Daar ga ik in mee. Goede plaat is dat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef Grobbel het volgende:
Persoonlijk vind ik vooral The Sophtware Slump echt de moeite.
Die Pitchfork scene!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 14:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ik weet niet of dit filmpje hier al een keer langs is geweest, maar ik moest er wel om lachen:
http://video.google.com/videoplay?docid=6424258467693494613&q=Other+Music
Sofia Coppola gebruikt wel vaker toffe bandjes in de soundtracks van haar films. Vooral de soundtrack van Lost in Translation. Met tracks van Phoenix, My Bloody Valentine, The Jesus And Mary Chainquote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:54 schreef Z het volgende:
heeft een leuke plaat gemaakt, lekker hip ook, het is het favotiete bandje van Sofia Coppola.
Ja echt helemaal geweldigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:30 schreef Grobbel het volgende:
In de categorie techno is de nieuwe plaat van Ellen Allien & Apparat, Orchestra of Bubbles, ook erg de moeite waard. Voor liefhebbers van Alliens vorige werk en pakweg Isolée. Floating Points en Jet zijn de persoonlijke hoogtepunten tot dusver.![]()
Ben je er heen geweest? Wilde er heen gaan maar redde het niet qua school en geld. Hoe was het eigenlijk?quote:Op zondag 14 mei 2006 15:44 schreef Bramm het volgende:
pfff ik net helemaal blij dat ik zie dat Amusement Parks on Fire op de 23e in paradiso speelt, zie ik vervolgens das ze pas om half 11 spelen :s wie verzint dat? concerten zo laat?
Ik moet zeggen dat ik ook dit gevoel krijg na hem net weer te hebben beluisterdquote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:02 schreef Z het volgende:
Ik vind de plaat echt leuk, het begin is wat slap maar dat komt later goed. En het zijn bijna allemaal 'cliche nummers' maar daar heb ik op een of andere manier geen last van.
De jaarlijkse plaat dus weer in zicht.quote:Op maandag 29 mei 2006 16:23 schreef pfaf het volgende:
Joepiedepoepie!
Mountain Goats komen binnenkort met een nieuw album.
http://www.pitchforkmedia.com/news/06-05/26.shtml
http://www.tinymixtapes.com/
Das best nieuwsquote:Op maandag 29 mei 2006 16:23 schreef pfaf het volgende:
Joepiedepoepie!
Mountain Goats komen binnenkort met een nieuw album.
http://www.pitchforkmedia.com/news/06-05/26.shtml
http://www.tinymixtapes.com/
Mercelisquote:Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Mr-Malarini het volgende:
Degene waarnaar ik het meest luister zijn vooral Feist en Of Montreal. Iemand nog een paar luistertips voor mij?
Je vind Of Montreal leuk? dan zou ik eens Architecture in Helsinki luisteren, als je dat al niet luistert...quote:Op maandag 29 mei 2006 22:01 schreef Mr-Malarini het volgende:
Damn, als ik jullie hoor praten over wie jullie allemaal gaan zien. Woonde ik maar eens in de buurt van een grote stad.
Degene waarnaar ik het meest luister zijn vooral Feist en Of Montreal. Iemand nog een paar luistertips voor mij?
Ik hou in het algemeen niet zo van overdadig georchestreerd, maar Camera Obscura is best te pruimen over het algemeen. En de titel van die single geeft al genoeg reden om het eens te beluisterenquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Voor de liefhebbers van overdadig georkestreerde B&S-achtige pop: Camera Obscura heeft ook weer een nieuw plaatje uit. En de single Lloyd, I’m ready to be heartbroken is onweerstaanbaar!
Mooi zo. Geweldig plaatje was dat, in 2004. Zomaar de nummer 4 in mijn jaarlijst.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:41 schreef DaisyDuke het volgende:
Voor de liefhebbers van overdadig georkestreerde B&S-achtige pop: Camera Obscura heeft ook weer een nieuw plaatje uit. En de single Lloyd, I’m ready to be heartbroken is onweerstaanbaar!
Kan ut niet gevonden krijgen.quote:
Natuurlijk wel al vaker van gehoord, maar had er nog niet naar geluisterd. Vind het wel wat weg hebben van Sufjan Stevens.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 20:17 schreef Bramm het volgende:
[..]
Je vind Of Montreal leuk? dan zou ik eens Architecture in Helsinki luisteren, als je dat al niet luistert...
Niet zo enorm saai als op plaat dus?quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:48 schreef -Dries- het volgende:
Mensen die vanavond niet naar Josh Ritter zijn geweest hebben iets heel bijzonders gemist.
Saai was het zeker niet, er zat een stuk meer leven in live dan op plaat.quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Niet zo enorm saai als op plaat dus?
www.mercelis.net moet werken, maar heeft weinig muziekquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef Mr-Malarini het volgende:
[..]
Kan ut niet gevonden krijgen.![]()
[..]
Nee, zelfs saaierquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Niet zo enorm saai als op plaat dus?
Tof! Kende ze nog niet, maar erg leuk.quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:24 schreef placebeau het volgende:
Camera Obscura is cool.
Onlangs heb ik via een of andere blog the airfields ontdekt, erg leuke voortkabbelende atmosferische muziek van het genre Sun Kil Moon en zo. Op hun officiële site kun je hun eerste EP met drie nummers afhalen. http://www.theairfields.ca/songs.html
Soms wat te weinig ideeën in één nummer, maar het zit wel puik ineen.
Zal spoedig een paar pogingen ondernemen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:25 schreef DaisyDuke het volgende:
Zijn er hier overigens nog luitjes die de nieuwe platen van Scott Walker en Current 93 hebben kunnen doorgronden? Zeer zware kost, maar volgens mij meer dat de moeite waard. Toch?
Sorry, Camera Obscura, ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn na al die reacties daarvoor.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:41 schreef Z het volgende:
CO?
Valt niet mee inderdaad. Ik krijg een Nick Cave met LSD-trip gevoel.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:37 schreef Z het volgende:
Aan Scott Walker ben ik langzaam aan het beginnen. Zeer zware kost inderdaad. Heb er nog niet echt een mening over ...
Tja, daar zit wel wat in! Vergeet trouwens ook niet de nieuwe Current 93 eens te checken, mensen. Bonnie 'Prince' Billie, Marc Almond en Antony zijn ook van de partij op deze inktzwarte plaat.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:00 schreef pfaf het volgende:
[..]
Valt niet mee inderdaad. Ik krijg een Nick Cave met LSD-trip gevoel.
Alleen z'n grapjes al waren heel niet saai.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:44 schreef Z het volgende:
Ik vind Josh Ritter ook saai, en hij lijkt me meer iets voor het sing-a-song writers topic, dat was er toch ooit?
Is helaas snel in de dieperik weggezonken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:44 schreef Z het volgende:
Ik vind Josh Ritter ook saai, en hij lijkt me meer iets voor het sing-a-song writers topic, dat was er toch ooit?
ohquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:09 schreef Z het volgende:
Weinig indie maar ach:
Lily Allen Debut Album Revealed
plus een tweede mixtape, die niet zo leuk is als de eerste overigens. Er staat wel een leuke Kaiser Chiefs remix op.
ja en ze is nog een beeb ookquote:Op zondag 4 juni 2006 12:44 schreef AudreyHepburn het volgende:. Lily Allen.
.
Het blijft kauwgom, maar wat zou de wereld zwaar en somber zijn als we alleen maar naar Sigur Ros, Tool en andere verantwoorde serieuze muziek mochten luisteren.
Hoe was Elf Power eigenlijk?quote:Op zondag 4 juni 2006 18:35 schreef Grobbel het volgende:
Lily Allen maakt best aardige muziek, maar af en toe klinkt het allemaal wel erg fout. Bij het refrein van Alfie krijg ik zelfs een vieze BZN(!)-smaak* in mijn mond.
* paling, dus.
Heb eigenlijk alleen de laatste paar nummers meegemaakt - er waren wat vrienden meegegaan die we al een tijdje niet meer hadden gezien, dus we hebben nog een tijdje onderin de lounge gezeten om bij te praten.quote:
Bizar, inderdaad. Ik heb La Pump al een tijdje in m'n playlist staan, maar je zou toch echt niet zeggen dat het hier om twee piepjonge meisjes gaat. Het is dat jij iets over hun leeftijd had opgemerkt, anders had ik het niet eens doorgehad.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:47 schreef Mr-Malarini het volgende:
Ik vind het nieuwe album van Smoosh echt geweldig. Kan niet geloven dat ze nog zo jong zijn.
Kijk eens in de OP zou ik zeggenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat me wel leuk leek om eens te weten is welke muziekblogs en sites jullie lezen. Ik lees zelf vrij trouw Stereogum en Pitchfork. Verder google ik nog weleens naar willekeurige dingen die me interesseren en lees dan de blogs waar ik op zo'n moment terecht kom. Niet veel vasts. En jullie ? Zijn er nog aanraders ?
Ah, lalala. Compleet overheen gekeken. Mea culpa.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:54 schreef Z het volgende:
[..]
Kijk eens in de OP zou ik zeggen
Ik lees ook stereogum, en brooklynvegan, pitchfork, stylusmagazine en af en toe 'http://ultragrrrl.blogspot.com/', die laatste niet zo zeer om de muziek maar meer om de 'cultuur' in NY. Ik ben nog op zoek naar een goede West-side Blog.
Welke? Kerstfeest met Dries Roelvink of zo?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:47 schreef bigshadow het volgende:
En, last but nog least, na weken lang gokken heb ik een cd bij fok gewonnen
Nee, die heb ik gekocht.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Welke? Kerstfeest met Dries Roelvink of zo?
Living Things is een zanger in een erg strakke broek die scheurende rock maakt. Van die rock waar je eigenlijk heel groot en sterk voor moet zijn om het te mogen maken. Daar is een term voor, maar die ben ik even vergeten. Iets met leren jassen en bier en op de grond spugen enzo.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:59 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Nee, die heb ik gekocht.![]()
Debuut van Living Things, ik ken alleen het nummer bom bom bom . Ze stonden volgens mij ook op Pinkpop. Rock n Roll of zoiets dergelijks, we zien wel.
Oeh, precies in mijn straatjequote:Op woensdag 7 juni 2006 00:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Living Things is een zanger in een erg strakke broek die scheurende rock maakt. Van die rock waar je eigenlijk heel groot en sterk voor moet zijn om het te mogen maken. Daar is een term voor, maar die ben ik even vergeten. Iets met leren jassen en bier en op de grond spugen enzo.
Ik las het in de OOR ja, nog geen tijd voor gehad, maar ik ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 16:07 schreef methodmich het volgende:
Shearwater - Palo Santo (ja ja ja! aanrader voor Okkervil River fans)
Onmiskenbaar Matthew Herbert weer ja! Toch vind ik Róisín's Ruby Blue van vorig jaar iets sterker. Gewoon betere songs denk ik. Maar wellicht groeit ie nog wat.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:03 schreef Z het volgende:
De nieuwe Herbert 'swingt de pan uit' overigens.
Bodily Functions blijf ik beter vinden, al is het alleen maar vanwege It's Only.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:32 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Onmiskenbaar Matthew Herbert weer ja! Toch vind ik Róisín's Ruby Blue van vorig jaar iets sterker. Gewoon betere songs denk ik. Maar wellicht groeit ie nog wat.
Goodbye Swingtime van The Matthew Herbert Big Band is ook fantastisch. Erg Mingus!quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Bodily Functions blijf ik beter vinden, al is het alleen maar vanwege It's Only.Maar best een aardige plaat weer.
Die moet ik nog maar eens een keer opzoeken dan!quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:54 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Goodbye Swingtime van The Matthew Herbert Big Band is ook fantastisch. Erg Mingus!
hier verderquote:annie was for the hipsters, Robyn was for the lovers, and Marit Larsen was for those whose love of Americana is borne from years of cinema adverts for Jack Daniels. Amy Diamond, on the other hand, is strictly for the kids. Heck, she's got the cross-youth appeal sewn up: at age 14, she looks 10, and sings like she's six. Last year she conquered Scandinavia in two fell swoops. The single was “What's In It for Me,” a slice of breezy summer ska-pop that Lily Allen is far too cynical and rubbish to ever come close to. This Is Me Now was the album, and it tore across Northern Europe marking the birth of a new teen-pop saviour, making her the youngest person ever to win a Nordic Music Award. In 2006, she conquers you.
Ik vind het niets.quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:28 schreef Lieke_K het volgende:
Kennen jullie The Atom Spies? Ik vind het namelijk niet echt (nouja, meer echt niet) uit de verf komen, maar het schijnt indie te zijn, dus ik dacht misschien heeft iemand hier een iets genuanceerdere mening?
Hier kan je wat van ze beluisteren: http://www.atomspies.com/audiodownload.htm
Dat ga jij zeker leuk vinden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik las het in de OOR ja, nog geen tijd voor gehad, maar ik ben erg benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |