abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:36:38 #176
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_37535905
Je moet wel volslagen debiel zijn als je de tekst niet snapt...

Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_37535934
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:

Ik ben nog steeds onder de gelukkigen die het nummer nog steeds niet aangehoord heeft!
Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkraken
pi_37535941
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:36 schreef Skanqua het volgende:

Ja, wees blij. Héél blij
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:50:45 #179
138334 Skanqua
pi_37536212
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:38 schreef Remzz het volgende:

[..]

Stoer hoor, het nummer nog nooit hebben gehoort en het nu al afkraken
Als een tekst dit niveau heeft, hoeft 't van mij niet zo erg.

Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...

Conclusie: Marco Borsato is stom!
pi_37536258
jij houdt meer van Guus meeuwis met 'Kedeng kedeng' omdat je zijn teksten wél snapt en mee kan zingen?
pi_37536281
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:

[..]

Ook mijn eerdere ervaringen met Marco B. leverden bij mij nou niet echt een gelukzalig gevoel op. Zo brak ik bij het horen dan 'Wat Zou Je Doen?' in een lang en hevig snikken uit. (toegegeven, ook Ali B. had hier aandeel in) Ook andere nummers brachten dergelijke resultaten...

Jij luistert alleen muziek met een boodschap zeker
pi_37536330
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 09:50 schreef Skanqua het volgende:

[..]

donderdag 4 mei 2006 @ 10:10:08 #183
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37536680
Ik heb 'm gehoord.
Alleen wist ik niet of ik heel hard moest lachen of huilen. Dat 2e deel is echt bij het zielige af.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:42:00 #184
138334 Skanqua
pi_37539430
De teksten van Guus Meeuwis zijn niet erg veel beter, al heeft hij nog altijd een streepje voor op Marco. Die Guus schrijft in ieder geval zelf zijn tenenkrommende teksten, kan het trouwens niet meezingen. Neem nou niet de moeite om een nummer van Guus Meeuwis - maar dat geldt ook voor Marco Borsato - zo vaak te luisteren dat ik de tekst onthou.

Of een tekst een boodschap moet hebben is een heel andere discussie. Deze tekst heeft ook een boodschap, de manier waarop de tekst geschreven is staat mij alleen nogal tegen. Ik bedoel als ik iets zou verzinnen als:

Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
Vandaag is rood wat rood hoort te zijn
Vandaag is rood
Het rood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

Dan zou ik daar op zijn minst niet trots op zijn. Als een tekst zo bol staat van de clichés dan zou ik persoonlijk m'n geschreven velletje de prullenbak in mieteren. Helaas dacht John Ewbank daar anders over (net als bij de vorige nummers die 'ie schreef). Als je dan teksten in rijm schrijft (dat is niet eens nodig om een goed klinkend nummer te schrijven) zorg dan dat je woordkeus orgineel blijft.

Blauw en daarop rijmend voor jou of van je hou hebben we heus eerder gehoord, en dan niet één keer. Om eerlijk te zijn moest ik toen ik de tekst las echt denken aan het volgende rijmpje:

Rozen zijn rood,
Violen zijn blauw,
Schreeuw van de daken:
'Ik hou van jou'

Zelfde woorden, iets andere volgorde en je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit een rijmpje was op kleuterklas-niveau.

Ik zie dat ik een behoorlijk lang verhaal heb geschreven... verveel me dan ook dood hier op m'n stage...
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:08:56 #185
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37542348
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:42 schreef Skanqua het volgende:
(...)
Als een tekst zo bol staat van de clichés dan zou ik persoonlijk m'n geschreven velletje de prullenbak in mieteren. Helaas dacht John Ewbank daar anders over (net als bij de vorige nummers die 'ie schreef).
(...)
En dáár zit 'm nou juist de kneep...
John is een slimme jongen. Net als Marco. En die weten dus prima wat "hun fans" pikken. EN als je klaar bent met een tekst en het brengt weer enige tienduizenden euro's in het laatje, waarom zou je dan niet met je kont in de zon gaan in plaats van nog uren doorploeteren?

De kritische lezer/luisteraar zullen ze toch niet snel voor zich winnen... Die laten ze graag over voor collega's die wél verstand van tekstdichten hebben (of een 'veranhtwoorde' tekstschrijver daarvoor inhuren)...
  donderdag 4 mei 2006 @ 19:32:35 #186
145076 parselmouth
350125, Go!
pi_37553172
Wat een enorm kutnummer is dat zeg.
Het past zo hard niet bij elkaar. Ja, 'vernieuwend' is het zeker, als die semi-hippe tiestobiet er niet onderzat was het weer het zoveelste flauwe zeiknummer van Borsato geweest. Maar dan heb ik heel stiekem toch nog liever een flauw zeiknummer dan een tragisch hippe beat onder een nummer waarbij het totaal niet past.
  donderdag 4 mei 2006 @ 20:53:03 #187
82217 Kwyjibo
Apeldoorner
pi_37555870
wanneer komt de club remix zodat we deze ook tijdens het uitgaan kunnen horen?

en toch klinkt ie wel redelijk en het wordt ook wel weer een nummer 1..
pi_37562085
Single gaat morgen pas in de verkoop en staat nu al op nr. 36 in de top 40
pi_37563120
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Dankzij vriendjespolitiek ja, niet iets om trots op te zijn.
pi_37570431
Nee hoor, dankzij Airplay en downloads...
pi_37570525
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:14 schreef Antarcticas het volgende:
Nee hoor, dankzij Airplay en downloads...
Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doen
pi_37571299
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 11:18 schreef Domenica het volgende:

[..]

Precies. Maar de afkeer tegen marco lijkt wel zo groot dat ze de meest domme uitspraken doen
Welnee.

Ik heb niks tegen Marco (hoewel ik dit nummer toch bijzonder ruk vind), maar als je gelooft dat die charts op een eerlijke manier tot stand komen dan heb je het goed mis.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 12:27:24 #193
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37572586
Wil ook graag even laten weten dat ik niets tegen Marco heb.
Wil ook graag even laten weten dat ik heel veel tegen de huidige grootheidswaanzin van Marco heb.
pi_37572611
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 23:37 schreef Domenica het volgende:
Zegt heel veel over de Top 40, die stelt vandaag de dag ook niks meer voor (nouja, al jaren niet meer)...
pi_37574225
Ik heb het nummer nu een paar keer gehoord. Het begint best aardig, maar de tekst wordt steeds lachwekkender.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:28:25 #196
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37574443
Er wordt zoveel ophef gemaakt over het feit dat 'Rood' zo'n episch nummer is, hoe bijzonder dat allemaal wel niet zou zijn.

Ten eerste vind ik er weinig episch aan, het zijn gewoon meerdere nummers aan elkaar geplakt met een slappe tekst om het als één geheel te doen lijken.

Ten tweede zijn er honderden bands die alleen máár lange, epische nummers maken, dus zo uniek is dat nou ook weer niet.

Maar het feit dat het van Borsato is en dat 'zijn publiek' normaal gesproken toch van de drie-minuten-durende-Skyradio-meuk is, zorgt er voor dat het toch als een bijzondere en speciale compositie ervaren wordt. Da's natuurlijk ook een hele prestatie...
pi_37584524
Schrijft die Borsato niet eens zijn eigen teksten? Dat valt me tegen van 'm.
pi_37607997
Voor de mensen die het wél wat vinden: vanavond is hij te gast bij Paul the Lion.

En mocht je het liedje niks vinden dan heb je vanavond dus wat te lachen.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_37634697

Er was iemand in dit topic die zei dat kaartjes niet gratis weg werden gegeven?

pi_37640745
quote:
Op zondag 7 mei 2006 18:38 schreef Foxxy het volgende:
[afbeelding]

Er was iemand in dit topic die zei dat kaartjes niet gratis weg werden gegeven?

doel je nu op mij of snap ik hem niet?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')