Zou inderdaad heel mooi zijn, iemand die de combinatie nog kan winnen..quote:Op maandag 24 april 2006 14:55 schreef placebeau het volgende:
mooie aanvulling.
Ik hoop op Basso, dan krijgen we eindelijk nog eens een renner die aantoont dat de Giro en Tour winnen geen onmogelijke combinatie is, ook niet in het modrne wielrennen.
Idd een leuke ronde. Vorig jaar waren er ook zoveel aankomsten die in principe perfect voor een Boogerd of Freire waren.quote:
Big deal. Die zie je overal op de erelijsten staanquote:Op maandag 24 april 2006 16:19 schreef Zwansen het volgende:
...
Jammer dat er zoveel dopingzondaars tussen zitten.
Misschien wel, maar niet zo erg dat ze zelfs uit koers worden genomen uit hun leiderstrui.quote:Op maandag 24 april 2006 16:25 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Big deal. Die zie je overal op de erelijsten staan![]()
Volgens de site gaat dat wel door, terwijl ik inderdaad eerder gelezen had dat het niet zo was..quote:Op maandag 24 april 2006 14:52 schreef Ereinion het volgende:
Verder een proloog van 6.2 kilometer, een individuele tijdrit van 50 KM, en een ploegentijdrit van 38 kilometer. In de eerste week geloof ik ook een aankomst op de Citadel van Namur, bekend van de aankomst in de GP Wallonie. In eerste instantie zouden er op de slotdag 2 etappes komen, met 's ochtends een klimtijdrit op de Ghisallo, maar ik geloof dat deze geschrapt is.
Ik krijg al pijn in de benen van naar die foto's te kijkenquote:Op maandag 24 april 2006 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Mortirolo, we love you
![]()
![]()
Ben er zelf ook wel eens op gegaan, en dat was het zwaarste wat ik in m'n hele leven gedaan heb![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Verkijk je niet op die profieltjes. De Mortirolo heeft de hoogste gemiddelde stijgings percentage van Europa, 12% over 12500 meterquote:Op maandag 24 april 2006 16:52 schreef Ericr het volgende:
Hoop dat ze de Zoncolan nog een keer opnemen in het parcours, die is nog een stukje zwaarder. Brute bergen in Italie wat dat betreft.
Zou dat dan dit stukje zijn?quote:Op maandag 24 april 2006 17:15 schreef Bartoli het volgende:
maar de zwaarste col wordt volgens vele toch de kronplatz. Ze gaan over een stuk van 8 km wel een soort van tapijt liggen want verharden lukt niet voor de 6e
Als dat zo is, is hij nog altijd een stukkie korter en een goeie 100 meter kleinerquote:Op maandag 24 april 2006 17:17 schreef Ereinion het volgende:
De Mortirolo heeft een gemiddeld percentage van 10.5%, de Zoncolan heeft een percentage van 8.9% vanaf de kant waar ze hem in de Giro van 2003 beklommen, vanaf de andere kant hij hij een gemiddelde van 11.5%.
quote:Op maandag 24 april 2006 18:24 schreef Bartoli het volgende:
Ja dat is die Skippybal. En dit hoort er ook bij volgens mij:
[afbeelding]
[afbeelding]
Plan de Corones:
[afbeelding]
en zo ging Gibo eind vorig jaar naar boven:
[afbeelding]
ze hoeven hem gelukkig niet naar beneden dat scheeltquote:Op maandag 24 april 2006 18:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
! Holy shit!!
Daar waar die kerel met z'n Nordic walk () stokken staat, komt dus echt niemand op
![]()
Ziet er ook best wel link uit![]()
volgens google is dat waar die man metdie nordic dingen loopt Tornante. En vergroot het profiel van de etappe maar eens en wat lees je dan Tornante dus ja weet het ook niet meerquote:Op maandag 24 april 2006 18:30 schreef Ereinion het volgende:
Die foto's heb ik vorig jaar ook gezien nadat het parcours bekend werd gemaakt, maar het werd nou nooit echt duidelijk of dat wel de Kronplatz is, en of dat ook de weg is die ze beklimmen. Dat stuk wat die man beklimt is nooit 24%, eerder 50%.
Ik ken wel Italiaans lezen en begrijpen maar weet je een geschikt Italiaans forum waar je dat kan vinden?quote:Op maandag 24 april 2006 18:32 schreef -skippybal- het volgende:
Kan er hier niet iemand Italiaans?? Zou op Italiaanse fora wel te vinden moeten zijn wat het nou echt is![]()
Deze misschien??quote:Op maandag 24 april 2006 18:33 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik ken wel Italiaans lezen en begrijpen maar weet je een geschikt Italiaans forum waar je dat kan vinden?
het zag er nog steeds wel die-hard uit, maar ik denk dat die stukken waarvan Bartoli foto's postte er niet inzitten als deze gast boven komt, want die stukken zijn echt onmogelijk...daar kan je gewoon niet op je fiets blijven zittenquote:Op maandag 24 april 2006 18:43 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb dit gevonden. Presentatie van de Giro ofzo, en op 25 minuten zie je een journalist die berg doen op het onverharde stukHij rijdt wel z'n fiets alleen na een tijdje kapot
![]()
Is een Real bestandje en niet echt super kwaliteit![]()
Tuurlijk, een zogenaamd tripletje zal wel gebruikt worden, wordt op de Angliru in de Vuelta ook wel eens gebruikt.quote:Op maandag 24 april 2006 20:18 schreef flyckje het volgende:
zouden ze hier geen kleiner verzet mogen gebruiken ? 34-36 ofzo. anders lijkt mij dat gewoon compleet onbegonnen werk.
quote:Op maandag 24 april 2006 21:17 schreef Wackyduck het volgende:
Het parcours ziet er bijzonder aanlokkelijk uit, ze verzinnen daar altijd weer wat nieuws. Ik hoorde dat ze volgend jaar ook een waterfiets etappe wouden houden.![]()
quote:Op maandag 24 april 2006 21:17 schreef Wackyduck het volgende:
Het parcours ziet er bijzonder aanlokkelijk uit, ze verzinnen daar altijd weer wat nieuws. Ik hoorde dat ze volgend jaar ook een waterfiets etappe wouden houden.![]()
neequote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef placebeau het volgende:
Die ploegentijdrit is eigenlijk vooral ibn het voordeel van Savoldelli en Basso. Jammer dat de giro zich nu ook met die onnozelheid bezighoudt. Is het eigenlijk hetzelfde systeem als in de tour met beperking van tijdverlies?
ik in de hele giroquote:Op dinsdag 25 april 2006 00:25 schreef ScottTracy het volgende:
Ik heb echt zin in de Kronplatz-etappe![]()
TTT zijn echt de maxquote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef placebeau het volgende:
Die ploegentijdrit is eigenlijk vooral ibn het voordeel van Savoldelli en Basso. Jammer dat de giro zich nu ook met die onnozelheid bezighoudt. Is het eigenlijk hetzelfde systeem als in de tour met beperking van tijdverlies?
agh, ik zie basso hem niet winnenquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:32 schreef flyckje het volgende:
[..]
TTT zijn echt de max![]()
. 1 van de mooiste disciplines in het wielrennen \o/
maar idd wel in het voordeel van basso die met ijzersterk team komt. meer nog dan DSC.
Wie rijden er mee dan? Denk niet dat Julich of Cancellara meerijdt toch?quote:Op dinsdag 25 april 2006 10:32 schreef flyckje het volgende:
[..]
TTT zijn echt de max![]()
. 1 van de mooiste disciplines in het wielrennen \o/
maar idd wel in het voordeel van basso die met ijzersterk team komt. meer nog dan DSC.
En DIS ? dan ..quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:16 schreef Ereinion het volgende:
De reclame caravaan zal denk ik ook niet het hele stuk bergop mee gaan, lijkt me sterk dat ze een grindpad van 24% gaan beklimmen met die auto's.
CSC komt iig aan de start met Basso, Julich (die volledig naar de Giro piekt) en Voigt, dus in de ploegentrijdrit zullens de Lampre's, Liquigassen en Saunier's dus wel een behoorlijk pak voor de broek krijgen.![]()
voor de laatste 2 plaatsen zal Van den Broeck wel in aanmerking komen samen met Joachin ofzo.quote:Op dinsdag 25 april 2006 13:50 schreef flyckje het volgende:
ging dit jaar niet het jaar zijn voor vdb zen eerste grote ronde?
of zouden ze brajkovic meesturen ?
Vorig jaar de Colle delle Finestre :quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:54 schreef Coelho het volgende:
Hebben ze vorig jaar ook niet een etappe bergop over een zandweg gehad? Ik meen dat ik me dat nog vaag kan herinneren.
Nee, ik vind het topicid veel geiler: 848266.quote:Op maandag 24 april 2006 14:40 schreef placebeau het volgende:
nog twee weken en een groep renners gaan in 3553 (geil hé, Arcee)
Mja, ik kan al niet wachten omdat mijn werkers gezicht van hem te zien als hij moet lossen.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:53 schreef flyckje het volgende:
ik verwacht een middelmatige notering in de laatste TT in de giro. hopelijk top10. voor de rest verwacht ik veel cameras op hem. (wanneer hij gelost word op de eerste de beste klim).
Topfavorieten njah altijd dezelfde eh.
Grootste kanshebber basso, savoldelli.
Meest complete renners (goeie TT en klim) en sterkste teams voor TTT en truibehoud.
Valverde.
zowiezo beetje tijdverlies in TT en TTT (hoeveel moet nog bezien worden)
Cunego, simoni.
Die 2 zijn toch aan elkaar gewaagd. beiden wel iets tekort in TT en TTT zie ik ze redelijk wat tijd verliezen.
Diluca/rujano. Terwijl het voor diluca denk ik iets te veel bergop is is het voor rujano iets te veel TT. Vooral de TTT zal die jonge zwaar bekopen.
Ik denk niet dat Valverde meedoet. Cunego zie ik naast Basso als grootste kanshebber voor de eindzege. Simoni is altijd goed voor 't podium. Savoldelli lijkt me te licht voor Cunego en Basso, maar kan de strijd aangaan met Simoni. Di Luca verwacht ik weinig van. Die kon vanwege z'n erg goede vorm van vorig jaar de Giro aan, maar is dit jaar duidelijk minder.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:53 schreef flyckje het volgende:
ik verwacht een middelmatige notering in de laatste TT in de giro. hopelijk top10. voor de rest verwacht ik veel cameras op hem. (wanneer hij gelost word op de eerste de beste klim).
Topfavorieten njah altijd dezelfde eh.
Grootste kanshebber basso, savoldelli.
Meest complete renners (goeie TT en klim) en sterkste teams voor TTT en truibehoud.
Valverde.
zowiezo beetje tijdverlies in TT en TTT (hoeveel moet nog bezien worden)
Cunego, simoni.
Die 2 zijn toch aan elkaar gewaagd. beiden wel iets tekort in TT en TTT zie ik ze redelijk wat tijd verliezen.
Diluca/rujano. Terwijl het voor diluca denk ik iets te veel bergop is is het voor rujano iets te veel TT. Vooral de TTT zal die jonge zwaar bekopen.
Valverde doet inderdaad niet mee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Valverde meedoet. Cunego zie ik naast Basso als grootste kanshebber voor de eindzege. Simoni is altijd goed voor 't podium. Savoldelli lijkt me te licht voor Cunego en Basso, maar kan de strijd aangaan met Simoni. Di Luca verwacht ik weinig van. Die kon vanwege z'n erg goede vorm van vorig jaar de Giro aan, maar is dit jaar duidelijk minder.
Wat heb ik gemistquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, ik vind het topicid veel geiler: 848266.
Doen volgens mij allebei niet mee.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien kan zo'n Caucchioli of zo weer boven zichzelf uitstijgen en een podium halen
Wie weet heeft Garzelli nog eens een goede periode, maar ik betwijfel het.
Petacchi ook.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Basso en Ullrich ook.
Vaag of niet, salvoldelli won hem al wel 2 keer, salvoldelli is betere tijdrijder dan cunego, en legt hem er ook wel op in de klim. Salvoldelli heeft afgelopen najaar vooral zn klimtechniek ontwikkeld. Basso en salvoldelli gaan voor maglia rosa ofzo :pquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik ga voor Basso. Grootste belagers zullen volgens mij Cunego en Di Luca worden. Simoni wordt te oud, Savoldelli heeft op vage wijze al 2 keer kunnen winnen, dat is ook wel weer mooi geweest. Misschien kan zo'n Caucchioli of zo weer boven zichzelf uitstijgen en een podium halen. Jan zakt door zijn kader.
Wie weet heeft Garzelli nog eens een goede periode, maar ik betwijfel het.
IK vind Cunego anders ook een beetje te vroeg in vorm. En wat is tamelijk rustig voor Cunego? Murcia, Trentino, LBL, Klassika Primavera, Coppi & Bartali. Wat dat betreft vrees ik eem beetje voor dezelfde fout terwijl Rujano en Simoni veel minder gekoerst hebben en ook al vorm tonenquote:Op dinsdag 25 april 2006 20:37 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Valverde doet inderdaad niet mee.
Ik vind Di Luca dit jaar niet minder, hij piekt alleen veel later. Zijn vorm laat de laatste weken al duidelijk progressie zien, ik denk dat die erg goed gaat zijn in de laatste 2 cruciale weken in de Giro.
Basso en Cunego zijn normaal wel de twee topfavorieten, ik vind alleen wel dat Basso een tamelijk zwaar programma heeft gereden voor iemand die de Giro en de Tour wil winnen. Cunego heeft het wat rustiger aangedaan, nadat hij vorig jaar dezelfde fout maakte.
Caucchioli rijdt geen Giro aangezien hij voor Credit rijdt wil die alles op een top 10 notering in de Tour zetten. En Garzelli rijdt de Giro ook niet want wil niet als figurant meedoen omdat die voor Di Luca moet werken dan. Garzelli wordt uitgespeeld in de Tour maar goed wss ook enkel voor ritwinst besides Garzelli heeft het na zijn zege in 2000 ook niet echt meer waargemaaktquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:02 schreef Zwansen het volgende:
Garzelli niet? Lijkt me toch wel. Wat moet ie anders doen.
ja Zwansen ze zijn ProTourquote:Op dinsdag 25 april 2006 22:23 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Petacchi ook.
Althans, Milram doet toch wel mee met de Tour?
Maar zie je Rujano de giro winnen? Of Simoni ?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
IK vind Cunego anders ook een beetje te vroeg in vorm. En wat is tamelijk rustig voor Cunego? Murcia, Trentino, LBL, Klassika Primavera, Coppi & Bartali. Wat dat betreft vrees ik eem beetje voor dezelfde fout terwijl Rujano en Simoni veel minder gekoerst hebben en ook al vorm tonen
Mwah, ik denk dat de vorm van Cunego wat geflatteerd overkomt, doordat hij met zijn snelle sprint Coppi & Bartali en Trentino tamelijk makkelijk met boni's kon winnen. In Trentino had hij het bergop nog moeilijk, en moest af en toe lossen, dus de topvorm zal er echt nog niet zijn. En er zit dit jaar ook maar 1 ProTour koers bij, in tegenstelling tot vorig jaar toen hij volle bak ging in de Ronde van Baskeland, Romandie, Waalse Pijl en LBL. Zijn voorbereiding is nu bijna identiek met die van 2004.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:59 schreef Bartoli het volgende:
[..]
IK vind Cunego anders ook een beetje te vroeg in vorm. En wat is tamelijk rustig voor Cunego? Murcia, Trentino, LBL, Klassika Primavera, Coppi & Bartali. Wat dat betreft vrees ik eem beetje voor dezelfde fout terwijl Rujano en Simoni veel minder gekoerst hebben en ook al vorm tonen
Cunego heeft misschien wel gefietst, maar is pas net een paar weken in vorm aan het komen. Die ligt op prima koers voor de Giro, zo lijkt mij.quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:59 schreef Bartoli het volgende:
Rujano niet. Simoni misschien wel. Ik zie eerlijk gezegd niks van Cunego terecht komen. Zijn TT te zwak, de ploeg is wel beter in de TTT maar ja of ze het alleen met die diesel van een Bruseghin redden is maar de vraag. Ze hebben op papier wel de beste ploeg voor de bergen maar dan moeten ze zo hard gaan knallen bergop dat ze iedereen eraf rijden en dat Cunego dan gaat. Dus meer op de Us Postal manier destijds in de Tour voor Lance. Dat was gewoon indrukwekkend om te zienquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar zie je Rujano de giro winnen? Of Simoni ?
Ik zie Salvoldelli winnen dit jaar, twee strijd met Basso. Cunego zal tegenvallen. Simoni helemaal. Rujano wint nog wel een etappequote:Op donderdag 27 april 2006 17:56 schreef placebeau het volgende:
Ik zie Cunego wel winnen dit jaar.
Maar nog liever Basso.
Ik ook.quote:Op donderdag 27 april 2006 17:56 schreef placebeau het volgende:
Ik zie Cunego wel winnen dit jaar.
quote:Op donderdag 27 april 2006 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik hoop dat Savoldelli in de laatste rit de Giro verliest met 1 duizendste van een seconde. Want ik wil zijn kop wel eens zien wanneer hij erg ongelukkig/teleurgesteld is. Volgens mij gaan dan de poorten van de hel open.
ja nu in Romandie toch weer staat ook als een dooie op dat podiumquote:Op donderdag 27 april 2006 20:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
slechte verliezer. Naja, ik moet toegeven, als hij wint trekt hij altijd zon zuur gezicht
. Werd ie door 2 lekkere wijven gezoend tijdens vorig jaar overwinning in de tour de france. En met toch een zuur gezicht
![]()
. Sjagrijnige kop van hier tot gunder. Maar dat siert hem ook wel
![]()
Ik hoop dat Savoldelli in de laatste rit de Giro verliest met 1 duizendste van een seconde. Want ik wil zijn kop wel eens zien wanneer hij erg ongelukkig/teleurgesteld is. Volgens mij gaan dan de poorten van de hel open.
whahaquote:Op donderdag 27 april 2006 23:57 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Het klopt wel natuurlijk.
[afbeelding]
Rasmussen reed vorig jaar een barslechte giro (Toen was hij meestere in het tijdverliezen), maar wel voor zijn doen een supertour. Misschien is hij dit jaar hetzelfde van plan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:55 schreef Remzz het volgende:
Rabobank komt met:
Mauricio Ardila
Graeme Brown
Alexander Kolobnev
Theo Eltink
Grischa Niermann
Michael Rasmussen
Marc Wauters
Marc de Maar
Mathew Hayman
Leuk kan Rasmussen dit seizoen eindelijk eens wat laten zien.
Beetje hetzelfde verhaal met Rujano en de Giro, denk ik.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ritten zullen voor Rasmussen altijd haalbaar blijven, maar ik denk dat hij op klassementsvlak vorig jaar wel zijn moment de gloire kende, dat gaat hij niet herhalen (hij had vorig jaar uiteraard gewoon op het podium moeten staan in de Tour).
Hij had toch last van zn hiel ? voet ? En kon daardoor niet goed rijden?quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:32 schreef placebeau het volgende:
[..]
Rasmussen reed vorig jaar een barslechte giro (Toen was hij meestere in het tijdverliezen), maar wel voor zijn doen een supertour. Misschien is hij dit jaar hetzelfde van plan.
Ah, die zijn net veel properder dan in de tour, omdat er de laatste jaren meestal maar twee topsprinters meerijden. De Petacchi (en daarvoor cipo-) trein regelde gewoon alles. Ik ben benieuwd of de Milram trein even indrukwekkend zal zijn als de fassa-trein.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:03 schreef -skippybal- het volgende:
Iedereen heeft het hier wel steeds over de bergen, maar die sprinten in de Giro zijn echt.
Helicopter die er vlak bovenhangt en duwen maar met z'n allen![]()
Je moet ook kijken, hoe de andere gebracht worden en vechten voor het wiel van Alejetquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ah, die zijn net veel properder dan in de tour, omdat er de laatste jaren meestal maar twee topsprinters meerijden. De Petacchi (en daarvoor cipo-) trein regelde gewoon alles. Ik ben benieuwd of de Milram trein even indrukwekkend zal zijn als de fassa-trein.
lol sprints vind ik vaak bagger, ik moet alleen wel toegeven dat ik vaak de etappe vanaf beginpunt 1 kijk. En de sprints zijn vaak slechts maar paar seconde. Vaak heb ik dan nog wel een eentje waarvan ik hoop dat ie wint, maar vaak wint die niet. Mijn held wat doequote:Op vrijdag 28 april 2006 12:03 schreef -skippybal- het volgende:
Iedereen heeft het hier wel steeds over de bergen, maar die sprinten in de Giro zijn echt.
Helicopter die er vlak bovenhangt en duwen maar met z'n allen![]()
vraag je eerst maar eens af of er uberhaupt wel een sprint komtquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ah, die zijn net veel properder dan in de tour, omdat er de laatste jaren meestal maar twee topsprinters meerijden. De Petacchi (en daarvoor cipo-) trein regelde gewoon alles. Ik ben benieuwd of de Milram trein even indrukwekkend zal zijn als de fassa-trein.
Maar die 12kg komt-ie natuurlijk tekort in die 56km TT.quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:48 schreef Ericr het volgende:
Ik ga voor Cunego, de steile klimmen zijn in zijn voordeel. 58Kg tegen 70Kg voor Basso. Simoni is 58Kg, maar denk die net tekort komt, de leeftijd begint ook mee te tellen.
Cunego 58Kg 1,69m
Basso 70Kg 1,82m
Simoni 58Kg 1,70m
Savoldelli 70Kg (ene site zit op 68,5, andere site op 72Kg) 1,80m
Di Luca 61Kg 1,68m
Ullrich 73Kg 1,83m
Kolobnev is wel de meest mislukte transfer van Rabo in jaren. Die had de kwaliteit om een erg goede renner voor wedstrijden als de Waalse Pijl en LBL te worden, maar om 1 of andere reden vonden ze bij Rabobank dat hij voor klassementen moest gaan.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:07 schreef Jeroen_M het volgende:
Ben trouwens benieuwd naar Kolobnev, dat mag er nu toch ook wel een beetje uit gaan komen.
Profielen zijn eindelijk allemaal beschikbaar.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:34 schreef Bartoli het volgende:
[..]
vraag je eerst maar eens af of er uberhaupt wel een sprint komt![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:11 schreef mbn het volgende:
Cunego heeft overigens de beklimming van de Plan de Corones afgelopen week verkend en heeft hem gewoon helemaal kunnen fietsen. Wel geeft hij aan dat hij hoopt dat het niet regent en dat als je eenmaal je voeten aan de grond moet zetten, je heel veel tijd gaat verliezen. Hij reed met een versnelling van 34 x 29 .
Ja, maar vroeger gingen ze ook niet lange steile klimmen van 24 % op. Een stukje onverharde weg moet wel kunnen, mits die niet al te slecht is), maar overdrijven is ook een vak. En daar is de Giro nu wel zo'n beetje bij aanbeland.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:32 schreef Ericr het volgende:
Vind het wel mooi dat er zoveel steile klimmen in zitten, ouderwets spektakel. Natuurlijk is het zwaar, maar in vroegere tijden gingen ze op iedere berg zo'n beetje op een grindpad omhoog. En die gasten reden voor een appel en een ei tig uur per dag. Laat ze maar zwoegen die profs van nu, meesten worden toch goed betaald.
Dat bedoel ik maar: als de profs dergelijk verzetten moeten gaan gebruiken (als recreant kom je daar waarschijnlijk niet eens meer boven).quote:
Die plaatjes die ik van de Kronplatz heb gezien, zijn toch wel wat heftiger dan de Finestre zou ik zeggen.quote:Op maandag 1 mei 2006 11:41 schreef Ericr het volgende:
[afbeelding]
Stelvio
[afbeelding]
Finestre
Dat is toch het echte werk. Bergen van dit jaar zoals de Gavia en Kronplatz zijn vergelijkbaar met de Stelvio en Finestre.
Bedoel je die foto's van de Kronplatz waar die kerel met van die wandelstokken staat?? Daar gaan ze echt niet op (hoop ikquote:Op maandag 1 mei 2006 11:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die plaatjes die ik van de Kronplatz heb gezien, zijn toch wel wat heftiger dan de Finestre zou ik zeggen.
Stelvio, Gavia en zo da's allemaal prima te doen.
ik kwam er trouwens laatst achter dat er een cyclosportieve over de Mortirolo gaat, de Gran Fondo Marco Pantani. Eerst de Gavia, dan de Mortirolo (beide van de zware kant) en finish op nog een berg.
Tijdens mijn vakantie sprak ik iemand die het daar over had. Hij vertelde dat op de Mortirolo velen (ook goeden, dus die hoog eindigen in dat soort dingen) van de fiets af moesten. Lijkt me op zich wel wat om die eens te doen.
Dat mag ik hopen ja, want dat gaat niet echt lukken met het peloton (de bus bedoel ik).quote:Op maandag 1 mei 2006 11:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Bedoel je die foto's van de Kronplatz waar die kerel met van die wandelstokken staat?? Daar gaan ze echt niet op (hoop ik)
En ik ben ook wel eens de Mortirolo opgefietst, hoefde niet af te stappen, maar was wel de zwaarste uit m'n leven![]()
De Gavia is ook een normale berg (maar wel een stuk zwaarder dan de Alpe).quote:Op maandag 1 mei 2006 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Wat een onzin eigenlijk zulke bergen. Wat is er mis met een 'normale berg' als Alp d'Huez of een Ventoux.
Ik hoop altijd nog een keer de Angliru te doenquote:Op maandag 1 mei 2006 12:03 schreef Wombcat het volgende:
Engelsen die ik met de Ronde van Sardinië heb gesproken hadden het over een klim van 33% bij hun in de buurt. Die was weliswaar niet zo lang (maar wel ondoenbaar volgens hen, en eentje was een goede klimmer, want hij eindigde 10e in de klimtijdrit).
Leukquote:Op maandag 1 mei 2006 12:19 schreef -skippybal- het volgende:
Ik hoor net trouwens dat Mark Uyterhoeven zowieso de eerste week van de Giro commentaar geeft![]()
Ze waren van plan met hem de Vuelta te winnen, dat lijkt me onmogelijk als hij ook nog de Tour erbij zal doen. Ik denk dat in de Tour Basso vooral hulp van Julich en Schleck zal krijgen.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:50 schreef Ambrosius het volgende:
Gaat Sastre alle grote rondes rijden?
Nou ja, het kan wel, zowel Giro, Tour als Vuelta in hetzelfde jaar.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:52 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ze waren van plan met hem de Vuelta te winnen, dat lijkt me onmogelijk als hij ook nog de Tour erbij zal doen. Ik denk dat in de Tour Basso vooral hulp van Julich en Schleck zal krijgen.
lijkt er wel opquote:Op maandag 1 mei 2006 12:50 schreef Ambrosius het volgende:
Gaat Sastre alle grote rondes rijden?
Sastre helper van Ivan in Giro/Tour kan en dan de Vuelta. Als hij verder geen koersen er tussendoor rijdt is dat geen probleem. Hij moet niet ook nog eens Dauphine of Zwitserland en weet ik wat nog meer er tussendoor gaan bijpakken. Julich rijdt btw ook Giro/Tourquote:Op maandag 1 mei 2006 12:58 schreef Snoep_Hondje_Hond het volgende:
[..]
Nou ja, het kan wel, zowel Giro, Tour als Vuelta in hetzelfde jaar.
Marino Lejaretta reed toen zelfs in alle drie top 10.
Maar als Sastre dat gaat doen verwacht ik geen podium van hem in de Vuelta.
Wat een ongelooflijke bikkel ben je dan als je ze alle drie uitrijdt.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:07 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Sastre helper van Ivan in Giro/Tour kan en dan de Vuelta. Als hij verder geen koersen er tussendoor rijdt is dat geen probleem. Hij moet niet ook nog eens Dauphine of Zwitserland en weet ik wat nog meer er tussendoor gaan bijpakken. Julich rijdt btw ook Giro/Tour
Wiens kloon ben jij?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:14 schreef Snoep_Hondje_Hond het volgende:
[..]
Wat een ongelooflijke bikkel ben je dan als je ze alle drie uitrijdt.
pourquoi als ik vragen mag?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:25 schreef Snoep_Hondje_Hond het volgende:
[..]
Van Leatherface.
nou ja, kloon. Meer een voortzetting.
Nieuwe internetprovider, dus nieuwe email.quote:
Je kunt toch gewoon je email veranderen in je profiel?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:36 schreef Snoep_Hondje_Hond het volgende:
[..]
Nieuwe internetprovider, dus nieuwe email.
Omdat de email waarop 'Leatherface" was geregistreerd niet meer bestaat heb ik maar een nieuwe account gemaakt.
Whehe, dat dacht ik al!quote:Op maandag 1 mei 2006 13:25 schreef Snoep_Hondje_Hond het volgende:
[..]
Van Leatherface.
nou ja, kloon. Meer een voortzetting.
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Whehe, dat dacht ik al!
Jammer, Leatherface was toch een soort van icoon in SPT. Vooral toen nog met de Jean Nelissen avatar.
Dat wist ik niet eensquote:Op maandag 1 mei 2006 13:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon je email veranderen in je profiel?
Alles op Tour nu.quote:
quote:Op maandag 1 mei 2006 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, back by popular demand.
Niet echt veel buitenlanders denk ik. Wim van Huffel misschien? Of mikt die op de tour?quote:Maar zo raakt het offtopic.
Verwachten jullie trouwens nog buitenlandse outsider / kanshebbers?
Misschien zal het toch vooal weer van Rujano moeten komen, alhoewel ze die nu zeker geen speelruimte meer zullen bieden.
Die is alleszins niet zo goed als vorig jaar. Toen reed hij in Romandië mee met de eerste twintig, nu gaat het veel moeilijker.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
![]()
[..]
Niet echt veel buitenlanders denk ik. Wim van Huffel misschien? Of mikt die op de tour?
Nee, het plan van CSC is juist om Julich na de TTT en ITT in de roze leiderstrui te krijgen, zodat de druk bij Basso wegblijft. In de laatste bergetappes is het dan de bedoeling dat Basso de trui overneemt van Julich.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:13 schreef Zwansen het volgende:
Julich en Sastre zullen uiteraard alles in dienst van Basso moeten doen. En ik zie Julich ook wel afstappen na de TTT. Dat is uiteraard ook een van de redenen waarom ie meegaat denk ik.
Of zabriskie misschienquote:Op maandag 1 mei 2006 14:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, het plan van CSC is juist om Julich na de TTT en ITT in de roze leiderstrui te krijgen, zodat de druk bij Basso wegblijft. In de laatste bergetappes is het dan de bedoeling dat Basso de trui overneemt van Julich.
Doet niet mee dit jaar. Wel vreemd, zou dit jaarin de Giro juist van nut kunnen zijn met de TTT, in de Tour zie ik hem in de bergen nou niet echt veel werk opknappen.quote:
Dan zou ik toch liever de roze trui bij een ander team zien. Nog minder druk.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:32 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, het plan van CSC is juist om Julich na de TTT en ITT in de roze leiderstrui te krijgen, zodat de druk bij Basso wegblijft. In de laatste bergetappes is het dan de bedoeling dat Basso de trui overneemt van Julich.
Voor m'n gevoel is Cunego i.t.t. Basso nu wél in topvorm...quote:Op maandag 1 mei 2006 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zonder ziekte/valpartijen/stress is Basso de beste tijdrijder en waarschijnlijk ook de beste klimmer, dus als hij normaal doet, wint hij gewoon.
Als Basso de laatste week van de Giro nog in topvorm is weet hij het erg lang te rekken. Ik denk dat hij de eerste anderhalve week met CSC kan imponeren, maar daarna zullen de klimmers hem aanpakken. Het is te hopen dat de klassementsmannen dan hem durven aan te pakken.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:56 schreef Bartoli het volgende:
Basso is ook in topvorm
Hoe bedoel je lang? In LBL was hij nog niet in topvorm...quote:Op maandag 1 mei 2006 22:20 schreef mbn het volgende:
[..]
Als Basso de laatste week van de Giro nog in topvorm is weet hij het erg lang te rekken. Ik denk dat hij de eerste anderhalve week met CSC kan imponeren, maar daarna zullen de klimmers hem aanpakken. Het is te hopen dat de klassementsmannen dan hem durven aan te pakken.
Hij houdt al sinds het Criterium International een behoorlijke vorm vast. Misschien niet zijn absolute topvorm, maar wel dusdanig dat ik denk dat hij dat niet kan rekken.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je lang? In LBL was hij nog niet in topvorm...
Whoa, dat is steil!quote:Op maandag 24 april 2006 16:43 schreef -skippybal- het volgende:
Mortirolo, we love you
![]()
![]()
Ben er zelf ook wel eens op gegaan, en dat was het zwaarste wat ik in m'n hele leven gedaan heb![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Toch jammer als zelfs zulke renners de giro laten liggen voor de tour. Ik hoop echt dat Basso dit jaar een statement kan maken door ze allebei te winnen.quote:Stefano Garzelli komt zaterdag in Seraing niet aan de start van de Ronde van Italië. De Italiaan van Liquigas focust op de Ronde van Frankrijk.
Garzelli is in goede doen. Maandag won hij nog de Rund um den Henninger Turm in Frankfurt, maar de Italiaan gaat zijn prima conditie niet proberen te verzilveren in de Giro.
De Giro-winnaar van 2000 bouwt een rustperiode in en plant zijn wederoptreden in de Ronde van Luxemburg (31 mei-4 juni).
In voorbereiding op de Ronde van Frankrijk rijdt hij ook nog de Ronde van Zwitserland en het Italiaanse kampioenschap. De 32-jarige Garzelli werd in 2002 wegens dopinggebruik uit de Giro gezet. Het jaar daarop werd hij tweede
En Di Luca gaat toch al de Giro voor ze winnen....quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:55 schreef placebeau het volgende:
[..]
Toch jammer als zelfs zulke renners sponsoren de giro laten liggen voor de tour. Ik hoop echt dat Basso dit jaar een statement kan maken door ze allebei te winnen.
Go for it.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:24 schreef R_ON het volgende:
Vol verwachting klopt mijn hart voor de Giro d'Italia. Ik wil er een gedichtje over schrijven. Sport & Kunst gaan zo lekker samen. Orgastisch.
Damn, Zal voigt ook tdf rijden?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:48 schreef Ereinion het volgende:
CSC heeft zijn selectie bekend gemaakt voor de Giro:
Ivan Basso
Carlos Sastre
Bobby Julich
Jens Voigt
Giovanni Lombardi
Inigo Cuesta
Volodymir Gustov
Michael Blaudzun
Nicki Sörensen
Wel een hele sterke ploeg voor Giro begrippen![]()
Dat zit er dik in...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Damn, Zal voigt ook tdf rijden?
kijk eens één pagina terug, post van Bartoliquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:39 schreef Sanvean het volgende:
Ik heb nog een paar subtoppers nodig voor een Giro-pultje..
Voor wie zoueen jullie gaan?
Noe, Ghisalberti, Gonchar...anderen?
Ja, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:42 schreef Gitanki het volgende:
[..]
kijk eens één pagina terug, post van Bartoli![]()
Basso & Savoldelliquote:Op dinsdag 2 mei 2006 20:52 schreef Sanvean het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijkmaar ik dacht, mss kun je nog de ene boven de andere verkiezen ofzo
![]()
Bettini zou zo maar eens een paar etappes kunnen winnen hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Basso & Savoldelli
----------------------
De rest ........
Hmm, toch nog wel wat opvallende namen. Ik zag dat ekimov mee was voor savoldelli
Ik vraag me eigenlijk af wat bettini doet in de giro als hij zon belabberd schijt team meeneemt?
Op welke man gaat liberty seguros het spelen?
Bettini zelf zie ik nog wel een etappe winnen. Engels zie ik echter totaal niet mee kunnen komen? Als het moet .. faalt hij? Baquet .. oke kan ik mee inkomen. Garate heeft dan weliswaar vorig jaar top5 gereden. Maar heb hem sindsdien weinig spectaculairs zien doen? En in die giro was het vooral aanklampen? Gevalletje leipheimer.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef mbn het volgende:
En Garate zou zomaar top vijf kunnen rijden deze Giro. Baguet en Engels zijn daarnaast goede knechten voor in het middengebergte, de heuvels. Voor etappewinst kan Bettini dus best aardige steun krijgen.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 08:51 schreef zjroentje het volgende:
Gaat Ardila wat presteren voor onze nationale trots?
hij zal savoldelli weer aan een zege helpenquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar hij is wel enorm enthousiast wanneer hij een willekeurig spandoek ziet hangen!
DSC is ook echt met een topteam aan de start.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Damn, Zal voigt ook tdf rijden?
idd, dat ze dus bijvoorbeeld ekimov, beltran en rubeira en padrnos meenemen zegt mij genoeg dat ze wel vertrouwen hebben in een goede positie voor savoldelli. Die 4 leken me namelijk ook wel goed voor de tdf om popo te ondersteunen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 11:30 schreef flyckje het volgende:
[..]
DSC is ook echt met een topteam aan de start.
Savolldeli
Danielson
beltran
rubeira
mcartney
joachim
white
ekimov
padrnos
DSC en CSC komen echt wel met een zeer sterk team. Daar gaan de andere ploegen toch een ferme kluif aan hebben.
Agh, ik denk zoiezo wel top 3 voor savoldelli. Mits hij van de spetterkak afblijft. Je kunt natuurlijk met een natte reet ook snel over die berg naar beneden.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:39 schreef flyckje het volgende:
denk dat discovery 3 man heeft voor top10. Rubeira heeft het vroeger al gedaan. savoldelli al paar keer. en Tom danielson top10 in vuelta. maar gezien hun jaar tot nu toe zal het wel net niet worden :p
als die al van start gaat heet dat (al denk ik dat het zand in de ogen strooien is) met zijn poeperitisquote:Op woensdag 3 mei 2006 10:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
hij zal savoldelli weer aan een zege helpen![]()
heb je ergens gelezen dat hij niet van start zou gaan? Waarom zouden ze anders nog met zon sterk team deze giro rijden?quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als die al van start gaat heet dat (al denk ik dat het zand in de ogen strooien is) met zijn poeperitis
whehequote:
no shitquote:
Ik had dat ergens gehoord maar kan het digitaal niet vinden dus zal wel loos alarm zijn geweestquote:Op woensdag 3 mei 2006 19:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
heb je ergens gelezen dat hij niet van start zou gaan? Waarom zouden ze anders nog met zon sterk team deze giro rijden?
en machines kunnen niet lachenquote:Op woensdag 3 mei 2006 20:03 schreef placebeau het volgende:
Het is geen man maar een machien.
sinds wanneer gaan we mijn fotos hier postenquote:
Herken je zelf die renners? Of kijk je achteraf naar de rugnummers?quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef Bartoli het volgende:
ow ja die wat zo half gebukt staat achter Laiseka (die met de zwarte haren) is de broer van Joseba Beloki, Gorka Beloki.
Ja, dat bedoelde ik.quote:Op woensdag 3 mei 2006 21:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
en machines kunnen niet lachengeen emotie etc. vandaar
![]()
Ach hij was al een tijdje niet ziek/geblesseerd geweest, dus zat er wel aan te komenquote:Op donderdag 4 mei 2006 15:15 schreef maril het volgende:
Sneu erg sneu voor hem,
Datum: 4-mei 14:40
Bram Schmitz moet de Giro d'Italia aan zich voorbij laten gaan. De Nederlandse renner van T-Mobile kampt met griep en is niet voldoende hersteld voor de proloog aanstaande zaterdag. De Duitse ploeg neemt de Tsjech Franti¨ek Rabon mee als zijn vervanger. Daarom blijven er zes Nederlandse deelnemers aan de Giro over.
Nederlandse deelnemers Giro d'Italia
Stef Clement (Bouygues Telecom)
Koen de Kort (Liberty Seguros)
Addy Engels (Quick-Step)
Remmert Wielinga (Quick-Step)
Theo Eltink (Rabobank)
Marc de Maar (Rabobank)
Die en oa ook nog een Voigt en misschien wel Wauters..quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Wie schatten jullie komende zaterdag voor de overwinning?
Mn top3tje
verbrugghe
savoldelli
julich
och ja, en wat te denken van sprinters? of is de afstand te lang?quote:Op donderdag 4 mei 2006 16:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die en oa ook nog een Voigt en misschien wel Wauters..
Lijkt me wel te lang ja. Mcgee is er ook nog en wie weet wel figuren als Daniëlson, Rogers (en stiekem hoop ik Honcharquote:Op donderdag 4 mei 2006 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
och ja, en wat te denken van sprinters? of is de afstand te lang?
herken 90% zelf. Ga me buiten Laiseka, Koldo Fernandez en David Lopez niet vragen hoe de rest van de Euskaltels eruit zien met hun naam erbij want dan moet ik erop gaan googlenquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Herken je zelf die renners? Of kijk je achteraf naar de rugnummers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral zijn ondergang in de roze trui was een van de pijnlijkste momenten ooit in de giro.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:20 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Doet die Aussie van Lotto, of Davitamon wat is het, nog mee of richt hij zich op de Tour?
Edit: Evans heet ie! Blijft een favo'tje van de Giro voor mij sinds zijn Roze trui.
Ik haal daar dit vanafquote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:09 schreef Falco het volgende:
Tsjek ook de voorbeschouwing op FOK!sport: http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/24015
I know, als ik goed herinner was garate vorig jaar 5e door wat gelukjes. Voor de rest zie ik hem niet ergens flammen en vooral blijven plakken. Misschien moet hij bettini nog wat helpen in de wat lichtere etappes?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:09 schreef BVO het volgende:
Garate en Scarponi hebben al mooie klassementen gereden in de Giro hoor.
Nicequote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:09 schreef Falco het volgende:
Tsjek ook de voorbeschouwing op FOK!sport: http://sport.fok.nl/wielrennen/nieuws/24015
Ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:43 schreef Afunados het volgende:
[..]
Nice![]()
Check ook mijn eerste Giro tips(wedtips): http://www.bettingadvice.com/showPredictionsLeague.php?idMenu=397
Gaat hier morgen trouwens niemand afzakken naar Seraing? Ik zeker, maar het is dan ook bijzonder dichtbij![]()
hoe zou dat laatste komen denk je ?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:14 schreef placebeau het volgende:
Om de suprematie van de tour de France nog eens duidelijk te maken:
De winnaar van de giro krijgt 50 000 euro's, de winnaar van de tour 400 000 en zelfs de tiende in de tour krijgt nog 61 000 euro.
Wat dan wel weer opvalt is dat een ritwinnaar in de giro meer verdient als een ritwinnaar in de tour: 10 795 tegenover 8 000.
Ik schat Savoldelli ook in bij de topfavorieten en Danilo di Luca en Rujano allebei een ster hoger dan nu. Ullrich en Rasmussen schat ik naar aanleiding van hun eigen uitspraken absoluut niet bij de favorieten.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 14:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik haal daar dit vanaf
Favorieten
***** Ivan Basso, Damiano Cunego
**** Gilberto Simoni, Paolo Savoldelli
*** Danilo Di Luca, Juan Manuel Garate, Michele Scarponi
** Ivan Parra, Jose Rujano, Mauricio Ardilla, Sergei Gontsjar, Bobby Julich
* Jan Ullrich, Michael Rasmussen, Leonardo Bertagnolli, José Gutierrez, Tom Danielson, Wim van Huffel
. Ik zie hier toch wat namen die ik niet zover zie komen. Ik neem dan ook aan dat van ster 3 het vooral om etappe winnaars gaat
![]()
![]()
Die 2 kunnen hun krachten wel een keertje ophopen om een bergetappe te winnen. Ik zie dat zelf echt wel doen. Gezien hoe steil het wel niet is. Ze gaan niet voor het klassement maar een bergetappe proberen te winnen zie ik ze wel doen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:16 schreef mbn het volgende:
[..]
Ik schat Savoldelli ook in bij de topfavorieten en Danilo di Luca en Rujano allebei een ster hoger dan nu. Ullrich en Rasmussen schat ik naar aanleiding van hun eigen uitspraken absoluut niet bij de favorieten.
Rasmussen misschien nog op een steile klim, maar Ullrich en een bergetappe lijkt me uitgesloten. Zoals hij rondreed in Romandie leek het wel een walrus, zelfs het tijdrijden was naadje. Er moet echt een wonder gebeuren wil hij wedstrijdklaar zijn in de Tour, ook voor Jan gaan de jaren tellen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die 2 kunnen hun krachten wel een keertje ophopen om een bergetappe te winnen. Ik zie dat zelf echt wel doen. Gezien hoe steil het wel niet is. Ze gaan niet voor het klassement maar een bergetappe proberen te winnen zie ik ze wel doen.
Mooiste sportmoment aller tijden.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:12 schreef Ericr het volgende:
Lemond... 89... de Tour won...
Mooie tv toch?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 13:59 schreef placebeau het volgende:
[..]
Vooral zijn ondergang in de roze trui was een van de pijnlijkste momenten ooit in de giro.
Deze?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:07 schreef Jeroen_M het volgende:
Het was niet 1 van die 2, jammer dat ik'm niet kan vinden.
Daar doe ik ook maar eens een keertje aan mee..quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:57 schreef Baraja het volgende:
[..]
Deze?
www.wielerkenner.nl
Erg tof, maar die 15 renners gelden voor de hele ronde. Je kunt dus niet wisselen, zoals met de FOK!Wielermanager. Bovendien is het lastig de sprinters te selecteren, met slechts twee protagonisten.
Verder sieren de spelfouten de site niet, maar het schijnt een begin te zijn van iets moois.
Inderdaad, heb de Finestre vorig jaar gemist, deze ga ik nu maar eens lekker uitgebreid kijkenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:02 schreef Leatherface het volgende:
Iedereen valt echt zwaar over de Plan de Corones / Kronplatz.
Kan niet wachten tot die etappe.![]()
zelf gemaakt?quote:
normaal gezien, je weet nooit wat er nog kan gebeuren, komen morgen weer een lading fotos van de proloog. Of ik zondag nog ga moet ik nog ff bekijkenquote:
Nu dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:11 schreef mbn het volgende:
Voor de liefhebbers is er dadelijk een korte voorbeschouwing op de Giro bij Studio Sport.
Hij noemde Cunego ook, maar door zijn snelle Italiaans was het er blijkbaar bij de ondertiteling tussendoor geslopen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:52 schreef Arcee het volgende:
Basso: "Simoni, Savoldelli en Di Luca zijn m'n grootste concurrenten".
Hij zal 't wel beter weten, maar ik zou zeker Cunego daar tussen zetten.
Jaquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:06 schreef maril het volgende:
Leuk menneke die Basso, was er niet iets met zijn zus ook zo,n leuk ding?
Veel plezier,quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:03 schreef Bartoli het volgende:
kwam di luca pas uit zijn bed op die 3e foto. Of was het alweer tijd om naar bed te gaan voor hem
ben nu weg naar Seraing
quote:Wim Vanhuffel is de Belgische klimhoop in de Giro. Na zijn knappe prestatie in 2005 (elfde plaats) rust alle druk op de schouders van de Davitamon-Lotto-man.
"Ik kwam uit het niets. Maar na enkele dagen zagen de toppers dat ik er steeds bij was. Dat leverde mij 's morgens een stevige handdruk op van de grote namen."
"Na de Giro bleef dat duren en plots was ik een vedette", zei Wim Vanhuffel in Gazet van Antwerpen.
Staat dat niet gewoon op Cyclingnews.com?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 1.5 uur voordat de eerste vertrekt![]()
Heeft er iemand misschien nog een linkje naar de hoogteprofielen van de etappes?
Kijken op www.gazzetta.itquote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 1.5 uur voordat de eerste vertrekt![]()
Heeft er iemand misschien nog een linkje naar de hoogteprofielen van de etappes?
Of een DSC.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 13:36 schreef placebeau het volgende:
Of Basso natuurlijk. Of iemand willekeurig anders van CSC.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |