abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 18:03:54 #1
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_36745447
We mogen met fruithapjes beginnen. Nu weten we eigenlijk helemaal niet hoe dat gaat.
Dus hoeveel je per keer mag geven. We hebben zo’n nutricia lepeltje en zo’n lepeltje van nuby dat warmte aangeeft. ( is hier niet bij nodig natuurlijk). Dus hoeveel lepeltjes per keer? Of kwart, half potje oid. En wanneer is het beste, of maakt dat niet uit? ’S Morgens, ’s middags, ’ s avonds.
Of er is er een goede site met info over?
Alvast bedankt!

(cb-lijn is constant in gesprek)
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_36745590

[ Bericht 100% gewijzigd door Stiekemurd op 07-04-2006 19:17:40 (beetje last van hormonen....) ]
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 18:11:47 #3
81992 Githa
pi_36745683
Naast het feit of ze het wel of niet mag hebben is het misschien beter om er nu niet mee te starten, omdat het weer een verandering is. Jullie zijn bezig te ondekken wat er scheelt aan Kim en dat kun je, lijkt mij, het beste doen door te doen wat je de afgelopen weken ook deed en geen nieuwe dingen uit proberen.
pi_36745782
en als het op advies van de kinderarts is lijkt het me beter om zelf vers fruit te pureren; dan weet je tenminste zeker wat ze binnenkrijgt (in potjes zitten veel hulpstoffen zoals rijst).
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 18:20:29 #5
81992 Githa
pi_36745915
maar als eerste fruithap is geprureerde banaan gemengd met kiwi een aanrader glijd makkelijk weg en was hier favoriet, maar peer, meloen, mango en dat zoort zacht fruit is ook prima te doen.

De eerste keer zal ze misschien een paar hapjes nemen, meer niet.

Een tip.
Als je vers fruit pureerd, doe het dan in ijsblok vormpjes dan kun je elke keer 1/2 ( of meer op den duur ) ijsblokjes uit de vriezer laten ondooien en geven en verspil je niks.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:07:03 #6
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_36747023
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:15 schreef poemojn het volgende:
en als het op advies van de kinderarts is lijkt het me beter om zelf vers fruit te pureren; dan weet je tenminste zeker wat ze binnenkrijgt (in potjes zitten veel hulpstoffen zoals rijst).
Is ook nog vééél voordeliger.
En lekkerder trouwens, tenminste, dat merkten wij heel erg bij onze tweede zoon. Helemaal opgegroeid met verse hapjes haalde hij zijn neus op voor de potjes.

Je kunt echt vanalles mengen, appel, banaan, peer, mango als je die toevallig hebt. We deden er zelfs wel eens kiwi doorheen (pitjes waren eerst een beetje raar, maar later was kiwi een van de favorieten).

Je kunt er altijd een lepeltje gekookt water door heen doen, mocht je het wat te dik vinden worden. Potjes bestaan wel eens uit 30 procent water, nodig voor de bereiding zeggen ze, ja ja!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_36748099
Mag je met fruithapjes beginnen omdat ze dat in het ziekenhuis gezegd hebben, of omdat ze er oud genoeg voor zou zijn?

Als je denkt dat Kim nl last van haar darmpjes heeft en daarom zo huilt, krijst en spuugt zou ik daar niet zo snel mee beginnen. Zeker niet nu ze net terug is uit het ziekenhuis.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:01:36 #8
109497 Icaä
pi_36748611
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef Igraine het volgende:
Mag je met fruithapjes beginnen omdat ze dat in het ziekenhuis gezegd hebben, of omdat ze er oud genoeg voor zou zijn?

Als je denkt dat Kim nl last van haar darmpjes heeft en daarom zo huilt, krijst en spuugt zou ik daar niet zo snel mee beginnen. Zeker niet nu ze net terug is uit het ziekenhuis.
Dat denk ik ook trouwens, dat Kim nu een bepaalde leeftijd heeft betekent niet dat je móet beginnen met bijvoeden. Beetje rust is wel zo goed, denk ik.
Maar heus, bijvoeden komt vanzelf hoor!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 20:40:16 #9
3926 crew  Djeez
pi_36749688
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:43 schreef Igraine het volgende:

Volgens de kinderarts is het juist goed. Ook voor haar darmpjes.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 20:44:35 #10
3926 crew  Djeez
pi_36749779
We hebben wel het idee dat ze meer voeding nodig heeft, in het ziekenhuis dacht de verpleging dat ook.
5x 200ml melk is te veel, vandaar de bijvoeding.

Hoeveel zouden jullie geven? Een half klein potje? Als ze het wil natuurlijk. En zou het nog uitmaken of het 's morgens, 's middags, of 's avonds is?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 20:48:38 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36749864
zoveel ze eet lijkt me wel een aardige indicatie
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:51:52 #12
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_36749943
begin gewoon met een paar hapjes.
zover ik me kan herinneren van Maxim was het eerst maar een hapje of 4, en dat werden er langzaam aan meer. zon potje kan je 2 dagen gebruiken en dan moet je het wel weggooien.
en gewoon 1 x per dag aanbieden lijkt mij voldoende, ze moet er ook nog aan wennen.
ik gaf het altijd smiddags ergens.

succes.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 21:03:45 #13
3926 crew  Djeez
pi_36750268
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:51 schreef Martineke het volgende:
begin gewoon met een paar hapjes.
zover ik me kan herinneren van Maxim was het eerst maar een hapje of 4, en dat werden er langzaam aan meer. zon potje kan je 2 dagen gebruiken en dan moet je het wel weggooien.
en gewoon 1 x per dag aanbieden lijkt mij voldoende, ze moet er ook nog aan wennen.
ik gaf het altijd smiddags ergens.

succes.
Dan gaan we morgenochtend of middag beginnen met een paar hapjes. We zijn benieuwd wat ze ervan vind.
Een vriendin van Ingrid gaf een heel potje ipv de fles, dat lijkt ons wat overdreven.
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:04:04 #14
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36750277
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:48 schreef Swetsenegger het volgende:
zoveel ze eet lijkt me wel een aardige indicatie
Zo deden wij het ook ja, zolang ze het leuk danwel lekker vond, gewoon blijven geven. Als ze niet meer willen, merk je dat snel genoeg .

Ik zou beginnen met appel, peer of banaan. Dat zijn fruitsoorten die over het algemeen goed verdragen worden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 21:08:11 #15
3926 crew  Djeez
pi_36750405
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:04 schreef MaLo het volgende:

[..]

Zo deden wij het ook ja, zolang ze het leuk danwel lekker vond, gewoon blijven geven. Als ze niet meer willen, merk je dat snel genoeg .

Ik zou beginnen met appel, peer of banaan. Dat zijn fruitsoorten die over het algemeen goed verdragen worden.
Wij dachten dat je niet teveel moest geven, omdat ze anders misschien de fles niet meer wil....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 21:09:02 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36750429
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:08 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wij dachten dat je niet teveel moest geven, omdat ze anders misschien de fles niet meer wil....
En
Dat is toch de bedoeling. Dat ze uiteindelijk op vaste voeding overgaat?
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:12:40 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36750531
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:08 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn ervaring is, dat ze zelf prima aangeven hoeveel eten ze willen. En dan maar een half flesje minder, toch? Wij hebben ons dochtertje nooit gepusht qua eten. We bieden het aan en ze ziet maar hoeveel ze ergens van eet . Eet ze niks, prima, eet ze heel veel, ook prima .

En op een gegeven moment gaan ze toch minder flesvoeding krijgen. Dan vervang je bijvoorbeeld een halve fles door een fruithapje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 21:37:17 #18
3926 crew  Djeez
pi_36751299
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En
Ja. Maar ze is pas 4 maanden. Dus ze heeft nog de tijd!
Maar we weten nu wat we moeten doen.
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 21:47:35 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_36751635
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:37 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ja. Maar ze is pas 4 maanden. Dus ze heeft nog de tijd!
dan lekker wachten tot ze een maand of 6 is, tijd zat idd

Ik ben bij beide kinderen begonnen met peer, omdat het moeilijke poepers waren en peer lekker laxeert
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 april 2006 @ 21:54:07 #20
3926 crew  Djeez
pi_36751840
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:47 schreef moussy het volgende:

[..]

dan lekker wachten tot ze een maand of 6 is, tijd zat idd

Ik ben bij beide kinderen begonnen met peer, omdat het moeilijke poepers waren en peer lekker laxeert
We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen. Maar natuurlijk wel rustig aan en goed opletten dat ze geen erge krampen krijgt. Zo wel, dan stoppen en op ander fruit over gaan. En mocht het dan ook niet goed vallen, dan over een paar weken weer proberen.

We hebben nog nooit gehoord dat peer laxeert, zelf nog nooit iets van gemerkt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 21:55:34 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36751879
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef Djeez het volgende:

[..]

We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen.
Dat is vreemd, aangezien de wereld gezondheidsraad adviseert minimaal 6 maanden lang alleen vloeibare voeding te geven.
pi_36752104
Wat was de reden dan van de kinderarts? En heeft hij niet verteld hoe en wat dan? Dat lijkt me met haar overgevoeligheid en opname toch wel het minste?

Hier begonnen met appel. Schillen, even koken en pureren. Dan is het nog lichter verteerbaar. Dit heb ik eerst een week gegeven. En zo steeds wat dingen toegevoegd. Pas als je merkt dat ze overal tegenkan dan kan je fruit gaan mengen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † vrijdag 7 april 2006 @ 22:08:33 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_36752283
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:54 schreef Djeez het volgende:

[..]

We mogen/moeten op advies van de kinderarts nu beginnen. Maar natuurlijk wel rustig aan en goed opletten dat ze geen erge krampen krijgt. Zo wel, dan stoppen en op ander fruit over gaan. En mocht het dan ook niet goed vallen, dan over een paar weken weer proberen.

We hebben nog nooit gehoord dat peer laxeert, zelf nog nooit iets van gemerkt.
raar, ik weet niet beter dan dat de krampen erger zullen worden bij fruithapjes
pi_36752564
Dat was voor mijn huisarts idd de reden om toen Myrthe nog geen drie weken was een fruithapje aan te raden. (Ze had lang geen poepluier gehad, en daardoor zou ze het wel krijgen.....)
Artsen
pi_36752574
Djeez, wij hebben een introductieschema gekregen van de dietiste.

De eerste dag begin je met een kwart potje, de tweede dag met een half potje en de derde dag met een heel potje. Het beste om het te geven is 's ochtends na de 1e fles zodat je goed in de gaten kan houden hoe Kim reageert op de voeding.

Voeding die je in de eerste fase kan geven is: banaan, peer, appel. Kiwi en aardbei wordt afgeraden omdat deze tot de sterk allergene voedingsmiddelen behoren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36752757
Appel is ook sterk allergeen! wel voornl de schil, maar toch.
zie bijv ook http://homepages.onsnet.n(...)enswaardigheden.html
pi_36752787
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:22 schreef poemojn het volgende:
Appel is ook sterk allergeen! wel voornl de schil, maar toch.
zie bijv ook http://homepages.onsnet.n(...)enswaardigheden.html
thanx! Die stond niet in mijn lijstje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:25:17 #28
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36752858
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:17 schreef Vicky het volgende:
Djeez, wij hebben een introductieschema gekregen van de dietiste.

De eerste dag begin je met een kwart potje, de tweede dag met een half potje en de derde dag met een heel potje.
Pfoeh, dit vind ik van zo'n dietiste ook wel heel kort door de bocht hoor..In drie dagen van niets naar een heel potje vind ik nogal wat, zeker bij kindertjes met darmproblemen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_36752954
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:25 schreef Leah het volgende:

[..]

Pfoeh, dit vind ik van zo'n dietiste ook wel heel kort door de bocht hoor..In drie dagen van niets naar een heel potje vind ik nogal wat, zeker bij kindertjes met darmproblemen.
dat vond ik ook, dus wij doen het ook niet. Ik ben begonnen met een paar hapjes groente (fruit werd afgeraden) en Amber krijgt voorlopig niet meer dan een half potje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_36753069
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En
Dat wel, maar de melk is nog steeds het belangrijkste. Zeker op die leeftijd.
  vrijdag 7 april 2006 @ 22:35:17 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36753193
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:28 schreef Vicky het volgende:

[..]

dat vond ik ook, dus wij doen het ook niet. Ik ben begonnen met een paar hapjes groente (fruit werd afgeraden) en Amber krijgt voorlopig niet meer dan een half potje...
Gelijk heb je!
Mijn kinderen zijn beiden niet allergisch, en hadden ook geen darmkrampjes, maar toch ben ik met bijvoeden heel voorzichtig te werk gegaan. Idd maar een paar hapjes, en dan ook nog minimaal drie dagen hetzelfde, zodat ik wist waar het aan lag als ze ineens ergens last van hadden. Ik vind het zo raar dat een kinderarts dat zomaar roept, zonder dan even goed aan te geven hoe en wat.
Groenten zijn sowieso wat "zachter" als fruit, tenminste, als je geen kool gaat geven natuurlijk.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 22:44:28 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36753401
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:31 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat wel, maar de melk is nog steeds het belangrijkste. Zeker op die leeftijd.
Joh....
pi_36753446
Amber heeft nu 3 dagen worteltjes gehad en 2 dagen boontjes. Vandaag had ze voor de 3e keer boontjes moeten krijgen, maar de auto liet het afweten.... Broccoli en bloemkool zou ook nog mogen, maar daar hou ik het voorlopig bij.

Haar ontlasting is wel een stuk dikker en het kost haar wat meer moeite. Maar haar darmpjes moeten natuurlijk ook wennen aan de overgang van vloeibaar naar vast.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_36753457
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Joh....
Joh... dus is het geen goed idee om een fles te gaan vervangen...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 april 2006 @ 22:48:13 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_36753510
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 22:46 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Joh... dus is het geen goed idee om een fles te gaan vervangen...
Nog een keer... Joh...
lees de rest van het topic ook even.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is vreemd, aangezien de wereld gezondheidsraad adviseert minimaal 6 maanden lang alleen vloeibare voeding te geven.
Mijn eerdere opmerking had dus geen betrekking op het feit of ze al dan niet de leeftijd had, maar dat het aanbieden van vast voedsel een simpel natuurlijk proces is ALS je er aan begint.
Het kind neemt net zoveel happen als ze trek heeft. Zo simpel is het. En als ze daardoor dan minder fles drinkt maakt natuurlijk niets uit. Het ene voedingsmiddel wordt vervangen door het ander.

Wat WEL van belang is, is de leeftijd. Er wordt 6 maanden gadviseerd omdat volgens de laatste inzichten de darmpjes dan pas rijp genoeg zouden zijn voor het succesvol verteren van vast voedsel.

En iedere ouder kan ook vertellen dat de ergste krampjes tegen die tijd normaal gesproken ook wel over zijn.
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:33:50 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_36754537
Verlaatte huishoudelijke mededeling voor Swets en Bass-Miss.
Gaarne in het vervolgen mail danwel msn danwel telefoon gebruiken voor het gekissebis.

*dingdong* einde dienstemedeling.
pi_36754608
ah zie nu pas dat er een heel topic aan kims vroege fruithap gewijd is.
zal mezelf es even quoten.
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 23:31 schreef bixister het volgende:
ik vind het ook echt heel onlogisch klinken om al fruit te gaan geven terwijl de darmen zo wisselend functioneren. maar oke, als je dan toch per se al met bijvoeding wil gaan beginnen, waarom niet met groente? dat kook je vooraf en is over 't algemeen minder zuur en makkelijker te verteren. ken je dit introductieschema al? geeft een handig overzicht van welke categorieën het veiligst zijn om mee te beginnen.
succes ermee, en in 't begin is het inderdaad een kwestie van een paar lepeltjes hooguit meestal. ze zal vast niet meteen een heel bord leeglepelen. gewoon zien wat ze lust. en mochten jullie nou toch nog besluiten om nog even te wachten zou je ook nog voor de rapley methode kunnen kiezen? geen gedoe met pureren en dat later weer afwennen.
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:50:03 #38
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_36756436
En anders vraag je het toch je KA tenminste die heeft het je aangeraden.
  zaterdag 8 april 2006 @ 11:40:57 #39
109497 Icaä
pi_36761251
Je hoeft toch helemaal niet precies te weten hoeveel een kind aan fruithapje eet?
Heus, dat geven ze zelf prima aan.
Zoals hierboven al stond, als ze in het begin 4 hapjes nemen is het veel. Dat wordt vanzelf meer hoor.
Prachtig dus, als je een schema bij de hand hebt, maar als een kind niet meer wil, dan houdt het gewoon op.

Schaf een staafmixer aan, en koop een banaan. De helft van de banaan eet je zelf op, en je pureert de andere helft. Na twee maanden fruithapjes heb je de staafmixer er uit, en kun je 'winst' gaat maken.

Maar het zijn wel rare adviezen van jullie artsen hoor
  † In Memoriam † zaterdag 8 april 2006 @ 13:08:08 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_36763463
Nog geen 2 maanden Icaä, je hebt al een staafmixer vanaf een 8/9 euro bij de kijkshop.
pi_36763820
Niet mijn kindjes maar mijn oppaskindjes:

wij geven smorgens rond 10:00 uur een fruitje of fruithapje (wel vers gepureerd)
Dit te meer omdat het op het KDV ook rond die tijd gegeven word. Zo blijft het ritme gelijk
Overigens waren de darmpjes ook redelijk overstuur na de eerste fruithapjes.
Lijkt mij om het bij Kim heel heel heel rustig aan op te bouwen, gezien haar darmklachten als je besluit er al !! aan te beginnen. (Hier in Brabant adviseren ze te starten bij 6 maanden gezien de darmpjes dan pas beter vast voedsel aankunnen)

Hebben jullie al overwogen bij het CB dit te bespreken? Ik neem aan dat de lijn niet bezet blijft daar!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_36763916
Quote ouder.nl"van Nanny Gortzak is lactatiekundige IBCLC. Ze woont en werkt in de VS en begeleidt daar informatiegroepen voor zwangere en borstvoedende vrouwen.

"Het nadeel voor de baby is dat hij bij te vroeg starten een overgevoeligheid voor voedsel (voedselallergie) kan ontwikkelen. Dat heeft te maken met de rijping van de darmen. Pas bij ongeveer 6 maanden zijn die klaar voor vast voedsel.

en zo zijn er nog honderden artikelen/verhalen e.d. te vinden. Ik vraag me dus echt af of jullie hier al aan moeten beginnen hoor !!
  Redactie Frontpage zaterdag 8 april 2006 @ 15:59:11 #43
3926 crew  Djeez
pi_36767612
Het cb vertrouwen we niet meer.

We gaan het proberen met een paar hapjes, kijken of het bevalt. Mocht ze veel last krijgen, dan stoppen we er natuurlijk mee.
De kinderarts weet echt wel waar zo over praat!
pi_36768779
Hier met 5 maanden begonnen met fruithapjes bij een kind met darmkrampen. Dit omdat hij extra zware voeding kreeg (op aanraden van cb trouwens) omdat hij maar honger bleef houden. De onlasting werd dikker en de problemen daarom groter. Na invoeren van het fruithapje kwam daar wel verbetering in. Kijk alleen uit met (teveel) kiwi en citrusvruchten. De ontlasting kan hierdoor weer erg dun worden en omdat het ook zuurder is, loop je rsico op luieruitslag. En dan heb je weer een huilend kind vanwege zere billen.
pi_36769389
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 15:59 schreef Djeez het volgende:
Het cb vertrouwen we niet meer.

We gaan het proberen met een paar hapjes, kijken of het bevalt. Mocht ze veel last krijgen, dan stoppen we er natuurlijk mee.
De kinderarts weet echt wel waar zo over praat!
Dat mag je idd aannemen, hij/zij zal best een speciale reden hebben om dit advies te geven.
Heb je er dan alleen niet aan gedacht, toen je dit advies kreeg, om gelijk te vragen, hoeveel, wat, wanneer? Dat was toch het makkelijkste geweest. Immers de KA geeft het advies, die kan je ook precies adviseren over het te volgen traject.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Redactie Frontpage zaterdag 8 april 2006 @ 19:39:04 #46
3926 crew  Djeez
pi_36773494
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 17:09 schreef Igraine het volgende:

[..]

Dat mag je idd aannemen, hij/zij zal best een speciale reden hebben om dit advies te geven.
Heb je er dan alleen niet aan gedacht, toen je dit advies kreeg, om gelijk te vragen, hoeveel, wat, wanneer? Dat was toch het makkelijkste geweest. Immers de KA geeft het advies, die kan je ook precies adviseren over het te volgen traject.
Nee, niet aan gedacht om te vragen. Want we waren allang blij dat Kim mee naar huis mocht en wilden z.s.m. weg.
pi_36831492
Kim heeft vandaag haar 1e fruithapje gehad. Peer. Ze vond de 1e 2 hapjes nog wat vies en vreemd en trok een vieze kop. Maar toen had ze ineens de smaak te pakken. Ze wilde het hele potje wel leegeten, maar dat mocht niet van ons. Nu heeft ze een derde op. En morgen en overmorgen krijgt ze de rest. Ze vond het lekker en leuk! Maar wel lastig, eten van een lepeltje. Het handje moest ook meteen worden afgekluifd.
pi_36832401
potje moet je na 24 uur weggooien
geen drie dagen geven volgens het potje
  maandag 10 april 2006 @ 19:42:00 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_36832520
Ik weet niet wat voor potjes jullie hebben maar op die van ons staat dat je de inhoud binnen 48 uur moet consumeren.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 10 april 2006 @ 19:44:02 #50
145006 -DizzeL-
een schiets-o-freen is nooit a
pi_36832604
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 18:03 schreef Djeez het volgende:
We mogen met fruithapjes beginnen. Nu weten we eigenlijk helemaal niet hoe dat gaat.
Dus hoeveel je per keer mag geven. We hebben zo’n nutricia lepeltje en zo’n lepeltje van nuby dat warmte aangeeft. ( is hier niet bij nodig natuurlijk). Dus hoeveel lepeltjes per keer? Of kwart, half potje oid. En wanneer is het beste, of maakt dat niet uit? ’S Morgens, ’s middags, ’ s avonds.
Of er is er een goede site met info over?
Alvast bedankt!

(cb-lijn is constant in gesprek)
Toen mijn dochter 4 maanden was kreeg ze gewoon een potje gemengt fruit
Op het advies van het consultatiebureau

[ Bericht 3% gewijzigd door -DizzeL- op 10-04-2006 20:10:10 ]
loodgieters zijn vieze mensen ze denken alleen maar aan pijpen
  maandag 10 april 2006 @ 19:44:20 #51
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_36832612
Ik dacht ook 48 uur, meteen even opgezocht en op de site van nutricia staat dat ook.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_36833783
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:39 schreef Spekkiemonster het volgende:
potje moet je na 24 uur weggooien
geen drie dagen geven volgens het potje
Niet na 24 uur. Na 48 uur. Dan ben ik zeker gek. Want morgen dezelfde tijd is toch 24 uur later, en overmorgen dan 48 uur.
  Jubileum moderator maandag 10 april 2006 @ 20:39:23 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_36834781
Deze gaat op slot. Waarom? Omdat deze kwestie heel makkelijk in het babietjestopic past en ook omdat dezelfde discussie nu op 2 plaatsen gevoerd wordt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')