Die moet je ff uitleggen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Wat vinden jullie van deze potentiele nieuwe linksback voor Ajax?
http://www.youtube.com/watch?v=iWIUp19bBoA
Wat een mongoolquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Daar is De Wolf nog jaloers op denk ik.quote:
Als Davids niet komt, hebben we tenminste nog iemand met pit in het elftalquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar is De Wolf nog jaloers op denk ik.
Het hoeft geen grootheid te zijn, als hij maar goed kan voetballenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:01 schreef Pritt het volgende:
Met Davids heb ik er wel vertrouwen in maar zonder weet ik het nog niet, of er moet een andere grootheid binnen gehaald worden.
Haha, jezus. Maak je nou een geintje? Al die middenmotorsquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:47 schreef twi het volgende:
En ik ga gewoon lekker zeggen dat ik het volgend jaar allemaal nog maar moet zienAl dat vertrouwen, dat had ik de paar seizoenen ervoor ook gezien het talent, maar komend seizoen kijk ik het maar gewoon aan. Dan kan het alleen maar meevallen. Voorlopig doet ook AZ namelijk uitstekende aan- en verkopen.
Bedenk me trouwens wel dat het vertrouwen van de afgelopen seizoenen gebaseerd is geweest op de verzwakkingen van de tegenstander, terwijl het vertrouwen van komend seizoen is gebaseerd op eigen kracht. Dat is op zich al een pluspunt wat Martin voor elkaar heeft weten te boksen.
AZ:quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:22 schreef Rhapsody het volgende:
Ja maar die vormen wel een aardig team.
Opdam zal wel weg gaan, prima moment om zo'n speler te verkopen. Vang je er nog een miljoen (of twee) voor. Landzaat idem dito, die is ook al 29. Perez zie ik nu na een paar maanden weer minder zitten, leuk voor onze breedte maar een echte toevoeging? Van Galen wordt al opgevangen met Medunjanin, Cziommer is een goede subtopper, Gudjonsson weet ik niks vanaf. Mathijsen is een verlies maar valt op te vangen met Luirink en mocht Mathijsen dus echt vertrekken zullen ze daar nog een nieuwe centrale verdediger voor kopen. Wordt volgend jaar dus eindelijk een titelkandidaat, wanneer het gaat lopen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:26 schreef Jay-Z het volgende:
AZ:
in de verwachting gaan Mathijsen, Opdam, Landzaat weg. van Galen, Perez sowieso weg.
Daarvoor in de plaats komen Cziommer Luirink Dembele Gudjonsson ( Die bij RKC niet eens opviel ). Woopie.
Daar word ik echt niet warm of koud van hoor.
Als je Perez en Sneijder samen op het middenveld zet, is het verdedigend wel erg zwak op het middenveld.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:43 schreef twi het volgende:
Laten we hopen dat dat het is, en dat 'ie gewoon zin heeft om voor Ajax te ballen. Maar voorlopig gaat op links mijn voorkeur uit naar Rosenberg, Babel en Mitea. Zie het liefst Sneijder op linkshalf, en dan kan Perez eventueel op 10. Is hij denk ik ook veel bruikbaarder.
Hé, wat leuk! Ronald Koeman op FOK!quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:44 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Als je Perez en Sneijder samen op het middenveld zet, is het verdedigend wel erg zwak op het middenveld.
Is het niet zo dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:45 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hé, wat leuk! Ronald Koeman op FOK!![]()
Je kan wel zeggen dat je het onzin vindt, maar waarom vind je dat onzin dan? Trouwens, ik kan me nog een middenveld van Ajax herinneren uit tegen Club Brugge met Sneijder, vd Vaart en de Jong, wat helemaal overlopen werd.quote:
Als je je team aanvallend en dominant wil laten spelen moet je niet meer dan vijf defensief ingestelde spelers opstellen vind ik. Gaat ten koste van de creativiteit en de kans is veel groter dat de centrumspits op een eiland komt te staan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:58 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat je het onzin vindt, maar waarom vind je dat onzin dan? Trouwens, ik kan me nog een middenveld van Ajax herinneren uit tegen Club Brugge met Sneijder, vd Vaart en de Jong, wat helemaal overlopen werd.
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:02 schreef Radegast het volgende:
[..]
Als je je team aanvallend en dominant wil laten spelen moet je niet meer dan vijf defensief ingestelde spelers opstellen vind ik. Gaat ten koste van de creativiteit en de kans is veel groter dat de centrumspits op een eiland komt te staan.
Klopt, daarom moet je ook alleen in Nederland zo spelenquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.
Net de dvd speler ingemikt. Ik ga de komende uurtjes genietenquote:
Ik ga er wel van uit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef methodmich het volgende:
Zal Henk zaterdag komen tekenen? Dat rondje TV is niet voor niets.
Ik geloof er niets van. Waarom zou je tegen bijvoorbeeld een Italiaanse ploeg vijf of zes spelers opofferen aan maximaal drie aanvallend ingestelde tegenstanders? Je onthoofd alleen maar je eigen aanval, je roept de problemen over jezelf af...quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:04 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Jouw idee werkt wel in de Nederlandse competitie, maar in de topwedstrijden en in de CL word je op die manier afgemaakt denk ik.
Anders houd je te weinig mensen voor in de omschakeling.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van. Waarom zou je tegen bijvoorbeeld een Italiaanse ploeg vijf of zes spelers opofferen aan maximaal drie aanvallend ingestelde tegenstanders? Je onthoofd alleen maar je eigen aanval, je roept de problemen over jezelf af...
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:24 schreef DaYwALKuR het volgende:
Waar gekocht? Of besteld op de site?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Net de dvd speler ingemikt. Ik ga de komende uurtjes genieten![]()
![]()
Mediamarktquote:
Boeiend.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Jij als jood koopt bij die nazi's van de mediamarkt?![]()
quote:Grim blijft in dienst van Ajax
--------------------------------------------------------------------------------
18 mei 2006
Fred Grim heeft besloten bij Ajax te blijven, zo meldt de Amsterdamse tv-zender AT5. De keeperstrainer werd vorige week als enige van de trainersstaf niet ontslagen. Grim wist niet meteen zeker of hij wel wilde blijven en vroeg bedenktijd. Donderdag maakte de voormalige Ajax-doelman bekend dat hij bij Ajax blijft.
Grim zal zijn werkzaamheden als keeperstrainer dan ook onder de leiding van de nieuwe hoofdtrainer voortzetten.
StarGazer, kun je me zo ongeveer globaal vertellen wat er allemaal op die dvd van seizoen 94/95 staat? De hele CL reeks en alle competitie wedstrijden? (samenvattingen uiteraard)quote:
CL reeks, competitiewedstrijden --> allemaal. De CL reeks heb ik nog niet bekeken, alleen de competitie. Wedstrijden tegen Feyenoord (3-0, 4-1 en de 5-0 in de kuip) en psv (1-0 en de 4-1 in eindhoven) zijn uitgebreider, de rest korter. Verder de hele finale, huldigingen, wereldbeker...quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:55 schreef Steve.Porter het volgende:
[..]
StarGazer, kun je me zo ongeveer globaal vertellen wat er allemaal op die dvd van seizoen 94/95 staat? De hele CL reeks en alle competitie wedstrijden? (samenvattingen uiteraard)
18,99quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:18 schreef Steve.Porter het volgende:
super100% zeker halen dus
20 euro bij de media markt?
Vanwaar dit ineensquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:39 schreef Nashje het volgende:
Lijkt me een goed plan om Rafinha snel op te halen bij Schalke.
Schalke wordt misschien failliet verklaard.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:24 schreef jna het volgende:
[..]
Vanwaar dit ineens![]()
Overigens wel een zeer goed idee![]()
Onhaalbaar.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:24 schreef jna het volgende:
[..]
Vanwaar dit ineens![]()
Overigens wel een zeer goed idee![]()
Ga dan voor Aguero op huurbasis, aangezien die straks Rosicky voor zich moet dulden bij Atlético Madridquote:
Dan zou ik even met de zaakwaarnemer van Ronaldinho gaan bellen.quote:
Rafinha en Aguero vergelijken? Twee totaal verschillende spelers?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:45 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ga dan voor Aguero op huurbasis, aangezien die straks Rosicky voor zich moet dulden bij Atlético Madrid.
Die gaat blindelings met ten Cate meequote:Op donderdag 18 mei 2006 22:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dan zou ik even met de zaakwaarnemer van Ronaldinho gaan bellen.
Op basis van haalbaarheidquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:54 schreef Nashje het volgende:
[..]
Rafinha en Aguero vergelijken? Twee totaal verschillende spelers?
Leer 'ns smileys lezenquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:05 schreef Mr.Mills het volgende:
Rafinha is onhaalbaar. Zelfs al zou Schalke failliet gaan.
1) Salaris
2) Andere grote clubs.
quote:18/5/2006 - 'Monaco nu ook in de race voor Trabelsi'
(Gepost door RvN)
Volgens Franse media zou Hatem Trabelsi ver zijn in de besprekingen met Paris Saint Germain over een transfer. Monaco zou zich echter nadrukkelijk in de race hebben gevoegd om de handtekening van de rechtsback van Ajax nadat het naar verluidt een financieel veel betere aanbieding zou hebben gedaan in vergelijking tot de aanbieding van Paris Saint Germain.
Zelf houdt Trabelsi zich ondanks de geruchten die regelmatig de kop opsteken, nog steeds stil.
quote:Hennie Spijkerman assistent Henk ten Cate bij Ajax
ULTIEME ERKENNING
door Yoeri van den Busken en Mike Verweij
AMSTERDAM, vrijdag
Het kostte Henk ten Cate (51) zichtbaar moeite. De ochtend na het grootste succes uit zijn trainerscarrière – het winnen van de Champions League – maakte de geëmotioneerde assistent van Frank Rijkaard de spelers van FC Barcelona duidelijk dat zijn nabije toekomst niet in Catalonië, maar bij Ajax ligt. Vanmiddag wordt wereldkundig gemaakt dat Ten Cate de opvolger is van Danny Blind. Hij tekent een contract voor twee jaar.
Ten Cate mag zelf zijn technische staf invullen en heeft daarbij al voor een eerste surprise gezorgd door voor Hennie Spijkerman te kiezen. De oud-trainer van FC Zwolle stapte eerder dit seizoen op nadat hij de talloze bedreigingen van supporters aan zijn adres en dat van zijn gezin beu was. Indien Ten Cate voor PSV had gekozen, zou hij Spijkerman eveneens hebben meegenomen.
Van het kwartet oefenmeesters dat dit seizoen bij Ajax ondanks alle malheur twee prijzen won en de voorronde van de Champions League bereikte, mag alleen Fred Grim blijven als keeperstrainer. Blind, Ruud Krol en Gerard van der Lem werden op non-actief gesteld. Laatstgenoemde keert sowieso niet terug. Blind en Krol kregen de boodschap mee dat Ajax wellicht nog op zoek gaat naar een passende functie, maar Blind heeft al aangegeven daar weinig voor te voelen. Krol wacht nog steeds op een gesprek met de clubleiding.
Eerder werkte Ten Cate bij Go Ahead Eagles, Sparta, Vitesse, Bayer Uerdingen, MTK Boedapest en NAC. In de eredivisie baarde hij opzien door met subtoppers steeds hoog te eindigen. Met Sparta haalde hij zelfs de bekerfinale. Saillant detail is dat Ten Cate ooit stage liep bij Ajax, destijds geleid door Louis van Gaal.
Het hoofdtrainerschap bij Ajax betekent voor Ten Cate erkenning met terugwerkende kracht. Na zijn vrijwillige afscheid bij NAC in 2003 had hij gezien zijn palmares – met een derde (Vitesse), vierde (NAC) en vijfde plaats (Sparta) in de eredivisie – al op een Nederlandse topclub gerekend. Maar Ajax durfde het destijds nog niet aan om hem aan te stellen.
Nu zich de mogelijkheid alsnog voordeed om in zijn geboortestad aan de slag te gaan, kwam hij voor een groot dilemma te staan. Gezien de speciale band met Frank Rijkaard, de heerlijke leefomstandigheden en grote waardering in Barcelona was het aantrekkelijk om zijn drie jaar doorlopende contract uit te dienen. De uitdaging om bij Ajax op eigen benen te staan, was echter te groot.
Ten Cate mocht zich tevens verheugen in de belangstelling van PSV, maar bedankte voor de eer toen Ajax op de markt verscheen. Aanvankelijk wilden de Amsterdammers gaan voor het droomduo dat Barcelona naar de Champions League leidde, maar Rijkaard bleek niet haalbaar. Daarop werd de aandacht sec naar de assistent verlegd.
Toen Ten Cate met Rijkaard naar Barcelona vertrok, vroeg menigeen zich af wat hij – los van de vriendschap met Rijkaard – kon toevoegen aan het sterrenensemble. Drie jaar later laat iedereen, van Ronaldinho tot Mark van Bommel, zich zeer lovend over hem uit en wordt zijn inbreng hemelhoog geprezen.
„Zijn vertrek is ontzettend jammer voor ons. Henk stond hier weinig op de voorgrond, maar heeft achter de schermen heel goed werk verricht. Ik had graag langer dan een jaar met hem willen werken, maar aan de andere kant verdient hij deze stap wel”, zei Van Bommel tijdens de huldiging van Barcelona gisteravond in Camp Nou.
Bij Ajax zal Ten Cate weinig tijd krijgen om iets op te bouwen zoals dat de voorbije drie seizoenen in Barcelona kon. Gezien het feit dat Blind werd afgerekend op de enorme achterstand in de eredivisie en het teleurstellende voetbal, zal de nieuwe coach dus direct – met attractief voetbal – om het kampioenschap moeten strijden.
Het uitgangspunt is niettemin iets beter dan vorig jaar, omdat Ajax de technische staf opzadelde met een enorm aantal aflopende contracten. Er was een schrijnend gebrek aan evenwicht in de selectie. Dat probleem heeft Ajax deels opgelost met het aantrekken van Jaap Stam en Kenneth Perez. Ook wordt voorzichtig gehengeld naar Edgar Davids, maar de speler van Tottenham Hotspur zal dan wel heel veel geld moeten inleveren.
Ik ben er niet blij meequote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:55 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat was het eerste wat ik dacht, toen ik zijn kop zag.
BRONquote:Henk ten Cate nieuwe hoofdtrainer Ajax
Amsterdam, 19 mei 2006
Ajax heeft Henk ten Cate aangesteld als nieuwe hoofdtrainer. Ten Cate volgt Danny Blind op met wie Ajax onlangs de samenwerking heeft beëindigd. Hij tekent een contract voor de duur van 2 jaar, tot juli 2008.
Henk ten Cate (51) is sinds het seizoen 2003/2004 assistent-trainer van Frank Rijkaard bij FC Barcelona. Onder hun leiding won deze club tot twee keer toe het landskampioenschap van Spanje en nog onlangs de Champions League. Ook in Nederland realiseerde de in Amsterdam geboren Ten Cate successen. Zo behaalde NAC Breda onder zijn aanvoering, na tientallen jaren van afwezigheid, Europees Voetbal. Met Vitesse bereikte Ten Cate de hoogste eindklassering ooit (3e) en hij deed dit bovenal met aantrekkelijk voetbal. En Sparta bracht Ten Cate naar de eindstrijd in het Nederlandse bekertoernooi. In 2000 won Henk ten Cate met MTK Boedapest de nationale beker van Hongarije
Ow okquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:11 schreef Suijk het volgende:
Laten we over Ten Cate en Spijkerman (...) hier verdergaan: Ten Cate en Spijkerman de nieuwe trainers van AFC Ajax!
VI.nlquote:Ten Cate tekent contract als trainer van Ajax
19/5/2006 9 :49
Wat gold als een publiek geheim is nu ook openbaar geworden: Henk ten Cate is de nieuwe trainer van Ajax. De 51-jarige oefenmeester tekent een contract voor twee jaar en zal maandag officieel worden gepresenteerd. Hennie Spijkerman wordt zijn assistent.
De naam van Ten Cate werd al voor het ontslag van Danny Blind veelvuldig genoemd als nieuwe hoofdtrainer van de Amsterdamse club. Zowel Ajax als Ten Cate wilden de geruchten toen niet bevestigen. Ajax niet, omdat Blind nog onder contract stond en de play-offs en de bekerfinale voor de deur stonden; Ten Cate niet, omdat er ook bij Barcelona prijzen te winnen vielen.
Wat heet, als rechterhand van Frank Rijkaard legde Ten Cate met de Catalaanse club beslag op de Spaanse titel en de Champions League. De assistent-coach kondigde gisteren zijn vertrek aan bij de Spaanse topclub.
Ten Cate, die eerder nog een aanbod van PSV afwimpelde, wilde ondanks zijn goede relatie met Rijkaard weer op eigen benen staan. Bij Ajax krijgt hij de vrijheid om zijn technische staf in te vullen. De eerste daad van Ten Cate was het aanstellen van Spijkerman als zijn assistent.
Voordat hij een contract bij Barcelona tekende, was Ten Cate als hoofdtrainer werkzaam bij NAC Breda, Vitesse, Sparta Rotterdam, het Hongaarse MTK Boedapest, het Duitse KFC Uerdingen, Go Ahead Eagles en Heracles Almelo.
Die sjaal heb ik ook! Uit de Barca fanshopquote:Op vrijdag 19 mei 2006 02:03 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
First things first:
[afbeelding]
Henk en Frank hadden het naar hun zin.![]()
Indeed, eindelijk wordt er eens naar voetbalkennis gekeken bij het aanstellen van een nieuwe technische staf.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:00 schreef Pritt het volgende:
Spijkerman mag er dan uitzien als een slappe krant maar voetbalkennis heeft die man wel hoor!
Krijgen we in iedergeval geen standaartwissels zoals DB maar wissels die het verschil maken.
Verstandige keuze.
Bovendien heeft HtC alleen al genoeg flair.
Ik welkom De Don!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |