Nee maar het ging erom wat er eigenlijk met 1e klas reizigers en busvervoer geregeld wordt.quote:Op zondag 23 april 2006 13:54 schreef Carport het volgende:
Je kan alleen geld terug krijgen als de verstoring ongepland was. Werkzaamheden die aangekondigd zijn vallen daar niet onder.
Niets. Pech. Het leven is onrechtvaardig.quote:Op zondag 23 april 2006 14:11 schreef ROG het volgende:
[..]
Nee maar het ging erom wat er eigenlijk met 1e klas reizigers en busvervoer geregeld wordt.
Locatie is Olst denk ik, aan de bocht te zien.quote:Op zondag 23 april 2006 14:14 schreef Alexxxxx het volgende:
[afbeelding]
Merk en type: BDs
Eigenaar: NS
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Klein stationnetje in Overijssel tussen Deventer en Zwolle
Datum: 7-5-2004
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Zou zomaar kunnen, mits Wijhe een recht perron heeft.quote:Op zondag 23 april 2006 14:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Locatie is Olst denk ik, aan de bocht te zien.
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.quote:Op zondag 23 april 2006 14:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen, mits Wijhe een recht perron heeft.
OK, opgelost, slotje!quote:Op zondag 23 april 2006 15:07 schreef contra het volgende:
[..]
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.
mja mischien ooit nog eens compleet nieuwe pics in de OP duwenquote:Op zondag 23 april 2006 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
eigenlijk moet er nog een foto van het ICK interieur bij in de OP, vind je niet?
Ooit nog eens een compleet nieuwe OP makenquote:Op zondag 23 april 2006 20:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja mischien ooit nog eens compleet nieuwe pics in de OP duwen
Kan ook! deze wordt stoffigquote:Op zondag 23 april 2006 21:00 schreef Carport het volgende:
[..]
Ooit nog eens een compleet nieuwe OP maken![]()
ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van treinen, ik ben wel beried wat foto's ter beschikking te stellenquote:
Ik doe het ook niet, want ik eh, vind hem nu al te lang...quote:Op zondag 23 april 2006 23:08 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van treinen, ik ben wel beried wat foto's ter beschikking te stellen
allemaal een stukjequote:Op zondag 23 april 2006 23:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet, want ik eh, vind hem nu al te lang...
Ja, meerdere keren. Toen ik in 2004 begon met treinen fotograferen had ik er 0 verstand van, en zocht ik hierin de OP op wat ik op de foto had gezet. Derhalve is de OP erg leerzaam voor me geweest.quote:Op zondag 23 april 2006 23:51 schreef Carport het volgende:
Heeft iemand dat ding überhaupt wel eens helemaal doorgelezen
Ja, je moet ergens je kennis vergaren inderdaad, leuk dat dat hier lukt! Als ik 'm zou schrijven zou ie achterlijk lang worden, en ik ben ook niet van alles op de hoogte, dus... Misschien ieder zijn eigen niche-OP-deel?quote:Op zondag 23 april 2006 23:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ja, meerdere keren. Toen ik in 2004 begon met treinen fotograferen had ik er 0 verstand van, en zocht ik hierin de OP op wat ik op de foto had gezet. Derhalve is de OP erg leerzaam voor me geweest.
Same here... ik heb eigenlijk alleen enigszins regelmatig met ICK, IRM en ICR(m) gereisd.quote:Op maandag 24 april 2006 00:05 schreef Carport het volgende:
Oké, dan is het inderdaad wel handig/leuk/leerzaam als het er in blijft staan.
Als iedereen zijn eigen onderdeel typt, wat denk ik wel het handigst is, wie zou dan welk stuk willen doen? Ik kan op zich best wat over ICK schrijven, daar reis ik regelmatig mee namelijk. Met wadlopertjes heb ik bijvoorbeeld weer helemaal niks.
bovendien heeft olst een eiland, Wijhe nietquote:Op zondag 23 april 2006 15:07 schreef contra het volgende:
[..]
Als het Wijhe of Olst moet zijn is het Olst, Wijhe heeft idd een recht perron en Olst ligt in een bocht.
Dat, of anders wat meer treinentopics binnen PTAquote:Op maandag 24 april 2006 00:15 schreef Duvel het volgende:
Ik weet bijna zeker dat ie, als iedereen zijn eigen materieel beschrijft, echt achterlijk lang wordt. Kunnen we de Fok-wiki niet uitbreiden met een apart treinendeel?
is ook niet van me zelf hoorquote:Op maandag 24 april 2006 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
supervette locs zijn dat idd jaik krijg ze steeds net niet goed op de foto ')
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs vanquote:Op maandag 24 april 2006 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
t als je ze hoort zou je denken dat er echt BRUUT veel vermogen in zit
bah :pquote:Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel ja, maar ik weet er verder ook geen specs van
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Built At: General Motors/EMD - London, Ontario (Canada) Wheel Arrangement: CO–CO Engine: General Motors 12N-710G3B-EC : 2.462 kW (3.300 HP) at 904 rpm Traction Alternator: General Motors AR8PHEH Auxiliary Alternator: General Motors CA6B Traction Motors: General Motors D43TR Axle Hung (6x) Power At Rail: 2.240 kW (3.000 HP) Trucks: HTCR-E Gear Ratio: 81:20 Wheel Diameter: 1,067 m. Sanding Equipment: 8 x 42,5 litre carbody mounted sand boxes with air delivery (50 kg per box) Maximum Speed: 120 km/h Maximum Tractive Effort: 409 kN Continuous Tractive Effort: 260 kN at 25.6 km/h Length: 21,35 m. Width: 2,64 m. Height: 3,91 m. Maximum Weight: 126.000 kg. Brake System: Westinghouse PBL3 Air Brake Brake Force: 68.000 kg. Fuel Capacity: 6.550 lit. Minimum Curve: 80 m. (radius) Multiple Working: JT26CW-SS, JT42CWR and JT42HW-HS (Class 59, Class 66 and Class 67) |
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PKquote:Op maandag 24 april 2006 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
126 ton wh00tda's altijd NOG 14 ton zwaarder dan de 1200 serie
en 3300 PK valt me smerig tegen eigenlijk.... Daar gaat iedere 1600 toch ruim overheen
Wat is die sanding equipment voor iets? Dat kunnen ze voor de wielen droppen voor een noodstop of zo?
Fuel capacity 6550 liter... Mwoa, wat zou zo'n ding verbruiken eigenlijk, met 60 bakken erts en kolen aan de haak?Dan is die 6 kuub toch zo op?
Oh ja, hoe HEET dat kutding nou?"Class 66" maar dan?
1 |
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogenquote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is![]()
Ja, dat bekt ook zo lekkerquote:JT42CWR zou die heten,
moauw de DEtjes zijn wel een STUKJE ouder dan deze monsters hequote:Op maandag 24 april 2006 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja, een blauwe engel had al 14 liter cilinderinhoud (en 193 kW vermogen)
[..]
Ja, dat bekt ook zo lekkerIk vind DD-IRM al te lang eigenlijk
't Ding wordt normaal "Class 66", of "Klaas" genoemd. Door de spotters dan (en voor zover ik weet). Ze worden in Canada gebouwd, zie boven, en in Nederland rijden bijna alle goederenvervoerders ermee geloof ik. Ze zijn vaak geleased van grote leasemaatschappijen. Tilburg is de werkplaats die ze geschikt maakt voor inzet in Europa. Ik weet niet precies wat de motorinhoud is. Ik heb wel een foto van de motor, maar die komt later want de bel ging net voor de pizza's.quote:Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
moaw daarom rijden ze met 2 locs :'D! nog zwaarder nog meer PK![]()
Denk dat dat zanden is voor gladde sporen enzo? zand er op wordt die wat stroef ( ijzel? )
jammer dat nergens de inhoud van de motor te vinden is![]()
[ code verwijderd ]
JT42CWR zou die heten,
volgens google haalt die 1200 miles op 1 tank
Helaas, u gaat niet door voor de koelkast.quote:Op maandag 24 april 2006 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Op welk station is dat? Kan het bordje NET niet lezen, maar die CTA is mij nergens anders bekend dan op de lijn Zwolle- Emmen
Nee, de troostprijs is een onscherpe foto van plan U met een oranje koploperquote:Op maandag 24 april 2006 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
ah okee, en die is dan Hardenberg, want de sneltrein stopt niet op Gramsbergen.
Gatver ik heb die Emmerlijn ooit 1 keer "for the record" gedaan.. Moet maar even wat bijscholing doen daarOok op het lijstje voor 7 mei
ga ik nog door voor het tosti-ijzer?![]()
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.quote:Op maandag 24 april 2006 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
of een personenvervoer en goederenvervoer topic... speciaal voor tfz en andere liefhebbers
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.quote:Op maandag 24 april 2006 20:03 schreef Tfz het volgende:
[..]
V.w.b. goederenvervoer zijn er al andere (en betere) plekken. Ik zie sowieso het vorodeel van meerdere topics t.o.v. de huidige opzet niet.
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?quote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vandaag had ik eindelijk eens geluk bij de rail terminal
Aan de andere kant, gewoon lekker 1 topic bijhouden om te lezen is wel makkelijker dan 5 verschillende...quote:Op maandag 24 april 2006 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik vind eigenlijk dat de T, die in PTA toch VOOR de A komt, wel een beetje ondervertegenwoordigd is eigenlijk. Over iedere dooie distributieriem of klepveer bij een auto is wel een topic, en ALLES over treinen gaat in EEN topic (nou, misschien 3 dan). En ik lees af en toe dat er wel behoefteis aan ruimte voor meer, zoals ook voor modelspoor bijvoorbeeld. Het lijkt me helemaal niet raar om bijvoorbeeld een stoom, een diesel, een draad en een modelspoortopic te doen of zo.
Nee, absoluut niet.quote:Op maandag 24 april 2006 20:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag een ieder daar eigenlijk vrij naar binnen wandelen ?
Oh ja dat was ik ook hequote:Op maandag 24 april 2006 20:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Er zijn vaka genoeg kleinere topics over treinen geweest, zo ook over modelspoor, enzovoort, maar stuk voor stuk bloeden ze dood. Maar er is niemand die je tegenhoud een topic te openen. Je ozu toch ook een topic over de nieuwe dienstregeling maken? Ga je gang.
-tjequote:Op maandag 24 april 2006 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja dat was ik ook he
nou ja, nou ff bezig met een ander projectje
Ik snap je vraag niet helemaal... Maar als je bedoelt waarom er geen rechtstreekse trein door Enschede doorrijdt naar Duitsland (Gronau en verder), dan komt dat omdat er geen rechtstreeks spoor ligt. Spoor 4 waar IC op aankomt, is afgesloten net na de overweg. Spoor 5 (treinen naar Duitsland) is afgesloten voorbij het perron (nederlandse kant). Dus vooralsnog is er geen doorgaand treinverkeer mogelijk.quote:Op maandag 24 april 2006 23:54 schreef petre86 het volgende:
waarom rijdt er geen trein dóór Dld in vanuit Enschede?
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?quote:Op dinsdag 25 april 2006 11:03 schreef jaha het volgende:
Ja dat is nou net het probleem. Waarom ligt die doorgaande verbinding er niet?
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?quote:Op dinsdag 25 april 2006 12:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om gezeur met toelatingen van materieel en dergelijke te voorkomen? Wellicht?
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
had duitsland ook geen anderer bovenleiding spanning?
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef MREn het volgende:
[..]
De bovenleidingspanning op Enschede-Gronau en Gronau-Dortmund is exact het zelfde als de stoptrein Enschede-Zwolle gebruikt.
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hmm, en als je heel Duitsland met nederland vergelijkt? of het gewoon overak 1.5kv?
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:09 schreef MREn het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde: zowel Wierden-Zwolle als Enschede-Gronau-Dortmund (naar Muenster weet ik niet) helemaal geen bovenleiding hebben.
Over het algemeen is NL 1800V gelijkspanning, Duitsland 15kV wisselspanning
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja van die 1800V blijft gemiddeld gezien 1500V over?
door verschil van spanning kan het toch ook dat de trein NIET rechtstreeks kan rijden? (moet je weer een meerspanningsloc hebben)
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan makenquote:Op dinsdag 25 april 2006 17:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is geen verschil van spanning omdat ten oosten van enschede geen spanning is.
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minderquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin, daarvoor rijden er te weinig treinen en is het baanvak van te gering belang. Diesel is hier ideaal!
Gewoon op een tankplaat, Zwolle, Hengelo, Amersfoort, Arnhem, dat soort stations. En als je geluk hebt hangt er zo'n 100l/min spuit. Als je pech hebt niet.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:36 schreef ROG het volgende:
Waar tanken reizigerstreinen diesel trouwens, iemand fotootje van?
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
met de huidige prijzen wordt dat vast snel minder!
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...quote:Op dinsdag 25 april 2006 17:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja dat is er te krijgen natuurlijk, maar dan moet je er wel gebruik van (kunnen) gaan maken
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
De koperprijs gaat helaas nog veel sneller omhoog...
Aluminium is vooral mechanisch ongeschikt om als bovenleiding te dienen. Elektrisch is het ook niet ideaal. In de nieuwe bovenleidingsystemen worden minder kritische delen wel in aluminium uitgevoerd, maar de rijdraden (het deel waar de stroomafnemer langsglijdt) blijven een bijzonder soort koper omdat ze heel strak afgespannen zijn.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
koper voor de bovendraad? kan je dat niet in aluminium uitvoeren dan?en dat is op termijn toch goedkoper dan diesel?
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnenquote:Op dinsdag 25 april 2006 18:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
zwolle-enschede is een dieseltraject. enschede-gronau-verder is ook een dieseltraject, dus er zou iets door kunnen rijden...
Hopelijk wordt die dienst ook s avonds laat aangeboden. Kan je nog ns een dagje Hamburg doen vanuit Groningen of Friesland... Nu kan je voor t laatst rond half 7 terug uit Leer naar NLquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zit echter wel met andere eisen wat betreft veiligheid en aansturingssystemen. In 8 van de nieuwe treinen van Arriva worden systemen van zowel Nederland als Duitsland ingebouwd, zodat de treinen door kunnen rijden naar Leer. Het zou dus met enige aanpassingen wel kunnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |