abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37305377
Laatste post van mij:
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:30 schreef Kleintje het volgende:
Wat is er op FOT gebeurd???
Waarom is de sfeer zo beneden peil, waarom mis ik zo ontzettend veel oude stamgasten???
Mensen....leven....etc. etc. etc.
quote:
Erg jammer.
Heb het gevoel dat er een hoop hielen worden gelikt, een hoop bruine armen zijn en ik krijg een erg kliekerig gevoel..
Leg eens uit
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_37305438
er wordt tegenwoordig naar mijn idee erg veel gewezen. Dat heeft die en die gedaan.
Verder ontstaan er vriendschappen. Dat is niet erg en niet te voorkomen, maar het ligt er af en toe te dik op dat ze het altijd met elkaar eens zijn.

En dan heb je nog het politiek correcte groepje...
  woensdag 26 april 2006 @ 11:06:07 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37305816
De sjieu is er wel een beetje uit jah

kijk nou naar het wedstrijdtopic, toen ik hier net kwam leefde de wedstrijd veel meer volgens mij.
Maar dat is niet het enige, ik weet alleen niet precies wat er nu anders is als toen. Toen waren er ook de ellenlange discussies over maximale breedtes, photoshop wel of niet etc.etc.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_37307542
Het ontgaat me een beetje. Ik zie niemand wijzen, en die vriendschappen is imho iets van alle tijden, en ik heb nou niet echt de indruk dat die vriendschappen leiden tot ander postgedrag oid.

En het is nou eenmaal de ene keer wat drukker in de SC dan de andere keer. Om voor mezelf te spreken: ik heb het nu effe druk en dan besteed ik mijn beetje Fok-tijd liever aan showcases dan aan slowchat.

Ik heb niet de indruk dat er dingen anders zijn dan anders, maar ms heb ik een blinde vlek hoor.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37308965
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:06 schreef Puckzzz het volgende:
De sjieu is er wel een beetje uit jah

kijk nou naar het wedstrijdtopic, toen ik hier net kwam leefde de wedstrijd veel meer volgens mij.
Maar dat is niet het enige, ik weet alleen niet precies wat er nu anders is als toen. Toen waren er ook de ellenlange discussies over maximale breedtes, photoshop wel of niet etc.etc.
Ik denk dat dat aan het onderwerp ligt. Het ene is meer toegankelijker dan de andere...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  woensdag 26 april 2006 @ 13:15:47 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37309061
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:12 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Ik denk dat dat aan het onderwerp ligt. Het ene is meer toegankelijker dan de andere...
Ja 'Verleiding' was veel laagdrempeliger
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 26 april 2006 @ 13:20:53 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37309243
Ik herken me in ieder geval niet in termen als "hielen likken" en "bruine armen halen". Wel in het kliekerige. Ik merk dat er mensen wegblijven. Van een aantal weet ik de reden, die is me verteld. Maar die mensen mogen dat hier zelf melden, als ze daar behoefte aan hebben. In de fok-mailbox blijft het stil, en hier loopt het ook niet erg storm, dus het zal wel meevallen.

Gisteravond en vannacht hebben Subhuman en ik in de SC een baggerstroom gestopt, met het bekende resultaat. Ik denk dat de relatieve rust van vandaag daar mee te maken heeft.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37312110
Is er nog overleg geweest tussen de mods over het centraliseren, taggen en categoriseren van de centrale fototopics?
  woensdag 26 april 2006 @ 14:58:25 #9
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37312266
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:53 schreef Werewolf het volgende:
Is er nog overleg geweest tussen de mods over het centraliseren, taggen en categoriseren van de centrale fototopics?
Jep. En we hebben een aardig idee ook. We moeten alleen de tijd nog even vinden om het goed in te voeren. In het heel kort komt het er op neer dat we één centraal topic sticky maken waarin steeds alle actuele centrale topics zetten. Meer binnenkort.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 26 april 2006 @ 14:59:39 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37312308
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:58 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Jep. En we hebben een aardig idee ook. We moeten alleen de tijd nog even vinden om het goed in te voeren. In het heel kort komt het er op neer dat we één centraal topic sticky maken waarin steeds alle actuele centrale topics zetten. Meer binnenkort.
Net zoiets als in DIG?

is wel een goed idee ja
pi_37312406
pi_37317028
quote:
Op woensdag 26 april 2006 10:52 schreef Kleintje het volgende:
er wordt tegenwoordig naar mijn idee erg veel gewezen. Dat heeft die en die gedaan.
Verder ontstaan er vriendschappen. Dat is niet erg en niet te voorkomen, maar het ligt er af en toe te dik op dat ze het altijd met elkaar eens zijn.

En dan heb je nog het politiek correcte groepje...
Welkom in FOT...
pi_37317503
quote:
Op woensdag 26 april 2006 13:20 schreef RonaldV het volgende:
Ik herken me in ieder geval niet in termen als "hielen likken" en "bruine armen halen". Wel in het kliekerige. Ik merk dat er mensen wegblijven. Van een aantal weet ik de reden, die is me verteld. Maar die mensen mogen dat hier zelf melden, als ze daar behoefte aan hebben. In de fok-mailbox blijft het stil, en hier loopt het ook niet erg storm, dus het zal wel meevallen.

Gisteravond en vannacht hebben Subhuman en ik in de SC een baggerstroom gestopt, met het bekende resultaat. Ik denk dat de relatieve rust van vandaag daar mee te maken heeft.
Frukte op eem forum komt en gaat altijd in golven. Dat is denk ik een van de dingen die je moet onthouden. Verder voor mij persoonlijk boeit het off topic gedoe me niet zo dus ik kom niet veel in de SC. Maar verder zie ik hier geen problemen hoor.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
  woensdag 26 april 2006 @ 21:41:40 #14
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_37325609
Gebruikt iemand nog wel eens de fotoresizer uit de FAQ?

Ik krijg van meerdere kanten te horen dat 'ie niet meer werkt (users die een foto voor de wedstrijd willen verkleinen bijvoorbeeld) en ook ik krijg er met de beste wil van de wereld geen foto meer uit van 550 pixels breed. Ik heb het bij verschillende foto's met verschillende resolutie's geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze melding:
quote:
De foto is niet verkleind omdat hij al minder dan 550 pixels breed was. Je kunt hem dus zo al posten!
Is er iemand bij wie het nog wel lukt of is 'ie gewoon stuk?
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 26 april 2006 @ 22:08:22 #15
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_37326806
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:41 schreef Offy het volgende:
Gebruikt iemand nog wel eens de fotoresizer uit de FAQ?

Ik krijg van meerdere kanten te horen dat 'ie niet meer werkt (users die een foto voor de wedstrijd willen verkleinen bijvoorbeeld) en ook ik krijg er met de beste wil van de wereld geen foto meer uit van 550 pixels breed. Ik heb het bij verschillende foto's met verschillende resolutie's geprobeerd, maar ik krijg elke keer deze melding:
[..]

Is er iemand bij wie het nog wel lukt of is 'ie gewoon stuk?
Hij lijkt echt stuk te zijn. net even met een foto van 1944*2592 getest en hij zegt in firefox en in IE dat hij al kleiner is dan 550. Terwijl acdsee toch echt weet te melden dat er niks veranderd is aan de omvang.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 23:05:07 #16
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37329318
Ik zal het linkje even uitzetten. Mocht iemand iets vergelijkbaars (en werkend graag ) weten, ik hou me aanbevolen.
- Privacy Matters
  woensdag 26 april 2006 @ 23:16:47 #17
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_37329701
RonaldV iets in deze trend?

http://www.foto-service.nl/resize/start.asp

Er zitten wel een paar nadelen aan je hebt meer opties wat voor verwarring zorgen kan en de foto mag niet groter zijn dan 2mb.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  FOK!fotograaf woensdag 26 april 2006 @ 23:35:38 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_37330401
Uit het prupke topic: [showcase] prupke portretjes
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:09 schreef RonaldV het volgende:
Ergste beledigingen verwijderd. De rest -alhoewel onkies verwoord- zal ik door de vingers zien als goedbedoelde kritiek. Rest het feit dat de FOT FAQ duidelijk aangeeft dat kritiek op een model niet gewenst is. En zeker niet zoals initieel verwoord door SHE.

Wat jullie elders posten over users en foto-modellen moeten jullie weten, in FOT wordt het niet gewaardeerd. We proberen hier als amateurs foto's te maken, en de ongezouten kritiek die je op andere plekken kwijt kunt kun je hier niet kwijt. Live with it.
Ik ben er vóór om de FAQ wat te herzien. Zoals Gizz in het topic al opmerkt: het model is onderdeel van de foto. Het belangrijkste onderdeel van een portret/modelfoto zelfs. Wáárom mag daar dan niets over worden gezegt? Met het model wil je iets zeggen, iets uitdrukken, iets vertellen of iig wat overbrengen! Jou ding als fotograaf moet er in naarvoren komen. Die overige foto's mogen zoals de FAQ zegt in US.

Hoe er gereageerd wordt op prupke topic is misschien idd wat hard. Maar ik had van BB en prupke misschien wat meer proffesionaliteit verwacht om daar beter mee om te gaan. (Jaja, blabla dit is een amateurenforum enzo... dat weet ik).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 26 april 2006 @ 23:36:20 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37330420
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:16 schreef CocaColaLight het volgende:
RonaldV iets in deze trend?

http://www.foto-service.nl/resize/start.asp

Er zitten wel een paar nadelen aan je hebt meer opties wat voor verwarring zorgen kan en de foto mag niet groter zijn dan 2mb.
Het is in ieder geval iets Dank je wel!
- Privacy Matters
  woensdag 26 april 2006 @ 23:38:35 #20
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37330481
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:35 schreef Xilantof het volgende:
Uit het prupke topic:http://forum.fok.nl/topic/848526
[..]

Ik ben er vóór om de FAQ wat te herzien. Zoals Gizz in het topic al opmerkt: het model is onderdeel van de foto. Het belangrijkste onderdeel van een portret/modelfoto zelfs. Wáárom mag daar dan niets over worden gezegt? Met het model wil je iets zeggen, iets uitdrukken, iets vertellen of iig wat overbrengen! Jou ding als fotograaf moet er in naarvoren komen. Die overige foto's mogen zoals de FAQ zegt in US.

Hoe er gereageerd wordt op prupke topic is misschien idd wat hard. Maar ik had van BB en prupke misschien wat meer proffesionaliteit verwacht om daar beter mee om te gaan. (Jaja, blabla dit is een amateurenforum enzo... dat weet ik).
Eens. Vandaar dat ik ook niet alles heb verwijderd. Het probleem is alleen dat grenzen steeds verder worden opgerekt. Dus de tekst hou ik liever zoals hij is, just in case. Maar hij zal meestal niet zo letterlijk worden opgepakt als hij daar staat.
- Privacy Matters
pi_37337311
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:35 schreef Xilantof het volgende:
Uit het prupke topic: [showcase] prupke portretjes
[..]

Zoals Gizz in het topic al opmerkt: het model is onderdeel van de foto. Het belangrijkste onderdeel van een portret/modelfoto zelfs. Wáárom mag daar dan niets over worden gezegt? Met het model wil je iets zeggen, iets uitdrukken, iets vertellen of iig wat overbrengen! Jou ding als fotograaf moet er in naarvoren komen.
Datr hangt ervan af. Soms heb je een idee, thema, whatever en zoek je daar een model bij. In dat geval klopt bovenstaande bewering. Soms wil je ook gewoon een model zo mooi mogelijk op de plaat zetten. Dan gaat het dus niet om het uiterlijk van het model zelf, maar hoe je dat neerzet. Dan nog kun je opmerkingen hebben over de styling, de visagie, de poses en de uitdrukkingen, maar of het model van zichzelf aantrekkelijk is of niet, doet niet ter zake.

Het eigenlijke punt is hier imho hoe sommige mensen hun kritiek verwoorden. Dat heeft niets met fotografie, styling of visagie te maken, dat is gewoon een kwestie van fatsoen en elementaire beleefdheidsvormen. Als mensen over die schreef gaan, kun je van de aangesprokene ook niet meer verwachten dat hij/zij daar professioneel mee omgaat. Onbeleefd is onbeleefd, punt.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_37340792
Wat ik aan deze discussie wil toevoegen is dat het mij niet altijd duidelijk is in hoeverre iemand een showcase post om kritiek te ontvangen of om de foto's gewoon te delen met de rest. Ik ben ervoor dat degene die de showcase post expliciet zegt of hij/zij kritiek wil, en op welke punten.

Wat betreft het model ben ik het eens met Vliegvrager. Beetje respect mag wel verwacht worden. Gebeurt dat niet dan delete de mod die posts gewoon. Waarom zou je nog showcasen als je model de grond in wordt gezeken. Of als je foto's worden afgekraakt wanneer je niet expliciet om kritiek vraagt.

Het gaat erom hoe het model in beeld is gebracht, en niet hoe hij/zij van nature is. Daar kan alleen een plastisch chirurg wat aan veranderen. Ik vind daarom dat de kritiek die gericht was op prupke gericht had moeten zijn op de fotograaf en dan in de vorm: "hoe had hij haar flatterender op de foto kunnen zetten".
pi_37341021
Je mag best iets over het model zeggen vind ik. Maar niet een model afkraken op dingen waar hij/zij niets aan kan doen.
Ik weet dat ik grote oren heb...maar kan ik daar iets aan doen? nee

zoals er gister commentaar is gegeven is het op een manier dat je dus laat blijken dat je absoluut geen respect hebt voor mensen.
Je zegt toch ook niet tegen iemand met een hazelip of een verbrand gezicht dat die persoon lelijk is?
Althans ik doe zoiets niet.
Als je een model niet mooi op de foto vind staan om wat voor reden dan ook (ivm de flaporen of een te grote neus of whatever) probeer dan een suggestie te geven van hoe het model beter op de foto kan staan. Daar kan je als model wat mee en als fotograaf zijnde ook.

@ xilantof : ik wil best professioneel proberen te reageren (proberen iig). Maar dat van gister is gewoon getroll naar mij toe en daar ben ik gewoon weg niet van gedient.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 27 april 2006 @ 12:37:29 #24
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37341148
Dat is dan ook wat ik heb geprobeerd te zeggen Prup, plus een aantal tips t.o.v. visagie.
pi_37341505
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
Dat is dan ook wat ik heb geprobeerd te zeggen Prup, plus een aantal tips t.o.v. visagie.
Weet ik en dat waardeer ik ook omdat ik er iets mee kan.
Ik had het over de andere negatieve (imo) posts
  donderdag 27 april 2006 @ 14:40:48 #26
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37344989
quote:
Op donderdag 27 april 2006 12:32 schreef prupke het volgende:
Je mag best iets over het model zeggen vind ik. Maar niet een model afkraken op dingen waar hij/zij niets aan kan doen.
Ik weet dat ik grote oren heb...maar kan ik daar iets aan doen? nee

zoals er gister commentaar is gegeven is het op een manier dat je dus laat blijken dat je absoluut geen respect hebt voor mensen.
Je zegt toch ook niet tegen iemand met een hazelip of een verbrand gezicht dat die persoon lelijk is?
Althans ik doe zoiets niet.
Als je een model niet mooi op de foto vind staan om wat voor reden dan ook (ivm de flaporen of een te grote neus of whatever) probeer dan een suggestie te geven van hoe het model beter op de foto kan staan. Daar kan je als model wat mee en als fotograaf zijnde ook.

@ xilantof : ik wil best professioneel proberen te reageren (proberen iig). Maar dat van gister is gewoon getroll naar mij toe en daar ben ik gewoon weg niet van gedient.
Ach mens, doe niet zo schijnheilig, want ik heb je zelf ook wel eens aardig bitchy uit de hoek zien komen hier hoor...en dan nu de vermoorde onschuld uithangen..boehoe..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 27 april 2006 @ 15:06:50 #27
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37345801
Als je jezelf zo geweldig vind Vivi, waarom ga jij dan niet een keertje voor de camera van BB staan. Kunnen we gelijk kijken of het door zijn fotografische kunsten komt of door Prup. Imo zijn een aantal foto's van Prup namelijk iets minder mooi omdat BB haar beter vanuit een ander standpunt had kunnen fotograferen.
Of zit je liever zwaar opgemaakt voor je webcam?
pi_37346389
Puckzzz, F6
Mijn DeviantART gallery
,
pi_37354724
quote:
Op donderdag 27 april 2006 14:40 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ach mens, doe niet zo schijnheilig, want ik heb je zelf ook wel eens aardig bitchy uit de hoek zien komen hier hoor...en dan nu de vermoorde onschuld uithangen..boehoe..
Ja vivi je hebt gelijk vivi !
daag vivi
  donderdag 27 april 2006 @ 20:08:25 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37355896
Dames, in US is het de gewoonte om elkaar verbaal af te maken. Hier niet. Jullie zijn allebei slimmer dan de ander, en nu weer fijn posten in het subforum waar je dat normaal gesproken ook doet, ja? Hier is het nu afgelopen!
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 april 2006 @ 21:37:47 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37358860
Er word hier Ik heb vandaag mooie foto gemaakt (deeltje vier) weer aardig afgekletst
ok t gaat over foto's maar daar is dat topic niet voor bedoeld, lijkt me
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 27 april 2006 @ 21:43:31 #32
79550 Ymke
your ghost
pi_37359042
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:37 schreef Ynske het volgende:
Er word hier Ik heb vandaag mooie foto gemaakt (deeltje vier) weer aardig afgekletst
ok t gaat over foto's maar daar is dat topic niet voor bedoeld, lijkt me
Vind ik ook hoor , zijn ze helemaal gek om een beetje over de fotos te praten.........
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 april 2006 @ 21:47:01 #33
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37359137
quote:
Op donderdag 27 april 2006 21:43 schreef Ymke het volgende:

[..]

Vind ik ook hoor , zijn ze helemaal gek om een beetje over de fotos te praten.........
daar gaat t niet om
het is een topic om foto's te showen wat al vaker aangegeven is
als je verbeteringen etc wilt daar is het help verbeteren topic voor
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 27 april 2006 @ 21:49:11 #34
79550 Ymke
your ghost
pi_37359203
Maak je niet zo druk joh , je hoeft toch niet zo voor politieagent te spelen , dit doen ze fout , daar overtreden ze de regels .............
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 27 april 2006 @ 21:54:02 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37359353
Beetje feedback in dat topic kan best. Posters willen tenslotte best weten wat anderen van foto's vinden. Ik vind dit een prima verhouding tussen tekst en foto's.
- Privacy Matters
pi_37425229
Ik heb dit topic geschopt: [Foto's maken] in donkere ruimte met verlicht.... maar zie nu dat ik misschien beter in Concert-fotografie (2) had kunnen plaatsen. Ik heb mn post nu maar ook in dat tweede topic gezet, maar misschien moet die eerste dan weg ofzo?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 30 april 2006 @ 14:05:51 #37
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37425610
- Privacy Matters
  zondag 30 april 2006 @ 17:07:03 #38
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37429802
quote:
Op zondag 30 april 2006 16:59 schreef Toeps het volgende:
Sub, dat kan wel zijn, maar breng die kritiek dan ook op een vriendelijke toon. Dat vind ik bij Hassan niet het geval.
Ik zie steeds meer showcases verzanden in een welles-nietes verhaal over wat de ene wel mooi vindt en de andere niet. Daar kom je nooit uit, over smaak valt niet te twisten. Mocht je het commentaar te onvriendelijk vinden, zeg dat dan gewoon en ga niet in de tegenaanval, of vraag foto's die je kan affikken.
  zondag 30 april 2006 @ 17:11:22 #39
127142 Muk
nu met extra pulp
pi_37429893
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:07 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Ik zie steeds meer showcases verzanden in een welles-nietes verhaal over wat de ene wel mooi vindt en de andere niet. Daar kom je nooit uit, over smaak valt niet te twisten. Mocht je het commentaar te onvriendelijk vinden, zeg dat dan gewoon en ga niet in de tegenaanval, of vraag foto's die je kan affikken.
ik vraag niet naar foto's om ze af te fikken, maar ik heb wel zo iets van: als je op dat niveau kritiek wilt leveren, en jezelf boven de rest stellen alsof je de weisheid in pacht hebt, mag je wel even laten zien dat je ook daadwerkelijk meer verstand van zaken hebt... en dan nog mag het op een vriendelijkere toon. dus.
Op zondag 1 maart 2009 19:55 schreef EchnaDarr het volgende:
En als ik weer heel erg eerlijk ben weet ik niet of ik het nog wel zo prettig vind als hij hier mod blijft. En dan druk ik me nog zacht uit.
  zondag 30 april 2006 @ 17:21:28 #40
3744 Kleintje
op en top!
pi_37430119
Ik vind het zo jammer dat jij alleen maar politieagent speelt op het forum en nooit je eigen mening geeft Sub
  zondag 30 april 2006 @ 17:28:53 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37430267
Even voor de duidelijkheid van alle gebruikers, maar in het bijzonder Hassanjassan:

FOT pretendeert niet dat we een semi-professioneel fotoforum zijn. In tegendeel zelfs: FOT zit eerder aan de onderkant dan aan de top. Dat betekent dat de fotografen hier beperkt zijn in alles, varierend van apparatuur tot onderwerpen. Zoals geheel terecht opgemerkt werd: een fotograaf moet het doen met wat hem aangeboden wordt aan modellen, en als dat betekent dat je een model hebt met wat steviger poporties, dan moet je daar het beste van maken. Maar het betekent niet dat je het model alleen nog maar zo kunt fotograferen als het modebeeld ons voorschrijft. In tegendeel: ik zie een model liever zoals ze is (zij het wel op zijn voordeligst), dan zoals sommige mensen denken dat een model er uit zou moeten zien.

De waarheid van alledag is nog steeds dat topmodellen zeer dun gezaaid zijn, en dat vrouwen er eerder uitzien zoals Kleintje.
- Privacy Matters
  zondag 30 april 2006 @ 17:30:53 #42
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37430306
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:21 schreef Kleintje het volgende:
Ik vind het zo jammer dat jij alleen maar politieagent speelt op het forum en nooit je eigen mening geeft Sub
Misschien moet je eens wat beter opletten, ik geef vaak genoeg mijn mening over foto's.
  zondag 30 april 2006 @ 17:31:14 #43
3744 Kleintje
op en top!
pi_37430314
nog een extra aanvulling op de post van RonaldV...
Daarbij is het ook nog eens zo dat er maar weinig modellen hier rondlopen die erotisch/gewaagd/sexy en naakt op de foto willen.
Dus als een fotograaf een idee heeft voor zo'n sessie dan is ie erg beperkt in zijn keuze voor het model...
  zondag 30 april 2006 @ 17:32:14 #44
40714 Subhuman
Televised confession
pi_37430335
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:11 schreef Muk het volgende:

[..]

ik vraag niet naar foto's om ze af te fikken, maar ik heb wel zo iets van: als je op dat niveau kritiek wilt leveren, en jezelf boven de rest stellen alsof je de weisheid in pacht hebt, mag je wel even laten zien dat je ook daadwerkelijk meer verstand van zaken hebt... en dan nog mag het op een vriendelijkere toon. dus.
Dat het op een vriendelijkere toon mag ben ik helemaal met je eens, maar ik vind het zo goedkoop om, als iemand een mening over je foto's heeft die je niet bevalt, gelijk naar zijn of haar foto's te vragen zodat die even flink afgefikt kunnen worden. Voor de rest zie ik in steeds meer showcases ellenlange discussies ontstaan waar nooit een eind aan komt, en die de sfeer in dergelijke topics alleen maar verzieken.
pi_37431510
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:32 schreef Subhuman het volgende:

[..]

Dat het op een vriendelijkere toon mag ben ik helemaal met je eens, maar ik vind het zo goedkoop om, als iemand een mening over je foto's heeft die je niet bevalt, gelijk naar zijn of haar foto's te vragen zodat die even flink afgefikt kunnen worden. Voor de rest zie ik in steeds meer showcases ellenlange discussies ontstaan waar nooit een eind aan komt, en die de sfeer in dergelijke topics alleen maar verzieken.
Ja ok, die toon zal ik aanpassen dan, dat is niet het punt, maar ik gaf alleen maar aan dat de fotgraaf het model niet op haar allerchamrmanst heeft gefotografeerd, dat zij zo'n figuur heeft kan ik zij niks aan doen en dat is ook helemaal niet het punt van kritiek, ik wilde aangeven dat de fotograaf andere truukjes kan toepassen om het toch goed te krijgen, maar men probeert het meteen op de persoonlijke toer en ja dan ga ik terugbijten natuurlijk.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 30 april 2006 @ 18:27:22 #46
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37431578
kan iemand dit even verwijderen? Fotowedstrijd April Discussietopic
het is niet leuk dat er een tussenstand gegeven word

thnx
Today is life -

Dale Carnegie
pi_37431610
quote:
Op zondag 30 april 2006 17:28 schreef RonaldV het volgende:
Even voor de duidelijkheid van alle gebruikers, maar in het bijzonder Hassanjassan:
* hassanjassan meldt zich..
quote:
FOT pretendeert niet dat we een semi-professioneel fotoforum zijn. In tegendeel zelfs: FOT zit eerder aan de onderkant dan aan de top. Dat betekent dat de fotografen hier beperkt zijn in alles, varierend van apparatuur tot onderwerpen. Zoals geheel terecht opgemerkt werd: een fotograaf moet het doen met wat hem aangeboden wordt aan modellen, en als dat betekent dat je een model hebt met wat steviger poporties, dan moet je daar het beste van maken. Maar het betekent niet dat je het model alleen nog maar zo kunt fotograferen als het modebeeld ons voorschrijft. In tegendeel: ik zie een model liever zoals ze is (zij het wel op zijn voordeligst), dan zoals sommige mensen denken dat een model er uit zou moeten zien.
Als je mijn kritiek goed leest zeg ik nergens dat kleintje geen model is of niet als zodanig gezien mag worden, ik zeg dat de fotgraaf haar armen dikkig op de foto heeft gezet en dat met een paar simpele technieken dit verhuld, dan wel beter op de foto's gezet kan worden, ik hoop dat dit duidelijk is. Dit commentaar zal ik nl. ook geven als iemand een kale kop of een onderkin oid oncharmant op de foto heeft gezet.Je zegt notabene zelf ook dat je een model het liefst op het voordeligst ziet, binnen de mogelijkheden die je hebt.
quote:
De waarheid van alledag is nog steeds dat topmodellen zeer dun gezaaid zijn, en dat vrouwen er eerder uitzien zoals Kleintje.
Kleintje ziet er nog veel beter uit dan menig model dat ik zie, dus daar ligt het niet aan, wat ik al tig keer duidelijk probeer te maken, ik bekritiseer de fotograaf op het oncharmant vastleggen van het model, dus niet het model zelf, ik herhaal, de FOTO is niet zo mooi, over het model heb ik geen waardeoordeel, dat heb ik nooit gegeven ook....
  zondag 30 april 2006 @ 18:48:48 #48
3744 Kleintje
op en top!
pi_37431958
Hassan, ik zag het ook niet als kritiek hoor.
Ik ben tevreden over mezelf. Kan altijd slechter of beter en smaken verschillen.

En je hebt gelijk, t.o.v. mijn rug lijken mijn armen daar echt huge.
Ik weet dat het irl ook zo is, maar het komt niet mooi over op zo'n foto...
pi_37432661
quote:
Op zondag 30 april 2006 18:48 schreef Kleintje het volgende:
Hassan, ik zag het ook niet als kritiek hoor.
Ik ben tevreden over mezelf. Kan altijd slechter of beter en smaken verschillen.

En je hebt gelijk, t.o.v. mijn rug lijken mijn armen daar echt huge.
Ik weet dat het irl ook zo is, maar het komt niet mooi over op zo'n foto...
Nee, maar het is zo leuk dat meteen bakken stront over me heen worden gegooid als ik effe een keertje precies de spijker op z'n kop sla, terwijl jij en ik het er gewoon over eens zijn. En tevreden zijn over jezelf moet gewoon altijd, anders kom je praktisch nergens.
  zondag 30 april 2006 @ 19:19:12 #50
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37432748
quote:
Op zondag 30 april 2006 19:14 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nee, maar het is zo leuk dat meteen bakken stront over me heen worden gegooid als ik effe een keertje precies de spijker op z'n kop sla, terwijl jij en ik het er gewoon over eens zijn. En tevreden zijn over jezelf moet gewoon altijd, anders kom je praktisch nergens.
Ik dee nog niet eens een plasje hoor... Ik heb Kleintje vaak genoeg op de foto gezet, en ik vind dit zeer acceptabele foto's. Tot jij er over begon viel het me niet eens op.
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')