abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:30:54 #51
140262 Rixie
28 juli 2006 was onze dag!
pi_37505923
Mooi Slaapmeisje ik gun het je van harte hopen dat het deze keer lukt.

Bedankt mallemeid

Jullie kennen mij, denk ik, nog wel alleen post nu onder een andere naam. Dit i.v.m bekenden op het forum die mij ontdekt hadden PK zegt jullie wel genoeg denk ik
Als lelijk zijn pijn deed, zou jij de hele dag huilen!
  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2006 @ 11:33:34 #52
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37506015
Natuurlijk kennen wij die afkorting
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:49:33 #53
1087 Merisse
broddeltante
pi_37506519
(pk)Rixie
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 3 mei 2006 @ 11:58:55 #54
140262 Rixie
28 juli 2006 was onze dag!
pi_37506791
Merisse
Als lelijk zijn pijn deed, zou jij de hele dag huilen!
  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2006 @ 12:14:52 #55
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37507228
Grouphug
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:17:19 #56
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_37507297
Zwemmen, zwemmen

Go, Go Go

woensdag 3 mei 2006 @ 12:19:06 #57
26341 Mariposa
Telt af...
pi_37507353
Hahaha Wat een geweldig plaatje Rottdogg

Zwemmers, doe je best
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:19:23 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37507364
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 11:30 schreef Rixie het volgende:
Mooi Slaapmeisje ik gun het je van harte hopen dat het deze keer lukt.

Bedankt mallemeid

Jullie kennen mij, denk ik, nog wel alleen post nu onder een andere naam. Dit i.v.m bekenden op het forum die mij ontdekt hadden PK zegt jullie wel genoeg denk ik

Vanwaar de andere nick?
Als het verder toch niet geheim hoeft te blijven?
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:19:43 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37507371
Slaapmeisje!
  woensdag 3 mei 2006 @ 12:30:29 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37507701
slaapzaadjes

Hoi Rixie! Veel succes in de MMM
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37508381
En nu gaan we de komende weken kijken wie het winnetje zaadje word in de race van 10 miljoen.
Rafaelle denkt dat ze heel wat is door Idols te winnen van 11000 kandidaten, maar hou dit slaapzaadje in de gaten

Slaapmeisje
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_37516416
Hallo

Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig maar gaat niet goed.
We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Daar hebben we er ook al 2 van gehad.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.

Hebben jullie eventueel een tip om de moed weer terug te krijgen?
Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
pi_37518534
Hallo Vanessa

Als ik soms zie hoe de verschillende vrouwen elkaar hier oppeppen, dan denk ik dat het misschien wel 'tof' kan zijn om hier soms jouw ding kwijt te raken. Chapeau hoor hoe ze hier omgaan met de problemen!

Voor de anderen: zijn ICSI behandelingen de behandelingen die E.T. kreeg? (dan weet ik ongeveer wat het inhoudt )

Ik wil jou alleszins een korf vol goede moed sturen, Vanessa. Maar wel om te delen met jouw vriend hoor
pi_37518594
Slaapmeisje ik ga duimen duimen duimen duimen duimen duimen duimen duimen duimen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 3 mei 2006 @ 19:05:17 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37518605
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:03 schreef leonieke het volgende:
Voor de anderen: zijn ICSI behandelingen de behandelingen die E.T. kreeg? (dan weet ik ongeveer wat het inhoudt )

ICSI is IVF met het verschil dat bij IVF zaad en eitjes bij elkaar gebracht worden maar op eigen kracht bevruchting plaats moet vinden. Bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd
pi_37518640
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ICSI is IVF met het verschil dat bij IVF zaad en eitjes bij elkaar gebracht worden maar op eigen kracht bevruchting plaats moet vinden. Bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd
Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen.. )
pi_37518689
En ik lees helemaal over het nieuws van Slaapmeisje

veel succes voor jou en slaapvriendje
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:20:28 #68
3011 E.T.
pi_37521060
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 19:06 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dus de eicel wordt niet uit het lichaam gehaald? (om het ff plastisch te zeggen.. )
jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)
bij IVF worden ei-cel en zaad bij elkaar in een schaaltje gedaan en moet de zaadcel zelf de bevruchting doen, bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd.

Bij allebei de behandelingen vind de bevruchting buiten het lichaam plaats in een lab
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_37521166
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:20 schreef E.T. het volgende:

[..]

jawel (helaas, zou ik bijna zeggen)
bij IVF worden ei-cel en zaad bij elkaar in een schaaltje gedaan en moet de zaadcel zelf de bevruchting doen, bij ICSI wordt de zaadcel in de eicel geinjecteerd.

Bij allebei de behandelingen vind de bevruchting buiten het lichaam plaats in een lab
Oke, ik zie het helemaal voor mij nu
Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
  woensdag 3 mei 2006 @ 20:23:32 #70
3011 E.T.
pi_37521196
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo

We lopen nu ook al 1,5 jaar bij een gyneacoloog en hebben al IUI behandelingen gehad en zijn nu bezig met ICSI behandelingen.
Nu is mijn grootste probleem dat ik de moet kwijt raak. En mijn vriend ook een beetje.

Want elke keer naar het ziekenhuis heen en weer klepperen word je op gegeven moment ook niet echt vrolijk van.
Ik heb ook wel eens gedacht.. het lukt nooit meer. En zie hier.. (wij hebben een dochter dmv ICSI die ruim 2 is en ik ben net een paar dagen zwanger van de tweede waar we twee ICSI-behandelingen voor hebben gehad).

Nou scheelde het bij mij natuurlijk in de laatste ronden enorm dat er hier al een ICSI-wondertje rondliep, dat maakt alles wat makkelijker. Maar toch, als ik naar Saskia keek en besefte dat er met ICSI zulke geweldige kindjes gemaakt konden worden, werd ik ook weer gesterkt om toch weer die volgende spuit te zetten.

Heel veel succes!
pi_37536893
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:

Maar het lijkt dan toch alsof er bij ICSI hogere slagingskansen zijn of heb ik het nu zo verkeerd voor?
ik weet niet wat de slagingspercentages zijn, maar bij IVF bepaalt de 'natuur' welke zaadcel binnendringt bij de ei-cel (de sterkste wint) en bij ICSI kiest een arts/laborant een zaadje dat het meest geschikt geacht wordt. dat zou ook een zaadcel kunnen zijn die normaal gesproken geen kans zou maken, dus dat zou de slagingskans weer kunnen verkleinen.

ET, hoe voel je je?

Vanessa, lijkt me ook otnzettend zwaar hoor, kan me goed voorstellen dat je de moed af en toe verliest. heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel heel veel succes wensen!!
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:36:08 #72
3011 E.T.
pi_37541305
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 20:22 schreef leonieke het volgende:

[..]

Oke, ik zie het helemaal voor mij nu
ICSI heeft idd een iets hoger slagingspercentage dan IVF (ik meen IVF 20% en ICSI 24% oid).

Bix, ik sterf duizend doden per dag ongeveer Ik heb continue het idee dat ik mega-ongesteld ben geworden en zit dus 300x per dag op het toilet om dat te controleren. En die krampen zijn af en toe dusdanig heftig dat 't wel weeen lijken. Maar ja, dat kan van alles betekenen. Ik kan niet wachten tot we de echo hebben over 2,5 week...
pi_37542647
Sterkte met 't wachten ET!
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2006 @ 13:18:02 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37542692
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:35 schreef vanessa24 het volgende:
Hallo

Hoi Vanessa. Wij zitten inmiddels aan de 8 x IUI, 1 x IVF en 1 x cryo terugplaatsing en zijn lopen nu 2,5 jaar bij de fertiliteitsarts (bijna 4 jaar gestopt met de pil). Het is heel moeilijk om je te zeggen hoe je de moed erin kan houden. Het gaat met ups en downs en meestal als ik weer een behandeling start gaat het weer de positieve kant uit. Ik houd mezelf voor dat alles in het leven een betekenis heeft. Pas achteraf kunnen we zeggen wat het heeft opgeleverd. Het allermoeilijkste vind ik, is het feit dat je geen enkele zekerheid hebt dat je uiteindelijk beloond wordt voor alle moeite, ellende en verdriet. Aan het einde van de rit weet je niet of je wel/niet met een kindje beloond wordt. Ik neem aan dat jullie ook voor je eerste kindje gaan? Het enige wat ik je kan zeggen is heel veel sterkte in de dipjes en probeer in de tussenuit ook te genieten van je "gewone"leven. Ik heb zelf gemerkt dat het me enorm helpt door naast de MMM ook heel veel leuke dingen in mijn vrijetijd te doen. Gewoon omdat ik het waard ben en niet alleen als vrouw met vruchtbaarheidsproblemen.
pi_37543394
Welkom aan de beide nieuwe dames...helaas voor jullie ook al het Grote Wachten!

Slaapzaadjes, ik kan jullie wel naar het juiste adres kijken!!!!! GOGOGO!! ET, we doen niet aan miskramen....ik kom er trouwens aan hoor, maar dat duurt nog een kleine twee maanden, aan de andere dames even de voorrang om voor te piepen...alhoewel, voorpiepen: Er lopen hier nog een paar meisjes een kind achter, willen die effe een tandje harder (lees, twee kindjes) lopen!!! Oooohhh, laten we tweelingen maken!!!! Ik gun het ons zooo erg... (en ET: wij kunnen bevestigen dat kindjes die met zulke zorg gebrouwen zijn het mooiste en beste en leukste en liefste zijn van allemaal!!!!)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_37549050
Bedankt iedereen voor de steun en opbeurende woorden.
Ik kreeg vandaag te horen dat ik dinsdag weer terug moet naar het ziekenhuis voor een terugplaatsing.
Dus dan begint het wachten weer en net als wat ET zegt elke dag weer naar de WC lopen en kijken.
en ET heeeeel veel succes.
Een miskraam moet je niet aan doen.
Dat kennen we niet.
Zelf al wel een paar gehad maar dat mag niet hoor
pi_37581561
ET en Swets! Ga ik eventjes weg en wat zie ik hier staan! Gefeliciteerd een prachtig broertje of zusje in de maak voor Saskia!!

Slaapvriendjes zaadjes die op weg gaan naar de 2 eitjes die van Slaapmeisje zijn! Ook mega en hopelijk over een heel kleine 2 weekjes weer 2 streepjes erbij!

Vanessa; wij zijn vooral de pogingen doorgekomen door ons vooral iedere keer te focussen op de goeie berichten. Telkens hebben we toch embryo's gehad (op de eerste keer OHSS na dan) en elke keer mochten we er wat laten terugplaatsen. En hoe raar het mss ook klinkt we hebben telkens geprobeerd ons vast te houden aan de percentages. Ok poging 1 niet geslaagt; niet zo raar want er is maar 20% kans......hop op naar poging 2 etc enz.
Heel veel succes met jullie onstane mooie embryo's en hopelijk mogen jullie de streepjes gaan volgen naar Z&G! Veel moed en geluk gewenst!
pi_37583097
ET & Swets van harte

Rixie
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_37666764
helleu, vandaag gesprek met de arts gehad en ze denkt dat de vermiste eieierstok in verband met de vermiste nier staat...alleen heeft ze geen enkel idee over hoe en wat. Mijn broer heeft een plek onder in zijn rug die net op tijd dicht is gegaan en dat was anders echt een open ruggetje gewesst, nu vraag ik me af of het met elkaar in verband kan staan
DANYEL EN THIJS
  maandag 8 mei 2006 @ 19:40:42 #80
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_37667031
Ik heb vandaag telefoontje gehad van de gyn.... ik heb afgelopen cyclus weer een goede eisprong gehad en zit nu al op dag 33... nog geen ongi te zien. Ik heb de gyn nog gevraagd hoe lang normaal gesproken een cyclus duurt bij vrouwen die Clomid gebruiken en hij zegt dat het normaal gesproken een cyclus van 28 tot 30 dagen is.

E.T. had ik jou eigenlijk al gefeliciteerd? Zo nee... alsnog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap
Make love, not war ☮
pi_37667243
heu!!! Testen dan, wat doe je hier dan nog
DANYEL EN THIJS
  maandag 8 mei 2006 @ 19:48:09 #82
3011 E.T.
pi_37667336
doet maar testen hoor Diaan Wij willen best weten of het wel of niet raak is

C'toot, tis wel een beetje wazig idd. zitten de vermiste eierstok en de vermiste nier aan dezelfde kant? (geen idee of het relevant is of niet, maar ik vroeg 't me zo maar af).. Ook geen idee of het met een bijna-open-rug te maken kan hebben. Wel weer gedoe zeg Je moet gewoon weer zwanger worden
pi_37667492
ik ga gewooooon zwanger worden, over een maandje Ik heb er zin an! Maar de nier is op een andere plek kwijt dan de stok, dus dat is weeeeeeeer verwarrend (en aan dezelfde kant zou dus heeeel relevant zijn..)
DANYEL EN THIJS
  maandag 8 mei 2006 @ 20:09:02 #84
114177 Diaan73
pi_37668207
Ik heb met BF afgesproken om eind van deze week te testen.... mede omdat ik al vaker teleurgesteld ben geweest en daarbij ... ik vind testen gewoon verdomde eng

Maar Catootje.. helemaal vergeten, wat een gedoe zeg met je vermiste eierstok en nier. het is allemaal erg verwarrend en vreemd dat ze het niet eerder hebben opgemerkt toen je zwanger was van je eerste. HOpelijk voor jou een zwangerschap volgende maand
Make love, not war ☮
  maandag 8 mei 2006 @ 22:32:58 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37674120
Zie nu pas dat dit topic al die tijd 'deel 8' heette ipv '18'.
Stond ineens zo gek in het lijstje.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 07:06:12 #86
114177 Diaan73
pi_37681134
ik zie net met naar de wc gaan, dat ik ongi ben geworden. In tegenstelling tot wat de gyn zegt, denkt mn lichaam er toch anders over en geeft me een cyclus van 33 dagen ipv 28 tot 30 dagen wat een eigenwijs lichaam bah. Nieuwe NOD volgt nog...... Op naar ronde 3 met clomid.
Make love, not war ☮
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:19:46 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37681525
Hè bah Diaan , da's niet leuk.

Hoe is het met Minoes en Slaapmeisje en en en enz?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:23:45 #88
24188 Belana
kloon van belana
pi_37681566
he wat jammer Diaan
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:25:17 #89
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_37681582
ET en SWETS!!!!!
ik ben echt helemaal happy, jeetje
doei
  dinsdag 9 mei 2006 @ 08:57:39 #90
3011 E.T.
pi_37681912
Bol beep! tnx

Diaan, wat een teleurstelling is dat zeg
pi_37681933
He Diaan, wat balen zeg.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 09:18:33 #92
114177 Diaan73
pi_37682239
Ik ben op het moment ook wel even sipjes, maar het zal straks wel overgaan.... bedankt voor jullie lieve woorden
Make love, not war ☮
pi_37682385
Catootje wat een bijzonder lichaam heb je toch! Op naar volgende maand en een minstens net zo bijzonder babytje.

Diaan pfff lichamen en voor de mal houden *zucht*. Succes en op naar die volgende ronde hopelijk lukt het dan wel.
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2006 @ 09:47:43 #94
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_37682845
Ach nee Diaan toch
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:13:39 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_37691236
slaapmeis, wij duimen hier ook weer voor je!!

Trouwens een klein vraagje hier, in welke ziekenhuizen worden jullie behandeld?? en mijn belangrijkste vraag: wat vind je van het ziekenhuis. Wij gaan verder naar Voorburg Reinier de graaf ziekenhuis. Misschien heeft 1 van jullie daar al ervaring mee....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 15:22:01 #96
26341 Mariposa
Telt af...
pi_37691421
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 15:13 schreef Ticootje het volgende:
slaapmeis, wij duimen hier ook weer voor je!!

Trouwens een klein vraagje hier, in welke ziekenhuizen worden jullie behandeld?? en mijn belangrijkste vraag: wat vind je van het ziekenhuis. Wij gaan verder naar Voorburg Reinier de graaf ziekenhuis. Misschien heeft 1 van jullie daar al ervaring mee....
Wat toevallig,

Mijn buuv is daar geweest, en is daar geloof ik wel tevreden over. Ze zei net dat ze daar een erg hoog slagingspercentage hebben en dat ze goed bekend staan. Bij hun was het de 2e keer raak.

Hoe ik daar zo op kom, ik had vanmiddag die afspraak in Dijkzigt en het daar net met mijn buuv over gehad . Wat blijkt, is er een afspraak op de fertiliteitspoli geboekt en dus niet in dat advies spreekuur . We snapten al niet waarom persé in geschreven moest worden. Maar ik had wel het gevoel dat het niet goed zat. We kwamen bij dokter Schipper terecht. ET, bij jullie wellicht bekend?

Nu hebben we een afspraak volgende week vrijdag, gelukkig hadden we dan al vrij, maar vervelend is het wel.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:34:16 #97
3011 E.T.
pi_37697531
Is idd wel stom Mariposa
Dr. Schipper zegt me zo niks, maar aangezien je tijdens een behandeling geen 'vaste' arts hebt (ze wisselen de diverse werkzaamheden af, de ene dag heeft A echo-spreekuur, de volgende dag B en zo ook met de puncties e.d.) zou het best kunnen dat ik hem/haar wel eens gezien heb. Er zijn er niet zo veel die ik bij naam ken eigenlijk

ticootje, ik zat dus in het Dijkzigt in Rotterdam (heet nu Erasmus MC). Was er eigenlijk wel tevreden over. Ondanks dat ik het hele team wel gezien heb, toch niet het gevoel dat je een nummer bent. Voldoende persoonlijke aandacht en kennis van je dossier en hoe je in de behandeling staat.
(en twee zwangerschappen op drie puncties tellen natuurlijk ook een heel stuk mee in de beoordeling; dat lijkt me niet meer dan logisch dat dat onbewust meetelt)
pi_37698057
Diaan.......balen zeg. echt wel balen hoor...

Mariposa, wat vaaaaag!!

Hier heb ik een dochter die volgende week door de kno-arts gezien gaat worden en hoogstwaarschijnlijk ook onder het mes moet (he, gezellig: in hetzelfde ziekenhuis als mams!) ...ik zit in het noorden, in het Martiniziekenhuis. Ik hoor hele slechte verhalen over het academisch in Grunnen, maar over Martini....nah, better the devil you know geloof ik...ik weet het niet.
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:09:27 #99
3011 E.T.
pi_37698124
Waarom moet Danielle onder het mes??
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:13:42 #100
4282 Catootje
*stilte*
pi_37698183
amandelen...in ieder geval de neusamandelen verwacht de dokter.
DANYEL EN THIJS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')