Ah, is dat de vrouw van Tom Cruise? Hebben ze in de scientology ook een doop?quote:Op woensdag 26 april 2006 09:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En de moederkoek op, wat een beschaafde cultuur hebben we toch.
quote:Op woensdag 26 april 2006 08:10 schreef milagro het volgende:
als ze het gewoon overal even kort hebben, is het leuk, korte krulletjes
maar die opgeschoren zijkanten en dan boven die krullen wat langer en daaronder zo'n leren jackie met bontkraag, in combinatie met "die meisje moet mij niet gaan dissen, weetje" ... nee, dank u.
Heb je het nu over Frankrijk ?quote:Op woensdag 26 april 2006 08:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De staat bemoeit zich op een dusdanige manier met religie dat je niet meer kan spreken van een scheiding. Te denken valt aan het verbod op religieuze uitingen in het openbaar waardoor religie achtergesteld wordt ten opzichte van uitingen van andere levensovertuigingen. In die landen wordt dat jammergenoeg uitgelegd als juist een scheiding tussen kerk en staat, maar initieel is dei scheiding er gekomen puur om religieuze leiders niet ook politieke leiding te geven. En in mijn ogen is het tweerichtingverkeer waar de overheid zich ook niet direct inmengt met religie, en moet behandelen zoals de overheid ieder andere meningsuiting behandeld.
Ik heb het over Frankrijk en Turkije. En inderdaad, ik bedoelde publieke functies ipv openbaar.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Heb je het nu over Frankrijk ?
Wat een onzin, het secularisme is juist uitgesproken sterk in frankrijk, waar een lange traditie is van absolute scheiding tussen staat en kerk ....
In Frankrijk wordt dat Laïcisme genoemd:
Het Laïcisme is verankerd in artikel 1 van de Franse Grondwet, om aan te geven hoe belangrijk dit wordt gezien in Frankrijk.
Er bestaat geen 'verbod op religieuze uitlatingen in het openbaar', hooguit is het niet de gewoonte om in publieke functies utlingen van godsdienst te hebben. (geen kruisbeelden in mairies, politiegebouwen)
quote:Op woensdag 26 april 2006 11:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[[url=http://cellar.org/2006/ferriswheel.jpg]afbeelding][/url]
Er is in Frankrijk helemaal geen afkeer tegen religie, iedereen is vrij om gelovig te zijn in welke legale vorm dan ook, maar de staat bemoeit zich er gewoon niet mee en is er neutraal in.quote:Op woensdag 26 april 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik heb het over Frankrijk en Turkije. En inderdaad, ik bedoelde publieke functies ipv openbaar.
Die lange traditie in beide landen van '"absolute scheiding van kerk en staat" is niets minder dan fundamentalistisch secularisme die erop geent is om zoveel mogelijk religieuze uitingen uit te bannen in het publieke leven. Er is geen neutrale houding ten opzichte van religie, nee er is een afkeer tegen religie. Natuurlijk moet je eisen stellen aan ambtenaren of huisregels voor openbare gebouwen opstellen, maar dat zou onafhankelijk moeten zijn van religie.
je kutn niet zomaar Frankrijk en Turkije gelijk stellen, het secularisme is compleet anders... in Turkije is duidelijk staatscontrole over godsdienst, maar die ontbreekt in Frankrijk ..quote:Op woensdag 26 april 2006 11:05 schreef Sidekick het volgende:
Die lange traditie in beide landen van '"absolute scheiding van kerk en staat" is niets minder dan fundamentalistisch secularisme die erop geent is om zoveel mogelijk religieuze uitingen uit te bannen in het publieke leven. Er is geen neutrale houding ten opzichte van religie, nee er is een afkeer tegen religie. Natuurlijk moet je eisen stellen aan ambtenaren of huisregels voor openbare gebouwen opstellen, maar dat zou onafhankelijk moeten zijn van religie.
Die Tom Cruise staat deze week op de cover van het Veronica-blad, met een bij-brilquote:Op woensdag 26 april 2006 09:37 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ah, is dat de vrouw van Tom Cruise? Hebben ze in de scientology ook een doop?
quote:Op woensdag 26 april 2006 02:11 schreef Duiveltja het volgende:
Ik zag haar het eerst!! She's mine.
()
lekker schrobben met die stekeltjesquote:
Ik had laatst een discussie met een Duitse jongen over WOII. Op een gegeven moment zei hij "but we where stuck in the middle". Waarop ik zei "stuck in the middle?? You've started the bloody war!!"quote:Op woensdag 26 april 2006 09:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze eigenlijk precies met de oorzaak? Dat Hitler aan de macht kwam of het Verdrag van Versailles ofzo?
En radicaliseer je al beetje op je trainingskamp in het verre oosten?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik had laatst een discussie met een Duitse jongen over WOII. Op een gegeven moment zei hij "but we where stuck in the middle". Waarop ik zei "stuck in the middle?? You've started the bloody war!!"
Ongelovelijk dat in Afganistan de doodstraf staat op van je moslimgeloofafvallen zeg.
Ik moet zeggen dat manier waarop ze met hooggeplaatste mensen en westerlingen omgaan me wel aanspreekt.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
En radicaliseer je al beetje op je trainingskamp in het verre oosten?
Wat was zijn antwoord hierop ?quote:Op woensdag 26 april 2006 13:31 schreef sizzler het volgende:
Ik had laatst een discussie met een Duitse jongen over WOII. Op een gegeven moment zei hij "but we where stuck in the middle". Waarop ik zei "stuck in the middle?? You've started the bloody war!!"
Niets. Iedereen lag een paar minuten in een deuk om die opmerking.quote:
Ik dacht dat de Odessa lijn naar Zuid-Amerika liepquote:Op woensdag 26 april 2006 13:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Niets. Iedereen lag een paar minuten in een deuk om die opmerking.
Met andere Duitse meisjes heb ik er ook een discussie over gehad en die zeiden dat het nog heel erg speelt onder de bevolking.
Wist je trouwens dat je hier T-shirts kan kopen met Hitler en swastika's erop? En sleutelhangers in de vorm van een hakenkruis?
wacht maar totdat je tot gestenigd wordtquote:Op woensdag 26 april 2006 13:42 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat manier waarop ze met hooggeplaatste mensen en westerlingen omgaan me wel aanspreekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |