We hebben op dit moment niets meer in de vriezer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:38 schreef Slaapmeisje het volgende:
Vanessa wat ontzettend jammer dat je cryo poging niet is gelukt. Hoeveel hebben jullie er nu nog in de vriezer? Worden die eerst gebruikt voordat je verder gaat met de volgende poging?
Nee. Als je al een week gespoten hebt met een dosering gericht op 2 eicellen kun je niet ineens de dosering verhogen met de bedoeling er nog maar een paar bij te kweken.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 09:20 schreef Ticootje het volgende:
Minoes, kan dat wel nu alsnog een IVF poging??
Zover ik het begreep is het niet vergoeden van de eerste behandeling ingetrokken, maar geldt de eigen bijdrage van ¤ 500,- vervolgens voor ALLE behandelingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:27 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al eerder gezegd is hier, dan maar dubbel
Ik hoorde net iets op de radio vandaag (?) besloten is dat die regels van het niet vergoeden van kunstmatige bevruchtingen weer in gaan trekken en dat er bij de eerste keer nog een eigen bijdrage is van 500 euro. Hoe of wat weet ik dus niet, dat moet maar even gegoogled worden
En daar zit, net als nu overigens, het risico.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:26 schreef poemojn het volgende:
Maar wel een verbetering tov nu toch? Pas als het 3 pogingen duurt ben je even duur uit.
De pest is alleen, je weet nooit hoeveel er bevruchten.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:00 schreef poemojn het volgende:
Ik zou het zelf nog beter vinden als er sowieso niet meer eitjes bevrucht werden dan teruggeplaatst (hou niet zo van de vernietiging die anders plaatsvindt) en daar mag van mij wel een max aan zitten (kunnen artsen toch vantevoren in een protocol vastleggen?). Waarom is dat dan eigenlijk niet de gewoonte? Bij ingevroren embryo's is de kans dat het lukt toch ook maar heel klein?
Naast het feit dat voor MIJ als onderdeel van een ongewenst kinder'loos' paar de verspilling van zowel middelen als ook potentieel leven groter lijkt.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:46 schreef E.T. het volgende:
Praktisch gezien denk ik dus dat jouw idee niet haalbaar is.
Nee, voor mij is een eitje net zoveel potentieel leven als een bevrucht eitje. Ze hebben namelijk beiden niet meer dan de POTENTIE tot daadwerkelijk leven. Een bevrucht eitje zegt namelijk totaal niets over een zwangerschap.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 22:52 schreef poemojn het volgende:
Tsja, ik zie 'verspilling van potentieel leven' (dat dus niet een bevrucht eitje inhoudt) niet als erger dan een maand waarin je wel 'klust' (zoals dat hier genoemd wordt) maar zonder resultaat. Terwijl een embryo voor mij een echt mensje/kindje is, en vernietiging of (opzettelijk) verloren (laten) gaan daarvan dus veel zwaarder weegt (ethisch niet gewenst is). Dat is een onderscheid dat voor jou/jullie blijkbaar niet opgaat?
Gelukkig is het voor ons (nu) niet nodig, maar mocht het wel zo zijn dan zou ik denk ik alleen ivf in eigen cyclys als optie kunnen beschouwen ipv 'standaard' ivf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |