abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 mei 2006 @ 09:05:55 #1
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37621705

Het negende topic over dit fascinerende land. Dat er nog vele mogen volgen....

Vorige topics:
Australië & Nieuw-Zeeland
Australië & Nieuw-Zeeland, deel 2
Australië deel 3
Australië deel 4
Australie deel 5!
Australië Deel 6
Australie deel 7
Australie deeltje 8

Waar de Aussies richting de herfst en winter gaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 7 mei 2006 @ 09:08:18 #2
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37621723
Geweldig land
Wel grappig dat ik op 'tijd' weg ben voor de Nederlandse zomer
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:29:50 #3
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_37621868
het is al genoemd in deeltje 8 maar toch nog even het hele artikeltje:
quote:
Backpackers can work longer at one job

May 3, 2006 - 2:20PM

Thousands of backpackers holidaying in Australia can now work twice as long in a job under changes to the federal government's Working Holiday Maker Scheme.

There are 19 countries in the scheme and the new arrangements - which come into effect in July - increase the maximum time a working holiday visa holder can stay in one job from three months to six months.

Australian Tourism Export Council managing director Matthew Hingerty said the changes would make the nation more attractive to backpackers.

He said the change would also help employers, particularly in the hospitality industry, which face a chronic shortage of workers, especially in seasonal locations.

"The previous restrictions meant not only were backpackers required to move on after three months, but employers were unable to retain quality workers who were generally well-educated and highly skilled," Mr Hingerty said.

"In addition, the training and administrative obligations on employers in taking on new employees had been making it increasingly uneconomical for them to employ people who were only able to stay three months."

Mr Hingerty said the changes complement the recent decision to extend the working holiday visa from one year to two years for people who spend at least three months in harvest work.

He said Australia was a popular destination for backpackers and numbers were up, but concerning trends showed the amount of time and money backpackers spent in Australia had decreased.
  zondag 7 mei 2006 @ 09:34:28 #4
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_37621899
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:08 schreef appelsientje het volgende:
Geweldig land
Wel grappig dat ik op 'tijd' weg ben voor de Nederlandse zomer
Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in januari terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gumtree op 07-05-2006 19:22:28 ]
  zondag 7 mei 2006 @ 10:34:56 #5
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37622457
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:34 schreef Gumtree het volgende:

[..]

Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in janauri terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.
je kunt beter rond deze tijd terug naar nederland ja
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37625948
tvp
  zondag 7 mei 2006 @ 14:02:32 #7
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37627083
quote:
Op zondag 7 mei 2006 09:34 schreef Gumtree het volgende:

[..]

Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in janauri terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.
idd daar heb je gelijk in.. en ik kwam terug op de eerste mooie zomerse dag... gelukkig
  zondag 7 mei 2006 @ 14:15:03 #8
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37627346
Whoee, deeltje negen alweer. Mijn vertrek komt snel dichterbij nu.

22 juni.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zondag 7 mei 2006 @ 14:16:56 #9
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37627381
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:15 schreef NiNi het volgende:

22 juni.
Vet hoe lang blijf ? waar ga je eerst naar toe?
Waarschijnlijk heb je dat gezegd.. maar ik heb Fok niet zo kunnen volgen daar
  zondag 7 mei 2006 @ 14:46:31 #10
21503 Vava
Zoix!!
pi_37628066
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:15 schreef NiNi het volgende:

22 juni.
Whooeei!! spannend
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 mei 2006 @ 14:48:01 #11
21503 Vava
Zoix!!
pi_37628099
quote:
Op zondag 7 mei 2006 02:14 schreef Jaguarized het volgende:
Klopt, binnen hadden ze nog een half uur durende didgeridoo voorstelling die ik helemaal gefilmd heb.
dat zijn echt van die dingen waar je van denkt dat het leuk is om thuis nog eens te bekijken terwijl je er dan na een minuut of 3 wel genoeg van hebt
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zondag 7 mei 2006 @ 15:10:25 #12
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37628707
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:48 schreef Vava het volgende:

[..]

dat zijn echt van die dingen waar je van denkt dat het leuk is om thuis nog eens te bekijken terwijl je er dan na een minuut of 3 wel genoeg van hebt
En laat het maar eens aan je vrienden zien.. die hebben helemaal zoiets van.. tja leuk
  zondag 7 mei 2006 @ 21:44:31 #13
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37642020
quote:
Op zondag 7 mei 2006 14:16 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Vet hoe lang blijf ? waar ga je eerst naar toe?
Waarschijnlijk heb je dat gezegd.. maar ik heb Fok niet zo kunnen volgen daar
Weet nog niet hoe lang ik blijf, in elk geval tot na Oud & Nieuw. Eerst nog een maand naar Thailand en dan 17 juli naar Sydney.

Dan zo snel mogelijk naar warmer oorden in elk geval, of vliegen naar Cairns of met een auto de Oostkust op.
People often search for the city of happiness, not realizing it can only be found in the state of mind.
  zondag 7 mei 2006 @ 21:45:55 #14
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37642081
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:44 schreef NiNi het volgende:

[..]

Weet nog niet hoe lang ik blijf, in elk geval tot na Oud & Nieuw. Eerst nog een maand naar Thailand en dan 17 juli naar Sydney.

Dan zo snel mogelijk naar warmer oorden in elk geval, of vliegen naar Cairns of met een auto de Oostkust op.
Oke stel dat je in Sydney wilt wezen met oud en nieuw... ik zou dan echt snel zijn met boeken.. ik had voor de zekerheid mijn hostel al geboekt in Oktober.. en ik was niet de enige.. het is druk.....
Maar zo gaaf
  zondag 7 mei 2006 @ 21:48:19 #15
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37642167
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Oke stel dat je in Sydney wilt wezen met oud en nieuw... ik zou dan echt snel zijn met boeken.. ik had voor de zekerheid mijn hostel al geboekt in Oktober.. en ik was niet de enige.. het is druk.....
Maar zo gaaf
Hihi, ja wil wel op tijd boeken maar een half jaar is ook zo weer wat.
En mn reisgenootje heeft kennissen in Coogee dus heel misschien kunnen we daar terecht.
  zondag 7 mei 2006 @ 22:43:36 #16
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37643726
quote:
Op zondag 7 mei 2006 21:48 schreef NiNi het volgende:

[..]

Hihi, ja wil wel op tijd boeken maar een half jaar is ook zo weer wat.
En mn reisgenootje heeft kennissen in Coogee dus heel misschien kunnen we daar terecht.
Kijk dat is altijd makkelijk natuurlijk Ik had echt gelukkig.
Ik zat namelijk op een boot tijdens het vuurwerk.. echt een perfect zicht (en gratis )
Maar ga je alleen de oostkust doen?? Outback is ook echt heel gaaf!!
  zondag 7 mei 2006 @ 22:47:18 #17
20100 NiNi
Fabelhaft
pi_37643874
Nee, wil ook heel graag naar de Westkust, stukje Outback, Tasmanie en Nieuw Zeeland.
  maandag 8 mei 2006 @ 09:59:14 #18
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37650431
quote:
Op zondag 7 mei 2006 22:47 schreef NiNi het volgende:
Nee, wil ook heel graag naar de Westkust, stukje Outback, Tasmanie en Nieuw Zeeland.
Dat klinkt een beetje als mijn reis Alleen heb ik helaas de westkust niet kunnen doen.
Maar Tasmanië is ook echt heel gaaf
Vriendelijk mensen, alleen het openbaar vervoer is een beetje vervelend.. want de bussen rijden maar 3x per week.. echt heel handig gedaan allemaal
pi_37674978
tvp
Bloed, zweet en tranen!
pi_37723644
Hey, ik heb besloten dat ik augustus/september ga. De zon in. Sydney en Melbourne is dan winter dus minder. Wil wel aan de oostkust beginnen, dacht aan Cairns als uitvalsbasis en dan richting Melbourne, wat raden jullie me aan. Wil wel met austr. backpackers gaan, die vliegne volgens mij alleen op Sydney/Melbourne. Dan maar een binnenlandse vlucht. De oostkust is dus een pre, net zoals een goeie temperatuur.
pi_37751457
Weet iemand een leuk hostel in Brisbane? Ik heb de afgelopen dagen in Cloud9 gezeten, een vrij groot hostel zonder degelijke common room. Dan is het erg moeilijk om mensen te ontmoeten. Ze hebben wel een bar, maar ik vind het zelf vrij lastig om in je eentje een drukke bar binnen te lopen, niet echt mijn idee van mensen ontmoeten.

Het hoeft niet in het centrum te zijn, want het centrum is toch niet veel soeps.

Ben nu in Byron Bay, ziet er prima uit. Wel veel irritante proppers op straat.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:14:53 #22
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37754192
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 04:38 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand een leuk hostel in Brisbane? Ik heb de afgelopen dagen in Cloud9 gezeten, een vrij groot hostel zonder degelijke common room. Dan is het erg moeilijk om mensen te ontmoeten. Ze hebben wel een bar, maar ik vind het zelf vrij lastig om in je eentje een drukke bar binnen te lopen, niet echt mijn idee van mensen ontmoeten.

Het hoeft niet in het centrum te zijn, want het centrum is toch niet veel soeps.

Hey Byron bay was mijn laatste stop voordat ik terug ging naar Sydney..
Maar Brisbane heb ik ff geen idee...
En trouwens zo alleen een bar inlopen doe ik ook niet zo snel...
hoe is het weer?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:01:46 #23
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_37755422
Byron Bay is

Mijn broer wil trouwens gaan duiken in Darwin. Is dat nog wat?
Ik snap 'm trouwens ook niet helemaal, want duiken op het Great Barrier is veel toffer!
pi_37755523
quote:
The Palace, met de Down Under bar.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:20:49 #25
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37755937
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:05 schreef Biancavia het volgende:

[..]

The Palace, met de Down Under bar.
Ik kreeg net een mailtje van 2 vriendinen.. die zitten daar nog steeds..
Die sliepen op een kamer met 7 ieren!! En die waren ff flink uitgeweest en hadden 2 dames meegenomen en die hebben ff uitgebereid liggen sexen..
pi_37756004
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:20 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik kreeg net een mailtje van 2 vriendinen.. die zitten daar nog steeds..
Die sliepen op een kamer met 7 ieren!! En die waren ff flink uitgeweest en hadden 2 dames meegenomen en die hebben ff uitgebereid liggen sexen..

En er is ook een dakterras. Met een torenkamertje.
En Ranger Marcus.

Maar ja, het is alweer 6 jaar geleden dat ik er was.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:28:53 #27
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37756180
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:22 schreef Biancavia het volgende:

[..]

En er is ook een dakterras. Met een torenkamertje.
En Ranger Marcus.

Maar ja, het is alweer 6 jaar geleden dat ik er was.
Ik ben er niet geweest... ben meteen door gegaan naar Byron bay...
Had nog maar 2 dagen in Austalie en moest toch op tijd op de luchthaven zijn
pi_37756220
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:28 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Ik ben er niet geweest... ben meteen door gegaan naar Byron bay...
Had nog maar 2 dagen in Austalie en moest toch op tijd op de luchthaven zijn
Ben je niet in Brisbane geweest?

Mijn favoriete plaats!
Brisbane.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:37:13 #29
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37756370
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Mijn favoriete plaats!
Brisbane.
Sorry... ik wilde wel.. maar tja tijd en planning.. was een beetje mijn eigen schuld.. ben er wel door heen gereden maar dat telt niet echt volgens mij
pi_37757503
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef Biancavia het volgende:

Mijn favoriete plaats!
Brisbane.
Wat is er zo tof aan Brisbane? Ik ben er maar 2 dagen geweest (ga volgende week terug) maar ik vond het niet echt bijzonder eigenlijk. Ben in CBD en Fortitude Valley geweest.
pi_37759512
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:23 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Wat is er zo tof aan Brisbane? Ik ben er maar 2 dagen geweest (ga volgende week terug) maar ik vond het niet echt bijzonder eigenlijk. Ben in CBD en Fortitude Valley geweest.
Ach, het komt natuurlijk door de mensen die ik daar ontmoet heb, en de dingen die ik daar gedaan heb.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 15:52:06 #32
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37763449
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:39 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ach, het komt natuurlijk door de mensen die ik daar ontmoet heb, en de dingen die ik daar gedaan heb.
Dat is volgens mij altijd zo
Meestal de mensen die je ontmoet maakt het super gezellig!
Zo had ik echt een geweldige tijd in The outback... maar dat kwam hoofdzakkelijk door de groep... alhoewel.. de natuur was ook geweldig
pi_37771752
quote:

Dat is toch in dat straatje was er 3 naast elkaar zitten??
Die gele (Palace backpackers??) is wel cool.
Neem alleen niet die grote (18 personen?) kamer want daar lopen ratten en die stinkt enorm!!!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_37779511
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:39 schreef Biancavia het volgende:
Dat is ook zo natuurlijk, het zijn de mensen die het leuk maken. Een van de leukste dagen van mijn tijd in Nieuw-Zeeland was in een gevangeniscomplex, omgebouwd tot hostel. Zoveel leuke mensen ontmoet terwijl we in een cel sliepen, compleet met tralies en stalen deur.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:31:03 #35
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_37874835
Zo als echte leek die gaat beginnen de eerste voorbereidingen te nemen zou ik hier ook maar ff posten.

De kans is zeer groot aanwezig dat ik in Augustus voor een aantal maanden ga backpacken in Australie en Nieuw Zeeland. Ik heb verder nog geen plan en moet eerlijk toegeven dat het idee nog niet ver is uitgedacht ofzo. Dus ik ben echt net pas begonnen met dingen lezen etc etc

Wat zijn de dingen waar ik zeker rekening mee moet houden. Ik zat er zelf aan te denken om eerst een aantal mnd te gaan werken en dan van het verdiende geld + gespaarde zakgeld rond te trekken en alles te doen wat ik er wil doen.

Hoe kan ik het beste een baan regelen?? Of is het goed te doen om op de bonovooi te gaan en daar wat te zoeken...
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:35:06 #36
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37874942
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:31 schreef stevengerrard het volgende:
Zo als echte leek die gaat beginnen de eerste voorbereidingen te nemen zou ik hier ook maar ff posten.

De kans is zeer groot aanwezig dat ik in Augustus voor een aantal maanden ga backpacken in Australie en Nieuw Zeeland. Ik heb verder nog geen plan en moet eerlijk toegeven dat het idee nog niet ver is uitgedacht ofzo. Dus ik ben echt net pas begonnen met dingen lezen etc etc

Wat zijn de dingen waar ik zeker rekening mee moet houden. Ik zat er zelf aan te denken om eerst een aantal mnd te gaan werken en dan van het verdiende geld + gespaarde zakgeld rond te trekken en alles te doen wat ik er wil doen.

Hoe kan ik het beste een baan regelen?? Of is het goed te doen om op de bonovooi te gaan en daar wat te zoeken...
Ik persoonlijk vond het niet echt moeilijk om werk te vinden, maar goed ik zat in de harvest, dus zwaar en hard werken voor niet al te veel geld. Maar wel een leuke ervaring. Vooral in Sydney en Melbourne is het niet al te lastig.
Hoe lang ga je backpacken?
Ik zal veel erg veel geld meenemen als ik jou was! Je geeft makkelijk ¤ 1000,- per maand uit (hostel, eten, tourtjes enz)

De activiteiten in NZ zijn erg duur... maar zo gaaf
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:15:28 #37
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_37876129
De bedoeling is toch zeker voor minimaal 3 a 4 maanden weg te gaan...Het lijkt me anders niet eens de moeite om te gaan. Als ik 1 mnd wegga dan kan ik volgens mij net de helft zien en dan alleen de bekendste gedeeltes...

Maar wat raad je aan om te doen? Ken je misschien Want ik had gelezen dat je ook bij een boer of tuinder kan gaan werken voor alleen eten + slaapgelegenheid. Dan kost het verder geen geld, maar levert het ook niks op! maar je kan zo wel alles van dichtbij meemaken.

En hoe hard ik moet werken boeit me niet zo veel...Zolang het maar goed te doen is en je het hostel er voor een gedeelte kan mee betalen prima...Ik denk wel dat je veel geluk moet hebben om een plek te bemachtigen waar j veel verdiend als tourist
You'll never walk alone.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:21:02 #38
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37876296
Hier in NZ heet dat wwooffen. Toevallig ook zo in AU?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:24:37 #39
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37876429
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:15 schreef stevengerrard het volgende:
De bedoeling is toch zeker voor minimaal 3 a 4 maanden weg te gaan...Het lijkt me anders niet eens de moeite om te gaan. Als ik 1 mnd wegga dan kan ik volgens mij net de helft zien en dan alleen de bekendste gedeeltes...

Maar wat raad je aan om te doen? Ken je misschien Want ik had gelezen dat je ook bij een boer of tuinder kan gaan werken voor alleen eten + slaapgelegenheid. Dan kost het verder geen geld, maar levert het ook niks op! maar je kan zo wel alles van dichtbij meemaken.

En hoe hard ik moet werken boeit me niet zo veel...Zolang het maar goed te doen is en je het hostel er voor een gedeelte kan mee betalen prima...Ik denk wel dat je veel geluk moet hebben om een plek te bemachtigen waar j veel verdiend als tourist
Dat heet WOOF-en dat heb ik ook gedaan, het levert inderdaad niks op, maar het was persoonlijk echt een geweldige ervaring, als je lid wordt krijg je namelijk een boekje waarin alle adressen staan van de mensen die eraan mee doen! Je bent een eigenlijk gewoon een familie lid. Dus dat zou ik zeker doen als je eens mee wilt leven

En het harde werken, dat kan serieus nog wel eens tegenvallen... Ik werkte op een wijngaard en we moesten een nieuwe wijngaard bouwen. Het was gemiddeld 40 graden (nog wel warmer ook) en de baas zat de hele dag in zijn auto (arico natuurlijk) een beetje porno bladen te lezen. En op ons te schelden dat we harder moesten werken... Maar het is natuurlijk leuk voor de ervaring

4 maanden is kort, maar goed te doen. Wat voor mij persoon een goede ervaring was, was the outback (uluru rock) echt zo gaaf.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:25:05 #40
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37876442
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:21 schreef Jaguarized het volgende:
Hier in NZ heet dat wwooffen. Toevallig ook zo in AU?

Willing Working on a organic farm (dat betekent het )
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:28:20 #41
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37876545
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:25 schreef appelsientje het volgende:

[..]

(dat betekent het )
Ja weet ik.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:34:49 #42
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37876743
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja weet ik.
Ja maar stevengerrard misschien niet
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45:19 #43
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_37877067
Nee ik weet zeker niet wat dat betekent
You'll never walk alone.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:46:39 #44
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37877123
Bij deze.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:50:36 #45
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37877246
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:45 schreef stevengerrard het volgende:
Nee ik weet zeker niet wat dat betekent
mocht je een voorproefje willen zien.
Op mijn site staan alle foto's... het zijn er niet zoveel
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:50:49 #46
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_37877257
Maar wat is aan te raden?? Ik neem aan dat jullie genoeg ervaringen hebben om te vertellen wat de beste manier is om genoeg mee te maken in Aus + N.Z...

Kan ik beter ergens een "vaste" baan nemen en dan in de avonduren / weekends de dingen bezoeken en als ik 2 mnd gewerkt heb dan rondtrekken of ergens gaan werken in bijv een wijngaard ( ik neem aan dat je dit met allerlei studenten, jongeren doet?)
You'll never walk alone.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:53:22 #47
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_37877344
Hier in Auckland kan je je wel vermaken. Je moet er alleen aan denken dat de lonen een stuk lager liggen dan in NL. Het prijsniveau is daar dan ook op aangepast. In de hostels hangen genoeg oproepjes voor werk en mensen die een lift zoeken/aanbieden. Flyeren voor een hostel wil je soms nog wel eens een gratis overnachting opleveren.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:55:12 #48
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_37877397
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:50 schreef stevengerrard het volgende:
Maar wat is aan te raden?? Ik neem aan dat jullie genoeg ervaringen hebben om te vertellen wat de beste manier is om genoeg mee te maken in Aus + N.Z...

Kan ik beter ergens een "vaste" baan nemen en dan in de avonduren / weekends de dingen bezoeken en als ik 2 mnd gewerkt heb dan rondtrekken of ergens gaan werken in bijv een wijngaard ( ik neem aan dat je dit met allerlei studenten, jongeren doet?)
Wat ik zelf gedaan heb is eerst WWOOF-en... puur voor de ervaring (het gezin neemt je overal mee naar toe) En 2 maanden achter elkaar gewerkt en dan weer verder reizen. Dat is wat de meeste mensen volgens mij doen.
pi_37878790
Ja en doe het niet zoals mij. Ik ben nu al 6 maanden aan het reizen zonder te werken en mijn geld is bijna op

Over het verplaatsen hoef je je geen zorgen te maken, er is altijd wel een lift van andere backpackers te vinden. En er is geen 'beste' manier. Ik had persoonlijk de eerste 2 maanden echt totaal geen zin om te werken, het vakantiegevoel is dan nog te sterk. Maar anderen beginnen er juist mee.

Het is niet zo moeilijk om werk te vinden. Het hangt er ook vanaf wanneer je waar bent. Als je in de zomer in Sydney of Melbourne zit kan het moeilijk zijn omdat 99% van de backpackers dan daar is. Maar kom je in het najaar terug, dan liggen de banen voor het oprapen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:00:10 #50
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_37879661
Maar je kan neem ik aan nu wel zeggen dat je genoeg gezien hebt
You'll never walk alone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: