Ben met je eens dat de teksten van Borsato een typisch voorbeeld van "toegankelijk voor het grote publiek" zijn. Er zijn liefhebbers voor, getuige de enorme verkoopcijfers die hij keer op keer heeft. Ook in mijn brede muzieksmaak is er een plaatsje voor Borsato, maar ben kritisch genoeg om het met je eens te zijn dat het geen diepgaande poezie is.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef Gripper het volgende:
De muziek is technisch wel in orde, afgezien van het feit dat de teksten van Marco B natuurlijk om te huilen zijn, zo simpel...
Ik moet er echter niet aan denken dat dit een hit wordt en 1 keer per uur te horen is![]()
Wat zeg je dat netjes! Ik vind het verschrikkelijk sneue teksten. Net geprobeerd de songtekst van dit fantastischequote:Op vrijdag 21 april 2006 11:19 schreef Coelho het volgende:
[..]
Ben met je eens dat de teksten van Borsato een typisch voorbeeld van "toegankelijk voor het grote publiek" zijn.
Nouja, daar valt natuurlijk niet aan te ontkomen. Het is Borsato, dus wordt het vaak gedraaid. En hoe vaker het gedraaid wordt, des te hoger de plaat in de top 40 of 50 of weetikhoeveel zal komen, aangezien airplay ook meetelt voor die lijsten. En als de plaat dan hoog in de top 40 (of 50 of blabla) staat, zal hij nog vaker gedraaid worden. Totdat uiteindelijk het hele uur gevuld zal zijn met Marco Borsato. Klinkt logisch toch.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:09 schreef Gripper het volgende:
Ik moet er echter niet aan denken dat dit een hit wordt en 1 keer per uur te horen is![]()
In dat geval draai ik deze zomer weer alleen CD's in de auto, en blijft de radio uit. Dit liedje is muzikaal wel redelijk vernieuwend, maar een draak van een verhaal.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:47 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nouja, daar valt natuurlijk niet aan te ontkomen. Het is Borsato, dus wordt het vaak gedraaid. En hoe vaker het gedraaid wordt, des te hoger de plaat in de top 40 of 50 of weetikhoeveel zal komen, aangezien airplay ook meetelt voor die lijsten. En als de plaat dan hoog in de top 40 (of 50 of blabla) staat, zal hij nog vaker gedraaid worden. Totdat uiteindelijk het hele uur gevuld zal zijn met Marco Borsato. Klinkt logisch toch.
En dat gelul met die doorn waar ie in grijpt dan. Wat een sukkelquote:Op vrijdag 21 april 2006 12:53 schreef Foxxy het volgende:
Rood is mijn bloed dat valt op de grond
En even lijk ik verloren
Maar jij brengt mijn vingers naar je mond
Ik denk dat ik dit het ergste stukje tekst vind.
Bij sommige zinnen viel mijn mond echt open. Ik ken een jongetje van drie dat beter kan rijmen dan marco b.quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En dat gelul met die doorn waar ie in grijpt dan. Wat een sukkel![]()
Toen ik dat zinnetje hoorde op de radio vanochtend moest ik ook![]()
Dan vind ik Marco helemaal een mongool. Dat je zo'n producer aanneemt! En dat je zo'n slechte tekst kiest voor je nieuwe nummerquote:Op vrijdag 21 april 2006 13:14 schreef Cybart het volgende:
@foxxy, ik denk dat John Ewbank naast het arrangement ook voor de tekst verantwoordelijk is
Dus omdat jij het een zielige plaat vind, moet iedereen dat maar vindenquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:51 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je dit goed vind, heb je een chromosoompje teveel. Wat een ontzettend zielige plaat zeg.!!!! Ik lach me dood als ik lees dat iemand het origineel kan vinden, get real! Het is een zielige dance/orkest versie van een onbegrijpelijk blof nummer.
Marco zit zo ver in de shit, dat een gierput zijn gelijke in hem ziet.
Volgens mij heeft ie de "grap" van de gierput vandaag ergens gehoord en heeft gedacht: die ga ik gebruiken in een willekeurig topic!quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:24 schreef Zombine het volgende:
[..]
Dus omdat jij het een zielige plaat vind, moet iedereen dat maar vinden![]()
quote:Op vrijdag 21 april 2006 19:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde hem vanmorgen bij Giel op 3fm en ik kon maar een ding zeggen: WOW. Erg strakke plaat van Borsato. Erg knap hoe hij zijn producers toch telkens weer iets nieuws weet te verzinnen zonder zijn eigen identiteit te verloochenen... daar kan Rene Froger die altijd schaamteloos op andermans succes meelift qua stijlen een puntje aan zuigen...
fantastische plaat...
Schattig. Je reageert je onbegrip op ieder creatief vermogen af.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:25 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie de "grap" van de gierput vandaag ergens gehoord en heeft gedacht: die ga ik gebruiken in een willekeurig topic!![]()
Ik ben ook schattig.quote:Op vrijdag 21 april 2006 20:47 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Schattig. Je reageert je onbegrip op ieder creatief vermogen af.
quote:Op vrijdag 21 april 2006 21:11 schreef KinkyGiraf het volgende:
De eeuwen der kuikens
Als sneeuw in een vlieg
Tevens de wonden van rood en dan groen
Geven mij stoppels van aarzelend bloed
Dat vind ik ook mooi gevonden maar dat zingt ie niet
Mail 'm anders ff via opentopjansen@hotmail.comquote:Op vrijdag 21 april 2006 22:22 schreef KinkyGiraf het volgende:
Legaal weet ik niet, ik kan hem je sturen via msn als je wil? Verwijder mijn post als dit niet mag?!
November Rain van Guns 'n Rosesquote:Op vrijdag 21 april 2006 22:26 schreef Pune het volgende:
Is er dan niemand die net als ik, ook vindt dat het stuk waar het orkest langzaam erin filtert in het begin, verdomd veel lijkt op een bestaande rockballad die ik even niet kan plaatsen?
Ik kan het dus niet plaatsen, maar het lijkt gejat - op zijn minst erdoor geïnspireerd.
Check je mail...quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:26 schreef De_Piere het volgende:
[..]
Mail 'm anders ff via opentopjansen@hotmail.com
Ook daar zijn invloeden van te herkennen, maar is niet dat specifieke stukje.quote:
Triest en waar tegelijk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:47 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nouja, daar valt natuurlijk niet aan te ontkomen. Het is Borsato, dus wordt het vaak gedraaid. En hoe vaker het gedraaid wordt, des te hoger de plaat in de top 40 of 50 of weetikhoeveel zal komen, aangezien airplay ook meetelt voor die lijsten. En als de plaat dan hoog in de top 40 (of 50 of blabla) staat, zal hij nog vaker gedraaid worden. Totdat uiteindelijk het hele uur gevuld zal zijn met Marco Borsato. Klinkt logisch toch.
Het dancebeatje is een beetje 2 brothers on the 4th floor ofzoquote:Op vrijdag 21 april 2006 22:26 schreef Pune het volgende:
Is er dan niemand die net als ik, ook vindt dat het stuk waar het orkest langzaam erin filtert in het begin, verdomd veel lijkt op een bestaande rockballad die ik even niet kan plaatsen?
Ik kan het dus niet plaatsen, maar het lijkt gejat - op zijn minst erdoor geïnspireerd.
Jawel hoor: Crime of the century van Supertramp.quote:Op vrijdag 21 april 2006 22:45 schreef Pune het volgende:
[..]
Ook daar zijn invloeden van te herkennen, maar is niet dat specifieke stukje.
Het is volgens mij wel zo'n typisch top2000 nummer wat ik bedoel.
Misschien ben ik naïef maar ik zie Marco Borsato nog niet denken "zullen we lekker gewoon Crime of the Century jatten!!quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:28 schreef Pune het volgende:
[..]
Jawel hoor: Crime of the century van Supertramp.
Schaamteloos vanaf 2:08 bijna 1 op 1 overgenomen. Huppakee.![]()
Baggerplaat, echt. Marco Borsato dan, hè.
Toeval bestaat niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:51 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Misschien ben ik naïef maar ik zie Marco Borsato nog niet denken "zullen we lekker gewoon Crime of the Century jatten!!kan het geen toeval zijn?
Misschien zou hij dat eens moeten doenquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:25 schreef Lemming22 het volgende:
Ik heb toch anders ooit gehoord dat John Ewbank nooit naar andere muziek luisterde,
Als het alleen jou opvalt, dan ligt het misschien wel aan jouquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Pune het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet.
En als het bestaat kan ik me niet voorstellen dat hij dit maanden repeteert met zijn band en orkest en dat niemand in die periode opvalt dat dat stukje toch bekend klinkt. Besides, van Supertramp blijf je gewoon af.
Ok, misschien niet met voorbedachte rade, helaas wel ongestraft.![]()
Gimmick!quote:Op vrijdag 21 april 2006 13:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
En dat gelul met die doorn waar ie in grijpt dan. Wat een sukkel![]()
Toen ik dat zinnetje hoorde op de radio vanochtend moest ik ook![]()
Ik dacht even aan een zin uit het boek Gimmick! van Joost Zwagerman:
"Pas op, niet aan dat wondje in je vinger zuigen! Als je vinger AIDS heb, heb jij het nou ook!"
![]()
Als je dat serieus meent dien je ritueel verbrand te worden.quote:Op vrijdag 21 april 2006 23:04 schreef BUG80 het volgende:
Dit is de Bohemian Rhapsody van de 21e eeuw!
Wat denk je.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:38 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als je dat serieus meent dien je ritueel verbrand te worden.![]()
Dan heb je dus geen verstand van muziek en dien jij ook ritueel geroosterd te worden...quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:38 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als je dat serieus meent dien je ritueel verbrand te worden.![]()
Bohemian Rhapsody is zoooooooveel beter dan die ransbagger die Borsato nu uitbrengt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:06 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen verstand van muziek en dien jij ook ritueel geroosterd te worden...![]()
Voor mensen zonder smaak wel jaquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:43 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody is zoooooooveel beter dan die ransbagger die Borsato nu uitbrengt.
Bohemian Rhapsody is zooooooo overgewaardeerdquote:Op zaterdag 22 april 2006 17:43 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Bohemian Rhapsody is zoooooooveel beter dan die ransbagger die Borsato nu uitbrengt.
Bedoel je hiermee dat een Borsato nummer goed vinden onder goede smaak valtquote:
Dat hij steeds die award wint zegt enorm veel over de rest van Nederland, of beter gezegd over de stemmers en het TMF publiek.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:07 schreef Bergie88 het volgende:
Ik hoorde hem afgelopen week bij 'goedenmorgen nederland'. Eerst dacht ik daar heb je hem weer met z'n zielige liedjes altijd. Het begon dus ook zielig. Maar toen die lekkere trance deun erin kwam. Helemaal geweldig. Iedere keer iets anders en hij blijft mij verbazen. Zet maar weer de volgende TMF award beste nationale manelijke artiest van het jaar voor hem klaar!!
Doe es niet zo arrogant en laat mensen hun eigen mening hebben over wat ze wel of niet mooi vinden. Dat hoeft toch niet af te hangen van wat jij al dan niet poëtisch, melodieus of mooi genoeg vindt?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat hij steeds die award wint zegt enorm veel over de rest van Nederland, of beter gezegd over de stemmers en het TMF publiek.
oranje bedoel jequote:Op zondag 23 april 2006 10:32 schreef Darkestlight het volgende:
Goeie plaat. De kleur is niet wit deze zomer, maar rood
Maar als er een iemand altijd (10 keer achter elkaar!!!) de award van beste binnenlandse artiest wint, dan zegt dat of wat over de rest van het land of iets over de stemmers. En dat die artiest zelf alleen maar zingt en anderen zijn nummers laat schrijven, dan kun je wat mij betreft nooit spreken van beste artiest.quote:Op zondag 23 april 2006 00:37 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Doe es niet zo arrogant en laat mensen hun eigen mening hebben over wat ze wel of niet mooi vinden. Dat hoeft toch niet af te hangen van wat jij al dan niet poëtisch, melodieus of mooi genoeg vindt?
De TMF Award is voor beste ZANGER nationaal niet voor beste ARTIEST nationaal.quote:Op zondag 23 april 2006 17:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar als er een iemand altijd (10 keer achter elkaar!!!) de award van beste binnenlandse artiest wint, dan zegt dat of wat over de rest van het land of iets over de stemmers. En dat die artiest zelf alleen maar zingt en anderen zijn nummers laat schrijven, dan kun je wat mij betreft nooit spreken van beste artiest.
ok, mijn foutquote:Op zondag 23 april 2006 17:53 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De TMF Award is voor beste ZANGER nationaal niet voor beste ARTIEST nationaal.![]()
zie je, ZIE JE!!quote:Op zondag 23 april 2006 19:06 schreef Foxxy het volgende:
Ik zat gister een of ander fout reis-programma te kijken op SBS6. Instrumentaal stukje van het nummer van Marco Borsato was onder het programma geplakt. Erg slim om het nummer zo te pluggen bij het SBS-publiek.
Verder blijft het natuurlijk een draak van een nummer. En dan ook nog jatten van Supertramp!
-edit-
Luister net Crime of the Century van Supertramp. Wat een onwijs stuk jatwerk van die Borsato. Of nou ja, van zijn producer. Borsato weet waarschijnlijk niet eens dat er een band bestaat met de naam 'Supertramp'.
Gelul, dat is gewoon de stijl dat vorig jaar al bij concerten met het symphonica-orkest is gebruikt, dus niks gejat. Ik heb dat nummer is beluisterd, maar het lijkt er totaal niet opquote:Op zondag 23 april 2006 19:06 schreef Foxxy het volgende:
Ik zat gister een of ander fout reis-programma te kijken op SBS6. Instrumentaal stukje van het nummer van Marco Borsato was onder het programma geplakt. Erg slim om het nummer zo te pluggen bij het SBS-publiek.
Verder blijft het natuurlijk een draak van een nummer. En dan ook nog jatten van Supertramp!
-edit-
Luister net Crime of the Century van Supertramp. Wat een onwijs stuk jatwerk van die Borsato. Of nou ja, van zijn producer. Borsato weet waarschijnlijk niet eens dat er een band bestaat met de naam 'Supertramp'.
Nee hoor, het lijkt er helemaal niet opquote:Op zondag 23 april 2006 23:36 schreef Domenica het volgende:
[..]
Gelul, dat is gewoon de stijl dat vorig jaar al bij concerten met het symphonica-orkest is gebruikt, dus niks gejat. Ik heb dat nummer is beluisterd, maar het lijkt er totaal niet op
Marco Borsato zingt niet, hij spreekt al zijn nummers inquote:Op maandag 24 april 2006 15:29 schreef Liquidist het volgende:
geweldige plaat.. geweldige zanger! Heb supertramp ook beluisterd en vind 't er totaal niet op lijken.
tuurlijk, daarom ook zo'n 300.000 mensen in de Kuip tijdens 5 concerten op rij. Omdat hij niet zingt, maar spreekt.quote:Op maandag 24 april 2006 16:36 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Marco Borsato zingt niet, hij spreekt al zijn nummers in.
Ik vind wat hij doet geen zingen. Kan aan mij liggen.quote:Op maandag 24 april 2006 16:41 schreef Liquidist het volgende:
[..]
tuurlijk, daarom ook zo'n 300.000 mensen in de Kuip tijdens 5 concerten op rij. Omdat hij niet zingt, maar spreekt.
Als je iets roept, zorg dan dat het waar isquote:Op maandag 24 april 2006 18:31 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Ik vind wat hij doet geen zingen. Kan aan mij liggen.
Je moet er wel even bij vermelden dat die kaarten zelfs bij een pakje boter werden weggegeven.
sorrie? Wat een onzinquote:Op maandag 24 april 2006 18:31 schreef Foxxy het volgende:
[..]Je moet er wel even bij vermelden dat die kaarten zelfs bij een pakje boter werden weggegeven![]()
Ja, die 5 minuten zal wel een radio-rip zijn, 8 minuten is te lang voor op de radio (meeste radiozenders).............quote:Op dinsdag 25 april 2006 04:51 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het blijft een heerlijk nummer, ook al zitten er stukjes van z'n vorige hits in, hier is gewoon heel goed over nagedacht
Maar wordt ie nou pas op 5 mei uitgebracht?
Heeft Giel Beelen 'm dan toch weer als eerste gedraaid?
En dan nog iets, de originele versie duurt iets van 8 minuten maar John Ewbank heeft 'm ingekort tot 5 minuten, hoe zit dat nou precies
k neem aan dat je dit ironisch bedoeld?quote:Op maandag 24 april 2006 19:50 schreef PDOA het volgende:
Meesterlijk nummer. Grootmeesters zoals Satriani, Paul van Dijk en Queen verbleken bij dit fantastische originele meesterwerk!
het sarcasme droop er vanafquote:Op dinsdag 25 april 2006 07:21 schreef Joz het volgende:
[..]
k neem aan dat je dit ironisch bedoeld?
anders moet je ff supertramp luisteren > crime of the century(vooral t laatste gedeelte)
Heeft die Borsato dit onrechtmatig in zijn nummer gebruikt of met toestemming?quote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef Pune het volgende:
Vanochtend bij Giel werd mijn ontdekking wereldkundig gemaakt en niet eens door mijzelf: Jawel, het IS Supertramp.
*Klopt zichzelf op schouder*
En daar gaan alle royaltiesquote:Op dinsdag 25 april 2006 09:00 schreef Pune het volgende:
Vanochtend bij Giel werd mijn ontdekking wereldkundig gemaakt en niet eens door mijzelf: Jawel, het IS Supertramp.
*Klopt zichzelf op schouder*
quote:[
Ik dacht even aan een zin uit het boek Gimmick! van Joost Zwagerman:
"Pas op, niet aan dat wondje in je vinger zuigen! Als je vinger AIDS heb, heb jij het nou ook!"
![]()
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkelingquote:Op dinsdag 25 april 2006 10:10 schreef Foxxy het volgende:
De kaartjes werden toch echt gratis weg gegeven. Ik heb het over die concerten van twee jaar terug (geloof ik). Zo ken ik iemand die kaartjes kreeg bij haar telefoonabonnement en ik geloof ook dat er iemand was die ze won via de staatsloterijshow. Niet erg verder, maar zeg dan niet dat hij al zijn concert uitverkoopt.
En als je dit een goed nummer vindt, is er iets mis met je muzikale ontwikkeling. Er is zoveel mooiere en tekstueel betere muziek!
Idd was ook het eerste waar ik aan dacht kan zo in de jingle van 538 voor koninginnedag.quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:22 schreef mark_03 het volgende:
Ik vind 'm steeds fijner worden. Apart, maar vooral dat stukje Lord of the Dance ... mooi.
Vind het echt zo'n Koninginnedagnummer (beetje vreemde titel voor een Koninginnedagnummer, maargoed)
Je gaat naar de hel als je hiernaar luistert! Echt waar!!! Red je ziel nu het nog kan, arme drommel.quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:25 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkeling![]()
Sorry dat ik je boos heb gemaakt: het was absoluut niet arrogant bedoeld!quote:Op dinsdag 25 april 2006 18:25 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Arrogante koe, jij hoeft voor mij niet te bepalen of ik iets mooi vind of niet, volgens mij is er iets mis met jouw algehele ontwikkeling![]()
quote:Op dinsdag 25 april 2006 19:39 schreef PDOA het volgende:
[..]
Je gaat naar de hel als je hiernaar luistert! Echt waar!!! Red je ziel nu het nog kan, arme drommel.
Ik heb sowieso niets met 'm (bij de Italiaan hoor je altijd zijn gehele reportoire voorbij komen van de originele Italiaanse artiesten), maar van dit kabouter-plop-gepingel word ik zenuwachtigquote:Op dinsdag 25 april 2006 19:11 schreef buzzer het volgende:
Ik mag hem erg graag horen, maar dit nummer spoel ik echt rechtstreeks het riool in. Ik vind het echt helemaal niets
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:25 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is rood de kleur op je lippenslipje
Vandaag is rood, want je bent ongesteld.
Vandaag is rood...
Het rood van menstruatiebloed,
het komt eruit in overvloed.
Het zorgt voor roodbedekte lakens en voor rood ondergoed,
Vandaag is rood het teken dat er 4 weken zijn geteld.
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:25 schreef DemonRage het volgende:
Vandaag is rood de kleur op je lippen.
Vandaag is rood, want je bent ongesteld.
Vandaag is rood...
Het rood van menstruatiebloed,
het komt eruit in overvloed.
Het zorgt voor roodbedekte lakens en voor rood ondergoed,
Vandaag is rood het teken dat er 4 weken zijn geteld.
Da's precies de juiste omschrijving.quote:Op woensdag 26 april 2006 10:20 schreef apestaartje het volgende:
een hoop kitcherige bombast.
Dat is wel een heel treffende omschrijving ja.quote:
en er zijn ook mensen die het een topplaat vindenquote:Op donderdag 27 april 2006 13:44 schreef happyme28 het volgende:
en de massa koopt 't gewoon blind want het is Marcoooo Borsato.
Ja, maar die zijn niet goed bij hun hoofd.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:02 schreef Cybart het volgende:
[..]
en er zijn ook mensen die het een topplaat vinden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Foxxy het volgende:
Je moeder gebruiken om je single te promoten!
@ ilona-scuderia vandaag is Rood te downloaden via de Freerecordshopquote:Op vrijdag 28 april 2006 03:14 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het blijft een lekker nummer maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het een commercieel nummer vinden, het is wel een samenraapsel van vorige hits (o.a. de bestemming & ik leef niet meer jou)
Maar ik keek gisteren dus naar Jensen en daar zat de moeder van Borsato en je raad nooit wat er gebeurde, ze begon ineens te bloeden!
Ze had haar duim waarschijnlijk gesneden toen ze Jan Papparazzi iets te enthousiast omhelsde dus ze zat daar gewoon te bloeden op die bank, dan wordt Rood ineens wel erg toepasselijk, de bank was bebloed, haar jurk ook een beetje, het was gewoon een raar moment
Als je het nog wil zien, de herhaling van Jensen is vanmiddag te zien rond 17:50 op RTL5 of 7...
Dat mens zat daar alleen om haar bruiswinkel te promoten, geen woord over Marco hoor... wat een eng mens is dat zeg, een aanstelster en een wanhopig jong proberen te blijven ouwe taart....quote:Op vrijdag 28 april 2006 09:12 schreef Foxxy het volgende:
Je moeder gebruiken om je single te promoten!
2 Unlimited en Jantje Koopmans. Met z'n rode rozen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:20 schreef Heerlijkheid het volgende:
2Unlimited en Jannes
Ben jij een kloon van Gerard Joling?quote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Zag (hoorde) het vanavond toen ik langs TOTP zapte.
Werkelijk waar, mijn mond viel open van verbazing... WAT was dit nou weer???
Met het verstrijken van het lied werd mijn afkeer groter en kon ik mijn gruwel niet meer verbergen. Hemel, wat DENKT die man???
Hij staat daar buitengewoon genant te playbacken met een grandeur van "zie mij, Redder Van De Nederlandse Muziek, eens een briljante plaats gemaakt te hebben. Symfonie meets house. Wat ben ik toch goed en geniaal..."
Nou, meneer Borsato. have I got news for you: dat ben je niet. Sterker nog je heb al zoveel platen gemaakt met de pretentie om een Groots, Meeslepend en Geniaal album af te leveren. En elke keer bleek het een pijnlijke confrontatie met de werkelijkheid. Het is artiestiek buitengewoon onverantwoord. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de verkoop ook behoorlijk ingestort is.
Maak een lekkere plaat, zonder enige pretentie. Want je bent een entertainer en je bent in ieder geval verre van een goede zanger. En dat is niet erg, want lekkere popplaten zijn populair en daar kun je een groot publiek mee plezieren en voldoende mee verdienen om je gezin te onderhouden...
Je platen zonder pretentie (Als Geen Ander, Luid & Duidelijk) zijn prima platen. Maar hoe pijnlijk waren Zien, De Waarheid en De Bestemming (alleen de titels al van die laatse 2 zijn heel hoogdravend!)...
Rood is een buitengewoon geslaagde wanprestatie, welke niet aan te horen is. Heel, heel, heel pijnlijk!![]()
Jaja dat zeggen ze allemaalquote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
toen ik langs TOTP zapte.
quote:Op zondag 30 april 2006 22:27 schreef Sammy3000 het volgende:
Geen real life soap voor mij of mijn kloon...
Ik ben gewoon eerlijk en reeel
Dat is volgens mij het tegenovergestelde van Joling...![]()
De politieke voorkeur van zijn schrijver zul je bedoelenquote:Op zondag 30 april 2006 22:26 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Jaja dat zeggen ze allemaal![]()
Ik heb het ook gezien, was inderdaad tenenkrommend![]()
Wat zou eigenlijk de politieke voorkeur van Marco Borsato zijn? Vraag je je toch af he, met zo'n tekst.
Heel mooi verwoord.quote:Op zondag 30 april 2006 22:17 schreef Sammy3000 het volgende:
Zag (hoorde) het vanavond toen ik langs TOTP zapte.
Werkelijk waar, mijn mond viel open van verbazing... WAT was dit nou weer???
Met het verstrijken van het lied werd mijn afkeer groter en kon ik mijn gruwel niet meer verbergen. Hemel, wat DENKT die man???
Hij staat daar buitengewoon genant te playbacken met een grandeur van "zie mij, Redder Van De Nederlandse Muziek, eens een briljante plaats gemaakt te hebben. Symfonie meets house. Wat ben ik toch goed en geniaal..."
Nou, meneer Borsato. have I got news for you: dat ben je niet. Sterker nog je heb al zoveel platen gemaakt met de pretentie om een Groots, Meeslepend en Geniaal album af te leveren. En elke keer bleek het een pijnlijke confrontatie met de werkelijkheid. Het is artiestiek buitengewoon onverantwoord. En ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de verkoop ook behoorlijk ingestort is.
Maak een lekkere plaat, zonder enige pretentie. Want je bent een entertainer en je bent in ieder geval verre van een goede zanger. En dat is niet erg, want lekkere popplaten zijn populair en daar kun je een groot publiek mee plezieren en voldoende mee verdienen om je gezin te onderhouden...
Je platen zonder pretentie (Als Geen Ander, Luid & Duidelijk) zijn prima platen. Maar hoe pijnlijk waren Zien, De Waarheid en De Bestemming (alleen de titels al van die laatse 2 zijn heel hoogdravend!)...
Rood is een buitengewoon geslaagde wanprestatie, welke niet aan te horen is. Heel, heel, heel pijnlijk!![]()
Whehehe! Lees je eigen reactie nog eens, wil je?quote:Op maandag 24 april 2006 19:45 schreef Liquidist het volgende:
[..]
sorrie? Wat een onzin
ik heb mijn 2 kaarten voor 55¤ per stuk kunnen verkopen. Kon helaas niet gaan wegens vakantie (en de kaarten had ik bij het afsluiten van een Orange abbo gekregen)
Er zit toch wel een puntje in, hoor.quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:15 schreef Domenica het volgende:
Wees maar niet te trots op die mooie verwoording van je, want het slaat nergens op!
Ik hoop dat jij en al die andere Borsato-liefhebbers eens doorkrijgen dat Marco steeds weer een trucje toepast. Met echte muziek of welke prestatie dan ook heeft het niets te maken! Muziek voor Daniel Dekker-publiek!quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:15 schreef Domenica het volgende:
[..]
Wees maar niet te trots op die mooie verwoording van je, want het slaat nergens op!
ik vind het meer een kwestie van smaak. Dus ik zie dus idd niet waarom Marco ons steeds voor de gek zou houden. Ik ben al jaren fan en vind dit een heel mooi, vernieuwend (Iets wat Marco ook altijd na probeert te streven) en een fris nummer van Marco. Erg gewaagd maar geslaagd, naar mijn mening!quote:Op donderdag 4 mei 2006 02:47 schreef Lamon het volgende:
[..]
Er zit toch wel een puntje in, hoor.
Het begin van het nummer is vintage Borsato, en al is het dan niet geniaal of wat dan ook, het is gewoon zijn ding.
Het tweede deel van het nummer is gewoon niet toepasselijk, en compleet flauw en ongeinspireerd in de verschillende genres die de schrijvers proberen te raken.
Ze hadden gewoon moeten uitbouwen op de stijl van de eerste nogwat minuut, daarna wordt het een mengelmoes van net niet muziek.
(De teksten zijn ook best wel slecht, maar op een uitzondering daargelaten, is dat ook iets wat echt bij Borsato hoort, flauwe huisvrouwenromantiek.)
quote:Marco nieuwste single, getiteld 'Rood' is een verrassende ouverture met niet alleen opnieuw een prachtige tekst, maar ook muzikaal een waar kunstwerk. Componist en tekstdichter John Ewbank vertelt hoe dit liedje tot stand is gekomen.
| "Marco vertelde me dat zijn nieuwe concertreeks de titel 'Symphonica in Rosso' heeft meegekregen. Me verdiepend in 'rood' en de associaties die ik met deze kleur kreeg, ben ik me als eerste over de tekst gaan buigen. Muziek kan een verhaal ook vertellen, dat doet het in 'Rood' overigens ook volgens mij, maar in dit specifieke geval wilde ik eerst de tekst helder hebben. Waar het over gaat is het volgende: de persoon in kwestie denkt bij rood vaak aan ellende, aan de beelden die op je netvlies terecht komen zodra je de tv aanzet. Oorlog, bloed, haat... allemaal zaken die je met rood kunt associëren. De hoofdpersoon besluit dat het vanaf vandaag anders zal gaan. Vandaag is rood een positieve kleur! In het lied zijn verschillende muziekstijlen verwerkt. Zo begint hij als een ballad, dan komt er tempo in, een rustpunt, en vervolgens gaat ' ie knallen. In een bepaald stuk hoor je de
'negatieve rood' ook heel goed. Vijfkwarts bombastisch, blazers, strijkers, van alles. En dat valt het stil. Dan komt de duw naar het meer dance gedeelte, zo van je loopt naar buiten, je schreeuwt het van de daken. Dance beat erin ook. Dan een Latin stuk, met drum, piano, trompet, gitaar... Oh ja, en Eric uan de Bovenkamp heeft een prachtig jazzstuk gespeeld. Echt heel mooi. De melodie is zeer uitnodigend, vertelt hetzelfde verhaal als de zanger. Het vraagt om het thema te beschrijven. Net als dat stuk in 'Ik kan het niet alleen', daarin hoor je in de muziek ook het gevecht van de vertolker, het gevecht wat hij met zichzelf heeft. 'Rood', volgens mij is het een nieuw onderwerp, het combineren van de muziekstijlen is vernieuwend en het feit dat het een ouverture van in totaal acht en een halve minuut is, met natuurlijk een radioknip voor de radiostations, is ook heel bijzonder. Ik ben ook tevreden over de manier waarop Marco het ingezongen heeft. We hebben er een paar dagen de tijd voor genomen, zodat Marco het eigen kan maken, het lied kan laten rijpen. Dat hoor je terug. Ik ben erg trots op het liedje. Het is een goed onderwerp. Kijk, zwart-wit, daar kun je weinig aan interpreteren, dat wil zeggen, daar hebben we allemaal min of meer dezelfde associaties bij. Bij rood heb je zoveel meer interpretaties. En deze persoon kiest voor de positieve kant. Heel Marco."
Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkrakenquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:
Je moet wel volslagen debiel zijn als je de tekst niet snapt...
Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!![]()
Ja, wees blij. Héél blijquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:
Je moet wel volslagen debiel zijn als je de tekst niet snapt...
Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!![]()
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:38 schreef Remzz het volgende:
[..]
Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkraken
Jij luistert alleen muziek met een boodschap zekerquote:Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.![]()
Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...
Conclusie: Marco Borsato is stom!![]()
quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.![]()
Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...
Conclusie: Marco Borsato is stom!![]()
En dáár zit 'm nou juist de kneep...quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:42 schreef Skanqua het volgende:
(...)
Als een tekst zo bol staat van de clichés dan zou ik persoonlijk m'n geschreven velletje de prullenbak in mieteren. Helaas dacht John Ewbank daar anders over (net als bij de vorige nummers die 'ie schreef).
(...)
Dankzij vriendjespolitiek ja, niet iets om trots op te zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Single gaat morgen pas in de verkoop en staat nu al op nr. 36 in de top 40
Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:14 schreef Antarcticas het volgende:
Nee hoor, dankzij Airplay en downloads...
Welnee.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 11:18 schreef Domenica het volgende:
[..]
Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doen![]()
Zegt heel veel over de Top 40, die stelt vandaag de dag ook niks meer voor (nouja, al jaren niet meer)...quote:Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Single gaat morgen pas in de verkoop en staat nu al op nr. 36 in de top 40
doel je nu op mij of snap ik hem niet?quote:Op zondag 7 mei 2006 18:38 schreef Foxxy het volgende:
[afbeelding]
Er was iemand in dit topic die zei dat kaartjes niet gratis weg werden gegeven?
Als jij het hebt gezegd, doel ik op jou. Als je het niet hebt gezegd, doel ik niet op jouquote:Op zondag 7 mei 2006 21:10 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
doel je nu op mij of snap ik hem niet?
Ik vind het gewoon jammer allemaalquote:Op zondag 7 mei 2006 21:10 schreef Spees_Eend het volgende:
volgens mij werd er gezegd dat hij dit niet nodig had omdat er wel nog 4 x de kuip werd uitverkocht naast dat ene gesponsorde concert
Sorry hoor, je kan van hem vinden wat je wil maar je kan niet ontkennen dat hij gewoon heel populair is en dat zowel zijn muziek als zijn concerten lopen als een trein.
Goed idee. Weg met die manquote:Op maandag 8 mei 2006 15:10 schreef Skanqua het volgende:
Waarom gaat Marco Borsato niet uit elkaar...
De kortzichtigheid van het volk rulez!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:20 schreef Domenica het volgende:
En Marco's 10e nummer 1 hit is een feit![]()
![]()
Hij is van plek 36 naar 1 gegaan en staat vrijdag dus bovenaan op de lijst !
Marco is de beste![]()
Gedrochtquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:37 schreef apestaartje het volgende:
Afijn, dit gedrocht gaan we dus nog járen horen in programma's als de Arbeidsvitamienen, als gouwe ouwe zijnde.
*snikt*
Ik heb het uit betrouwbare bronnenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:10 schreef Antarcticas het volgende:
Hij staat nog niet officieel op 1 hoor. Marco verkoopt 100% tegen Shakira met 16%.
Dat verschil is natuurlijk gi-gan-tisch maar echt definitief is het nog niet...
Maar ach, dat is een kwestie van tijd dus de tiende nr 1 wordt een feit..
Geen kwaad woord over de smartlapquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:56 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
GedrochtNee hoor, absoluut geen gedrocht..Het is geen smartlap zanger.
Marco is fantastischMaar ieder zijn smaak
![]()
Dat is één van de redenen om deze week naar 3FM te luisteren.quote:
Hij komt regelmatig op Radio 2quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:29 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat is één van de redenen om deze week naar 3FM te luisteren.
LOLquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar de top 2000 van 2008
Het zal toch nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 20:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar de top 2000 van 2008
Nee dan staat Marco niet op een in 2008quote:
Fijn! Intelligente reactie's!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:33 schreef hayder het volgende:
ga oprotte man donders mooi nummer!!
kijk jij eens ff op www.borsato.nlquote:Op vrijdag 21 april 2006 19:17 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoorde hem vanmorgen bij Giel op 3fm en ik kon maar een ding zeggen: WOW. Erg strakke plaat van Borsato. Erg knap hoe hij toch telkens weer iets nieuws weet te verzinnen zonder zijn eigen identiteit te verloochenen... daar kan Rene Froger die altijd schaamteloos op andermans succes meelift qua stijlen een puntje aan zuigen...
fantastische plaat...
Ik vind het ook een goed nummer.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:56 schreef Jesssica het volgende:
[..]
enne.......... ROOD is geweldig!! Zeer sterk nr![]()
Voor hoeveel kaarten?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:55 schreef Domenica het volgende:
Vandaag kaarten gekocht voor concert! ga 3x![]()
![]()
360 euro![]()
Ze hebben echt lopen zoeken naar een positieve reactiequote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:56 schreef Jesssica het volgende:
[..]
kijk jij eens ff op www.borsato.nl
op de nieuwspagina... Bij het artikel over de 10e nr.1 hit staat dit stuk van jou gequote!!
enne.......... ROOD is geweldig!! Zeer sterk nr![]()
3xquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:55 schreef Domenica het volgende:
![]()
360 euro![]()
zes. Gold kaarten! Speciaal vak voorin! Waren al heel snel uitverkocht! 55 ps en dan iets van 5 euro administratiekosten per kaartquote:
echt?? waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:44 schreef Domenica het volgende:
de 28e? dat wordt volgens mij de mooiste dag
even off-topic... ben benieuwd wie jij bent op het pb... ikke JeZZquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:00 schreef Domenica het volgende:
[..]
zes. Gold kaarten! Speciaal vak voorin! Waren al heel snel uitverkocht! 55 ps en dan iets van 5 euro administratiekosten per kaart![]()
Leden van de fanclub kregen vandaag een speciale link waarmee we voorrang kregen op de verkoop![]()
Cool! Dat wist ik nog niet eens! Tering, ben nu helemaal door t dolle!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:31 schreef Domenica het volgende:
[..]
Dan zijn de dvd opnames! Komen alle die hard fans en is de sfeer ÉCHT vet!
Ik stuur je wel een PBquote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:26 schreef Jesssica het volgende:
[..]
even off-topic... ben benieuwd wie jij bent op het pb... ikke JeZZ
Je heb berichtjequote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:50 schreef Jesssica het volgende:
[..]
komt ie nog? hihi, ben een beetje ongeduldig![]()
Had je beter naar de arme kindjes in Afrika kunnen sturen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:55 schreef Domenica het volgende:
![]()
360 euro![]()
Hij staat op 1 in de hitlijstenquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:47 schreef Koningin het volgende:
Ik vind de nieuwe single erg goed![]()
Hopelijk gaat ie zo door!
Dan kan ik wel kostenquote:Ook dat is één van de sterke kanten van Marco. Marco eigent zich een liedje toe. Laten we hier geen misverstanden over hebben: ‘Rood’ bevat een wonderschone tekst, poëzie gewoon. En het liedje zelf is beslist uniek, buitengewoon, verfrissend en nieuw.
Maar die stem! Het is de man die het liedje maakt tot wat het is!
Ik hoor zíjn passie, ik hoor zíjn wanhoop. Ik hoor zíjn keuze om van vandaag een positieve dag te maken. Het lied is gedurfd, gewaagd. En bij ieder andere zanger zou ik de moed hebben bewonderd om iets anders te doen. Maar ik durf me hardop af te vragen of het lied dan ook zo bij me binnen zou zijn gekomen.
Zou het me ook zo hebben geraakt?
Nee.
Marco maakt het liedje af.
Of nee: Marco maakt het lied.
ik hbe hem wel op de pc voor je! 22 MBquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:27 schreef Mister_Slide het volgende:
Heeft er iemand een linkje naar de videoclip?
Er spelen wat mensen in die ik ken, dus het lijkt me leuk om te zien. Maar om nou de hele dag naar TMF te kijken of 'ie langs komt vind ik ook wat overdreven
Tja, Dat heet marketing!quote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Ole het volgende:
En zijn uitspraak...
vooral de 'IJ' en de 'OU/AU'
Ik vind hem ook goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:03 schreef Laura 2000 het volgende:
Ben geen groot fan, maar vind zijn muziek (meestal) heel erg leuk, en hij is echt een goede zanger. En Rood vind ik fantastisch!!![]()
Mja tis niet echt marco b. achtig , het klinkt btje naar de commercieele kant op met die electronische soundquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Marco Borsato opzich wel goed, maar dit nieuwe nummer is ineens heel anders dan die andere. Stijlverandering ofzo? Zonde.
Stadion van Arnhem heet toch Gelredomequote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:19 schreef BasEnAad het volgende:
Vandaag op shownieuws een reportage, making of van de clip en een aankondiging voor
zijn concert in let wel Nijmeegse Gelredome. Laat ze dat maar niet horen hier...
Heel scherp, en dat voor een vrouwquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Stadion van Arnhem heet toch GelredomeWant in Nijmegen heet het NEC stadion
![]()
jammer hé * Haaibaaike woont vlakbij Nijmegenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Heel scherp, en dat voor een vrouw![]()
![]()
De goffert, in Nijmegen
Ja he, ik ook man. Maar het ging even over die onnozelaars van shownieuws die dachten dat het Gelredome in Nijmegen lag.quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
jammer hé * Haaibaaike woont vlakbij Nijmegen![]()
Dat heb ik niet gezien shownieuws..quote:Op woensdag 24 mei 2006 00:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja he, ik ook man. Maar het ging even over die onnozelaars van shownieuws die dachten dat het Gelredome in Nijmegen lag.
Geen Marco in Nijmegen gelukkig!!
Jaha. En daarna ook zo'n ander nummer met precies dezelfde melodie als het refrein van "Rood".quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:53 schreef Pune het volgende:
Zojuist op 3fm, de reactie van John Ewbank op de Supertramp-sample:
"Ach, dat valt wel mee!"
"Ja, maar op drie dezelfde tonen kun je dat niet beoordelen."quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:36 schreef cosmick het volgende:
[..]
Jaha. En daarna ook zo'n ander nummer met precies dezelfde melodie als het refrein van "Rood".
Blablaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Waarom mag "Ray Of Light" van Madonna ook al weer niet meer verkocht worden in België?
Jaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:50 schreef Hapertje het volgende:
Volgens mij was de opmerking van Sammy3000 cynisch bedoeld, mark_03!
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:11 schreef borisz het volgende:
staat al 9 weken op 1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |