Zo stellig die post!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:26 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik ga mijn uiterste best doen om een gedeelte van die eis in te willigen. Vanavond gaat de Pregnyl erin, woensdag IUI nummertje 8 omdat er toch twee prachtige follikels zijn overgebleven en dan twee weken later zal ik een posi test piesen
We gaan een positieve tijd tegemoet en in no time hebben we dit hele topic opgedoekt
SUPERNIEUWS!quote:
Mijn idee! Die tijd dat ik hier meelees, is Slaapmeisje voor mij een beetje het symbool van dit topic geworden, samen met anderen.quote:
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:13 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Mijn idee! Die tijd dat ik hier meelees, is Slaapmeisje voor mij een beetje het symbool van dit topic geworden, samen met anderen.
Symbool voor het wachten, maar ook voor de moed, het optimisme en doorzettingsvermogen. Ik hoop dat dit ook als opsteker kan werken voor de anderen.
Wondertjes bestaan!![]()
dan neem ik dat breien wel van je overquote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:47 schreef lady-wrb het volgende:
* lady-wrb pakt alvast de breipennen
shit, ik kan niet breien
* lady-wrb is handiger met een naaimachine en zet die standje bijquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:38 schreef just me het volgende:
[..]
dan neem ik dat breien wel van je over
Breien voor een slaapkindje doe ik graag
ik ben zo blij
![]()
quote:
Ik durf niet te piesen over een test omdat ik bang ben dat die negatief zal zijn. Het slaat helemaal nergens op natuurlijk want de bloeduitslag van de HCG was prima. Gisteren een echo gehad, vandaag een echo gehad en zondag weer eentje. Ik word behoorlijk verwend met echo's alleen is er nog niets op te zien behalve flink opgezette eierstokken en behoorlijke hoeveelheden vrij vocht in mijn buikholtes, maag enzo. Eerst dat maar eens onder controle zien te krijgen voordat ik me "gewoon" zwanger kan voelen. Nu is mijn buik en maag zo opgezet dat ik moeite heb met ademhalen. Het staat helemaal strak en ik lijk al wel 9 maanden zwanger. Dan kan ik wel vast wennenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:12 schreef Jonnetje het volgende:
En en en, hoe nu?
Ga je nog een test piesen alleen voor de leukigheid om te bewaren ofzo, en krijg je nu ook een echo of krijg je de 'gewone' termijnecho?
* Jonnetje] vind het zooo [afbeelding![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
heu, twee!? da's nog eens wat ze noemen inside information!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:45 schreef Loeder66 het volgende:
en gelijk twee is toch het mooiste wat er is.
Ik weet van niks hoor. Er waren inderdaad twee follikels ten tijde van de IUI, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze allebei bevrucht zijn hoor. Het zou natuurlijk te prachtig voor woorden zijn, maar ik zou met 1 slaapkindje ook al helemaal in de wolken zijn hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:51 schreef bixister het volgende:
[..]
heu, twee!? da's nog eens wat ze noemen inside information!
maar ik wil best dubbeljompelen hoor.![]()
![]()
Ik geloof 4 weken + 2 dagen dutchie.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:51 schreef dutchie het volgende:
En dacht je hiervoor last te hebben van hormonale buien, bereid je maar vast voor.
Hoeveel weken ben je dan nu vandaag? (ben te lui om het uit te rekenen)
pakt wel de zoutstrooier er weer bijquote:Slaapmeisje: raakt in mei 2006 zwanger/feb 2006, tweeling, jongen & meisje
OMGquote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
ik kon het niet laten, ik heb ff gezocht, hoop dat slaapmeisje het niet erg vind::
[..]
pakt wel de zoutstrooier er weer bij
In 2006 ikke niksquote:
jaja afschuiven op je zwangerschapquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:11 schreef Slaapmeisje het volgende:
want ik ben nu al zo vaag als een kanarie
quote:
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
ik kon het niet laten, ik heb ff gezocht, hoop dat slaapmeisje het niet erg vind::
[..]
