quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:08 schreef Randa_v het volgende:
Als hij vanavond begint met de kuur, gaat deze pas over twee dagen werken. Ik wil niet dat hij die laatste spuit zolang hij eigenlijk nog ziek is krijgt, kunnen we beter uitstellen. Ik ga wel gewoon naar de controle en meldt het daar. Hij zou zou de spuit donderdag moeten krijgen, als hij daar dan ziek van wordt of koorts krijgt weet je niet waar het van is. Dit terwijl we in de gaten moeten houden of de koorts echt zakt door de amoxicilline en ook zo blijft. Hij moet trouwens ook voorlopig de paracetamolzetpillen gebruiken, 3 per dag.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:16 schreef Githa het volgende:
Persoonlijk vind ik volgende week donderdag nog best lang weg, maar uitstellen kan natuurlijk ook geen kwaad. Ik was gewoon benieuwd wat je beweegredenen waren![]()
dag Fuentequote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:37 schreef Fuente het volgende:
Dus we wachten het weekend nog even af. Wel hebben we bij de apotheek meteen een andere zalf voor haar lijfje (minder hormonen) gehaald. In de auto produceerde ze weer een diarreeluier.
bij joep begon het ook in het gezicht later kreeg hij het op zijn buik en rug aan de binnenkant van zijn armen en knieholtes na de overschakeling van hormoonzalf op teer is joep een korte periode helmaal vrij van eczeem geweest vervolgens kwam het terug en hielp teerzalf ook niet meer voldoende .quote:Op zondag 7 mei 2006 08:48 schreef Fuente het volgende:
Is Joep getest? En hoe ging dat in z'n werk? (ben wel heel benieuwd namelijk, en wijzelf hebben steeds meer het gevoel dat dit nog maar het begin is zeg maar..)
Thnx voor je tips!
wij hebben ook 2 katten, toch gaat het nu redelijk goed met joep, maar misschien moeten ze wegquote:Op zondag 7 mei 2006 19:48 schreef Fuente het volgende:
Dop, wij zijn er inmiddels zelf achter dat Sara slecht reageert op peer en op mango en perzik. Verder kunnen we niets ontdekken.
We hebben 2 katten, houden alles zoveel mogelijk stofvrij, maar goed, je weet niet of ze er toch last van heeft.
Thnx voor de info over het testen, nog een paar maandjes en dan kan Sara ook.
Precies, wij dus ook. Mensen vragen wel eens of we de katten niet weg zouden doen. Maar ja, misschien komt het wel helemaal niet van de katten!quote:Op zondag 7 mei 2006 20:14 schreef dop het volgende:
[..]
wij hebben ook 2 katten, toch gaat het nu redelijk goed met joep, maar misschien moeten ze weg
we wachten even de allergoloog af.
Oh fijn dat alles goed is.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:27 schreef _evenstar_ het volgende:
hier de 2e hepecho gehad en het zag er goed uitwiehoeeeeee
![]()
nee, met 3 maanden was haar rechter heupje nog niet rijp, dus het was een hele opluchting, de definitieve uitslag krijgen we de 22e maar het ziet er erg goed uitquote:Op maandag 8 mei 2006 18:05 schreef Martineke het volgende:
was de eerste heup echo niet goed dan Evenstar?? ik ben niet bij hoor![]()
Moet dat geen 7 mei zijn?quote:Op maandag 8 mei 2006 21:15 schreef troma78 het volgende:
*meldt zich!
9 mei 2006: Kai:zoontje van Troma78
Dat wist ik dus nietquote:Op maandag 8 mei 2006 20:03 schreef _evenstar_ het volgende:
de safet dingen mogen ze niet meer gebruiken nadat ze op de zij gaan rollen![]()
Zo hee, ik ben zeker nog steeds van de kaart, ik heb het aangepastquote:
vandaar. fijn dat het er goed uit zagquote:Op maandag 8 mei 2006 20:03 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
nee, met 3 maanden was haar rechter heupje nog niet rijp, dus het was een hele opluchting, de definitieve uitslag krijgen we de 22e maar het ziet er erg goed uit![]()
De versie van het NVI (= partner RIVM, Nederlandse organisatie) wordt in 2007 ingevoerd. In 2006 wordt Pediacel gebruikt van Pasteur.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef poemojn het volgende:
Klinkt alsof de DKTP-hib nu van het rivm zelf is ipv elders ingekocht.. ga 't eens nazoeken, ben benieuwd wat er anders is
En hier staat de bijsluiter voor de geinteresseerden.quote:Ontwikkelingen
Enkele farmaceutische bedrijven hebben in de '90-er jaren aK-bevattende combinatievaccins ontwikkeld. Deze zijn uitvoerig in klinisch-epidemiologische studies onderzocht. Sommige aK-vaccins zijn kort in gebruik geweest. Momenteel hebben nog slechts 2 farmaceutische bedrijven de aK-bevattende combinatievaccins. Het in 2005 ingevoerde Infanrix-IPV-Hib-vaccin is van GlaxoSmithKline en bevat de kinkhoestantigenen PT, FHA en PRN. In 2006 zal het van Aventis-Pasteur afkomstige Pediacel worden gebruikt, dat behalve PT, FHA en PRN ook nog 2 FIM-antigenen bevat. Het Nederlands Vaccin Instituut (NVI) ontwikkelt op dit moment een DaKTP-Hib-vaccin voor zuigelingen, en een DaKTP-vaccin voor kleuters. Klinische studies zijn hiermee momenteel gaande. Bij gunstige resultaten volgt dan mogelijk invoering in het RVP in 2007.
Laat je even weten wat ze bij jou zeggen?quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:48 schreef Igraine het volgende:
Oh handig dat ik het hier nog even lees nebelung. Ik moet vanmiddag naar het CB en wilde het ook vragen van die pneumokokken, maar was het inmiddels al weer vergeten.
Ik geef nog borstvoeding en ben eigenlijk niet van plan te stoppen nu we aan de bijvoeding gaan. Dat scheelt dus al. Ze had echter wel weer een laag geboortegewicht (te vroeg).quote:Op donderdag 11 mei 2006 11:20 schreef poemojn het volgende:
In moedermelk zitten al antistoffen nebelung, de kinderen die met complicaties en pneumokokkenontsteking in 't ziekenhuis belanden krijgen gewoonlijk flesvoeding. En crechekinderen hebben natuurlijk een grotere besmettingskans. Zie ook deze site voor risicofactoren. Misschien de moeite om mee te nemen in je beslissing.
Bedankt voor de info, ik zal er nog eens over denken.quote:Opgelet! Pneumokokkeninfecties zijn enkel te behandelen met antibiotica. De laatste jaren heeft de bacterie echter een spectaculaire resistentie opgebouwd tegen antibiotica...
quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:00 schreef _evenstar_ het volgende:
insmeren zonnehoedje parasolletje en kapje op de wagen en gaan met die banaan frisse lucht is goe voor ze
Nou, ik ben vanmiddag geweest en heb het dus gevraagd. De arts waar ik bij zat raadde het eigenlijk af. Ze gaf aan het zelf in mijn plaats niet te doen en gewoon het RVP te volgen. Ondanks dat ze onder het jaar is en op een kinderdagverblijf zit.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:53 schreef nebelung het volgende:
[..]
Laat je even weten wat ze bij jou zeggen?
Ik had, geloof ik, gehoopt op een 'ja doe het toch maar' of 'nee, doe het maar niet'-advies of zo, maar die kreeg ik uiteraard niet. Echte info kreeg ik ook weer niet, althans niet meer dan ik zelf lezen kan op de rijksvaccinatie-site. Ik geloof dat ik het toch laat doen. Om het geld gaat het me niet, het is meer de vraag of het echt nodig is, zeg maar.
En vonden ze dat te zwaar?quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:08 schreef Igraine het volgende:
Verder woog ze 10.145 gram en was 73 cm lang, ze wordt echt groot dus met haar 9 1/2 maand![]()
De pneumokokkenvaccinatie (Prevenar) zit niet in onderzoeksfase, het middel wordt in Amerika al jaren gebruikt. Wat wel onderzocht wordt (ons proefkonijntje doet er wel aan meequote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:45 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik heb niet gekozen voor de pneumokokken.
Ik heb niet de behoefte er aan dat ons meisje als een soort proefkonijn gebruikt wordt. want wat mij op het cb hier verteld is dat het nog allemaal in de onderzoeksfase zit.
Fijn dat merlijn wat beter is randa
saartje ook beter
robin, benauwdheid is rottig hopenlijk komt er eens iets wta wel helpt voor je.
Hie rheeft madam besloten dat maat 62 voor mietjes isze heetf 2 weken in maat 62 gepast en we hebben dus gisteren even geshopt voor kleertjes maat 68
volgens mij doet de neocate wat hij moet doen en de andere voedingen niet deden
![]()
Ok.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:40 schreef Belana het volgende:
je hebt toch al de raad gekregen om te wachten? En morgen ga je naar de kinderarts. Meer dan jullie doen kun je niet doen hoor.
Ja prcies, je voelt je machteloos. Ik hebgeen idee, maar nu kon dat niet, want er zat geen prop voor.quote:Op maandag 15 mei 2006 11:44 schreef nebelung het volgende:
Wat zielig toch voor het meisje
Een klysma zal wel verlichting geven, maar zal het achterliggende probleem niet oplossen. Ik denk dat, als je morgen bij de kinderarts bent, toch eens moet gaan praten over verder onderzoek naar deze voortdurende obstipatie.
Volgens mij doen jullie het verder prima met badje en massage. Tis echt zielig en je zal je best hopeloos en onmachtig voelen (zo zielig als je kind maar huilt en huilt), maar probeer dat vol te houden!
Op welke termijn zou ze dan dat klysmaatje kunnen krijgen?
Hoe oud is ze nu? Zou ze niet eventueel doorslapen tot de ochtend als je haar niet wakker zou maken?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:13 schreef Vicky het volgende:
Fuente, ik ga inderdaad maar wat proberen. Misschien een schepje pap minder door de fles. Ik gebruik Biobim en doe er nu 3 eetlepels doorheen, ga toch maar eens proberen om er eentje minder in te doen, misschien dat dat helpt.
Vervroegen van die laatste fles lukt niet denk ik, ik moet haar zelfs al wakker maken voor die laatste fles.
Ik begon toch echt aan mezelf te twijfelen heel even, maar nee niet dus. Djeez, ik snap er niks meer van...quote:Op maandag 10 april 2006 19:12 schreef Ingrid19 het volgende:
Kim heeft vandaag haar 1e fruithapje gehad. Peer. Ze vond de 1e 2 hapjes nog wat vies en vreemd en trok een vieze kop. Maar toen had ze ineens de smaak te pakken. Ze wilde het hele potje wel leegeten, maar dat mocht niet van ons. Nu heeft ze een derde op. En morgen en overmorgen krijgt ze de rest. Ze vond het lekker en leuk! Maar wel lastig, eten van een lepeltje. Het handje moest ook meteen worden afgekluifd.
Volgens mij wat evenstar zegt, ze zijn ermee begonnen, er toen mee gestopt en nu weer beginnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:53 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ik begon toch echt aan mezelf te twijfelen heel even, maar nee niet dus. Djeez, ik snap er niks meer van...
Helemaal goed!quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:06 schreef _evenstar_ het volgende:
ze hebben toen fruithapje gegeven gehad dat ging niet zo goed en er toen mee gestopt.
Nu moeten ze dus weer beginnen maar wcahten ze er mee tot na de verhuizing ( zoals ik het begrijp)
Dat zijn toch stukjes geven in de hand?quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:38 schreef Martineke het volgende:
aha vandaar, ik had r echt nog nooit van gehoord. dixap door de fles. maar op aanraden en als 1 van de laatste redmiddels zal t best goed zijn
Arwen das niet fijn zon loopneushoop dat het snel over is.
hoop ook dat het snel beter gaat met Kimmetje, arm meisje zon pijn
Robin snel weer beter worden hoor
ik gaf Maxim in het begin altijd zon fruitpotje, heb ik gedaan tot 6 a 7 maanden en toen begonnen met "rapleyen".
ja, maar een kindje moet er wel goed zelfstandig voor kunnen zitten, vandaar dat het niet zo handig is om die methode te gebruiken als je (om welke reden dan ook) "vroeg" moet beginnen met vast voedsel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:07 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat zijn toch stukjes geven in de hand?
(Dit is Ingrid, door een bug kan ik mezelf niet inloggen.)
Aha. Was het ook niet meteen van plan hoor. We hebben van die gratis dozen een aantal potjes 1e hapje. en mijn moeder kwam laatst met een zooi potjes aangesleept.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:15 schreef owlet het volgende:
[..]
ja, maar een kindje moet er wel goed zelfstandig voor kunnen zitten, vandaar dat het niet zo handig is om die methode te gebruiken als je (om welke reden dan ook) "vroeg" moet beginnen met vast voedsel.
Als we de stad in gaan, gaan we zeker kijken. Die potjes zijn in het begin misschien wel het handigste. Helemaal nu alles in dozen zit en ik geen idee heb waar de staafmixer is!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:36 schreef poemojn het volgende:
Kruidvat schijnt tegenwoordig ook potjes te hebben zag ik ergens, twee voor 1,40. Misschien ook handig.
Ok.quote:
Tnx! Ik stel nu snel een paar vragen, want we hebben straks 4-6 weken geen inet meer, En helaas ook geen telefoon.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:43 schreef Brighteyes het volgende:
Harde fruitsoorten kan je vaak beter idd eerst koken anders kan je ze bijna niet pureren. Denk hierbij aan appels en bijvoorbeeld nog harde peren enzo. Een beetje diksap of sinaasappelsap zou ik er alleen bij doen als de prut heel heel erg dik is. Je moet een beetje op pap dikte uit komen lijkt me zo. Ietsje dunner.
Diksap geconcentreerd vruchtensap waaraan geen suiker is toegevoegd. De diksap kan met water worden verdund tot een drankje.
Dat was omdat ze er megakramp van kreeg. Maar nu zijn we heel wat weken verder. Hopelijk verdraagt ze het nu goed. We gaan het iig langszaam opbouwen. En 3 dagen hetzelfde.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:39 schreef Yoni het volgende:
Ah ik heb dan gemist dat jullie alweer gestopt waren met de fruithapjes...
Kan geen kwaad idd. Doen wij ook wel es bij Sara als ze haar ochtendflesje dus niet wil drinken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 08:23 schreef Vicky het volgende:
geen idee of dat nieuw is, maar de dietiste zei dat het ewoon kon.
& diverse online shops hebben 't ook, oa deze. Van een Frans merk, Kaloo.quote:Parfum voor baby's
Burberry heeft een geurlijn voor baby’s geïntroduceerd. Gezondheidsplein heeft de babyparfum getest. Ruiken baby’s frisser dankzij deze parfum? Of schaadt het de band tussen moeder en baby?
Oud-verloskundige, en auteur van diverse zwangerschapsboeken, Mariëlle Croon, geeft haar deskundige mening.
Meer informatie:
Burberry babyparfum is onder meer te koop bij Douglas.
Fragment Bekijk het fragment uit de uitzending: smallband
dat is punt eenquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:02 schreef poemojn het volgende:
Ze krijgt toch speciale flesvoeding? Hypoallergeen stinkt al vreselijken dat luchtje wordt toch erger naarmate ze de melk meer bewerkt hebben?
op de echo zag het er goed uitquote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Sugar het volgende:
Evenstar, misschien heb ik het gemist, maar hebben ze nu nog een keer naar Arwen's heupjes gekeken? Extra? Ben benieuwd of alles goed is!
oke. WIlde ook niet meteen er iets op doen, maar alvast ter infoquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:33 schreef bixister het volgende:
vicky, ik zou de eerste tijd gewoon niks erop doen. een droge korst om lekker op te sabbelen/'knagen', beetje aan smaak/gevoel te wennen is echt meer dan voldoende. boter en ander beleg maken het vaak wat te klef waardoor het juist moeilijker wordt om 't weg te krijgen.
wennie, balen zo'n zware kuur voor robin, hopelijk slaat deze wel goed aan.
hier heeft arwen een aardbeivlekje maar die viel mij ook niet gel;ijk op hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:44 schreef Mammietje het volgende:
Evenstar, heeft ze niet een smetplekje ergens (okseltje ofzo) die wat ontstoken raakt? Dat meurt namelijk ook onwijs en daar zou je dan even creme voor moeten halen. Om mijn kleine (met supergevoelig huidje, dus niets mag!) lekker te laten ruiken, doe ik haar haarlotion in (van Zwitsal) en het overtollige op mijn handen smeer ik in haar kleren.
Vandaag voor het eerst naar het cb geweest met Tinka. Helaas was ze amper gegroeid sinds de geboorte - van 3875 naar 4100 gram- maar de arts weet het een beetje aan mijn medische achtergrond rond de bevalling en herstel deze maand. (Ik geef borstvoeding) Gaat nu ook iets beter, ze huilt minder en heeft vannacht maar liefst 6 uur doorgeslapen! Lekker hoor!![]()
Schaamde me alleen dood daar dat de arts op haar rug een zogenaamde 'koffievlek' ontdekte die ik in die maand dat ze er is nog niet gezien had! Terwijl dat ding wel een volwassen vinger groot was! Ik had haar alleen nog nooit bloot op haar buik gelegd!![]()
quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:53 schreef _evenstar_ het volgende:
ik ga zelf de hapjes maken, en ivm dat arwen schijnbaar erg allergie gevoelig is weet ik dan precies wat er in zitstaat op die potjes ook wel maar toch idd een gevoels dingetje.
trouwens hier iemand tips voor arwen in der maxicosi ze duwt echt haar hoofdje naar voren alsof ze rechtop wilt zitten met of zonder verkleiner. ze zit goed strak vast kan dit kwaad of niet?Oh en weet iemand hier wara je babyparfum kunt kopen ? da kruidvat etos trekpleister allemaal gehad al![]()
bix het gaat echt niet om die boertjes of om een poepluiertje.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:29 schreef bixister het volgende:
het zal best dat die speciale melk-boertjes niet zo lekker ruiken maar stinkt ze de hele tijd dan? het hele idee van babyparfum staat mij erg tegen eerlijk gezegd. babietjes zijn nog zo puur, zonde om daar een parfum overheen te sprenkelen. en zeker voor een kindje met allergieën zou ik 't echt juist niet doen, waarom die huid aan zoiets blootstellen?
vervelend lijkt me dat, alleen zou ik zelf denk ik toch niet voor een parfum kiezen. Ik vraag me af of een parfummetje wel zin heeft. Je voegt alleen een geurtje toe en dat moet maar net lekker ruiken in combinatie met de geur van de voeding.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:36 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
bix het gaat echt niet om die boertjes of om een poepluiertje.
was het kind en ze ruikt nog heel sterk. en dat is echt geen lief babygeurtje maar een putlucht bij tijd en wijle.
Het is niet leuk ook om telkens van ook zowel vreemde mensen te horen dat je kindje stinkten constant alles te moeten verantwoorden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |