quote:Backpackers can work longer at one job
May 3, 2006 - 2:20PM
Thousands of backpackers holidaying in Australia can now work twice as long in a job under changes to the federal government's Working Holiday Maker Scheme.
There are 19 countries in the scheme and the new arrangements - which come into effect in July - increase the maximum time a working holiday visa holder can stay in one job from three months to six months.
Australian Tourism Export Council managing director Matthew Hingerty said the changes would make the nation more attractive to backpackers.
He said the change would also help employers, particularly in the hospitality industry, which face a chronic shortage of workers, especially in seasonal locations.
"The previous restrictions meant not only were backpackers required to move on after three months, but employers were unable to retain quality workers who were generally well-educated and highly skilled," Mr Hingerty said.
"In addition, the training and administrative obligations on employers in taking on new employees had been making it increasingly uneconomical for them to employ people who were only able to stay three months."
Mr Hingerty said the changes complement the recent decision to extend the working holiday visa from one year to two years for people who spend at least three months in harvest work.
He said Australia was a popular destination for backpackers and numbers were up, but concerning trends showed the amount of time and money backpackers spent in Australia had decreased.
Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in januari terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.quote:Op zondag 7 mei 2006 09:08 schreef appelsientje het volgende:
Geweldig land
Wel grappig dat ik op 'tijd' weg ben voor de Nederlandse zomer
je kunt beter rond deze tijd terug naar nederland jaquote:Op zondag 7 mei 2006 09:34 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in janauri terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.
idd daar heb je gelijk in.. en ik kwam terug op de eerste mooie zomerse dag... gelukkigquote:Op zondag 7 mei 2006 09:34 schreef Gumtree het volgende:
[..]
Het is in ieder geval lekker terug komen, vorig jaar kwamen wij in janauri terug. Dan krijg je echt een klap voor je bek als je op schiphol landt. je stapt in Sydney in je korte broek in, en 24 uur later is het zelfs met een dikke fleece trui koud.
Vetquote:Op zondag 7 mei 2006 14:15 schreef NiNi het volgende:
Whoee, deeltje negen alweer. Mijn vertrek komt snel dichterbij nu.
22 juni.
Whooeei!!quote:Op zondag 7 mei 2006 14:15 schreef NiNi het volgende:
Whoee, deeltje negen alweer. Mijn vertrek komt snel dichterbij nu.
22 juni.
quote:Op zondag 7 mei 2006 02:14 schreef Jaguarized het volgende:
Klopt, binnen hadden ze nog een half uur durende didgeridoo voorstelling die ik helemaal gefilmd heb.
En laat het maar eens aan je vrienden zien.. die hebben helemaal zoiets van.. tja leukquote:Op zondag 7 mei 2006 14:48 schreef Vava het volgende:
[..]dat zijn echt van die dingen waar je van denkt dat het leuk is om thuis nog eens te bekijken terwijl je er dan na een minuut of 3 wel genoeg van hebt
![]()
Weet nog niet hoe lang ik blijf, in elk geval tot na Oud & Nieuw. Eerst nog een maand naar Thailand en dan 17 juli naar Sydney.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:16 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Vethoe lang blijf ? waar ga je eerst naar toe?
Waarschijnlijk heb je dat gezegd.. maar ik heb Fok niet zo kunnen volgen daar
Oke stel dat je in Sydney wilt wezen met oud en nieuw... ik zou dan echt snel zijn met boeken.. ik had voor de zekerheid mijn hostel al geboekt in Oktober.. en ik was niet de enige.. het is druk.....quote:Op zondag 7 mei 2006 21:44 schreef NiNi het volgende:
[..]
Weet nog niet hoe lang ik blijf, in elk geval tot na Oud & Nieuw. Eerst nog een maand naar Thailand en dan 17 juli naar Sydney.
Dan zo snel mogelijk naar warmer oorden in elk geval, of vliegen naar Cairns of met een auto de Oostkust op.
Hihi, ja wil wel op tijd boeken maar een half jaar is ook zo weer wat.quote:Op zondag 7 mei 2006 21:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Oke stel dat je in Sydney wilt wezen met oud en nieuw... ik zou dan echt snel zijn met boeken.. ik had voor de zekerheid mijn hostel al geboekt in Oktober.. en ik was niet de enige.. het is druk.....
Maar zo gaaf
Kijk dat is altijd makkelijk natuurlijkquote:Op zondag 7 mei 2006 21:48 schreef NiNi het volgende:
[..]
Hihi, ja wil wel op tijd boeken maar een half jaar is ook zo weer wat.
En mn reisgenootje heeft kennissen in Coogee dus heel misschien kunnen we daar terecht.
Dat klinkt een beetje als mijn reisquote:Op zondag 7 mei 2006 22:47 schreef NiNi het volgende:
Nee, wil ook heel graag naar de Westkust, stukje Outback, Tasmanie en Nieuw Zeeland.
Hey Byron bay was mijn laatste stop voordat ik terug ging naar Sydney..quote:Op vrijdag 12 mei 2006 04:38 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand een leuk hostel in Brisbane? Ik heb de afgelopen dagen in Cloud9 gezeten, een vrij groot hostel zonder degelijke common room. Dan is het erg moeilijk om mensen te ontmoeten. Ze hebben wel een bar, maar ik vind het zelf vrij lastig om in je eentje een drukke bar binnen te lopen, niet echt mijn idee van mensen ontmoeten.
Het hoeft niet in het centrum te zijn, want het centrum is toch niet veel soeps.
Ben nu in Byron Bay, ziet er prima uit. Wel veel irritante proppers op straat.
The Palace, met de Down Under bar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 04:38 schreef Kontiki het volgende:
Weet iemand een leuk hostel in Brisbane? Ik heb de afgelopen dagen in Cloud9 gezeten, een vrij groot hostel zonder degelijke common room. Dan is het erg moeilijk om mensen te ontmoeten. Ze hebben wel een bar, maar ik vind het zelf vrij lastig om in je eentje een drukke bar binnen te lopen, niet echt mijn idee van mensen ontmoeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |