En papa Swets natuurlijk ook!quote:
quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:30 schreef Rixie het volgende:
Mooi Slaapmeisje ik gun het je van harte hopen dat het deze keer lukt.
Bedankt mallemeid
Jullie kennen mij, denk ik, nog wel alleen post nu onder een andere naam. Dit i.v.m bekenden op het forum die mij ontdekt hadden PK zegt jullie wel genoeg denk ik
quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:03 schreef leonieke het volgende:
Voor de anderen: zijn ICSI behandelingen de behandelingen die E.T. kreeg? (dan weet ik ongeveer wat het inhoudt)
Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen..quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ICSI is IVF met het verschil dat bij IVF zaad en eitjes bij elkaar gebracht worden maar op eigen kracht bevruchting plaats moet vinden. Bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd
jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen..)
Oke, ik zie het helemaal voor mij nuquote:Op woensdag 3 mei 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
[..]
jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)
bij IVF worden ei-cel en zaad bij elkaar in een schaaltje gedaan en moet de zaadcel zelf de bevruchting doen, bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd.
Bij allebei de behandelingen vind de bevruchting buiten het lichaam plaats in een lab
Ik heb ook wel eens gedacht.. het lukt nooit meer. En zie hier.. (wij hebben een dochter dmv ICSI die ruim 2 is en ik ben net een paar dagen zwanger van de tweede waar we twee ICSI-behandelingen voor hebben gehad).quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo
Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig maar gaat niet goed.
We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Daar hebben we er ook al 2 van gehad.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.
Hebben jullie eventueel een tip om de moed weer terug te krijgen?
Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
ik weet niet wat de slagingspercentages zijn, maar bij IVF bepaalt de 'natuur' welke zaadcel binnendringt bij de ei-cel (de sterkste wint) en bij ICSI kiest een arts/laborant een zaadje dat het meest geschikt geacht wordt. dat zou ook een zaadcel kunnen zijn die normaal gesproken geen kans zou maken, dus dat zou de slagingskans weer kunnen verkleinen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:
Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
ICSI heeft idd een iets hoger slagingspercentage dan IVF (ik meen IVF 20% en ICSI 24% oid).quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oke, ik zie het helemaal voor mij nu![]()
Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
Hoi Vanessa. Wij zitten inmiddels aan de 8 x IUI, 1 x IVF en 1 x cryo terugplaatsing en zijn lopen nu 2,5 jaar bij de fertiliteitsarts (bijna 4 jaar gestopt met de pil). Het is heel moeilijk om je te zeggen hoe je de moed erin kan houden. Het gaat met ups en downs en meestal als ik weer een behandeling start gaat het weer de positieve kant uit. Ik houd mezelf voor dat alles in het leven een betekenis heeft. Pas achteraf kunnen we zeggen wat het heeft opgeleverd. Het allermoeilijkste vind ik, is het feit dat je geen enkele zekerheid hebt dat je uiteindelijk beloond wordt voor alle moeite, ellende en verdriet. Aan het einde van de rit weet je niet of je wel/niet met een kindje beloond wordt. Ik neem aan dat jullie ook voor je eerste kindje gaan? Het enige wat ik je kan zeggen is heel veel sterkte in de dipjes en probeer in de tussenuit ook te genieten van je "gewone"leven. Ik heb zelf gemerkt dat het me enorm helpt door naast de MMM ook heel veel leuke dingen in mijn vrijetijd te doen. Gewoon omdat ik het waard ben en niet alleen als vrouw met vruchtbaarheidsproblemen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo
Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig maar gaat niet goed.
We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Daar hebben we er ook al 2 van gehad.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.
Hebben jullie eventueel een tip om de moed weer terug te krijgen?
Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
Wat toevallig,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:13 schreef Ticootje het volgende:
slaapmeis, wij duimen hier ook weer voor je!!
Trouwens een klein vraagje hier, in welke ziekenhuizen worden jullie behandeld?? en mijn belangrijkste vraag: wat vind je van het ziekenhuis. Wij gaan verder naar Voorburg Reinier de graaf ziekenhuis. Misschien heeft 1 van jullie daar al ervaring mee....
Ik heb 13 juni een intake gesprek. Dat vind ik dus nog best wel vlot. Dan gaan we denk ik praten over de kansen en mogelijkheden van IVF of ICSI. Ik heb al formulieren meegekregen om in te vullen. Bovendien zijn alle vooronderzoeken al gedaan, ik ben nu door de gyn doorverwezen voor IVF, dat maakt het een stuk makkelijker en sneller.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:03 schreef Mariposa het volgende:
Heel erg vaag ja
Weet je, ik voel me best 'schuldig' dat ik nu de tijd van die ferti-arts mis/ge-bruikt heb, terwijl er misschien wel genoeg mensen moeten wachten, en nu denk ik even heel sterk aan Ticootje.
Ticootje, als je wil kan ik wel even bij mijn buuv informeren wat voor wachttijd ze hadden. Ik geloof dat ze toen (bijna 2 jaar terug) vrij snel daar terecht konden.
Je kan ook rustig doorslikken dus de stopweek overslaan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:57 schreef minoes_ het volgende:
Rixie,als je aan de pil gaat,heb je toch evengoed een stopweek?Of heb je het al zo uitgerekend,dat het net gunstig valt?
Dan trouwen we tegelijkquote:Op donderdag 11 mei 2006 10:32 schreef Ticootje het volgende:
6 juni is mijn trouwdag!
Zooooo'n mooie datum om tequote:Op donderdag 11 mei 2006 10:32 schreef Ticootje het volgende:
Tajno, ik moet mijn andere gyn ook nog even bellen hoor. Ze moet alle papieren doorsturen, maar daar heb ik niet zo's haast bij. 13 juni is pas het intake gesprek. Trouwens ik heb nu wel iets belangrijkers aan mijn hoofd!! 6 juni is mijn trouwdag!
Jeetje wat toevallig!!! 6 juni is een hele gewilde datum!! Maar wat leuk dat jullie ook trouwen. (Toch niet ook in Leidschendam hequote:
Ach echt, ik he hele ruzies gehad waarbij ik dacht: "wat bedoel je nou" en dan bleek ik het op een dusdanig agressieve toon te zeggen dat de ander meteen van jetje ging..aha. Hormonen. Ik merk nu ik een maandje van de hormonen af was ik zoveel positever en energieker was dan nu....echt heeeeeeeel irri als je lang aan die shit moet om zwanger te geraken. Ik was ook echt verbaasd, omdat je ook wel een beetje aan je rare zelf gewend bent... "heeee ik kan weer dingen onthouden"quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:44 schreef Slaapmeisje het volgende:
Catootje fijn he die puberale buien. Waarschijnlijk kunnen jouw vriendlief en Slaapvriendje een hulpgroep opstarten voor alle partners van vrouwen in de MMM. Bij mij is het af en toe zo erg dat ik mezelf niet meer herken en ik vind mezelf ook veel leuker zonder hormormels. Heb je het zelf trouwens ook door dat je af en toe zo "anders" kan reageren? Soms heb ik het namelijk zelf niet eens door totdat ik er door mijn omgeving op gewezen wordt
E.T. nog maar 10 dagen sinds vandaag. Hou vol, je bent nu al een hele stap verder dan de wachtweken na de punctie. Die brug ben je al over, nu nog de volgende. Nog maar 10 dagen
Ik mag 19 mei pas testen dus ik zit nu op de helft zo'n beetje. Gelukkig zijn alle Pregnyl onderhoudsdosissen binnen en nu is het lekker genieten van het mooie weer
quote:
Dutchie, zoals Diaan73 al schriijft weet ik inderdaad wel dat E.T. zwanger is hoor (yippie!quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:15 schreef E.T. het volgende:
...
22 mei heb ik de echo trouwenswachten tot aan de echo vind ik net zo eng en frustrerend als die twee wachtweken na de punctie .. Nog maar 11 dagen
(hoe bedoel je, de dagen aftellen...)
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:53 schreef E.T. het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Gefeliciteerd!! Wat een geweldig nieuws!!
Zo stellig die post!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ga mijn uiterste best doen om een gedeelte van die eis in te willigen. Vanavond gaat de Pregnyl erin, woensdag IUI nummertje 8 omdat er toch twee prachtige follikels zijn overgebleven en dan twee weken later zal ik een posi test piesen
We gaan een positieve tijd tegemoet en in no time hebben we dit hele topic opgedoekt
SUPERNIEUWS!quote:
Mijn idee! Die tijd dat ik hier meelees, is Slaapmeisje voor mij een beetje het symbool van dit topic geworden, samen met anderen.quote:
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:13 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn idee! Die tijd dat ik hier meelees, is Slaapmeisje voor mij een beetje het symbool van dit topic geworden, samen met anderen.
Symbool voor het wachten, maar ook voor de moed, het optimisme en doorzettingsvermogen. Ik hoop dat dit ook als opsteker kan werken voor de anderen.
Wondertjes bestaan!![]()
dan neem ik dat breien wel van je overquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:47 schreef lady-wrb het volgende:
* lady-wrb pakt alvast de breipennen
shit, ik kan niet breien
* lady-wrb is handiger met een naaimachine en zet die standje bijquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:38 schreef just me het volgende:
[..]
dan neem ik dat breien wel van je over
Breien voor een slaapkindje doe ik graag
ik ben zo blij
![]()
quote:
Ik durf niet te piesen over een test omdat ik bang ben dat die negatief zal zijn. Het slaat helemaal nergens op natuurlijk want de bloeduitslag van de HCG was prima. Gisteren een echo gehad, vandaag een echo gehad en zondag weer eentje. Ik word behoorlijk verwend met echo's alleen is er nog niets op te zien behalve flink opgezette eierstokken en behoorlijke hoeveelheden vrij vocht in mijn buikholtes, maag enzo. Eerst dat maar eens onder controle zien te krijgen voordat ik me "gewoon" zwanger kan voelen. Nu is mijn buik en maag zo opgezet dat ik moeite heb met ademhalen. Het staat helemaal strak en ik lijk al wel 9 maanden zwanger. Dan kan ik wel vast wennenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:12 schreef Jonnetje het volgende:
En en en, hoe nu?
Ga je nog een test piesen alleen voor de leukigheid om te bewaren ofzo, en krijg je nu ook een echo of krijg je de 'gewone' termijnecho?
* Jonnetje] vind het zooo [afbeelding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heu, twee!? da's nog eens wat ze noemen inside information!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:45 schreef Loeder66 het volgende:
en gelijk twee is toch het mooiste wat er is.
Ik weet van niks hoor. Er waren inderdaad twee follikels ten tijde van de IUI, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allebei bevrucht zijn hoor. Het zou natuurlijk te prachtig voor woorden zijn, maar ik zou met 1 slaapkindje ook al helemaal in de wolken zijn hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:51 schreef bixister het volgende:
[..]
heu, twee!? da's nog eens wat ze noemen inside information!
maar ik wil best dubbeljompelen hoor.![]()
![]()
Ik geloof 4 weken + 2 dagen dutchie.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:51 schreef dutchie het volgende:
En dacht je hiervoor last te hebben van hormonale buien, bereid je maar vast voor.
Hoeveel weken ben je dan nu vandaag? (ben te lui om het uit te rekenen)
pakt wel de zoutstrooier er weer bijquote:Slaapmeisje: raakt in mei 2006 zwanger/feb 2006, tweeling, jongen & meisje
OMGquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
ik kon het niet laten, ik heb ff gezocht, hoop dat slaapmeisje het niet erg vind::
[..]
pakt wel de zoutstrooier er weer bij
In 2006 ikke niksquote:
jaja afschuiven op je zwangerschapquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
want ik ben nu al zo vaag als een kanarie
quote:
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
ik kon het niet laten, ik heb ff gezocht, hoop dat slaapmeisje het niet erg vind::
[..]
De eerste.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:27 schreef E.T. het volgende:
Wat balen vanessa..![]()
Van de hoeveelste poging waren dit cryo's?
Er zijn diverse verzekeringen die een andere grens aanhouden dan 12 weken (sommigen zelfs de grens van levenvatbaarheid).quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef Tajno het volgende:
* besefte me vandaag voor het eerst dat we de 12 weken voorbij zijn en wat er ook gebeurd nu dat we altijd nu weer 3 pogingen zouden mogen doen, maf dat je hoofd zo kan denken.....*
Jeetje dat klopt tot nu toe ook nog... nu nog afwachten of het inderdaad een tweeling zal zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
[..]
We hebben op dit moment niets meer in de vriezer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanessa wat ontzettend jammer dat je cryo poging niet is gelukt. Hoeveel hebben jullie er nu nog in de vriezer? Worden die eerst gebruikt voordat je verder gaat met de volgende poging?
Nee. Als je al een week gespoten hebt met een dosering gericht op 2 eicellen kun je niet ineens de dosering verhogen met de bedoeling er nog maar een paar bij te kweken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:20 schreef Ticootje het volgende:
Minoes, kan dat wel nu alsnog een IVF poging??
Zover ik het begreep is het niet vergoeden van de eerste behandeling ingetrokken, maar geldt de eigen bijdrage van ¤ 500,- vervolgens voor ALLE behandelingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gezegd is hier, dan maar dubbel
Ik hoorde net iets op de radio vandaag (?) besloten is dat die regels van het niet vergoeden van kunstmatige bevruchtingen weer in gaan trekken en dat er bij de eerste keer nog een eigen bijdrage is van 500 euro. Hoe of wat weet ik dus niet, dat moet maar even gegoogled worden
En daar zit, net als nu overigens, het risico.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:26 schreef poemojn het volgende:
Maar wel een verbetering tov nu toch? Pas als het 3 pogingen duurt ben je even duur uit.
De pest is alleen, je weet nooit hoeveel er bevruchten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:00 schreef poemojn het volgende:
Ik zou het zelf nog beter vinden als er sowieso niet meer eitjes bevrucht werden dan teruggeplaatst (hou niet zo van de vernietiging die anders plaatsvindt) en daar mag van mij wel een max aan zitten (kunnen artsen toch vantevoren in een protocol vastleggen?). Waarom is dat dan eigenlijk niet de gewoonte? Bij ingevroren embryo's is de kans dat het lukt toch ook maar heel klein?
Naast het feit dat voor MIJ als onderdeel van een ongewenst kinder'loos' paar de verspilling van zowel middelen als ook potentieel leven groter lijkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:46 schreef E.T. het volgende:
Praktisch gezien denk ik dus dat jouw idee niet haalbaar is.
Nee, voor mij is een eitje net zoveel potentieel leven als een bevrucht eitje. Ze hebben namelijk beiden niet meer dan de POTENTIE tot daadwerkelijk leven. Een bevrucht eitje zegt namelijk totaal niets over een zwangerschap.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:52 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik zie 'verspilling van potentieel leven' (dat dus niet een bevrucht eitje inhoudt) niet als erger dan een maand waarin je wel 'klust' (zoals dat hier genoemd wordt) maar zonder resultaat. Terwijl een embryo voor mij een echt mensje/kindje is, en vernietiging of (opzettelijk) verloren (laten) gaan daarvan dus veel zwaarder weegt (ethisch niet gewenst is). Dat is een onderscheid dat voor jou/jullie blijkbaar niet opgaat?
Gelukkig is het voor ons (nu) niet nodig, maar mocht het wel zo zijn dan zou ik denk ik alleen ivf in eigen cyclys als optie kunnen beschouwen ipv 'standaard' ivf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |