Was eigenlijk ook het eerste wat ik dacht.quote:Op donderdag 18 mei 2006 08:40 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Das ook een manier van pesten Dirk.... Kost je alleen klauwen met geld om alle spelers welke ajax wil hebben op te kopen...
[..]
[..]
Dan moeten ze bij Ajax maar eens net als bij Psv de JUISTE beslissingen nemen, en NORMAAL met mensen omgaan. En een GOEIE medische staf aanstellen.quote:Volgend jaar wordt ons jaar, zoals het eigenlijk altijd hoort te zijn, de hegemonie van PSV duurt mij te lang.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij Ajax maar eens net als bij Psv de JUISTE beslissingen nemen, en NORMAAL met mensen omgaan. En een GOEIE medische staf aanstellen.
Ajax verkloot het jaar in jaar uit zelf hoor... Psv is gewoon veel stabieler.
Ancelotti wordt zeer nadrukkelijk genoemd als trainer van Real, Capello bij Inter. Er komt dus plek vrij bij Juve (waar Rijkaard nooit heen zal gaan, zeker niet na degradatie) en bij.... Milan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:17 schreef M0NTANA het volgende:
Wanneer Frank Rijkaard echt een sabbatical year besluit te nemen, is dat een hele verstandige keuze! Dit jaar valt toch niet te evenaren en dus kan je beter op je hoogtepunt stoppen, dan blijven de socio's van Barça je ook altijd met veel respect herinneren.
Persoonlijk verwacht ik dat Roberto Donadoni (ex-Livorno) de kans krijgt bij AC Milan en als dat niet gaat werken, Frank Rijkaard hem opvolgt tijdens of na dit seizoen. Na het EK van 2000 nam Frank Rijkaard ook een sabbatical year en kwam sterker terug dan ooit, dus waarom niet?quote:Op donderdag 18 mei 2006 10:22 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ancelotti wordt zeer nadrukkelijk genoemd als trainer van Real, Capello bij Inter. Er komt dus plek vrij bij Juve (waar Rijkaard nooit heen zal gaan, zeker niet na degradatie) en bij.... Milan.
Asjeblieft niet zeg. Gisteren met Jong Oranje was het weer huilen met de pet op. Die jongen kan gewoon geen fatsoenlijke voorzet geven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:59 schreef Badabingea het volgende:
Daniel de ridder moet terugkomen.
quote:Galásek naar FC Nürnberg
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Tomas Galásek (33) zet zijn loopbaan voort in de Bundesliga. De Ajacied, die voor één jaar kon bijtekenen in de Amsterdam ArenA, maar transfervrij besloot te vertrekken, zet zijn handtekening onder een tweejarig contract bij FC Nürnberg.
De Tsjech, die volgende maand actief is op het WK, speelde eerder voor Willem II en kwam de laatste zes seizoenen uit voor Ajax. In totaal speelde hij daar 158 competitieduels. Na de bekerfinale tegen PSV mocht Gálasek zijn eerste hoofdprijs als aanvoerder van de Amsterdammers in ontvangst nemen.
Tja. Opvallende keuze voor zo'n grauwe duitse middenmoter. Maargoed, ik wens 'm alle succes!quote:
Ik vind het juist wel bij hem passen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:21 schreef SoA-Holic het volgende:
[..]
Tja. Opvallende keuze voor zo'n grauwe duitse middenmoter. Maargoed, ik wens 'm alle succes!
quote:
quote:Galásek vertrekt gefrustreerd
Tomás Galásek vertrekt deze zomer na zes seizoenen transfervrij bij Ajax. De aanvoerder en Tsjechisch international laat in een interview met Sportweek weten toch teleurgesteld te zijn in de club. Galásek is van mening dat hij nooit het respect en vertrouwen heeft gekregen wat hij eigenlijk verdiende.
"Ik heb nooit het gevoel gekregen dat ik de echte aanvoerder van Ajax was. Ik ben altijd anders benaderd. Onder de supporters word ik wel gewaardeerd, maar ik ben nooit uitgegroeid tot een populaire speler. Toen ik op de bank zat, werd mijn naam niet gescandeerd."
"Het eerste jaar bij Ajax, het seizoen 2000-2001, heb ik heel goed gepresteerd, 33 wedstrijden gespeeld en acht doelpunten gemaakt. Misschien was dat zelfs wel mijn beste jaar, maar niemand interesseerde zich voor mij. Omdat ik het vriendje van Co was, het vriendje van de trainer. Co liet soms ook duidelijk blijken dat ik zijn favoriete speler was. Daar was ik niet altijd even blij mee."
"Ik werd aan het begin van het seizoen aan de kant geschoven en niemand die het voor me opnam. Ook geen journalist. Na al die jaren had ik op iets meer steun gerekend. De club toonde weinig respect voor iemand die zes jaar goed heeft gepresteerd. Ik wilde op m'n juiste waarde worden geschat en dat is niet gebeurd. Ik dacht echt dat ik een gewaardeerde kracht was en kwam bedrogen uit."
"In Nederland praten ze alleen maar over ervaring, maar ze doen er niks mee. Het was alsof ik een mes in m'n rug kreeg. Ik ben teleurgesteld, maar opgelucht dat ik volgend seizoen niet meer voor Ajax speel. Ik vertrek met gemengde gevoelens," aldus Galásek.
Nee Tomas, dat was natuurlijk de schuld van de supporters!quote:Ik heb nooit het gevoel gekregen dat ik de echte aanvoerder van Ajax was
Lezen....... Hij geeft, in de volgende zin zelfs, aan dat het niet aan de supporters ligt....quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:26 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Nee Tomas, dat was natuurlijk de schuld van de supporters!
Beetje dubbelzinnig anders, hoe hij het verwoord.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:45 schreef BoNi het volgende:
[..]
Lezen....... Hij geeft in de, volgende zin zelfs, aan dat het niet aan de supporters ligt....
Wel gewaardeerd, maar nooit echt gewaardeerd ...quote:Onder de supporters word ik wel gewaardeerd, maar ik ben nooit uitgegroeid tot een populaire speler. Toen ik op de bank zat, werd mijn naam niet gescandeerd
Je kan toch wel waardering hebben voor iemand, maar hem niet aanbidden? KJH is bijvoorbeeld populair en Markus Rosenberg gewaardeerd, maar dat is voor iedereen persoonlijk anders.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Beetje dubbelzinnig anders, hoe hij het verwoord.
[..]
Wel gewaardeerd, maar nooit echt gewaardeerd ...
voor RBC is dat erg veel hoorquote:
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hè ehhhhh"quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:01 schreef twi het volgende:
Maaskant en De Boer, lijken me primaNu Ronald nog even weghalen uit Qatar
Ha! Mijn voorspelling komt uitquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:57 schreef Gelderland het volgende:
'De Boer wordt assistent van Ten Cate'
Donderdag 18 mei, door SV, Amsterdam, 08.53u GMT+01.00, AS
Frank de Boer is de grootste kandidaat om assistent trainer te worden van Henk ten Cate. Dit heeft Ajax Showtime (AS) vernomen uit betrouwbare bronnen rondom Ajax.
De Boer is vorige week al in gesprek geweest met Ajax om volgend seizoen tot de technische staf van Ajax toe te treden. Momenteel is hij aangewezen als de trainer van Ajax C1. De Boer landde vorige week op Schiphol na een lange periode in Qatar te zijn geweest.
Aanstaande zaterdag maakt FC Barcelona bekend dat Henk ten Cate vertrekt. Eerder vielen de namen van Aron Winter, Robert Maaskant en Michael Laudrup als assistenten, maar Winter gaat bij Jong Ajax aan de slag. De Boer is voor zover bekend de grootste kandidaat.
Maaskant zal overigens voor een vergoeding van 50.000 euro overgenomen moeten worden van RBC. Dit meldde de Voetbal International in haar wekelijkse uitgave.
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:53 schreef twi het volgende:
Ik vind trouwens dat het een beetje onterecht is om alle Barcelona credits nu aan Ten Cate te geven (o.a. MONTANA). Dat is heel erg simpel natuurlijk. Je roept het al een tijd, dat weet ik, maar het is wel erge papegaaienpraat. Het is echt niet zo dat Rijkaard binnen limonade zit te drinken terwijl Ten Cate iedereen daar beter maakt en de tactiek bepaalt, en wanneer Rijkaard dan eens een kijkje komt nemen, Henk zijn handje vast houdt.
Henk Ten Cate is een zeer belangrijke assistent, maar zeer zeker niet het grote publieke geheim achter het succes van Rijkaard.
Ten 1e kan je niet oordelen wie wat doet, je weet niet h oe 't op de trainingen en in de kleedkamer gaat....quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hè ehhhhh"
Datzelfde materiaal hadden zijn voorgangers en de mensen na hem ook en die hebben er niks van gebakken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben nog nooit onder de indruk geweest van Frank Rijkaard en ik verkondig dan ook (in mijn ogen) geen papegaaienpraat, daar heb ik juist een verschrikkelijke hekel aan. Frank Rijkaard had bij Oranje het geluk om te werken met één van de beste generaties op hun hoogtepunt en hetzelfde geldt voor zijn successen bij Barça. Bij Sparta heeft hij aangetoond helemaal niet zo’n geweldige trainer/coach te zijn, hij is nog altijd de enige in de clubhistorie die is gedegradeerd naar de eerste divisie. Toen Edgar Davids een contract tekende bij Internazionale gaf hij al aan dat wat hem betreft Henk ten Cate de man was achter het succes van Barça en niet Frank Rijkaard, voor de buitenwereld is Frank Rijkaard de succesvolle trainer/coach van Barça, maar voor mij is dat Henk ten Cate. Frank Rijkaard heeft nu in Catalonië het geluk dat hij samenwerkt met wereldspelers als Ronaldinho, Eto'o, Deco, Puyol en Xavi. Trainer/coaches als Co Adriaanse presteren ook met middelmatige spelers, doordat ze een geweldig team bouwen, maar bij Frank Rijkaard moet echt alles perfect geregeld zijn, voordat hij iets presteert.
Precies. Zijn Real Madrid, Chelsea en AC Milan geen dreamteams? Die zijn allemaal verslagen door Barça.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
Datzelfde materiaal hadden zijn voorgangers en de mensen na hem ook en die hebben er niks van gebakken.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:06 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
"Ja uuuuhhhh Urby nu ehh ren je dus fftjes naar dat pionnetje hè ehhhhh"
En Maaskant die het nog even dunnetjes over doet "visualiseer de tegenstander dan verdomme, ik heb je net bij de mental coach langs gestuurd. Dit hebben we toch allemaal besproken tijdens de teambuilding sessie #@@$$!%^#^$^"quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:01 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
langs de kant van het veld :
JA UHHHHHHH pak die man EHHHHHHHH
"En vergeet niet het briefje dat ik onder de deur heb geschovenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:28 schreef D1 het volgende:
[..]
En Maaskant die het nog even dunnetjes over doet "visualiseer de tegenstander dan verdomme, ik heb je net bij de mental coach langs gestuurd. Dit hebben we toch allemaal besproken tijdens de teambuilding sessie #@@$$!%^#^$^"
Ik kan me wel een klein beetje vinden in je betoog, maar er zit een grote denkfout in. Je schrijft min of meer dat Frank het geluk heeft dat 'ie bij Nederland en Barca met zo'n fantastische selectie heeft mogen werken. Maar is het dan niet zijn ongeluk dat hij bij Sparta met zo'n bedroevend slechte selectie heeft moeten werken? In die tijd was Martin van Leeuwen, die overkwam van de amateurs van Katwijk, nog bijna een vaste waarde.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
quote:DVD seizoen 1994-1995 nu in de winkel!
Amsterdam, 17 mei 2006
De DVD van het magische Ajax-seizoen 1994-1995 is vanaf vandaag te koop. Beleef opnieuw mee hoe het Ajax van Louis van Gaal, Jari Litmanen, Frank Rijkaard en al die andere Ajacieden Nederland, Europa en de wereld veroverde.
Ajax werd in het seizoen 1994-1995 ongeslagen kampioen in de Nederlandse competitie. Het was de doorbraak van Patrick Kluivert en Nwankwo Kanu, de brille van Jari Litmanen, de acties van Ronald de Boer en Finidi George, de snelheid van Marc Overmars, het inzicht van Frank de Boer en aanvoerder Danny Blind, de reddingen van Edwin van der Sar, de tackles van Edgar Davids, de effectiviteit van Clarence Seedorf, de energie van Michael Reiziger en de routine en de klasse van Frank Rijkaard.
Onder leiding van de briljante trainer/coach Louis van Gaal bezorgde dit collectief Ajax na 22 jaar ook weer de belangrijkste Europese voetbalbeker. Ook weer zonder maar een wedstrijd te verliezen. Voel nog eens de spanning van de halve finale tegen Bayern München en de emotie na het puntertje van Kluivert in de Champions Leaguefinale in Wenen.
En geniet nog een keer mee hoe Danny Blind met de beslissende strafschop Ajax de Wereldbeker bezorgt in Tokio.
Het seizoen 1994-1995 was een seizoen vol hoogtepunten. Vanaf vandaag kan iedere Ajacied deze sprookjesachtige voetbaljaargang opnieuw beleven. De DVD is nu te koop in de Ajax Fanshop, via www.ajax.nl en in de winkel voor ¤19,95.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |