abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2006 @ 01:53:41 #201
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_38495602
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 01:44 schreef Loedertje het volgende:
Wat voor strafbare dingen dacht je over het hoofd te hebben gezien en waar baseer je die *sluitreden* in eerste instantie eigenlijk op drugshond
Heel simpel,
We willen best praten over pedofilie. Maar omgekeerd moet het niet als platform gaan dienen om e.e.a. goed te keuren (met bijbehorende katalysator effect).
Qua topic(s) zwiepte het alle kanten op. En e.e.a. heeft ook te maken met een stukje identificatie waar FOK! nu eigenlijk voor staat (je eerdere posting is meegewogen overigens). Achter de schermen zijn we met betrekking tot deze materie druk in de weer geweest (focus bepaling). En dat koste wat tijd (wel een zinvolle/vruchtbare discussie achteraf).
Mijn slotje was zuiver preventief (ook zuiver), omdat ik eerst de scope weer goed wilde hebben.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 02:15:54 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38495872
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:44 schreef gronk het volgende:

[..]

't nieuwsbericht uit dat topic is ook op de FP terechtgekomen. NIet dat dat alles zegt, maarvolgens mij heb je net 't verkeerde nieuwsbericht uitgezocht om tegenaan te blaffen..
wie ben jij eigenlijk? ik ken je niet nml. je komt op mij een beetje over als een triest persoon dat niet kan lezen. laat me antwoord krijgen van mensen die ik aanspreek. deal?

ik zeg dit alleen maar ten voordele van jou omdat je onzin loopt te praten. misschien moet je je niet met deze discussie bemoeien als ik je niet aanspreek? of ga je mod worden ofzo?

[ Bericht 7% gewijzigd door zoalshetis op 03-06-2006 02:28:14 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 01:51:52 #203
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38550518
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:36 schreef zoalshetis het volgende:
* note *
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:49 schreef zoalshetis het volgende:
* note *
Kan iemand hier even iets aan doen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Drugshond op 05-06-2006 12:20:28 ]
pi_38550761
quote:
Op maandag 5 juni 2006 01:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[..]

Ik ken jouw achtergrond niet en weet ook niet wat tussen jou en zoalshetis speelt, maar het lijkt er wel bijzonder sterk op dat jouw eerste reactie in het topic door antisemitische motieven is ingegeven.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_38551233
quote:

Als je zo graag 'politiek en ethisch correct' wilt zijn, geef dan ook even de link in het topic waar jij de boel liep te verzieken.
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 03:03:34 #206
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551319
quote:
Op maandag 5 juni 2006 02:55 schreef Drugshond het volgende:
Gelukkig de nuance is weer een beetje terug.
Wie de media beheerd is off-side information, maar dat zal niet de hoofdmotivatie zijn geweest voor deze potentiele aanslag (hoogte/statuur van het gebouw zal denk ik toch de doorslag gegeven hebben). Kan ook geen beeldvorming maken in hoeverre de Canadeze media suggestief bevoordeeld is (need more info).
@NS & @zoalshetis ik zit niet te wachten op flamewar postings. Die haal ik dus weg. Kan me wel indenken dat de gemoederen weer eens hoog oplopen. Maar ik doe er deze keer niks mee [jullie lopen hier al lang genoeg rond om te weten waar de morele grens ligt] . Ik zet hier echter wel een virtuele streep, omdat het qua postings onder de maat is. Tel de volgende keer tot 10 voordat je op enter drukt.
Welke jullie?

Heb ik iets over hem gezegd?

En waarom doe je er verder niks mee?
  maandag 5 juni 2006 @ 03:05:50 #207
89730 Drugshond
pi_38551340
quote:
Reaktie : zie hetzelfde topic. Post inhoudelijk of post gewoon niet.
De nuance is weer een beetje terug (en daar wil ik het ook houden).
Maar je vraagt om kromme reakties als je zelf een beetje te kort door de bocht gaat posten (users worden dan (on)terecht boos).
Als er een slachtoffer is zijn er zat users die altijd de moslims de schuld geven. Voorbeelden van topics hoef ik niet aan te leveren (iedereen kent ze). Nu in dit geval krijgen de joden de schuld. Maar dat is suggestief de situatie omkeren van oorzaak en gevolg (en ergens ook weer niet, maar die bijdrage kwam pas in je latere postings).
  maandag 5 juni 2006 @ 03:11:37 #208
89730 Drugshond
pi_38551387
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:03 schreef NorthernStar het volgende:
Welke jullie?

Heb ik iets over hem gezegd?

En waarom doe je er verder niks mee?
Jullie zijn meer dan volwassen users om die discussie verder uit te werken in [NWS-FB] of per mail. Dat het een keer scheef loopt in een topic neem ik even voor lief. Maar het topic hoeft daarvoor niet van de rails te gaan.
En ja ik ben (vandaag) een luie mod (en heb slaap)
  † In Memoriam † maandag 5 juni 2006 @ 03:21:29 #209
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38551463
quote:
Op maandag 5 juni 2006 03:11 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Jullie zijn meer dan volwassen users om die discussie verder uit te werken in [NWS-FB] of per mail. Dat het een keer scheef loopt in een topic neem ik even voor lief. Maar het topic hoeft daarvoor niet van de rails te gaan.
En ja ik ben (vandaag) een luie mod (en heb slaap)
Je hebt het steeds over jullie maar wijs me dan even aan waar ik hem heb aangevallen of persoonlijk ben geworden? En ja, je bent idd een luie mod als je het zo laat gaan. Puntje eraf. Ik moet het kennelijk allemaal maar gewoon pikken? Ieder mens heeft zijn grenzen DH.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:36:28 #210
89730 Drugshond
pi_38552936
ff in een notendop.
NS : Zet een posting neer die de kort door de bocht gaat. Posting kan verkeerd gelezen worden.
ZHI : Verliest zijn geduld, en gaat flamen.
NS : Vraagt of hij dat ook voor zijn gezicht wil vertellen in plaats van op een webform.
Overige Users : Vinden de eerste posting ook te kort door de bocht en vragen oprecht af of deze posting met zuivere motieven is ingegeven.

Ik had jullie voor hetzelfde gemak van het forum af kunnen kieperen. Na het topic nog eens door te hebben gelezen zie ik dat de nuance terug is. En dat de soep niet zo heet gegeten wordt zoals deze wordt opgedient. En ik haal de kwalijke opmerkingen + reply's weg zodat het topic weer een normaal verloop heeft (en geeft een toelichting).
quote:
Maar lang genoeg bespelen via de media, dan krijg je dit.

Canadese media, met name de CBC (Canadian Broadcast Corporation) is bijkans nog erger dan Fox.
Is in handen van Robert Rabinovitch van the Canadian Jewish Congress, maar dat zeggen zal wel weer controversieel zijn.
Deze posting (out of the blue) is echt te kort door de bocht. Het is bijna een topic kaping post om (zonder nuance) de joden in Canada rucksichloss de schuld te geven. En sommige users lopen hier emotioneel (compleet) op stuk.

Maar goed, ik laat de overige [NWS-mods] de zaak herevalueren. De belangrijkste postings vallen nog wel te reconstrueren (en met terugwerkende kracht te noten) als ze beide topics doorlezen. Ik doe het nog even rustig aan.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:42:34 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38553004
sorry voor alle commotie. werd ff niet goed van die user.
  maandag 5 juni 2006 @ 10:45:35 #212
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38553054
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 02:15 schreef zoalshetis het volgende:
wie ben jij eigenlijk? ik ken je niet nml. je komt op mij een beetje over als een triest persoon dat niet kan lezen. laat me antwoord krijgen van mensen die ik aanspreek. deal?

ik zeg dit alleen maar ten voordele van jou omdat je onzin loopt te praten. misschien moet je je niet met deze discussie bemoeien als ik je niet aanspreek? of ga je mod worden ofzo?
Lastig he, die hormonen. Gaat op den duur wel over joh.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:24:12 #213
89730 Drugshond
pi_38555230
Na feedback van een collega, het gehele voorval met terugwerkende kracht in de notes geplaatst met bijbehorende reden en uitleg. Bewuste postings nu ook uit NWS-FB weggehaald.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:54:21 #214
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38588724
Kan tt Cohen wil in hele stad fouilleren. misschien veranderen in "Nederland wordt een politiestaat" ?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:30:57 #216
89730 Drugshond
pi_38589026
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:30 schreef Drugshond het volgende:
tt gefixt
thnx
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:32:04 #218
89730 Drugshond
pi_38716566
Mods mag ik iets vragen van jullie? Of jullie Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld. nauw in de gaten willen houden en "gebash" kunt editen
  Moderator zaterdag 10 juni 2006 @ 13:00:08 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38720518
I can do that
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_38720544
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:00 schreef sp3c het volgende:
I can do that
thnx
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:04:22 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38720608
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

thnx
gaat prima tot nu toe en ik zal ook uitkijken naar onoirbaar gedrag en dit in fb zetten.
pi_38720647
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gaat prima tot nu toe en ik zal ook uitkijken naar onoirbaar gedrag en dit in fb zetten.
dank je, stel ik op prijs
pi_38721719
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:16 schreef Triggershot het volgende:
Mods mag ik iets vragen van jullie? Of jullie Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld. nauw in de gaten willen houden en "gebash" kunt editen
Ik vraag me nu wel af of elke groepering nu een dergelijk onderwerp mag/kan openen.

"Positieve berichten uit de homo-wereld"
"Positieve berichten uit de vrouwenemancipatie"

Enz , is dit de bedoeling. Of hebben moslims het bezondere alleenrecht om een centrale topic te openen dat tot doel heeft een onderwerp in positief daglicht te brengen?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 13:57:03 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38721751
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik vraag me nu wel af of elke groepering nu een dergelijk onderwerp mag/kan openen.

Enz , is dit de bedoeling. Of hebben moslims het bezondere alleenrecht om een centrale topic te openen dat tot doel heeft een onderwerp in positief daglicht te brengen?
open het maar.
pi_38721993
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

open het maar.
Ik voel me niet geroepen.

Zelf geef ik er de voorkeur aan elk nieuwsfeit per individueel geval op zijn waarde te schatten en dan eventueel als individueel topic te plaatsen.

Ik zou het jammer vinden als alle topics verzamelnieuws worden die tot doel hebben bepaalde belangen te behartigen.

Nieuws behoort neutraal te zijn , het zou nieuws sec moeten zijn. En niet tot doel moeten hebben een positiefbeeld dan wel negatief beeld te creëren.

Als ik een topic zou plaatsen, “negatieve berichten uit de moslim wereld”, dan zou niemand het niet omstreden vinden en het belachelijk vinden.

Ik ben misschien een beetje principieel.

Fok nieuws heeft naar mijn mening tot doel sec het nieuws brengen en niet tot doel bepaalde groepen met opzet positief dan wel negatief in de picture te zetten.
pi_38723709
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 13:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Bedoeling van het topic staat in de OP
Voel jij een reden om een topic te openen over iets anders, kan je dat ook.
pi_38737889
Sp3c waarom maak je me afganen töpic dicht ?.

iedereen moet weten wat Nederlanders daar uitvreten
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38738721
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
Sp3c waarom maak je me afganen töpic dicht ?.

iedereen moet weten wat Nederlanders daar uitvreten
zoals sp3c het al aangaf, dat kan best in het lopende topic over NL strijdkrachten in Afghanistan.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_38738967
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:22 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

zoals sp3c het al aangaf, dat kan best in het lopende topic over NL strijdkrachten in Afghanistan.
oow
laat maar het is nu WK
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 11 juni 2006 @ 03:31:47 #231
89730 Drugshond
pi_38741575
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik voel me niet geroepen.

Zelf geef ik er de voorkeur aan elk nieuwsfeit per individueel geval op zijn waarde te schatten en dan eventueel als individueel topic te plaatsen.

Ik zou het jammer vinden als alle topics verzamelnieuws worden die tot doel hebben bepaalde belangen te behartigen.

Nieuws behoort neutraal te zijn , het zou nieuws sec moeten zijn. En niet tot doel moeten hebben een positiefbeeld dan wel negatief beeld te creëren.

Als ik een topic zou plaatsen, “negatieve berichten uit de moslim wereld”, dan zou niemand het niet omstreden vinden en het belachelijk vinden.

Ik ben misschien een beetje principieel.

Fok nieuws heeft naar mijn mening tot doel sec het nieuws brengen en niet tot doel bepaalde groepen met opzet positief dan wel negatief in de picture te zetten.
Ik denk precies hetzelfde. Als [GC] topic zou het kunnen. Maar niet als [NWS] topic.
Probleem is alleen dat [GC] vrijwel niet met centrale topics werkt.
Ik neig ook naar sluiten, en elk positief bericht afzonderlijk behandelen in NWS mits deze actueel is.
Ik kijk nog ff de kat uit de boom, kom hier morgen wel op terug.
pi_38743181
quote:
Op zondag 11 juni 2006 03:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik denk precies hetzelfde. Als [GC] topic zou het kunnen. Maar niet als [NWS] topic.
Probleem is alleen dat [GC] vrijwel niet met centrale topics werkt.
Ik neig ook naar sluiten, en elk positief bericht afzonderlijk behandelen in NWS mits deze actueel is.
Ik kijk nog ff de kat uit de boom, kom hier morgen wel op terug.
Je hebt liever 400 aparte topics die je moet controleren op moderatie die voor een doel dienen, dan een centraal topic?
  zondag 11 juni 2006 @ 11:09:30 #233
89730 Drugshond
pi_38744025
quote:
Op zondag 11 juni 2006 10:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt liever 400 aparte topics die je moet controleren op moderatie die voor een doel dienen, dan een centraal topic?
MJa.....
Omdat daarmee een topic beter in de diepte kan worden uitgewerkt.
[Prikbord] Opmerkelijk/Vaag/Grappig Nieuws was ook zo'n Centralisatie stap die net een brug te ver was. Na 4 mnd waren we nog steeds bezig met het eerste deeltje. Afzonderlijk had het veel meer views en reakties opgeleverd. Iran, Irak e.d. zijn wel valide Centrale topics omdat hier veel offside nieuwsberichten besproken worden. Deze min of meer centrale topics hebben hun plaatsje al gevonden (en lopen over het algemeen erg goed).
pi_38744062
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

MJa.....
Omdat daarmee een topic beter in de diepte kan worden uitgewerkt.
[Prikbord] Opmerkelijk/Vaag/Grappig Nieuws was ook zo'n Centralisatie stap die net een brug te ver was. Na 4 mnd waren we nog steeds bezig met het eerste deeltje. Afzonderlijk had het veel meer views en reakties opgeleverd. Iran, Irak e.d. zijn wel valide Centrale topics omdat hier veel offside nieuwsberichten besproken worden. Deze min of meer centrale topics hebben hun plaatsje al gevonden (en lopen over het algemeen erg goed).
Alhoewel er mensen aardig wat enthousiast waren over het topic, danwel een goed iniatief vonden, maar is goed, kijk maar wat je er mee doet.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:17:33 #235
89730 Drugshond
pi_38744188
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:11 schreef Triggershot het volgende:
Alhoewel er mensen aardig wat enthousiast waren over het topic, danwel een goed iniatief vonden, maar is goed, kijk maar wat je er mee doet.
Ik weet niet goed wat ik ermee ga doen. Ergens snap ik het topic wel. Kan er ook goed achterstaan als tegenwicht tegen die zovele bash-topics. Ik ga hem niet zomaar sluiten.... ik wacht ook nog op feedback van een aantal collega's achter de schermen. Want ik val hier min of meer in een spagaat van wat nu te doen.
pi_38744212
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik weet niet goed wat ik ermee ga doen. Ergens snap ik het topic wel. Kan er ook goed achterstaan als tegenwicht tegen die zovele bash-topics. Ik ga hem niet zomaar sluiten.... ik wacht ook nog op feedback van een aantal collega's achter de schermen. Want ik val hier min of meer in een spagaat van wat nu te doen.
hoor/merk het wel
  zondag 11 juni 2006 @ 11:19:09 #237
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38744230
quote:
Op zondag 11 juni 2006 11:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ik zou hem gewoon laten staan. het staat niet in de weg ofzo.
pi_38804651
Bij deze wil ik erodome even bedanken voor het volplempen van hond bijt acht dagen oude baby dood waardoor elke verdere discussie onmogelijk is geworden. .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_38805975
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bij deze wil ik erodome even bedanken voor het volplempen van hond bijt acht dagen oude baby dood waardoor elke verdere discussie onmogelijk is geworden. .
Hmm, ik zou alle reacties van erodome bij elkaar kunnen gooien, maar dat schiet ook niet echt op. Als je nog wat kwijt wilt kan je je een vervolg openen, zolang er een redelijke discussie loopt wordt het topic dan wel met rust gelaten.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_38811875
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Hmm, ik zou alle reacties van erodome bij elkaar kunnen gooien, maar dat schiet ook niet echt op. Als je nog wat kwijt wilt kan je je een vervolg openen, zolang er een redelijke discussie loopt wordt het topic dan wel met rust gelaten.
Mwoach, dat zou denk ik enkel een herhaling van zetten zijn.

Er zijn nou eenmaal mensen die achterdochtig tegenover honden staan, en hondenliefhebbers die met een schier evangelische drang vooral proberen te doen voorkomen dat het allemaal zo erg niet is.

Vond het enkel een beetje lomp van erodome.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:19:40 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38829791
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:26:10 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38830126
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:19 schreef popolon het volgende:
Streetracers rijden 3 weken oude baby dood.

Spreekt voor zich.
idd schandalig hoe mensen dat topic als lolletje zien.
  woensdag 14 juni 2006 @ 00:37:11 #244
89730 Drugshond
pi_38835741
mag ik even jullie aandacht richten op het volgende:

Open dir fok host kiddyporn! ?

Misschien dat het wat nut heeft bji overleg achter de schermen
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:03:55 #246
89730 Drugshond
pi_38836169
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:45 schreef Triggershot het volgende:
mag ik even jullie aandacht richten op het volgende:

Open dir fok host kiddyporn! ?

Misschien dat het wat nut heeft bji overleg achter de schermen
Dat overleg is al geweest achter de schermen (op hoog niveau zelfs).
Ik heb ook een reaktie achter gelaten. Om mijn zienswijze + resultaat van het overleg nog eens goed duidelijk te maken.
pi_38836197
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:03 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat overleg is al geweest achter de schermen (op hoog niveau zelfs).
Ik heb ook een reaktie achter gelaten. Om mijn zienswijze + resultaat van het overleg nog eens goed duidelijk te maken.
merci

Wat was eigenlijk reactie van de "oppercrew"?
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:09:34 #248
89730 Drugshond
pi_38836302
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:
merci

Dat sluiten geen optie was (topic was al onderweg). We zijn hier voor de users en niet voor onszelf
(self fulfilling prophecy).
Bekijk het gewoon even van de zijlijn aan. En als het topic levensvatbaar is, kunnen we altijd verder gaan denken.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:09:35 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38836303
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

merci

ik denk. "niet zeiken, jij hebt je eigen topic"
pi_38836325
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat sluiten geen optie was (topic was al onderweg). We zijn hier voor de users en niet voor onszelf
(self fulfilling prophecy).
Bekijk het gewoon even van de zijlijn aan. En als het topic levensvatbaar is, kunnen we altijd verder gaan denken.
Duidelijk thnx
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk. "niet zeiken, jij hebt je eigen topic"
Hehe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')