammer gevonden dat ik als speler nooit naar het buitenland ben gegaan. Ik kan dus nog geen uitsluitsel geven over m'n toekomst, maar de kans dat ik bij Ajax blijf, is niet erg groot.'
quote:Ten Cate:'Mijn beslissing staat los van finale'
Woensdag 17 mei, door HW, Barcelona, 16.59u GMT+01.00, Sportweek
Henk ten Cate was 'hot nieuws' in de media. Twee Nederlandse clubs wilden hem hebben. 'In eerste instantie vond ik het complimenteus om met twee Nederlandse topclubs in verband te worden gebracht, later stoorde het me.'
De assistent van Frank Rijkaard vertelt aan de Sportweek dat zulk nieuws even wel leuk is, maar na een tijdje irriteert. 'In beide gevallen (Ajax en PSV red.) zijn berichten verschenen in de pers dat ik al had getekend en dat is pertinent niet waar.'
Toch wil Ten Cate niet de aandacht op hem. De beker winnen vanavond vindt hij heel belangrijker. Op de vraag of hij contact heeft gehad met Piet Keizer antwoord hij laconiek. 'Ik spreek zo veel mensen.' En of Aron Winter zijn assistent wordt: 'Haha, Aron is een hele goede vriend van me. Verder wil ik het niet over Ajax hebben. Vind ik respectloos tegenover mijn huidige werkgever toe en dat verdient Barcelona niet.'
Maar, vertelt het hij nog wel, zijn beslissing over de toekomst staat los van deze finale. Hij heeft een weloverwogen beslissing genomen, die zeker niet makkelijk was. 'Wel emotioneel.'
quote:Galasék:'Ajax is geen kille club, juist een leuke'
Woensdag 17 mei, door HW, Amsterdam, 17.15u GMT+01.00, Sportweek
Tomás Galásek gaat met een gemengd gevoel weg uit Amsterdam. Aan de ene kant met een goed gevoel. 'Ajax is juist een heel leuke club!' Maar ook met een rotgevoel. 'Uit de aanbieding die ik kreeg sprak geen waardering uit voor een ervaren speler, die toen ook nog aanvoerder was.'
'Ze boden mij een nieuw contract aan voor één jaar, daar spreekt niet echt veel waardering uit. Ik ben 33 jaar en zou ergens anders altijd voor twee jaar hebben getekend, ik moet ook aan de toekomst denken. D club toonde weinig respect voor iemand die zes jaar goed gepresteerd heeft.' aldus de middenvelder.
'Ik vertrek met gemende gevoelens.' vertelt de Tsjech aan Sportweek. 'Toen ik zelf naar Ajax verhuisde, vond Martin van Geel Ajax geen club voor me. Veel te kil en koud voor mij. Ik heb dat heel anders ervaren, Ajax is volgens mij helemaal geen kille club. Ajax is juist leuk! Maar het probleem van Ajax is dat niemand de club kan beschermen. De Telegraaf weet het al eerder dan wij. En bovendien zijn de verwachtingen altijd erg hoog. Ze zouden eens echte de tijd moeten geven om ergens aan te bouwen.'
Wat de toekomst brengt, weet hij nog niet, maar eerst staat het WK voor de deur en hij is transfervrij. 'En dat is ook wat waard.'
quote:17/5/2006 - Winter niet naar eerste elftal
(Gepost door RvN)
In de nieuwe editie van Voetbal International heeft Ajax technisch directeur Martin van Geel laten weten dat Aron Winter niet bij het eerste elftal gehaald zal worden. De geruchten deden de ronde dat hij assistent zou kunnen worden bij Ten Cate. ´Daar is geen sprake van. Aron blijft gewoon bij Jong Ajax´ aldus Van Geel.
Goed dat je het zegt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:03 schreef jna het volgende:
Huntelaar om 18.30 met jong oranje op talpa
Even Van Basten bezeikenquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:05 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt.
Ik zeg hattrick.
Het is op Talpa en dat is altijd online te bekijken via www.talpa.tvquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:16 schreef D1 het volgende:
Weet iemand of hier een streampje van is. Zit in Engeland en wil natuurlijk niet het grote ongelijk van Marco missen...
Zie dapprestrijdersquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:26 schreef BoNi het volgende:
Zijn jullie ook dit jaar al gebeld door Ajax voor een lot van de Sponsorloterij die voor de helft ten goede komt aan de jeugdopleiding... ?
foei Martin!quote:'Ik vertrek met gemende gevoelens.' vertelt de Tsjech aan Sportweek. 'Toen ik zelf naar Ajax verhuisde, vond Martin van Geel Ajax geen club voor me. Veel te kil en koud voor mij.
Over wie gaat dat Galasek of Grygera?quote:
Nou eigenlijk niets. Hij speelt nu met Duitsland tegen Oranjequote:
Goh, er zijn meer mensen die er zo over denken als ik....quote:
Galasek (zie OP)quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:50 schreef stefmans het volgende:
[..]
Over wie gaat dat Galasek of Grygera?
Buijs wil pertinent niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:49 schreef DANILXL het volgende:
Ja daar zullen ze wel een goede aan hebben, of Buijs, maja, ik denk niet dat die te krijgen is.
Neuh.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef Badabingea het volgende:
Daniel de ridder moet terugkomen.
Dat is al rond inderdaad. Ajax zoekt het wel over de grens.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef S-Two het volgende:
Zomer hoef ik ook niet. Luirink trouwens vrijwel zeker naar AZ.
Luirink was een prima back-up geweest voor Vermaelen. Die nieuwe rechtsback moet Ogararu worden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:04 schreef DaYwALKuR het volgende:
De Ridder mag in spanje blijven
Die Pocognoli (ofzoietsstand-in achter Urby)
Nieuwe rechtsback (die er direct staat) als stand-in (Boakye)
Verder nog Defour en Davids. Dan is de selectie compleet.
Luirink was verder toch overbodig, maar met de leeftijd van Stam wel handig voor in de toekomst.
Luirink is jong die moet spelen en Vermaelen is jong die moeten allebei spelen, zou zonde zijn voor Luirink om dan te komenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
Luirink was een prima back-up geweest voor Vermaelen. Die nieuwe rechtsback moet Ogararu worden.
Ten eerste is dat zonde van supertalent Maduro. Ten tweede word je dan overlopen op het middenveld, omdat je geen balans hebt. Sneijder op links en Davids centraal zal beter werken. Ten derde mag Perez mooi op de bank zitten, geef mij maar Rosales, Rosenberg en Babel als vleugelselers, in een veredeld rotatiesysteem.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:06 schreef DaYwALKuR het volgende:
Zo ziet mijn opstelling er volgend seizoen uit
Nieuwe RB (Boakye) - Stam (Heitinga) - Vermaelen - Emanuelson (Poco)
Defour - Sneijder - Davids
Rosales - Huntelaar - Perez (Rosenberg)
En Pocognoli zet je wel op de bank?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:37 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Luirink is jong die moet spelen en Vermaelen is jong die moeten allebei spelen, zou zonde zijn voor Luirink om dan te komen
Dus dan wil je met de punt naar achter spelen, zonder een echte nr 10?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:43 schreef twi het volgende:
[..]
Ten eerste is dat zonde van supertalent Maduro. Ten tweede word je dan overlopen op het middenveld, omdat je geen balans hebt. Sneijder op links en Davids centraal zal beter werken. Ten derde mag Perez mooi op de bank zitten, geef mij maar Rosales, Rosenberg en Babel als vleugelselers, in een veredeld rotatiesysteem.
Wat wil jij dan Urby op de bank?quote:
Dat zeg ik niet. Jij zegt dat Luirink moet spelen omdat ie jong is, maar Pocognoli is even jong en die zet je wel op de bank.quote:
Kan toch nog bij jong Ajax rijpen, was meen ik de bedoeling? die jongen is pas 17 ofzo?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Jij zegt dat Luirink moet spelen omdat ie jong is, maar Pocognoli is even jong en die zet je wel op de bank.
Als je hem wint ben je niet automatisch geplaatst toch?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:43 schreef StarGazer het volgende:
Als Arsenal wint, mag TH dan alsnog voorronde CL spelen? Dan zou Davids nog wel eens kunnen blijven daar
Dat niet, maar voor 6 á 7 Miljoen euro, komt die direct in de basisquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:42 schreef marsu het volgende:
Waarom zet iedereen Defour in zijn basisopstelling? Hebben jullie hem uberhaupt wel eens zien spelen?
Ideaal wil ik (in Nederland) 3-4-3 met ruit spelen, Maduro achterin de ruit, Sneijder op 10quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:30 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Dus dan wil je met de punt naar achter spelen, zonder een echte nr 10?
Perez op de bank kan ik wel inkomen, maar dan liever Rosenberg gebaseerd op de prestaties van vorig seizoen. En Maduro zou je kunnen rouleren met een Defour, maar als Davids komt gaat dit ten kostte van de speeltijd van maduro ben ik bang!
Poco kan in Jong Ajax wel rijpen ja. Hij is 18.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:35 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Kan toch nog bij jong Ajax rijpen, was meen ik de bedoeling? die jongen is pas 17 ofzo?
Als jij Luirink was, kwam jij dan naar Ajax, concurreren met Stam? of ging je bij AZ concurreren met Opdam? en dan hebben we ook nog Heitinga op de bank...
Ja, als 2 spitsen tegenover je staan zou het wel kunnen. Anders niet..quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:49 schreef twi het volgende:
[..]
Ideaal wil ik (in Nederland) 3-4-3 met ruit spelen, Maduro achterin de ruit, Sneijder op 10![]()
Ja en wat doe je met Heitinga dan, ik bedoel we hebben genoeg alternatieven. Hoe goed die Luirink ook is...quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:50 schreef Nashje het volgende:
[..]
Poco kan in Jong Ajax wel rijpen ja. Hij is 18.
Beetje een bullshit vergelijking. Stam blijft niet eeuwig en begint ook z'n blessuretjes te krijgen.
zo speel ik met PES5 altijd.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:49 schreef twi het volgende:
[..]
Ideaal wil ik (in Nederland) 3-4-3 met ruit spelen, Maduro achterin de ruit, Sneijder op 10![]()
Ja en Luirink zal wel komen voor bij Ajax op de bank plaats te nemen? en weg te rotten, tevens kost deze man 5,5 miljoen euro beetje duur voor een bankzitter, zou uiteraard wel een mooie stand-in zijn voor Vermaelenquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Nashje het volgende:
Heitinga op de bank voor Stam. Die kan zowel rechtsback als rechts in het centrum. Luirink op de bank voor Vermaelen. Die kan linksback en links in het centrum.
Het zou wel mooi zijnquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:45 schreef StarGazer het volgende:
2004-2005 Liverpool
2005-2006 Barcelona
2006-2007 Ajax
Kan niet anders
hij is al tekenenquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:50 schreef -Wolf- het volgende:
waar is Ten Cate trouwens? ik heb alleen maar Rijkaard net gezien.Is 'ie al op weg naar A'dam? :
Ik wou net zeggen.quote:
Ja.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:42 schreef marsu het volgende:
Waarom zet iedereen Defour in zijn basisopstelling? Hebben jullie hem uberhaupt wel eens zien spelen?
ik wil het uit z'n eigen mond horen en wel NU!quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef Badabingea het volgende:
Morgen in de krant:
Henk ten Cate nieuwe coach Ajax.
Haha, ze zeiden op ned2 dat het al zeker was..
Ik ook. Denk eerlijk gezegd dat die nu met andere dingen bezig is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:03 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ik wil het uit z'n eigen mond horen en wel NU!
Nee vrijdag of zaterdag zei Jackie.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:09 schreef Jasza het volgende:
VRIJDAG OF ZATERDAG PERSONFERENTIE IN A'DAM![]()
![]()
Proficiat sterquote:Wesley Sneijder wordt spoedig vader
Woensdag 17 mei, door SV, Amsterdam, 23.02u GMT+01.00, Novum/Shownieuws
De echtgenote van Oranje-middenvelder Wesley Sneijder is zwanger. Dat meldt het SBS-programma Shownieuws woensdag. Begin september is Ramona uitgerekend.
De 21-jarige Utrechter en zijn vrouw weten of het een jongen of een meisje is en ook de naam, maar die informatie houden ze geheim.
Aan het begin van de zwangerschap kreeg Ramona een nierbekkeninfectie, die inmiddels is genezen. Het voetbalpaar wil een groot gezin, met ongeveer drie kinderen.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:40 schreef PLAE@ het volgende:
Dat mokkel moet haar financiele zekerheid ook regelen natuurlijk.
Vrijdag speelt Barca nog een wedstrijd, zal wel zaterdag worden.quote:
Wordt het nog een leuk weekend.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:49 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Vrijdag speelt Barca nog een wedstrijd, zal wel zaterdag worden.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:40 schreef PLAE@ het volgende:
Dat mokkel moet haar financiele zekerheid ook regelen natuurlijk.
BRONquote:EXCLUSIEF: Ook Rijkaard weg bij Barcelona
Frank Rijkaard zal naar alle waarschijnlijkheid aan het einde van de week zijn vertrek bij FC Barcelona bekend maken. Dat zelfde geldt voor zijn assistent Henk ten Cate. Deze laatste zal zondag worden gepresenteerd als de nieuwe trainer van Ajax, Rijkaard daarentegen is niet van plan naar een andere club te gaan. Net als zes jaar geleden, na afloop van EURO 2000, is de Amsterdammer toe aan een sabbatical-jaar. Rijkaard en Ten Cate wonnen woensdagavond met FC Barcelona de Champions League-finale tegen Arsenal (2-1), voor beiden het hoogtepunt in hun trainers-loopbaan.
Ik poep zo op die zogenaamde bronnen he. Je hebt in Nederland 20 sites die in elkaar geflanst worden door types als methodmich, cutheld etc. Ze verzinnen het voor 99% ter plekke.quote:
quote:Ten Cate wacht nog even
PARIJS - Henk ten Cate wilde na de gewonnen finale van de Champions League (2-1 tegen Arsenal) nog geen opening van zaken geven. De succesvolle collega van hoofdtrainer Frank Rijkaard bij Barcelona wil pas komend weekeinde na de laatste competitiewedstrijd tegen Athletic de Bilbao (vrijdag) duidelijkheid verschaffen over zijn toekomst.
Volgens aanhoudende berichten in verscheidene media is Ten Cate bij Ajax de opvolger van de ontslagen hoofdcoach Danny Blind. "Ik zeg daar nu niets over", liet Ten Cate woensdagavond in Parijs weten. "We gaan eerst feestvieren met Barcelona. Daarna spelen we nog tegen Bilbao en pas daarna is het moment daar om iets over mij te zeggen. Dat gebeurt in de vorm van een persverklaring van Barcelona. Ik ben tenslotte nog steeds in dienst van deze prachtige club."
quote:Simon Cziommer zal de komende vier seizoenen in het shirt van AZ zijn te bewonderen. De middenvelder kon transfervrij vertrekken bij zijn werkgever Schalke 04 en koos voor de club uit Alkmaar.
Cziommer werd afgelopen seizoen gehuurd door Roda JC en liet daar zien over veel kwaliteit te beschikken. Eerder kwam hij uit voor FC Twente, waar hij 81 wedstrijden in actie kwam.
Na het afgelopen seizoen in Kerkrade toonden veel clubs interesse in de diensten van de Duitser. Ook Ajax wilde de middenvelder graag inlijven.
quote:De overgang van Gijs Luirink is beklonken. De 22-jarige verdediger stapt komende zomer over van FC Groningen naar AZ, waar hij een contract voor nog onbekende duur gaat tekenen. Beide clubs hebben een akkoord bereikt over de transfersom.
FC Groningen leek in eerste instantie niet te willen meerwerken aan de overgang van de jeugdinternational, maar kon de lokroep van de Alkmaarse miljoenen niet weerstaan. Volgens RTV Noord zal FC Groningen circa drie tot vier miljoen euro ontvangen voor de mandekker.
Luirink kende een sterk seizoen bij FC Groningen en bereikte eerder deze week al een persoonlijk akkoord met AZ. Het wachten was op een overeenstemming tussen de clubs, die er woensdagmiddag is gekomen.
Die Evers zegt vanmorgen op 538 gewoon dat Rijkaard bij CL-winst met Ten Cate mee zou komen naar Ajaxquote:
quote:Volgens de Ajax-weblog Dappere Strijders is Michael Laudrup kandidaat om in Amsterdam de waarschijnlijke nieuwe trainer Henk ten Cate te gaan assisteren. De site baseert zich op bronnen rondom de club.
De Deen, die zijn carričre in 1998 afsloot in Ajax-shirt, is momenteel in zijn vaderland hoofdtrainer van Bröndby IF.
Verschillende Spaanse bronnen brengen de oud-aanvaller zelfs in verband met het hoofdtrainerschap bij Real Madrid. Sterspeler Raúl zou bij het bestuur van De Koninklijke hebben aangedrongen op zijn komst.
quote:'De Boer wordt assistent van Ten Cate'
Donderdag 18 mei, door SV, Amsterdam, 08.53u GMT+01.00, AS
Frank de Boer is de grootste kandidaat om assistent trainer te worden van Henk ten Cate. Dit heeft Ajax Showtime (AS) vernomen uit betrouwbare bronnen rondom Ajax.
De Boer is vorige week al in gesprek geweest met Ajax om volgend seizoen tot de technische staf van Ajax toe te treden. Momenteel is hij aangewezen als de trainer van Ajax A1 volgend seizoen. De Boer landde vorige week op Schiphol na een lange periode in Qatar te zijn geweest.
Aanstaande zaterdag maakt FC Barcelona bekend dat Henk ten Cate vertrekt. Eerder vielen de namen van Aron Winter en Michael Laudrup als assistenten, maar Winter gaat bij Jong Ajax aan de slag. De Boer is voor zover bekend de grootste kandidaat.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:39 schreef Pritt het volgende:
Hmmm hmmmm hmmmm nee liever nog geen Frank.
Laat hem maar even rijpen bij de jeugd.
Bovendien verstaan de spelers zijn Engels (en Nederlands ook) niet.
Was eigenlijk ook het eerste wat ik dacht.quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Das ook een manier van pesten Dirk.... Kost je alleen klauwen met geld om alle spelers welke ajax wil hebben op te kopen...
[..]
[..]
Dan moeten ze bij Ajax maar eens net als bij Psv de JUISTE beslissingen nemen, en NORMAAL met mensen omgaan. En een GOEIE medische staf aanstellen.quote:Volgend jaar wordt ons jaar, zoals het eigenlijk altijd hoort te zijn, de hegemonie van PSV duurt mij te lang.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij Ajax maar eens net als bij Psv de JUISTE beslissingen nemen, en NORMAAL met mensen omgaan. En een GOEIE medische staf aanstellen.
Ajax verkloot het jaar in jaar uit zelf hoor... Psv is gewoon veel stabieler.
Ancelotti wordt zeer nadrukkelijk genoemd als trainer van Real, Capello bij Inter. Er komt dus plek vrij bij Juve (waar Rijkaard nooit heen zal gaan, zeker niet na degradatie) en bij.... Milan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer Frank Rijkaard echt een sabbatical year besluit te nemen, is dat een hele verstandige keuze! Dit jaar valt toch niet te evenaren en dus kan je beter op je hoogtepunt stoppen, dan blijven de socio's van Barça je ook altijd met veel respect herinneren.
Persoonlijk verwacht ik dat Roberto Donadoni (ex-Livorno) de kans krijgt bij AC Milan en als dat niet gaat werken, Frank Rijkaard hem opvolgt tijdens of na dit seizoen. Na het EK van 2000 nam Frank Rijkaard ook een sabbatical year en kwam sterker terug dan ooit, dus waarom niet?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:22 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ancelotti wordt zeer nadrukkelijk genoemd als trainer van Real, Capello bij Inter. Er komt dus plek vrij bij Juve (waar Rijkaard nooit heen zal gaan, zeker niet na degradatie) en bij.... Milan.
Asjeblieft niet zeg. Gisteren met Jong Oranje was het weer huilen met de pet op. Die jongen kan gewoon geen fatsoenlijke voorzet geven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef Badabingea het volgende:
Daniel de ridder moet terugkomen.
quote:Galásek naar FC Nürnberg
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Tomas Galásek (33) zet zijn loopbaan voort in de Bundesliga. De Ajacied, die voor één jaar kon bijtekenen in de Amsterdam ArenA, maar transfervrij besloot te vertrekken, zet zijn handtekening onder een tweejarig contract bij FC Nürnberg.
De Tsjech, die volgende maand actief is op het WK, speelde eerder voor Willem II en kwam de laatste zes seizoenen uit voor Ajax. In totaal speelde hij daar 158 competitieduels. Na de bekerfinale tegen PSV mocht Gálasek zijn eerste hoofdprijs als aanvoerder van de Amsterdammers in ontvangst nemen.
Tja. Opvallende keuze voor zo'n grauwe duitse middenmoter. Maargoed, ik wens 'm alle succes!quote:
Ik vind het juist wel bij hem passen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Tja. Opvallende keuze voor zo'n grauwe duitse middenmoter. Maargoed, ik wens 'm alle succes!
quote:
quote:Galásek vertrekt gefrustreerd
Tomás Galásek vertrekt deze zomer na zes seizoenen transfervrij bij Ajax. De aanvoerder en Tsjechisch international laat in een interview met Sportweek weten toch teleurgesteld te zijn in de club. Galásek is van mening dat hij nooit het respect en vertrouwen heeft gekregen wat hij eigenlijk verdiende.
"Ik heb nooit het gevoel gekregen dat ik de echte aanvoerder van Ajax was. Ik ben altijd anders benaderd. Onder de supporters word ik wel gewaardeerd, maar ik ben nooit uitgegroeid tot een populaire speler. Toen ik op de bank zat, werd mijn naam niet gescandeerd."
"Het eerste jaar bij Ajax, het seizoen 2000-2001, heb ik heel goed gepresteerd, 33 wedstrijden gespeeld en acht doelpunten gemaakt. Misschien was dat zelfs wel mijn beste jaar, maar niemand interesseerde zich voor mij. Omdat ik het vriendje van Co was, het vriendje van de trainer. Co liet soms ook duidelijk blijken dat ik zijn favoriete speler was. Daar was ik niet altijd even blij mee."
"Ik werd aan het begin van het seizoen aan de kant geschoven en niemand die het voor me opnam. Ook geen journalist. Na al die jaren had ik op iets meer steun gerekend. De club toonde weinig respect voor iemand die zes jaar goed heeft gepresteerd. Ik wilde op m'n juiste waarde worden geschat en dat is niet gebeurd. Ik dacht echt dat ik een gewaardeerde kracht was en kwam bedrogen uit."
"In Nederland praten ze alleen maar over ervaring, maar ze doen er niks mee. Het was alsof ik een mes in m'n rug kreeg. Ik ben teleurgesteld, maar opgelucht dat ik volgend seizoen niet meer voor Ajax speel. Ik vertrek met gemengde gevoelens," aldus Galásek.
Nee Tomas, dat was natuurlijk de schuld van de supporters!quote:Ik heb nooit het gevoel gekregen dat ik de echte aanvoerder van Ajax was
Lezen....... Hij geeft, in de volgende zin zelfs, aan dat het niet aan de supporters ligt....quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nee Tomas, dat was natuurlijk de schuld van de supporters!
Beetje dubbelzinnig anders, hoe hij het verwoord.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Lezen....... Hij geeft in de, volgende zin zelfs, aan dat het niet aan de supporters ligt....
Wel gewaardeerd, maar nooit echt gewaardeerd ...quote:Onder de supporters word ik wel gewaardeerd, maar ik ben nooit uitgegroeid tot een populaire speler. Toen ik op de bank zat, werd mijn naam niet gescandeerd
Je kan toch wel waardering hebben voor iemand, maar hem niet aanbidden? KJH is bijvoorbeeld populair en Markus Rosenberg gewaardeerd, maar dat is voor iedereen persoonlijk anders.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Beetje dubbelzinnig anders, hoe hij het verwoord.
[..]
Wel gewaardeerd, maar nooit echt gewaardeerd ...
voor RBC is dat erg veel hoorquote:
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hč ehhhhh"quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:01 schreef twi het volgende:
Maaskant en De Boer, lijken me primaNu Ronald nog even weghalen uit Qatar
Ha! Mijn voorspelling komt uitquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:57 schreef Gelderland het volgende:
'De Boer wordt assistent van Ten Cate'
Donderdag 18 mei, door SV, Amsterdam, 08.53u GMT+01.00, AS
Frank de Boer is de grootste kandidaat om assistent trainer te worden van Henk ten Cate. Dit heeft Ajax Showtime (AS) vernomen uit betrouwbare bronnen rondom Ajax.
De Boer is vorige week al in gesprek geweest met Ajax om volgend seizoen tot de technische staf van Ajax toe te treden. Momenteel is hij aangewezen als de trainer van Ajax C1. De Boer landde vorige week op Schiphol na een lange periode in Qatar te zijn geweest.
Aanstaande zaterdag maakt FC Barcelona bekend dat Henk ten Cate vertrekt. Eerder vielen de namen van Aron Winter, Robert Maaskant en Michael Laudrup als assistenten, maar Winter gaat bij Jong Ajax aan de slag. De Boer is voor zover bekend de grootste kandidaat.
Maaskant zal overigens voor een vergoeding van 50.000 euro overgenomen moeten worden van RBC. Dit meldde de Voetbal International in haar wekelijkse uitgave.
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:53 schreef twi het volgende:
Ik vind trouwens dat het een beetje onterecht is om alle Barcelona credits nu aan Ten Cate te geven (o.a. MONTANA). Dat is heel erg simpel natuurlijk. Je roept het al een tijd, dat weet ik, maar het is wel erge papegaaienpraat. Het is echt niet zo dat Rijkaard binnen limonade zit te drinken terwijl Ten Cate iedereen daar beter maakt en de tactiek bepaalt, en wanneer Rijkaard dan eens een kijkje komt nemen, Henk zijn handje vast houdt.
Henk Ten Cate is een zeer belangrijke assistent, maar zeer zeker niet het grote publieke geheim achter het succes van Rijkaard.
Ten 1e kan je niet oordelen wie wat doet, je weet niet h oe 't op de trainingen en in de kleedkamer gaat....quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hč ehhhhh"
Datzelfde materiaal hadden zijn voorgangers en de mensen na hem ook en die hebben er niks van gebakken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.
Precies. Zijn Real Madrid, Chelsea en AC Milan geen dreamteams? Die zijn allemaal verslagen door Barça.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Datzelfde materiaal hadden zijn voorgangers en de mensen na hem ook en die hebben er niks van gebakken.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hč ehhhhh"
En Maaskant die het nog even dunnetjes over doet "visualiseer de tegenstander dan verdomme, ik heb je net bij de mental coach langs gestuurd. Dit hebben we toch allemaal besproken tijdens de teambuilding sessie #@@$$!%^#^$^"quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:01 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
langs de kant van het veld :
JA UHHHHHHH pak die man EHHHHHHHH
"En vergeet niet het briefje dat ik onder de deur heb geschovenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef D1 het volgende:
[..]
En Maaskant die het nog even dunnetjes over doet "visualiseer de tegenstander dan verdomme, ik heb je net bij de mental coach langs gestuurd. Dit hebben we toch allemaal besproken tijdens de teambuilding sessie #@@$$!%^#^$^"
Ik kan me wel een klein beetje vinden in je betoog, maar er zit een grote denkfout in. Je schrijft min of meer dat Frank het geluk heeft dat 'ie bij Nederland en Barca met zo'n fantastische selectie heeft mogen werken. Maar is het dan niet zijn ongeluk dat hij bij Sparta met zo'n bedroevend slechte selectie heeft moeten werken? In die tijd was Martin van Leeuwen, die overkwam van de amateurs van Katwijk, nog bijna een vaste waarde.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:DVD seizoen 1994-1995 nu in de winkel!
Amsterdam, 17 mei 2006
De DVD van het magische Ajax-seizoen 1994-1995 is vanaf vandaag te koop. Beleef opnieuw mee hoe het Ajax van Louis van Gaal, Jari Litmanen, Frank Rijkaard en al die andere Ajacieden Nederland, Europa en de wereld veroverde.
Ajax werd in het seizoen 1994-1995 ongeslagen kampioen in de Nederlandse competitie. Het was de doorbraak van Patrick Kluivert en Nwankwo Kanu, de brille van Jari Litmanen, de acties van Ronald de Boer en Finidi George, de snelheid van Marc Overmars, het inzicht van Frank de Boer en aanvoerder Danny Blind, de reddingen van Edwin van der Sar, de tackles van Edgar Davids, de effectiviteit van Clarence Seedorf, de energie van Michael Reiziger en de routine en de klasse van Frank Rijkaard.
Onder leiding van de briljante trainer/coach Louis van Gaal bezorgde dit collectief Ajax na 22 jaar ook weer de belangrijkste Europese voetbalbeker. Ook weer zonder maar een wedstrijd te verliezen. Voel nog eens de spanning van de halve finale tegen Bayern München en de emotie na het puntertje van Kluivert in de Champions Leaguefinale in Wenen.
En geniet nog een keer mee hoe Danny Blind met de beslissende strafschop Ajax de Wereldbeker bezorgt in Tokio.
Het seizoen 1994-1995 was een seizoen vol hoogtepunten. Vanaf vandaag kan iedere Ajacied deze sprookjesachtige voetbaljaargang opnieuw beleven. De DVD is nu te koop in de Ajax Fanshop, via www.ajax.nl en in de winkel voor ¤19,95.
Als Davids terugkomt, is de kans veel groter dat Lindenbergh op de bank/tribune zit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:02 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik snap niet waarom men Davids zo graag terug ziet komen, ik vind hem echt over-the-hil.
Met risico dat ik later ooit knoerthard met deze uitspraak om mijn oren wordt gemept...
Daar heb je gelijk in. Totdat Lindenbergh linksback komt te staan, ben je nog niet van hem af. Doet ie in ieder geval minder schade.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:06 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als Davids terugkomt, is de kans veel groter dat Lindenbergh op de bank/tribune zit.
Da's dus een groot voordeel.
Was het niet gewoon Harmen Siezen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:13 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ik had trouwens echt een kut droom... Lippi zou coach worden van Ajax....
quote:18/5/2006 - Investeerders wilden 11-jarige Jean Carlos Chera naar Ajax of PSV halen [update]
(Gepost door RvN)
Volgens Braziliaanse media hebben Nederlandse investeerders vorige week een poging gedaan om de 11-jarige Jean Carlos Chera naar Nederland te halen. Ze zouden hem hebben willen stallen bij Ajax of PSV. Zijn familie was werk in Nederland in het vooruitzicht gesteld. De ouders kozen er echter voor om hem bij Santos te laten blijven. Op zijn negende trok Chera al de aandacht van manchester United en Real Madrid. Daar was destijds al veel te doen over geweest in media wereldwijd.
[update] Eerder circuleerde er al eens een filmpje met goals en acties van dit jongetje op internet. De meeste van die goals maakte hij toen hij naar we mogen aannemen nog maar 9 jaar was, hoewel de tijdsaanduiding in beeld niet altijd klopt. Het filmpje is hier te zien. Een langere versie van de goals, met enkele nieuwe beelden en interviews met het jongetje, is hier te zien.
Als je het zo bekijkt zou je ook kunnen zeggen dat hij bij Sparta het slechtste spelersmateriaal in handen kreeg wat er denkbaar is.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik krijg er ook braakneigingen van, maar als zo'n knuppeltje naar PSV verhuist, daar de sterren van de hemel speelt en de nieuwe Ronaldo of Messi (hoewel die laatste er natuurlijk nog LANG niet is) blijkt te zijn, dan begin ik toch te denken dat het ondanks morele bezwaren misschien wel een verstandige zet zou zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hopelijk doet Ajax hier niet aan mee.
![]()
wat moeten zijn teamgenootjes weinig plezier hebbenquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:05 schreef jna het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3305475400210934506&q=Jean+Carlos+Chera
De lange versie
Of zijn tegenstanders en teamgenoten zijn gewoon ongelofelijk slechtquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef jna het volgende:
Je kan zeggen wat je wilt maar dat joch kan wel voetballen![]()
Goh, daar kom ik al bij in de buurtquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:14 schreef Pritt het volgende:
Die kleine is in iedergeval beter dan Boukhari.
meer aan ronaldinho, hij maakt iig dezelfde bewegingen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:08 schreef jna het volgende:
Hij doet me wel een beetje aan Bergkamp denken.
Dan nog niet. Kinderhandel gaat mij net iets te ver....quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:53 schreef twi het volgende:
[..]
Ik krijg er ook braakneigingen van, maar als zo'n knuppeltje naar PSV verhuist, daar de sterren van de hemel speelt en de nieuwe Ronaldo of Messi (hoewel die laatste er natuurlijk nog LANG niet is) blijkt te zijn, dan begin ik toch te denken dat het ondanks morele bezwaren misschien wel een verstandige zet zou zijn.
Snap hem ook niet. Hij heeft een basisplaats bij Tsjechië, dus een goed WK kan ervoor zorgen dat je een financiële klapper maakt, nu mag hij onderin de Bundesliga gaan spelen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Galasek dus naar Nurnberg. Lijkt me niet de club waar ie op hoopte...
Heeft ie in ieder geval een basisplaatsquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Galasek dus naar Nurnberg. Lijkt me niet de club waar ie op hoopte...
Ik vind Galasek niet echt het type om naar een team te gaan waar hij mega veel kan verdienen.. Vind hem meer iemand die gewoon bij een club wil horen waar hij belangrijk is en goed in zijn vel zit...quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Snap hem ook niet. Hij heeft een basisplaats bij Tsjechië, dus een goed WK kan ervoor zorgen dat je een financiële klapper maakt, nu mag hij onderin de Bundesliga gaan spelen.
Ik had hem dinsdag al besteld via de online shopquote:
Ik niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:01 schreef Radegast het volgende:
Frank de Boer assistent zou ik leuk vinden.
Van der Vaart: weggepestquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:08 schreef daaaaan het volgende:
Al die spelers die gefrustreerd bij Ajax vertrekken (van der Vaart, de Jong, Galásek), waar ligt dat toch aan?
Zou hem graag bij Ajax zienquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:08 schreef hroswith het volgende:
Gronkjaer kan ook op zoek naar nieuwe club...
Geef hem een seizoenskaart, zou ik zeggen, want binnen de lijnen hoeft 'ie van mij niet te komen.quote:
Ach het is natuurlijk geen toeval dat ex-spelers van ajax zich na hun vertrek vaak bijzonder negatief uitlaten over de club.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:11 schreef twi het volgende:
[..]
Van der Vaart: weggepest
De Jong: overloper
Galasek: gewoon door andere spelers voorbijgestreefd, en is daar gefrustreerd over
Nou nou, dat is ook weer overdreven. De meeste spelers hebben gezegd dat ze terug willen keren. Van der Vaart, De Jong, Chivu. Dan heb je Ibrahimovich die positief terugkijkt en zelfs de weggestuurde Escude raadt het iedereen aan om naar Ajax te gaan heeft 'ie onlangs gezegd. Geloof dat ook Van Damme pas zei dat 'ie geen enkele spijt had dat 'ie voor Ajax heeft gespeeld.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:17 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ach het is natuurlijk geen toeval dat ex-spelers van ajax zich na hun vertrek vaak bijzonder negatief uitlaten over de club.
Het gaat er ook niet om dat spelers spijt hadden van hun tijd bij ajax maar het valt mij op dat er toch wel in sommige opzichten negatief gesproken wordt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:18 schreef twi het volgende:
[..]
Nou nou, dat is ook weer overdreven. De meeste spelers hebben gezegd dat ze terug willen keren. Van der Vaart, De Jong, Chivu. Dan heb je Ibrahimovich die positief terugkijkt en zelfs de weggestuurde Escude raadt het iedereen aan om naar Ajax te gaan heeft 'ie onlangs gezegd. Geloof dat ook Van Damme pas zei dat 'ie geen enkele spijt had dat 'ie voor Ajax heeft gespeeld.
nee de vleugelspelers die er nu staan stellen wat voorquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:15 schreef twi het volgende:
[..]
Geef hem een seizoenskaart, zou ik zeggen, want binnen de lijnen hoeft 'ie van mij niet te komen.
Ok als je het zo bekijkt klopt het welquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:11 schreef twi het volgende:
[..]
Van der Vaart: weggepest
De Jong: overloper
Galasek: gewoon door andere spelers voorbijgestreefd, en is daar gefrustreerd over
Ik niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik niet.
Laat die jongen eerst het vak maar een beetje bij een jeugdelftal of zoiets onder de knie krijgen.
Ik heb liever een door de wol geverfde, wat oudere trainer als assistent.
Laudrup, dat zou mooi zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:13 schreef DaYwALKuR het volgende:
Zie Frank als assistent niet zittenheeft toch nog geen enkele ervaring op gebied van coachen?
Laat Frank nog meer ff jong Ajax onder zijn hoede nemen. Zag liever Danny Blind als assistentof Laudrup...
Erfenis van het v/d Eyden-regime. Helaas.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:31 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat spelers spijt hadden van hun tijd bij ajax maar het valt mij op dat er toch wel in sommige opzichten negatief gesproken wordt.
Maar het zal allemaal wel meevallen als jij het zegt![]()
Die moet je ff uitleggen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wat vinden jullie van deze potentiele nieuwe linksback voor Ajax?
http://www.youtube.com/watch?v=iWIUp19bBoA
Wat een mongoolquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Daar is De Wolf nog jaloers op denk ik.quote:
Als Davids niet komt, hebben we tenminste nog iemand met pit in het elftalquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar is De Wolf nog jaloers op denk ik.
Het hoeft geen grootheid te zijn, als hij maar goed kan voetballenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:01 schreef Pritt het volgende:
Met Davids heb ik er wel vertrouwen in maar zonder weet ik het nog niet, of er moet een andere grootheid binnen gehaald worden.
Haha, jezus. Maak je nou een geintje? Al die middenmotorsquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:47 schreef twi het volgende:
En ik ga gewoon lekker zeggen dat ik het volgend jaar allemaal nog maar moet zienAl dat vertrouwen, dat had ik de paar seizoenen ervoor ook gezien het talent, maar komend seizoen kijk ik het maar gewoon aan. Dan kan het alleen maar meevallen. Voorlopig doet ook AZ namelijk uitstekende aan- en verkopen.
Bedenk me trouwens wel dat het vertrouwen van de afgelopen seizoenen gebaseerd is geweest op de verzwakkingen van de tegenstander, terwijl het vertrouwen van komend seizoen is gebaseerd op eigen kracht. Dat is op zich al een pluspunt wat Martin voor elkaar heeft weten te boksen.
AZ:quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:22 schreef Rhapsody het volgende:
Ja maar die vormen wel een aardig team.
Opdam zal wel weg gaan, prima moment om zo'n speler te verkopen. Vang je er nog een miljoen (of twee) voor. Landzaat idem dito, die is ook al 29. Perez zie ik nu na een paar maanden weer minder zitten, leuk voor onze breedte maar een echte toevoeging? Van Galen wordt al opgevangen met Medunjanin, Cziommer is een goede subtopper, Gudjonsson weet ik niks vanaf. Mathijsen is een verlies maar valt op te vangen met Luirink en mocht Mathijsen dus echt vertrekken zullen ze daar nog een nieuwe centrale verdediger voor kopen. Wordt volgend jaar dus eindelijk een titelkandidaat, wanneer het gaat lopen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:26 schreef Jay-Z het volgende:
AZ:
in de verwachting gaan Mathijsen, Opdam, Landzaat weg. van Galen, Perez sowieso weg.
Daarvoor in de plaats komen Cziommer Luirink Dembele Gudjonsson ( Die bij RKC niet eens opviel ). Woopie.
Daar word ik echt niet warm of koud van hoor.
Als je Perez en Sneijder samen op het middenveld zet, is het verdedigend wel erg zwak op het middenveld.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:43 schreef twi het volgende:
Laten we hopen dat dat het is, en dat 'ie gewoon zin heeft om voor Ajax te ballen. Maar voorlopig gaat op links mijn voorkeur uit naar Rosenberg, Babel en Mitea. Zie het liefst Sneijder op linkshalf, en dan kan Perez eventueel op 10. Is hij denk ik ook veel bruikbaarder.
Hé, wat leuk! Ronald Koeman op FOK!quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als je Perez en Sneijder samen op het middenveld zet, is het verdedigend wel erg zwak op het middenveld.
Is het niet zo dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hé, wat leuk! Ronald Koeman op FOK!![]()
Je kan wel zeggen dat je het onzin vindt, maar waarom vind je dat onzin dan? Trouwens, ik kan me nog een middenveld van Ajax herinneren uit tegen Club Brugge met Sneijder, vd Vaart en de Jong, wat helemaal overlopen werd.quote:
Als je je team aanvallend en dominant wil laten spelen moet je niet meer dan vijf defensief ingestelde spelers opstellen vind ik. Gaat ten koste van de creativiteit en de kans is veel groter dat de centrumspits op een eiland komt te staan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat je het onzin vindt, maar waarom vind je dat onzin dan? Trouwens, ik kan me nog een middenveld van Ajax herinneren uit tegen Club Brugge met Sneijder, vd Vaart en de Jong, wat helemaal overlopen werd.
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als je je team aanvallend en dominant wil laten spelen moet je niet meer dan vijf defensief ingestelde spelers opstellen vind ik. Gaat ten koste van de creativiteit en de kans is veel groter dat de centrumspits op een eiland komt te staan.
Klopt, daarom moet je ook alleen in Nederland zo spelenquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.
Net de dvd speler ingemikt. Ik ga de komende uurtjes genietenquote:
Ik ga er wel van uit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef methodmich het volgende:
Zal Henk zaterdag komen tekenen? Dat rondje TV is niet voor niets.
Ik geloof er niets van. Waarom zou je tegen bijvoorbeeld een Italiaanse ploeg vijf of zes spelers opofferen aan maximaal drie aanvallend ingestelde tegenstanders? Je onthoofd alleen maar je eigen aanval, je roept de problemen over jezelf af...quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.
Anders houd je te weinig mensen voor in de omschakeling.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Waarom zou je tegen bijvoorbeeld een Italiaanse ploeg vijf of zes spelers opofferen aan maximaal drie aanvallend ingestelde tegenstanders? Je onthoofd alleen maar je eigen aanval, je roept de problemen over jezelf af...
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Waar gekocht? Of besteld op de site?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Net de dvd speler ingemikt. Ik ga de komende uurtjes genieten![]()
![]()
Mediamarktquote:
Boeiend.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Jij als jood koopt bij die nazi's van de mediamarkt?![]()
quote:Grim blijft in dienst van Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
18 mei 2006
Fred Grim heeft besloten bij Ajax te blijven, zo meldt de Amsterdamse tv-zender AT5. De keeperstrainer werd vorige week als enige van de trainersstaf niet ontslagen. Grim wist niet meteen zeker of hij wel wilde blijven en vroeg bedenktijd. Donderdag maakte de voormalige Ajax-doelman bekend dat hij bij Ajax blijft.
Grim zal zijn werkzaamheden als keeperstrainer dan ook onder de leiding van de nieuwe hoofdtrainer voortzetten.
StarGazer, kun je me zo ongeveer globaal vertellen wat er allemaal op die dvd van seizoen 94/95 staat? De hele CL reeks en alle competitie wedstrijden? (samenvattingen uiteraard)quote:
CL reeks, competitiewedstrijden --> allemaal. De CL reeks heb ik nog niet bekeken, alleen de competitie. Wedstrijden tegen Feyenoord (3-0, 4-1 en de 5-0 in de kuip) en psv (1-0 en de 4-1 in eindhoven) zijn uitgebreider, de rest korter. Verder de hele finale, huldigingen, wereldbeker...quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:55 schreef Steve.Porter het volgende:
[..]
StarGazer, kun je me zo ongeveer globaal vertellen wat er allemaal op die dvd van seizoen 94/95 staat? De hele CL reeks en alle competitie wedstrijden? (samenvattingen uiteraard)
18,99quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:18 schreef Steve.Porter het volgende:
super100% zeker halen dus
20 euro bij de media markt?
Vanwaar dit ineensquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef Nashje het volgende:
Lijkt me een goed plan om Rafinha snel op te halen bij Schalke.
Schalke wordt misschien failliet verklaard.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:24 schreef jna het volgende:
[..]
Vanwaar dit ineens![]()
Overigens wel een zeer goed idee![]()
Onhaalbaar.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:24 schreef jna het volgende:
[..]
Vanwaar dit ineens![]()
Overigens wel een zeer goed idee![]()
Ga dan voor Aguero op huurbasis, aangezien die straks Rosicky voor zich moet dulden bij Atlético Madridquote:
Dan zou ik even met de zaakwaarnemer van Ronaldinho gaan bellen.quote:
Rafinha en Aguero vergelijken? Twee totaal verschillende spelers?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ga dan voor Aguero op huurbasis, aangezien die straks Rosicky voor zich moet dulden bij Atlético Madrid.
Die gaat blindelings met ten Cate meequote:Op donderdag 18 mei 2006 22:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan zou ik even met de zaakwaarnemer van Ronaldinho gaan bellen.
Op basis van haalbaarheidquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
Rafinha en Aguero vergelijken? Twee totaal verschillende spelers?
Leer 'ns smileys lezenquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:05 schreef Mr.Mills het volgende:
Rafinha is onhaalbaar. Zelfs al zou Schalke failliet gaan.
1) Salaris
2) Andere grote clubs.
quote:18/5/2006 - 'Monaco nu ook in de race voor Trabelsi'
(Gepost door RvN)
Volgens Franse media zou Hatem Trabelsi ver zijn in de besprekingen met Paris Saint Germain over een transfer. Monaco zou zich echter nadrukkelijk in de race hebben gevoegd om de handtekening van de rechtsback van Ajax nadat het naar verluidt een financieel veel betere aanbieding zou hebben gedaan in vergelijking tot de aanbieding van Paris Saint Germain.
Zelf houdt Trabelsi zich ondanks de geruchten die regelmatig de kop opsteken, nog steeds stil.
quote:Hennie Spijkerman assistent Henk ten Cate bij Ajax
ULTIEME ERKENNING
door Yoeri van den Busken en Mike Verweij
AMSTERDAM, vrijdag
Het kostte Henk ten Cate (51) zichtbaar moeite. De ochtend na het grootste succes uit zijn trainerscarričre – het winnen van de Champions League – maakte de geëmotioneerde assistent van Frank Rijkaard de spelers van FC Barcelona duidelijk dat zijn nabije toekomst niet in Catalonië, maar bij Ajax ligt. Vanmiddag wordt wereldkundig gemaakt dat Ten Cate de opvolger is van Danny Blind. Hij tekent een contract voor twee jaar.
Ten Cate mag zelf zijn technische staf invullen en heeft daarbij al voor een eerste surprise gezorgd door voor Hennie Spijkerman te kiezen. De oud-trainer van FC Zwolle stapte eerder dit seizoen op nadat hij de talloze bedreigingen van supporters aan zijn adres en dat van zijn gezin beu was. Indien Ten Cate voor PSV had gekozen, zou hij Spijkerman eveneens hebben meegenomen.
Van het kwartet oefenmeesters dat dit seizoen bij Ajax ondanks alle malheur twee prijzen won en de voorronde van de Champions League bereikte, mag alleen Fred Grim blijven als keeperstrainer. Blind, Ruud Krol en Gerard van der Lem werden op non-actief gesteld. Laatstgenoemde keert sowieso niet terug. Blind en Krol kregen de boodschap mee dat Ajax wellicht nog op zoek gaat naar een passende functie, maar Blind heeft al aangegeven daar weinig voor te voelen. Krol wacht nog steeds op een gesprek met de clubleiding.
Eerder werkte Ten Cate bij Go Ahead Eagles, Sparta, Vitesse, Bayer Uerdingen, MTK Boedapest en NAC. In de eredivisie baarde hij opzien door met subtoppers steeds hoog te eindigen. Met Sparta haalde hij zelfs de bekerfinale. Saillant detail is dat Ten Cate ooit stage liep bij Ajax, destijds geleid door Louis van Gaal.
Het hoofdtrainerschap bij Ajax betekent voor Ten Cate erkenning met terugwerkende kracht. Na zijn vrijwillige afscheid bij NAC in 2003 had hij gezien zijn palmares – met een derde (Vitesse), vierde (NAC) en vijfde plaats (Sparta) in de eredivisie – al op een Nederlandse topclub gerekend. Maar Ajax durfde het destijds nog niet aan om hem aan te stellen.
Nu zich de mogelijkheid alsnog voordeed om in zijn geboortestad aan de slag te gaan, kwam hij voor een groot dilemma te staan. Gezien de speciale band met Frank Rijkaard, de heerlijke leefomstandigheden en grote waardering in Barcelona was het aantrekkelijk om zijn drie jaar doorlopende contract uit te dienen. De uitdaging om bij Ajax op eigen benen te staan, was echter te groot.
Ten Cate mocht zich tevens verheugen in de belangstelling van PSV, maar bedankte voor de eer toen Ajax op de markt verscheen. Aanvankelijk wilden de Amsterdammers gaan voor het droomduo dat Barcelona naar de Champions League leidde, maar Rijkaard bleek niet haalbaar. Daarop werd de aandacht sec naar de assistent verlegd.
Toen Ten Cate met Rijkaard naar Barcelona vertrok, vroeg menigeen zich af wat hij – los van de vriendschap met Rijkaard – kon toevoegen aan het sterrenensemble. Drie jaar later laat iedereen, van Ronaldinho tot Mark van Bommel, zich zeer lovend over hem uit en wordt zijn inbreng hemelhoog geprezen.
„Zijn vertrek is ontzettend jammer voor ons. Henk stond hier weinig op de voorgrond, maar heeft achter de schermen heel goed werk verricht. Ik had graag langer dan een jaar met hem willen werken, maar aan de andere kant verdient hij deze stap wel”, zei Van Bommel tijdens de huldiging van Barcelona gisteravond in Camp Nou.
Bij Ajax zal Ten Cate weinig tijd krijgen om iets op te bouwen zoals dat de voorbije drie seizoenen in Barcelona kon. Gezien het feit dat Blind werd afgerekend op de enorme achterstand in de eredivisie en het teleurstellende voetbal, zal de nieuwe coach dus direct – met attractief voetbal – om het kampioenschap moeten strijden.
Het uitgangspunt is niettemin iets beter dan vorig jaar, omdat Ajax de technische staf opzadelde met een enorm aantal aflopende contracten. Er was een schrijnend gebrek aan evenwicht in de selectie. Dat probleem heeft Ajax deels opgelost met het aantrekken van Jaap Stam en Kenneth Perez. Ook wordt voorzichtig gehengeld naar Edgar Davids, maar de speler van Tottenham Hotspur zal dan wel heel veel geld moeten inleveren.
Ik ben er niet blij meequote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat ik dacht, toen ik zijn kop zag.
BRONquote:Henk ten Cate nieuwe hoofdtrainer Ajax
Amsterdam, 19 mei 2006
Ajax heeft Henk ten Cate aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. Ten Cate volgt Danny Blind op met wie Ajax onlangs de samenwerking heeft beëindigd. Hij tekent een contract voor de duur van 2 jaar, tot juli 2008.
Henk ten Cate (51) is sinds het seizoen 2003/2004 assistent-trainer van Frank Rijkaard bij FC Barcelona. Onder hun leiding won deze club tot twee keer toe het landskampioenschap van Spanje en nog onlangs de Champions League. Ook in Nederland realiseerde de in Amsterdam geboren Ten Cate successen. Zo behaalde NAC Breda onder zijn aanvoering, na tientallen jaren van afwezigheid, Europees Voetbal. Met Vitesse bereikte Ten Cate de hoogste eindklassering ooit (3e) en hij deed dit bovenal met aantrekkelijk voetbal. En Sparta bracht Ten Cate naar de eindstrijd in het Nederlandse bekertoernooi. In 2000 won Henk ten Cate met MTK Boedapest de nationale beker van Hongarije
Ow okquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:11 schreef Suijk het volgende:
Laten we over Ten Cate en Spijkerman (...) hier verdergaan: Ten Cate en Spijkerman de nieuwe trainers van AFC Ajax!
VI.nlquote:Ten Cate tekent contract als trainer van Ajax
19/5/2006 9 :49
Wat gold als een publiek geheim is nu ook openbaar geworden: Henk ten Cate is de nieuwe trainer van Ajax. De 51-jarige oefenmeester tekent een contract voor twee jaar en zal maandag officieel worden gepresenteerd. Hennie Spijkerman wordt zijn assistent.
De naam van Ten Cate werd al voor het ontslag van Danny Blind veelvuldig genoemd als nieuwe hoofdtrainer van de Amsterdamse club. Zowel Ajax als Ten Cate wilden de geruchten toen niet bevestigen. Ajax niet, omdat Blind nog onder contract stond en de play-offs en de bekerfinale voor de deur stonden; Ten Cate niet, omdat er ook bij Barcelona prijzen te winnen vielen.
Wat heet, als rechterhand van Frank Rijkaard legde Ten Cate met de Catalaanse club beslag op de Spaanse titel en de Champions League. De assistent-coach kondigde gisteren zijn vertrek aan bij de Spaanse topclub.
Ten Cate, die eerder nog een aanbod van PSV afwimpelde, wilde ondanks zijn goede relatie met Rijkaard weer op eigen benen staan. Bij Ajax krijgt hij de vrijheid om zijn technische staf in te vullen. De eerste daad van Ten Cate was het aanstellen van Spijkerman als zijn assistent.
Voordat hij een contract bij Barcelona tekende, was Ten Cate als hoofdtrainer werkzaam bij NAC Breda, Vitesse, Sparta Rotterdam, het Hongaarse MTK Boedapest, het Duitse KFC Uerdingen, Go Ahead Eagles en Heracles Almelo.
Die sjaal heb ik ook! Uit de Barca fanshopquote:Op vrijdag 19 mei 2006 02:03 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
First things first:
[afbeelding]
Henk en Frank hadden het naar hun zin.![]()
Indeed, eindelijk wordt er eens naar voetbalkennis gekeken bij het aanstellen van een nieuwe technische staf.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:00 schreef Pritt het volgende:
Spijkerman mag er dan uitzien als een slappe krant maar voetbalkennis heeft die man wel hoor!
Krijgen we in iedergeval geen standaartwissels zoals DB maar wissels die het verschil maken.
Verstandige keuze.
Bovendien heeft HtC alleen al genoeg flair.
Ik welkom De Don!
die DVD ga ik vanmiddag ook halenquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:23 schreef StarGazer het volgende:
[..]
18,99
Idd halen, echt een aanrader.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |