abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37693321
Ben net even met Amber wezen wegen.... 7240 gram!!! is 800 gram in 3 weken....
En het 1e tandje is echt een feit... de cbmevrouw voelde een scherp puntje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_37694032
ff snelle update over Hanne..

Zaterdag naar de HA gebeld omdat Hanne zo verschrikkelijk hoge koorts (40.8 ) had en dat ze al ongeveer drie dagen ziek was.
Gisteren naar de HA omdat ze dus nóg steeds koorts had en ze bijna aan één stuk door bleef huilen. Ze werd onderzocht en de HA zag dat haar ene oortje waat rood was (geweest?) vanbinnen, kuurtje (amoxiciciclilililililine (ofzoiets )) voorgeschreven gekregen en we mochten weer naar huis.
's Avonds een pipet met prut erin en dametje op bed... Vanochtend hanne bv gegeven pipet prut erin en Wilyan naar schoolgebracht, Hanne paar hapjes fruithap gehad en daarna (tot we Wilyan weer konden ophalen van de PSZ) lekker buiten in de wagen/buggy geslapen.. Wilyan op gehaald pipet nummer drie erin... Bij het brood eten viel het me ineens op dat Hanne bij het boordje van haar T-shirt wat vlekjes op haar huid had, ik kijk verder en blijkt dat het hele kind onder de vlekjes zit . Dus maar weer de HA gebeld.. Assistente aan de lijn.. "ja, we hebben nu pauze maar ik zal het zo met de HA overleggen en dan bel ik je terug" Oké..
Wij eten rustig verder en als ik Hanne even later rustig een schone luier geef maak ik ook even wat foto's van de vlekken die nu over haar hele lichaam zitten.. Hanne op de comode, wat foto's gemaakt, wil haar rug fotograferen..... staat Wilyan naast me.. OP EEN SKIPPYBAL! sja, dat kán niet goedgaan dus die valt half om gedraaid op zijn kont van die skippybal en klapt keihard met z'n koppie tegen de commode-kast-ding cam door de lucht *klets* *stuiter* *vloek(binnenmonds)* Digicam dus overleden
Op dat moment (ja ja wat een timing) belt dus de assistente.. "de HA denkt toch dat het warmtevlekjes zijn" Ik: "maar ze heeft het nu over haar hele lichaam.." De assistente vraagt of ik Hanne nog even kan tempen en of ik dat dan zsm door kan bellen.
Temp is 38.6.... Dus weer naar de HA..

We moeten nu accuut stoppen met het kuurtje. Het kan ook de vijfde (of een andere vlekjes-) ziekte zijn maar eerst stoppen met de kuur om die uit te sluiten. Volgens de HA kan dit ook een reactie op de kuur zijn dus het is niu afwachten.. Voor de koorts moeten we voorlopig nog maar gewoon zetpilletjes blijven geven.

Zal nog proberen om de foto's via de laptop van de Flash-kaart te trekken. Dus probeer ze later nog wel te posten (als het lukt)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonnetje op 09-05-2006 23:22:43 ]
W ~ H ~ T
pi_37696980
He, bah Jonnetje, voor de vlekjes ben ik ook zo bang. Ik dacht vandaag ook een paar keer ojee. Op zijn hoofdje heeft hij heel veel vlekjes op het moment, maar het lijken meer puistjes, dus is van de borstvoeding omdat deze sinds vrijdag weer even op gang moest komen. Had hij vanmiddag ineens hele rode billetjes van de vlekjes, heeft hij nooit. Bij de volgende luierwissel waren ze gelukkig weer weg, toch warmte. Ik ben zelf allergisch voor bestanddelen van penicilline dus hou het goed in de gaten.

Het gaat goed met Merlijn, is al twee dagen koortsvrij. Vanmiddag moest hij voor controle naar de manueel therapeut. In het begin kreeg deze meneer nog wel een lachje (werd compleet uitgelachen door Merlijn omdat Merlijn weigerde naar zit getrokken te worden. ) maar tijdens de controle op de behandeltafel werden dat hele boze blikken en dus bij het afscheid kreeg de meneer geen blik waardig meer. Zo boos was Merlijn. Volgend jaar als Merlijn redelijk kan lopen moeten terug om de bekken te laten nakijken. Als er iets is kan het natuurlijk altijd eerder.

Merlijn mag morgen weer naar het KDV en moet donderdag dus naar het CB.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:06:54 #54
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37698083
He bah, Jonnetje
Swets is ook allergisch voor penicilline (en helemaal voor amoxidinges), dus bij Saskia let ik er ook altijd goed op maar dat lijkt goed te gaan.
Maar buiten is het al zo warm, en dan ook nog koorts.. Lijkt me geen pretje voor de kleine meid!
En dan Wilyan ook nog op z'n kop tegen de commode.. alles komt tegelijk op zo'n moment lijkt wel

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37707349
Jeetje jonnetje, wat klote zeg.. Ik hoop dat Hanne snel weer beter is.

Merlijn, wat een grappige actie

Ik heb vanmorgen Ambers bedje omgedraaid. Heb de bedbodem naar beneden gedaan maar bij hoe haar bedje eerst stond kon ik haar niet goed zien vanaf de gang. Heb hem nu een kwartslag gedraaid... Ben benieuwd of ze er zelf iets van merkt..

Amber is vandaag weer bij opa. Heb het helehuis weer schoon en de strijk is weg. Ga zo op de fiets naar het winkelcentrum en dan ga ik even shoppen voor mezelf.... heb t'shirtjes en korte broeken nodig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:37:27 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37709962
lewis proficiat met chantelle dag kleine grote meid!!
amber lekker gegroeid dametje
hanne en wylian wat sneu en veel sterkte
merlijn dokters zijn best lief hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 10 mei 2006 @ 15:55:00 #57
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37710350
Chantel

Jeetje Jonnetje, veel sterkte Het is natuurlijk wel de bedoeling dat Hanne beter wordtvan de medicijntjes en niet zieker

Amber Jij groeit lekker En een tandje

Met Robin gaat alles prima. Eczeem ziet er rustig uit, maar Robin krijgt wel meer eczeemplakjes op zijn lichaam. Heb nog niet het idee dat de inhalator aanslaat, de nachten zijn nog steeds waardeloos Hij hoest nog steeds, is benauwd en verkouden.
Gister even een bah-moment Robin heeft er een gewoonte van gemaakt te kleien onder z'n groentehap in de kinderstoel. Hij zat me een partij te persen en ik hoorde veel scheten. Zie ik het er ineens aan de voorkant uitlopen en het was niet eens diaree Meneer vond het alleen maar erg dat ik hem eerst ging verschonen i.p.v. z'n bordje leeg te laten eten
Bij Robin zitten wat bobbeltjes in z'n mond, maar nog geen tandje te zien. Onze luie donder kan wel rollen, maar doet het simpelweg niet Hij vindt het wel prima op zijn rug, maar het liefst zit hij. Maar dat is ook lastig als je je voeten in je mond wil hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door Wennie op 10-05-2006 20:45:31 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_37711049
wennie, lekker poepverhaal. en omdat je zegt dat robin graag zit: zet je robin neer of gaat hij zelf al zitten? ik heb piet vaak neergezet omdat hij zitten ook zo leuk vond, maar daardoor (althans ik denk dat het daardoor komt) leerde hij niet hoe hij zelf moest gaan zitten. het heeft echt eindeloos lang geduurd voor hij dat kon (pas nadat hij 1 jaar was). het schijnt beter te zijn om ze gewoon altijd plat neer te leggen, zodat de motivatie om zelf te leren (gaan) zitten (en om te rollen) groter is. (bij anna dus zo aangepakt en dat ging stukken beter. maar 't kan ook puur toeval zijn natuurlijk).

chantelle alweer baby-af, wow! gefeliciteerd!

jonnetje, zijn de vlekjes al minder geworden?
pi_37713333

Vandaag mocht Kai mee naar huis
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:07:47 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_37716725
ahhh wat n prupke in die autostoel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  † In Memoriam † woensdag 10 mei 2006 @ 21:14:32 #61
43556 miss_dynastie
pi_37718857
Wat een ukkie
pi_37719246
Jonnetje, wat een schrik met die vlekjes!

Wennie, moest stiekem wel lachen om je poepverhaal Hopelijk knapt Robin snel op, benauwdheid is niets aan

Randa, fijn dat Merlijn is opgeknapt!

Chantel

Kai

Sara wordt langzaam aan beter maar snel gaat het niet. Ze blijft last van d;r holtes houden, dikke groene snot en hoesten . Haar oogjes gaan inmiddels ook niet meer echt vooruit qua prut. Ik denk dat het dus toch een AB kuurtje wordt. Ze is wel heel vrolijk maar je kan inmiddels goed zien dat ze afgevallen is, haar ribbetjes voelen en haar spekkies zijn minder. Vanmiddag is ze voor het eerst weer naar het kdv geweest en het viel de leidster ook direct op.
Ze blijft maar vrolijk en lachen Ze at al een paar weken geen pap meer, dus zat er behoorlijk over in dat ze nu helemaal geen opvolgmelk meer had. Maar vandaag heeft ze 2 flesjes van 120 CC koude opvolgmelk gedronken, dus daar ben ik wat geruster op.
Toen manlief haar ging ophalen op het kdv waren ze met alle kindjes buiten. Sara zat in de wipstoel en besloot te gaan zitten (wat ze nog niet uit zichzelf kon) en ineens zat madam rechtop, en in al haar enthousiasme bij het zien van papa kukelde ze bijna met wipstoel en al omver, leidster was er net op tijd bij! Geen wipper meer voor Sara dus
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37719448
Merlijn heeft vandaag voor het eerst zelf van rug naar buik gedraaid, althans hij lag tot drie keer toe ineens op zijn buik te kreunen omdat zijn handje nog meemoest komen. Jammer genoeg heb ik hem dus ook nog niet zien draaien. Wel dat hij het leuk vind en eigenlijk in de box ook al meteen wilde kruipen, hij probeerde zijn knietjes onder zijn lichaam te krijgen en zich naar voren te trekken. Mooi hoor. Maar wat gaat het snel ineens weer. Zo was hij nog ziek en nu rolt hij zelf en wil al kruipen.

Op het KDV ging het vandaag weer goed. Schijnbaar wilde hij de fles weer niet hebben. Wel heb ik aangegeven dat hij uit een beker drinken prachtig vindt. Uiteindelijk hebben ze hem de voeding met een lepel gegeven en hij at/dronk het netjes van de lepel af. Hij heeft weer maar bijna 200cc gehad, maar ja hij was zo alert en tevreden dat ik het ook niet erg vindt. Het is niet veel, maar voor hem schijnbaar genoeg om de dag door te komen tot hij weer aan de borst mag.
pi_37720367
Lewis gefeliciteerd met Chantel's eerste verjaardag!

Robin Flauw zeg dat je niet eerst je bord leeg mocht eten

Wat een mooi, klein frumpie is Kai nog

Bix, de vlekjes zitten er nog wel maar zijn iets afgezwakt.
Vandaag was Hanne trouwens de hele dag koorstvrij!
Om twee uur moesten we naar het CB. Gemeten, gewogen, weer gecheckt en ze moest de 4e (laatste) DKTP-prik. Gewicht was 9490gr. (en ik weet zeker dat ze afgelopen week wat afgevallen is) en ze is nu 72cm. lang.
De DKTP-prik was wéér een nieuwe versie waar ze nog minder last van zou moeten hebben. De vorige was al de "nieuwe" diegene waar de kinkhoest-vacc was aangepast en waar ze minder bijwerkingen van hadden. Bij die zat de DKTP en de Hib apart van elkaar in een flesje en nu zat het bij elkaar in één flesje. Volgens de wijkvk moesten de kinderen hier nóg minder last van krijgen. Nou euh ja, Hanne had van de vorige al compleet geen last, maar goed maakt niet uit

Heb de foto's van onze "Spikkel"
Hier was ze nog niet gevlekt, maar zo zag ze eruit na dik vier dagen met flink hoge koorts..

Gevlekt:

Hier zie je het niet zo héél erg goed.

Op deze foto is het het beste te zien hoe het er werkelijk uit zag..
W ~ H ~ T
pi_37720505
Ze had het behoorlijk te pakken zeg! Hoe gaat het nu?

Klinkt alsof de DKTP-hib nu van het rivm zelf is ipv elders ingekocht.. ga 't eens nazoeken, ben benieuwd wat er anders is
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:00:22 #66
3011 E.T.
pi_37720507
Aggos Hanne!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37720601
Och arm Sara'tje toch.. Wel snel beter worden hoor.
En zomaar rechtop gaan zitten. Goed zeg! Maar met stoel en al omver duiken moet je maar niet doen..

En Merlijn omrollen
W ~ H ~ T
pi_37721329
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:00 schreef poemojn het volgende:
Klinkt alsof de DKTP-hib nu van het rivm zelf is ipv elders ingekocht.. ga 't eens nazoeken, ben benieuwd wat er anders is
De versie van het NVI (= partner RIVM, Nederlandse organisatie) wordt in 2007 ingevoerd. In 2006 wordt Pediacel gebruikt van Pasteur.
quote:
Ontwikkelingen
Enkele farmaceutische bedrijven hebben in de '90-er jaren aK-bevattende combinatievaccins ontwikkeld. Deze zijn uitvoerig in klinisch-epidemiologische studies onderzocht. Sommige aK-vaccins zijn kort in gebruik geweest. Momenteel hebben nog slechts 2 farmaceutische bedrijven de aK-bevattende combinatievaccins. Het in 2005 ingevoerde Infanrix-IPV-Hib-vaccin is van GlaxoSmithKline en bevat de kinkhoestantigenen PT, FHA en PRN. In 2006 zal het van Aventis-Pasteur afkomstige Pediacel worden gebruikt, dat behalve PT, FHA en PRN ook nog 2 FIM-antigenen bevat. Het Nederlands Vaccin Instituut (NVI) ontwikkelt op dit moment een DaKTP-Hib-vaccin voor zuigelingen, en een DaKTP-vaccin voor kleuters. Klinische studies zijn hiermee momenteel gaande. Bij gunstige resultaten volgt dan mogelijk invoering in het RVP in 2007.
En hier staat de bijsluiter voor de geinteresseerden. Maar wat ik me kan herinneren van Infanrix (vorige vaccin, heeft Myrthe oa gehad) zorgde dat voor minder bijwerkingen dan dit
  donderdag 11 mei 2006 @ 09:51:08 #69
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_37729320
Kus voor Hanne!

En Demi meisje; je bent vandaag 1!!!!
Snakie, ik weet niet of je nog meeleest. maar Juul en ik wensen jullie een heel fijn dagje toe.
  † In Memoriam † donderdag 11 mei 2006 @ 10:03:26 #70
81992 Githa
pi_37729604
Snakelady heeft tijdelijk geen Inet, maar leest zeker bij als ze de kans krijgt heb ik via mail vernomen

Maar Demi van harte gefeliciteerd meisje Snake en Remco ook.
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:07:04 #71
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_37729680
Fijn dat Hanne weer aan de beterende hand is...!
Demi, alweer 1... O, wat gaat het snel. Lief, klein heerlijk meisje, van harte!!!!
Snake en man, alweer 1 jaar papa en mama... geniet!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_37730140
Ik heb vanochtend overlegd op het CB over de pneumokokkenvacccinatie. Echt advies erover kreeg ik niet, ik moest maar zelf weten of ik het zou laten doen. Ik zal eerst de huisarts eens bellen of hij er aan mee wil werken.

Suzanna, ik zag op het CB een folder over jeuk liggen, misschien heb je die al, maar ik meld het toch even
Variety is the spice of life
  donderdag 11 mei 2006 @ 10:40:46 #73
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37730402
demi profciat meisje dag dag en veel plezier bij de dreumesjes

welkom merlijn
pi_37730606
Oh handig dat ik het hier nog even lees nebelung. Ik moet vanmiddag naar het CB en wilde het ook vragen van die pneumokokken, maar was het inmiddels al weer vergeten.

Ik ben benieuwd hoe groot en zwaar mijn kleine monstertje bevonden wordt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_37730715
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:48 schreef Igraine het volgende:
Oh handig dat ik het hier nog even lees nebelung. Ik moet vanmiddag naar het CB en wilde het ook vragen van die pneumokokken, maar was het inmiddels al weer vergeten.
Laat je even weten wat ze bij jou zeggen?

Ik had, geloof ik, gehoopt op een 'ja doe het toch maar' of 'nee, doe het maar niet'-advies of zo, maar die kreeg ik uiteraard niet . Echte info kreeg ik ook weer niet, althans niet meer dan ik zelf lezen kan op de rijksvaccinatie-site. Ik geloof dat ik het toch laat doen. Om het geld gaat het me niet, het is meer de vraag of het echt nodig is, zeg maar.
pi_37731208
arme hanne, wat een zielig snoetje had ze. maar dat je die prik gewoon door hebt laten gaan nu joh, zou ik toch liever even mee gewacht hebben als ze net zo ziek geweest is denk ik. hopelijk heeft ze er geen last van gehad?
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:20:30 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_37731404
dank jullie wel allemaal, foto's staan bij het fototopic.

We hebben sinds vandaag weer internet.

De balonnen en slingers hangen hier en Demi vind ze helemaal geweldig om te zien.
Met Demi gaat alles goed, haar 5de tandje is gisteren doorgekomen en ze zet al een paar stapjes los, ben zo trots op mijn kleine grote meid.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_37731406
In moedermelk zitten al antistoffen nebelung, de kinderen die met complicaties en pneumokokkenontsteking in 't ziekenhuis belanden krijgen gewoonlijk flesvoeding. En crechekinderen hebben natuurlijk een grotere besmettingskans. Zie ook deze site voor risicofactoren. Misschien de moeite om mee te nemen in je beslissing.

Demi gefeliciteerd met je verjaardag
pi_37731571
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 11:20 schreef poemojn het volgende:
In moedermelk zitten al antistoffen nebelung, de kinderen die met complicaties en pneumokokkenontsteking in 't ziekenhuis belanden krijgen gewoonlijk flesvoeding. En crechekinderen hebben natuurlijk een grotere besmettingskans. Zie ook deze site voor risicofactoren. Misschien de moeite om mee te nemen in je beslissing.
Ik geef nog borstvoeding en ben eigenlijk niet van plan te stoppen nu we aan de bijvoeding gaan. Dat scheelt dus al. Ze had echter wel weer een laag geboortegewicht (te vroeg).

Die laatste zin baart me dan wel weer zorgen:
quote:
Opgelet! Pneumokokkeninfecties zijn enkel te behandelen met antibiotica. De laatste jaren heeft de bacterie echter een spectaculaire resistentie opgebouwd tegen antibiotica...
Bedankt voor de info, ik zal er nog eens over denken.

Gefeliciteerd Demi. Ik zag haar foto in het fototopic, wat een snoetje zeg!
  donderdag 11 mei 2006 @ 11:43:57 #80
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37731937
Kai

Hanne wat een vlekjes zeg. Ik hoop dat zeg snel weg trekken, veel te zonde van je mooie babyhuidje

Demi Snakelady Gefelicteerd!!

Bix, ik zet Robin niet vaak neer omdat hij dus elke keer dubbel klapt naar z'n voetjes toe Ook gooit hij zich vaak naar achter. Eigenlijk vindt hij heen en weer wippen op je been nog het leukste van alles Rollen doet hij echt alleen als hij iets heeeel erg interessant vindt.

Sara Uit de wipper gegroeid dus! Hoop dat ze nu snel eens beter wordt Fuente, het duurt al veel te lang

Merlijn rollen Wat goed zeg!

Meldde ik gistermiddag nog dat Robin zijn mondje vol met bobbeltjes zat, gisteravond zijn er dus maar liefst 2 tandjes doorgekomen Vanochtend kon ik ook echt 2 puntjes goed voelen. mijn kleine knul wordt groot

Weet iemand trouwens waar je leuke petjes/zonnehoedjes voor jongetjes kunt kopen? Voor meisjes keuze te over en zo lekker fleurig allemaal en voor jongens Winterkleuren en vreemde gevallen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_37732145
Wennie, gister bij de H&M in de Boogaard! Mijn moeder heeft 2 broderiepetjes bij de V&D gekocht, echt schattig.. maar niet voor jongens natuurlijk... En Robin 2 tanden

Chantel en Demi, veel plezier in het dreumestopic..

Ik zie nog geen puntjes van tandjes bij Amber, ik voel nog steeds ene bobbeltje en volgens de mevrouw van het cb voelde ze een scherp randje.. ik voel niets ...

Amber was gister een beetje van slag. Had om 6.00 uur al een fles gekregen, wilde geen fruithap, had maar een paar slokjes van de 2e fles op. Wilde wel een liga maar verer was het huilen, piepen en mekkeren. Volgens mijn oudres had ze ook heel erg last van zuur want ze zat maar op te rispen. Ze wilde in eerste instantie ook geen groentehap, maar uiteindelijk is er wel een heel potje opgegaan. Ze had overdag ook maar heel weinig geslapen en onderweg naar huis viel ze als een blok in slaap. Toen om 21.00 uur in badje, flesje (die ging helemaal leeg) en om 22.30 viel ze bijna om van de slaap en heb ik haar in bedje gelegd... vanmorgen was ze om 6 uur ff wakker maar is toen weer in slaap gevallen. Fles ging er vanmorgen weer helemaal in, fruithapje ook ( met wat tegensputteren in het begin) en nu ligt ze weer lekker te tukken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:33:32 #82
3011 E.T.
pi_37733129
Dames, hoe lief alle felicitaties ook zijn.. daar hebben we [OUD] verjaardagstopic nr. 16 voor.
Beetje dubbel om het hier ook nog een keer te doen en we hebben dat andere topic juist zodat de 'gewone' topics niet overvol zouden raken door alle felicitaties steeds.

vicky, met een theelepeltje oid kan je testen of het tandje door is. Tandvlees of tand klinkt heel verschillend
pi_37733326
Nou Merlijn is naar het CB geweest, hij weegt 5710, 260 gram aangekomen. Is 62 cm en hoofdje is 42 cm. Zijn spuitje heeft hij niet gehad, doen ze bij ons schijnbaar standaard niet als hij antibiotica krijgt. Ze wachten liever een paar weken. Ik hoefde er niet eens over te beginnen. 23 mei krijgt hij nu zijn spuitje.
pi_37733407
Wennie wij hebben een stoere pet bij de c&a gekocht.
  donderdag 11 mei 2006 @ 12:58:48 #85
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_37733671
Hallo allemaal !

Even een vraagje namens mijn buurvrouw:

Ze wil graag naar buiten met haar dochtertje, ( 6 weken oud) maar de arme meid is verkouden en niest!

Suf zijn, koorts/verhoging, slecht eten en dat soort dingen heeft ze allemaal niet!

Wat is verstandig?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:00:18 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37733716
insmeren zonnehoedje parasolletje en kapje op de wagen en gaan met die banaan frisse lucht is goe voor ze
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:04:07 #87
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37733831
Waarom zou je niet met haar naar buiten gaan? Buitenlucht is niet slecht voor verkoudheid, misschien juist goed omdat de neus dan wat minder verstopt raakt. Als ze koorts hebben zou ik wel oppassen...

Waar ze denk ik wel op moet letten, is dat ze niet te bloot is en niet de wind in haar gezichtje krijgt.
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:04:32 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37733840
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:00 schreef _evenstar_ het volgende:
insmeren zonnehoedje parasolletje en kapje op de wagen en gaan met die banaan frisse lucht is goe voor ze
inderdaad...
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:31:03 #89
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37736367
Oh ja! Vergeet ik hier helemaal te melden dat Emma vandaag precies 6 maanden is ... ze wordt alweer groot! wat gaat dat snel zeg...
  donderdag 11 mei 2006 @ 14:55:10 #90
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_37736990
Emma Ik bedenk me net dat ik eigenlijk helemaal niet meegekregen heb dat jij bevallen bent Was zelf nog druk aan het kramen

En ik ben geslaagd voor een petje Bedankt voor de tip Randa
Mijn afvalstrijd!
  † In Memoriam † donderdag 11 mei 2006 @ 17:17:33 #91
81992 Githa
pi_37741135
Met koorts mogen ze ook best naar buiten hoor, zolang ze niet suf en hangerig zijn. Wel oppassen voor wind en felle zon.
werd mij verteld
pi_37743579
Merlijn ging ook gewoon mee naar buiten met koorts en al. Kregen wel de vragen, "mag dat wel?". Ging goed en verveelde zich ook niet zo.
pi_37744842
Sara gaat met koorts ook mee naar buiten, tenzij het absurd hoog is. Maar vorige week toen ze nog koorts had moest ik naar de apotheek voor d'r en khad de auto niet, dus zijn we ook wandelend gegaan.
Sara eet weer zo goed als normaal Ze is zo gezellig, en ze ging vandaag uit zichzelf zitten in de box zal strax ff fotootje doen in fototopic.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_37745267
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:53 schreef nebelung het volgende:

[..]

Laat je even weten wat ze bij jou zeggen?

Ik had, geloof ik, gehoopt op een 'ja doe het toch maar' of 'nee, doe het maar niet'-advies of zo, maar die kreeg ik uiteraard niet . Echte info kreeg ik ook weer niet, althans niet meer dan ik zelf lezen kan op de rijksvaccinatie-site. Ik geloof dat ik het toch laat doen. Om het geld gaat het me niet, het is meer de vraag of het echt nodig is, zeg maar.
Nou, ik ben vanmiddag geweest en heb het dus gevraagd. De arts waar ik bij zat raadde het eigenlijk af. Ze gaf aan het zelf in mijn plaats niet te doen en gewoon het RVP te volgen. Ondanks dat ze onder het jaar is en op een kinderdagverblijf zit.

Dus ik denk dat ik haar advies maar gewoon volg.

Verder woog ze 10.145 gram en was 73 cm lang, ze wordt echt groot dus met haar 9 1/2 maand
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_37751721
Mijn huisarts heeft het mij ook afgeraden, meer omdat pneumokokken goed te verhelpen is met antibiotica. Hier is dus nog twijfel?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:45:47 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_37754976
Ik heb niet gekozen voor de pneumokokken.
Ik heb niet de behoefte er aan dat ons meisje als een soort proefkonijn gebruikt wordt. want wat mij op het cb hier verteld is dat het nog allemaal in de onderzoeksfase zit.

Fijn dat merlijn wat beter is randa

saartje ook beter

robin, benauwdheid is rottig hopenlijk komt er eens iets wta wel helpt voor je.

Hie rheeft madam besloten dat maat 62 voor mietjes is ze heetf 2 weken in maat 62 gepast en we hebben dus gisteren even geshopt voor kleertjes maat 68 volgens mij doet de neocate wat hij moet doen en de andere voedingen niet deden
pi_37755109
Iets naar boven lezen, Randa, daar staat duidelijk wat er speelt bij mij. Onder meer dat de bacterie een enorme resistentie heeft opgebouwd tegen antibiotica. Bovendien krijg ik niet zulke duidelijke uitspraken van CB-arts en huisarts. Vagelijk roepen ze dat 'ik het zelf maar moet weten'. Maar gezien de site die Poemojn gaf weet ik het nog zo zeker niet.
pi_37755452

Ff een teken van leven.
Hier gaat alles goed! De lactulose helpt eindelijk. Dinsdag weer op controle.
Verder erg druk met verhuizen. Nou, eik met de muren in het nieuwe huis, die werken niet mee.
We moeten hier as vrijdag uit zijn. Dus nog maar een week de tijd!
Kim vind het wel best daar, ze slaapt lekker in de kinderwagen en speelt vrolijk in haar wipstoeltje.
Nu maar weer verder in huis, moet nog veel gebeuren.

Beterschap voor de zieke kindjes!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:42:25 #99
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37758007
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 20:08 schreef Igraine het volgende:

Verder woog ze 10.145 gram en was 73 cm lang, ze wordt echt groot dus met haar 9 1/2 maand
En vonden ze dat te zwaar?

het zit me nl.nog steeds dwars dat ze Amber met 18 maanden en 10,3 kilo (80 cm) te zwaar vonden Dus daarom wil ik even weten wat ze hiervan vonden, dan kan ik dat ook even aankaarten als voorbeeld zeg maar
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_37758578
vind ik ook heel gek ladyS. Anna was met 14 maanden al ruim over de 11 kg en 79cm lang en er werd niks over gezegd, ze vonden haar er gewoon goed uitzien. bij 18 maanden zijn ze er volgens mij wel standaard wat alerter op op een of andere manier. bij Piet kreeg ik toen ook een waarschuwend praatje. hij was toen ook flink mollig trouwens. het praatje was in de trant van "wees voorbereid op een periode waarin hij minder goed gaat eten, en ga dan niet ter compensatie allerlei lekkers geven, want dat hebben ze echt niet nodig, en dan loop je risico op een kind met overgewicht".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')