De eerste.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:27 schreef E.T. het volgende:
Wat balen vanessa..![]()
Van de hoeveelste poging waren dit cryo's?
Er zijn diverse verzekeringen die een andere grens aanhouden dan 12 weken (sommigen zelfs de grens van levenvatbaarheid).quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:35 schreef Tajno het volgende:
* besefte me vandaag voor het eerst dat we de 12 weken voorbij zijn en wat er ook gebeurd nu dat we altijd nu weer 3 pogingen zouden mogen doen, maf dat je hoofd zo kan denken.....*
Jeetje dat klopt tot nu toe ook nog... nu nog afwachten of het inderdaad een tweeling zal zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:18 schreef teigan het volgende:
[..]
We hebben op dit moment niets meer in de vriezer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanessa wat ontzettend jammer dat je cryo poging niet is gelukt. Hoeveel hebben jullie er nu nog in de vriezer? Worden die eerst gebruikt voordat je verder gaat met de volgende poging?
Nee. Als je al een week gespoten hebt met een dosering gericht op 2 eicellen kun je niet ineens de dosering verhogen met de bedoeling er nog maar een paar bij te kweken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:20 schreef Ticootje het volgende:
Minoes, kan dat wel nu alsnog een IVF poging??
Zover ik het begreep is het niet vergoeden van de eerste behandeling ingetrokken, maar geldt de eigen bijdrage van ¤ 500,- vervolgens voor ALLE behandelingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gezegd is hier, dan maar dubbel
Ik hoorde net iets op de radio vandaag (?) besloten is dat die regels van het niet vergoeden van kunstmatige bevruchtingen weer in gaan trekken en dat er bij de eerste keer nog een eigen bijdrage is van 500 euro. Hoe of wat weet ik dus niet, dat moet maar even gegoogled worden
En daar zit, net als nu overigens, het risico.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:26 schreef poemojn het volgende:
Maar wel een verbetering tov nu toch? Pas als het 3 pogingen duurt ben je even duur uit.
De pest is alleen, je weet nooit hoeveel er bevruchten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:00 schreef poemojn het volgende:
Ik zou het zelf nog beter vinden als er sowieso niet meer eitjes bevrucht werden dan teruggeplaatst (hou niet zo van de vernietiging die anders plaatsvindt) en daar mag van mij wel een max aan zitten (kunnen artsen toch vantevoren in een protocol vastleggen?). Waarom is dat dan eigenlijk niet de gewoonte? Bij ingevroren embryo's is de kans dat het lukt toch ook maar heel klein?
Naast het feit dat voor MIJ als onderdeel van een ongewenst kinder'loos' paar de verspilling van zowel middelen als ook potentieel leven groter lijkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:46 schreef E.T. het volgende:
Praktisch gezien denk ik dus dat jouw idee niet haalbaar is.
Nee, voor mij is een eitje net zoveel potentieel leven als een bevrucht eitje. Ze hebben namelijk beiden niet meer dan de POTENTIE tot daadwerkelijk leven. Een bevrucht eitje zegt namelijk totaal niets over een zwangerschap.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:52 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik zie 'verspilling van potentieel leven' (dat dus niet een bevrucht eitje inhoudt) niet als erger dan een maand waarin je wel 'klust' (zoals dat hier genoemd wordt) maar zonder resultaat. Terwijl een embryo voor mij een echt mensje/kindje is, en vernietiging of (opzettelijk) verloren (laten) gaan daarvan dus veel zwaarder weegt (ethisch niet gewenst is). Dat is een onderscheid dat voor jou/jullie blijkbaar niet opgaat?
Gelukkig is het voor ons (nu) niet nodig, maar mocht het wel zo zijn dan zou ik denk ik alleen ivf in eigen cyclys als optie kunnen beschouwen ipv 'standaard' ivf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |