quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:30 schreef Rixie het volgende:
Mooi Slaapmeisje ik gun het je van harte hopen dat het deze keer lukt.
Bedankt mallemeid
Jullie kennen mij, denk ik, nog wel alleen post nu onder een andere naam. Dit i.v.m bekenden op het forum die mij ontdekt hadden PK zegt jullie wel genoeg denk ik
quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:03 schreef leonieke het volgende:
Voor de anderen: zijn ICSI behandelingen de behandelingen die E.T. kreeg? (dan weet ik ongeveer wat het inhoudt)
Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen..quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ICSI is IVF met het verschil dat bij IVF zaad en eitjes bij elkaar gebracht worden maar op eigen kracht bevruchting plaats moet vinden. Bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd
jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen..)
Oke, ik zie het helemaal voor mij nuquote:Op woensdag 3 mei 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:
[..]
jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)
bij IVF worden ei-cel en zaad bij elkaar in een schaaltje gedaan en moet de zaadcel zelf de bevruchting doen, bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd.
Bij allebei de behandelingen vind de bevruchting buiten het lichaam plaats in een lab
Ik heb ook wel eens gedacht.. het lukt nooit meer. En zie hier.. (wij hebben een dochter dmv ICSI die ruim 2 is en ik ben net een paar dagen zwanger van de tweede waar we twee ICSI-behandelingen voor hebben gehad).quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo
Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig maar gaat niet goed.
We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Daar hebben we er ook al 2 van gehad.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.
Hebben jullie eventueel een tip om de moed weer terug te krijgen?
Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
ik weet niet wat de slagingspercentages zijn, maar bij IVF bepaalt de 'natuur' welke zaadcel binnendringt bij de ei-cel (de sterkste wint) en bij ICSI kiest een arts/laborant een zaadje dat het meest geschikt geacht wordt. dat zou ook een zaadcel kunnen zijn die normaal gesproken geen kans zou maken, dus dat zou de slagingskans weer kunnen verkleinen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:
Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
ICSI heeft idd een iets hoger slagingspercentage dan IVF (ik meen IVF 20% en ICSI 24% oid).quote:Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Oke, ik zie het helemaal voor mij nu![]()
Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
Hoi Vanessa. Wij zitten inmiddels aan de 8 x IUI, 1 x IVF en 1 x cryo terugplaatsing en zijn lopen nu 2,5 jaar bij de fertiliteitsarts (bijna 4 jaar gestopt met de pil). Het is heel moeilijk om je te zeggen hoe je de moed erin kan houden. Het gaat met ups en downs en meestal als ik weer een behandeling start gaat het weer de positieve kant uit. Ik houd mezelf voor dat alles in het leven een betekenis heeft. Pas achteraf kunnen we zeggen wat het heeft opgeleverd. Het allermoeilijkste vind ik, is het feit dat je geen enkele zekerheid hebt dat je uiteindelijk beloond wordt voor alle moeite, ellende en verdriet. Aan het einde van de rit weet je niet of je wel/niet met een kindje beloond wordt. Ik neem aan dat jullie ook voor je eerste kindje gaan? Het enige wat ik je kan zeggen is heel veel sterkte in de dipjes en probeer in de tussenuit ook te genieten van je "gewone"leven. Ik heb zelf gemerkt dat het me enorm helpt door naast de MMM ook heel veel leuke dingen in mijn vrijetijd te doen. Gewoon omdat ik het waard ben en niet alleen als vrouw met vruchtbaarheidsproblemen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo
Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig maar gaat niet goed.
We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Daar hebben we er ook al 2 van gehad.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.
Hebben jullie eventueel een tip om de moed weer terug te krijgen?
Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
Wat toevallig,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:13 schreef Ticootje het volgende:
slaapmeis, wij duimen hier ook weer voor je!!
Trouwens een klein vraagje hier, in welke ziekenhuizen worden jullie behandeld?? en mijn belangrijkste vraag: wat vind je van het ziekenhuis. Wij gaan verder naar Voorburg Reinier de graaf ziekenhuis. Misschien heeft 1 van jullie daar al ervaring mee....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |