abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 april 2006 @ 21:50:27 #1
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_37259630
afgelopen zondag maar weer eens wat zitten spelen.

zitten een aantal best leuke foto's tussen.

hier dus een deel van het resultaat.

zoals sommige al hebben gelezen ben ik er achter gekomen dat mijn schermen niet goed zijn van kleur, dus er kan een wat gele zweem zitten over een paar foto's (weet ik , nog geen zin om optelossen. hoop dat ik een mooie kleurcorrectie kan m aken/vinden om alle foto's in 1 keer door PS te trekken en dat ze dan goed zijn)

spelen met bellenblaas
1

2

mooie oogjes
3

met of zonder kleur
4

5

en een laatste voor deze OP.
6

toch nog een productieve zondag geworden

[ Bericht 4% gewijzigd door blackbully op 24-04-2006 23:31:11 (nu met nummers) ]
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_37259798
Die eerste foto
  maandag 24 april 2006 @ 23:25:52 #3
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_37264294
Je mag ze nummeren hoor Maar leuke foto's
#1 is erg leuk.
#2 lijkt niet echt scherp
#4 is een beetje uitgebeten bij haar oor.
de laatste doet me niet echt veel. Alsof ze droogoefenen haarwassen aan het doen is.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_37265319
dit zijn mijn favorieten :

7

8 en beetje fuzzy
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 25 april 2006 @ 00:12:53 #5
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_37266223
my 2 cents:

1: Leuk effect met die zeepbel.
2: Naar mijn smaak hadden de kleuren iets "warmer" gemogen.
3: De titel zegt het helemaal.
4 /5 Zelf zou ik gaan voor met kleur.
6: Lijkt erop alsof je een inspectie foto neemt om te kunnen kijken of er luis zit

En een klein ding terzijde, de kleur oogschaduw is niet echt wat.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 01:22:11 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_37300987
ok ff mijn reactie

foto 1: die had je beter niet kunnen plaatsen, vind hem niet charmant alhoewel het idee leuk is, maar dan kan de uitvoerinng wel een stuk beter

foto 2: leuk perspectief alleen die ontzettende zwarte streep onder je oog stoort

foto 3: mooi, zou alleen zorgen dat er geen dubbele lichtpuntjes in je ogen zit, dat leidt een beetje af

foto 4: een zuinig mondje, voor de rest een prima plaat

foto 5: goeie plaat

foto 6: idem, iets te licht op de arm en hand verder wel apart
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_37303305
1. Ga ik wel een eindje met Re mee. De bellen staan er mooi op (ms ietsje te veel verscherpt), maar de glimlach komt niet helemaal lekker uit de verf. En ik vind de kleuren niet echt lekker.

2. Leuk. Aparte compo, blik is leuk, had bovenin iets ruimer (of juist een stuk krapper) gemogen.

3. Foto's van alleen ogen (of alleen wat voor onderdeel dan ook) doen me niets, sorry.

4. Ik vind de blik niet echt sterk, en de plooien in het doek erachter storen me. Wel een lekker contrastrijke foto.

5. Netjes, afgezien van die plooien.

6. Bepaald geen alledaagse modelfoto. Door de vlakverdeling heeft ie wel wat. Hier storen de plooien in de achtergrond niet

7. niet mijn ding, ik word er een beefje bang van. Wel mooie uitsnede en lekker scherpe plaat.

8. Blik is leuk hier, de bewerking spreekt me niet zo aan. Door de uitgebeten plekken verliest de foto te veel detail.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37303842
Ik vind de eerste met die zeepbellen ook niet helemeaal lekker overkomen, die bel op haar mond maakt het niet echt charmant..
De tweede vind ik leuker, alleen is de achtergrond daar zo grijs/grauwig, dat is wel een beetje jammer, maar verder leuke foto.
De derde en de vijfde vind ik wel mooi (#5 doet het ook in kleur lekker ). De vierde vind ik iets minder, de blik is een beetje staarderig, misschien zou het mooier zijn als je hem veel strakker bijsnijdt.
De laatste tenslotte vind ik echt de mooiste van de serie Erg leuke foto. Misschien de volgende keer speldjes o.i.d. vasthouden zodat er echt iets met het haar gedaan wordt
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 26 april 2006 @ 18:33:20 #9
68154 blackbully
pi_37318665
foto 6 is dus het bijwerken van het haar. Prupke was alles in model aan het duwen en ik kon het niet laten om ook dat vast te leggen.

wel leuk om tezien dat sommige normale handelingen er als nep uit lijken te zien als er een foto genomen word.

thanx voor commentaren. (altijd makkelijk als je aandachts puntjes krijgt om naar te kijken, op een gegeven moment zie je het zelf niet meer)
[/quote]
  woensdag 26 april 2006 @ 18:34:11 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37318688
<dergelijk commentaar is niet gewenst in FOT, kijk nog eens in de FAQ>

maarrr, eerlijk is eerlijk...prima fotograaf

[ Bericht 27% gewijzigd door RonaldV op 26-04-2006 23:14:15 (beledigende post) ]
pi_37320262
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:34 schreef SHE het volgende:
<edit>
Nog even afgezien van dat ik het niet met je eens ben: dit soort opmerkingen maak je niet.... simpele kwestie van fatsoen hebben....

[ Bericht 7% gewijzigd door RonaldV op 26-04-2006 23:14:52 ]
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  FOK!fotograaf woensdag 26 april 2006 @ 19:36:49 #12
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_37320580
Ik vind de achtergrond nogal storend bij 4,5 en 6....
De kreukels vind ik niet echt netjes... 6 vind ik ook niet echt een charmante pose trouwens
Krijg het idee dat ze wild een spin aan het wegslaan is ofzo, die op haar hoofd is los gelaten
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 26 april 2006 @ 19:43:09 #13
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_37320850
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:28 schreef diedrick het volgende:

[..]

Nog even afgezien van dat ik het niet met je eens ben: dit soort opmerkingen maak je niet.... simpele kwestie van fatsoen hebben....
Ik vind het wel fatsoenlijk om je mening te uiten. En niet alleen maar & omdat ze wel eens een tiet post.
  woensdag 26 april 2006 @ 19:45:25 #14
68154 blackbully
pi_37320929
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:43 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vind het wel fatsoenlijk om je mening te uiten. En niet alleen maar & omdat ze wel eens een tiet post.
binnen fot gaat het om de foto niet om het model wat er opstaat.
het model om haar uiterlijk afkraken is dus 1 van de dingen die niet mogen binnen fot

je reactie is dus niet geheel terecht hier binnen fot (past wel weer binnen us, maar daar gaat het dan ook weer om het model en niet om het fotografisch aspect)
[/quote]
pi_37321897
Vind het altijd zo'n gezeur dat je niks over het model mag zeggen..

Het model is gewoon onderdeel van de foto. De keuze van je model is net zo belangrijk als je camera beheersen, snappen hoe je een technisch goede foto maakt, een goede styling, mooi licht, sterk concept, visagie etc.
Ik zeg dus niet dat er in dit geval iets mis is met het model, maar de algemene 'regel' dat je niks mag zeggen over het model maar wel over alle andere aspecten van een foto vind ik de plank helemaal mis slaan.
  woensdag 26 april 2006 @ 20:13:17 #16
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37322073
Ja kijk, het is inderdaad niet zo aardig van me, maar ik meen elk woord.

Je talent voor fotografie is duidelijk aanwezig. Je bijna angstaanjagende adoratie voor propje , natuurlijk helemaal jouw zaak. Maar laten we eerlijk zijn, het is esthetisch gezien niet echt een heel slimme keuze. Ook heb je haar op foto 1, haar nog lelijker gepresenteerd dan ze is. De techniek met de bellen is superleuk, de invalshoek van de foto ook....alleen haar oren hebben het formaatje dumbo en ze kijkt als een josti door die bel.
Ook de styling is mijns inziens niet helemaal jofel ( doet ze dat zelf? )
De kleurkeuze van de oogmake up is helemaal verkeerd en de methodiek ook. Ze heeft al van die kleine oogjes en die heeft ze nu nog kleiner geverfd. De rode lippestift is totaal de verkleerde kleur rood ( prupke KAN helemaal geen rood hebben ) en het haar opsteken is voor haar een absolute no no.

Het is goed bedoeld kritiek...ik was in de eerste post alleen mijn goede bedoeling vergeten.
pi_37322116
ff bovenstaande lezen ...
  woensdag 26 april 2006 @ 20:14:58 #18
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37322145
Oh...en een pincetje door de wenkbrauw is ook geen overbodige luxe, zal meteen haar kleine ogen iets vergroten en de oogopslag wat helderder maken.
  woensdag 26 april 2006 @ 20:21:14 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37322404
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:14 schreef prupke het volgende:

ff bovenstaande lezen ...
Ik weet het goed gemaakt; ik ben best bereid je een keer te stylen ; make upje en alles .

Je lijkt me een uitdaging
pi_37323092
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:13 schreef SHE het volgende:

Je talent voor fotografie is duidelijk aanwezig. Je bijna angstaanjagende adoratie voor propje , natuurlijk helemaal jouw zaak. Maar laten we eerlijk zijn, het is esthetisch gezien niet echt een heel slimme keuze. Ook heb je haar op foto 1, haar nog lelijker gepresenteerd dan ze is. De techniek met de bellen is superleuk, de invalshoek van de foto ook....alleen haar oren hebben het formaatje dumbo en ze kijkt als een josti door die bel.
De kleurkeuze van de oogmake up is helemaal verkeerd en de methodiek ook. Ze heeft al van die kleine oogjes en die heeft ze nu nog kleiner geverfd. De rode lippestift is totaal de verkleerde kleur rood ( prupke KAN helemaal geen rood hebben ) en het haar opsteken is voor haar een absolute no no.

Het is goed bedoeld kritiek...ik was in de eerste post alleen mijn goede bedoeling vergeten.
Je weet dat dit een amateur gebeuren is ? Niet alle middelen zijn aanwezig en dmv expirimenteren proberen wij er iets van te maken.

De make up heb ik zelf aan gebracht en ik roep nergens dat het helemaal perfect is. Mag ik wel even vermelden dat de visagiste die ik ken toch erg trots op me was dat ik netjes op gemaakt was.

Dat je het leuk vind om in dit geval mij af te schilderen als een debiel kijkende josti met flaporen die daar boven op ook nog lelijk is vind ik toch echt nergens over gaan. Maar ja dat is dan mijn mening

Ps : je geeft geen goedbedoelde kritiek btw (want daar had ik nog wat van kunnen leren en van je bovenstaande verhaal kan ik niets mee )
  woensdag 26 april 2006 @ 21:17:51 #21
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_37324587
quote:

Kan best goed bedoelt zijn maar het lijkt een beetje op de spreekwoordelijke olifant in een porseleinwinkel zoals jij het weet te verwoorden.

Dat je haar niet mooi vindt das jouw mening maar de manier waarop je dat weet te brengen en een beetje lomp.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 21:18:30 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_37324608
Ik heb ook nergens beweerd dat ik enige vorm van tact bezit
  woensdag 26 april 2006 @ 22:44:14 #23
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37328431
quote:

.

Ik ben het er wel mee eens btw, die kleur lippenstift alleen al: die is veel te donker als je al smalle (geen) lippen hebt...een glossje bijvoorbeeld geeft al wat meer volume en wat minder het effect van een luchtsleuf. En ogen zijn niet per definitie mooi omdat ze van dichtbij worden gefotografeerd imho. Ook de craquelé vind ik wat minder charmant. Maar idd, leuk idee, met die zeepbellen <edit belediging>

[ Bericht 7% gewijzigd door RonaldV op 26-04-2006 23:26:08 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_37329035
quote:

<edit>Stuk tekst verwijderd</edit> Het is gewoon lelijk, de make-up, de expressie, het klopt gewoon niet. Blackbully, het idee is wel leuk, maar het had zeker veel beter gekund, met iemand anders.

[ Bericht 7% gewijzigd door RonaldV op 26-04-2006 23:25:31 ]
  woensdag 26 april 2006 @ 23:09:20 #25
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37329458
Ergste beledigingen verwijderd. De rest -alhoewel onkies verwoord- zal ik door de vingers zien als goedbedoelde kritiek. Rest het feit dat de FOT FAQ duidelijk aangeeft dat kritiek op een model niet gewenst is. En zeker niet zoals initieel verwoord door SHE.

Wat jullie elders posten over users en foto-modellen moeten jullie weten, in FOT wordt het niet gewaardeerd. We proberen hier als amateurs foto's te maken, en de ongezouten kritiek die je op andere plekken kwijt kunt kun je hier niet kwijt. Live with it.

[ Bericht 95% gewijzigd door RonaldV op 26-04-2006 23:23:18 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37335992
Men ow men, ik durf mijn mening niet eens meer te geven.

Het idee

Je geeft zelf al aan dat je kleuren zijn.
Dan snap ik dus niet dat je ze plaatst.
Heb dan nog die paar minuten, uren, dagen geduld en post ze pas als ze oke zijn.

Foto 1: idee is leuk, uitvoering vind ik verre van mooi.
Was anders gaan staan zodat je alleen een oog door de bel had gezien.
Dit geeft, sorry voor de bewoording, inderdaad een josti idee.
Daarnaast had ik nog wat rimpels op het voorhoofd weggeshopt.

Foto 2: Leuke foto, zonde van die rimpels op het voorhoofd en de donkere vlek naast haar oog.

Foto 3: leuke foto, maar toch denk ik dat ie veel mensen niets doet. Het zijn de ogen van jouw lief, en dus speciaal. Persoonlijk vind ik zulke ogen in kleur vele malen mooier omdat er dan meer gevoel in ligt. Verder vind ik de foto wat storende elementjes hebben. Smaller croppen zodat het nu niet lijkt of ze daaronder een hele grote neus krijgt, dit door de schaduw bij de neusbrug.

Foto 4: zwarte lijn onder haar oog is storend. Haar wang lijkt hier erg vlekkerig en ik vind haar gezicht te gespannen.

Foto 5: mijn favoriet. Kan ik niets op zeggen.

Foto 6: ik vind de achtergrond storend. verder weinig commentaar.

Dit is geen kritiek op Prupke als model en persoon, maar op hoe ze op deze foto's is neergezet.

Daarnaast denk ik dat het voor jou erg slim is om eens met een ander model te werken.
Dit omdat je Prupke altijd op een manier neerzet waarop jouw gevoel voor haar een bepaald gevoel heeft. Dit omdat je haar door en door kent en omdat je stapelgek op haar bent. Door een roze bril.
  donderdag 27 april 2006 @ 10:14:24 #27
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_37337163
Ik ga geen commentaar op Prup geven, maar ik heb wel het 1 en ander op je foto's aan te merken. Ik vind dat je veel meer op compositie t.o.v. het model moet letten. Je hebt een paar foto's van Prup waar je haar niet op haar voordeligste neerzet. Jij ziet het misschien niet, maar recht van voren en dan ook nog met een hoog standpunt is niet een geschikt standpunt voor haar. driekwart is imho het beste standpunt (zoals foto 2) Verdiep je eens in retoucheren van wallen en rimpeltjes. En die achtergrond kan echt niet! Ik dacht dat jij zo'n mooie studio met achterwanden had enzo? waarom dan zo'n slordige doek ophangen?

Tips voor Prup wanneer ze model staat:
Knijp je mond niet zo dicht, je hebt een smalle mond, doordat je 'm zo dichtknijpt versterk je dat effect, hou je lippen losjes op elkaar of ietsje open.. Probeer met visagie je mond wat voller te laten lijken. Dit kan je doen door foundation op je lippen aan te brengen (en de rest van je gezicht natuurlijk) en dan met een zacht lichte potlood de contour van je mond te tekenen maar dan iets buiten de lijntjes (niet overdrijven!) en dan met een glimmende lipgloss of van die lipstick met glittertjes je mond opvullen.
Je hebt vrij kleine ogen, door die met kohlpotlood helemaal rondom zwart te maken gaan ze nog kleiner lijken. Kijk eens in de spiegel en probeer de schaduw van je bovenste ooglid te bepalen, die kan je manipuleren door een lichte kleur op je ooglid aan te brengen en dan met een donkere tint je oogopslag openener maken. Ik kan het niet goed uitleggen, maar probeer de schaduw verder naar opzij te verplaatsen. Als je perse dan toch een lijntje zet dan alleen je buitenste ooghoek aan en maak er een puntje naar opzij van. Epileren is ook een goed idee.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_37337323
quote:
Op woensdag 26 april 2006 20:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik weet het goed gemaakt; ik ben best bereid je een keer te stylen ; make upje en alles .

Je lijkt me een uitdaging
Als ik Prupke en BB was zou ik die uitnodiging direct aannemen. Het dwingt SHE om de daad bij het woord te voegen en het is ws voor alle partijen een leerzame ervaring. En ms dat SHE dan ook eens de praktijk van het model staan wil ervaren als ze toch op bezoek is, dan kan ze de volgende keer haar goedbedoelde kritiek geven vanuit eigen ervaring.

Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_37337411
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:21 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Als ik Prupke en BB was zou ik die uitnodiging direct aannemen. Het dwingt SHE om de daad bij het woord te voegen en het is ws voor alle partijen een leerzame ervaring. En ms dat SHE dan ook eens de praktijk van het model staan wil ervaren als ze toch op bezoek is, dan kan ze de volgende keer haar goedbedoelde kritiek geven vanuit eigen ervaring.

Dan moeten BB en Prupke wel effe een weekie wachten met vragen... zie med
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_37343697
quote:
Op donderdag 27 april 2006 10:24 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dan moeten BB en Prupke wel effe een weekie wachten met vragen... zie med
Mail staat in d'r profiel hoor..
Een befaamde Fransoos zei ooit: Qui ceci lit est un fou.
  donderdag 27 april 2006 @ 22:17:55 #31
68154 blackbully
pi_37360258
puckzzz:En die achtergrond kan echt niet! Ik dacht dat jij zo'n mooie studio met achterwanden had enzo? waarom dan zo'n slordige doek ophangen?

steeds zelfde achtergronden gebruiken is wat saai naar mijn mening.
zoals de foto's beamen was het niet mijn bedoeling om een glossy look te creeren, vandaar wat ruwer haar, ruwer makeup, niet alles netjes en dus dan niet een strakke achtergrond. maar een wat ruwere, vandaar een doek inplaats van een egaal karton.

puckzz:Verdiep je eens in retoucheren van wallen en rimpeltjes

ook dit niet gedaan omwille van zelfde iedee.
ik heb ook niks met gladgetrokken gezichten. ik kijk naar de foto haal de drie meest storende elementen weg en blijf daar dan af. van ieder een ideeal popetje maken is niet iets waar ik me in kan vinden.

@vliegenvrager,

she behoort tot een vaste groep users met een vaste groep gewoontes,
denk niet dat het een gezellig dagje zou worden, en aangezien ik liever een leuke dag heb en slechte foto's als andersom. heb ik daar dus geen behoefte aan.

ik maak foto's omdat ik het leuk vind om tedoen. en niet al het resultaat hoefd te zijn zoals ieder zou willen. het is hobby ik doe het voor plezier niet voor dwangmatige perfectie.
[/quote]
pi_37399550
Mag ik een harde Kleintje opmerking maken??

Ik denk dat jullie ff een borrel moeten drinken en wat meer relaxen.
Heb het idee dat jullie nu alles als aanval zien.

Je kan wel roepen 'ik wil geen ideaal poppetje' maar... soms wordt een foto daar veel mooier van.
Niet lullig bedoelt, maar wel mijn mening...
Je haalt nu niet het mooiste van Prupke naar voren.
Je hoeft het niet helemaal glad en glamour te maken, maar je kan wel wat doen om het geheel nog mooier te maken.

Ik krijg nu echt het idee dat je geen kritiek/opmerkingen wil want je wimpelt alles weg.
Krijg nu het idee dat je hoog boven ons staat en toch alles van jezelf goed en mooi vind.
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:11:40 #33
68154 blackbully
pi_37403538
borrelen doe ik wel geen probleem,

ik geef alleen aan waarom ik wat gedaan heb,
dat het niet goed uitpakt dat merk ik,
maar om alles maar netjes en glad tedoen word ook saai,
een mooie foto maken lukt me wel, ik wil alleen ook wel eens een wat andere kant proberen.
soms is dat geslaagd, in dit geval zitten er teveel haken en ogen aan.
maar dat is voor mij juist de fun, experimenteren.

mag ik even een harde vraag stellen?
waarom denk jij dat alles als weer woord is?
denk jij dat er niet over dingen na gedacht kunnen worden?
het feit dat jullie zien wat ik probeer, (ook al vinden de meeste het niks)
betekend alleen maar voor mij dat wat ik wil dat dat ook lukt en gezien word.
[/quote]
  FOK!fotograaf zaterdag 29 april 2006 @ 16:03:52 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_37404555
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef blackbully het volgende:
borrelen doe ik wel geen probleem,

ik geef alleen aan waarom ik wat gedaan heb,
dat het niet goed uitpakt dat merk ik,
maar om alles maar netjes en glad tedoen word ook saai,
een mooie foto maken lukt me wel, ik wil alleen ook wel eens een wat andere kant proberen.
soms is dat geslaagd, in dit geval zitten er teveel haken en ogen aan.
maar dat is voor mij juist de fun, experimenteren.
klopt, maar als het in een foto past dat het model niet netjes en strak is, dan krijg je er ook geen opmerkingen over
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 29 april 2006 @ 19:26:49 #35
68154 blackbully
pi_37409693
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 16:03 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt, maar als het in een foto past dat het model niet netjes en strak is, dan krijg je er ook geen opmerkingen over
klopt uitvoering had hier en daar wel stukje beter gekunt
[/quote]
pi_37418087
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 12:29 schreef Kleintje het volgende:
Mag ik een harde Kleintje opmerking maken??

Ik denk dat jullie ff een borrel moeten drinken en wat meer relaxen.
Heb het idee dat jullie nu alles als aanval zien.

Je kan wel roepen 'ik wil geen ideaal poppetje' maar... soms wordt een foto daar veel mooier van.
Niet lullig bedoelt, maar wel mijn mening...
Je haalt nu niet het mooiste van Prupke naar voren.
Je hoeft het niet helemaal glad en glamour te maken, maar je kan wel wat doen om het geheel nog mooier te maken.

Ik krijg nu echt het idee dat je geen kritiek/opmerkingen wil want je wimpelt alles weg.
Krijg nu het idee dat je hoog boven ons staat en toch alles van jezelf goed en mooi vind.
Ik, prupke dus, zie niet alles wat er gegeven word als negatieve kritiek. Ik heb zelfs gevraagd aan mensen om hun mening te geven van de foto's omdat het altijd beter kan.
Elk mens ziet iets anders in een foto ...de een vind het mooi de ander heeft er niets mee en weer een ander stoort er zichzelf niet aan omdat er een ander iets is wat in een foto meer aandacht geeft.
Zowel bb als ik hebben wel degelijk iets aan de kritiek die we krijgen (bv wat re zei van de dubbele lichtpuntjes in de ogen)
Ook lees ik reacties van dat de lijn onder mijn ogen te veel stoort. Nou als ik dat lees onthoud ik dat en neem het mee in een volgende shoot.

Ideaal poppetje zoals jij het zegt

ik heb niet s met ideaal zijn , gewoon om dat ik het zelf niet ben en de rest van de wereld ook niet.
Zelf vind ik het zonde dat er zelf zo veel gesoept word aan foto's..
Soms is het nodig (maar dan ook alleen maar om echt dingen weg te halen die echt niet mooi zijn)

anders verwoorden misschien om het duidelijker te maken :
als je op straat iemand ziet waarvan je denkt die wil ik op de foto zetten loop je er ook niet eerst naar toen om te vragen of hij/zij links of rechts wil kijken ..je loopt er ook niet naar toe om ff te poederen...
Nee je schiet de foto en dat is dat. ( kleur bewerkenn ja misschien maar geen rimpels weghlalen oid)

Ik vind het zonde om een persoon zo te soepen totdat het niet meer de persoon is die gefotografeerd is.

maar dat is mijn mening....
pi_37419131
quote:
Op zondag 30 april 2006 00:58 schreef prupke het volgende:
anders verwoorden misschien om het duidelijker te maken :
als je op straat iemand ziet waarvan je denkt die wil ik op de foto zetten loop je er ook niet eerst naar toen om te vragen of hij/zij links of rechts wil kijken ..je loopt er ook niet naar toe om ff te poederen...
Nee je schiet de foto en dat is dat. ( kleur bewerkenn ja misschien maar geen rimpels weghlalen oid)
Dat is iets heel anders. Als je op straat fotografeert ben je documentair bezig en leg je vast hoe de mensen er van zichzelf uitzien en wat ze doen in hun omgeving.

Als je in de studio bezig bent heb je alles onder controle. Het licht, het model, de omgeving, alles kun je naar je hand zetten. Je hebt een bepaald concept en daarop stel je alles af.

Nou zie ik bij deze foto's het concept niet echt, dus het is vrij moeilijk te zeggen of het model etc. goed bij het concept past.

Eerst wordt je totaal niet mooi neergezet doordat je wordt vervormd door een bel. Op foto 2 sta je er wel leuk/mooi op. Bij foto 3 schakelen we plots over naar z/w en wordt de kijker opeens wel bij de foto betrokken. Foto 4 & 5 zijn opeens weer heel anders, want hier kijk je opeens heel wazig en wordt de achtergrond duidelijk in beeld gebracht. In foto 6 schakelen we weer terug naar z/w en ligt de nadruk opeens op een actie die plaats vindt.
Weet niet of ik het ook over foto 7 & 8 moet hebben omdat die niet door de TS geselecteerd en geplaatst zijn, maar vooruit: Op foto 7 wordt de kijker er opeens weer bij betrokken en ligt de nadruk wat minder op de ogen en vooral op de make-up. Foto 8 schiet helemaal een rare kant op vergeleken met de rest.

De serie springt dus aardig van de hak op de tak. Het is mij niet echt duidelijk wat het concept is, wat er uitgebeeld wordt. De enige factor die de foto's verbindt is het model, maar om een sterke serie te hebben moet je toch echt meer hebben dan alleen dat.
pi_37424214
quote:
De serie springt dus aardig van de hak op de tak. Het is mij niet echt duidelijk wat het concept is
Er was geen concept.

Je hebt gelijk dat als je een studio hebt dat je dan alles naar de hand kan zetten. Maar dan nog krijg je niet altijd wat je wilt. En ik persoonlijk vind dat ook niet nodig. Portretfotografie in een studio is net zo als buiten mensen fotograferen naar mijn mening (behalve als er dus wel een concept is).
Je maakt foto's van een persoon of meerdere personen hoe dat ze zijn.
pi_37426260
quote:
Op zondag 30 april 2006 13:10 schreef prupke het volgende:

[..]
Je maakt foto's van een persoon of meerdere personen hoe dat ze zijn.
Maar dat blijkt ook niet echt uit de serie. Sowieso verschil je op de foto's erg van 'schoonheid', foto 1 is bv. vreselijk en zo ben je echt niet zelf. Maar ook inhoudelijk kan ik niet in de foto's terugvinden hoe jij als persoon bent. Het zegt (mij iig) niks over jou, wat het volgens mij wel zou moeten als je verder geen concept hebt en iemand neerzet zoals hij/zij is.
pi_37439996
quote:
Op zondag 30 april 2006 14:34 schreef Gizz het volgende:

[..]

Maar dat blijkt ook niet echt uit de serie. Sowieso verschil je op de foto's erg van 'schoonheid', foto 1 is bv. vreselijk en zo ben je echt niet zelf. Maar ook inhoudelijk kan ik niet in de foto's terugvinden hoe jij als persoon bent. Het zegt (mij iig) niks over jou, wat het volgens mij wel zou moeten als je verder geen concept hebt en iemand neerzet zoals hij/zij is.
Je hebt helemaal gelijk Ik ben niet mezelf op die foto's
Voor mij is het moeilijk om leuk en als mezelf op de foto te staan. Ik heb een soortement van cameravrees als het op mijn gezicht aankomt. Er zijn wel fotos waar ik leuk op sta maar die zijn dan genomen zonder dat ik er weet van heb gehad.
  zondag 30 april 2006 @ 22:50:47 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_37440087
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:48 schreef prupke het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk Ik ben niet mezelf op die foto's
Voor mij is het moeilijk om leuk en als mezelf op de foto te staan. Ik heb een soortement van cameravrees als het op mijn gezicht aankomt. Er zijn wel fotos waar ik leuk op sta maar die zijn dan genomen zonder dat ik er weet van heb gehad.
Daar helpt maar één ding tegen, en dat is veel met je gezicht in beeld. Dan leer je vanzelf ontspannen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_37440180
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Daar helpt maar één ding tegen, en dat is veel met je gezicht in beeld. Dan leer je vanzelf ontspannen.
Nu nog fotografen vinden...
pi_37675879
what the fuck? Ik krijg visoenen van Marusha - Over the Rainbow
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')