Is ook nog vééél voordeliger.quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:15 schreef poemojn het volgende:
en als het op advies van de kinderarts is lijkt het me beter om zelf vers fruit te pureren; dan weet je tenminste zeker wat ze binnenkrijgt (in potjes zitten veel hulpstoffen zoals rijst).
Dat denk ik ook trouwens, dat Kim nu een bepaalde leeftijd heeft betekent niet dat je móet beginnen met bijvoeden. Beetje rust is wel zo goed, denk ik.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef Igraine het volgende:
Mag je met fruithapjes beginnen omdat ze dat in het ziekenhuis gezegd hebben, of omdat ze er oud genoeg voor zou zijn?
Als je denkt dat Kim nl last van haar darmpjes heeft en daarom zo huilt, krijst en spuugt zou ik daar niet zo snel mee beginnen. Zeker niet nu ze net terug is uit het ziekenhuis.
Volgens de kinderarts is het juist goed. Ook voor haar darmpjes.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef Igraine het volgende:
Mag je met fruithapjes beginnen omdat ze dat in het ziekenhuis gezegd hebben, of omdat ze er oud genoeg voor zou zijn?
Als je denkt dat Kim nl last van haar darmpjes heeft en daarom zo huilt, krijst en spuugt zou ik daar niet zo snel mee beginnen. Zeker niet nu ze net terug is uit het ziekenhuis.
Dan gaan we morgenochtend of middag beginnen met een paar hapjes. We zijn benieuwd wat ze ervan vind.quote:Op vrijdag 7 april 2006 20:51 schreef Martineke het volgende:
begin gewoon met een paar hapjes.
zover ik me kan herinneren van Maxim was het eerst maar een hapje of 4, en dat werden er langzaam aan meer. zon potje kan je 2 dagen gebruiken en dan moet je het wel weggooien.
en gewoon 1 x per dag aanbieden lijkt mij voldoende, ze moet er ook nog aan wennen.
ik gaf het altijd smiddags ergens.
succes.
Zo deden wij het ook ja, zolang ze het leuk danwel lekker vond, gewoon blijven geven. Als ze niet meer willen, merk je dat snel genoegquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
zoveel ze eet lijkt me wel een aardige indicatie
Wij dachten dat je niet teveel moest geven, omdat ze anders misschien de fles niet meer wil....quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:04 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zo deden wij het ook ja, zolang ze het leuk danwel lekker vond, gewoon blijven geven. Als ze niet meer willen, merk je dat snel genoeg.
Ik zou beginnen met appel, peer of banaan. Dat zijn fruitsoorten die over het algemeen goed verdragen worden.
Enquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wij dachten dat je niet teveel moest geven, omdat ze anders misschien de fles niet meer wil....
Mijn ervaring is, dat ze zelf prima aangeven hoeveel eten ze willen. En dan maar een half flesje minder, toch? Wij hebben ons dochtertje nooit gepusht qua eten. We bieden het aan en ze ziet maar hoeveel ze ergens van eetquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:08 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wij dachten dat je niet teveel moest geven, omdat ze anders misschien de fles niet meer wil....
Ja. Maar ze is pas 4 maanden. Dus ze heeft nog de tijd!quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En
Dat is toch de bedoeling. Dat ze uiteindelijk op vaste voeding overgaat?
dan lekker wachten tot ze een maand of 6 is, tijd zat iddquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja. Maar ze is pas 4 maanden. Dus ze heeft nog de tijd!
We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen. Maar natuurlijk wel rustig aan en goed opletten dat ze geen erge krampen krijgt. Zo wel, dan stoppen en op ander fruit over gaan. En mocht het dan ook niet goed vallen, dan over een paar weken weer proberen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:47 schreef moussy het volgende:
[..]
dan lekker wachten tot ze een maand of 6 is, tijd zat idd
Ik ben bij beide kinderen begonnen met peer, omdat het moeilijke poepers waren en peer lekker laxeert
Dat is vreemd, aangezien de wereld gezondheidsraad adviseert minimaal 6 maanden lang alleen vloeibare voeding te geven.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen.
raar, ik weet niet beter dan dat de krampen erger zullen worden bij fruithapjesquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen. Maar natuurlijk wel rustig aan en goed opletten dat ze geen erge krampen krijgt. Zo wel, dan stoppen en op ander fruit over gaan. En mocht het dan ook niet goed vallen, dan over een paar weken weer proberen.
We hebben nog nooit gehoord dat peer laxeert, zelf nog nooit iets van gemerkt.
thanx! Die stond niet in mijn lijstjequote:Op vrijdag 7 april 2006 22:22 schreef poemojn het volgende:
Appel is ook sterk allergeen! wel voornl de schil, maar toch.
zie bijv ook http://homepages.onsnet.n(...)enswaardigheden.html
Pfoeh, dit vind ik van zo'n dietiste ook wel heel kort door de bocht hoor..In drie dagen van niets naar een heel potje vind ik nogal wat, zeker bij kindertjes met darmproblemen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:17 schreef Vicky het volgende:
Djeez, wij hebben een introductieschema gekregen van de dietiste.
De eerste dag begin je met een kwart potje, de tweede dag met een half potje en de derde dag met een heel potje.
dat vond ik ook, dus wij doen het ook niet. Ik ben begonnen met een paar hapjes groente (fruit werd afgeraden) en Amber krijgt voorlopig niet meer dan een half potje...quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:25 schreef Leah het volgende:
[..]
Pfoeh, dit vind ik van zo'n dietiste ook wel heel kort door de bocht hoor..In drie dagen van niets naar een heel potje vind ik nogal wat, zeker bij kindertjes met darmproblemen.
Dat wel, maar de melk is nog steeds het belangrijkste. Zeker op die leeftijd.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En
Dat is toch de bedoeling. Dat ze uiteindelijk op vaste voeding overgaat?
Gelijk heb je!quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:28 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat vond ik ook, dus wij doen het ook niet. Ik ben begonnen met een paar hapjes groente (fruit werd afgeraden) en Amber krijgt voorlopig niet meer dan een half potje...
Joh....quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:31 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat wel, maar de melk is nog steeds het belangrijkste. Zeker op die leeftijd.
Nog een keer... Joh...quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:46 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Joh... dus is het geen goed idee om een fles te gaan vervangen...
Mijn eerdere opmerking had dus geen betrekking op het feit of ze al dan niet de leeftijd had, maar dat het aanbieden van vast voedsel een simpel natuurlijk proces is ALS je er aan begint.quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is vreemd, aangezien de wereld gezondheidsraad adviseert minimaal 6 maanden lang alleen vloeibare voeding te geven.
succes ermee, en in 't begin is het inderdaad een kwestie van een paar lepeltjes hooguit meestal. ze zal vast niet meteen een heel bord leeglepelen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 23:31 schreef bixister het volgende:
ik vind het ook echt heel onlogisch klinken om al fruit te gaan geven terwijl de darmen zo wisselend functioneren. maar oke, als je dan toch per se al met bijvoeding wil gaan beginnen, waarom niet met groente? dat kook je vooraf en is over 't algemeen minder zuur en makkelijker te verteren. ken je dit introductieschema al? geeft een handig overzicht van welke categorieën het veiligst zijn om mee te beginnen.
Dat mag je idd aannemen, hij/zij zal best een speciale reden hebben om dit advies te geven.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:59 schreef Djeez het volgende:
Het cb vertrouwen we niet meer.
We gaan het proberen met een paar hapjes, kijken of het bevalt. Mocht ze veel last krijgen, dan stoppen we er natuurlijk mee.
De kinderarts weet echt wel waar zo over praat!
Nee, niet aan gedacht om te vragen. Want we waren allang blij dat Kim mee naar huis mocht en wilden z.s.m. weg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Igraine het volgende:
[..]
Dat mag je idd aannemen, hij/zij zal best een speciale reden hebben om dit advies te geven.
Heb je er dan alleen niet aan gedacht, toen je dit advies kreeg, om gelijk te vragen, hoeveel, wat, wanneer? Dat was toch het makkelijkste geweest. Immers de KA geeft het advies, die kan je ook precies adviseren over het te volgen traject.
Toen mijn dochter 4 maanden was kreeg ze gewoon een potje gemengt fruitquote:Op vrijdag 7 april 2006 18:03 schreef Djeez het volgende:
We mogen met fruithapjes beginnen. Nu weten we eigenlijk helemaal niet hoe dat gaat.
Dus hoeveel je per keer mag geven. We hebben zo’n nutricia lepeltje en zo’n lepeltje van nuby dat warmte aangeeft. ( is hier niet bij nodig natuurlijk). Dus hoeveel lepeltjes per keer? Of kwart, half potje oid. En wanneer is het beste, of maakt dat niet uit? ’S Morgens, ’s middags, ’ s avonds.
Of er is er een goede site met info over?
Alvast bedankt!
(cb-lijn is constant in gesprek)
Niet na 24 uur. Na 48 uur. Dan ben ik zeker gek. Want morgen dezelfde tijd is toch 24 uur later, en overmorgen dan 48 uur.quote:Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Spekkiemonster het volgende:
potje moet je na 24 uur weggooien
geen drie dagen geven volgens het potje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |